Moja beba je vegan: Da li pravilan rast i razvoj zahteva meso? (VIDEO)

Nedelja, 07.03.2021.

14:15

Izvor: TV Prva

Moja beba je vegan: Da li pravilan rast i razvoj zahteva meso? (VIDEO) IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

Zo

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.
(Zrki, 7. mart 2021 15:15)

За сир,јаја...не али за мед постоји а то је исти разлог због којег се не препоручују слаткиши, нагли скок шећера у крви и потенцијална опасност за панкреас.
(дингослав, 08. mart 2021 10:40)

Jaja ne jedem. To nije vegeterijanska hrana.

Komša

pre 3 godine

Samo za jednu stvar bih te ispravio. Nije pirinač stigao sa Turcima, već se gajio i konzumirao redovno i mnogo pre njih. Vrlo verovatno još u prapostojbini Slovena, jer je močvarno tle, kojim je obilovala istočna Evropa, izuzetno pogodno za gajenje pirinča.

A propo pirinča u Srbiji, nemački pisci koji su pratili Barbarosu tokom 3. krstaškog rata, pišu o dočeku krstaša u Srbiji, od strane Stefana Nemanje, i nepreglednim poljima pirinča oko Niša, u kojem ih je Stefan Nemanja i dočekao. U pitanju je 1189. godina - jedno 150 godina pre nego što su Turci uopšte kročili u ovaj deo Evrope...
(ja, 8. mart 2021 09:19)

Hvala na ispravci.
Pročačkaću to baš.Negde sam to,onako nekritički pokupio pa mi se učinilo logično zbog sarme,koja zaista u originalnom receptu (ako tako moze da se kaze) nije pravljena sa pirinčem već sa ječmom (nije ni sa kiselim kupusom vec sa svežim - Golupci se zove jelo ).

Inače odličan komentar (onaj duzi) .
I za jaja i ribu je istina - Riba se bas jela a recimo Jerina je baš zbog jaja postala "prokleta" jer je uzimala vise jaja nego inače zbog gradnje.

ja

pre 3 godine

@ (hmmmm, 07. mart 2021 20:21)

Ishrana naših predaka se najviše bazirala na žitaricama, medu i mlečnim proizvodima, jer je to bilo najdostupnije. Žitarice (sve moguće) su se konzumirale u vidu hleba i kaša, dok je sir bio nešto što se svakodnevno nalazilo na trpezama i jeo se kao slano jelo, ali i kao desert (zajedno sa medom i voćem). Takođe su naši preci unosili voće i povrće. Povrće su nazivali zeljem i ljutim zeljem (luk, rotkve). Naši preci su takođe, za nas današnje Srbe, jeli nezamislivo velike količine ribe, koja je, pored mlečnih proizvoda, bila osnovni izvor proteina.

Iako vlada uvreženo mišljenje da nisu jeli meso, to je potpuno netačno. Plemići su lovili krupnu divljač, ali su obični ljudi na trpezama često imali zečetinu. Zečevi su tretirani kao štetočine, pa su i obični ljudi bili podstrekavani da ih (besplatno) love u velikaškim zabranima. Svinjetina je takođe bila prilično uobičajena, jer je svinja bilo u ogromnim brojevima - znali su se tačni dani kada seljaci mogu da dovedu svoje svinje u manastirske šume na ispašu žirovima, za šta je određivan procenat mesa koji moraju, u naturi, da "plate" manastiru. Usoljena svinjetina i slanina su bili glavna "konzervisana" hrana na vojnim pohodima. Ovčetina je bila takoše vrlo često na "meniju", pogotovo među vlasima (zanimanje, ne nacija).

Živinu i jaja su retko jeli, jer su jaja bila jako skupa roba koja je donosila velike prihode - jaja su se koristila kao vezivo u malteru od kojeg su se zidale tvrđave.

rade

pre 3 godine

Ma tvoja beba je vezan jer ima budala majku.u 7 MESECI pričaš o tome.treba ti oduzeti dete .da li će biti vezan ili ne ono će pokazati kada bude starije a ne neka pametnjakovic da priča mere,ne zagadjuj ova narod.

дингослав

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.
(Zrki, 7. mart 2021 15:15)

За сир,јаја...не али за мед постоји а то је исти разлог због којег се не препоручују слаткиши, нагли скок шећера у крви и потенцијална опасност за панкреас.

ja

pre 3 godine

@ (Komša, 7. mart 2021 22:36)

Samo za jednu stvar bih te ispravio. Nije pirinač stigao sa Turcima, već se gajio i konzumirao redovno i mnogo pre njih. Vrlo verovatno još u prapostojbini Slovena, jer je močvarno tle, kojim je obilovala istočna Evropa, izuzetno pogodno za gajenje pirinča.

A propo pirinča u Srbiji, nemački pisci koji su pratili Barbarosu tokom 3. krstaškog rata, pišu o dočeku krstaša u Srbiji, od strane Stefana Nemanje, i nepreglednim poljima pirinča oko Niša, u kojem ih je Stefan Nemanja i dočekao. U pitanju je 1189. godina - jedno 150 godina pre nego što su Turci uopšte kročili u ovaj deo Evrope...

ja

pre 3 godine

Jedno pitanje ako neko moze da odgovori.
Da li znate nekog vegana da nema neku sifru u glavi, znaci da je cist 100%...
svuda gde sam bio i upoznao ljude vrte istu pricu i misle da su superiorni od nas koji jedemo sve..
Ja postim ceo uskrsnji post i tad mi je ishrana veganska(ne jedem ribu i sl) ali apsolutno ne bih se nikada odrekao mesa, jogurta, jaja i sl..

maja

pre 3 godine

,,I na kraju ko ne veruje može da pogleda bezbrojne filmove na ovu temu potkrepljene naučnim činjenicama."
E sad si me ubedio da budem veganka...i da budem antivakserka i protiv 5g mreze... Sto bi rekao Nestorovic: ,,pogledajte, sve pise na guglu". Šou
(Zola, 07. mart 2021 18:03)

Zoki

pre 3 godine

American Academy of Dietetics ima jasnu poziciju (Jovan, 7. mart 2021 18:39) Oni se sada zovu Academy of Nutrition and Dietetics. Imali su oni jasnu poziciju i po pitanju jaja i holesterola, napravili su ranih devedesetih histeriju sa low fat proizvodima. Da ostavimo po strani što su im sponzori Sugar Association, Koka Kola, Pepsi, Mekdonalds... Čak i da ne posumnjam u njihove dobre namere - ko mi garantuje da za 10 ili 20 godina neće promeniti svoju poziciju? Šta onda da radim? Da ih tužim? Veganska ishrana je trenutno "IN" u Americi, baš kao što je bila i 0% FAT. Čast izuzecima, ali 90% vegana u SAD se hrani visoko prerađenom hranom. Sojin sir, vegan kobasice, burgeri, pice, piletina, šunka... da ne nabrajam. Izvini, ali prerađena hrana kod koje je lista sastojaka dugačka kao "Rat i Mir", a uz koju mi je potrebna šaka vitamina i suplemenata dnevno je sve samo ne zdrava.

Vagica

pre 3 godine

Davno sam pročitala u jednoj knjizi od Artura Klarka, mislim da je u pitanju neki deo "Vremenske odiseje", kako za ovaj naš period piše - tada se ishrana još uvek bazirala na leševima životinja. Ostavila sam knjigu i malo se zamislila...
Naravno, ne možemo protiv današnjice, možemo samo malo da poboljšamo ishranu.

porky's butthole

pre 3 godine

Komentari klasicno retardirani, zatucan narod koji je svet video na televizoru. Ne jedem meso prakticno od rodjenja (nesto malo kao detetu mi davali, nisam voleo), sad 39 i krvna slika nikad bolja. Pola planete su vegetarijanci ako uzmemo u obzir istocne zemlje.
(r53, 07. mart 2021 18:43)

Bice da si i ti video sveta samo na televizoru. Koje su to istocne zemlje, pa jos pola planete? Ljudi ovde pominju Induse. Hinduizam ne zabranjuje konzumiranje mesa. Dosta ljudi u Indiji ne jede meso, ali dosta ih i jede. Od onih koji ne jedu sam cuo da je to stvar kulture a ne religije.
Nego videla zaba da se konj potkiva pa dignula i ona nogu.

hmmmm

pre 3 godine

Kačamak - kukuruz i krompir su doneti iz Amerike. I to na ove prostore nije stiglo pre 18. veka. Ako se već pozivate na pretke, napišite šta su jeli pre toga.
(dule, 7. mart 2021 21:21)
Pa dokle da idem do 10og veka? Ili do 5og veka? Naravno da mislim na pretke u protekla 2 veka.

Komša

pre 3 godine

Nasi preci su jeli meso za Uskrs, Bozic, svadbu i slavu, ako nije posna.
Jeo se kacamak, pasulj, krompir, kupus, luk, sir ko je imao, proja slepacka ne ko danas, hleb se drzao zakljucan jos oko II svetskog rata da deca ne pojedu.
(hmmmm, 07. mart 2021 20:21)

Kačamak - kukuruz i krompir su doneti iz Amerike. I to na ove prostore nije stiglo pre 18. veka. Ako se već pozivate na pretke, napišite šta su jeli pre toga.
(dule, 7. mart 2021 21:21)
I pasulj je kasnije stigao i potisnuo sočivo,koje se dosta jelo.
Riba se dosta jela,živina mozda nedeljom,svinja divlja je bila na jelovniku svih evropskih naroda ali je kasnije to smanjeno jer je vremenom lov bio dozvoljen samo vlasnicima zemlje i ljudi - vlasteli.Verovatno samo za vece praznike.
Jagnjece (ekstremno masno) se jelo kada mu je vreme (muska jagnjad) ,pirinač je stigao sa Turcima a do tada je jecam (geršla) korišcen u iste svrhe (originalna sarma je sa geršlom) ...Med ,šecer je stigao relativno kasno i bio je privilegoja bogatih - tek industrija je učinila da se i sirotinja truje ,do tada su ubogi i "neprosveceni" jeli med ...Kiseli kupus (slovenski patent) i turšija su stari proizvod ,rakija stigla s Turcima (!? reci to Srbinu) inače se pila medovina,pivo ,vino ... Sir pre mleka (i zdraviji je - ne mucis zeludac) suseno meso se jelo samo kada nema svezeg ili za vece praznike...
Uglavnom - neumerenost u jelu i piću je glavni problem.
Bio i biće.

porky's butthole

pre 3 godine

Goveda više poizvedu metana (gas koji utice na globalno zagrevanje) nego sva prevozna sredstva na svetu zajedno.
(Zola, 07. mart 2021 18:03)
Prevozna sredstva ne proizvode metan.

Eugen

pre 3 godine

Blitva, kelj, brokoli, celer, patlidžan - pri samoj pomisli ja gubim apetit....a zamislite tek deca od 4-5 godina!!! Na oko to već izgleda odvratno, a ne kao da sednu jedu i kažu: Bravo Mama, rucak je bio super. Kad su mali godinu-dve sve im miksas ni nevide sta jedu, al zato kasnije kad vide i okuse....rucak teško prodje bez zvocanja.
(Mama koja ubeđuje da je povrće super ukusno, 7. mart 2021 20:24)

Od cega li ti zivis, cime li se hranis kad vec pri pomisli na blitvu, kelj, brokoli, patlidzan gubis apetit, dok izgled tog povrca opisujes kao odvratan? Normalno da povrce moze i te kako biti ukusno, ako znas da ga pripremis, a sto nikakva umetnost nije. Ovo ti prica covek koji jede rado meso, umereno, ali bi mogao i bez mesa da zivi.

dule

pre 3 godine

Jednostavno, nema sanse da su nasi preci krkali po celo pile na dan.
(Kanadjanka, 7. mart 2021 19:15)
Nasi preci su jeli meso za Uskrs, Bozic, svadbu i slavu, ako nije posna.
Jeo se kacamak, pasulj, krompir, kupus, luk, sir ko je imao, proja slepacka ne ko danas, hleb se drzao zakljucan jos oko II svetskog rata da deca ne pojedu.
(hmmmm, 07. mart 2021 20:21)

Kačamak - kukuruz i krompir su doneti iz Amerike. I to na ove prostore nije stiglo pre 18. veka. Ako se već pozivate na pretke, napišite šta su jeli pre toga.

Max

pre 3 godine

Neko napisa da goveda proizvode gas koji utiče na globalno zagrevanje. Pa zbog tih 0.0000000001% ja ne treba da jedem meso? Hahaaaa! O Bože! Inače otkrio sam savršen recept za ćevape, dobra porcija me smiri kao bensedin. Koji je smisao života ako pasem po ceo dan?

Sunshine ?

pre 3 godine

Ja volim i meso, i povrće, i voće....kome prija da nejede meso - nemora, ali smatram da je zdravije jesti meso, nego secer, brašno i so. Trenutno mi je u poseti rođak od 25 godina - vegeterijanac....imam utisak da on od tog zelenisa nemoze da bude sit, izmedju obroka stalno nesto gricka...
Pre neki dan mi jedemo sarmu, a on jede Krompir....Pitam se ko je tu lud?

hmmmm

pre 3 godine

Jednostavno, nema sanse da su nasi preci krkali po celo pile na dan.
(Kanadjanka, 7. mart 2021 19:15)
Nasi preci su jeli meso za Uskrs, Bozic, svadbu i slavu, ako nije posna.
Jeo se kacamak, pasulj, krompir, kupus, luk, sir ko je imao, proja slepacka ne ko danas, hleb se drzao zakljucan jos oko II svetskog rata da deca ne pojedu.

Harry

pre 3 godine

Neko napisa da goveda proizvode gas koji utiče na globalno zagrevanje. Pa zbog tih 0.0000000001% ja ne treba da jedem meso? Hahaaaa! O Bože! Inače otkrio sam savršen recept za ćevape, dobra porcija me smiri kao bensedin. Koji je smisao života ako pasem po ceo dan?
(Max, 7. mart 2021 20:12)

Prezivanje.

Mama koja ubeđuje da je povrće super ukusno

pre 3 godine

Blitva, kelj, brokoli, celer, patlidžan - pri samoj pomisli ja gubim apetit....a zamislite tek deca od 4-5 godina!!! Na oko to već izgleda odvratno, a ne kao da sednu jedu i kažu: Bravo Mama, rucak je bio super. Kad su mali godinu-dve sve im miksas ni nevide sta jedu, al zato kasnije kad vide i okuse....rucak teško prodje bez zvocanja.

Eugen

pre 3 godine

Hinduizam zabranjuje zivotinjske namirnice, pa ne bih bas rekao da su krupniji, napredniji i zdraviji od drugih.
Naravno svi ovi koji zaradjuju od toga prosipaju pricu kako je veganstvo nastalo od juce i oni ga izmislili.
Sto se mene tice neka jede ko sta zeli, ali nemojte lupetati ekonomsko propagandne floskule kada postoji zemlja sa milijardu ili vise vegana i sva iskustva i posledice koje se mogu tamo videti.
(Tasa, 7. mart 2021 16:09)

Hindusi su vegani, ali se zato ne mogu dovoljno najesti brasna, soli i secera. Posle Amerike i Kine, Indija je na trecem mestu po broju obolelih od dijabetesa sa svim propratnim bolestima (visok krvni pritisak, kardiovaskularni problemi, otkazi bubrega, slepilo, amputacije ekstremiteta...), koje dijabetes uzrokuje.

Kanadjanka

pre 3 godine

(Zoki, 7. mart 2021 18:25)
---
Bravo, Zoki, to i ja mislim. Moja teorija koja je mozda potpuno netacna, je da treba da se hranimo u skladu sa tim kako su nam se preci hranili. U skladu sa tim, ako postite (ja postim), vi skoro pola godine ne jedete meso, sto je jako dobro. U tom periodu mozete da uzimate b12 vitamin kao suplement. Ostatak godine i kad ne postim ne jedem previse mesa. Jednostavno, nema sanse da su nasi preci krkali po celo pile na dan. Jednostavno, nije bilo mogucnosti za takav raskalasan stil zivota. Ista stvar i sa secerom, alkoholom i drugim stvarima. Ljudi danas previse jedu, sto nije zdravo, a nije ni dobro prema zivotinjama i zivotnoj sredini. Imam neke prijatelje koji se ovde bave lovom na divljac i zarad prijateljstva, ne ulazim u rasprave sa njima. Lovci mi se posebno gade, jer ulaze u staniste divljaci i onda ih zaslepljuju farovima da bi ih lakse ulovili. Odvratno i nefer.

U Srbiji su glavni razlog smrti kardiovaskularne bolesti, pa na drugom mestu, daleko ispod, smrt od raka. Ovde je obrnuto jer narod ne zdere toliko mesa, ali zato zderu secer i raznu procesovanu hranu. Neretko vidis nekog debelog u kolicima (jer ne moze da hoda od debljine) kako vozi puna kolica cipsa i slicnih stvari. I posle ovakvi kao ja, kroz taksu, moraju da mu placaju decenije lecenja. Kad dodjem u Bg pa vidim koliko ljudi krkaju rostij i masan burek, svaki put se sokiram kako uopste dozive 70-te! Valjda dobra genetika...

đole

pre 3 godine

Covek je stvoren kao mesojed da bi kasnije evolirao u svastojeda. Veganstvo(kao i vegetarijanstvo) je stvar izbora. Ne razumem da neko namece detetu sta ce biti. Neka ono odluci samo kad bude spremno . Prolupao narod.
(Martius, 7. mart 2021 18:08)

Upravo to. Dete se rodi kao ateista, ne znam zašto mu nameću religiju. Neka odabere samo kad napuni 18 u šta će da veruje. Nažalost, teško ćemo uskoro imati tako organizovano društvo.

Zoki

pre 3 godine

Na temu ishrane sirovom hranom, potražite na internetu Dr. Wigharda Strehlowa, koji je istraživao vezu između tog načina ishrane i autoimunih bolesti. Termička obrada hrane je bila civilizacijski napredak. Ljudi u poslednjkih 100 godina jedu daleko više mesa - ali i druge hrane. Sve je postalo jeftinije i dostupnije, sve se proizvodi industrijski. Jedemo više mesa, ali jedemo i više šećera u svim mogućim oblicima, zelenu salatu i jagode jedemo u decembru. Ako govorimo o povratku ishrani predaka, onda bi prvo trebalo izbaciti sve semenke koje dolaze iz Azije i Amerike, od soje pa na dalje. Mleko od badema i soje sigurno nismo pili. Treba se truditi da jedemo kvalitetnu hranu, od mesa pa do žitarica.

Jovan

pre 3 godine

Vegan sam i sramota me je što me stavljaju u istu rečenicu sa Majom Volk. Nadam se da shvatate da ova žena blage veze nema šta priča, ne prati nauku, nudi opasne savete i slično. American Academy of Dietetics ima jasnu poziciju da je veganska ishrana zdrava i bezbedna za SVA životna doba uključujući i bebe, ako je dobro balansirana i to je činjenica. Nema šta da se više raspreda o tome, to je zvaničan dokument, dostupan svakome. Ljudi kao što je Maja Volk su razlog zašto veganima oduzimaju decu i mi normalni bismo je zamolili da se ne oglašava i da malo prati naučne studije!!!

Bibop i Rokstedi

pre 3 godine

Čovek nije ni mesojed, ni biljojed, ni vegetarijanac, vegan, svaštojed ni šta god. Čovek je SVEJED i to će zauvek i ostati.

bole

pre 3 godine

Da se izvinem gospodji Maji, al ja nisam upozno jednog vegana, koji nije drka..ja i spreman na fajt na prvu.
Al opet da ne generalizujem, verovatno ima i takvih.
:)

Nelson

pre 3 godine

Ja mislio ova Maja ima oko 85 godina, sada pogledao na wikip. ona samo 62. Auu, ala se uništila sa biljkama. Čovek je svaštojed i tačka.
Od vegana, decu treba oduzeti.

HA HA!

ls

pre 3 godine

Svake godine odvojim 2-3 meseca za ciscenje organizma i izbacim meso iz upotrebe, izbacim mlecne proizvode, sokove, slatkise, alkohol svakako slabo pijem i baziram se na voce i povrce. Prvih dana bude stvarno tesko, posle 2 nedelje se osecam zivahnije i lagano, ali posle ta 2 meseca vec pocne da me ubija ta salata i voce na milion nacina. Postajem razdrazljiv, gladan 24h i je....ao bi nekome majku milu, zato se vratim normalnoj ishrani i do sledece godine ne zelim salatu ni uz rostilj.

r53

pre 3 godine

Komentari klasicno retardirani, zatucan narod koji je svet video na televizoru. Ne jedem meso prakticno od rodjenja (nesto malo kao detetu mi davali, nisam voleo), sad 39 i krvna slika nikad bolja. Pola planete su vegetarijanci ako uzmemo u obzir istocne zemlje.

Martius

pre 3 godine

Covek je stvoren kao mesojed da bi kasnije evolirao u svastojeda. Veganstvo(kao i vegetarijanstvo) je stvar izbora. Ne razumem da neko namece detetu sta ce biti. Neka ono odluci samo kad bude spremno . Prolupao narod.

Umesto pametan ispadneš iz aviona

pre 3 godine

Nema ničeg u mesu, mleku i jajima što je hranljivo a čega nema u mahunarkama, žitaricama i krtolama.
(Veganski, 7. mart 2021 18:05)

Da samo neke aminokiseline, vitam B12 i još neke nebitne gluposti.

Pero

pre 3 godine

Hinduizam zabranjuje zivotinjske namirnice, pa ne bih bas rekao da su krupniji, napredniji i zdraviji od drugih.
Naravno svi ovi koji zaradjuju od toga prosipaju pricu kako je veganstvo nastalo od juce i oni ga izmislili.
Sto se mene tice neka jede ko sta zeli, ali nemojte lupetati ekonomsko propagandne floskule kada postoji zemlja sa milijardu ili vise vegana i sva iskustva i posledice koje se mogu tamo videti.
(Tasa, 7. mart 2021 16:09)

Prosečan životni vek u Indiji 70godina, a u Srbiji 76.5. Rekao bih da su nešto omašili.

Zola

pre 3 godine

Mi smo specijalci u zameni teza, što veće neobrazovanje veća drskost. Mnogi od vas mesoždera popili bi i zmijski otrov da obolite od kanceera a pravite se pametni.
Da, beba pije majčino mleko do neke 2 godine, mleko koje je stvoreno za njegovu vrstu, i tada prelazi na čvrstu htanu. Ni jedno drugo mladunče/biće ne sisa tuđu majku ceo život.
Meso jeste pomoglo ljudima kroz evoluciju da razviju veći mozak ali ovoliko lako dostupnog mesa punog hormona nikad nije bilo. Ljudi nisu predatori i jako im je bilo teško u praistoriji da ulove životinju kad se prešlo na stočarstvo životinje su se pre korsitle za vuču, mleko i vunu nego za jedenje.
U svetu više od polovine obrdive povišine pod usevima se korsiti za ishranu stoke a ne ljudi. Goveda više poizvedu metana (gas koji utice na globalno zagrevanje) nego sva prevozna sredstva na svetu zajedno.
Na kraju te životinje su jako inteligente i socjalna bića koja u prozvodnji mesa jako pate. Telad se odmah po rođenju odvajaju od krava i hrane se na flašicu a krave se korsite za dalju proizvodnju mleka. Vimena su im stalno upaljena od stalne muže, pa moraju da ih kljukaju raznim antibioticima. Da li ste videli divlje goveče s tolikim vimenima?
I na kraju ko ne veruje može da pogleda bezbrojne filmove na ovu temu potkrepljene naučnim činjenicama. Ali šta zna prosečni srbin koji prati rijaliti po ceo dan. Ko volim meso neka ode do klanice da vidi kako mu nastaje biftek ili pileći batak.

Hm

pre 3 godine

Danasnje meso nije ono koje je jeo nas predak, lovio i razvijao se. Danasnje meso je proizvod industrije, puno hormona i drugih otrova.
(Mici, 7. mart 2021 16:26)

A tek voce i povrce, niste svesni.

Rile

pre 3 godine

@Mici O cemu ti? Hoces da kazes da je svinja koju sam uzgojim na selu puna hormona i otrova? Ali eto, s druge strane, GMO povrcu nista ne fali.

brm

pre 3 godine

Ja sam vegetarijanac, ali našoj ćerkici dajemo meso, jer su deci potrebni proteini dok su u razvoju. Kada se fizički potpuno formiramo, možda nam je i bolje bez mesa, možemo da imamo alternative u povrću, ali za decu je neophodno. Ne mogu ničime da nadomeste tu količinu proteina ako ne jedu meso, a i masti su im takođe značajne. Pa ne može dete da pojede 2kg brokolija i da joj stavljam protein u prahu u mleku. To je ludost.

Пилипенда

pre 3 godine

Испаде да је све што родитељи раде деци нормално, само је крстити дете злочин и љуто кршење дечијих права

Oliver

pre 3 godine

Ne zna se ko je ludji-da li zdravstveni vegani ili etički vegani?

A tek je najludje kad Maja Volk kaže da vegani nisu agresivni i da su smireni. Da,Hitler je bio mnogo smiren,hehe

Nikola

pre 3 godine

Maja Volk je od mene mladja godinu dana, a izgleda kao da je 10 godina starija. Ona je veganka kako rece 13 godina. Mozda je prekasno pocela sa tim? Moja ishrana se uglavnom sastoji od voca i povrca, ali i od mesa, uglavnom piletina i riba.

Komša

pre 3 godine

Beba nije vegan nego je beba,kao i svi ljudi - sisar.
Prva hrana koju unosi u organizam je - majčino mleko.

Veganstvo je vise politički pokret ,filozofija čiji osnovni cilj nije zdravlje čovela nego "dobrobit životinja".

I što je najludje - sve "proklamovane ciljeve" veganstva sasvim lepo ispunjava vegetarijstvo i to bez ikakvih štetnih posledica po ljudski organizam.
I bez iritirajuceg fanatizma.

Bojan

pre 3 godine

Nije beba vegan vec je njena mama odlucila da bude vegan.
Prije 2 godine sam gledao scenu sa dvije male djevojcice cija mama je odlucila da one ne jedu meso. Gledale su kako pravimo rostilj ispred zgrade. Nakon nekog vremena i ubjedjivanja sa mamom pustila ih je da probaju neke stvari sa rostilja. Zavrsilo se tako sto su curice pojele pola naseg rostilja pa smo morali dodatno da donosimo. Prvi put su u zivotu probale meso a imale su 3-5 godina.
A da, sto se tice mame, u pitanju je mlada rastavljena mama bez posla i muza.

Majat

pre 3 godine

Čuj, beba je vegan od rođenja! Koliko sam ja upućena u ovaj život, beba ako doji-pije mleko majke, sisara! Šta ova lupa pa ostaje živa to je neviđeno! Bolje joj je da ode u slikare.

Јабучило

pre 3 godine

Значи, први предак који је закл'о неко животиње био будала? Паааа... Не би' рек'о. Разумем и да не треба претеривати са месом, али не треба ићи ни у веганско-вегетаријанске крајности.

Da

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.
(Zrki, 7. mart 2021 15:15)
Slazem se ja cak nisam ni deklarisani vegeterijanac. Meso ne volim i jedem kada svi negde jedu da ne pravim problem i spektakl od toga, ali sebi ga nikada ne pravim.
Veganstvo je sekta. Sir, jaja, kiselo mleko pa kako bez toga dete da odraste?

ana

pre 3 godine

O boze, ovi vegani, vegetarijanci, peskaterijansci i slicno nikako da utuve u svoju glavu da je u evoluciji presudan faktora koji je doveo do toga da smo homo sapiensi pronalazak vatre, ali ne zato sto je omogucio tadasnjim ljudima da jedu MESO. I onda je takva ishrana dovela do ubrzanog razvoja mozga, mentalnih funkcija i inteligencije. I evo nas, tu smo, zahvaljujuci tome. A ovi bas zapeli da zavrte tocak evolucije unazad.

Мина

pre 3 godine

Овде уважавам само мишљење др Милинковић, јер је то мишљење струке.Госпођа Волк нека се бави и коментарише оно за шта је стручна и наравно, нека се храни онако,како њој одговара.Дељење савета, штампање кувара, промовисање намирница,које нису из наше поднебља итд, у случају госпође Волк имају само крајњи циљ, лаку зараду без трунке одговорности.

dio mio

pre 3 godine

koliko ova maja fol lupa, kaze zena ce dobiti rak jajnika ako jede jaja, a jaja se svugde koriste .po njenom bi znaci 90 posto zena trebalo da su vec otpisane. da ne pricamo o gladijatorima i njenim pricama da im nisu davali meso. haha ovu treba zabraniti na tvu da siri strah i dezinfornacije

Tasa

pre 3 godine

Samo sa navedem da je u Indiji oko 90% vegana, jer Hinduizam zabranjuje zivotinjske namirnice, pa ne bih bas rekao da su krupniji, napredniji i zdraviji od drugih.
Naravno svi ovi koji zaradjuju od toga prosipaju pricu kako je veganstvo nastalo od juce i oni ga izmislili.
Sto se mene tice neka jede ko sta zeli, ali nemojte lupetati ekonomsko propagandne floskule kada postoji zemlja sa milijardu ili vise vegana i sva iskustva i posledice koje se mogu tamo videti.

iii

pre 3 godine

Takvim "roditeljima" treba oduzimati decu, kao i onima što ne vakcinišu decu - veganstvo često ide pod ruku i s ovim drugim glupostima. Imamo i one što decu odgajaju "rodno neutralnu", one što deci ne stavljaju pelene i razne debile. To je sve ugrožavanje zdravlja i života dece. Kad dete odraste nek radi šta hoće a i ti idioti koji su ga doneli na svet nek jedu šta hoće, odrasli su. Ali DETE od tih idiota zavisi!

marko

pre 3 godine

Veganstvo je kult da je to dobro za ljude ne bi bilo samo 1% populacije vegani. Ne bi morala da se vodi agresivna kampanja.
Bez mesa nema života vitamin b12 je esencijalan i ima ga samo u mesu .

jojo

pre 3 godine

Ako su ljudi biljojedi neka dotična Volk (ironija da imaš ruskog vuka u prezimenu a vegan si :)) objasni zašto od američkih urođenika i Amazonije pa preko afričke savane do Papua Nove Gvineje i Australije kod nijednog jedinog plemena nije utvrđeno da su i blizu veganima ili vegetarijancima. Niti postoji neka stara civilizacija za koju se to može tvrditi. Ali niti jedan primer. Pokondirene Tikve su jedino takvu pleme. A naseljavaju urbana područja širom sveta, mahom zapadnog, tzv naprednog.
Problem je naravno balans u ishrano koga danas ima malo.

Zrki

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.

Zrki

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.

jojo

pre 3 godine

Ako su ljudi biljojedi neka dotična Volk (ironija da imaš ruskog vuka u prezimenu a vegan si :)) objasni zašto od američkih urođenika i Amazonije pa preko afričke savane do Papua Nove Gvineje i Australije kod nijednog jedinog plemena nije utvrđeno da su i blizu veganima ili vegetarijancima. Niti postoji neka stara civilizacija za koju se to može tvrditi. Ali niti jedan primer. Pokondirene Tikve su jedino takvu pleme. A naseljavaju urbana područja širom sveta, mahom zapadnog, tzv naprednog.
Problem je naravno balans u ishrano koga danas ima malo.

marko

pre 3 godine

Veganstvo je kult da je to dobro za ljude ne bi bilo samo 1% populacije vegani. Ne bi morala da se vodi agresivna kampanja.
Bez mesa nema života vitamin b12 je esencijalan i ima ga samo u mesu .

brm

pre 3 godine

Ja sam vegetarijanac, ali našoj ćerkici dajemo meso, jer su deci potrebni proteini dok su u razvoju. Kada se fizički potpuno formiramo, možda nam je i bolje bez mesa, možemo da imamo alternative u povrću, ali za decu je neophodno. Ne mogu ničime da nadomeste tu količinu proteina ako ne jedu meso, a i masti su im takođe značajne. Pa ne može dete da pojede 2kg brokolija i da joj stavljam protein u prahu u mleku. To je ludost.

Мина

pre 3 godine

Овде уважавам само мишљење др Милинковић, јер је то мишљење струке.Госпођа Волк нека се бави и коментарише оно за шта је стручна и наравно, нека се храни онако,како њој одговара.Дељење савета, штампање кувара, промовисање намирница,које нису из наше поднебља итд, у случају госпође Волк имају само крајњи циљ, лаку зараду без трунке одговорности.

Da

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.
(Zrki, 7. mart 2021 15:15)
Slazem se ja cak nisam ni deklarisani vegeterijanac. Meso ne volim i jedem kada svi negde jedu da ne pravim problem i spektakl od toga, ali sebi ga nikada ne pravim.
Veganstvo je sekta. Sir, jaja, kiselo mleko pa kako bez toga dete da odraste?

dio mio

pre 3 godine

koliko ova maja fol lupa, kaze zena ce dobiti rak jajnika ako jede jaja, a jaja se svugde koriste .po njenom bi znaci 90 posto zena trebalo da su vec otpisane. da ne pricamo o gladijatorima i njenim pricama da im nisu davali meso. haha ovu treba zabraniti na tvu da siri strah i dezinfornacije

Rile

pre 3 godine

@Mici O cemu ti? Hoces da kazes da je svinja koju sam uzgojim na selu puna hormona i otrova? Ali eto, s druge strane, GMO povrcu nista ne fali.

Komša

pre 3 godine

Beba nije vegan nego je beba,kao i svi ljudi - sisar.
Prva hrana koju unosi u organizam je - majčino mleko.

Veganstvo je vise politički pokret ,filozofija čiji osnovni cilj nije zdravlje čovela nego "dobrobit životinja".

I što je najludje - sve "proklamovane ciljeve" veganstva sasvim lepo ispunjava vegetarijstvo i to bez ikakvih štetnih posledica po ljudski organizam.
I bez iritirajuceg fanatizma.

Majat

pre 3 godine

Čuj, beba je vegan od rođenja! Koliko sam ja upućena u ovaj život, beba ako doji-pije mleko majke, sisara! Šta ova lupa pa ostaje živa to je neviđeno! Bolje joj je da ode u slikare.

ana

pre 3 godine

O boze, ovi vegani, vegetarijanci, peskaterijansci i slicno nikako da utuve u svoju glavu da je u evoluciji presudan faktora koji je doveo do toga da smo homo sapiensi pronalazak vatre, ali ne zato sto je omogucio tadasnjim ljudima da jedu MESO. I onda je takva ishrana dovela do ubrzanog razvoja mozga, mentalnih funkcija i inteligencije. I evo nas, tu smo, zahvaljujuci tome. A ovi bas zapeli da zavrte tocak evolucije unazad.

iii

pre 3 godine

Takvim "roditeljima" treba oduzimati decu, kao i onima što ne vakcinišu decu - veganstvo često ide pod ruku i s ovim drugim glupostima. Imamo i one što decu odgajaju "rodno neutralnu", one što deci ne stavljaju pelene i razne debile. To je sve ugrožavanje zdravlja i života dece. Kad dete odraste nek radi šta hoće a i ti idioti koji su ga doneli na svet nek jedu šta hoće, odrasli su. Ali DETE od tih idiota zavisi!

Nikola

pre 3 godine

Maja Volk je od mene mladja godinu dana, a izgleda kao da je 10 godina starija. Ona je veganka kako rece 13 godina. Mozda je prekasno pocela sa tim? Moja ishrana se uglavnom sastoji od voca i povrca, ali i od mesa, uglavnom piletina i riba.

Nelson

pre 3 godine

Ja mislio ova Maja ima oko 85 godina, sada pogledao na wikip. ona samo 62. Auu, ala se uništila sa biljkama. Čovek je svaštojed i tačka.
Od vegana, decu treba oduzeti.

HA HA!

Hm

pre 3 godine

Danasnje meso nije ono koje je jeo nas predak, lovio i razvijao se. Danasnje meso je proizvod industrije, puno hormona i drugih otrova.
(Mici, 7. mart 2021 16:26)

A tek voce i povrce, niste svesni.

Јабучило

pre 3 godine

Значи, први предак који је закл'о неко животиње био будала? Паааа... Не би' рек'о. Разумем и да не треба претеривати са месом, али не треба ићи ни у веганско-вегетаријанске крајности.

Umesto pametan ispadneš iz aviona

pre 3 godine

Nema ničeg u mesu, mleku i jajima što je hranljivo a čega nema u mahunarkama, žitaricama i krtolama.
(Veganski, 7. mart 2021 18:05)

Da samo neke aminokiseline, vitam B12 i još neke nebitne gluposti.

Пилипенда

pre 3 godine

Испаде да је све што родитељи раде деци нормално, само је крстити дете злочин и љуто кршење дечијих права

Tasa

pre 3 godine

Samo sa navedem da je u Indiji oko 90% vegana, jer Hinduizam zabranjuje zivotinjske namirnice, pa ne bih bas rekao da su krupniji, napredniji i zdraviji od drugih.
Naravno svi ovi koji zaradjuju od toga prosipaju pricu kako je veganstvo nastalo od juce i oni ga izmislili.
Sto se mene tice neka jede ko sta zeli, ali nemojte lupetati ekonomsko propagandne floskule kada postoji zemlja sa milijardu ili vise vegana i sva iskustva i posledice koje se mogu tamo videti.

Oliver

pre 3 godine

Ne zna se ko je ludji-da li zdravstveni vegani ili etički vegani?

A tek je najludje kad Maja Volk kaže da vegani nisu agresivni i da su smireni. Da,Hitler je bio mnogo smiren,hehe

Bojan

pre 3 godine

Nije beba vegan vec je njena mama odlucila da bude vegan.
Prije 2 godine sam gledao scenu sa dvije male djevojcice cija mama je odlucila da one ne jedu meso. Gledale su kako pravimo rostilj ispred zgrade. Nakon nekog vremena i ubjedjivanja sa mamom pustila ih je da probaju neke stvari sa rostilja. Zavrsilo se tako sto su curice pojele pola naseg rostilja pa smo morali dodatno da donosimo. Prvi put su u zivotu probale meso a imale su 3-5 godina.
A da, sto se tice mame, u pitanju je mlada rastavljena mama bez posla i muza.

Martius

pre 3 godine

Covek je stvoren kao mesojed da bi kasnije evolirao u svastojeda. Veganstvo(kao i vegetarijanstvo) je stvar izbora. Ne razumem da neko namece detetu sta ce biti. Neka ono odluci samo kad bude spremno . Prolupao narod.

Zoki

pre 3 godine

Na temu ishrane sirovom hranom, potražite na internetu Dr. Wigharda Strehlowa, koji je istraživao vezu između tog načina ishrane i autoimunih bolesti. Termička obrada hrane je bila civilizacijski napredak. Ljudi u poslednjkih 100 godina jedu daleko više mesa - ali i druge hrane. Sve je postalo jeftinije i dostupnije, sve se proizvodi industrijski. Jedemo više mesa, ali jedemo i više šećera u svim mogućim oblicima, zelenu salatu i jagode jedemo u decembru. Ako govorimo o povratku ishrani predaka, onda bi prvo trebalo izbaciti sve semenke koje dolaze iz Azije i Amerike, od soje pa na dalje. Mleko od badema i soje sigurno nismo pili. Treba se truditi da jedemo kvalitetnu hranu, od mesa pa do žitarica.

Zola

pre 3 godine

Mi smo specijalci u zameni teza, što veće neobrazovanje veća drskost. Mnogi od vas mesoždera popili bi i zmijski otrov da obolite od kanceera a pravite se pametni.
Da, beba pije majčino mleko do neke 2 godine, mleko koje je stvoreno za njegovu vrstu, i tada prelazi na čvrstu htanu. Ni jedno drugo mladunče/biće ne sisa tuđu majku ceo život.
Meso jeste pomoglo ljudima kroz evoluciju da razviju veći mozak ali ovoliko lako dostupnog mesa punog hormona nikad nije bilo. Ljudi nisu predatori i jako im je bilo teško u praistoriji da ulove životinju kad se prešlo na stočarstvo životinje su se pre korsitle za vuču, mleko i vunu nego za jedenje.
U svetu više od polovine obrdive povišine pod usevima se korsiti za ishranu stoke a ne ljudi. Goveda više poizvedu metana (gas koji utice na globalno zagrevanje) nego sva prevozna sredstva na svetu zajedno.
Na kraju te životinje su jako inteligente i socjalna bića koja u prozvodnji mesa jako pate. Telad se odmah po rođenju odvajaju od krava i hrane se na flašicu a krave se korsite za dalju proizvodnju mleka. Vimena su im stalno upaljena od stalne muže, pa moraju da ih kljukaju raznim antibioticima. Da li ste videli divlje goveče s tolikim vimenima?
I na kraju ko ne veruje može da pogleda bezbrojne filmove na ovu temu potkrepljene naučnim činjenicama. Ali šta zna prosečni srbin koji prati rijaliti po ceo dan. Ko volim meso neka ode do klanice da vidi kako mu nastaje biftek ili pileći batak.

đole

pre 3 godine

Covek je stvoren kao mesojed da bi kasnije evolirao u svastojeda. Veganstvo(kao i vegetarijanstvo) je stvar izbora. Ne razumem da neko namece detetu sta ce biti. Neka ono odluci samo kad bude spremno . Prolupao narod.
(Martius, 7. mart 2021 18:08)

Upravo to. Dete se rodi kao ateista, ne znam zašto mu nameću religiju. Neka odabere samo kad napuni 18 u šta će da veruje. Nažalost, teško ćemo uskoro imati tako organizovano društvo.

bole

pre 3 godine

Da se izvinem gospodji Maji, al ja nisam upozno jednog vegana, koji nije drka..ja i spreman na fajt na prvu.
Al opet da ne generalizujem, verovatno ima i takvih.
:)

Eugen

pre 3 godine

Blitva, kelj, brokoli, celer, patlidžan - pri samoj pomisli ja gubim apetit....a zamislite tek deca od 4-5 godina!!! Na oko to već izgleda odvratno, a ne kao da sednu jedu i kažu: Bravo Mama, rucak je bio super. Kad su mali godinu-dve sve im miksas ni nevide sta jedu, al zato kasnije kad vide i okuse....rucak teško prodje bez zvocanja.
(Mama koja ubeđuje da je povrće super ukusno, 7. mart 2021 20:24)

Od cega li ti zivis, cime li se hranis kad vec pri pomisli na blitvu, kelj, brokoli, patlidzan gubis apetit, dok izgled tog povrca opisujes kao odvratan? Normalno da povrce moze i te kako biti ukusno, ako znas da ga pripremis, a sto nikakva umetnost nije. Ovo ti prica covek koji jede rado meso, umereno, ali bi mogao i bez mesa da zivi.

porky's butthole

pre 3 godine

Komentari klasicno retardirani, zatucan narod koji je svet video na televizoru. Ne jedem meso prakticno od rodjenja (nesto malo kao detetu mi davali, nisam voleo), sad 39 i krvna slika nikad bolja. Pola planete su vegetarijanci ako uzmemo u obzir istocne zemlje.
(r53, 07. mart 2021 18:43)

Bice da si i ti video sveta samo na televizoru. Koje su to istocne zemlje, pa jos pola planete? Ljudi ovde pominju Induse. Hinduizam ne zabranjuje konzumiranje mesa. Dosta ljudi u Indiji ne jede meso, ali dosta ih i jede. Od onih koji ne jedu sam cuo da je to stvar kulture a ne religije.
Nego videla zaba da se konj potkiva pa dignula i ona nogu.

Komša

pre 3 godine

Nasi preci su jeli meso za Uskrs, Bozic, svadbu i slavu, ako nije posna.
Jeo se kacamak, pasulj, krompir, kupus, luk, sir ko je imao, proja slepacka ne ko danas, hleb se drzao zakljucan jos oko II svetskog rata da deca ne pojedu.
(hmmmm, 07. mart 2021 20:21)

Kačamak - kukuruz i krompir su doneti iz Amerike. I to na ove prostore nije stiglo pre 18. veka. Ako se već pozivate na pretke, napišite šta su jeli pre toga.
(dule, 7. mart 2021 21:21)
I pasulj je kasnije stigao i potisnuo sočivo,koje se dosta jelo.
Riba se dosta jela,živina mozda nedeljom,svinja divlja je bila na jelovniku svih evropskih naroda ali je kasnije to smanjeno jer je vremenom lov bio dozvoljen samo vlasnicima zemlje i ljudi - vlasteli.Verovatno samo za vece praznike.
Jagnjece (ekstremno masno) se jelo kada mu je vreme (muska jagnjad) ,pirinač je stigao sa Turcima a do tada je jecam (geršla) korišcen u iste svrhe (originalna sarma je sa geršlom) ...Med ,šecer je stigao relativno kasno i bio je privilegoja bogatih - tek industrija je učinila da se i sirotinja truje ,do tada su ubogi i "neprosveceni" jeli med ...Kiseli kupus (slovenski patent) i turšija su stari proizvod ,rakija stigla s Turcima (!? reci to Srbinu) inače se pila medovina,pivo ,vino ... Sir pre mleka (i zdraviji je - ne mucis zeludac) suseno meso se jelo samo kada nema svezeg ili za vece praznike...
Uglavnom - neumerenost u jelu i piću je glavni problem.
Bio i biće.

Bibop i Rokstedi

pre 3 godine

Čovek nije ni mesojed, ni biljojed, ni vegetarijanac, vegan, svaštojed ni šta god. Čovek je SVEJED i to će zauvek i ostati.

Pero

pre 3 godine

Hinduizam zabranjuje zivotinjske namirnice, pa ne bih bas rekao da su krupniji, napredniji i zdraviji od drugih.
Naravno svi ovi koji zaradjuju od toga prosipaju pricu kako je veganstvo nastalo od juce i oni ga izmislili.
Sto se mene tice neka jede ko sta zeli, ali nemojte lupetati ekonomsko propagandne floskule kada postoji zemlja sa milijardu ili vise vegana i sva iskustva i posledice koje se mogu tamo videti.
(Tasa, 7. mart 2021 16:09)

Prosečan životni vek u Indiji 70godina, a u Srbiji 76.5. Rekao bih da su nešto omašili.

porky's butthole

pre 3 godine

Goveda više poizvedu metana (gas koji utice na globalno zagrevanje) nego sva prevozna sredstva na svetu zajedno.
(Zola, 07. mart 2021 18:03)
Prevozna sredstva ne proizvode metan.

ls

pre 3 godine

Svake godine odvojim 2-3 meseca za ciscenje organizma i izbacim meso iz upotrebe, izbacim mlecne proizvode, sokove, slatkise, alkohol svakako slabo pijem i baziram se na voce i povrce. Prvih dana bude stvarno tesko, posle 2 nedelje se osecam zivahnije i lagano, ali posle ta 2 meseca vec pocne da me ubija ta salata i voce na milion nacina. Postajem razdrazljiv, gladan 24h i je....ao bi nekome majku milu, zato se vratim normalnoj ishrani i do sledece godine ne zelim salatu ni uz rostilj.

Eugen

pre 3 godine

Hinduizam zabranjuje zivotinjske namirnice, pa ne bih bas rekao da su krupniji, napredniji i zdraviji od drugih.
Naravno svi ovi koji zaradjuju od toga prosipaju pricu kako je veganstvo nastalo od juce i oni ga izmislili.
Sto se mene tice neka jede ko sta zeli, ali nemojte lupetati ekonomsko propagandne floskule kada postoji zemlja sa milijardu ili vise vegana i sva iskustva i posledice koje se mogu tamo videti.
(Tasa, 7. mart 2021 16:09)

Hindusi su vegani, ali se zato ne mogu dovoljno najesti brasna, soli i secera. Posle Amerike i Kine, Indija je na trecem mestu po broju obolelih od dijabetesa sa svim propratnim bolestima (visok krvni pritisak, kardiovaskularni problemi, otkazi bubrega, slepilo, amputacije ekstremiteta...), koje dijabetes uzrokuje.

Jovan

pre 3 godine

Vegan sam i sramota me je što me stavljaju u istu rečenicu sa Majom Volk. Nadam se da shvatate da ova žena blage veze nema šta priča, ne prati nauku, nudi opasne savete i slično. American Academy of Dietetics ima jasnu poziciju da je veganska ishrana zdrava i bezbedna za SVA životna doba uključujući i bebe, ako je dobro balansirana i to je činjenica. Nema šta da se više raspreda o tome, to je zvaničan dokument, dostupan svakome. Ljudi kao što je Maja Volk su razlog zašto veganima oduzimaju decu i mi normalni bismo je zamolili da se ne oglašava i da malo prati naučne studije!!!

Sunshine ?

pre 3 godine

Ja volim i meso, i povrće, i voće....kome prija da nejede meso - nemora, ali smatram da je zdravije jesti meso, nego secer, brašno i so. Trenutno mi je u poseti rođak od 25 godina - vegeterijanac....imam utisak da on od tog zelenisa nemoze da bude sit, izmedju obroka stalno nesto gricka...
Pre neki dan mi jedemo sarmu, a on jede Krompir....Pitam se ko je tu lud?

hmmmm

pre 3 godine

Kačamak - kukuruz i krompir su doneti iz Amerike. I to na ove prostore nije stiglo pre 18. veka. Ako se već pozivate na pretke, napišite šta su jeli pre toga.
(dule, 7. mart 2021 21:21)
Pa dokle da idem do 10og veka? Ili do 5og veka? Naravno da mislim na pretke u protekla 2 veka.

dule

pre 3 godine

Jednostavno, nema sanse da su nasi preci krkali po celo pile na dan.
(Kanadjanka, 7. mart 2021 19:15)
Nasi preci su jeli meso za Uskrs, Bozic, svadbu i slavu, ako nije posna.
Jeo se kacamak, pasulj, krompir, kupus, luk, sir ko je imao, proja slepacka ne ko danas, hleb se drzao zakljucan jos oko II svetskog rata da deca ne pojedu.
(hmmmm, 07. mart 2021 20:21)

Kačamak - kukuruz i krompir su doneti iz Amerike. I to na ove prostore nije stiglo pre 18. veka. Ako se već pozivate na pretke, napišite šta su jeli pre toga.

r53

pre 3 godine

Komentari klasicno retardirani, zatucan narod koji je svet video na televizoru. Ne jedem meso prakticno od rodjenja (nesto malo kao detetu mi davali, nisam voleo), sad 39 i krvna slika nikad bolja. Pola planete su vegetarijanci ako uzmemo u obzir istocne zemlje.

hmmmm

pre 3 godine

Jednostavno, nema sanse da su nasi preci krkali po celo pile na dan.
(Kanadjanka, 7. mart 2021 19:15)
Nasi preci su jeli meso za Uskrs, Bozic, svadbu i slavu, ako nije posna.
Jeo se kacamak, pasulj, krompir, kupus, luk, sir ko je imao, proja slepacka ne ko danas, hleb se drzao zakljucan jos oko II svetskog rata da deca ne pojedu.

Harry

pre 3 godine

Neko napisa da goveda proizvode gas koji utiče na globalno zagrevanje. Pa zbog tih 0.0000000001% ja ne treba da jedem meso? Hahaaaa! O Bože! Inače otkrio sam savršen recept za ćevape, dobra porcija me smiri kao bensedin. Koji je smisao života ako pasem po ceo dan?
(Max, 7. mart 2021 20:12)

Prezivanje.

Kanadjanka

pre 3 godine

(Zoki, 7. mart 2021 18:25)
---
Bravo, Zoki, to i ja mislim. Moja teorija koja je mozda potpuno netacna, je da treba da se hranimo u skladu sa tim kako su nam se preci hranili. U skladu sa tim, ako postite (ja postim), vi skoro pola godine ne jedete meso, sto je jako dobro. U tom periodu mozete da uzimate b12 vitamin kao suplement. Ostatak godine i kad ne postim ne jedem previse mesa. Jednostavno, nema sanse da su nasi preci krkali po celo pile na dan. Jednostavno, nije bilo mogucnosti za takav raskalasan stil zivota. Ista stvar i sa secerom, alkoholom i drugim stvarima. Ljudi danas previse jedu, sto nije zdravo, a nije ni dobro prema zivotinjama i zivotnoj sredini. Imam neke prijatelje koji se ovde bave lovom na divljac i zarad prijateljstva, ne ulazim u rasprave sa njima. Lovci mi se posebno gade, jer ulaze u staniste divljaci i onda ih zaslepljuju farovima da bi ih lakse ulovili. Odvratno i nefer.

U Srbiji su glavni razlog smrti kardiovaskularne bolesti, pa na drugom mestu, daleko ispod, smrt od raka. Ovde je obrnuto jer narod ne zdere toliko mesa, ali zato zderu secer i raznu procesovanu hranu. Neretko vidis nekog debelog u kolicima (jer ne moze da hoda od debljine) kako vozi puna kolica cipsa i slicnih stvari. I posle ovakvi kao ja, kroz taksu, moraju da mu placaju decenije lecenja. Kad dodjem u Bg pa vidim koliko ljudi krkaju rostij i masan burek, svaki put se sokiram kako uopste dozive 70-te! Valjda dobra genetika...

Max

pre 3 godine

Neko napisa da goveda proizvode gas koji utiče na globalno zagrevanje. Pa zbog tih 0.0000000001% ja ne treba da jedem meso? Hahaaaa! O Bože! Inače otkrio sam savršen recept za ćevape, dobra porcija me smiri kao bensedin. Koji je smisao života ako pasem po ceo dan?

Mama koja ubeđuje da je povrće super ukusno

pre 3 godine

Blitva, kelj, brokoli, celer, patlidžan - pri samoj pomisli ja gubim apetit....a zamislite tek deca od 4-5 godina!!! Na oko to već izgleda odvratno, a ne kao da sednu jedu i kažu: Bravo Mama, rucak je bio super. Kad su mali godinu-dve sve im miksas ni nevide sta jedu, al zato kasnije kad vide i okuse....rucak teško prodje bez zvocanja.

Zoki

pre 3 godine

American Academy of Dietetics ima jasnu poziciju (Jovan, 7. mart 2021 18:39) Oni se sada zovu Academy of Nutrition and Dietetics. Imali su oni jasnu poziciju i po pitanju jaja i holesterola, napravili su ranih devedesetih histeriju sa low fat proizvodima. Da ostavimo po strani što su im sponzori Sugar Association, Koka Kola, Pepsi, Mekdonalds... Čak i da ne posumnjam u njihove dobre namere - ko mi garantuje da za 10 ili 20 godina neće promeniti svoju poziciju? Šta onda da radim? Da ih tužim? Veganska ishrana je trenutno "IN" u Americi, baš kao što je bila i 0% FAT. Čast izuzecima, ali 90% vegana u SAD se hrani visoko prerađenom hranom. Sojin sir, vegan kobasice, burgeri, pice, piletina, šunka... da ne nabrajam. Izvini, ali prerađena hrana kod koje je lista sastojaka dugačka kao "Rat i Mir", a uz koju mi je potrebna šaka vitamina i suplemenata dnevno je sve samo ne zdrava.

Vagica

pre 3 godine

Davno sam pročitala u jednoj knjizi od Artura Klarka, mislim da je u pitanju neki deo "Vremenske odiseje", kako za ovaj naš period piše - tada se ishrana još uvek bazirala na leševima životinja. Ostavila sam knjigu i malo se zamislila...
Naravno, ne možemo protiv današnjice, možemo samo malo da poboljšamo ishranu.

ja

pre 3 godine

@ (Komša, 7. mart 2021 22:36)

Samo za jednu stvar bih te ispravio. Nije pirinač stigao sa Turcima, već se gajio i konzumirao redovno i mnogo pre njih. Vrlo verovatno još u prapostojbini Slovena, jer je močvarno tle, kojim je obilovala istočna Evropa, izuzetno pogodno za gajenje pirinča.

A propo pirinča u Srbiji, nemački pisci koji su pratili Barbarosu tokom 3. krstaškog rata, pišu o dočeku krstaša u Srbiji, od strane Stefana Nemanje, i nepreglednim poljima pirinča oko Niša, u kojem ih je Stefan Nemanja i dočekao. U pitanju je 1189. godina - jedno 150 godina pre nego što su Turci uopšte kročili u ovaj deo Evrope...

ja

pre 3 godine

@ (hmmmm, 07. mart 2021 20:21)

Ishrana naših predaka se najviše bazirala na žitaricama, medu i mlečnim proizvodima, jer je to bilo najdostupnije. Žitarice (sve moguće) su se konzumirale u vidu hleba i kaša, dok je sir bio nešto što se svakodnevno nalazilo na trpezama i jeo se kao slano jelo, ali i kao desert (zajedno sa medom i voćem). Takođe su naši preci unosili voće i povrće. Povrće su nazivali zeljem i ljutim zeljem (luk, rotkve). Naši preci su takođe, za nas današnje Srbe, jeli nezamislivo velike količine ribe, koja je, pored mlečnih proizvoda, bila osnovni izvor proteina.

Iako vlada uvreženo mišljenje da nisu jeli meso, to je potpuno netačno. Plemići su lovili krupnu divljač, ali su obični ljudi na trpezama često imali zečetinu. Zečevi su tretirani kao štetočine, pa su i obični ljudi bili podstrekavani da ih (besplatno) love u velikaškim zabranima. Svinjetina je takođe bila prilično uobičajena, jer je svinja bilo u ogromnim brojevima - znali su se tačni dani kada seljaci mogu da dovedu svoje svinje u manastirske šume na ispašu žirovima, za šta je određivan procenat mesa koji moraju, u naturi, da "plate" manastiru. Usoljena svinjetina i slanina su bili glavna "konzervisana" hrana na vojnim pohodima. Ovčetina je bila takoše vrlo često na "meniju", pogotovo među vlasima (zanimanje, ne nacija).

Živinu i jaja su retko jeli, jer su jaja bila jako skupa roba koja je donosila velike prihode - jaja su se koristila kao vezivo u malteru od kojeg su se zidale tvrđave.

maja

pre 3 godine

,,I na kraju ko ne veruje može da pogleda bezbrojne filmove na ovu temu potkrepljene naučnim činjenicama."
E sad si me ubedio da budem veganka...i da budem antivakserka i protiv 5g mreze... Sto bi rekao Nestorovic: ,,pogledajte, sve pise na guglu". Šou
(Zola, 07. mart 2021 18:03)

ja

pre 3 godine

Jedno pitanje ako neko moze da odgovori.
Da li znate nekog vegana da nema neku sifru u glavi, znaci da je cist 100%...
svuda gde sam bio i upoznao ljude vrte istu pricu i misle da su superiorni od nas koji jedemo sve..
Ja postim ceo uskrsnji post i tad mi je ishrana veganska(ne jedem ribu i sl) ali apsolutno ne bih se nikada odrekao mesa, jogurta, jaja i sl..

rade

pre 3 godine

Ma tvoja beba je vezan jer ima budala majku.u 7 MESECI pričaš o tome.treba ti oduzeti dete .da li će biti vezan ili ne ono će pokazati kada bude starije a ne neka pametnjakovic da priča mere,ne zagadjuj ova narod.

дингослав

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.
(Zrki, 7. mart 2021 15:15)

За сир,јаја...не али за мед постоји а то је исти разлог због којег се не препоручују слаткиши, нагли скок шећера у крви и потенцијална опасност за панкреас.

Komša

pre 3 godine

Samo za jednu stvar bih te ispravio. Nije pirinač stigao sa Turcima, već se gajio i konzumirao redovno i mnogo pre njih. Vrlo verovatno još u prapostojbini Slovena, jer je močvarno tle, kojim je obilovala istočna Evropa, izuzetno pogodno za gajenje pirinča.

A propo pirinča u Srbiji, nemački pisci koji su pratili Barbarosu tokom 3. krstaškog rata, pišu o dočeku krstaša u Srbiji, od strane Stefana Nemanje, i nepreglednim poljima pirinča oko Niša, u kojem ih je Stefan Nemanja i dočekao. U pitanju je 1189. godina - jedno 150 godina pre nego što su Turci uopšte kročili u ovaj deo Evrope...
(ja, 8. mart 2021 09:19)

Hvala na ispravci.
Pročačkaću to baš.Negde sam to,onako nekritički pokupio pa mi se učinilo logično zbog sarme,koja zaista u originalnom receptu (ako tako moze da se kaze) nije pravljena sa pirinčem već sa ječmom (nije ni sa kiselim kupusom vec sa svežim - Golupci se zove jelo ).

Inače odličan komentar (onaj duzi) .
I za jaja i ribu je istina - Riba se bas jela a recimo Jerina je baš zbog jaja postala "prokleta" jer je uzimala vise jaja nego inače zbog gradnje.

Zo

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.
(Zrki, 7. mart 2021 15:15)

За сир,јаја...не али за мед постоји а то је исти разлог због којег се не препоручују слаткиши, нагли скок шећера у крви и потенцијална опасност за панкреас.
(дингослав, 08. mart 2021 10:40)

Jaja ne jedem. To nije vegeterijanska hrana.

Zola

pre 3 godine

Mi smo specijalci u zameni teza, što veće neobrazovanje veća drskost. Mnogi od vas mesoždera popili bi i zmijski otrov da obolite od kanceera a pravite se pametni.
Da, beba pije majčino mleko do neke 2 godine, mleko koje je stvoreno za njegovu vrstu, i tada prelazi na čvrstu htanu. Ni jedno drugo mladunče/biće ne sisa tuđu majku ceo život.
Meso jeste pomoglo ljudima kroz evoluciju da razviju veći mozak ali ovoliko lako dostupnog mesa punog hormona nikad nije bilo. Ljudi nisu predatori i jako im je bilo teško u praistoriji da ulove životinju kad se prešlo na stočarstvo životinje su se pre korsitle za vuču, mleko i vunu nego za jedenje.
U svetu više od polovine obrdive povišine pod usevima se korsiti za ishranu stoke a ne ljudi. Goveda više poizvedu metana (gas koji utice na globalno zagrevanje) nego sva prevozna sredstva na svetu zajedno.
Na kraju te životinje su jako inteligente i socjalna bića koja u prozvodnji mesa jako pate. Telad se odmah po rođenju odvajaju od krava i hrane se na flašicu a krave se korsite za dalju proizvodnju mleka. Vimena su im stalno upaljena od stalne muže, pa moraju da ih kljukaju raznim antibioticima. Da li ste videli divlje goveče s tolikim vimenima?
I na kraju ko ne veruje može da pogleda bezbrojne filmove na ovu temu potkrepljene naučnim činjenicama. Ali šta zna prosečni srbin koji prati rijaliti po ceo dan. Ko volim meso neka ode do klanice da vidi kako mu nastaje biftek ili pileći batak.

r53

pre 3 godine

Komentari klasicno retardirani, zatucan narod koji je svet video na televizoru. Ne jedem meso prakticno od rodjenja (nesto malo kao detetu mi davali, nisam voleo), sad 39 i krvna slika nikad bolja. Pola planete su vegetarijanci ako uzmemo u obzir istocne zemlje.

marko

pre 3 godine

Veganstvo je kult da je to dobro za ljude ne bi bilo samo 1% populacije vegani. Ne bi morala da se vodi agresivna kampanja.
Bez mesa nema života vitamin b12 je esencijalan i ima ga samo u mesu .

Mama koja ubeđuje da je povrće super ukusno

pre 3 godine

Blitva, kelj, brokoli, celer, patlidžan - pri samoj pomisli ja gubim apetit....a zamislite tek deca od 4-5 godina!!! Na oko to već izgleda odvratno, a ne kao da sednu jedu i kažu: Bravo Mama, rucak je bio super. Kad su mali godinu-dve sve im miksas ni nevide sta jedu, al zato kasnije kad vide i okuse....rucak teško prodje bez zvocanja.

Zrki

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.

iii

pre 3 godine

Takvim "roditeljima" treba oduzimati decu, kao i onima što ne vakcinišu decu - veganstvo često ide pod ruku i s ovim drugim glupostima. Imamo i one što decu odgajaju "rodno neutralnu", one što deci ne stavljaju pelene i razne debile. To je sve ugrožavanje zdravlja i života dece. Kad dete odraste nek radi šta hoće a i ti idioti koji su ga doneli na svet nek jedu šta hoće, odrasli su. Ali DETE od tih idiota zavisi!

jojo

pre 3 godine

Ako su ljudi biljojedi neka dotična Volk (ironija da imaš ruskog vuka u prezimenu a vegan si :)) objasni zašto od američkih urođenika i Amazonije pa preko afričke savane do Papua Nove Gvineje i Australije kod nijednog jedinog plemena nije utvrđeno da su i blizu veganima ili vegetarijancima. Niti postoji neka stara civilizacija za koju se to može tvrditi. Ali niti jedan primer. Pokondirene Tikve su jedino takvu pleme. A naseljavaju urbana područja širom sveta, mahom zapadnog, tzv naprednog.
Problem je naravno balans u ishrano koga danas ima malo.

Tasa

pre 3 godine

Samo sa navedem da je u Indiji oko 90% vegana, jer Hinduizam zabranjuje zivotinjske namirnice, pa ne bih bas rekao da su krupniji, napredniji i zdraviji od drugih.
Naravno svi ovi koji zaradjuju od toga prosipaju pricu kako je veganstvo nastalo od juce i oni ga izmislili.
Sto se mene tice neka jede ko sta zeli, ali nemojte lupetati ekonomsko propagandne floskule kada postoji zemlja sa milijardu ili vise vegana i sva iskustva i posledice koje se mogu tamo videti.

Пилипенда

pre 3 godine

Испаде да је све што родитељи раде деци нормално, само је крстити дете злочин и љуто кршење дечијих права

Nelson

pre 3 godine

Ja mislio ova Maja ima oko 85 godina, sada pogledao na wikip. ona samo 62. Auu, ala se uništila sa biljkama. Čovek je svaštojed i tačka.
Od vegana, decu treba oduzeti.

HA HA!

Kanadjanka

pre 3 godine

(Zoki, 7. mart 2021 18:25)
---
Bravo, Zoki, to i ja mislim. Moja teorija koja je mozda potpuno netacna, je da treba da se hranimo u skladu sa tim kako su nam se preci hranili. U skladu sa tim, ako postite (ja postim), vi skoro pola godine ne jedete meso, sto je jako dobro. U tom periodu mozete da uzimate b12 vitamin kao suplement. Ostatak godine i kad ne postim ne jedem previse mesa. Jednostavno, nema sanse da su nasi preci krkali po celo pile na dan. Jednostavno, nije bilo mogucnosti za takav raskalasan stil zivota. Ista stvar i sa secerom, alkoholom i drugim stvarima. Ljudi danas previse jedu, sto nije zdravo, a nije ni dobro prema zivotinjama i zivotnoj sredini. Imam neke prijatelje koji se ovde bave lovom na divljac i zarad prijateljstva, ne ulazim u rasprave sa njima. Lovci mi se posebno gade, jer ulaze u staniste divljaci i onda ih zaslepljuju farovima da bi ih lakse ulovili. Odvratno i nefer.

U Srbiji su glavni razlog smrti kardiovaskularne bolesti, pa na drugom mestu, daleko ispod, smrt od raka. Ovde je obrnuto jer narod ne zdere toliko mesa, ali zato zderu secer i raznu procesovanu hranu. Neretko vidis nekog debelog u kolicima (jer ne moze da hoda od debljine) kako vozi puna kolica cipsa i slicnih stvari. I posle ovakvi kao ja, kroz taksu, moraju da mu placaju decenije lecenja. Kad dodjem u Bg pa vidim koliko ljudi krkaju rostij i masan burek, svaki put se sokiram kako uopste dozive 70-te! Valjda dobra genetika...

ana

pre 3 godine

O boze, ovi vegani, vegetarijanci, peskaterijansci i slicno nikako da utuve u svoju glavu da je u evoluciji presudan faktora koji je doveo do toga da smo homo sapiensi pronalazak vatre, ali ne zato sto je omogucio tadasnjim ljudima da jedu MESO. I onda je takva ishrana dovela do ubrzanog razvoja mozga, mentalnih funkcija i inteligencije. I evo nas, tu smo, zahvaljujuci tome. A ovi bas zapeli da zavrte tocak evolucije unazad.

Bojan

pre 3 godine

Nije beba vegan vec je njena mama odlucila da bude vegan.
Prije 2 godine sam gledao scenu sa dvije male djevojcice cija mama je odlucila da one ne jedu meso. Gledale su kako pravimo rostilj ispred zgrade. Nakon nekog vremena i ubjedjivanja sa mamom pustila ih je da probaju neke stvari sa rostilja. Zavrsilo se tako sto su curice pojele pola naseg rostilja pa smo morali dodatno da donosimo. Prvi put su u zivotu probale meso a imale su 3-5 godina.
A da, sto se tice mame, u pitanju je mlada rastavljena mama bez posla i muza.

Martius

pre 3 godine

Covek je stvoren kao mesojed da bi kasnije evolirao u svastojeda. Veganstvo(kao i vegetarijanstvo) je stvar izbora. Ne razumem da neko namece detetu sta ce biti. Neka ono odluci samo kad bude spremno . Prolupao narod.

Jovan

pre 3 godine

Vegan sam i sramota me je što me stavljaju u istu rečenicu sa Majom Volk. Nadam se da shvatate da ova žena blage veze nema šta priča, ne prati nauku, nudi opasne savete i slično. American Academy of Dietetics ima jasnu poziciju da je veganska ishrana zdrava i bezbedna za SVA životna doba uključujući i bebe, ako je dobro balansirana i to je činjenica. Nema šta da se više raspreda o tome, to je zvaničan dokument, dostupan svakome. Ljudi kao što je Maja Volk su razlog zašto veganima oduzimaju decu i mi normalni bismo je zamolili da se ne oglašava i da malo prati naučne studije!!!

đole

pre 3 godine

Covek je stvoren kao mesojed da bi kasnije evolirao u svastojeda. Veganstvo(kao i vegetarijanstvo) je stvar izbora. Ne razumem da neko namece detetu sta ce biti. Neka ono odluci samo kad bude spremno . Prolupao narod.
(Martius, 7. mart 2021 18:08)

Upravo to. Dete se rodi kao ateista, ne znam zašto mu nameću religiju. Neka odabere samo kad napuni 18 u šta će da veruje. Nažalost, teško ćemo uskoro imati tako organizovano društvo.

Max

pre 3 godine

Neko napisa da goveda proizvode gas koji utiče na globalno zagrevanje. Pa zbog tih 0.0000000001% ja ne treba da jedem meso? Hahaaaa! O Bože! Inače otkrio sam savršen recept za ćevape, dobra porcija me smiri kao bensedin. Koji je smisao života ako pasem po ceo dan?

Vagica

pre 3 godine

Davno sam pročitala u jednoj knjizi od Artura Klarka, mislim da je u pitanju neki deo "Vremenske odiseje", kako za ovaj naš period piše - tada se ishrana još uvek bazirala na leševima životinja. Ostavila sam knjigu i malo se zamislila...
Naravno, ne možemo protiv današnjice, možemo samo malo da poboljšamo ishranu.

porky's butthole

pre 3 godine

Komentari klasicno retardirani, zatucan narod koji je svet video na televizoru. Ne jedem meso prakticno od rodjenja (nesto malo kao detetu mi davali, nisam voleo), sad 39 i krvna slika nikad bolja. Pola planete su vegetarijanci ako uzmemo u obzir istocne zemlje.
(r53, 07. mart 2021 18:43)

Bice da si i ti video sveta samo na televizoru. Koje su to istocne zemlje, pa jos pola planete? Ljudi ovde pominju Induse. Hinduizam ne zabranjuje konzumiranje mesa. Dosta ljudi u Indiji ne jede meso, ali dosta ih i jede. Od onih koji ne jedu sam cuo da je to stvar kulture a ne religije.
Nego videla zaba da se konj potkiva pa dignula i ona nogu.

dio mio

pre 3 godine

koliko ova maja fol lupa, kaze zena ce dobiti rak jajnika ako jede jaja, a jaja se svugde koriste .po njenom bi znaci 90 posto zena trebalo da su vec otpisane. da ne pricamo o gladijatorima i njenim pricama da im nisu davali meso. haha ovu treba zabraniti na tvu da siri strah i dezinfornacije

Oliver

pre 3 godine

Ne zna se ko je ludji-da li zdravstveni vegani ili etički vegani?

A tek je najludje kad Maja Volk kaže da vegani nisu agresivni i da su smireni. Da,Hitler je bio mnogo smiren,hehe

Umesto pametan ispadneš iz aviona

pre 3 godine

Nema ničeg u mesu, mleku i jajima što je hranljivo a čega nema u mahunarkama, žitaricama i krtolama.
(Veganski, 7. mart 2021 18:05)

Da samo neke aminokiseline, vitam B12 i još neke nebitne gluposti.

dule

pre 3 godine

Jednostavno, nema sanse da su nasi preci krkali po celo pile na dan.
(Kanadjanka, 7. mart 2021 19:15)
Nasi preci su jeli meso za Uskrs, Bozic, svadbu i slavu, ako nije posna.
Jeo se kacamak, pasulj, krompir, kupus, luk, sir ko je imao, proja slepacka ne ko danas, hleb se drzao zakljucan jos oko II svetskog rata da deca ne pojedu.
(hmmmm, 07. mart 2021 20:21)

Kačamak - kukuruz i krompir su doneti iz Amerike. I to na ove prostore nije stiglo pre 18. veka. Ako se već pozivate na pretke, napišite šta su jeli pre toga.

Јабучило

pre 3 godine

Значи, први предак који је закл'о неко животиње био будала? Паааа... Не би' рек'о. Разумем и да не треба претеривати са месом, али не треба ићи ни у веганско-вегетаријанске крајности.

Nikola

pre 3 godine

Maja Volk je od mene mladja godinu dana, a izgleda kao da je 10 godina starija. Ona je veganka kako rece 13 godina. Mozda je prekasno pocela sa tim? Moja ishrana se uglavnom sastoji od voca i povrca, ali i od mesa, uglavnom piletina i riba.

Eugen

pre 3 godine

Blitva, kelj, brokoli, celer, patlidžan - pri samoj pomisli ja gubim apetit....a zamislite tek deca od 4-5 godina!!! Na oko to već izgleda odvratno, a ne kao da sednu jedu i kažu: Bravo Mama, rucak je bio super. Kad su mali godinu-dve sve im miksas ni nevide sta jedu, al zato kasnije kad vide i okuse....rucak teško prodje bez zvocanja.
(Mama koja ubeđuje da je povrće super ukusno, 7. mart 2021 20:24)

Od cega li ti zivis, cime li se hranis kad vec pri pomisli na blitvu, kelj, brokoli, patlidzan gubis apetit, dok izgled tog povrca opisujes kao odvratan? Normalno da povrce moze i te kako biti ukusno, ako znas da ga pripremis, a sto nikakva umetnost nije. Ovo ti prica covek koji jede rado meso, umereno, ali bi mogao i bez mesa da zivi.

Da

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.
(Zrki, 7. mart 2021 15:15)
Slazem se ja cak nisam ni deklarisani vegeterijanac. Meso ne volim i jedem kada svi negde jedu da ne pravim problem i spektakl od toga, ali sebi ga nikada ne pravim.
Veganstvo je sekta. Sir, jaja, kiselo mleko pa kako bez toga dete da odraste?

Мина

pre 3 godine

Овде уважавам само мишљење др Милинковић, јер је то мишљење струке.Госпођа Волк нека се бави и коментарише оно за шта је стручна и наравно, нека се храни онако,како њој одговара.Дељење савета, штампање кувара, промовисање намирница,које нису из наше поднебља итд, у случају госпође Волк имају само крајњи циљ, лаку зараду без трунке одговорности.

brm

pre 3 godine

Ja sam vegetarijanac, ali našoj ćerkici dajemo meso, jer su deci potrebni proteini dok su u razvoju. Kada se fizički potpuno formiramo, možda nam je i bolje bez mesa, možemo da imamo alternative u povrću, ali za decu je neophodno. Ne mogu ničime da nadomeste tu količinu proteina ako ne jedu meso, a i masti su im takođe značajne. Pa ne može dete da pojede 2kg brokolija i da joj stavljam protein u prahu u mleku. To je ludost.

Komša

pre 3 godine

Beba nije vegan nego je beba,kao i svi ljudi - sisar.
Prva hrana koju unosi u organizam je - majčino mleko.

Veganstvo je vise politički pokret ,filozofija čiji osnovni cilj nije zdravlje čovela nego "dobrobit životinja".

I što je najludje - sve "proklamovane ciljeve" veganstva sasvim lepo ispunjava vegetarijstvo i to bez ikakvih štetnih posledica po ljudski organizam.
I bez iritirajuceg fanatizma.

Rile

pre 3 godine

@Mici O cemu ti? Hoces da kazes da je svinja koju sam uzgojim na selu puna hormona i otrova? Ali eto, s druge strane, GMO povrcu nista ne fali.

Pero

pre 3 godine

Hinduizam zabranjuje zivotinjske namirnice, pa ne bih bas rekao da su krupniji, napredniji i zdraviji od drugih.
Naravno svi ovi koji zaradjuju od toga prosipaju pricu kako je veganstvo nastalo od juce i oni ga izmislili.
Sto se mene tice neka jede ko sta zeli, ali nemojte lupetati ekonomsko propagandne floskule kada postoji zemlja sa milijardu ili vise vegana i sva iskustva i posledice koje se mogu tamo videti.
(Tasa, 7. mart 2021 16:09)

Prosečan životni vek u Indiji 70godina, a u Srbiji 76.5. Rekao bih da su nešto omašili.

Hm

pre 3 godine

Danasnje meso nije ono koje je jeo nas predak, lovio i razvijao se. Danasnje meso je proizvod industrije, puno hormona i drugih otrova.
(Mici, 7. mart 2021 16:26)

A tek voce i povrce, niste svesni.

Sunshine ?

pre 3 godine

Ja volim i meso, i povrće, i voće....kome prija da nejede meso - nemora, ali smatram da je zdravije jesti meso, nego secer, brašno i so. Trenutno mi je u poseti rođak od 25 godina - vegeterijanac....imam utisak da on od tog zelenisa nemoze da bude sit, izmedju obroka stalno nesto gricka...
Pre neki dan mi jedemo sarmu, a on jede Krompir....Pitam se ko je tu lud?

ls

pre 3 godine

Svake godine odvojim 2-3 meseca za ciscenje organizma i izbacim meso iz upotrebe, izbacim mlecne proizvode, sokove, slatkise, alkohol svakako slabo pijem i baziram se na voce i povrce. Prvih dana bude stvarno tesko, posle 2 nedelje se osecam zivahnije i lagano, ali posle ta 2 meseca vec pocne da me ubija ta salata i voce na milion nacina. Postajem razdrazljiv, gladan 24h i je....ao bi nekome majku milu, zato se vratim normalnoj ishrani i do sledece godine ne zelim salatu ni uz rostilj.

Bibop i Rokstedi

pre 3 godine

Čovek nije ni mesojed, ni biljojed, ni vegetarijanac, vegan, svaštojed ni šta god. Čovek je SVEJED i to će zauvek i ostati.

Majat

pre 3 godine

Čuj, beba je vegan od rođenja! Koliko sam ja upućena u ovaj život, beba ako doji-pije mleko majke, sisara! Šta ova lupa pa ostaje živa to je neviđeno! Bolje joj je da ode u slikare.

bole

pre 3 godine

Da se izvinem gospodji Maji, al ja nisam upozno jednog vegana, koji nije drka..ja i spreman na fajt na prvu.
Al opet da ne generalizujem, verovatno ima i takvih.
:)

hmmmm

pre 3 godine

Jednostavno, nema sanse da su nasi preci krkali po celo pile na dan.
(Kanadjanka, 7. mart 2021 19:15)
Nasi preci su jeli meso za Uskrs, Bozic, svadbu i slavu, ako nije posna.
Jeo se kacamak, pasulj, krompir, kupus, luk, sir ko je imao, proja slepacka ne ko danas, hleb se drzao zakljucan jos oko II svetskog rata da deca ne pojedu.

Harry

pre 3 godine

Neko napisa da goveda proizvode gas koji utiče na globalno zagrevanje. Pa zbog tih 0.0000000001% ja ne treba da jedem meso? Hahaaaa! O Bože! Inače otkrio sam savršen recept za ćevape, dobra porcija me smiri kao bensedin. Koji je smisao života ako pasem po ceo dan?
(Max, 7. mart 2021 20:12)

Prezivanje.

Komša

pre 3 godine

Nasi preci su jeli meso za Uskrs, Bozic, svadbu i slavu, ako nije posna.
Jeo se kacamak, pasulj, krompir, kupus, luk, sir ko je imao, proja slepacka ne ko danas, hleb se drzao zakljucan jos oko II svetskog rata da deca ne pojedu.
(hmmmm, 07. mart 2021 20:21)

Kačamak - kukuruz i krompir su doneti iz Amerike. I to na ove prostore nije stiglo pre 18. veka. Ako se već pozivate na pretke, napišite šta su jeli pre toga.
(dule, 7. mart 2021 21:21)
I pasulj je kasnije stigao i potisnuo sočivo,koje se dosta jelo.
Riba se dosta jela,živina mozda nedeljom,svinja divlja je bila na jelovniku svih evropskih naroda ali je kasnije to smanjeno jer je vremenom lov bio dozvoljen samo vlasnicima zemlje i ljudi - vlasteli.Verovatno samo za vece praznike.
Jagnjece (ekstremno masno) se jelo kada mu je vreme (muska jagnjad) ,pirinač je stigao sa Turcima a do tada je jecam (geršla) korišcen u iste svrhe (originalna sarma je sa geršlom) ...Med ,šecer je stigao relativno kasno i bio je privilegoja bogatih - tek industrija je učinila da se i sirotinja truje ,do tada su ubogi i "neprosveceni" jeli med ...Kiseli kupus (slovenski patent) i turšija su stari proizvod ,rakija stigla s Turcima (!? reci to Srbinu) inače se pila medovina,pivo ,vino ... Sir pre mleka (i zdraviji je - ne mucis zeludac) suseno meso se jelo samo kada nema svezeg ili za vece praznike...
Uglavnom - neumerenost u jelu i piću je glavni problem.
Bio i biće.

Eugen

pre 3 godine

Hinduizam zabranjuje zivotinjske namirnice, pa ne bih bas rekao da su krupniji, napredniji i zdraviji od drugih.
Naravno svi ovi koji zaradjuju od toga prosipaju pricu kako je veganstvo nastalo od juce i oni ga izmislili.
Sto se mene tice neka jede ko sta zeli, ali nemojte lupetati ekonomsko propagandne floskule kada postoji zemlja sa milijardu ili vise vegana i sva iskustva i posledice koje se mogu tamo videti.
(Tasa, 7. mart 2021 16:09)

Hindusi su vegani, ali se zato ne mogu dovoljno najesti brasna, soli i secera. Posle Amerike i Kine, Indija je na trecem mestu po broju obolelih od dijabetesa sa svim propratnim bolestima (visok krvni pritisak, kardiovaskularni problemi, otkazi bubrega, slepilo, amputacije ekstremiteta...), koje dijabetes uzrokuje.

hmmmm

pre 3 godine

Kačamak - kukuruz i krompir su doneti iz Amerike. I to na ove prostore nije stiglo pre 18. veka. Ako se već pozivate na pretke, napišite šta su jeli pre toga.
(dule, 7. mart 2021 21:21)
Pa dokle da idem do 10og veka? Ili do 5og veka? Naravno da mislim na pretke u protekla 2 veka.

ja

pre 3 godine

Jedno pitanje ako neko moze da odgovori.
Da li znate nekog vegana da nema neku sifru u glavi, znaci da je cist 100%...
svuda gde sam bio i upoznao ljude vrte istu pricu i misle da su superiorni od nas koji jedemo sve..
Ja postim ceo uskrsnji post i tad mi je ishrana veganska(ne jedem ribu i sl) ali apsolutno ne bih se nikada odrekao mesa, jogurta, jaja i sl..

дингослав

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.
(Zrki, 7. mart 2021 15:15)

За сир,јаја...не али за мед постоји а то је исти разлог због којег се не препоручују слаткиши, нагли скок шећера у крви и потенцијална опасност за панкреас.

Zoki

pre 3 godine

Na temu ishrane sirovom hranom, potražite na internetu Dr. Wigharda Strehlowa, koji je istraživao vezu između tog načina ishrane i autoimunih bolesti. Termička obrada hrane je bila civilizacijski napredak. Ljudi u poslednjkih 100 godina jedu daleko više mesa - ali i druge hrane. Sve je postalo jeftinije i dostupnije, sve se proizvodi industrijski. Jedemo više mesa, ali jedemo i više šećera u svim mogućim oblicima, zelenu salatu i jagode jedemo u decembru. Ako govorimo o povratku ishrani predaka, onda bi prvo trebalo izbaciti sve semenke koje dolaze iz Azije i Amerike, od soje pa na dalje. Mleko od badema i soje sigurno nismo pili. Treba se truditi da jedemo kvalitetnu hranu, od mesa pa do žitarica.

porky's butthole

pre 3 godine

Goveda više poizvedu metana (gas koji utice na globalno zagrevanje) nego sva prevozna sredstva na svetu zajedno.
(Zola, 07. mart 2021 18:03)
Prevozna sredstva ne proizvode metan.

Zo

pre 3 godine

Ja sam vegeterijanac. Ali ovo veganstvo, to je običan i besmislen egzibicionizam i fenseraj. Ne postoji suštinski racionalan razlog da se ne jedu, mleko, sirevi, med, i sl.
(Zrki, 7. mart 2021 15:15)

За сир,јаја...не али за мед постоји а то је исти разлог због којег се не препоручују слаткиши, нагли скок шећера у крви и потенцијална опасност за панкреас.
(дингослав, 08. mart 2021 10:40)

Jaja ne jedem. To nije vegeterijanska hrana.

maja

pre 3 godine

,,I na kraju ko ne veruje može da pogleda bezbrojne filmove na ovu temu potkrepljene naučnim činjenicama."
E sad si me ubedio da budem veganka...i da budem antivakserka i protiv 5g mreze... Sto bi rekao Nestorovic: ,,pogledajte, sve pise na guglu". Šou
(Zola, 07. mart 2021 18:03)

Zoki

pre 3 godine

American Academy of Dietetics ima jasnu poziciju (Jovan, 7. mart 2021 18:39) Oni se sada zovu Academy of Nutrition and Dietetics. Imali su oni jasnu poziciju i po pitanju jaja i holesterola, napravili su ranih devedesetih histeriju sa low fat proizvodima. Da ostavimo po strani što su im sponzori Sugar Association, Koka Kola, Pepsi, Mekdonalds... Čak i da ne posumnjam u njihove dobre namere - ko mi garantuje da za 10 ili 20 godina neće promeniti svoju poziciju? Šta onda da radim? Da ih tužim? Veganska ishrana je trenutno "IN" u Americi, baš kao što je bila i 0% FAT. Čast izuzecima, ali 90% vegana u SAD se hrani visoko prerađenom hranom. Sojin sir, vegan kobasice, burgeri, pice, piletina, šunka... da ne nabrajam. Izvini, ali prerađena hrana kod koje je lista sastojaka dugačka kao "Rat i Mir", a uz koju mi je potrebna šaka vitamina i suplemenata dnevno je sve samo ne zdrava.

rade

pre 3 godine

Ma tvoja beba je vezan jer ima budala majku.u 7 MESECI pričaš o tome.treba ti oduzeti dete .da li će biti vezan ili ne ono će pokazati kada bude starije a ne neka pametnjakovic da priča mere,ne zagadjuj ova narod.

ja

pre 3 godine

@ (hmmmm, 07. mart 2021 20:21)

Ishrana naših predaka se najviše bazirala na žitaricama, medu i mlečnim proizvodima, jer je to bilo najdostupnije. Žitarice (sve moguće) su se konzumirale u vidu hleba i kaša, dok je sir bio nešto što se svakodnevno nalazilo na trpezama i jeo se kao slano jelo, ali i kao desert (zajedno sa medom i voćem). Takođe su naši preci unosili voće i povrće. Povrće su nazivali zeljem i ljutim zeljem (luk, rotkve). Naši preci su takođe, za nas današnje Srbe, jeli nezamislivo velike količine ribe, koja je, pored mlečnih proizvoda, bila osnovni izvor proteina.

Iako vlada uvreženo mišljenje da nisu jeli meso, to je potpuno netačno. Plemići su lovili krupnu divljač, ali su obični ljudi na trpezama često imali zečetinu. Zečevi su tretirani kao štetočine, pa su i obični ljudi bili podstrekavani da ih (besplatno) love u velikaškim zabranima. Svinjetina je takođe bila prilično uobičajena, jer je svinja bilo u ogromnim brojevima - znali su se tačni dani kada seljaci mogu da dovedu svoje svinje u manastirske šume na ispašu žirovima, za šta je određivan procenat mesa koji moraju, u naturi, da "plate" manastiru. Usoljena svinjetina i slanina su bili glavna "konzervisana" hrana na vojnim pohodima. Ovčetina je bila takoše vrlo često na "meniju", pogotovo među vlasima (zanimanje, ne nacija).

Živinu i jaja su retko jeli, jer su jaja bila jako skupa roba koja je donosila velike prihode - jaja su se koristila kao vezivo u malteru od kojeg su se zidale tvrđave.

ja

pre 3 godine

@ (Komša, 7. mart 2021 22:36)

Samo za jednu stvar bih te ispravio. Nije pirinač stigao sa Turcima, već se gajio i konzumirao redovno i mnogo pre njih. Vrlo verovatno još u prapostojbini Slovena, jer je močvarno tle, kojim je obilovala istočna Evropa, izuzetno pogodno za gajenje pirinča.

A propo pirinča u Srbiji, nemački pisci koji su pratili Barbarosu tokom 3. krstaškog rata, pišu o dočeku krstaša u Srbiji, od strane Stefana Nemanje, i nepreglednim poljima pirinča oko Niša, u kojem ih je Stefan Nemanja i dočekao. U pitanju je 1189. godina - jedno 150 godina pre nego što su Turci uopšte kročili u ovaj deo Evrope...

Komša

pre 3 godine

Samo za jednu stvar bih te ispravio. Nije pirinač stigao sa Turcima, već se gajio i konzumirao redovno i mnogo pre njih. Vrlo verovatno još u prapostojbini Slovena, jer je močvarno tle, kojim je obilovala istočna Evropa, izuzetno pogodno za gajenje pirinča.

A propo pirinča u Srbiji, nemački pisci koji su pratili Barbarosu tokom 3. krstaškog rata, pišu o dočeku krstaša u Srbiji, od strane Stefana Nemanje, i nepreglednim poljima pirinča oko Niša, u kojem ih je Stefan Nemanja i dočekao. U pitanju je 1189. godina - jedno 150 godina pre nego što su Turci uopšte kročili u ovaj deo Evrope...
(ja, 8. mart 2021 09:19)

Hvala na ispravci.
Pročačkaću to baš.Negde sam to,onako nekritički pokupio pa mi se učinilo logično zbog sarme,koja zaista u originalnom receptu (ako tako moze da se kaze) nije pravljena sa pirinčem već sa ječmom (nije ni sa kiselim kupusom vec sa svežim - Golupci se zove jelo ).

Inače odličan komentar (onaj duzi) .
I za jaja i ribu je istina - Riba se bas jela a recimo Jerina je baš zbog jaja postala "prokleta" jer je uzimala vise jaja nego inače zbog gradnje.