Potresno: Rekli su im da su seksualno zlostavljane zbog odeće, pokazale su šta su nosile

Subota, 03.04.2021.

10:19

Izvor: B92

Potresno: Rekli su im da su seksualno zlostavljane zbog odeæe, pokazale su šta su nosile IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

52 Komentari

Sortiraj po:

no name

pre 3 godine

Ne svidja mi se u komentarima da tako kažem svaki seksualni kontakt izmedju muškarca i žene može da se okarakteriše kao silovanje. Nema veze to je moj problem.
Neka.

Svaka devojka, žena misli da je njeno pravo da ode kod muškarca u stan da budu sami.
Iako treba da spavaju u istom krevetu, a on da se izkontroliše. ( jer on joj prijatelj koji će joj pomoći, a ona je u nevolji). Čuo sam za uglavnom majstore, nisam razmišljao da ima
privatnih profesora.

A samo da znate da se lažete što se tiče da ne postoje žene koje žele da dožive silovanje. To im je jedna od fantazija. Neke sprovedu u delo, tako što se stavljaju u te situacije. I opet lažete se da neke ne dožive sekusalno uzbedjenje i orgazam. Naravno da to bude pod njihovom kontrolom. Tada i muškarac to ne radi zbog neke moći, ponižavnja žrtve i on tad to radi zbog seksualnog uzbudjenja.

Zlato se proverava vatrom, žena zlatom a muškarac ženom.

ma daj

pre 3 godine

Pa jesi li ti imala roditelje!!! Kazes majci, a otac bi ga zakopao.
Nemoj da se ljutis, ali kad se vec desilo morala si reci. Ne kriti i povlaciti se.
(Posmatrac, 3. april 2021 21:43)
Ma daj koliko znam drugarica da je otac na tu temu samo slegao ramenima "pa sta da radim ja". Pa nema svako oca dinarida ima tuta muta koji se misa boje koliko hoces

Tanja

pre 3 godine

Čizme, farmerke, dugačku jaknu, šal i rukavice, i opet me je pribio uz zid i pokušao da poljubi i stavljao ruke gde ne sme, jedva sam otrgla glavu da viknem, posle par vikanja me je pustio.
Fujčina

aria

pre 3 godine

Ja sam ćutala jer sam još bila jako mala, nisam ni znala šta mi se desilo. Znala sam da mi je uradio nešto loše i zabranjeno. Mislila sam da sam kriva i da ne smem reći mojima. Kasnije opet nisam rekla jer nisam htela da pate moji a ni njegovi(znala sam ih). Ogroman stid je uvek bio tu.
Kada sam počela da radim, imala sam jako dominantnog šefa prema kom sam imala taj osećaj strahopoštovanja. Jednom me je tako na prepad poljubio i saterao uza zid. Ništa nisam rekla jer sam potpuno bila u šoku, u glavi haos. Ti ljudi su predatori. Oni nanjuše nežnije, bez samopouzdanja. One koji nisu u stanju da se brane.
Puno toga je u vaspitanju. Žensku decu treba vaspitavati da budu jake, a ne da se potčine drugima, budu poslušne

klasicar

pre 3 godine

@Posmatrac

upravo zato im nisam ni rekla, bila sam sigurna, i danas sam, da bi ga tata ubio, ili mama, ko ga prvi stigne. nisam zelela da idu u zatvor zbog necega za sta sam mislila da sam sama kriva - da JA nisam otisla kod njega, niceg ne bi bilo. Da sam se samo otimala, da nisam bila kukavica..
nikad vise nisam otisla kod nekog muskarca u dom. mrzela sam, i danas mi je neprijatno, da sama odem do prodavnice. mrzela sam sebe, smatrala sam se prljavom i ostecenom, sve dok se moj sadasnji suprug nije pojavio. bez njegove podrske i pomoci ne znam gde bih danas bila. vratio mi je veru u sebe, i samostalnost, pre svega.
pitajte slobodno, mozda pomogne da neko promeni misljenje..

mamakoka

pre 3 godine

Komentar klasičar- psihologu nikad verovatno,samo roditelju. U skoli su tako neke línea stvari kružile I ne tako strašno kao silovanje. Oni ne resavaju ništa, samo zavrse lak fakultet I mlate praznu slamu. Samo roditelj I nastojati da se shvatila šta se to dogodilo.

Posmatrac

pre 3 godine

@klasicar
Pa jesi li ti imala roditelje!!! Kazes majci, a otac bi ga zakopao.
Nemoj da se ljutis, ali kad se vec desilo morala si reci. Ne kriti i povlaciti se.

Deco - recite roditeljima, ne krijte!!!

Beli vuk

pre 3 godine

"9453:

Pazi da ti ne poverujem u taj unapred osmišljen tekst komentara. Zabole nas više za mišljenje "aktivista NVO", soroševaca, trilateralnih hohštaplera i njihovih plaćenika.

Čitam komentare da bi saznao šta običan narod misli, a ti truješ."
(Ahtung, 03. april 2021 15:16)

Potpuno neprimeren komentar. Sedite, pročitajte još jednom i razmislite. 9453 je podelila sa nama svoje zastrašujuće iskustvo a vi šta pokušavate? Kažete da laže?
I kakve veze imaju aktivisti i ostali navedeni sa ovom temom?

poi

pre 3 godine

@Mitar - onda ide onesposobljavanje "dole" i muskaraca koji psihicki zlostavljaju, zar ne? I posto se dete ne pravi samo 20g robije i muskarcu koji napravi dete tudjoj zeni (kao sto su vec predlozili), zar ne?

Pedro

pre 3 godine

Jedna od najčešćih karakteristika većine silovatelja je da stvarni cilj njihovog djelovanja nije postizanje seksualnog zadovoljstva.
Uglavnom, ljudi koji počine silovanje znajući šta rade traže i privlači ih ideja dominacije, da natjeraju druge ljude da učine nešto protiv svoje volje i u interesu agresora. Drugim riječima, u slučaju kršenja nije tražen samo seks, već i posebno traženje vršenja vlasti.
Iako je bilo slučajeva da je žrtva neko fizički jači od agresora. Općenito je da osobe koje vrše seksualne napade traže žrtve za koje smatraju da su fizički slabije koje oni ili oni koji znaju slabe tačke mogu iskoristiti.
U oba slučaja, izbor žrtve povezan je s mogućnošću vršenja vlasti ili nad nekim koga smatraju da može pokoriti ili nad nekim koga smatraju gore i koga žele vidjeti poniženim i ispod sebe.
Drugi element koji dijeli većina silovatelja je prisustvo visokog osjećaja frustracije i inferiornosti koji se mogu izraziti eksplozijama nasilja.
Iako to ne moraju pokazivati u većini aspekata svog svakodnevnog života i čak mogu djelovati arogantno, ti osjećaji manje vrijednosti mogu izazvati reakciju u obliku želje da dominiraju nad drugim, želja koja kod nekih ljudi može dovesti do seksualnog napada.
Bilo da se seksualni napad dogodi iz bilo kojeg razloga, silovatelji obično imaju vrlo ograničenu ili nepostojeću sposobnost empatije. Seksualni prestupnik ne može, ne brine se ili odluči ne razmišljati o tome šta silovanje znači za žrtvu, ili da on smatra da zadovoljstvo njegove želje za moći i seksom zaslužuje patnju žrtve. To je vidljivo u mnogim slučajevima koji ukazuju na to da je žrtva zaista željela imati veze ili da je potpuno uživala u situaciji.
U velikom broju slučajeva pojedinci koji čine silovanja smatraju da su imali pravo prisiliti žrtvu, ponekad iz kulturnih razloga. Stoga su seksualni napadi češći u ljudima i regijama u kojima se još uvijek uzima u obzir superiornost muškaraca nad ženama ili koji smatraju da su njihove potrebe iznad drugih.
Neki od subjekata koji čine silovanja obično ukazuju da je za situaciju kriva žrtva.. Fraze poput "provocirao je", "duboko u sebi je želio" i njihove varijante česte su kod seksualnih prestupnika koji su uhapšeni, izbjegavajući preuzimanje odgovornosti i izgovore.

49

pre 3 godine

Silovatelje treba kazniti najstrožijom mogućom kaznom. Hoću samo da dodam da današnji način odevanja ženskog pola ide u ekstreme. Previše je golotinje, polu providnih materijala, botoksa, plastike i svega drugog. Neki ljudi misle da dotične traže avanturu, a neki ne mogu da nadvladaju životinjske instikte. Naravno, to ne opravdava silovanje, ali nagoni na razmišljanje kuda je civilizacija krenula. Mnoge osobe stradaju ni krive ni dužne, ali problem ima bar dve strane. U svakom slučaju silovanje ne priliči civilizovanim jedinkama.

Pedro

pre 3 godine

Silovanje nije čin strasti i neizdržive seksualne želje. Silovanje je čin nasilja, dokazivanja moći i kontrole, a ne seksualnosti. Silovateljev cilj je da ponizi ženu i da joj potpuno oduzme ličnu moć. Silovanja su uglavnom planirana i izvršena od strane nepoznatih ili poznanika, onda kad se za to ukaže prilika.

Mila

pre 3 godine

@Mitar - ja se slazem da ne treba da postoji psihicka tortura, ali ne moze bas da se poredi. Kad je psihicka mozes da se sklonis, raskines, prekines komunikaciju, blokiras broj... sklonis se iz okoline te osobe. Kad te siledzija pricvrlji, ogranici kretanje fizicki savlada napravi nasilje nad tobom, uceni izbora nikakvog nemas. Niste preziveli seksualni napad fizicki jake osobe i zaista nije fer da to poistovecujete sa psihickim. Ponavljam, ni ono ne treba da se tolerise ili trpi.

klasicar

pre 3 godine

imala sam 15 godina. on je bio moj prvi decko. zvao me je da dodjem kod njega, da bismo razgovarali o raskidu i kako bismo ostali prijatelji. nosila sam dugu haljinu, do poda. bila sam druga smena. otisla sam kod njega, verujuci da cemo ozbiljno razgovarati. desilo se sta se desilo. trenirao je ragbi. nisam se otimala, samo sam plakala i govorila ne. posle sam otisla u skolu.
posto sam pocela da se samopovredjujem i dobila bulimiju, isla sam kod skolskog psihologa. ona je "pustila buvu" o onome sto se desilo. cela skola me je proganjala da lazem. to sam teze podnela nego taj cin.
ukratko, silovanje nije samo prepad u mracnoj ulici, s podlivima i prelomima. silovanje je i kad se smrznes i prepadnes i ne znas sta da radis. da sam onda znala sto sada znam, ni psihologu ne bih rekla. eto, kakvo je stanje u nasem drustvu i kako prolaze one koje se usude bilo sta da kazu.
bila sam dete, od 15 godina.

Luka

pre 3 godine

@Mitar - molim te opisi sta bi za tebe bilo "psihicko zlostavljanje" koje treba kazniti onesposobljavanjem "dole". Moj mozak je zabagovao kad je to procitao i molio bih te za objasnjenje.

Bane

pre 3 godine

Najveci problem je sto je procenat zrtvi silovanja od strane nekog seksualnog manijaka u mracnoj ulici ili parku jako mali u odnosu na ukupan broj zrtvi koje su bile predmet nekog oblika seksualnog napastvovanja.

Da se razumemo, ja sam muskarac pa i ja izbegavam sam da se krecem nocu opasnim krajevima....mogu biti pretucen, izboden zbog mobilnog telefona ili novcanika. Znaci to je neki generalni bezbednosni savet i to je donekle resiv problem, povedes malo racuna nosis suzavaz, tizer/el. soker i sl.

Medjutim problem je to sto je najveci broj zena seksualno napastvovan ili silovan od strane osoba koju poznaju. Profesora, brata najbolje drugarice, druga iz skole, kucnog prijatelja, mentora i sl. Odnosno od strane nekog od koga je to najmanje ocekivala tj. za koga ni ona sama nije verovala da moze tako nesto da uradi, pa je samim time tesko i druge ljude uveriti da govori istinu, odnosno da cak i uveri ljude da se to desilo da ih uveri da ona to nije isprovocirala ili na neki nacin izazvala da ne kazem skrivila. Otuda ta pitanja sta si oblacila, kako si se ponasala, jesi li mu davala povoda i sl.

Zato se o ovome mora mnogo pricati jer je nasa svest o tome trenutno na jako niskom nivou.

Mios

pre 3 godine

"Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora."
Onesposobiti nekoga dole zato sto te "psihicki zlostavlja"??? Sta pricas ti??? Si normalan? Pa skloni se od te osobe, nije te fizicki onesposobila!! Pa ja mogu da kazem da me devojka psihicki zlostavlja jer... ne znam... necu da bacim smece ili zamenim sijalicu ili moze da bude ljubomorna... Pa raskinucu, necu je onesposobljavati nigde, si ti normalan? Poredis nesto lako resivo sa silovanjem? Imas li ti sestru? Majku? Drugaricu??

Mila

pre 3 godine

@Mitar - ja uopste u prvom citanju nisam shvatila sta vi trazite kao kaznu za "psihicko zlostavljanje". Sad kad sam shvatila imam da vam kazem da morate da se lecite

II

pre 3 godine

"Edukovanje potencijalnih silovatelja neće imati nikakav efekat."

Naprotiv, mislim da je bas edukovanje nuzno. U mnogim situacijama je kompletno drustvo zakazalo. Od skola pa do policije i svih drustvenih institucija. Trebalo bi jos od 5. razreda osnovne skole pa nadalje kroz srednjoskolsko obrazovanje da se drze predavanja o drustvenim obavezama, ophodjenju, zakonima, kaznama i vaspitnim merama za sve kriminalne radnje, sitne prestupe, nasilnicko ponasanje, zlostavljanje drugih osoba bez obzira na pol iz bilo kojih razloga pa i seksualno zlostavljanje. Propraceno sprovodjenjem zakona i kaznjavanje i maloletnih prekrsilaca zakona, uspostavljanje i stvaranje jednog drustva gde svaki clan ima duznost da postuje zakone. Tek kada bi se sve kaznjavalo mogli bismo ocekivati da bi i oni koji su skloni nasilju pocnu da misle da nasilje koje pocine nista dobro nece doneti ni njima samima. Okretanje glave u stranu kad se dogadja nasilje nad nekim, nezainteresovanost, ravnodusnost i opsta apatija nikome ne moze koristiti.

Dragan

pre 3 godine

(II, 03. april 2021 17:17)

Edukovanje treba da postoji ali ono je prvenstveno od pomoći onima koji se sutradan mogu naći u ulozi žrtve. Edukacija im može pomoći da prepoznaju zlostavljanje, pravilno reaguju i slično. Međutim, edukacija neće imati apsolutno nikakav efekat na potencijalne silovatelje. Prema tome, ljudi moraju da porade na svojoj ličnoj zaštiti, ne mogu samo da se oslanjaju na sistem. Edukacija je tu samo jedan deo. Drugi deo je samoodbrana i opreznost.

statistika

pre 3 godine

U više od 85% slučajeva žrtva poznaje napasnika,random silovanja su relativno retka...I sam čin silovanja je retko povezan sa nagonom, to je čin potpune dominacije i negiranja fizičkog i psihičkog integriteta žrtve.I napasnici su potpuno uracunjljive osobe, primena drakonskih kazni naučila bi ih pameti...I totalno je nebitno šta je obukla ili obukao, to pitanje bih zabranila!!!

Pipi

pre 3 godine

U Iranu, mislim, zrtva i porodica mogu da odrede kaznu, bilo kakvu, posle osude na sudjenju. I problem bi se umnogome resio, mozda i iskorenio

Ahtung

pre 3 godine

@9453:

Pazi da ti ne poverujem u taj unapred osmišljen tekst komentara. Zabole nas više za mišljenje "aktivista NVO", soroševaca, trilateralnih hohštaplera i njihovih plaćenika.

Čitam komentare da bi saznao šta običan narod misli, a ti truješ.

John

pre 3 godine

Čitam komentare da bi saznao šta običan narod misli, a ti truješ.
(Ahtung, 3. april 2021 15:16)

Misliš da "običan narod" ne bude silovan?

Dragan

pre 3 godine

Niko nije toliko glup i neupućen da ne zna da se silovanja i razna druga seksualna zlostavljanja ne dešavaju samo po mračnim sokacima, haustorima i slično. Da, često to rade ljudi koji su na ovaj ili onaj način bliski žrtvi. Međutim, dodatni oprez je svakako preporučljiv ženi koja se kreće u gluvo doba noći po zabitim ulicama. Najbolje je da žena u takvim situacijama nikad ne bude bez pratnje. Postoje opasnosti i od drugih zlodela, ne samo silovanja. Onaj koji je silovatelj njega ništa neće sprečiti da pokuša da ostvari ono što je naumio kad mu se ukaže prilika. Žena jednostavno mora da se čuva koliko može sama ali i da se osloni na zaštitu pouzdanih i bliskih ljudi, naročito muškaraca. Nema drugog realnog načina. Edukovanje potencijalnih silovatelja neće imati nikakav efekat.

posmatrač

pre 3 godine

@ 9453
Strašna priča. Baš mi je žao. Prosto ne mogu da verujem koji je bio savet majke. Treba imati sreće i sa roditeljima izgleda.

Lol

pre 3 godine

Predlažem da žene krenu da, zlostavljaju muškarce i dobacuju i zvižde za njima i kažu da su bile provocirane njihovim izgledom i ponašanjem. Klin se klinom izbija.

Poljoprivrednik

pre 3 godine

Pre nekoliko godina sam citao ispovest jedne devojke/zene koja je u mladosti bila silovana negde na Vozdovcu (naselje Brace Jerkovic, cini mi se). Ne mogu da se setim gde sam citao ili gledao, ali poenta price je da je silovanje odmah prijavila, da je uzet DNK materijal, ali da pocinilac nije bio u bazi MUP-a. Imao je upecatljivo plave oci koje prema njenim recima nije mogla da zaboravi nikada. Desetak ili vise godina kasnije, setajuci se krajem srela je coveka sa zenom i troje dece, i prepoznala mu pogled. Iskoristila je priliku gde je ovaj bio sa zenom, prisla im, ispricala pricu i zamolila ga da podje sa njom da mu uzmu DNK uzorak na testiranje. On to nije mogao da odbije, pogotovo jer mu je zena poludela na samu pomisao da je silovatelj, i na kraju se ispostavilo da je to on. Ne secam se kakav je bio epilog, ali sama hrabrost ove zene koja ga je odmah prijavila i uzeti genetski materijal su doprineli da ga pronadju. Poenta je da zene moraju skupiti hrabrosti i odmah prijaviti silovatelje, ukoliko ne zele da budu proglasene za manipulantkinje i ukoliko zele da smanje sansu da se isti izvuku.

Mile

pre 3 godine

@Mitar One koje su rodile tuđe dete? Ako mislip na dete koje nije od muža, šta ćemo onda sa muževima koji su napravili decu osobama koje im nisu zakonite žene? To je pandan, treba isto i sa njima.

9453

pre 3 godine

To je bila prva stvar koju me je majka pitala kada sam joj rekla da me je napastvovao muškarac. Kako sam bila obučena i što nisam bežala. Pritom je reč o čoveku koji me je poznavao od detinjstva, a po godinama je mogao da mi bude deda ili malo stariji otac. Objasnila mi je da su muškarci divljaci i da sam dužna da se sama zaštitim od neprijatnosti kroz izbegavanje potencijalno opasnih ljudi. U pitanju je bio profesor privatnih časova. Nikada nisam išla neprimereno obučena, a ponajmanje na časove posle škole i to kod čoveka koji me je podučavao sedam godina. Taj događaj mi je trajno narušio odnos sa majkom i odnose prema muškarcima. Preusmerio mi profesiju i maltene izmenio život. Sad imam ćerku kojoj nikada tako nešto ne bih rekla. Što se tiče odevanja, i danas dobijam komentare na svoj račun, pretežno od muškaraca na poslu. Sad će dvadeset godina od nemilog događaja, a napasnika nisam prijavila po savetu majke. Čik dokaži šta ti se desilo... i nemoj da se brukaš.

John

pre 3 godine

(Sanja, 3. april 2021 13:32)

Takvi "saveti" su stoga što se silovanje doživljava kao nešto što se dešava noću, po mračnim parkovima ili haustorima, a silovatelj kao neko za koga se iz aviona vidi da je silovatelj. Kao i to da silovanje uvek podrazumeva i nož pod grlom ili pištolj na čelu i obavezno ubijanje od batina.
A u stvari svako deseto silovanje ispunjava ove kriterijume.

Jgjs

pre 3 godine

"Tako je, al isto to treba da vazi za zene, sve koje mentalno zlostavljaju muskarce, a ima ih poprilican broj, skoro svaka. Ta psihicka tortura nad muskarcima boli i duze i jace od bilo kakvog samara. Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora.
Ajmo malo ravnopravnosti, sta je, ne svidja vam se?

Što se zakona tiče, "psihičko zloostavljenje" mogu da prijave oba pola. Takođe, kazna za lažnu prijavu krivičnog dela već postoji i važi za oba pola. Ostaje nam samo ovo za "rađanje tuđe dece", ali i tu vam fali malko ravnopravnosti pošto deca ne nastaju sama od sebe, pa bi onda bilo fer da se u zatvor ide i za seks sa tuđom ženom, zar ne?
A ima i jednostavniji način, recimo takvi kao vi se potrude da odrastu i prihvate da za sve ljude, i muške i ženske, važe ista pravila sa istim posledicama.

A ovako, prvi biste graknuli na ideju da tipovi koji spakuju dete u prevari odrobijaju za to 20 godina, zar ne? Tako da, verovatno je najmudrije da se praznije muške glavice ne opterećuju tako teškim temama, bar ne dok ne odrastu malko.

yogi

pre 3 godine

Silovatelje u zatvor, najstroziji moguci, ali to ne menja cinjenicu da je svaki sekund posvećen zenama na bilo koji nacin, ukljucujuci i ovaj groteskan, jedan sekund previse.
Precenjene su.
Samo ono sto mora, za sve ostalo, znam gde su vrata, kao i one.

Koča

pre 3 godine

Vazda bilo. Uvek veliki deo navodi da su žene same krive svojim izgledom. Pretpostavljam da to znači i da je uvek kriv onaj koji je napadnut, opljačkan, maltretiran i šta god... Generalno, takve ocene za žene daju moralno unakažene osobe, bezosećajne za bilo šta osim za sebe. Kupaći... Znači sve žene u kupaćim je normalno da budu napadnute i nije kriv napadač

Sanja

pre 3 godine

Takav savet da se izbegavaju opasna mesta (i nosi neprovokativan odeca) cak i kada dolazi iz dobre namere, nazalost ne sluzi nicemu. To je samo iluzija da imamo kontrolu. Tri zene iz moje bliske okoline su bile silovane i nijedna nije nosila nista provokativno, niti je bila na pogresnom mestu.

Zapanjili biste se kada biste procitali statistike, koliki broj silovanja pocine osobe za koje bi psihijatar rekao da su normalni. To je ono sto je zastrasujuce.
Nije u pitanju njih nekoliko "crnih ovaca", problem je u drustvu.
Slusajte samo kako se govori o devojcicama, devojkama i zenama. Devojcice se od jako malih nogu posmatraju vec kao objekti. A o devojkama i zenama da ne govorimo. Znam da ce vecina vas koja ovo cita da podje od sebe i da kaze "koja budalastina", ali otvorite usi i oci pocecete da primecujete. Ako vam ne smetaju reklame na kojima polunage zene reklamiraju prasak za ves masinu, onda ovo ne mozete da razumete i morate da ucinite napor.

Ako mislite da bas vi dozivljavate zene kao sebi ravnim, zapitajte i da li primenjujete i u praksi, tako sto delite sve obaveze i poslove, nevezano od staromodnih polnih uloga.

Nisu svi muskarci problem, ali oni koji jesu su VELIKI problem i za jedan i za drugi pol.

coaa

pre 3 godine

Tako je, al isto to treba da vazi za zene, sve koje mentalno zlostavljaju muskarce, a ima ih poprilican broj, skoro svaka. Ta psihicka tortura nad muskarcima boli i duze i jace od bilo kakvog samara. Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora.
Ajmo malo ravnopravnosti, sta je, ne svidja vam se?
(Mitar, 03. april 2021 12:44)

Skroz ste promašili temu ovog članka i širite čist populizam.
Niko ne tvrdi da žene ne bi trebalo da odgovaraju pred zakonom za krivična dela. Psihička tortura žena nad muškarcima se dešava, ali ne u toj meri kao što vi tvrdite ("skoro svaka"). Ipak je lakše rešiti se žene koja ometa zajednički život, jednostavno je napustite. Ako njeno ponašanje pređe granicu legalnog, podnesite prijavu, npr. za lažno optuživanje. Rešiti se silovatelja je "malo" teže i degutantno je upoređivati vaš primer s tim.
A čemu onesposobljavanje "dole"? Kakvo je to rešenje? Pa ni silovateljima se to ne radi.
To što vi predlažete nije uspostavljanje ravnopravnosti, nego unazađenje te iste.

Dragan

pre 3 godine

Kada ljudi savetuju ženama da se ne oblače previše izazovno i da ne šetaju same u sred noći po opasnim delovima grada oni ne rade to zato što ih krive za silovanje već zato što smatraju da će takav savet pomoći ženi da izbegne silovanje. Da li je to tačno to je drugo pitanje ali to je motiv za davanje takvih saveta. Ja bih tako savetovao svoju sestru, ćerku i svaku ženu do koje mi je stalo. Da li to znači da je optužujem da je kriva za silovanje koje bi mogla da doživi? Silovatelji nisu normalni ljudi a žena ne može da očekuje da u blizini uvek bude neko ko će je spasiti. Prema tome, ona mora da preduzme neke mere zaštite i da bude oprezna. Da li je pravedno prema ženama što moraju da budu oprezne kad su takve stvari u pitanju? Naravno da nije ali prosto je tako.

Nddb

pre 3 godine

Nažalost, za hetero silovatelje je dovoljno da je žrtva žensko. Nebitno je šta je obukla, burku ili kupaći, da li ima 7 ili 77, nije bitno ni da li je invalid, da li ima četri ruke, bukvalno ništa nije "zaštita". Kada to shvatite, biće vam dosta jasnije zašto je taj zločin gnusan i zašto zaslužuje daleko veće kazne.

Ende

pre 3 godine

Niko nema pravo bilo koga fizicki da napada sto ukljucuje i silovanje bez obzira na oblacenje, izgled, pol ili bilo koju drugu pojedinacnu karakteristiku. Sve moze da vam se dopada ili ne, o svemu mozete imati svoje misljenje ali fizicki ni u jednom obliki nikoga ne mozete da napadate. To je civilizacija sve ostalo je divljastvo i varvarizam.

Djoksa

pre 3 godine

O kako je bilo mnogo komentara na ovu temu u vestima čija je tema bilo silovanje. "Verovatno je nosila izazovnu odeću" i slično... Ja bih savetovao onima koji tako komentarišu da sebe upitaju zašto se iz petnih žila trude toliko da opravdaju siledžije..?! Zašto im je toliko važno da žrtve ne mogu da dobiju svoju pravdu pred sudom..?! Tek kad razreše taj konflikt sa samim sobom neka ostave komentar ako to smatraju za shodno.

HanSolo

pre 3 godine

Nikad u životu nisam čuo da neko kaže da je žena koja je pretrpela seksualno nasilje kriva zato što je bila obučena na neki način. Ljudi možda imaju običaj da savetuju ženama kako da se oblače, što može da bude snishodljivo i neukusno, ali čak ni najgora seljačina među muškarcima ne bi rekla da je žena sama kriva za silovanje samo zbog toga kako se obukla. Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima.
(Dragan, 03. april 2021 11:34)

Ako nikad to nisi čuo onda budi sretan što imaš poznanike koje su obrazovani.. U islamskom svetu je na primer ovakve izjave vrlo normalne.. To je činjenica.. Znam sad da će me svi ti napasti, ali se to vidi svaki dan u tom svetu..

coaa

pre 3 godine

(Dragan, 03. april 2021 11:34)

Možda da nije kriva, ali da je doprinela tome odnosno "dala povod" svojim odevnim komadima. I to takođe skreće pažnju od jedine bitne činjenice: silovatelj je jedini krivac za silovanje. Tačka!

Mitar

pre 3 godine

Muškarac koji zlostavlja žensko uopšte nije muškarac. To je ameba, a hemijska kastracija bi bila lepo rešenje
(BDj, 03. april 2021 11:42)

Tako je, al isto to treba da vazi za zene, sve koje mentalno zlostavljaju muskarce, a ima ih poprilican broj, skoro svaka. Ta psihicka tortura nad muskarcima boli i duze i jace od bilo kakvog samara. Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora.
Ajmo malo ravnopravnosti, sta je, ne svidja vam se?

Јабучило

pre 3 godine

Nadam se da ce ovaj tekst malo dopreti i do mozgova ljudi u nasoj zemlji, jer u poslednje vreme mozemo da vidimo komentare tog tipa i kod nas. Cesto se krivi zrtva, kako se oblaci, izgleda, sto je toliko cekala da kaze i sl. Sto totalno pomera fokus sa onoga sto je bitno, sa samog zlostavljanja i da je zapravo krivac pocinilac dela.
(podrzavam podizanje svesti o nasilju nad zenama, muskarcima i deci, 03. april 2021 11:02)

Слажем се, осим у делу са чекањем. Шта год било, пријављуј одмах. Већа је шанса да се установе докази и да зликовац буде кажњен. Тек, колико видим, људи су се првенствено обрушили на чињеницу да је довољна само реч да се неком уништи живот, а да недоказана оптужба, клевета, може да прође некажњено.

II

pre 3 godine

"Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima."

Pre nekoliko dana su vise devojaka ostavile svoje komentare na clanak o prijavljenom silovanju u kojima opisuju suksualna napastvovanja i maltretiranja. Jedna, u skolskom dvoristu pred celom skolom, kad joj je mladic sa erigiranim penisom trljao o njenu zadnjicu i niko u skoli nije reagovao, cak ni nastavnici za koje je ocigledno da izbegavaju da se "mesaju."
Drugu su saterali u cosak hodnika i maltretirali je njih nekoliko sat vremena a nastavnici se sklanjali da ne gledaju.
Ono sto je zastrasujuce je to da u drzavi niko ne reaguje na ovakve slucajeve i ne postoje mehanizmi i zakoni za ovakve slucajeve. Jesu ti momci maloletni, pretpostavljam, ali u uredjenim zemljama se i takvi osudjuju na zatvor ili institucije za maloletne kriminalce. Jednostavno se ovakvi prekrsioci kriminalizuju pa da vidite kako ce poceti da paze kako se ophode i ponasaju i koliko ce agresivni biti.

I na kraju, i dugogodisnje hakerisanje je vid zlostavljanja, torture i maltretiranja. To za onog ko sve to prezivljava nije uopste ni zabavno niti bilo kakva igra nego pakao.

podrzavam podizanje svesti o nasilju nad zenama, muskarcima i deci

pre 3 godine

Nadam se da ce ovaj tekst malo dopreti i do mozgova ljudi u nasoj zemlji, jer u poslednje vreme mozemo da vidimo komentare tog tipa i kod nas. Cesto se krivi zrtva, kako se oblaci, izgleda, sto je toliko cekala da kaze i sl. Sto totalno pomera fokus sa onoga sto je bitno, sa samog zlostavljanja i da je zapravo krivac pocinilac dela.

Dragan

pre 3 godine

Nikad u životu nisam čuo da neko kaže da je žena koja je pretrpela seksualno nasilje kriva zato što je bila obučena na neki način. Ljudi možda imaju običaj da savetuju ženama kako da se oblače, što može da bude snishodljivo i neukusno, ali čak ni najgora seljačina među muškarcima ne bi rekla da je žena sama kriva za silovanje samo zbog toga kako se obukla. Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima.

wub

pre 3 godine

Nikad u životu nisam čuo da neko kaže da je žena koja je pretrpela seksualno nasilje kriva zato što je bila obučena na neki način. Ljudi možda imaju običaj da savetuju ženama kako da se oblače, što može da bude snishodljivo i neukusno, ali čak ni najgora seljačina među muškarcima ne bi rekla da je žena sama kriva za silovanje samo zbog toga kako se obukla. Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima.
(Dragan, 03. april 2021 11:34)

Vi niste čuli, ali to pitanje je mnogo često i dolazi od ljudi najrazličitijih slojeva. Verujte da je mnogo češće nego što mislite. To su po meni neljudi.

podrzavam podizanje svesti o nasilju nad zenama, muskarcima i deci

pre 3 godine

Nadam se da ce ovaj tekst malo dopreti i do mozgova ljudi u nasoj zemlji, jer u poslednje vreme mozemo da vidimo komentare tog tipa i kod nas. Cesto se krivi zrtva, kako se oblaci, izgleda, sto je toliko cekala da kaze i sl. Sto totalno pomera fokus sa onoga sto je bitno, sa samog zlostavljanja i da je zapravo krivac pocinilac dela.

Djoksa

pre 3 godine

O kako je bilo mnogo komentara na ovu temu u vestima čija je tema bilo silovanje. "Verovatno je nosila izazovnu odeću" i slično... Ja bih savetovao onima koji tako komentarišu da sebe upitaju zašto se iz petnih žila trude toliko da opravdaju siledžije..?! Zašto im je toliko važno da žrtve ne mogu da dobiju svoju pravdu pred sudom..?! Tek kad razreše taj konflikt sa samim sobom neka ostave komentar ako to smatraju za shodno.

9453

pre 3 godine

To je bila prva stvar koju me je majka pitala kada sam joj rekla da me je napastvovao muškarac. Kako sam bila obučena i što nisam bežala. Pritom je reč o čoveku koji me je poznavao od detinjstva, a po godinama je mogao da mi bude deda ili malo stariji otac. Objasnila mi je da su muškarci divljaci i da sam dužna da se sama zaštitim od neprijatnosti kroz izbegavanje potencijalno opasnih ljudi. U pitanju je bio profesor privatnih časova. Nikada nisam išla neprimereno obučena, a ponajmanje na časove posle škole i to kod čoveka koji me je podučavao sedam godina. Taj događaj mi je trajno narušio odnos sa majkom i odnose prema muškarcima. Preusmerio mi profesiju i maltene izmenio život. Sad imam ćerku kojoj nikada tako nešto ne bih rekla. Što se tiče odevanja, i danas dobijam komentare na svoj račun, pretežno od muškaraca na poslu. Sad će dvadeset godina od nemilog događaja, a napasnika nisam prijavila po savetu majke. Čik dokaži šta ti se desilo... i nemoj da se brukaš.

Koča

pre 3 godine

Vazda bilo. Uvek veliki deo navodi da su žene same krive svojim izgledom. Pretpostavljam da to znači i da je uvek kriv onaj koji je napadnut, opljačkan, maltretiran i šta god... Generalno, takve ocene za žene daju moralno unakažene osobe, bezosećajne za bilo šta osim za sebe. Kupaći... Znači sve žene u kupaćim je normalno da budu napadnute i nije kriv napadač

wub

pre 3 godine

Nikad u životu nisam čuo da neko kaže da je žena koja je pretrpela seksualno nasilje kriva zato što je bila obučena na neki način. Ljudi možda imaju običaj da savetuju ženama kako da se oblače, što može da bude snishodljivo i neukusno, ali čak ni najgora seljačina među muškarcima ne bi rekla da je žena sama kriva za silovanje samo zbog toga kako se obukla. Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima.
(Dragan, 03. april 2021 11:34)

Vi niste čuli, ali to pitanje je mnogo često i dolazi od ljudi najrazličitijih slojeva. Verujte da je mnogo češće nego što mislite. To su po meni neljudi.

Sanja

pre 3 godine

Takav savet da se izbegavaju opasna mesta (i nosi neprovokativan odeca) cak i kada dolazi iz dobre namere, nazalost ne sluzi nicemu. To je samo iluzija da imamo kontrolu. Tri zene iz moje bliske okoline su bile silovane i nijedna nije nosila nista provokativno, niti je bila na pogresnom mestu.

Zapanjili biste se kada biste procitali statistike, koliki broj silovanja pocine osobe za koje bi psihijatar rekao da su normalni. To je ono sto je zastrasujuce.
Nije u pitanju njih nekoliko "crnih ovaca", problem je u drustvu.
Slusajte samo kako se govori o devojcicama, devojkama i zenama. Devojcice se od jako malih nogu posmatraju vec kao objekti. A o devojkama i zenama da ne govorimo. Znam da ce vecina vas koja ovo cita da podje od sebe i da kaze "koja budalastina", ali otvorite usi i oci pocecete da primecujete. Ako vam ne smetaju reklame na kojima polunage zene reklamiraju prasak za ves masinu, onda ovo ne mozete da razumete i morate da ucinite napor.

Ako mislite da bas vi dozivljavate zene kao sebi ravnim, zapitajte i da li primenjujete i u praksi, tako sto delite sve obaveze i poslove, nevezano od staromodnih polnih uloga.

Nisu svi muskarci problem, ali oni koji jesu su VELIKI problem i za jedan i za drugi pol.

Nddb

pre 3 godine

Nažalost, za hetero silovatelje je dovoljno da je žrtva žensko. Nebitno je šta je obukla, burku ili kupaći, da li ima 7 ili 77, nije bitno ni da li je invalid, da li ima četri ruke, bukvalno ništa nije "zaštita". Kada to shvatite, biće vam dosta jasnije zašto je taj zločin gnusan i zašto zaslužuje daleko veće kazne.

coaa

pre 3 godine

(Dragan, 03. april 2021 11:34)

Možda da nije kriva, ali da je doprinela tome odnosno "dala povod" svojim odevnim komadima. I to takođe skreće pažnju od jedine bitne činjenice: silovatelj je jedini krivac za silovanje. Tačka!

coaa

pre 3 godine

Tako je, al isto to treba da vazi za zene, sve koje mentalno zlostavljaju muskarce, a ima ih poprilican broj, skoro svaka. Ta psihicka tortura nad muskarcima boli i duze i jace od bilo kakvog samara. Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora.
Ajmo malo ravnopravnosti, sta je, ne svidja vam se?
(Mitar, 03. april 2021 12:44)

Skroz ste promašili temu ovog članka i širite čist populizam.
Niko ne tvrdi da žene ne bi trebalo da odgovaraju pred zakonom za krivična dela. Psihička tortura žena nad muškarcima se dešava, ali ne u toj meri kao što vi tvrdite ("skoro svaka"). Ipak je lakše rešiti se žene koja ometa zajednički život, jednostavno je napustite. Ako njeno ponašanje pređe granicu legalnog, podnesite prijavu, npr. za lažno optuživanje. Rešiti se silovatelja je "malo" teže i degutantno je upoređivati vaš primer s tim.
A čemu onesposobljavanje "dole"? Kakvo je to rešenje? Pa ni silovateljima se to ne radi.
To što vi predlažete nije uspostavljanje ravnopravnosti, nego unazađenje te iste.

II

pre 3 godine

"Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima."

Pre nekoliko dana su vise devojaka ostavile svoje komentare na clanak o prijavljenom silovanju u kojima opisuju suksualna napastvovanja i maltretiranja. Jedna, u skolskom dvoristu pred celom skolom, kad joj je mladic sa erigiranim penisom trljao o njenu zadnjicu i niko u skoli nije reagovao, cak ni nastavnici za koje je ocigledno da izbegavaju da se "mesaju."
Drugu su saterali u cosak hodnika i maltretirali je njih nekoliko sat vremena a nastavnici se sklanjali da ne gledaju.
Ono sto je zastrasujuce je to da u drzavi niko ne reaguje na ovakve slucajeve i ne postoje mehanizmi i zakoni za ovakve slucajeve. Jesu ti momci maloletni, pretpostavljam, ali u uredjenim zemljama se i takvi osudjuju na zatvor ili institucije za maloletne kriminalce. Jednostavno se ovakvi prekrsioci kriminalizuju pa da vidite kako ce poceti da paze kako se ophode i ponasaju i koliko ce agresivni biti.

I na kraju, i dugogodisnje hakerisanje je vid zlostavljanja, torture i maltretiranja. To za onog ko sve to prezivljava nije uopste ni zabavno niti bilo kakva igra nego pakao.

HanSolo

pre 3 godine

Nikad u životu nisam čuo da neko kaže da je žena koja je pretrpela seksualno nasilje kriva zato što je bila obučena na neki način. Ljudi možda imaju običaj da savetuju ženama kako da se oblače, što može da bude snishodljivo i neukusno, ali čak ni najgora seljačina među muškarcima ne bi rekla da je žena sama kriva za silovanje samo zbog toga kako se obukla. Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima.
(Dragan, 03. april 2021 11:34)

Ako nikad to nisi čuo onda budi sretan što imaš poznanike koje su obrazovani.. U islamskom svetu je na primer ovakve izjave vrlo normalne.. To je činjenica.. Znam sad da će me svi ti napasti, ali se to vidi svaki dan u tom svetu..

Ende

pre 3 godine

Niko nema pravo bilo koga fizicki da napada sto ukljucuje i silovanje bez obzira na oblacenje, izgled, pol ili bilo koju drugu pojedinacnu karakteristiku. Sve moze da vam se dopada ili ne, o svemu mozete imati svoje misljenje ali fizicki ni u jednom obliki nikoga ne mozete da napadate. To je civilizacija sve ostalo je divljastvo i varvarizam.

Mile

pre 3 godine

@Mitar One koje su rodile tuđe dete? Ako mislip na dete koje nije od muža, šta ćemo onda sa muževima koji su napravili decu osobama koje im nisu zakonite žene? To je pandan, treba isto i sa njima.

Poljoprivrednik

pre 3 godine

Pre nekoliko godina sam citao ispovest jedne devojke/zene koja je u mladosti bila silovana negde na Vozdovcu (naselje Brace Jerkovic, cini mi se). Ne mogu da se setim gde sam citao ili gledao, ali poenta price je da je silovanje odmah prijavila, da je uzet DNK materijal, ali da pocinilac nije bio u bazi MUP-a. Imao je upecatljivo plave oci koje prema njenim recima nije mogla da zaboravi nikada. Desetak ili vise godina kasnije, setajuci se krajem srela je coveka sa zenom i troje dece, i prepoznala mu pogled. Iskoristila je priliku gde je ovaj bio sa zenom, prisla im, ispricala pricu i zamolila ga da podje sa njom da mu uzmu DNK uzorak na testiranje. On to nije mogao da odbije, pogotovo jer mu je zena poludela na samu pomisao da je silovatelj, i na kraju se ispostavilo da je to on. Ne secam se kakav je bio epilog, ali sama hrabrost ove zene koja ga je odmah prijavila i uzeti genetski materijal su doprineli da ga pronadju. Poenta je da zene moraju skupiti hrabrosti i odmah prijaviti silovatelje, ukoliko ne zele da budu proglasene za manipulantkinje i ukoliko zele da smanje sansu da se isti izvuku.

statistika

pre 3 godine

U više od 85% slučajeva žrtva poznaje napasnika,random silovanja su relativno retka...I sam čin silovanja je retko povezan sa nagonom, to je čin potpune dominacije i negiranja fizičkog i psihičkog integriteta žrtve.I napasnici su potpuno uracunjljive osobe, primena drakonskih kazni naučila bi ih pameti...I totalno je nebitno šta je obukla ili obukao, to pitanje bih zabranila!!!

Jgjs

pre 3 godine

"Tako je, al isto to treba da vazi za zene, sve koje mentalno zlostavljaju muskarce, a ima ih poprilican broj, skoro svaka. Ta psihicka tortura nad muskarcima boli i duze i jace od bilo kakvog samara. Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora.
Ajmo malo ravnopravnosti, sta je, ne svidja vam se?

Što se zakona tiče, "psihičko zloostavljenje" mogu da prijave oba pola. Takođe, kazna za lažnu prijavu krivičnog dela već postoji i važi za oba pola. Ostaje nam samo ovo za "rađanje tuđe dece", ali i tu vam fali malko ravnopravnosti pošto deca ne nastaju sama od sebe, pa bi onda bilo fer da se u zatvor ide i za seks sa tuđom ženom, zar ne?
A ima i jednostavniji način, recimo takvi kao vi se potrude da odrastu i prihvate da za sve ljude, i muške i ženske, važe ista pravila sa istim posledicama.

A ovako, prvi biste graknuli na ideju da tipovi koji spakuju dete u prevari odrobijaju za to 20 godina, zar ne? Tako da, verovatno je najmudrije da se praznije muške glavice ne opterećuju tako teškim temama, bar ne dok ne odrastu malko.

klasicar

pre 3 godine

imala sam 15 godina. on je bio moj prvi decko. zvao me je da dodjem kod njega, da bismo razgovarali o raskidu i kako bismo ostali prijatelji. nosila sam dugu haljinu, do poda. bila sam druga smena. otisla sam kod njega, verujuci da cemo ozbiljno razgovarati. desilo se sta se desilo. trenirao je ragbi. nisam se otimala, samo sam plakala i govorila ne. posle sam otisla u skolu.
posto sam pocela da se samopovredjujem i dobila bulimiju, isla sam kod skolskog psihologa. ona je "pustila buvu" o onome sto se desilo. cela skola me je proganjala da lazem. to sam teze podnela nego taj cin.
ukratko, silovanje nije samo prepad u mracnoj ulici, s podlivima i prelomima. silovanje je i kad se smrznes i prepadnes i ne znas sta da radis. da sam onda znala sto sada znam, ni psihologu ne bih rekla. eto, kakvo je stanje u nasem drustvu i kako prolaze one koje se usude bilo sta da kazu.
bila sam dete, od 15 godina.

Bane

pre 3 godine

Najveci problem je sto je procenat zrtvi silovanja od strane nekog seksualnog manijaka u mracnoj ulici ili parku jako mali u odnosu na ukupan broj zrtvi koje su bile predmet nekog oblika seksualnog napastvovanja.

Da se razumemo, ja sam muskarac pa i ja izbegavam sam da se krecem nocu opasnim krajevima....mogu biti pretucen, izboden zbog mobilnog telefona ili novcanika. Znaci to je neki generalni bezbednosni savet i to je donekle resiv problem, povedes malo racuna nosis suzavaz, tizer/el. soker i sl.

Medjutim problem je to sto je najveci broj zena seksualno napastvovan ili silovan od strane osoba koju poznaju. Profesora, brata najbolje drugarice, druga iz skole, kucnog prijatelja, mentora i sl. Odnosno od strane nekog od koga je to najmanje ocekivala tj. za koga ni ona sama nije verovala da moze tako nesto da uradi, pa je samim time tesko i druge ljude uveriti da govori istinu, odnosno da cak i uveri ljude da se to desilo da ih uveri da ona to nije isprovocirala ili na neki nacin izazvala da ne kazem skrivila. Otuda ta pitanja sta si oblacila, kako si se ponasala, jesi li mu davala povoda i sl.

Zato se o ovome mora mnogo pricati jer je nasa svest o tome trenutno na jako niskom nivou.

John

pre 3 godine

(Sanja, 3. april 2021 13:32)

Takvi "saveti" su stoga što se silovanje doživljava kao nešto što se dešava noću, po mračnim parkovima ili haustorima, a silovatelj kao neko za koga se iz aviona vidi da je silovatelj. Kao i to da silovanje uvek podrazumeva i nož pod grlom ili pištolj na čelu i obavezno ubijanje od batina.
A u stvari svako deseto silovanje ispunjava ove kriterijume.

Dragan

pre 3 godine

Kada ljudi savetuju ženama da se ne oblače previše izazovno i da ne šetaju same u sred noći po opasnim delovima grada oni ne rade to zato što ih krive za silovanje već zato što smatraju da će takav savet pomoći ženi da izbegne silovanje. Da li je to tačno to je drugo pitanje ali to je motiv za davanje takvih saveta. Ja bih tako savetovao svoju sestru, ćerku i svaku ženu do koje mi je stalo. Da li to znači da je optužujem da je kriva za silovanje koje bi mogla da doživi? Silovatelji nisu normalni ljudi a žena ne može da očekuje da u blizini uvek bude neko ko će je spasiti. Prema tome, ona mora da preduzme neke mere zaštite i da bude oprezna. Da li je pravedno prema ženama što moraju da budu oprezne kad su takve stvari u pitanju? Naravno da nije ali prosto je tako.

Pedro

pre 3 godine

Silovanje nije čin strasti i neizdržive seksualne želje. Silovanje je čin nasilja, dokazivanja moći i kontrole, a ne seksualnosti. Silovateljev cilj je da ponizi ženu i da joj potpuno oduzme ličnu moć. Silovanja su uglavnom planirana i izvršena od strane nepoznatih ili poznanika, onda kad se za to ukaže prilika.

klasicar

pre 3 godine

@Posmatrac

upravo zato im nisam ni rekla, bila sam sigurna, i danas sam, da bi ga tata ubio, ili mama, ko ga prvi stigne. nisam zelela da idu u zatvor zbog necega za sta sam mislila da sam sama kriva - da JA nisam otisla kod njega, niceg ne bi bilo. Da sam se samo otimala, da nisam bila kukavica..
nikad vise nisam otisla kod nekog muskarca u dom. mrzela sam, i danas mi je neprijatno, da sama odem do prodavnice. mrzela sam sebe, smatrala sam se prljavom i ostecenom, sve dok se moj sadasnji suprug nije pojavio. bez njegove podrske i pomoci ne znam gde bih danas bila. vratio mi je veru u sebe, i samostalnost, pre svega.
pitajte slobodno, mozda pomogne da neko promeni misljenje..

Mios

pre 3 godine

"Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora."
Onesposobiti nekoga dole zato sto te "psihicki zlostavlja"??? Sta pricas ti??? Si normalan? Pa skloni se od te osobe, nije te fizicki onesposobila!! Pa ja mogu da kazem da me devojka psihicki zlostavlja jer... ne znam... necu da bacim smece ili zamenim sijalicu ili moze da bude ljubomorna... Pa raskinucu, necu je onesposobljavati nigde, si ti normalan? Poredis nesto lako resivo sa silovanjem? Imas li ti sestru? Majku? Drugaricu??

posmatrač

pre 3 godine

@ 9453
Strašna priča. Baš mi je žao. Prosto ne mogu da verujem koji je bio savet majke. Treba imati sreće i sa roditeljima izgleda.

aria

pre 3 godine

Ja sam ćutala jer sam još bila jako mala, nisam ni znala šta mi se desilo. Znala sam da mi je uradio nešto loše i zabranjeno. Mislila sam da sam kriva i da ne smem reći mojima. Kasnije opet nisam rekla jer nisam htela da pate moji a ni njegovi(znala sam ih). Ogroman stid je uvek bio tu.
Kada sam počela da radim, imala sam jako dominantnog šefa prema kom sam imala taj osećaj strahopoštovanja. Jednom me je tako na prepad poljubio i saterao uza zid. Ništa nisam rekla jer sam potpuno bila u šoku, u glavi haos. Ti ljudi su predatori. Oni nanjuše nežnije, bez samopouzdanja. One koji nisu u stanju da se brane.
Puno toga je u vaspitanju. Žensku decu treba vaspitavati da budu jake, a ne da se potčine drugima, budu poslušne

Beli vuk

pre 3 godine

"9453:

Pazi da ti ne poverujem u taj unapred osmišljen tekst komentara. Zabole nas više za mišljenje "aktivista NVO", soroševaca, trilateralnih hohštaplera i njihovih plaćenika.

Čitam komentare da bi saznao šta običan narod misli, a ti truješ."
(Ahtung, 03. april 2021 15:16)

Potpuno neprimeren komentar. Sedite, pročitajte još jednom i razmislite. 9453 je podelila sa nama svoje zastrašujuće iskustvo a vi šta pokušavate? Kažete da laže?
I kakve veze imaju aktivisti i ostali navedeni sa ovom temom?

Lol

pre 3 godine

Predlažem da žene krenu da, zlostavljaju muškarce i dobacuju i zvižde za njima i kažu da su bile provocirane njihovim izgledom i ponašanjem. Klin se klinom izbija.

Mila

pre 3 godine

@Mitar - ja se slazem da ne treba da postoji psihicka tortura, ali ne moze bas da se poredi. Kad je psihicka mozes da se sklonis, raskines, prekines komunikaciju, blokiras broj... sklonis se iz okoline te osobe. Kad te siledzija pricvrlji, ogranici kretanje fizicki savlada napravi nasilje nad tobom, uceni izbora nikakvog nemas. Niste preziveli seksualni napad fizicki jake osobe i zaista nije fer da to poistovecujete sa psihickim. Ponavljam, ni ono ne treba da se tolerise ili trpi.

Mitar

pre 3 godine

Muškarac koji zlostavlja žensko uopšte nije muškarac. To je ameba, a hemijska kastracija bi bila lepo rešenje
(BDj, 03. april 2021 11:42)

Tako je, al isto to treba da vazi za zene, sve koje mentalno zlostavljaju muskarce, a ima ih poprilican broj, skoro svaka. Ta psihicka tortura nad muskarcima boli i duze i jace od bilo kakvog samara. Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora.
Ajmo malo ravnopravnosti, sta je, ne svidja vam se?

Luka

pre 3 godine

@Mitar - molim te opisi sta bi za tebe bilo "psihicko zlostavljanje" koje treba kazniti onesposobljavanjem "dole". Moj mozak je zabagovao kad je to procitao i molio bih te za objasnjenje.

Dragan

pre 3 godine

Niko nije toliko glup i neupućen da ne zna da se silovanja i razna druga seksualna zlostavljanja ne dešavaju samo po mračnim sokacima, haustorima i slično. Da, često to rade ljudi koji su na ovaj ili onaj način bliski žrtvi. Međutim, dodatni oprez je svakako preporučljiv ženi koja se kreće u gluvo doba noći po zabitim ulicama. Najbolje je da žena u takvim situacijama nikad ne bude bez pratnje. Postoje opasnosti i od drugih zlodela, ne samo silovanja. Onaj koji je silovatelj njega ništa neće sprečiti da pokuša da ostvari ono što je naumio kad mu se ukaže prilika. Žena jednostavno mora da se čuva koliko može sama ali i da se osloni na zaštitu pouzdanih i bliskih ljudi, naročito muškaraca. Nema drugog realnog načina. Edukovanje potencijalnih silovatelja neće imati nikakav efekat.

II

pre 3 godine

"Edukovanje potencijalnih silovatelja neće imati nikakav efekat."

Naprotiv, mislim da je bas edukovanje nuzno. U mnogim situacijama je kompletno drustvo zakazalo. Od skola pa do policije i svih drustvenih institucija. Trebalo bi jos od 5. razreda osnovne skole pa nadalje kroz srednjoskolsko obrazovanje da se drze predavanja o drustvenim obavezama, ophodjenju, zakonima, kaznama i vaspitnim merama za sve kriminalne radnje, sitne prestupe, nasilnicko ponasanje, zlostavljanje drugih osoba bez obzira na pol iz bilo kojih razloga pa i seksualno zlostavljanje. Propraceno sprovodjenjem zakona i kaznjavanje i maloletnih prekrsilaca zakona, uspostavljanje i stvaranje jednog drustva gde svaki clan ima duznost da postuje zakone. Tek kada bi se sve kaznjavalo mogli bismo ocekivati da bi i oni koji su skloni nasilju pocnu da misle da nasilje koje pocine nista dobro nece doneti ni njima samima. Okretanje glave u stranu kad se dogadja nasilje nad nekim, nezainteresovanost, ravnodusnost i opsta apatija nikome ne moze koristiti.

Pedro

pre 3 godine

Jedna od najčešćih karakteristika većine silovatelja je da stvarni cilj njihovog djelovanja nije postizanje seksualnog zadovoljstva.
Uglavnom, ljudi koji počine silovanje znajući šta rade traže i privlači ih ideja dominacije, da natjeraju druge ljude da učine nešto protiv svoje volje i u interesu agresora. Drugim riječima, u slučaju kršenja nije tražen samo seks, već i posebno traženje vršenja vlasti.
Iako je bilo slučajeva da je žrtva neko fizički jači od agresora. Općenito je da osobe koje vrše seksualne napade traže žrtve za koje smatraju da su fizički slabije koje oni ili oni koji znaju slabe tačke mogu iskoristiti.
U oba slučaja, izbor žrtve povezan je s mogućnošću vršenja vlasti ili nad nekim koga smatraju da može pokoriti ili nad nekim koga smatraju gore i koga žele vidjeti poniženim i ispod sebe.
Drugi element koji dijeli većina silovatelja je prisustvo visokog osjećaja frustracije i inferiornosti koji se mogu izraziti eksplozijama nasilja.
Iako to ne moraju pokazivati u većini aspekata svog svakodnevnog života i čak mogu djelovati arogantno, ti osjećaji manje vrijednosti mogu izazvati reakciju u obliku želje da dominiraju nad drugim, želja koja kod nekih ljudi može dovesti do seksualnog napada.
Bilo da se seksualni napad dogodi iz bilo kojeg razloga, silovatelji obično imaju vrlo ograničenu ili nepostojeću sposobnost empatije. Seksualni prestupnik ne može, ne brine se ili odluči ne razmišljati o tome šta silovanje znači za žrtvu, ili da on smatra da zadovoljstvo njegove želje za moći i seksom zaslužuje patnju žrtve. To je vidljivo u mnogim slučajevima koji ukazuju na to da je žrtva zaista željela imati veze ili da je potpuno uživala u situaciji.
U velikom broju slučajeva pojedinci koji čine silovanja smatraju da su imali pravo prisiliti žrtvu, ponekad iz kulturnih razloga. Stoga su seksualni napadi češći u ljudima i regijama u kojima se još uvijek uzima u obzir superiornost muškaraca nad ženama ili koji smatraju da su njihove potrebe iznad drugih.
Neki od subjekata koji čine silovanja obično ukazuju da je za situaciju kriva žrtva.. Fraze poput "provocirao je", "duboko u sebi je želio" i njihove varijante česte su kod seksualnih prestupnika koji su uhapšeni, izbjegavajući preuzimanje odgovornosti i izgovore.

Mila

pre 3 godine

@Mitar - ja uopste u prvom citanju nisam shvatila sta vi trazite kao kaznu za "psihicko zlostavljanje". Sad kad sam shvatila imam da vam kazem da morate da se lecite

Јабучило

pre 3 godine

Nadam se da ce ovaj tekst malo dopreti i do mozgova ljudi u nasoj zemlji, jer u poslednje vreme mozemo da vidimo komentare tog tipa i kod nas. Cesto se krivi zrtva, kako se oblaci, izgleda, sto je toliko cekala da kaze i sl. Sto totalno pomera fokus sa onoga sto je bitno, sa samog zlostavljanja i da je zapravo krivac pocinilac dela.
(podrzavam podizanje svesti o nasilju nad zenama, muskarcima i deci, 03. april 2021 11:02)

Слажем се, осим у делу са чекањем. Шта год било, пријављуј одмах. Већа је шанса да се установе докази и да зликовац буде кажњен. Тек, колико видим, људи су се првенствено обрушили на чињеницу да је довољна само реч да се неком уништи живот, а да недоказана оптужба, клевета, може да прође некажњено.

John

pre 3 godine

Čitam komentare da bi saznao šta običan narod misli, a ti truješ.
(Ahtung, 3. april 2021 15:16)

Misliš da "običan narod" ne bude silovan?

Dragan

pre 3 godine

Nikad u životu nisam čuo da neko kaže da je žena koja je pretrpela seksualno nasilje kriva zato što je bila obučena na neki način. Ljudi možda imaju običaj da savetuju ženama kako da se oblače, što može da bude snishodljivo i neukusno, ali čak ni najgora seljačina među muškarcima ne bi rekla da je žena sama kriva za silovanje samo zbog toga kako se obukla. Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima.

poi

pre 3 godine

@Mitar - onda ide onesposobljavanje "dole" i muskaraca koji psihicki zlostavljaju, zar ne? I posto se dete ne pravi samo 20g robije i muskarcu koji napravi dete tudjoj zeni (kao sto su vec predlozili), zar ne?

Pipi

pre 3 godine

U Iranu, mislim, zrtva i porodica mogu da odrede kaznu, bilo kakvu, posle osude na sudjenju. I problem bi se umnogome resio, mozda i iskorenio

Tanja

pre 3 godine

Čizme, farmerke, dugačku jaknu, šal i rukavice, i opet me je pribio uz zid i pokušao da poljubi i stavljao ruke gde ne sme, jedva sam otrgla glavu da viknem, posle par vikanja me je pustio.
Fujčina

Posmatrac

pre 3 godine

@klasicar
Pa jesi li ti imala roditelje!!! Kazes majci, a otac bi ga zakopao.
Nemoj da se ljutis, ali kad se vec desilo morala si reci. Ne kriti i povlaciti se.

Deco - recite roditeljima, ne krijte!!!

yogi

pre 3 godine

Silovatelje u zatvor, najstroziji moguci, ali to ne menja cinjenicu da je svaki sekund posvećen zenama na bilo koji nacin, ukljucujuci i ovaj groteskan, jedan sekund previse.
Precenjene su.
Samo ono sto mora, za sve ostalo, znam gde su vrata, kao i one.

Ahtung

pre 3 godine

@9453:

Pazi da ti ne poverujem u taj unapred osmišljen tekst komentara. Zabole nas više za mišljenje "aktivista NVO", soroševaca, trilateralnih hohštaplera i njihovih plaćenika.

Čitam komentare da bi saznao šta običan narod misli, a ti truješ.

mamakoka

pre 3 godine

Komentar klasičar- psihologu nikad verovatno,samo roditelju. U skoli su tako neke línea stvari kružile I ne tako strašno kao silovanje. Oni ne resavaju ništa, samo zavrse lak fakultet I mlate praznu slamu. Samo roditelj I nastojati da se shvatila šta se to dogodilo.

ma daj

pre 3 godine

Pa jesi li ti imala roditelje!!! Kazes majci, a otac bi ga zakopao.
Nemoj da se ljutis, ali kad se vec desilo morala si reci. Ne kriti i povlaciti se.
(Posmatrac, 3. april 2021 21:43)
Ma daj koliko znam drugarica da je otac na tu temu samo slegao ramenima "pa sta da radim ja". Pa nema svako oca dinarida ima tuta muta koji se misa boje koliko hoces

49

pre 3 godine

Silovatelje treba kazniti najstrožijom mogućom kaznom. Hoću samo da dodam da današnji način odevanja ženskog pola ide u ekstreme. Previše je golotinje, polu providnih materijala, botoksa, plastike i svega drugog. Neki ljudi misle da dotične traže avanturu, a neki ne mogu da nadvladaju životinjske instikte. Naravno, to ne opravdava silovanje, ali nagoni na razmišljanje kuda je civilizacija krenula. Mnoge osobe stradaju ni krive ni dužne, ali problem ima bar dve strane. U svakom slučaju silovanje ne priliči civilizovanim jedinkama.

Dragan

pre 3 godine

(II, 03. april 2021 17:17)

Edukovanje treba da postoji ali ono je prvenstveno od pomoći onima koji se sutradan mogu naći u ulozi žrtve. Edukacija im može pomoći da prepoznaju zlostavljanje, pravilno reaguju i slično. Međutim, edukacija neće imati apsolutno nikakav efekat na potencijalne silovatelje. Prema tome, ljudi moraju da porade na svojoj ličnoj zaštiti, ne mogu samo da se oslanjaju na sistem. Edukacija je tu samo jedan deo. Drugi deo je samoodbrana i opreznost.

no name

pre 3 godine

Ne svidja mi se u komentarima da tako kažem svaki seksualni kontakt izmedju muškarca i žene može da se okarakteriše kao silovanje. Nema veze to je moj problem.
Neka.

Svaka devojka, žena misli da je njeno pravo da ode kod muškarca u stan da budu sami.
Iako treba da spavaju u istom krevetu, a on da se izkontroliše. ( jer on joj prijatelj koji će joj pomoći, a ona je u nevolji). Čuo sam za uglavnom majstore, nisam razmišljao da ima
privatnih profesora.

A samo da znate da se lažete što se tiče da ne postoje žene koje žele da dožive silovanje. To im je jedna od fantazija. Neke sprovedu u delo, tako što se stavljaju u te situacije. I opet lažete se da neke ne dožive sekusalno uzbedjenje i orgazam. Naravno da to bude pod njihovom kontrolom. Tada i muškarac to ne radi zbog neke moći, ponižavnja žrtve i on tad to radi zbog seksualnog uzbudjenja.

Zlato se proverava vatrom, žena zlatom a muškarac ženom.

Mitar

pre 3 godine

Muškarac koji zlostavlja žensko uopšte nije muškarac. To je ameba, a hemijska kastracija bi bila lepo rešenje
(BDj, 03. april 2021 11:42)

Tako je, al isto to treba da vazi za zene, sve koje mentalno zlostavljaju muskarce, a ima ih poprilican broj, skoro svaka. Ta psihicka tortura nad muskarcima boli i duze i jace od bilo kakvog samara. Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora.
Ajmo malo ravnopravnosti, sta je, ne svidja vam se?

Dragan

pre 3 godine

Nikad u životu nisam čuo da neko kaže da je žena koja je pretrpela seksualno nasilje kriva zato što je bila obučena na neki način. Ljudi možda imaju običaj da savetuju ženama kako da se oblače, što može da bude snishodljivo i neukusno, ali čak ni najgora seljačina među muškarcima ne bi rekla da je žena sama kriva za silovanje samo zbog toga kako se obukla. Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima.

yogi

pre 3 godine

Silovatelje u zatvor, najstroziji moguci, ali to ne menja cinjenicu da je svaki sekund posvećen zenama na bilo koji nacin, ukljucujuci i ovaj groteskan, jedan sekund previse.
Precenjene su.
Samo ono sto mora, za sve ostalo, znam gde su vrata, kao i one.

Ahtung

pre 3 godine

@9453:

Pazi da ti ne poverujem u taj unapred osmišljen tekst komentara. Zabole nas više za mišljenje "aktivista NVO", soroševaca, trilateralnih hohštaplera i njihovih plaćenika.

Čitam komentare da bi saznao šta običan narod misli, a ti truješ.

Dragan

pre 3 godine

Kada ljudi savetuju ženama da se ne oblače previše izazovno i da ne šetaju same u sred noći po opasnim delovima grada oni ne rade to zato što ih krive za silovanje već zato što smatraju da će takav savet pomoći ženi da izbegne silovanje. Da li je to tačno to je drugo pitanje ali to je motiv za davanje takvih saveta. Ja bih tako savetovao svoju sestru, ćerku i svaku ženu do koje mi je stalo. Da li to znači da je optužujem da je kriva za silovanje koje bi mogla da doživi? Silovatelji nisu normalni ljudi a žena ne može da očekuje da u blizini uvek bude neko ko će je spasiti. Prema tome, ona mora da preduzme neke mere zaštite i da bude oprezna. Da li je pravedno prema ženama što moraju da budu oprezne kad su takve stvari u pitanju? Naravno da nije ali prosto je tako.

49

pre 3 godine

Silovatelje treba kazniti najstrožijom mogućom kaznom. Hoću samo da dodam da današnji način odevanja ženskog pola ide u ekstreme. Previše je golotinje, polu providnih materijala, botoksa, plastike i svega drugog. Neki ljudi misle da dotične traže avanturu, a neki ne mogu da nadvladaju životinjske instikte. Naravno, to ne opravdava silovanje, ali nagoni na razmišljanje kuda je civilizacija krenula. Mnoge osobe stradaju ni krive ni dužne, ali problem ima bar dve strane. U svakom slučaju silovanje ne priliči civilizovanim jedinkama.

Јабучило

pre 3 godine

Nadam se da ce ovaj tekst malo dopreti i do mozgova ljudi u nasoj zemlji, jer u poslednje vreme mozemo da vidimo komentare tog tipa i kod nas. Cesto se krivi zrtva, kako se oblaci, izgleda, sto je toliko cekala da kaze i sl. Sto totalno pomera fokus sa onoga sto je bitno, sa samog zlostavljanja i da je zapravo krivac pocinilac dela.
(podrzavam podizanje svesti o nasilju nad zenama, muskarcima i deci, 03. april 2021 11:02)

Слажем се, осим у делу са чекањем. Шта год било, пријављуј одмах. Већа је шанса да се установе докази и да зликовац буде кажњен. Тек, колико видим, људи су се првенствено обрушили на чињеницу да је довољна само реч да се неком уништи живот, а да недоказана оптужба, клевета, може да прође некажњено.

Posmatrac

pre 3 godine

@klasicar
Pa jesi li ti imala roditelje!!! Kazes majci, a otac bi ga zakopao.
Nemoj da se ljutis, ali kad se vec desilo morala si reci. Ne kriti i povlaciti se.

Deco - recite roditeljima, ne krijte!!!

Jgjs

pre 3 godine

"Tako je, al isto to treba da vazi za zene, sve koje mentalno zlostavljaju muskarce, a ima ih poprilican broj, skoro svaka. Ta psihicka tortura nad muskarcima boli i duze i jace od bilo kakvog samara. Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora.
Ajmo malo ravnopravnosti, sta je, ne svidja vam se?

Što se zakona tiče, "psihičko zloostavljenje" mogu da prijave oba pola. Takođe, kazna za lažnu prijavu krivičnog dela već postoji i važi za oba pola. Ostaje nam samo ovo za "rađanje tuđe dece", ali i tu vam fali malko ravnopravnosti pošto deca ne nastaju sama od sebe, pa bi onda bilo fer da se u zatvor ide i za seks sa tuđom ženom, zar ne?
A ima i jednostavniji način, recimo takvi kao vi se potrude da odrastu i prihvate da za sve ljude, i muške i ženske, važe ista pravila sa istim posledicama.

A ovako, prvi biste graknuli na ideju da tipovi koji spakuju dete u prevari odrobijaju za to 20 godina, zar ne? Tako da, verovatno je najmudrije da se praznije muške glavice ne opterećuju tako teškim temama, bar ne dok ne odrastu malko.

Dragan

pre 3 godine

(II, 03. april 2021 17:17)

Edukovanje treba da postoji ali ono je prvenstveno od pomoći onima koji se sutradan mogu naći u ulozi žrtve. Edukacija im može pomoći da prepoznaju zlostavljanje, pravilno reaguju i slično. Međutim, edukacija neće imati apsolutno nikakav efekat na potencijalne silovatelje. Prema tome, ljudi moraju da porade na svojoj ličnoj zaštiti, ne mogu samo da se oslanjaju na sistem. Edukacija je tu samo jedan deo. Drugi deo je samoodbrana i opreznost.

mamakoka

pre 3 godine

Komentar klasičar- psihologu nikad verovatno,samo roditelju. U skoli su tako neke línea stvari kružile I ne tako strašno kao silovanje. Oni ne resavaju ništa, samo zavrse lak fakultet I mlate praznu slamu. Samo roditelj I nastojati da se shvatila šta se to dogodilo.

no name

pre 3 godine

Ne svidja mi se u komentarima da tako kažem svaki seksualni kontakt izmedju muškarca i žene može da se okarakteriše kao silovanje. Nema veze to je moj problem.
Neka.

Svaka devojka, žena misli da je njeno pravo da ode kod muškarca u stan da budu sami.
Iako treba da spavaju u istom krevetu, a on da se izkontroliše. ( jer on joj prijatelj koji će joj pomoći, a ona je u nevolji). Čuo sam za uglavnom majstore, nisam razmišljao da ima
privatnih profesora.

A samo da znate da se lažete što se tiče da ne postoje žene koje žele da dožive silovanje. To im je jedna od fantazija. Neke sprovedu u delo, tako što se stavljaju u te situacije. I opet lažete se da neke ne dožive sekusalno uzbedjenje i orgazam. Naravno da to bude pod njihovom kontrolom. Tada i muškarac to ne radi zbog neke moći, ponižavnja žrtve i on tad to radi zbog seksualnog uzbudjenja.

Zlato se proverava vatrom, žena zlatom a muškarac ženom.

podrzavam podizanje svesti o nasilju nad zenama, muskarcima i deci

pre 3 godine

Nadam se da ce ovaj tekst malo dopreti i do mozgova ljudi u nasoj zemlji, jer u poslednje vreme mozemo da vidimo komentare tog tipa i kod nas. Cesto se krivi zrtva, kako se oblaci, izgleda, sto je toliko cekala da kaze i sl. Sto totalno pomera fokus sa onoga sto je bitno, sa samog zlostavljanja i da je zapravo krivac pocinilac dela.

coaa

pre 3 godine

Tako je, al isto to treba da vazi za zene, sve koje mentalno zlostavljaju muskarce, a ima ih poprilican broj, skoro svaka. Ta psihicka tortura nad muskarcima boli i duze i jace od bilo kakvog samara. Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora.
Ajmo malo ravnopravnosti, sta je, ne svidja vam se?
(Mitar, 03. april 2021 12:44)

Skroz ste promašili temu ovog članka i širite čist populizam.
Niko ne tvrdi da žene ne bi trebalo da odgovaraju pred zakonom za krivična dela. Psihička tortura žena nad muškarcima se dešava, ali ne u toj meri kao što vi tvrdite ("skoro svaka"). Ipak je lakše rešiti se žene koja ometa zajednički život, jednostavno je napustite. Ako njeno ponašanje pređe granicu legalnog, podnesite prijavu, npr. za lažno optuživanje. Rešiti se silovatelja je "malo" teže i degutantno je upoređivati vaš primer s tim.
A čemu onesposobljavanje "dole"? Kakvo je to rešenje? Pa ni silovateljima se to ne radi.
To što vi predlažete nije uspostavljanje ravnopravnosti, nego unazađenje te iste.

Lol

pre 3 godine

Predlažem da žene krenu da, zlostavljaju muškarce i dobacuju i zvižde za njima i kažu da su bile provocirane njihovim izgledom i ponašanjem. Klin se klinom izbija.

Sanja

pre 3 godine

Takav savet da se izbegavaju opasna mesta (i nosi neprovokativan odeca) cak i kada dolazi iz dobre namere, nazalost ne sluzi nicemu. To je samo iluzija da imamo kontrolu. Tri zene iz moje bliske okoline su bile silovane i nijedna nije nosila nista provokativno, niti je bila na pogresnom mestu.

Zapanjili biste se kada biste procitali statistike, koliki broj silovanja pocine osobe za koje bi psihijatar rekao da su normalni. To je ono sto je zastrasujuce.
Nije u pitanju njih nekoliko "crnih ovaca", problem je u drustvu.
Slusajte samo kako se govori o devojcicama, devojkama i zenama. Devojcice se od jako malih nogu posmatraju vec kao objekti. A o devojkama i zenama da ne govorimo. Znam da ce vecina vas koja ovo cita da podje od sebe i da kaze "koja budalastina", ali otvorite usi i oci pocecete da primecujete. Ako vam ne smetaju reklame na kojima polunage zene reklamiraju prasak za ves masinu, onda ovo ne mozete da razumete i morate da ucinite napor.

Ako mislite da bas vi dozivljavate zene kao sebi ravnim, zapitajte i da li primenjujete i u praksi, tako sto delite sve obaveze i poslove, nevezano od staromodnih polnih uloga.

Nisu svi muskarci problem, ali oni koji jesu su VELIKI problem i za jedan i za drugi pol.

Djoksa

pre 3 godine

O kako je bilo mnogo komentara na ovu temu u vestima čija je tema bilo silovanje. "Verovatno je nosila izazovnu odeću" i slično... Ja bih savetovao onima koji tako komentarišu da sebe upitaju zašto se iz petnih žila trude toliko da opravdaju siledžije..?! Zašto im je toliko važno da žrtve ne mogu da dobiju svoju pravdu pred sudom..?! Tek kad razreše taj konflikt sa samim sobom neka ostave komentar ako to smatraju za shodno.

coaa

pre 3 godine

(Dragan, 03. april 2021 11:34)

Možda da nije kriva, ali da je doprinela tome odnosno "dala povod" svojim odevnim komadima. I to takođe skreće pažnju od jedine bitne činjenice: silovatelj je jedini krivac za silovanje. Tačka!

Dragan

pre 3 godine

Niko nije toliko glup i neupućen da ne zna da se silovanja i razna druga seksualna zlostavljanja ne dešavaju samo po mračnim sokacima, haustorima i slično. Da, često to rade ljudi koji su na ovaj ili onaj način bliski žrtvi. Međutim, dodatni oprez je svakako preporučljiv ženi koja se kreće u gluvo doba noći po zabitim ulicama. Najbolje je da žena u takvim situacijama nikad ne bude bez pratnje. Postoje opasnosti i od drugih zlodela, ne samo silovanja. Onaj koji je silovatelj njega ništa neće sprečiti da pokuša da ostvari ono što je naumio kad mu se ukaže prilika. Žena jednostavno mora da se čuva koliko može sama ali i da se osloni na zaštitu pouzdanih i bliskih ljudi, naročito muškaraca. Nema drugog realnog načina. Edukovanje potencijalnih silovatelja neće imati nikakav efekat.

HanSolo

pre 3 godine

Nikad u životu nisam čuo da neko kaže da je žena koja je pretrpela seksualno nasilje kriva zato što je bila obučena na neki način. Ljudi možda imaju običaj da savetuju ženama kako da se oblače, što može da bude snishodljivo i neukusno, ali čak ni najgora seljačina među muškarcima ne bi rekla da je žena sama kriva za silovanje samo zbog toga kako se obukla. Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima.
(Dragan, 03. april 2021 11:34)

Ako nikad to nisi čuo onda budi sretan što imaš poznanike koje su obrazovani.. U islamskom svetu je na primer ovakve izjave vrlo normalne.. To je činjenica.. Znam sad da će me svi ti napasti, ali se to vidi svaki dan u tom svetu..

9453

pre 3 godine

To je bila prva stvar koju me je majka pitala kada sam joj rekla da me je napastvovao muškarac. Kako sam bila obučena i što nisam bežala. Pritom je reč o čoveku koji me je poznavao od detinjstva, a po godinama je mogao da mi bude deda ili malo stariji otac. Objasnila mi je da su muškarci divljaci i da sam dužna da se sama zaštitim od neprijatnosti kroz izbegavanje potencijalno opasnih ljudi. U pitanju je bio profesor privatnih časova. Nikada nisam išla neprimereno obučena, a ponajmanje na časove posle škole i to kod čoveka koji me je podučavao sedam godina. Taj događaj mi je trajno narušio odnos sa majkom i odnose prema muškarcima. Preusmerio mi profesiju i maltene izmenio život. Sad imam ćerku kojoj nikada tako nešto ne bih rekla. Što se tiče odevanja, i danas dobijam komentare na svoj račun, pretežno od muškaraca na poslu. Sad će dvadeset godina od nemilog događaja, a napasnika nisam prijavila po savetu majke. Čik dokaži šta ti se desilo... i nemoj da se brukaš.

wub

pre 3 godine

Nikad u životu nisam čuo da neko kaže da je žena koja je pretrpela seksualno nasilje kriva zato što je bila obučena na neki način. Ljudi možda imaju običaj da savetuju ženama kako da se oblače, što može da bude snishodljivo i neukusno, ali čak ni najgora seljačina među muškarcima ne bi rekla da je žena sama kriva za silovanje samo zbog toga kako se obukla. Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima.
(Dragan, 03. april 2021 11:34)

Vi niste čuli, ali to pitanje je mnogo često i dolazi od ljudi najrazličitijih slojeva. Verujte da je mnogo češće nego što mislite. To su po meni neljudi.

II

pre 3 godine

"Ljudi sumnjaju u ženske optužbe za silovanje iz nekih drugih razloga od kojih su neki opravdani u nekim slučajevima."

Pre nekoliko dana su vise devojaka ostavile svoje komentare na clanak o prijavljenom silovanju u kojima opisuju suksualna napastvovanja i maltretiranja. Jedna, u skolskom dvoristu pred celom skolom, kad joj je mladic sa erigiranim penisom trljao o njenu zadnjicu i niko u skoli nije reagovao, cak ni nastavnici za koje je ocigledno da izbegavaju da se "mesaju."
Drugu su saterali u cosak hodnika i maltretirali je njih nekoliko sat vremena a nastavnici se sklanjali da ne gledaju.
Ono sto je zastrasujuce je to da u drzavi niko ne reaguje na ovakve slucajeve i ne postoje mehanizmi i zakoni za ovakve slucajeve. Jesu ti momci maloletni, pretpostavljam, ali u uredjenim zemljama se i takvi osudjuju na zatvor ili institucije za maloletne kriminalce. Jednostavno se ovakvi prekrsioci kriminalizuju pa da vidite kako ce poceti da paze kako se ophode i ponasaju i koliko ce agresivni biti.

I na kraju, i dugogodisnje hakerisanje je vid zlostavljanja, torture i maltretiranja. To za onog ko sve to prezivljava nije uopste ni zabavno niti bilo kakva igra nego pakao.

Koča

pre 3 godine

Vazda bilo. Uvek veliki deo navodi da su žene same krive svojim izgledom. Pretpostavljam da to znači i da je uvek kriv onaj koji je napadnut, opljačkan, maltretiran i šta god... Generalno, takve ocene za žene daju moralno unakažene osobe, bezosećajne za bilo šta osim za sebe. Kupaći... Znači sve žene u kupaćim je normalno da budu napadnute i nije kriv napadač

Mile

pre 3 godine

@Mitar One koje su rodile tuđe dete? Ako mislip na dete koje nije od muža, šta ćemo onda sa muževima koji su napravili decu osobama koje im nisu zakonite žene? To je pandan, treba isto i sa njima.

Poljoprivrednik

pre 3 godine

Pre nekoliko godina sam citao ispovest jedne devojke/zene koja je u mladosti bila silovana negde na Vozdovcu (naselje Brace Jerkovic, cini mi se). Ne mogu da se setim gde sam citao ili gledao, ali poenta price je da je silovanje odmah prijavila, da je uzet DNK materijal, ali da pocinilac nije bio u bazi MUP-a. Imao je upecatljivo plave oci koje prema njenim recima nije mogla da zaboravi nikada. Desetak ili vise godina kasnije, setajuci se krajem srela je coveka sa zenom i troje dece, i prepoznala mu pogled. Iskoristila je priliku gde je ovaj bio sa zenom, prisla im, ispricala pricu i zamolila ga da podje sa njom da mu uzmu DNK uzorak na testiranje. On to nije mogao da odbije, pogotovo jer mu je zena poludela na samu pomisao da je silovatelj, i na kraju se ispostavilo da je to on. Ne secam se kakav je bio epilog, ali sama hrabrost ove zene koja ga je odmah prijavila i uzeti genetski materijal su doprineli da ga pronadju. Poenta je da zene moraju skupiti hrabrosti i odmah prijaviti silovatelje, ukoliko ne zele da budu proglasene za manipulantkinje i ukoliko zele da smanje sansu da se isti izvuku.

Nddb

pre 3 godine

Nažalost, za hetero silovatelje je dovoljno da je žrtva žensko. Nebitno je šta je obukla, burku ili kupaći, da li ima 7 ili 77, nije bitno ni da li je invalid, da li ima četri ruke, bukvalno ništa nije "zaštita". Kada to shvatite, biće vam dosta jasnije zašto je taj zločin gnusan i zašto zaslužuje daleko veće kazne.

Pipi

pre 3 godine

U Iranu, mislim, zrtva i porodica mogu da odrede kaznu, bilo kakvu, posle osude na sudjenju. I problem bi se umnogome resio, mozda i iskorenio

Ende

pre 3 godine

Niko nema pravo bilo koga fizicki da napada sto ukljucuje i silovanje bez obzira na oblacenje, izgled, pol ili bilo koju drugu pojedinacnu karakteristiku. Sve moze da vam se dopada ili ne, o svemu mozete imati svoje misljenje ali fizicki ni u jednom obliki nikoga ne mozete da napadate. To je civilizacija sve ostalo je divljastvo i varvarizam.

John

pre 3 godine

Čitam komentare da bi saznao šta običan narod misli, a ti truješ.
(Ahtung, 3. april 2021 15:16)

Misliš da "običan narod" ne bude silovan?

Beli vuk

pre 3 godine

"9453:

Pazi da ti ne poverujem u taj unapred osmišljen tekst komentara. Zabole nas više za mišljenje "aktivista NVO", soroševaca, trilateralnih hohštaplera i njihovih plaćenika.

Čitam komentare da bi saznao šta običan narod misli, a ti truješ."
(Ahtung, 03. april 2021 15:16)

Potpuno neprimeren komentar. Sedite, pročitajte još jednom i razmislite. 9453 je podelila sa nama svoje zastrašujuće iskustvo a vi šta pokušavate? Kažete da laže?
I kakve veze imaju aktivisti i ostali navedeni sa ovom temom?

John

pre 3 godine

(Sanja, 3. april 2021 13:32)

Takvi "saveti" su stoga što se silovanje doživljava kao nešto što se dešava noću, po mračnim parkovima ili haustorima, a silovatelj kao neko za koga se iz aviona vidi da je silovatelj. Kao i to da silovanje uvek podrazumeva i nož pod grlom ili pištolj na čelu i obavezno ubijanje od batina.
A u stvari svako deseto silovanje ispunjava ove kriterijume.

klasicar

pre 3 godine

imala sam 15 godina. on je bio moj prvi decko. zvao me je da dodjem kod njega, da bismo razgovarali o raskidu i kako bismo ostali prijatelji. nosila sam dugu haljinu, do poda. bila sam druga smena. otisla sam kod njega, verujuci da cemo ozbiljno razgovarati. desilo se sta se desilo. trenirao je ragbi. nisam se otimala, samo sam plakala i govorila ne. posle sam otisla u skolu.
posto sam pocela da se samopovredjujem i dobila bulimiju, isla sam kod skolskog psihologa. ona je "pustila buvu" o onome sto se desilo. cela skola me je proganjala da lazem. to sam teze podnela nego taj cin.
ukratko, silovanje nije samo prepad u mracnoj ulici, s podlivima i prelomima. silovanje je i kad se smrznes i prepadnes i ne znas sta da radis. da sam onda znala sto sada znam, ni psihologu ne bih rekla. eto, kakvo je stanje u nasem drustvu i kako prolaze one koje se usude bilo sta da kazu.
bila sam dete, od 15 godina.

ma daj

pre 3 godine

Pa jesi li ti imala roditelje!!! Kazes majci, a otac bi ga zakopao.
Nemoj da se ljutis, ali kad se vec desilo morala si reci. Ne kriti i povlaciti se.
(Posmatrac, 3. april 2021 21:43)
Ma daj koliko znam drugarica da je otac na tu temu samo slegao ramenima "pa sta da radim ja". Pa nema svako oca dinarida ima tuta muta koji se misa boje koliko hoces

posmatrač

pre 3 godine

@ 9453
Strašna priča. Baš mi je žao. Prosto ne mogu da verujem koji je bio savet majke. Treba imati sreće i sa roditeljima izgleda.

statistika

pre 3 godine

U više od 85% slučajeva žrtva poznaje napasnika,random silovanja su relativno retka...I sam čin silovanja je retko povezan sa nagonom, to je čin potpune dominacije i negiranja fizičkog i psihičkog integriteta žrtve.I napasnici su potpuno uracunjljive osobe, primena drakonskih kazni naučila bi ih pameti...I totalno je nebitno šta je obukla ili obukao, to pitanje bih zabranila!!!

II

pre 3 godine

"Edukovanje potencijalnih silovatelja neće imati nikakav efekat."

Naprotiv, mislim da je bas edukovanje nuzno. U mnogim situacijama je kompletno drustvo zakazalo. Od skola pa do policije i svih drustvenih institucija. Trebalo bi jos od 5. razreda osnovne skole pa nadalje kroz srednjoskolsko obrazovanje da se drze predavanja o drustvenim obavezama, ophodjenju, zakonima, kaznama i vaspitnim merama za sve kriminalne radnje, sitne prestupe, nasilnicko ponasanje, zlostavljanje drugih osoba bez obzira na pol iz bilo kojih razloga pa i seksualno zlostavljanje. Propraceno sprovodjenjem zakona i kaznjavanje i maloletnih prekrsilaca zakona, uspostavljanje i stvaranje jednog drustva gde svaki clan ima duznost da postuje zakone. Tek kada bi se sve kaznjavalo mogli bismo ocekivati da bi i oni koji su skloni nasilju pocnu da misle da nasilje koje pocine nista dobro nece doneti ni njima samima. Okretanje glave u stranu kad se dogadja nasilje nad nekim, nezainteresovanost, ravnodusnost i opsta apatija nikome ne moze koristiti.

Pedro

pre 3 godine

Silovanje nije čin strasti i neizdržive seksualne želje. Silovanje je čin nasilja, dokazivanja moći i kontrole, a ne seksualnosti. Silovateljev cilj je da ponizi ženu i da joj potpuno oduzme ličnu moć. Silovanja su uglavnom planirana i izvršena od strane nepoznatih ili poznanika, onda kad se za to ukaže prilika.

klasicar

pre 3 godine

@Posmatrac

upravo zato im nisam ni rekla, bila sam sigurna, i danas sam, da bi ga tata ubio, ili mama, ko ga prvi stigne. nisam zelela da idu u zatvor zbog necega za sta sam mislila da sam sama kriva - da JA nisam otisla kod njega, niceg ne bi bilo. Da sam se samo otimala, da nisam bila kukavica..
nikad vise nisam otisla kod nekog muskarca u dom. mrzela sam, i danas mi je neprijatno, da sama odem do prodavnice. mrzela sam sebe, smatrala sam se prljavom i ostecenom, sve dok se moj sadasnji suprug nije pojavio. bez njegove podrske i pomoci ne znam gde bih danas bila. vratio mi je veru u sebe, i samostalnost, pre svega.
pitajte slobodno, mozda pomogne da neko promeni misljenje..

aria

pre 3 godine

Ja sam ćutala jer sam još bila jako mala, nisam ni znala šta mi se desilo. Znala sam da mi je uradio nešto loše i zabranjeno. Mislila sam da sam kriva i da ne smem reći mojima. Kasnije opet nisam rekla jer nisam htela da pate moji a ni njegovi(znala sam ih). Ogroman stid je uvek bio tu.
Kada sam počela da radim, imala sam jako dominantnog šefa prema kom sam imala taj osećaj strahopoštovanja. Jednom me je tako na prepad poljubio i saterao uza zid. Ništa nisam rekla jer sam potpuno bila u šoku, u glavi haos. Ti ljudi su predatori. Oni nanjuše nežnije, bez samopouzdanja. One koji nisu u stanju da se brane.
Puno toga je u vaspitanju. Žensku decu treba vaspitavati da budu jake, a ne da se potčine drugima, budu poslušne

Mios

pre 3 godine

"Takodje ih dole onsesposobiti treba. Takodje sve one koje su lazno prijavile treba kazniti u visini kazne tog dela.
A one sto su rodile ,,tudje dete,, poslati na 20 godina zatvora."
Onesposobiti nekoga dole zato sto te "psihicki zlostavlja"??? Sta pricas ti??? Si normalan? Pa skloni se od te osobe, nije te fizicki onesposobila!! Pa ja mogu da kazem da me devojka psihicki zlostavlja jer... ne znam... necu da bacim smece ili zamenim sijalicu ili moze da bude ljubomorna... Pa raskinucu, necu je onesposobljavati nigde, si ti normalan? Poredis nesto lako resivo sa silovanjem? Imas li ti sestru? Majku? Drugaricu??

Mila

pre 3 godine

@Mitar - ja uopste u prvom citanju nisam shvatila sta vi trazite kao kaznu za "psihicko zlostavljanje". Sad kad sam shvatila imam da vam kazem da morate da se lecite

poi

pre 3 godine

@Mitar - onda ide onesposobljavanje "dole" i muskaraca koji psihicki zlostavljaju, zar ne? I posto se dete ne pravi samo 20g robije i muskarcu koji napravi dete tudjoj zeni (kao sto su vec predlozili), zar ne?

Pedro

pre 3 godine

Jedna od najčešćih karakteristika većine silovatelja je da stvarni cilj njihovog djelovanja nije postizanje seksualnog zadovoljstva.
Uglavnom, ljudi koji počine silovanje znajući šta rade traže i privlači ih ideja dominacije, da natjeraju druge ljude da učine nešto protiv svoje volje i u interesu agresora. Drugim riječima, u slučaju kršenja nije tražen samo seks, već i posebno traženje vršenja vlasti.
Iako je bilo slučajeva da je žrtva neko fizički jači od agresora. Općenito je da osobe koje vrše seksualne napade traže žrtve za koje smatraju da su fizički slabije koje oni ili oni koji znaju slabe tačke mogu iskoristiti.
U oba slučaja, izbor žrtve povezan je s mogućnošću vršenja vlasti ili nad nekim koga smatraju da može pokoriti ili nad nekim koga smatraju gore i koga žele vidjeti poniženim i ispod sebe.
Drugi element koji dijeli većina silovatelja je prisustvo visokog osjećaja frustracije i inferiornosti koji se mogu izraziti eksplozijama nasilja.
Iako to ne moraju pokazivati u većini aspekata svog svakodnevnog života i čak mogu djelovati arogantno, ti osjećaji manje vrijednosti mogu izazvati reakciju u obliku želje da dominiraju nad drugim, želja koja kod nekih ljudi može dovesti do seksualnog napada.
Bilo da se seksualni napad dogodi iz bilo kojeg razloga, silovatelji obično imaju vrlo ograničenu ili nepostojeću sposobnost empatije. Seksualni prestupnik ne može, ne brine se ili odluči ne razmišljati o tome šta silovanje znači za žrtvu, ili da on smatra da zadovoljstvo njegove želje za moći i seksom zaslužuje patnju žrtve. To je vidljivo u mnogim slučajevima koji ukazuju na to da je žrtva zaista željela imati veze ili da je potpuno uživala u situaciji.
U velikom broju slučajeva pojedinci koji čine silovanja smatraju da su imali pravo prisiliti žrtvu, ponekad iz kulturnih razloga. Stoga su seksualni napadi češći u ljudima i regijama u kojima se još uvijek uzima u obzir superiornost muškaraca nad ženama ili koji smatraju da su njihove potrebe iznad drugih.
Neki od subjekata koji čine silovanja obično ukazuju da je za situaciju kriva žrtva.. Fraze poput "provocirao je", "duboko u sebi je želio" i njihove varijante česte su kod seksualnih prestupnika koji su uhapšeni, izbjegavajući preuzimanje odgovornosti i izgovore.

Luka

pre 3 godine

@Mitar - molim te opisi sta bi za tebe bilo "psihicko zlostavljanje" koje treba kazniti onesposobljavanjem "dole". Moj mozak je zabagovao kad je to procitao i molio bih te za objasnjenje.

Tanja

pre 3 godine

Čizme, farmerke, dugačku jaknu, šal i rukavice, i opet me je pribio uz zid i pokušao da poljubi i stavljao ruke gde ne sme, jedva sam otrgla glavu da viknem, posle par vikanja me je pustio.
Fujčina

Mila

pre 3 godine

@Mitar - ja se slazem da ne treba da postoji psihicka tortura, ali ne moze bas da se poredi. Kad je psihicka mozes da se sklonis, raskines, prekines komunikaciju, blokiras broj... sklonis se iz okoline te osobe. Kad te siledzija pricvrlji, ogranici kretanje fizicki savlada napravi nasilje nad tobom, uceni izbora nikakvog nemas. Niste preziveli seksualni napad fizicki jake osobe i zaista nije fer da to poistovecujete sa psihickim. Ponavljam, ni ono ne treba da se tolerise ili trpi.

Bane

pre 3 godine

Najveci problem je sto je procenat zrtvi silovanja od strane nekog seksualnog manijaka u mracnoj ulici ili parku jako mali u odnosu na ukupan broj zrtvi koje su bile predmet nekog oblika seksualnog napastvovanja.

Da se razumemo, ja sam muskarac pa i ja izbegavam sam da se krecem nocu opasnim krajevima....mogu biti pretucen, izboden zbog mobilnog telefona ili novcanika. Znaci to je neki generalni bezbednosni savet i to je donekle resiv problem, povedes malo racuna nosis suzavaz, tizer/el. soker i sl.

Medjutim problem je to sto je najveci broj zena seksualno napastvovan ili silovan od strane osoba koju poznaju. Profesora, brata najbolje drugarice, druga iz skole, kucnog prijatelja, mentora i sl. Odnosno od strane nekog od koga je to najmanje ocekivala tj. za koga ni ona sama nije verovala da moze tako nesto da uradi, pa je samim time tesko i druge ljude uveriti da govori istinu, odnosno da cak i uveri ljude da se to desilo da ih uveri da ona to nije isprovocirala ili na neki nacin izazvala da ne kazem skrivila. Otuda ta pitanja sta si oblacila, kako si se ponasala, jesi li mu davala povoda i sl.

Zato se o ovome mora mnogo pricati jer je nasa svest o tome trenutno na jako niskom nivou.