Srpkinje smatraju da je žena ostvarena samo ako je postigla ovo

Mlade devojke u Srbiji smatraju da je glavna uloga žene da bude majka i da je žena ostvarena samo ako se ostvari u toj ulozi. Da li ste saglasni s tim?

Prikazati ovde celokupan tekst članka

Pošaljite komentar
  1. Žena je ostvarena samo ako živi u skladu sa samom sobom, a ne po tuđim standardima.
    (zzzz, 26. decembar 2018 00:08)

    # Link komentara

  2. Apsolutno...
     (Miki Zavrzlama, 25. decembar 2018 09:12)

    # Link komentara

  3. Ne mora da se bude majka, po svaku cenu...Ako se desi, u redu...Ali ako se ne desi, opet, u redu...Postoje i deca od brata, deca od sestre...Zar nije lepo biti tetka nekome, recimo?...Ili usvojiti dete koje je ostavljeno i pružiti mu ljubav, od srca? ...Postoje razni oblici ljubavi, i hvala Bogu da je tako, jer ko hoce, on će naći način kako da pokaže ljubav!
    (maja, 24. decembar 2018 16:24)

    # Link komentara

  4. Izgleda da devojke sa 18 godina daju zrelije odgovore od pojedinih komentatora ovde. Da, u naciji koja odumire, ohrabrujuce je da zene i devojke, a buduce majke razmisljaju o porodici pozitivno. Odlicno je i to da zene misle da ne moraju po svaku cenu da ocuvaju brak. Neki put je zdravije za sve da se supruznici razidju.

    Mozete da mislite o patrijarhatu sta hocete, ali cak i kada su nas ubijali u milionskim ciframa Srbija je uspevala da povrati populaciju. Ovo danas... ne znam sta je. Neka vrsta mirnog genocida gde se od nas ocekuje da svi legnemo i pomremo jer boze moj 2018. je i pre cemo biti istrebljeni nego da neko slucajno pomisli da smo varvari zato sto razmisljamo o golom opstanku!
    (Čveger, 23. decembar 2018 02:34)

    # Link komentara

  5. Da, to je taj koncept: završi školu, zaposli se, udaj se i rađaj! A šta će posle biti nije ni važno...
    (johana, 22. decembar 2018 22:41)

    # Link komentara

  6. Apsolutno je tako. To je najveca sreca. Ali, oni koji nemaju dete, to ni ne znaju. Zelim im dete. A ako ne mogu da ga imaju, nek vole, igraju se, zastite bar jedno dete iz svoje blizine.
    (maka, 22. decembar 2018 21:26)

    # Link komentara

  7. (@muškarac u godinama) Ništa vam ne vrede godine, ne poznajete prirodu žena. Svašta mi znamo, umemo i radimo, ali zagljaj deteta ne može ništa da nadmaši.
     (Mirta, 22. decembar 2018 16:46)

    # Link komentara

  8. Nije to jedina stvar u zivotu naravno. Ali ako niko ne zeli da ti budes majka njegovoj deci tesko da vredis koliko mislis.
     (QA, 22. decembar 2018 15:28)

    # Link komentara

  9. Da, ali to ne mogu same. A druga strana ume da izostane ili da iskulira celu priču.
    (M, 22. decembar 2018 13:38)

    # Link komentara

  10. @lel
    Gde ti živiš?
     (Crossroads, 22. decembar 2018 12:13)

    # Link komentara

  11. a zamislite da zene vise nece da radjaju????
     (aleks, 22. decembar 2018 10:48)

    # Link komentara

  12. Ispitivane "žene" su zapravo deca od 18 i 19 godina, i roditeljstvo i majčinstvo vide kroz prizmu dece, a ne odraslih, zrelih i samostalnih žena.
     (Mala, 22. decembar 2018 08:51)

    # Link komentara

  13. Jedna od privilegija je postati majka, ali ne i jedina uloga. Žene bi trebale da uče kako izabrati partnera, ali pre toga da nauče kako biti srećan u svojoj koži. Džabe sve ako niste srećni u svojoj koži
     (Vaistina, 22. decembar 2018 08:21)

    # Link komentara

  14. А тек свака друга жена има децу, најчешће једно. Без деце смо ништа, НУЛА!
    (Смрда, 22. decembar 2018 08:18)

    # Link komentara

  15. Pitam se da li bi momci izmedju 18 i 19 godina rekli da su ostvareni jedino ako postanu ocevi?
    (Dr. Environmentalist, 22. decembar 2018 06:34)

    # Link komentara

  16. pa da, to je i bio cilj ovog sistema, da napravi bezmozdana bica kojima ce lako da manipulise.
     (Ana, 22. decembar 2018 03:41)

    # Link komentara

  17. Apsolutno se ne slažem sa ovim ili nemam ništa protiv žena koje ovako misle ali samo ukoliko to misle za sebe a ne da to očekuju od drugih žena.
     (Nebojša, 21. decembar 2018 15:36)

    # Link komentara

  18. Kad sam zavrsavala skolu, na pitanje o deci i roditeljstvu bi dobili samo prasak u smeh - kakva crna deca?? Pa ja sam jos dete! Smatrala sam da razvijena materica nije dovoljan uslov da se prave deca. Sad imam cerku, dosta godina kasnije, i raduje me to, ali sam zivela pre toga kao da dete nije ni opcija - moze i tako, zamislite! Zena moze da zivi uspesan, lep i ispunjen zivot i bez deteta. Svakako, ako ode iz Srbije su joj sanse za to daleko vece.
    (Suncica, 21. decembar 2018 15:17)

    # Link komentara

  19. Evo, trebam da rodim, u sretnom sam braku. A da li sam ispunjena? Ne bas.... toliko toga zelím jos da postignem i uradim u životu. To sto cu biti majka je divno, ali ne treba gubiti svoj indetitet.
     (Lola, 21. decembar 2018 15:14)

    # Link komentara

  20. ljubav se često ohladi nakon nekog vremena ali zar treba rasturati brak radi toga..ljudi su danas zahtjevni dosta..sve im dosadi..ali ako cete gledati samo sebe i svoje dupe nemojte u brak..zivite za djecu..neka vaše JA bude malo potisnuto..egoizam.je ključ za raspad
     (jole, 21. decembar 2018 15:13)

    # Link komentara

  21. Uvek mi je cudno kad rade istrazivanja na ovako mladim ljudima. Svaka cast ovim devojkama ali sta one zaista znaju o zivotu.
    (elem, 21. decembar 2018 15:07)

    # Link komentara

  22. 'Meni je prioritet moja karijera...pa nisam se ja skolovala do 25. godine da bih radjala decu odmah'....radi ko ekonomista u banci za 45 000 i juri karijeru...stand up komedija i plakanje istovremeno...
     (pejafan, 21. decembar 2018 15:06)

    # Link komentara

  23. Zašto bi se "patrijarhalni porodični obrasci prevazišli"? Jel to nešto negativno, ne razumem?
     (Dobar dan ovde Aron, 21. decembar 2018 15:06)

    # Link komentara

  24. Da li je ovo istraživanje radjeno 1818 ili 2018 ?
    U kakvim zatupljenim porodicama i okruženju žive te mlade devojke koje su podsvesno primorane da se izjasne da je "suština zenskog postojanja biti mašina za reprodukciju" ovo je poražavajuće ako je zaista tačno.
     (Jeza&tuga, 21. decembar 2018 15:06)

    # Link komentara

  25. Ceo taj oblik braka koji se trenutno primenjuje zajedno sa mentalitetom naše nacije je potpuno izvitoperen.
    (lucius Fox, 21. decembar 2018 15:04)

    # Link komentara

  26. Ne zelim mraciti, ali ja se vec osecam ispunjenom jer sam uspela da odem iz Srbije bez icije pomoci, te tako sada cekam da se ostvarim I kao majka. Porodica je najvaznija.
    (IntruderBrokoli, 21. decembar 2018 14:44)

    # Link komentara

  27. Sasvim je normalno, prirodno, da žena nije potpuno ispunjena ako nije rađala i nema decu... Možemo to da posmatramo i sa naučne i sa religijske strane, ali je skroz druga stvar ako neko misli da je to jedina zenska uloga u životu. To je već stvar neobrazovanja ne samo žena, već i muškaraca.
     (bogi, 21. decembar 2018 14:42)

    # Link komentara

  28. Moja Profesorica Iz Kriminalogije, dok sam bio student je rekla:
    Ostvarila sam sve što može sa se ostvari na polju nauke, svaku diplomu, svaku titulu.
    Danas, sam ušla u šine, i nema mi nazad.
    Da opet biram, izabarala bih da sedim kući, i umesto karijere izabrala bih porodicu. Previše sam bila posvećenja karijeri, pa sam zapostavila i izgubila porodicu".
     ($$$---$$$, 21. decembar 2018 14:39)

    # Link komentara

  29. ...ako se dobro udala?
     (objavite komentar, 21. decembar 2018 14:39)

    # Link komentara

  30. Zaostalo patrijarhalno drustvo! Jos jedan dokaz - ako za to uopste i treba bilo kakvih dokaza... Mi smo na nivou Prvog srpskog ustanka, nismo odmakli ni milimetar... A ove mladje generacije jos konzervativnije od roditelja... Okrenuli smo tocak istorije unazad - svi napred, mi nazad... I jos ponosni na to! Da, zena da donosi drva, potpaljuje vatru, muze krave, kuva, pere, pegla, cisti, eventualno moze da bude kafanska pevacica, ako joj se posreci...
    (Muskarac u godinama, 21. decembar 2018 14:38)

    # Link komentara

  31. Pa normalno da je tako u prirodi ljudskog bica je da se ostvari kao roditelj da ima da brine i neguje svoje potomstvo. Oni koji jure karijere i koji ne formiraju porodicu misle da su ostvarili veliki uspeh ,a na kraju vide da je sve prazna prica , zaradjuju vise novca da bi mogli da placaju bolje lekare. A za zene je specificno da posle 40 -te uzmu nekog psa za koga se onda vezu kao za dete ili se vezu za neko tudje dete koje smatraju svojim.
     (Marko, 21. decembar 2018 14:31)

    # Link komentara

  32. Glupost, najvaznije je biti srecan i zadovoljan svojim životom i na dobrobit ostalima u tvom okruženju. Šta da kažu one što fiziološki ne mogu da radjaju? Da ne vrede ništa? Da uzalud žive? A i one što rode pa ostave u dom ili roditeljima? One vrede?
    (Danijela, 21. decembar 2018 14:30)

    # Link komentara

  33. Divljastvo. I rurbanost. Ogavno. Potpuna besvest i obuzetost biologijom, bez zrnca razuma. Strasno.
    (nisam zensko, 21. decembar 2018 14:29)

    # Link komentara

  34. Srbija nikako nije patrijahalno društvo koje samk feministkinje vide.
    Jer, da jesmo, imali bi pre svega veliki natalitet, žene ne bi studirale već bi radjale decu. Razvoda ne bi bilo kao ni abortusa. Ne bi bili stara nacija kao danas.
     (lel, 21. decembar 2018 14:19)

    # Link komentara

  35. Šta uopšte znači novokomponovana fraza "biti ostvaren"?

    Biti roditelj jeste najvažnija uloga koju čovek može da ima i normalno je da je želja za potomstvom visoko na listi prioriteta. Ali, ljudi žive i bez dece i bez partnera i bez doma...i budu zadovoljni. A da li su "ostvareni"? Da pogledam u rečnik...
     (Advokat, 21. decembar 2018 14:18)

    # Link komentara

  36. ovo je najbitnija uloga žene pre svega od njenog postojanja.
    kada bi se žene vreatile ulozi majke, a muškarci oca...čovečanstvo će napredovati...ovako smo se izgleda pogubili...
     (maja, 21. decembar 2018 14:16)

    # Link komentara

  37. Ne samo da je ostvarena kao majka,vec da je odradila i udaju i rodila copor max do 30te,i da je izgradila uspesnu poslovnu karijeru.To na zalost prva vrednuje porodica,cim je drugacije si etiketiran i manje bitan.A ako si samohrani roditelj i snalazis se najbolje sto umes si tek predmet zaljenja i ogovaranja,jer sigurno tebi nesto fali.
    (Vilana, 21. decembar 2018 14:12)

    # Link komentara

  38. Pitam se da li je istrazivanjem obuhvacena grupa i starih devojaka?
    (Sowa, 21. decembar 2018 14:10)

    # Link komentara

  39. Ovo je uzasno. Zatucane i ubijene u pojam.
    (Bery, 21. decembar 2018 14:09)

    # Link komentara

  40. Od izjave do konkretnog dela duzi je put, pun prepreka. Nadam se da ce bar 2/3 njih da izdrzi na tome putu, da ih ne uhvati obesnost i sebicnost "modernog" doba (=ludila).
    (marko, 21. decembar 2018 14:08)

    # Link komentara

  41. Žene (uglavnom) rađaju decu da bi zadržale muža i da bi joj neko bar finansijski pomagao oko deteta. Drugačije ne može ni imati decu. Pridwv "ostvaren" je totalno besmislen. Svi smo mi ostvareni kao ljudi jer samo postojimo. Ko se razmnožio, ništa nije ostvario, samo se razmnožio. Isto važi i za diplome, poslove, materijalna bogatstva.
    Neko je uspeo da od sebe napravi čoveka, možda je samo taj ostvaren. Deca, pare, posao - ništa sa tim nema veze.
    Sramota je posmatrati ljude na taj način. Toliko ima baš loših ljudi koji su se razmnožili, da nikakav razgovor na tu temu nema smisla.
    Imam dvoja sina, ali to je moja lična stvar, i nikakve veze nema sa bilo čim.
     (Iva, 21. decembar 2018 14:07)

    # Link komentara

  42. Uzas, grozno drustvo.
     (Apatrid, 21. decembar 2018 14:05)

    # Link komentara

  43. A kad to postigne, kraj. Muž može da se slika.
     (Appluka, 21. decembar 2018 14:05)

    # Link komentara

  44. Zena je ostvarena u Srbiji ako se dobro uda. Zato i bale za onima sa parama, e sad kad posle krene nesto ne planirano to je vec druga stvar.
     (Vatra, 21. decembar 2018 14:02)

    # Link komentara

  45. Ne, ne slažem se.
    (Tanja, 21. decembar 2018 13:59)

    # Link komentara

  46. Eto zasto imamo problem sa nejednakoscu polova u ekonomskom i socijalnom smislu. Zato sto decu ucimo da zivot mora da se igra po shemi a ne kako oni zele. Zato sto ih ucimo da svaka zena mora biti majka ma koloko to tesko moze biti po njeno zdravlje, a muskarac mora svaki atom snage ulozoti u stvaranje i odrzavanje porodice po svaku cenu, znacilo to da zrtvuje zdravlje ili da cine kriminalna dela. A stereotip drustva je taj koji vrsi pritisak. Zene idu na vestacke oplodnje, unistavaju telo terapijama, bivaju ismevane i odbacivane ako nemaju decu. Muskarci su nesposobnjakovici, takodje ismevani, najcesce zrtve samoubistva. Moglo bi se reci da nam super ide u drustvu...
     (Neko, 21. decembar 2018 13:57)

    # Link komentara

  47. naravno, nas posle svih ratova se ima sve manje i naravno da treba da se ostvari kao majka. Kada bi svaki odrasli čovek razmišljao tamo "moderno",pa gde bi nam kraj bio
     (dobro je, 21. decembar 2018 13:53)

    # Link komentara

  48. ...76 odsto ispitanica smatra da je žena potpuno ostvarena samo ako postane majka, odnosno da žena jedino vredi ako je ispunila tu funkciju.... jel ovo kameno doba?
     (gigs, 21. decembar 2018 13:50)

    # Link komentara

  49. Kako postavljate tako glupa pitanja, naravno da smo saglasne s tim
    (Jovana, 21. decembar 2018 13:49)

    # Link komentara

  50. i sta je tu lose ne razumem? Ajmo realno sve je to zdravo i normalno razmisljanje koje se praktijuje sirom sveta a najvisr verovali ili ne bas u SAD. Manite se Holivuda i slicnih gluposti.
     (Nije sve u parama nesto je i u novcu, 21. decembar 2018 13:48)

    # Link komentara

  51. Blago njima.
     (Utopija, 21. decembar 2018 13:46)

    # Link komentara

  52. Nije poenta da li je najvredinija tada ali sto je to smisao i na kraju krajeva svrha zivota pa i kod ljudi
     (persej, 21. decembar 2018 13:43)

    # Link komentara

  53. Исто тако је главна улога мушкарца да буде отац. Дакле мајка и отац у здравој породици су идеал живота. Све друго долази после тога.
    (Горан, 21. decembar 2018 13:42)

    # Link komentara

  54. I posle kukate sto vas muskarci gledaju kao u 19. veku, a same sebe drzite zarobljene u njemu hahahahahahaha
     (DonJuan, 21. decembar 2018 13:42)

    # Link komentara

  55. Ne slazem se
    (OMG, 21. decembar 2018 13:40)

    # Link komentara

  56. Potvrđujem da je tako. Imam 25 godina i većina devojaka u mom okruženju očekuje bebu ili je već ima. Pri tom, veliki deo njih su mladje od mene; Dakle, u 20-im su već rodile (nakon završetka srednje škole).
    Ja lično, sebe vidim kao majku i imam želju za time, dok sa druge strane, smatram da je rad na svom integritetu na prvom mestu jer, da bih dete naučila pravim vrednostima i napravila čoveka od njega, trebam prvo sama biti takva.
    Nije poenta samo roditi da bismo uverili sebe da "vredimo" zato jer imamo dete. Ono će, na kraju krajeva, neizbežno poprimiti naše modele ponašanja.
     (Tamara, 21. decembar 2018 13:38)

    # Link komentara

  57. Jedno pričaju za javnost, a u stvarnosti rade druge stvari.

    Sivonje,drvenaste i muškarače, bez trukne topline u svom ponašanju.
    Sve što rade, prvo su odgledale na video rekorderima,televiziji i bioskopu.
    Majke su šutnule u đubre.

    Srpkinje su veoma porodične, nikad više pasa nisu negovale. U socijalizmu nije bilo pasa jer su se deca bavila ozbiljnijim stvarima, nisu bila dokona i bezidejna, zbog tadašnjih pametnih roditelja.
    (Radovan, 21. decembar 2018 13:38)

    # Link komentara

  58. Zlo izvire sa svih strana na ovim prostorima. Ispada da svi oni koji iz raznoraznih razloga ne mogu da imaju decu, ili da uopšte nađu životnog partnera bolje da se nisu ni rodili. Ako ne neko to ne sam ne želi, i to je legitimno, to je njegova lična stvar. Postoje i aseksualni ljudi, ali nisu u obavezi da to celom svetu objašnjavaju.
    (Piksilend, 21. decembar 2018 13:37)

    # Link komentara

  59. Roditeljstvo je uvek i zrtvovanje...vazno je da ljudi imaju izbor...
     (Tirion od Laniste, 21. decembar 2018 13:35)

    # Link komentara

  60. Naravno da je bitno i da je to lepa stvar, ali hajde da stvari posmatramo u nešto širem kontekstu.

    Koleginica sa fakulteta. Slatka, zgodna, pametna (za struku naravno). Sve na mestu. Udala se za momka sa kojim je dugo. Dobili su dete. Muž super zarađuje. Njen posao joj je džeparac pratkično. Posle nekog vremena shvati da to nije to. Javi se svojoj "simpatiji" ili kako već da nazovemo to i počnu da se viđaju povremeno. Ona shvati da je njen brak i uopšte život verovatno promašen i očekuje od dečka da joj predloži da se razvede. Njen dečko izgleda nije spreman da vodi računa o tuđem detetu i ta situacija tapka u mestu. Razmišlja o tome da joj je bitno ipak da dete odrasta sa oba roditelja.

    Zašto sam sve ovo napisao? Život je vrlo kompleksan i ne može se svesti samo na jednu stvar, pa makar to bilo i dete. U suštini može, ali koliko je to kvalitetan, izbalansiran i dobar život? Naravno, prioriteti se menjaju sa godinama, mada čini mi se da u tom nekom pritisku sredine mnogi slabiji ljudi popuste i onda donesu loše odluke.

    Kao što je potomstvo bitno, valjda je i bitno sa kim radiš na tome.
    (Avangarda, 21. decembar 2018 13:30)

    # Link komentara

  61. Zvuči ovo čudno kad se deca ne rađaju.. Veliki deo verovatno jednostavno lažu da bi zvućilo dobro.. A san Im je da učestvuju u neki realeti u stvari.. To je na žalost realnost naših žena izgleda.. Rađaj te decu..
     (HanSolo, 21. decembar 2018 13:28)

    # Link komentara

  62. Pa kako to sad? Zar nasi muskarci ne tvrde da zene zive sex i grad i nece da radjaju? :)
    Mi smo ljudi i dalje primitivna sredina gde je najbitnije da se zena uda i rodi a za koga se udala, kako zivi i sta je postigla u skolovanju je nebitno. Takodje nije bitno da li je srecna. Nije vaspitavana da bude srecna. Rece mi jednom drugarica da joj je bolje da bude razvedena jer ju je muz tukao nego da se nikad nije udavala, kao to je sramota...
     (eee, 21. decembar 2018 13:25)

    # Link komentara

  63. iskreno, zabrinjavajuce mi je da devojke od 18-19 godina imaju ovako krajnje stavove
     (kr, 21. decembar 2018 13:21)

    # Link komentara

  64. ne.
     (kr, 21. decembar 2018 13:20)

    # Link komentara

  65. Sta da radi zena koja ima srecan brak, odlican posao, dobre prijatelje ali ne moze da rodi?
    Da li to znaci da nije ispunjena i zene ce je gledati kao neko ko nije uspunio svoju duznost??????
     (Jovana, 21. decembar 2018 13:15)

    # Link komentara

  66. Nisam saglasan sa tim da je zena ostvarena SAMO ako je majka. Neke zene ne mogu da imaju decu pa sta treba da rade? Ali bez dece nece biti ni ljudi i da ne treba da gledamo samo ba sebe vec na siru sliku.
     (Bojan, 21. decembar 2018 13:10)

    # Link komentara

  67. Žena ne treba da trpi sve da bi sačuvala brak, dal to znači da treba da trpi nešto, i šta je konkretno to nešto, da ne pričam o ovom “žrtvujućem modelu“ koji se pominje, to se isto može protumačiti na različite načine.
     (Ninamandarina, 21. decembar 2018 13:08)

    # Link komentara

  68. Zene treba da radjaju ako zele, a ako nece, niko nema pravo da ih osudjuje.
     (Budjavi karfiol, 21. decembar 2018 13:03)

    # Link komentara