Dete doživelo izliv besa, majka nije znala šta da radi: "Zato ne želim decu" VIDEO

Ponedeljak, 31.05.2021.

10:46

Izvor: index.hr

Dete doživelo izliv besa, majka nije znala šta da radi: "Zato ne želim decu" VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

@Bsbs

pre 2 godine

U principu se slažem. Često roditelji ne primete da je dete gladno, pospano ili mu je vruće/hladno, pa se čude što vrišti, tako da je većinu tih tantruma relativno lako izbeći ako su roditelji skoncentrisani. Međutim, ima i vrlo osetljive dece, a ima i sutuacija koje im ne možete prilagoditi. Npr. kada se rodi mlađe dete, potreba starijeg da ima svu pažnju više nije zadovoljena i kreće haos - a ne možete mlađe baš vratiti u porodilište ;). Naša starija ćerka je počela sa tantrumima baš tada. Moj odgovor je bio da je uzmem sa zenlje, čvrsto zagrlim i odnesem kući. Brzo je shvatila da, kada je mama uzme, borba postaje uzaludna. Pri tome, ne dobije šta želi a opet je u naručju - nije ostavljena i ignorisana, pa se smiri.

Ja

pre 2 godine

@Bsbs

Licnon poznajem samo dve poroduce u kojima dete ima izlive besa. I u oba primera su roditelji poprilocno brizni, nilad ruznu rec detetu, nikad ne povise ton. Po ceo dan se bave tom decom i umilnim glasom im objasnjavaju da ne prave scene, da ne biju stalno drugu decu, da treba da slusaju.... itd. Oni to nazivaju "pozitivno roditeljstvo". A ta deca vec godinama vrsite, urlaju u mlate drugu decu...

mr

pre 2 godine

Дете се не васпитава, већ се васпитава само тако што гледа родитеље у нормалним актвиностима, разговорима и опхођењу према другима. Многи родитељи замишљају васпитање деце тако што мисле ево сад улазим у културни мод и васпитавам те. Оће то.

Samo COOL

pre 2 godine

Posto ne smete da ga dignete sa zemlje, prevrnete naopacke i nalupate da zapamti, jer ce se, jel'te istraumirati - nije, nego - predlazem da 'ladno sednete i sacekate da baksuz dodje sebi, a doci ce sebi, kad vidi da ga niko ne sljivi ni za pet para.
Tako jedno 2-3 putq i ukacice da ga niko ne ferma, pa ce prestati i da pokusava!

Hm

pre 2 godine

Umerene batine su iz raja izasle, 31. maj 2021 16:49)
Nista platis kaznu a detetu kazes da nece dobiti ni patike ni igricu ni slatkise, sladoled celo leto ili zavisi koji je uzrast dok se steta ne nadoknadi u budzetu. I to vrlo mirno mu objasnis, bez ljutnje i drame

Bsbs

pre 2 godine

Ovako se ponašaju samo i isključivo deca koja se osećaju neshvaćeno, nevoljeno, nemaju poverenja u svoje roditelje i kojima nisu namirene osnovne potrebe. Obraćajte pažnju na svoje dete, ispunjavajte mu osnovne potrebe na vreme, gradite odnos pun ljubavi i poverenja, budite dosledni, mirni i strpljivi sa njima, i dete neće imati tantrume. Toliko je prosto.

Ali, ako dete po kući gleda svađe, drame, histerije i trpi vaše izlive besa i nervoze, ružan ton, udarce - šta drugo da očekujete, ono se samo ugleda na svoje okruženje. Svakako ne možete očekivati od nekoga ko je gladan, žedan, neispavan, pretopljen, ko je istrpeo da mu se odrasli isikću, nekad i izvređaju, izrugaju, izudaraju ("kako si ružan kad plačeš, svi te gledaju; pljus") - da se ponaša krotko i slatko. Dakle, do vas je.

Marija

pre 2 godine

Ja sa moje dvoje dece nikada nisam imala ovaj problem, deca jesu ogledalo roditelja i vaspitanja, ali evo, neka nam mame blogerke sa Youtuba objasne kako se vaspitavaju deca...

56

pre 2 godine

Moja pokojna baba je rekla: Pre rata (II Svetskog) kad se nervoza zvala ludilo, niko nije bio nervozan. Posle rata kada se ludilo nazvalo nervoza, svi su postali nervozni.
Hoću da kažem da primećujem da ima sve više dece koja imaju tantrume. Sve češće se čuje plakanje, vikanje i ostale neprijatne manifestacije dečjeg nezadovoljstva. Mislim da to ima veze sa roditeljima i njihovim načinom života u ovom, histeričnom svetu. Imam dvoje, odrasle dece, plakali su ali uvek smo uspeli da ih umirimo i izbegnemo ekscesne situacije. Nije bilo lako ali je koristilo i nama i deci. Vreme je da se uspori malo inače odosmo u tri...

Uzas!

pre 2 godine

(Uzas!, 31. maj 2021 12:43)

Jeste faza, to bi ti objasnili ljudi koji se time profesionalno bave. Nisu sva deca ista, oni koji nisu ovo doživeli misle da je to rezultat samo njihovog vaspitanja ili strogosti ili čega već.
Najvažnije je ne popustiti u takvim situacijama, da dete ne stvori privid da se nešto ovako postiže. A da li će to biti propraćeno grljenjem, ignorisanjem ili nekom malom ćuškom, to je već stvar izbora. Uglavnom, u 99% slučajeva ne traje dugo.
(Atarski, 31. maj 2021 18:57)

Ja sam taj koji se profesionalno bavi time, tj.decom, tako da jedino sam sebi da objasnim.
Zato sam i ponovio pitanje "zabrinute" majke, koja se u stvari ne bavi svojim detetom i ceka da ono tako samo od sebe postane normalno.
Ali posto kazu da sve sto radis dobro(ne hvalim sam sebe, to je samo izreka) ne treba raditi za dzabe, tako ja vama necu ovde objasnjavati i deliti mudrost. Kako bi onda dosli kod mene po strucnu pomoc i kako bih vam onda naplatio za svoj rad :)
Svako dobro i nadam se da se ne vidimo :)

vm

pre 2 godine

Niko ne zna kako na izgled jednostavna ideja, brak, deca, porodica, moze da bude komplikovana, dok ne udje u to...vaspitati dete je jako tezak posao, i zahteva ogromne zivce. Zivim vani, u zemlji u kojoj je strogo zabranjen bilo kakav fizicki vid kazne prema detetu.
Bukvalno ako ga lupnete i neko vas prijavi, dolazi vam socijanla, oduzima vam dete a vas proglase opasnim za porodicu. Nikako se ne smete igrati sa tim ovde.

Sonja

pre 2 godine

@Koča:"Odakle detetu od 1-3 godine toliko negativnih emocija?"
Između 1-3 godine je upravo period javljanja tantruma:dete ne ume recima da iskaze sta zeli,pa emocije ispoljava na takav nacin.Nista strasno,jeste malo neprijatno kad se zadesi u javnosti- treba zadrzati roditeljsku hladnokrvost,ali faza ko faza-dodje i prodje...i idemo dalje.

Maja

pre 2 godine

@Umerene batine su iz raja izasle

Vas primer je stvarno strasan. Meni zvuci kao da to dete ima neki ozbiljan poremecaj licnosti. To je onda specijalan slucaj i tesko da mu ima pomoci. Saosecam sa detetovim roditeljima, ne dogodilo se nikome...

Atarski

pre 2 godine

(Uzas!, 31. maj 2021 12:43)

Jeste faza, to bi ti objasnili ljudi koji se time profesionalno bave. Nisu sva deca ista, oni koji nisu ovo doživeli misle da je to rezultat samo njihovog vaspitanja ili strogosti ili čega već.
Najvažnije je ne popustiti u takvim situacijama, da dete ne stvori privid da se nešto ovako postiže. A da li će to biti propraćeno grljenjem, ignorisanjem ili nekom malom ćuškom, to je već stvar izbora. Uglavnom, u 99% slučajeva ne traje dugo.

Stalker

pre 2 godine

Nemam decu jer nisam još 100% siguran u genetski meterijal za stvaranje svečoveka, s druge strane nadčoveka je lako stvoriti danas. Stoga uzmite moj komentar s rezervom. Sad idem ozbiljno, a vi kako hoćete.
1. Nemojte tući decu sem u retkim ili posebnim situacijama i to nikako po glavi.
2. Nemojte se svađati i tući pred decom niti ih izlagati nasilju...
3. Volite vaše dete, noramalno, ali ono nije centar univerzuma, a i da jeste to ne znači da sme da otima staroj baki štap ili deki da skida gaće ili da ga mlati po cevanicama... Da igra fudbal u stanu, trči i urla ili šta mu već padne na pamet. Ono je vaše ogledalo, ako imate razmaženo derište sami ste krivi. Problemi će vam biti sve veći ako ga (najvažnije je do pete godine) ne naučite nekom redu i ako mu ne pružite ljubav što je još i važnije, neuporedivo.
4. Ne mešajte se u dečiju svađu sem u posebnim situacijama. Naučite dete da ne udara nikoga prvo ali da se brani kad nema drugog izlaza i da brani slabije od sebe.
5. Nemojte sopstvene komplekse i neupehe da lečite preko deteta. Ako hoće balet neka ide..., ako voli samo da se igra neka se igra, manje kompjutera ako nećete da ozrikavi, a više da je u prirodi.
6. Naučite ih da poštuju i čuvaju prirodu i živi svet oko njih. Ako primetite da maltretira životinje odmah tražite stručnu pomoć.
7. Ne maltretirajte dete kad krene u školu, ocena nije merilo znanja, probajte ga naučiti da misli svojom glavom i da ne juri za materijalnim dobrima. Ne nagrađujte ga materijalnim.

ne znam gde teram

pre 2 godine

Kako ovog nije bilo pre 30 god, a da tada su nas roditelji dobro sibali oa smo bili ko bubice.
(cingcongdingdong, 31. maj 2021 11:08)

Bilo je i te kako, samo nije bilo interneta da to saznaju svi na svetu sat vremena pošto se dogodilo...
(John, 31. maj 2021 12:19)

Ne slažem se... Ja ovo v viđam skoro svetog dana na ulici, ne treba mi internet. Ne govorim o parkiraju, nego o histerisanju / teranju inata.

Umerene batine su iz raja izasle

pre 2 godine

(Maja, 31. maj 2021 14:40)

Nekad bilo. Deca su uz pomoc Bake Svinje i ostalih gurua "evoluirala". Brat se odselio u Sloveniju i dete se bolje od njega informisalo da ne sme da ga bije pa pocelo da drami a kad mu nije proslo pocelo da lomi po radnji. On mu zveknuo samarcinu i sad odgovara a dete ce im ostati jer jos iamju nase papire ili je razlog drugacije prirode. Pita on pa sta da radim napravio je stetu 250 eura za 5 sekundi? Kazu socijalnom da platite, vi ste krivi. Odlicno sledeci put mozda dete uleti u radnju sa Svarovski kristalima, lusterima ili mozda u radnju sa satovimao od 10-50 hiljada eura pa za 5 sekundi napravi stotine hiljada eura stete. Jel i tad da ga pustim minut dva dok se ne smiri? To je vase dete i vasa odgovornost. Dete se vaspitava kod kuce a ne na ulici. A ni kod kuce ne sme da ga bije i dete to zna.

Lelemood

pre 2 godine

@Koča

Nije bes vec frustracija sa kojom ne umeju da se izbore. Ne umeju ni mnogi odrasli ljudi. Anyway, nije toliko bitno kako cete resiti ovaj problem (nisu sva deca ista, kao ni ljudi) koliko je bitno da ta deca takvim ponasanjem ne ispune cilj koji su zacrtali. Onda ste u problemu jer ce iz prve skapirati da je to metod koji donosi rezultate. A neverovatni su (klinci), ne pridajemo dovoljno znacaja njihovoj inteligenciji i sposobnosti ucenja pod parolom "mali su, sta oni znaju".

toliko

pre 2 godine

Deca ovako reaguju jer je njihov mozak jos nezreo. A ljudi koji komentarisu kako bi to resili batinama, kako je to nevaspitanje i slicno, e pa njihov mozak je na nivou deteta od 2-3 godine.

moje iskustvo

pre 2 godine

Moja devojcica od 2.5 godine je u tom uzrastu da pokusava da nametne neku svoju volju i da vidi gde su granice. Kada pokusam da je zagrlim jos vise vristi ili pocinje da me udara. Najbolji je nacin ignorisanje i pricanje normalnim tonom kako to nije u redu. Ukoliko je bas ispred zgrade, uvedem je ili unesem u stan, pa je pustim da se tu izduva. Do sada sam uspela da ne uznemiravam mnogo druge sa tim njenim izlivima. Ne vodim je u prevelike komercijalne centre, ima lepsih mesta gde mozemo da idemo.

Umerene batine su iz raja izasle

pre 2 godine

(Maja, 31. maj 2021 14:40)

Nekad bilo. Deca su uz pomoc Bake Svinje i ostalih gurua "evoluirala". Brat se odselio u Sloveniju i dete se bolje od njega informisalo da ne sme da ga bije pa pocelo da drami a kad mu nije proslo pocelo da lomi po radnji. On mu zveknuo samarcinu i sad odgovara a dete ce im ostati jer jos iamju nase papire ili je razlog drugacije prirode. Pita on pa sta da radim napravio je stetu 250 eura za 5 sekundi? Kazu socijalnom da platite, vi ste krivi. Odlicno sledeci put mozda dete uleti u radnju sa Svarovski kristalima, lusterima ili mozda u radnju sa satovimao od 10-50 hiljada eura pa za 5 sekundi napravi stotine hiljada eura stete. Jel i tad da ga pustim minut dva dok se ne smiri? To je vase dete i vasa odgovornost. Dete se vaspitava kod kuce a ne na ulici. A ni kod kuce ne sme da ga bije i dete to zna.

Maja

pre 2 godine

Moj sin je ovo probao sa obe babe samo po jedanput. Prvo je mojoj majci ovo priredio dok ga je cuvala kod kuce, i nesto mu ona nije dopustila. On se bacio na pod u urlao. Ona ga je poptuno izignorisala, i nastavila da radi nesto drugo. Cak je par puta morala da ga preskoci da bi otisla da uzme nesto iz druge sobe. Trajalo je pola sata i on je sam od sebe prestao, ustao i nikad joj to vise nije uradio. Drugi put je to priredio mojoj svekrvi u trznom centru jer nije htela da ga nosi. Ona kaze da je on 45 minuta lezao na podu i urlao a ona ga je mirno posmatrala sa par metara distance. Na kraju je sam od sebe prestao. Ni njoj nikad to vise nije uradio i nije joj vise trazio da ga nosi. Mislim da je trik da deci NI PO KOJU CENU ne treba dozvoliti ono sto traze ovakvim ponasanjem. Cak iako ste hteli to da im dozvolite, posle ovakce scene to nikako ne smeju da postignu. A ako se ponavlja onda poprilicno da vide da ste vi ljuti i da ima date neku poprlicnu kaznu. Lep razgovor i objasnjavanje ovde ne pomaze. Jel mislite da ce uciteljice, drugovi, roditelji drugova kasnije ovo da tolerisu vasem detetu?

Gradjanin Kejn

pre 2 godine

Imam dva deteta, 8 i 10 godina stara. Za tih 10 godina bas nikada nam se nije dogodio ovakav izliv emocija kod deteta. Da jeste, ostavio bih sve stvari,uzeo dete u narucje i tiho i smireno bih mu govorio dok ga bes ne prodje.Vas bes,vika,dreka,drmusanje,pretnje pa cak i fizicko kaznjavanje tesko da ce u ovakvim situacijama pomoci. Za ovih 10 godina roditeljstva mogu nedvosmisleno da potvrdim da za deciju uznemirenost ne postoji bolji lek od roditeljskog zagrljaja i tople reci.Mamu sa videa bih pitao da li je ovako drmusala dete da bi se smirilo kada je npr. primalo vakcinu. Problem nastaje kad roditelji pocnu da od deteta ocekuju reakciju kao kod odraslih ljudi pa onda brzo izgube strpljenje. U tome ,prema nekom mom zapazanju, prednjace mame, jer veliki deo roditeljstva pada na njihova ionako prezauzeta ledja pa onda nestrpljivo pozuruju decu da sto pre odrastu.

Da ali

pre 2 godine

I juce nesnosno za slusati u soping molu. Ja bih ovakvo moje dete ostavila ovako dok ne dodje sebi. Prolongirana pedagogija.
(IntruderBrokoli, 31. maj 2021 11:15)

Ti nemaš to dete koje bi ostavila. Zato imaš te ideje da bi otišla i ostavila svoje dete. A ako ga stvarno imaš, ne bi trebalo da ga imaš. Dok ne odrasteš, tj. emotivno sazriš. Ako se to dogodi.
Mo'š misliti, dete malo histeriše, kraj sveta, katastrofa. Jaka stvar.

питам за друга

pre 2 godine

Прва опција је да седнете са стране и испушите цигару док их не прође. Друга, да им сашијете неколико шамара који прекидају ток мисли. И моја омиљена, да пушите док их бијете.

Uzas!

pre 2 godine

Zato vam i jeste ovako i zato su nam danasnja deca kao iz zatvora izasla, zato sto je ovo "FAZA"!!!
Nit je faza, nit izliv emocija! Kad kazes detetu da ide kuci, a ono pocne da se valja po podu i vristi, to se zove nevaspitanje! Posebno starija deca! A vi samo to nazivajte fazama, pa se posle pitate sta da uradite i kako ne mozete nista.
Bas me nedavno pita majka jednog desetogodisnjaka(cije je ponasanje katastrofalno i koji je na putu ka popravnom domu) kada oni postaju normalni. Rekoh gospodjo ima i dece koji su mladji od njega i veoma su normalni, tj.vaspitani. Nema to veze sa godinama. Cini mi se da se malo uvredila.

p.s. lupajte minuse do sutra, duboko u sebi znate da sam u pravu!

grgur

pre 2 godine

Uobičajeno ponašanje za ovaj uzrast, prošao sam ovo dvaput. Kao što bebe plaču dok ih ne nahraniš, a tinejdžeri samo na sebe misle. I ja sam sigurno ovakav bio kao dete, isto kao i komentatori koji se nešto kao sablažnjavaju.

Pera Realno

pre 2 godine

Kaže jedan komentator kako ovoga nije bilo ranije. Nije istina. To je normalno i traje kratko kao faza. Dete samom sebi dokazuje da je ličnost na koju ostali treba da računaju, bar san ja to tako shvatio u vreme kada su moja deca bila u tom periodu. Ćerki sam skoro pokazao snimak njenog nastupa i zajedno smo se smejali tom malom stvoru koji se upinje iz svih žila da dokaže svoje postojanje.

John

pre 2 godine

Kako ovog nije bilo pre 30 god, a da tada su nas roditelji dobro sibali oa smo bili ko bubice.
(cingcongdingdong, 31. maj 2021 11:08)

Bilo je i te kako, samo nije bilo interneta da to saznaju svi na svetu sat vremena pošto se dogodilo...

brm

pre 2 godine

Sasvim je ok da neko ne želi deci, jer nisu deca za svakoga. Neko kaže da je to sebičluk, ali za mene je to pametna odluka svakoga ko smatra da ne može tome da se posveti. Meni, kao ocu, deca su zadovoljstvo. Ne padaju mi (jako) teško tantrumi, nekada buđenja noću, menjanje pelena, hranjenje i nekada zahtevnija logistika kada se negde putuje i još mnogo toga, jer dobijam druge stvari koje mi prijaju u tom procesu. Uspeli smo svoj poslovni život supruga i ja da uklopimo sa roditeljstvom, ali smo se praktično pozdravili sa slobodnim vremenom...ili većim delog istog. To na neki način jeste žrtva, samo je za nekoga dete vredno te žrtve a za nekoga nije, i toga svaki budući roditelj mora da bude svestan pre nego što donese odluku o deci.

Miroslav

pre 2 godine

Obican tantrum, prolazna faza, nije ne znam sta. Samo iskulirati, eventualno zagrliti dete, meni je najgore kada krene nocu da vristi ili da se buni, a sutra moram da budem fokusiran na poslu. Jedino to moze da me izbaci iz takta, inace sve ostalo kulijana.

keti

pre 2 godine

Vrlo dobro znam kako je zeni. Cesto imamo u kuci takve ispade. To je faza kod dece, ne znaju kako da izbace emocije drugacije. Treba ostati miran i sacekati da se smire i isplacu.

Komsa sa prvog

pre 2 godine

Imam 3 dece, ovo se najbolje resava sa totalnom ignorisanjem. Dete posle 2-3 puta samo shvati da im ta metoda ne deluje.
Moje trece dete je lezalo oko 40 minuta ispred jednog marketa jer nije dobilo k.jaje. On legao na beton a ja se malo odmaknem i izvadim telefon pa pricao sa kumom i drugom, smejao se sa prolaznicima, itd. I dete na kraju samo ustalo i htelo ici kuci.

Kalesu

pre 2 godine

Jedna od boljih ideja je čučnuti, prigrliti dete sebi, i početi mu tiho nešto šaputati na uvo. Radoznalost će pobediti nad hirovitosti. I, snimatelj ne bi vitlao telefonom levo - desno (što mnogi čine i greše) i pravio snimak mučan za gledaoca, da se setio kako stoji televizor ili monitor računara - vodoravno!

Koča

pre 2 godine

Zanimljiva jedna izjava:
"Dete treba pustiti da se isplače i izbaci velike emocije iz sebe". Pri tome se govori o negativnoj emociji tj napadu besa. Odakle detetu od 1-3 godine toliko negativnih emocija?

Kokreator

pre 2 godine

Imam dvoje, nikad ovo nisam doživeo da vrište i bacaju se na ulici. Potrebno je baviti se decom i pričati s njima svakodnevno, poštovati te male ljude i pružiti im ljubav i vratiće vam odrastajući u pristojne, osećajne i razumne osobe, pune empatije i tolerancije.
Ključni problem je što se roditelji, čast izuzecima, ne edukuju za tu ulogu. Princip kazni (naročito fizičkih) i nagrada ne funkcioniše uopšte! Srećom, postoji način... sve je u knjigama.

ja

pre 2 godine

@ (brm, 31. maj 2021 11:13)

Potpisujem sve što si rekao, ali... Najveći problem sa logistikom (kako ti kažeš) je nešto za šta smo sami krivi kao društvo. Sve kasnije i kasnije imamo decu i to isključivo zbog toga što smo suviše lenji da se pokrenemo onda kada za to imamo snage - odlažemo fakultet, odlažemo stupanje "u svet odraslih", odlažemo posao, odlažemo stvaranje porodice. I dok trepneš, mator si. Ogromna većina nas odgaja decu između 30. i 40. godine. U tim godinama je i jedno dete "problem", a kamoli više njih. Onda se odreknemo slobodnog vremena u tom periodu, pa nam više ne preostane snage kad ta deca odrastu i onda kukamo i krivimo njih za sopstvenu kilavost. A pogledaj Jevreje, na primer. Njima nije problem ni vojska (muškarci služe 3 godine, žene 2), ni fakultet (preko 70% Jevreja ima fakultet) da bi stvarali porodice. Izraelske porodice imaju po 3-4 dece, ali oni to završe na vreme - u ranim 20-im. Dok dođu do 30. godine, deca su im već dovoljno odrasla da ne budu "problem", a onda roditelji imaju ispred sebe 15-20 kvalitetnih godina da se maksimalno posvete sebi. Znači, ništa nije problem kad se pokreneš i kad nisi lenj...

Milos

pre 2 godine

@cingcongdingdong ovoga je bilo uvek samo nije bilo kamera i drustvenih mreza da ljudi brze, bolje pokazu, jer nemaju pametnija posla.

brm

pre 2 godine

Sasvim je ok da neko ne želi deci, jer nisu deca za svakoga. Neko kaže da je to sebičluk, ali za mene je to pametna odluka svakoga ko smatra da ne može tome da se posveti. Meni, kao ocu, deca su zadovoljstvo. Ne padaju mi (jako) teško tantrumi, nekada buđenja noću, menjanje pelena, hranjenje i nekada zahtevnija logistika kada se negde putuje i još mnogo toga, jer dobijam druge stvari koje mi prijaju u tom procesu. Uspeli smo svoj poslovni život supruga i ja da uklopimo sa roditeljstvom, ali smo se praktično pozdravili sa slobodnim vremenom...ili većim delog istog. To na neki način jeste žrtva, samo je za nekoga dete vredno te žrtve a za nekoga nije, i toga svaki budući roditelj mora da bude svestan pre nego što donese odluku o deci.

keti

pre 2 godine

Vrlo dobro znam kako je zeni. Cesto imamo u kuci takve ispade. To je faza kod dece, ne znaju kako da izbace emocije drugacije. Treba ostati miran i sacekati da se smire i isplacu.

Komsa sa prvog

pre 2 godine

Imam 3 dece, ovo se najbolje resava sa totalnom ignorisanjem. Dete posle 2-3 puta samo shvati da im ta metoda ne deluje.
Moje trece dete je lezalo oko 40 minuta ispred jednog marketa jer nije dobilo k.jaje. On legao na beton a ja se malo odmaknem i izvadim telefon pa pricao sa kumom i drugom, smejao se sa prolaznicima, itd. I dete na kraju samo ustalo i htelo ici kuci.

Maja

pre 2 godine

Moj sin je ovo probao sa obe babe samo po jedanput. Prvo je mojoj majci ovo priredio dok ga je cuvala kod kuce, i nesto mu ona nije dopustila. On se bacio na pod u urlao. Ona ga je poptuno izignorisala, i nastavila da radi nesto drugo. Cak je par puta morala da ga preskoci da bi otisla da uzme nesto iz druge sobe. Trajalo je pola sata i on je sam od sebe prestao, ustao i nikad joj to vise nije uradio. Drugi put je to priredio mojoj svekrvi u trznom centru jer nije htela da ga nosi. Ona kaze da je on 45 minuta lezao na podu i urlao a ona ga je mirno posmatrala sa par metara distance. Na kraju je sam od sebe prestao. Ni njoj nikad to vise nije uradio i nije joj vise trazio da ga nosi. Mislim da je trik da deci NI PO KOJU CENU ne treba dozvoliti ono sto traze ovakvim ponasanjem. Cak iako ste hteli to da im dozvolite, posle ovakce scene to nikako ne smeju da postignu. A ako se ponavlja onda poprilicno da vide da ste vi ljuti i da ima date neku poprlicnu kaznu. Lep razgovor i objasnjavanje ovde ne pomaze. Jel mislite da ce uciteljice, drugovi, roditelji drugova kasnije ovo da tolerisu vasem detetu?

Uzas!

pre 2 godine

Zato vam i jeste ovako i zato su nam danasnja deca kao iz zatvora izasla, zato sto je ovo "FAZA"!!!
Nit je faza, nit izliv emocija! Kad kazes detetu da ide kuci, a ono pocne da se valja po podu i vristi, to se zove nevaspitanje! Posebno starija deca! A vi samo to nazivajte fazama, pa se posle pitate sta da uradite i kako ne mozete nista.
Bas me nedavno pita majka jednog desetogodisnjaka(cije je ponasanje katastrofalno i koji je na putu ka popravnom domu) kada oni postaju normalni. Rekoh gospodjo ima i dece koji su mladji od njega i veoma su normalni, tj.vaspitani. Nema to veze sa godinama. Cini mi se da se malo uvredila.

p.s. lupajte minuse do sutra, duboko u sebi znate da sam u pravu!

John

pre 2 godine

Kako ovog nije bilo pre 30 god, a da tada su nas roditelji dobro sibali oa smo bili ko bubice.
(cingcongdingdong, 31. maj 2021 11:08)

Bilo je i te kako, samo nije bilo interneta da to saznaju svi na svetu sat vremena pošto se dogodilo...

питам за друга

pre 2 godine

Прва опција је да седнете са стране и испушите цигару док их не прође. Друга, да им сашијете неколико шамара који прекидају ток мисли. И моја омиљена, да пушите док их бијете.

moje iskustvo

pre 2 godine

Moja devojcica od 2.5 godine je u tom uzrastu da pokusava da nametne neku svoju volju i da vidi gde su granice. Kada pokusam da je zagrlim jos vise vristi ili pocinje da me udara. Najbolji je nacin ignorisanje i pricanje normalnim tonom kako to nije u redu. Ukoliko je bas ispred zgrade, uvedem je ili unesem u stan, pa je pustim da se tu izduva. Do sada sam uspela da ne uznemiravam mnogo druge sa tim njenim izlivima. Ne vodim je u prevelike komercijalne centre, ima lepsih mesta gde mozemo da idemo.

Stalker

pre 2 godine

Nemam decu jer nisam još 100% siguran u genetski meterijal za stvaranje svečoveka, s druge strane nadčoveka je lako stvoriti danas. Stoga uzmite moj komentar s rezervom. Sad idem ozbiljno, a vi kako hoćete.
1. Nemojte tući decu sem u retkim ili posebnim situacijama i to nikako po glavi.
2. Nemojte se svađati i tući pred decom niti ih izlagati nasilju...
3. Volite vaše dete, noramalno, ali ono nije centar univerzuma, a i da jeste to ne znači da sme da otima staroj baki štap ili deki da skida gaće ili da ga mlati po cevanicama... Da igra fudbal u stanu, trči i urla ili šta mu već padne na pamet. Ono je vaše ogledalo, ako imate razmaženo derište sami ste krivi. Problemi će vam biti sve veći ako ga (najvažnije je do pete godine) ne naučite nekom redu i ako mu ne pružite ljubav što je još i važnije, neuporedivo.
4. Ne mešajte se u dečiju svađu sem u posebnim situacijama. Naučite dete da ne udara nikoga prvo ali da se brani kad nema drugog izlaza i da brani slabije od sebe.
5. Nemojte sopstvene komplekse i neupehe da lečite preko deteta. Ako hoće balet neka ide..., ako voli samo da se igra neka se igra, manje kompjutera ako nećete da ozrikavi, a više da je u prirodi.
6. Naučite ih da poštuju i čuvaju prirodu i živi svet oko njih. Ako primetite da maltretira životinje odmah tražite stručnu pomoć.
7. Ne maltretirajte dete kad krene u školu, ocena nije merilo znanja, probajte ga naučiti da misli svojom glavom i da ne juri za materijalnim dobrima. Ne nagrađujte ga materijalnim.

Milos

pre 2 godine

@cingcongdingdong ovoga je bilo uvek samo nije bilo kamera i drustvenih mreza da ljudi brze, bolje pokazu, jer nemaju pametnija posla.

toliko

pre 2 godine

Deca ovako reaguju jer je njihov mozak jos nezreo. A ljudi koji komentarisu kako bi to resili batinama, kako je to nevaspitanje i slicno, e pa njihov mozak je na nivou deteta od 2-3 godine.

Gradjanin Kejn

pre 2 godine

Imam dva deteta, 8 i 10 godina stara. Za tih 10 godina bas nikada nam se nije dogodio ovakav izliv emocija kod deteta. Da jeste, ostavio bih sve stvari,uzeo dete u narucje i tiho i smireno bih mu govorio dok ga bes ne prodje.Vas bes,vika,dreka,drmusanje,pretnje pa cak i fizicko kaznjavanje tesko da ce u ovakvim situacijama pomoci. Za ovih 10 godina roditeljstva mogu nedvosmisleno da potvrdim da za deciju uznemirenost ne postoji bolji lek od roditeljskog zagrljaja i tople reci.Mamu sa videa bih pitao da li je ovako drmusala dete da bi se smirilo kada je npr. primalo vakcinu. Problem nastaje kad roditelji pocnu da od deteta ocekuju reakciju kao kod odraslih ljudi pa onda brzo izgube strpljenje. U tome ,prema nekom mom zapazanju, prednjace mame, jer veliki deo roditeljstva pada na njihova ionako prezauzeta ledja pa onda nestrpljivo pozuruju decu da sto pre odrastu.

Pera Realno

pre 2 godine

Kaže jedan komentator kako ovoga nije bilo ranije. Nije istina. To je normalno i traje kratko kao faza. Dete samom sebi dokazuje da je ličnost na koju ostali treba da računaju, bar san ja to tako shvatio u vreme kada su moja deca bila u tom periodu. Ćerki sam skoro pokazao snimak njenog nastupa i zajedno smo se smejali tom malom stvoru koji se upinje iz svih žila da dokaže svoje postojanje.

Miroslav

pre 2 godine

Obican tantrum, prolazna faza, nije ne znam sta. Samo iskulirati, eventualno zagrliti dete, meni je najgore kada krene nocu da vristi ili da se buni, a sutra moram da budem fokusiran na poslu. Jedino to moze da me izbaci iz takta, inace sve ostalo kulijana.

Umerene batine su iz raja izasle

pre 2 godine

(Maja, 31. maj 2021 14:40)

Nekad bilo. Deca su uz pomoc Bake Svinje i ostalih gurua "evoluirala". Brat se odselio u Sloveniju i dete se bolje od njega informisalo da ne sme da ga bije pa pocelo da drami a kad mu nije proslo pocelo da lomi po radnji. On mu zveknuo samarcinu i sad odgovara a dete ce im ostati jer jos iamju nase papire ili je razlog drugacije prirode. Pita on pa sta da radim napravio je stetu 250 eura za 5 sekundi? Kazu socijalnom da platite, vi ste krivi. Odlicno sledeci put mozda dete uleti u radnju sa Svarovski kristalima, lusterima ili mozda u radnju sa satovimao od 10-50 hiljada eura pa za 5 sekundi napravi stotine hiljada eura stete. Jel i tad da ga pustim minut dva dok se ne smiri? To je vase dete i vasa odgovornost. Dete se vaspitava kod kuce a ne na ulici. A ni kod kuce ne sme da ga bije i dete to zna.

ja

pre 2 godine

@ (brm, 31. maj 2021 11:13)

Potpisujem sve što si rekao, ali... Najveći problem sa logistikom (kako ti kažeš) je nešto za šta smo sami krivi kao društvo. Sve kasnije i kasnije imamo decu i to isključivo zbog toga što smo suviše lenji da se pokrenemo onda kada za to imamo snage - odlažemo fakultet, odlažemo stupanje "u svet odraslih", odlažemo posao, odlažemo stvaranje porodice. I dok trepneš, mator si. Ogromna većina nas odgaja decu između 30. i 40. godine. U tim godinama je i jedno dete "problem", a kamoli više njih. Onda se odreknemo slobodnog vremena u tom periodu, pa nam više ne preostane snage kad ta deca odrastu i onda kukamo i krivimo njih za sopstvenu kilavost. A pogledaj Jevreje, na primer. Njima nije problem ni vojska (muškarci služe 3 godine, žene 2), ni fakultet (preko 70% Jevreja ima fakultet) da bi stvarali porodice. Izraelske porodice imaju po 3-4 dece, ali oni to završe na vreme - u ranim 20-im. Dok dođu do 30. godine, deca su im već dovoljno odrasla da ne budu "problem", a onda roditelji imaju ispred sebe 15-20 kvalitetnih godina da se maksimalno posvete sebi. Znači, ništa nije problem kad se pokreneš i kad nisi lenj...

Da ali

pre 2 godine

I juce nesnosno za slusati u soping molu. Ja bih ovakvo moje dete ostavila ovako dok ne dodje sebi. Prolongirana pedagogija.
(IntruderBrokoli, 31. maj 2021 11:15)

Ti nemaš to dete koje bi ostavila. Zato imaš te ideje da bi otišla i ostavila svoje dete. A ako ga stvarno imaš, ne bi trebalo da ga imaš. Dok ne odrasteš, tj. emotivno sazriš. Ako se to dogodi.
Mo'š misliti, dete malo histeriše, kraj sveta, katastrofa. Jaka stvar.

grgur

pre 2 godine

Uobičajeno ponašanje za ovaj uzrast, prošao sam ovo dvaput. Kao što bebe plaču dok ih ne nahraniš, a tinejdžeri samo na sebe misle. I ja sam sigurno ovakav bio kao dete, isto kao i komentatori koji se nešto kao sablažnjavaju.

Kokreator

pre 2 godine

Imam dvoje, nikad ovo nisam doživeo da vrište i bacaju se na ulici. Potrebno je baviti se decom i pričati s njima svakodnevno, poštovati te male ljude i pružiti im ljubav i vratiće vam odrastajući u pristojne, osećajne i razumne osobe, pune empatije i tolerancije.
Ključni problem je što se roditelji, čast izuzecima, ne edukuju za tu ulogu. Princip kazni (naročito fizičkih) i nagrada ne funkcioniše uopšte! Srećom, postoji način... sve je u knjigama.

Koča

pre 2 godine

Zanimljiva jedna izjava:
"Dete treba pustiti da se isplače i izbaci velike emocije iz sebe". Pri tome se govori o negativnoj emociji tj napadu besa. Odakle detetu od 1-3 godine toliko negativnih emocija?

56

pre 2 godine

Moja pokojna baba je rekla: Pre rata (II Svetskog) kad se nervoza zvala ludilo, niko nije bio nervozan. Posle rata kada se ludilo nazvalo nervoza, svi su postali nervozni.
Hoću da kažem da primećujem da ima sve više dece koja imaju tantrume. Sve češće se čuje plakanje, vikanje i ostale neprijatne manifestacije dečjeg nezadovoljstva. Mislim da to ima veze sa roditeljima i njihovim načinom života u ovom, histeričnom svetu. Imam dvoje, odrasle dece, plakali su ali uvek smo uspeli da ih umirimo i izbegnemo ekscesne situacije. Nije bilo lako ali je koristilo i nama i deci. Vreme je da se uspori malo inače odosmo u tri...

vm

pre 2 godine

Niko ne zna kako na izgled jednostavna ideja, brak, deca, porodica, moze da bude komplikovana, dok ne udje u to...vaspitati dete je jako tezak posao, i zahteva ogromne zivce. Zivim vani, u zemlji u kojoj je strogo zabranjen bilo kakav fizicki vid kazne prema detetu.
Bukvalno ako ga lupnete i neko vas prijavi, dolazi vam socijanla, oduzima vam dete a vas proglase opasnim za porodicu. Nikako se ne smete igrati sa tim ovde.

Umerene batine su iz raja izasle

pre 2 godine

(Maja, 31. maj 2021 14:40)

Nekad bilo. Deca su uz pomoc Bake Svinje i ostalih gurua "evoluirala". Brat se odselio u Sloveniju i dete se bolje od njega informisalo da ne sme da ga bije pa pocelo da drami a kad mu nije proslo pocelo da lomi po radnji. On mu zveknuo samarcinu i sad odgovara a dete ce im ostati jer jos iamju nase papire ili je razlog drugacije prirode. Pita on pa sta da radim napravio je stetu 250 eura za 5 sekundi? Kazu socijalnom da platite, vi ste krivi. Odlicno sledeci put mozda dete uleti u radnju sa Svarovski kristalima, lusterima ili mozda u radnju sa satovimao od 10-50 hiljada eura pa za 5 sekundi napravi stotine hiljada eura stete. Jel i tad da ga pustim minut dva dok se ne smiri? To je vase dete i vasa odgovornost. Dete se vaspitava kod kuce a ne na ulici. A ni kod kuce ne sme da ga bije i dete to zna.

Lelemood

pre 2 godine

@Koča

Nije bes vec frustracija sa kojom ne umeju da se izbore. Ne umeju ni mnogi odrasli ljudi. Anyway, nije toliko bitno kako cete resiti ovaj problem (nisu sva deca ista, kao ni ljudi) koliko je bitno da ta deca takvim ponasanjem ne ispune cilj koji su zacrtali. Onda ste u problemu jer ce iz prve skapirati da je to metod koji donosi rezultate. A neverovatni su (klinci), ne pridajemo dovoljno znacaja njihovoj inteligenciji i sposobnosti ucenja pod parolom "mali su, sta oni znaju".

ne znam gde teram

pre 2 godine

Kako ovog nije bilo pre 30 god, a da tada su nas roditelji dobro sibali oa smo bili ko bubice.
(cingcongdingdong, 31. maj 2021 11:08)

Bilo je i te kako, samo nije bilo interneta da to saznaju svi na svetu sat vremena pošto se dogodilo...
(John, 31. maj 2021 12:19)

Ne slažem se... Ja ovo v viđam skoro svetog dana na ulici, ne treba mi internet. Ne govorim o parkiraju, nego o histerisanju / teranju inata.

Sonja

pre 2 godine

@Koča:"Odakle detetu od 1-3 godine toliko negativnih emocija?"
Između 1-3 godine je upravo period javljanja tantruma:dete ne ume recima da iskaze sta zeli,pa emocije ispoljava na takav nacin.Nista strasno,jeste malo neprijatno kad se zadesi u javnosti- treba zadrzati roditeljsku hladnokrvost,ali faza ko faza-dodje i prodje...i idemo dalje.

Hm

pre 2 godine

Umerene batine su iz raja izasle, 31. maj 2021 16:49)
Nista platis kaznu a detetu kazes da nece dobiti ni patike ni igricu ni slatkise, sladoled celo leto ili zavisi koji je uzrast dok se steta ne nadoknadi u budzetu. I to vrlo mirno mu objasnis, bez ljutnje i drame

Atarski

pre 2 godine

(Uzas!, 31. maj 2021 12:43)

Jeste faza, to bi ti objasnili ljudi koji se time profesionalno bave. Nisu sva deca ista, oni koji nisu ovo doživeli misle da je to rezultat samo njihovog vaspitanja ili strogosti ili čega već.
Najvažnije je ne popustiti u takvim situacijama, da dete ne stvori privid da se nešto ovako postiže. A da li će to biti propraćeno grljenjem, ignorisanjem ili nekom malom ćuškom, to je već stvar izbora. Uglavnom, u 99% slučajeva ne traje dugo.

Kalesu

pre 2 godine

Jedna od boljih ideja je čučnuti, prigrliti dete sebi, i početi mu tiho nešto šaputati na uvo. Radoznalost će pobediti nad hirovitosti. I, snimatelj ne bi vitlao telefonom levo - desno (što mnogi čine i greše) i pravio snimak mučan za gledaoca, da se setio kako stoji televizor ili monitor računara - vodoravno!

Uzas!

pre 2 godine

(Uzas!, 31. maj 2021 12:43)

Jeste faza, to bi ti objasnili ljudi koji se time profesionalno bave. Nisu sva deca ista, oni koji nisu ovo doživeli misle da je to rezultat samo njihovog vaspitanja ili strogosti ili čega već.
Najvažnije je ne popustiti u takvim situacijama, da dete ne stvori privid da se nešto ovako postiže. A da li će to biti propraćeno grljenjem, ignorisanjem ili nekom malom ćuškom, to je već stvar izbora. Uglavnom, u 99% slučajeva ne traje dugo.
(Atarski, 31. maj 2021 18:57)

Ja sam taj koji se profesionalno bavi time, tj.decom, tako da jedino sam sebi da objasnim.
Zato sam i ponovio pitanje "zabrinute" majke, koja se u stvari ne bavi svojim detetom i ceka da ono tako samo od sebe postane normalno.
Ali posto kazu da sve sto radis dobro(ne hvalim sam sebe, to je samo izreka) ne treba raditi za dzabe, tako ja vama necu ovde objasnjavati i deliti mudrost. Kako bi onda dosli kod mene po strucnu pomoc i kako bih vam onda naplatio za svoj rad :)
Svako dobro i nadam se da se ne vidimo :)

Marija

pre 2 godine

Ja sa moje dvoje dece nikada nisam imala ovaj problem, deca jesu ogledalo roditelja i vaspitanja, ali evo, neka nam mame blogerke sa Youtuba objasne kako se vaspitavaju deca...

Samo COOL

pre 2 godine

Posto ne smete da ga dignete sa zemlje, prevrnete naopacke i nalupate da zapamti, jer ce se, jel'te istraumirati - nije, nego - predlazem da 'ladno sednete i sacekate da baksuz dodje sebi, a doci ce sebi, kad vidi da ga niko ne sljivi ni za pet para.
Tako jedno 2-3 putq i ukacice da ga niko ne ferma, pa ce prestati i da pokusava!

mr

pre 2 godine

Дете се не васпитава, већ се васпитава само тако што гледа родитеље у нормалним актвиностима, разговорима и опхођењу према другима. Многи родитељи замишљају васпитање деце тако што мисле ево сад улазим у културни мод и васпитавам те. Оће то.

Ja

pre 2 godine

@Bsbs

Licnon poznajem samo dve poroduce u kojima dete ima izlive besa. I u oba primera su roditelji poprilocno brizni, nilad ruznu rec detetu, nikad ne povise ton. Po ceo dan se bave tom decom i umilnim glasom im objasnjavaju da ne prave scene, da ne biju stalno drugu decu, da treba da slusaju.... itd. Oni to nazivaju "pozitivno roditeljstvo". A ta deca vec godinama vrsite, urlaju u mlate drugu decu...

Maja

pre 2 godine

@Umerene batine su iz raja izasle

Vas primer je stvarno strasan. Meni zvuci kao da to dete ima neki ozbiljan poremecaj licnosti. To je onda specijalan slucaj i tesko da mu ima pomoci. Saosecam sa detetovim roditeljima, ne dogodilo se nikome...

Bsbs

pre 2 godine

Ovako se ponašaju samo i isključivo deca koja se osećaju neshvaćeno, nevoljeno, nemaju poverenja u svoje roditelje i kojima nisu namirene osnovne potrebe. Obraćajte pažnju na svoje dete, ispunjavajte mu osnovne potrebe na vreme, gradite odnos pun ljubavi i poverenja, budite dosledni, mirni i strpljivi sa njima, i dete neće imati tantrume. Toliko je prosto.

Ali, ako dete po kući gleda svađe, drame, histerije i trpi vaše izlive besa i nervoze, ružan ton, udarce - šta drugo da očekujete, ono se samo ugleda na svoje okruženje. Svakako ne možete očekivati od nekoga ko je gladan, žedan, neispavan, pretopljen, ko je istrpeo da mu se odrasli isikću, nekad i izvređaju, izrugaju, izudaraju ("kako si ružan kad plačeš, svi te gledaju; pljus") - da se ponaša krotko i slatko. Dakle, do vas je.

@Bsbs

pre 2 godine

U principu se slažem. Često roditelji ne primete da je dete gladno, pospano ili mu je vruće/hladno, pa se čude što vrišti, tako da je većinu tih tantruma relativno lako izbeći ako su roditelji skoncentrisani. Međutim, ima i vrlo osetljive dece, a ima i sutuacija koje im ne možete prilagoditi. Npr. kada se rodi mlađe dete, potreba starijeg da ima svu pažnju više nije zadovoljena i kreće haos - a ne možete mlađe baš vratiti u porodilište ;). Naša starija ćerka je počela sa tantrumima baš tada. Moj odgovor je bio da je uzmem sa zenlje, čvrsto zagrlim i odnesem kući. Brzo je shvatila da, kada je mama uzme, borba postaje uzaludna. Pri tome, ne dobije šta želi a opet je u naručju - nije ostavljena i ignorisana, pa se smiri.

ja

pre 2 godine

@ (brm, 31. maj 2021 11:13)

Potpisujem sve što si rekao, ali... Najveći problem sa logistikom (kako ti kažeš) je nešto za šta smo sami krivi kao društvo. Sve kasnije i kasnije imamo decu i to isključivo zbog toga što smo suviše lenji da se pokrenemo onda kada za to imamo snage - odlažemo fakultet, odlažemo stupanje "u svet odraslih", odlažemo posao, odlažemo stvaranje porodice. I dok trepneš, mator si. Ogromna većina nas odgaja decu između 30. i 40. godine. U tim godinama je i jedno dete "problem", a kamoli više njih. Onda se odreknemo slobodnog vremena u tom periodu, pa nam više ne preostane snage kad ta deca odrastu i onda kukamo i krivimo njih za sopstvenu kilavost. A pogledaj Jevreje, na primer. Njima nije problem ni vojska (muškarci služe 3 godine, žene 2), ni fakultet (preko 70% Jevreja ima fakultet) da bi stvarali porodice. Izraelske porodice imaju po 3-4 dece, ali oni to završe na vreme - u ranim 20-im. Dok dođu do 30. godine, deca su im već dovoljno odrasla da ne budu "problem", a onda roditelji imaju ispred sebe 15-20 kvalitetnih godina da se maksimalno posvete sebi. Znači, ništa nije problem kad se pokreneš i kad nisi lenj...

Da ali

pre 2 godine

I juce nesnosno za slusati u soping molu. Ja bih ovakvo moje dete ostavila ovako dok ne dodje sebi. Prolongirana pedagogija.
(IntruderBrokoli, 31. maj 2021 11:15)

Ti nemaš to dete koje bi ostavila. Zato imaš te ideje da bi otišla i ostavila svoje dete. A ako ga stvarno imaš, ne bi trebalo da ga imaš. Dok ne odrasteš, tj. emotivno sazriš. Ako se to dogodi.
Mo'š misliti, dete malo histeriše, kraj sveta, katastrofa. Jaka stvar.

питам за друга

pre 2 godine

Прва опција је да седнете са стране и испушите цигару док их не прође. Друга, да им сашијете неколико шамара који прекидају ток мисли. И моја омиљена, да пушите док их бијете.

Koča

pre 2 godine

Zanimljiva jedna izjava:
"Dete treba pustiti da se isplače i izbaci velike emocije iz sebe". Pri tome se govori o negativnoj emociji tj napadu besa. Odakle detetu od 1-3 godine toliko negativnih emocija?

Gradjanin Kejn

pre 2 godine

Imam dva deteta, 8 i 10 godina stara. Za tih 10 godina bas nikada nam se nije dogodio ovakav izliv emocija kod deteta. Da jeste, ostavio bih sve stvari,uzeo dete u narucje i tiho i smireno bih mu govorio dok ga bes ne prodje.Vas bes,vika,dreka,drmusanje,pretnje pa cak i fizicko kaznjavanje tesko da ce u ovakvim situacijama pomoci. Za ovih 10 godina roditeljstva mogu nedvosmisleno da potvrdim da za deciju uznemirenost ne postoji bolji lek od roditeljskog zagrljaja i tople reci.Mamu sa videa bih pitao da li je ovako drmusala dete da bi se smirilo kada je npr. primalo vakcinu. Problem nastaje kad roditelji pocnu da od deteta ocekuju reakciju kao kod odraslih ljudi pa onda brzo izgube strpljenje. U tome ,prema nekom mom zapazanju, prednjace mame, jer veliki deo roditeljstva pada na njihova ionako prezauzeta ledja pa onda nestrpljivo pozuruju decu da sto pre odrastu.

toliko

pre 2 godine

Deca ovako reaguju jer je njihov mozak jos nezreo. A ljudi koji komentarisu kako bi to resili batinama, kako je to nevaspitanje i slicno, e pa njihov mozak je na nivou deteta od 2-3 godine.

Kokreator

pre 2 godine

Imam dvoje, nikad ovo nisam doživeo da vrište i bacaju se na ulici. Potrebno je baviti se decom i pričati s njima svakodnevno, poštovati te male ljude i pružiti im ljubav i vratiće vam odrastajući u pristojne, osećajne i razumne osobe, pune empatije i tolerancije.
Ključni problem je što se roditelji, čast izuzecima, ne edukuju za tu ulogu. Princip kazni (naročito fizičkih) i nagrada ne funkcioniše uopšte! Srećom, postoji način... sve je u knjigama.

Uzas!

pre 2 godine

Zato vam i jeste ovako i zato su nam danasnja deca kao iz zatvora izasla, zato sto je ovo "FAZA"!!!
Nit je faza, nit izliv emocija! Kad kazes detetu da ide kuci, a ono pocne da se valja po podu i vristi, to se zove nevaspitanje! Posebno starija deca! A vi samo to nazivajte fazama, pa se posle pitate sta da uradite i kako ne mozete nista.
Bas me nedavno pita majka jednog desetogodisnjaka(cije je ponasanje katastrofalno i koji je na putu ka popravnom domu) kada oni postaju normalni. Rekoh gospodjo ima i dece koji su mladji od njega i veoma su normalni, tj.vaspitani. Nema to veze sa godinama. Cini mi se da se malo uvredila.

p.s. lupajte minuse do sutra, duboko u sebi znate da sam u pravu!

keti

pre 2 godine

Vrlo dobro znam kako je zeni. Cesto imamo u kuci takve ispade. To je faza kod dece, ne znaju kako da izbace emocije drugacije. Treba ostati miran i sacekati da se smire i isplacu.

grgur

pre 2 godine

Uobičajeno ponašanje za ovaj uzrast, prošao sam ovo dvaput. Kao što bebe plaču dok ih ne nahraniš, a tinejdžeri samo na sebe misle. I ja sam sigurno ovakav bio kao dete, isto kao i komentatori koji se nešto kao sablažnjavaju.

Kalesu

pre 2 godine

Jedna od boljih ideja je čučnuti, prigrliti dete sebi, i početi mu tiho nešto šaputati na uvo. Radoznalost će pobediti nad hirovitosti. I, snimatelj ne bi vitlao telefonom levo - desno (što mnogi čine i greše) i pravio snimak mučan za gledaoca, da se setio kako stoji televizor ili monitor računara - vodoravno!

Uzas!

pre 2 godine

(Uzas!, 31. maj 2021 12:43)

Jeste faza, to bi ti objasnili ljudi koji se time profesionalno bave. Nisu sva deca ista, oni koji nisu ovo doživeli misle da je to rezultat samo njihovog vaspitanja ili strogosti ili čega već.
Najvažnije je ne popustiti u takvim situacijama, da dete ne stvori privid da se nešto ovako postiže. A da li će to biti propraćeno grljenjem, ignorisanjem ili nekom malom ćuškom, to je već stvar izbora. Uglavnom, u 99% slučajeva ne traje dugo.
(Atarski, 31. maj 2021 18:57)

Ja sam taj koji se profesionalno bavi time, tj.decom, tako da jedino sam sebi da objasnim.
Zato sam i ponovio pitanje "zabrinute" majke, koja se u stvari ne bavi svojim detetom i ceka da ono tako samo od sebe postane normalno.
Ali posto kazu da sve sto radis dobro(ne hvalim sam sebe, to je samo izreka) ne treba raditi za dzabe, tako ja vama necu ovde objasnjavati i deliti mudrost. Kako bi onda dosli kod mene po strucnu pomoc i kako bih vam onda naplatio za svoj rad :)
Svako dobro i nadam se da se ne vidimo :)

Pera Realno

pre 2 godine

Kaže jedan komentator kako ovoga nije bilo ranije. Nije istina. To je normalno i traje kratko kao faza. Dete samom sebi dokazuje da je ličnost na koju ostali treba da računaju, bar san ja to tako shvatio u vreme kada su moja deca bila u tom periodu. Ćerki sam skoro pokazao snimak njenog nastupa i zajedno smo se smejali tom malom stvoru koji se upinje iz svih žila da dokaže svoje postojanje.

Marija

pre 2 godine

Ja sa moje dvoje dece nikada nisam imala ovaj problem, deca jesu ogledalo roditelja i vaspitanja, ali evo, neka nam mame blogerke sa Youtuba objasne kako se vaspitavaju deca...

Bsbs

pre 2 godine

Ovako se ponašaju samo i isključivo deca koja se osećaju neshvaćeno, nevoljeno, nemaju poverenja u svoje roditelje i kojima nisu namirene osnovne potrebe. Obraćajte pažnju na svoje dete, ispunjavajte mu osnovne potrebe na vreme, gradite odnos pun ljubavi i poverenja, budite dosledni, mirni i strpljivi sa njima, i dete neće imati tantrume. Toliko je prosto.

Ali, ako dete po kući gleda svađe, drame, histerije i trpi vaše izlive besa i nervoze, ružan ton, udarce - šta drugo da očekujete, ono se samo ugleda na svoje okruženje. Svakako ne možete očekivati od nekoga ko je gladan, žedan, neispavan, pretopljen, ko je istrpeo da mu se odrasli isikću, nekad i izvređaju, izrugaju, izudaraju ("kako si ružan kad plačeš, svi te gledaju; pljus") - da se ponaša krotko i slatko. Dakle, do vas je.

Miroslav

pre 2 godine

Obican tantrum, prolazna faza, nije ne znam sta. Samo iskulirati, eventualno zagrliti dete, meni je najgore kada krene nocu da vristi ili da se buni, a sutra moram da budem fokusiran na poslu. Jedino to moze da me izbaci iz takta, inace sve ostalo kulijana.

Maja

pre 2 godine

@Umerene batine su iz raja izasle

Vas primer je stvarno strasan. Meni zvuci kao da to dete ima neki ozbiljan poremecaj licnosti. To je onda specijalan slucaj i tesko da mu ima pomoci. Saosecam sa detetovim roditeljima, ne dogodilo se nikome...

John

pre 2 godine

Kako ovog nije bilo pre 30 god, a da tada su nas roditelji dobro sibali oa smo bili ko bubice.
(cingcongdingdong, 31. maj 2021 11:08)

Bilo je i te kako, samo nije bilo interneta da to saznaju svi na svetu sat vremena pošto se dogodilo...

Komsa sa prvog

pre 2 godine

Imam 3 dece, ovo se najbolje resava sa totalnom ignorisanjem. Dete posle 2-3 puta samo shvati da im ta metoda ne deluje.
Moje trece dete je lezalo oko 40 minuta ispred jednog marketa jer nije dobilo k.jaje. On legao na beton a ja se malo odmaknem i izvadim telefon pa pricao sa kumom i drugom, smejao se sa prolaznicima, itd. I dete na kraju samo ustalo i htelo ici kuci.

Umerene batine su iz raja izasle

pre 2 godine

(Maja, 31. maj 2021 14:40)

Nekad bilo. Deca su uz pomoc Bake Svinje i ostalih gurua "evoluirala". Brat se odselio u Sloveniju i dete se bolje od njega informisalo da ne sme da ga bije pa pocelo da drami a kad mu nije proslo pocelo da lomi po radnji. On mu zveknuo samarcinu i sad odgovara a dete ce im ostati jer jos iamju nase papire ili je razlog drugacije prirode. Pita on pa sta da radim napravio je stetu 250 eura za 5 sekundi? Kazu socijalnom da platite, vi ste krivi. Odlicno sledeci put mozda dete uleti u radnju sa Svarovski kristalima, lusterima ili mozda u radnju sa satovimao od 10-50 hiljada eura pa za 5 sekundi napravi stotine hiljada eura stete. Jel i tad da ga pustim minut dva dok se ne smiri? To je vase dete i vasa odgovornost. Dete se vaspitava kod kuce a ne na ulici. A ni kod kuce ne sme da ga bije i dete to zna.

Atarski

pre 2 godine

(Uzas!, 31. maj 2021 12:43)

Jeste faza, to bi ti objasnili ljudi koji se time profesionalno bave. Nisu sva deca ista, oni koji nisu ovo doživeli misle da je to rezultat samo njihovog vaspitanja ili strogosti ili čega već.
Najvažnije je ne popustiti u takvim situacijama, da dete ne stvori privid da se nešto ovako postiže. A da li će to biti propraćeno grljenjem, ignorisanjem ili nekom malom ćuškom, to je već stvar izbora. Uglavnom, u 99% slučajeva ne traje dugo.

brm

pre 2 godine

Sasvim je ok da neko ne želi deci, jer nisu deca za svakoga. Neko kaže da je to sebičluk, ali za mene je to pametna odluka svakoga ko smatra da ne može tome da se posveti. Meni, kao ocu, deca su zadovoljstvo. Ne padaju mi (jako) teško tantrumi, nekada buđenja noću, menjanje pelena, hranjenje i nekada zahtevnija logistika kada se negde putuje i još mnogo toga, jer dobijam druge stvari koje mi prijaju u tom procesu. Uspeli smo svoj poslovni život supruga i ja da uklopimo sa roditeljstvom, ali smo se praktično pozdravili sa slobodnim vremenom...ili većim delog istog. To na neki način jeste žrtva, samo je za nekoga dete vredno te žrtve a za nekoga nije, i toga svaki budući roditelj mora da bude svestan pre nego što donese odluku o deci.

Milos

pre 2 godine

@cingcongdingdong ovoga je bilo uvek samo nije bilo kamera i drustvenih mreza da ljudi brze, bolje pokazu, jer nemaju pametnija posla.

Maja

pre 2 godine

Moj sin je ovo probao sa obe babe samo po jedanput. Prvo je mojoj majci ovo priredio dok ga je cuvala kod kuce, i nesto mu ona nije dopustila. On se bacio na pod u urlao. Ona ga je poptuno izignorisala, i nastavila da radi nesto drugo. Cak je par puta morala da ga preskoci da bi otisla da uzme nesto iz druge sobe. Trajalo je pola sata i on je sam od sebe prestao, ustao i nikad joj to vise nije uradio. Drugi put je to priredio mojoj svekrvi u trznom centru jer nije htela da ga nosi. Ona kaze da je on 45 minuta lezao na podu i urlao a ona ga je mirno posmatrala sa par metara distance. Na kraju je sam od sebe prestao. Ni njoj nikad to vise nije uradio i nije joj vise trazio da ga nosi. Mislim da je trik da deci NI PO KOJU CENU ne treba dozvoliti ono sto traze ovakvim ponasanjem. Cak iako ste hteli to da im dozvolite, posle ovakce scene to nikako ne smeju da postignu. A ako se ponavlja onda poprilicno da vide da ste vi ljuti i da ima date neku poprlicnu kaznu. Lep razgovor i objasnjavanje ovde ne pomaze. Jel mislite da ce uciteljice, drugovi, roditelji drugova kasnije ovo da tolerisu vasem detetu?

Umerene batine su iz raja izasle

pre 2 godine

(Maja, 31. maj 2021 14:40)

Nekad bilo. Deca su uz pomoc Bake Svinje i ostalih gurua "evoluirala". Brat se odselio u Sloveniju i dete se bolje od njega informisalo da ne sme da ga bije pa pocelo da drami a kad mu nije proslo pocelo da lomi po radnji. On mu zveknuo samarcinu i sad odgovara a dete ce im ostati jer jos iamju nase papire ili je razlog drugacije prirode. Pita on pa sta da radim napravio je stetu 250 eura za 5 sekundi? Kazu socijalnom da platite, vi ste krivi. Odlicno sledeci put mozda dete uleti u radnju sa Svarovski kristalima, lusterima ili mozda u radnju sa satovimao od 10-50 hiljada eura pa za 5 sekundi napravi stotine hiljada eura stete. Jel i tad da ga pustim minut dva dok se ne smiri? To je vase dete i vasa odgovornost. Dete se vaspitava kod kuce a ne na ulici. A ni kod kuce ne sme da ga bije i dete to zna.

Sonja

pre 2 godine

@Koča:"Odakle detetu od 1-3 godine toliko negativnih emocija?"
Između 1-3 godine je upravo period javljanja tantruma:dete ne ume recima da iskaze sta zeli,pa emocije ispoljava na takav nacin.Nista strasno,jeste malo neprijatno kad se zadesi u javnosti- treba zadrzati roditeljsku hladnokrvost,ali faza ko faza-dodje i prodje...i idemo dalje.

moje iskustvo

pre 2 godine

Moja devojcica od 2.5 godine je u tom uzrastu da pokusava da nametne neku svoju volju i da vidi gde su granice. Kada pokusam da je zagrlim jos vise vristi ili pocinje da me udara. Najbolji je nacin ignorisanje i pricanje normalnim tonom kako to nije u redu. Ukoliko je bas ispred zgrade, uvedem je ili unesem u stan, pa je pustim da se tu izduva. Do sada sam uspela da ne uznemiravam mnogo druge sa tim njenim izlivima. Ne vodim je u prevelike komercijalne centre, ima lepsih mesta gde mozemo da idemo.

ne znam gde teram

pre 2 godine

Kako ovog nije bilo pre 30 god, a da tada su nas roditelji dobro sibali oa smo bili ko bubice.
(cingcongdingdong, 31. maj 2021 11:08)

Bilo je i te kako, samo nije bilo interneta da to saznaju svi na svetu sat vremena pošto se dogodilo...
(John, 31. maj 2021 12:19)

Ne slažem se... Ja ovo v viđam skoro svetog dana na ulici, ne treba mi internet. Ne govorim o parkiraju, nego o histerisanju / teranju inata.

Hm

pre 2 godine

Umerene batine su iz raja izasle, 31. maj 2021 16:49)
Nista platis kaznu a detetu kazes da nece dobiti ni patike ni igricu ni slatkise, sladoled celo leto ili zavisi koji je uzrast dok se steta ne nadoknadi u budzetu. I to vrlo mirno mu objasnis, bez ljutnje i drame

Samo COOL

pre 2 godine

Posto ne smete da ga dignete sa zemlje, prevrnete naopacke i nalupate da zapamti, jer ce se, jel'te istraumirati - nije, nego - predlazem da 'ladno sednete i sacekate da baksuz dodje sebi, a doci ce sebi, kad vidi da ga niko ne sljivi ni za pet para.
Tako jedno 2-3 putq i ukacice da ga niko ne ferma, pa ce prestati i da pokusava!

mr

pre 2 godine

Дете се не васпитава, већ се васпитава само тако што гледа родитеље у нормалним актвиностима, разговорима и опхођењу према другима. Многи родитељи замишљају васпитање деце тако што мисле ево сад улазим у културни мод и васпитавам те. Оће то.

@Bsbs

pre 2 godine

U principu se slažem. Često roditelji ne primete da je dete gladno, pospano ili mu je vruće/hladno, pa se čude što vrišti, tako da je većinu tih tantruma relativno lako izbeći ako su roditelji skoncentrisani. Međutim, ima i vrlo osetljive dece, a ima i sutuacija koje im ne možete prilagoditi. Npr. kada se rodi mlađe dete, potreba starijeg da ima svu pažnju više nije zadovoljena i kreće haos - a ne možete mlađe baš vratiti u porodilište ;). Naša starija ćerka je počela sa tantrumima baš tada. Moj odgovor je bio da je uzmem sa zenlje, čvrsto zagrlim i odnesem kući. Brzo je shvatila da, kada je mama uzme, borba postaje uzaludna. Pri tome, ne dobije šta želi a opet je u naručju - nije ostavljena i ignorisana, pa se smiri.

Lelemood

pre 2 godine

@Koča

Nije bes vec frustracija sa kojom ne umeju da se izbore. Ne umeju ni mnogi odrasli ljudi. Anyway, nije toliko bitno kako cete resiti ovaj problem (nisu sva deca ista, kao ni ljudi) koliko je bitno da ta deca takvim ponasanjem ne ispune cilj koji su zacrtali. Onda ste u problemu jer ce iz prve skapirati da je to metod koji donosi rezultate. A neverovatni su (klinci), ne pridajemo dovoljno znacaja njihovoj inteligenciji i sposobnosti ucenja pod parolom "mali su, sta oni znaju".

Stalker

pre 2 godine

Nemam decu jer nisam još 100% siguran u genetski meterijal za stvaranje svečoveka, s druge strane nadčoveka je lako stvoriti danas. Stoga uzmite moj komentar s rezervom. Sad idem ozbiljno, a vi kako hoćete.
1. Nemojte tući decu sem u retkim ili posebnim situacijama i to nikako po glavi.
2. Nemojte se svađati i tući pred decom niti ih izlagati nasilju...
3. Volite vaše dete, noramalno, ali ono nije centar univerzuma, a i da jeste to ne znači da sme da otima staroj baki štap ili deki da skida gaće ili da ga mlati po cevanicama... Da igra fudbal u stanu, trči i urla ili šta mu već padne na pamet. Ono je vaše ogledalo, ako imate razmaženo derište sami ste krivi. Problemi će vam biti sve veći ako ga (najvažnije je do pete godine) ne naučite nekom redu i ako mu ne pružite ljubav što je još i važnije, neuporedivo.
4. Ne mešajte se u dečiju svađu sem u posebnim situacijama. Naučite dete da ne udara nikoga prvo ali da se brani kad nema drugog izlaza i da brani slabije od sebe.
5. Nemojte sopstvene komplekse i neupehe da lečite preko deteta. Ako hoće balet neka ide..., ako voli samo da se igra neka se igra, manje kompjutera ako nećete da ozrikavi, a više da je u prirodi.
6. Naučite ih da poštuju i čuvaju prirodu i živi svet oko njih. Ako primetite da maltretira životinje odmah tražite stručnu pomoć.
7. Ne maltretirajte dete kad krene u školu, ocena nije merilo znanja, probajte ga naučiti da misli svojom glavom i da ne juri za materijalnim dobrima. Ne nagrađujte ga materijalnim.

vm

pre 2 godine

Niko ne zna kako na izgled jednostavna ideja, brak, deca, porodica, moze da bude komplikovana, dok ne udje u to...vaspitati dete je jako tezak posao, i zahteva ogromne zivce. Zivim vani, u zemlji u kojoj je strogo zabranjen bilo kakav fizicki vid kazne prema detetu.
Bukvalno ako ga lupnete i neko vas prijavi, dolazi vam socijanla, oduzima vam dete a vas proglase opasnim za porodicu. Nikako se ne smete igrati sa tim ovde.

56

pre 2 godine

Moja pokojna baba je rekla: Pre rata (II Svetskog) kad se nervoza zvala ludilo, niko nije bio nervozan. Posle rata kada se ludilo nazvalo nervoza, svi su postali nervozni.
Hoću da kažem da primećujem da ima sve više dece koja imaju tantrume. Sve češće se čuje plakanje, vikanje i ostale neprijatne manifestacije dečjeg nezadovoljstva. Mislim da to ima veze sa roditeljima i njihovim načinom života u ovom, histeričnom svetu. Imam dvoje, odrasle dece, plakali su ali uvek smo uspeli da ih umirimo i izbegnemo ekscesne situacije. Nije bilo lako ali je koristilo i nama i deci. Vreme je da se uspori malo inače odosmo u tri...

Ja

pre 2 godine

@Bsbs

Licnon poznajem samo dve poroduce u kojima dete ima izlive besa. I u oba primera su roditelji poprilocno brizni, nilad ruznu rec detetu, nikad ne povise ton. Po ceo dan se bave tom decom i umilnim glasom im objasnjavaju da ne prave scene, da ne biju stalno drugu decu, da treba da slusaju.... itd. Oni to nazivaju "pozitivno roditeljstvo". A ta deca vec godinama vrsite, urlaju u mlate drugu decu...