Pitali smo mame i tate iz Srbije: Kako zaustavljate napade besa kod dece?

Utorak, 10.05.2022.

08:46

Izvor: superžena

Pitali smo mame i tate iz Srbije: Kako zaustavljate napade besa kod dece? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Moje iskustvo

pre 1 godinu

Ja sam dozivela jednom da nam je cerka legla na pod i vristala zato sto nije nesto dobila sto je htela. Na ulici ispred neke prodavnice u gradu. Imala je tada oko 2 godine. Mi smo lepo stali, pustili je i cekali. Posle nekog vremena je sama prestala i nikada vise to nije uradila. Bez batina, bez rasprave. Treba ostati miran i ne pokazati nervozu a svakako ni u kom slucaju popustiti jer ce posle svaki put kad nesto hoce tako da se ponasa.
Batine su najlaksi put ali i najbolesniji i moze da ostave veoma teske "oziljke" na detetu koji ce da ga prate kroz zivot. Roditelj mu nanosi bol a treba da ga stiti. Neko ko ga voli mu nanosi bol. Batine su fizicko nasilje i uvek znak nemoci. Dete je roditeljima na milost i nemilost izlozeno, ono ne moze da se brani. Ono nema izbor. Tuci dete je po meni greh. Isto kao tuci roditelje.

cankju

pre 1 godinu

Drmnem mu vaspitnu, izujem ga iz patika i odleti 3m. Posle ga pomilujem po kosi i pitam da li zna zbog cega je dobio batine? Samo klimne glavom i nikada vise ne ponovi gresku.
(dexter-lab, 10. maj 2022 15:42)

Ovo je bio metod vaspitavanja mog oca do moje i bratovljeve pa jedno 15e godine. Za najmanju sitnicu samarcina (tipa sto nisi pojeo rucak od juce, sto gori svetlo u praznoj sobi, sto se nisi javio da ne dolazis kuci itd). E a onda jedan put kad se zaleteo sa mojih 16 isto da me udari, sravnio sam ga sa zemljom, nikad mi vise nije prisao a kamoli pipnuo. Pa vi vidite kakve ljude pravite batinama sram te bilo

Praćnuo se Pogančić

pre 1 godinu

Naravno da bacanje po podu u prodavnici nije nerešiv problem, ali ukazuje da već kasnite sa vaspitanjem.
(Hmm, 10. maj 2022 12:10)

Lik koji očigledno nema pojma o čemu priča, odvali ovako nešto i dobije 3x više pozitivnih komentara nego negativnih.
Pričamo o deci koja imaju 1.5 do 3 godine i koja još uvek ne znaju da artikulišu svoja osećanja putem govora dovoljno dobro, što je obično glavni uzrok pomenutih tantruma. Drugi uzroci su umor (previše stimulacije za mali mozak), glad, itd. Nego samo vi rešavajte svaki problem batinama, posebno ovako nešto, pa se sutra čudite što ste odgagili hiperagresivne i nasilne debile.

vera & nevera

pre 1 godinu

"Jehovini svedoci. Zaista, koje god znam, ili da sam cuo za njih, imaju tu i takvu poslusnost. I nekako dehumanizovan lik (lik= nastup, pojavu, socijalni zivot, itd).
ime

Ne znam, moguce da kroz svoj nacin verovanja imaju dobro Ego pod kontrolom, pa otud i takav dojam.
Pozdrav

Eto

pre 1 godinu

@ja

Tako je, bitno je da se najavi. Idemo u prodavnicu, možeš da uzmeš jednu, možda dve stvari i to je to. Bitno je da znaju unapred šta ih očekuje. Ako ih ne pripremiš, njima to nije jasno zašto ne može kad vi već uzimate brdo stvari. I lepo verbalizuješ - idemo u prodavnicu da uzmemo šta sve treba, ti možeš da uzmeš jednu stvar, koju god. Niko od nas ne uzima baš sve što hoće, ni ja, ni mama, niko. I deci to bude jasno. Ja sam inače neko kog su roditelji tukli preko mere i sad sa decom vidim da ako prosto im objasnite šta se dešava, oni sarađuju i budu vrlo kul. Naši sad imaju 9 i 6 i vrlo su razumni.

P76-er

pre 1 godinu

...
Priznajem, neretko viknem, ali se trudim da to isključivo bude po zasluzi, a ne zbog mojih ličnih uznemirenosti u datom momentu. Mišljenja sam da je teže danas biti roditelj, nego 90ih kad su naši roditelji to postajali, iako su bila neka luda, luda vremena.
(Boka, 10. maj 2022 13:53)

Nisu tada vremena bila luda, mi smo danas postali luđi...

Ziege

pre 1 godinu

Uglavnom deca i ne stizu na red jer sam ja stalno besan :)
(fast radio, 10. maj 2022 12:48)


u moru "savrsenih roditelja" najbolji komentar ???

ime

pre 1 godinu

(vera & nevera, 10. maj 2022 14:54)

Da…
Bio sam u vojsci s jednim Jehovinim svedokom… ono jest bio covek za primer. Mada nekako sablasno pitom i distanciran. Ali vrlo uctiv, vaspitan, poslusan…

Sto se tice decije poslusnosti… pomenuh taj hladan tus, mozda je ta moja mera surova, a najverovatnije jer moje dete nije bilo poslusno kao komsijsko. To sam zeleo.

Ipak! Poslusno dete nije “zdravo” jer ono potiskuje osecanja, zelje, svoj karakter… ispunjava zapovesti po automatizmu. Detetovo “ja” potisnuto. A prirodno je da bude svoje, tvrdoglavo… pogotovo decaci.


Jehovini svedoci. Zaista, koje god znam, ili da sam cuo za njih, imaju tu i takvu poslusnost. I nekako dehumanizovan lik (lik= nastup, pojavu, socijalni zivot, itd).

Mesec

pre 1 godinu

Ovaj moj kada ga lupis dodje da vrati, kada ga lupis jos vise on trazi po kuci sta moze da uzme da te gadja. Nije video to nigde, ali takav je...kreativan. Svakako sam shvatio da ipak nije resenje motka. Pokusam da ga necim zainteresujem, pocnem da mu pricam da to nije ok. Vise ima efekta iako je mali i jos malo do druge godine.

John

pre 1 godinu

Samo po dupetu!
(Панта млекаџија, 10. maj 2022 12:20)

Srbi ni Putina ne bi poslušali da im kaže da ne treba da biju decu.
Eto, imam novu ideju za "Anti-EU" blok - Ako uđemo u EU nećemo više smeti da bijemo decu, deca će moći da nas prijave i odosmo u zatvor, a decu nam oduzimaju. Podrška za EU ima da padne na jednocifreni procenat...

Stef

pre 1 godinu

Neverovatno je da niko nije pomenuo da su sva deca različita. Nije sve ni do roditelja. Ima nešto I u genetici. Neki su mirniji I promišljeniji a neki galame I zahtevaju. Poneki vrište. A neki čak I odrastu I ostanu nestabilni. Nezavisno od roditelja.

ja

pre 1 godinu

kad si bili mali ,najavim gde idemo i sta kupujemo u velikoj radnji ,po mogucnosti da deca tada nisu gladno i nervozno, u male radnje udjem sama a oni cekaju ispred ,desi se po nekad kuknjava i to dete ne dobije zeljenu stvar jer nam nije potrebna ,nemojte uciti decu konzumerizmu ,neka budu sretna zbog svega drugog sto imaju u zivotu

Boško

pre 1 godinu

Nikad nisam imao ovakvih problema, niti ljudi u mom bližem okruženju. Ali sam imao prilike da vidim dečaka od 5 ili 6 godina koji mlati majku svom silinom u supermarketu, prvo rukama, a onda i stvarima sa rafova. Užasna scena i nije mi jasno kako roditelji dovedu sebe u takvu situaciju. Da je meni moj sin to uradio, ubacio bih ga u prvi kontejner, jer je priča o vaspitavanju završena kad doživiš tako nešto.

Donglai Pei

pre 1 godinu

Moje dete je "napad besa" imalo prvi i poslednji put kada je imalo otprilike dve godine. Htelo je nesto i pocelo je da se dere i histerise. Ja kad sam ga videla jednostavno sam bila toliko sokirana njegovim ponasanjem da nisam rec mogla da izustim (nas je bilo cetvoro dece u porodici, imali smo strogog oca i nikada se nismo tako ponasali). Ne znam kakvu sam facu napravila, ali kada me je dete videlo u momentu je prestalo da se dere i nikada vise nije ponovilo nesto slicno.

mrkela

pre 1 godinu

Kako su mi svi fini u ovoj anketi. Ili lazu ili su stvarno takvi. Ako je ovo drugo u pitanju, neka nam je Bog na pomoci u sta ce ta djeca da izrastu. Burn out sa 19 godina, psiholog sa 15, psihijatar sa 24, odvikavanje od teskih droga sa 29. E to! Moji su jednom napravili scenu u marketu. Ponavljam, jednom su napravili, nikad vise. Uf sto sam trcao da ih zagrlim, da im pricam... Meni moji roditelji govorili kad sam im prebacivao da su me tukli da im je zao sto me nisu tukli jos vise. A nikada nisam pravio neke krupne probleme, nista droga, nista bezanje iz skole, samo one lagane djecije problemcice sam stvarao.

Rajko

pre 1 godinu

Uštinem ga jako za dupe. Odmah prestaje da besni. Prva dva/tri puta sam morao da uštinem baš jako, ali je dete vrlo brzo povezalo neprihvatljivo vaspitanje sa pojavom bola u predelu dupeta. Često je dovoljno i samo da krenem da ga uštinem, pa da se smiri...

Žorž

pre 1 godinu

Kad ne pomaže normalna komunikacija, prutić po guzi.Nikad vika i galama.Sad smo vec u fazi kad im je i pogled dovoljan da shvate sto mi kao roditelji zelimo.A za njihovo lijepo ponašanje su uvijek adekvatno nagrađeni.

dexter-lab

pre 1 godinu

Drmnem mu vaspitnu, izujem ga iz patika i odleti 3m. Posle ga pomilujem po kosi i pitam da li zna zbog cega je dobio batine? Samo klimne glavom i nikada vise ne ponovi gresku.

A vidi mene

pre 1 godinu

Nisam imala slucaj sa bacakanjem po podu, ali da sa nekim verbalnim izlivima. U kuci dajemo oduska misljenjima i emocijama, da bismo bili u toku ko se kako oseca, ali negde se trudimo da se ne raspravljamo van kuce. Elem, kada se desi da krene neslaganje u losem pravcu samo pripretim da cu se apsolutno isto ponasati i ja. Dracu se, valjati, praviti grimase, ici cupava, uflekana...Na roditeljske, na rodjendanima... Prvi put kad sam pocela da se dzilitam i kreveljim,a ljudi da se osvrcu, potpuno zbunjen se smirio i ostao zabezeknut i posramljen mojim ponasanjem. Onda sam mu objasnila da se tako ja osecam kada on to uradi.

ime

pre 1 godinu

U najtezim slucajevima- hladan tus. Dovoljno je jednom, svaki sledeci put, ako se desi histerija, dovoljno je da se dete podseti.
Imam 6godisnjaka, od previse mazenja ume da se zaplace ili pobesni... to mi smesno, pa ga zavitlavam i dosoljavam... :) Uglavnom, za takve stvari 0 tolerancije. Ono mladje dete... ko i sva drugorodjean deca- vaspitava ga ovo starije, dakle nije u roditeljskoj nadleznosti, toliko. Zatp ce biti bolje.

Nego, vidiom po parkovima deca imaju napade, zele nemoguce, zele odmah... ok, njihovo pravo, njihov nacin da dobiju, al roditelji koji skacu da im udovolje!? Dobro je, pomislim, nisam toliko pogresio u odgoju.

Dakle, takve ispade ne shvatam ozbiljno. Bude mi smesno i kao sto rekoh, dete to jos vise razbesni...

Nebitna stvar u odrastanu. Nije vredno pomena.
Mozda za one roditelje koji se izlome da udovolje svakom prohtevu...

Za vaspitanje su najbolji prevencija (licni primer i ophodjenje supruznika) i terapija (razgovor, razgovor, razgovor... i batina). od samog rodjena.

Danger

pre 1 godinu

kakav primitivizam. Valjda zato u Srbiji i ima toliko nasilja.

Nekad je i batina ok.
(Hamurabi, 10. maj 2022 12:14)

Zahvaljujemo se na glasu.

Bero Rakun

pre 1 godinu

Meni se iskreno ovo nikada nije dogodilo. Pitaju me da li mogu, ako kazem da, onda ok, a ako kazem ne, moram i da kazem zbog cega ne. Ali ni jeda ni drugi se nisu bacali po podu ili tako nesto.

vera & nevera

pre 1 godinu

ko nema vremena za decu neka posle i ne cmizdri. evo, u komsiluku mladi ljudi jehovi svedoci,
moze sad reci ko sta hoce, ali sigurno nece cesto sresti tako pametnu i uzorno vaspitanu decu.

eto

pre 1 godinu

Ne mora batine. Nasa je sa 3 u supoermarketu nakon natrpane korpe sitnica za nju pocela da otvara neke bombone. Mi joj rekli da ne moze, da saceka da izadjemo. Krece bes, vriska, cuda - vazi, sad gledaj kako sve ovo sto je bilo za tebe vracamo na police i ne dobijas nista jer se ponasas tako kako se ponasas. I to se desilo tad i nikad vise. Od tad pita jel moze da dobije nesto, ako kazemo ne - to je to, nema drame.

pearl

pre 1 godinu

Tako drastične napade besa nismo doživeli s našim detetom. Bezrazložni plač manjeg intenziteta, rešavali smo naglom promenom aktivnosti, da ne kažem "atraktivnijom" ponudom, koja momentalno kod tako male dece okupira pažnju.

Maja

pre 1 godinu

Jednom smo imale tu situaciju, tri godine je imala. Nisam htela da kupim igračku za koju se ona uhvatila. Krenemo, ona se baci na pod tržnog centra, lupa i rukama i nogama, a ja nastavim svojim putem, ne osvrćem se. U roku od pola minuta se stvorila pored mene i kao da ništa nije bilo.

Jedna majka

pre 1 godinu

Kao majka troje dece mogu da kazem da za takve stvari nema pravila. Jedno dete nece praviti nikada takve scene, drugo ce jednom to uraditi sa mozda 4 godine i vise nikada jer me je dooobro zapamtio posle toga, a trece ce biti nervoznije jer nismo ucinili ono sto je ocekivao a mali je (dve godine) da moze da nam objasni da je i on hteo da uzme korpu u prodavnici. I onda se zbog neke gluposti desi scena zbog koje mi dodje da iskocim iz svoje koze. Tada sam bila cool u javnosti a kuci sam ga izudarala po guzi. I onda ga ignorisala sto ga je najvise zabolelo. Prica moze ako vam dete dobro komunicira. Ali to ne uspeva svaki put. Jer je on potpuno drugaciji od starije dece, ne voli vrtic i onda se nervozne scene ponavljaju svake nedelje.

Boka

pre 1 godinu

. Tada sam bila cool u javnosti a kuci sam ga izudarala po guzi. I onda ga ignorisala sto ga je najvise zabolelo. Prica moze ako vam dete dobro komunicira. Ali to ne uspeva svaki put. Jer je on potpuno drugaciji od starije dece, ne voli vrtic i onda se nervozne scene ponavljaju svake nedelje.
(Jedna majka, 10. maj 2022 13:07)

Smatram da je ovo pogrešan pristup, jer dok ste vi došli od momenta izliva dečijeg besa do kuće, malac je 3 puta zaboravio šta je uradio, i ispada da ste ga tukli bez razloga (po njemu). Psihologija roditeljstva je jako komplikovana stvar, pogotovo ljudima koji su prepuni tenzije kako zbog ovog užurbanog vremena, tako zbog savremenih poslova, učestale komunikacije, a dete kao dete, njemu je potrebna pažnja bez obzira da li ste Vi imali danas 101 telefonski poziv, šalovali 300 kvadrata ploče ili doleteli iz Misurija. Priznajem, neretko viknem, ali se trudim da to isključivo bude po zasluzi, a ne zbog mojih ličnih uznemirenosti u datom momentu. Mišljenja sam da je teže danas biti roditelj, nego 90ih kad su naši roditelji to postajali, iako su bila neka luda, luda vremena.

ghjk

pre 1 godinu

Apsolutno nikada ovo nisam dođiveo sa mojom decom koja upravo izlaze iz tinejdž godina. Ne znam kako ni zašto, samo eto - moguće je odrastanje i bez toga.

Kada bih na javnom mestu video dete koje se ovako ponaša, uvek sam mislio da roditelj ima problem u komunikaciji.

kopiranosatvitera

pre 1 godinu

Sreća pa nismo imali tih problema toliko često. Desilo se svega par puta da krenu da plaču kada idemo iz parkića ili malena kada neće da da ruku dok šetamo. Samo razgovor, strpljenje, smirenost koliko je moguće, a teško je, kako nije. Pričamo im non-stop. Zasad to pali kod njih pa videćemo dokle. Ali sva deca su različita, tako da ne možemo sve to posmatrati iz jednog ugla. Samo se trudite uvek da im pričate. Shvatiće da ih uvažavate, a to puno znači za njihovo samopouzdanje koje se gradi od malih nogu.

Hmm

pre 1 godinu

Kao otac dvoje dece, smatram, bez kritike bilo kome, da su ako im dete ima ovakve napade već negde dobro pogrešili. Potcenjuje se mozak dece mlađe od 2 godine, uticaj naših akcija prema njima i ostalim ljudima oko nas. Smatramo da su "premali" da bilo šta shvate, a onda sa 3, 5, 7, 10, 17 se iznenadimo otkud sad to. Naravno da bacanje po podu u prodavnici nije nerešiv problem, ali ukazuje da već kasnite sa vaspitanjem.

nextone

pre 1 godinu

Najvažnije je da ne dobije to zbog čega besni jer ste ga ohrabrili da besni i ubuduće. Jasno staviti do znanja da je to neprihvatljivo ponašanje.

nextone

pre 1 godinu

Najvažnije je da ne dobije to zbog čega besni jer ste ga ohrabrili da besni i ubuduće. Jasno staviti do znanja da je to neprihvatljivo ponašanje.

Hmm

pre 1 godinu

Kao otac dvoje dece, smatram, bez kritike bilo kome, da su ako im dete ima ovakve napade već negde dobro pogrešili. Potcenjuje se mozak dece mlađe od 2 godine, uticaj naših akcija prema njima i ostalim ljudima oko nas. Smatramo da su "premali" da bilo šta shvate, a onda sa 3, 5, 7, 10, 17 se iznenadimo otkud sad to. Naravno da bacanje po podu u prodavnici nije nerešiv problem, ali ukazuje da već kasnite sa vaspitanjem.

eto

pre 1 godinu

Ne mora batine. Nasa je sa 3 u supoermarketu nakon natrpane korpe sitnica za nju pocela da otvara neke bombone. Mi joj rekli da ne moze, da saceka da izadjemo. Krece bes, vriska, cuda - vazi, sad gledaj kako sve ovo sto je bilo za tebe vracamo na police i ne dobijas nista jer se ponasas tako kako se ponasas. I to se desilo tad i nikad vise. Od tad pita jel moze da dobije nesto, ako kazemo ne - to je to, nema drame.

Maja

pre 1 godinu

Jednom smo imale tu situaciju, tri godine je imala. Nisam htela da kupim igračku za koju se ona uhvatila. Krenemo, ona se baci na pod tržnog centra, lupa i rukama i nogama, a ja nastavim svojim putem, ne osvrćem se. U roku od pola minuta se stvorila pored mene i kao da ništa nije bilo.

kopiranosatvitera

pre 1 godinu

Sreća pa nismo imali tih problema toliko često. Desilo se svega par puta da krenu da plaču kada idemo iz parkića ili malena kada neće da da ruku dok šetamo. Samo razgovor, strpljenje, smirenost koliko je moguće, a teško je, kako nije. Pričamo im non-stop. Zasad to pali kod njih pa videćemo dokle. Ali sva deca su različita, tako da ne možemo sve to posmatrati iz jednog ugla. Samo se trudite uvek da im pričate. Shvatiće da ih uvažavate, a to puno znači za njihovo samopouzdanje koje se gradi od malih nogu.

Boka

pre 1 godinu

. Tada sam bila cool u javnosti a kuci sam ga izudarala po guzi. I onda ga ignorisala sto ga je najvise zabolelo. Prica moze ako vam dete dobro komunicira. Ali to ne uspeva svaki put. Jer je on potpuno drugaciji od starije dece, ne voli vrtic i onda se nervozne scene ponavljaju svake nedelje.
(Jedna majka, 10. maj 2022 13:07)

Smatram da je ovo pogrešan pristup, jer dok ste vi došli od momenta izliva dečijeg besa do kuće, malac je 3 puta zaboravio šta je uradio, i ispada da ste ga tukli bez razloga (po njemu). Psihologija roditeljstva je jako komplikovana stvar, pogotovo ljudima koji su prepuni tenzije kako zbog ovog užurbanog vremena, tako zbog savremenih poslova, učestale komunikacije, a dete kao dete, njemu je potrebna pažnja bez obzira da li ste Vi imali danas 101 telefonski poziv, šalovali 300 kvadrata ploče ili doleteli iz Misurija. Priznajem, neretko viknem, ali se trudim da to isključivo bude po zasluzi, a ne zbog mojih ličnih uznemirenosti u datom momentu. Mišljenja sam da je teže danas biti roditelj, nego 90ih kad su naši roditelji to postajali, iako su bila neka luda, luda vremena.

Donglai Pei

pre 1 godinu

Moje dete je "napad besa" imalo prvi i poslednji put kada je imalo otprilike dve godine. Htelo je nesto i pocelo je da se dere i histerise. Ja kad sam ga videla jednostavno sam bila toliko sokirana njegovim ponasanjem da nisam rec mogla da izustim (nas je bilo cetvoro dece u porodici, imali smo strogog oca i nikada se nismo tako ponasali). Ne znam kakvu sam facu napravila, ali kada me je dete videlo u momentu je prestalo da se dere i nikada vise nije ponovilo nesto slicno.

Rajko

pre 1 godinu

Uštinem ga jako za dupe. Odmah prestaje da besni. Prva dva/tri puta sam morao da uštinem baš jako, ali je dete vrlo brzo povezalo neprihvatljivo vaspitanje sa pojavom bola u predelu dupeta. Često je dovoljno i samo da krenem da ga uštinem, pa da se smiri...

ja

pre 1 godinu

kad si bili mali ,najavim gde idemo i sta kupujemo u velikoj radnji ,po mogucnosti da deca tada nisu gladno i nervozno, u male radnje udjem sama a oni cekaju ispred ,desi se po nekad kuknjava i to dete ne dobije zeljenu stvar jer nam nije potrebna ,nemojte uciti decu konzumerizmu ,neka budu sretna zbog svega drugog sto imaju u zivotu

Ziege

pre 1 godinu

Uglavnom deca i ne stizu na red jer sam ja stalno besan :)
(fast radio, 10. maj 2022 12:48)


u moru "savrsenih roditelja" najbolji komentar ???

ime

pre 1 godinu

U najtezim slucajevima- hladan tus. Dovoljno je jednom, svaki sledeci put, ako se desi histerija, dovoljno je da se dete podseti.
Imam 6godisnjaka, od previse mazenja ume da se zaplace ili pobesni... to mi smesno, pa ga zavitlavam i dosoljavam... :) Uglavnom, za takve stvari 0 tolerancije. Ono mladje dete... ko i sva drugorodjean deca- vaspitava ga ovo starije, dakle nije u roditeljskoj nadleznosti, toliko. Zatp ce biti bolje.

Nego, vidiom po parkovima deca imaju napade, zele nemoguce, zele odmah... ok, njihovo pravo, njihov nacin da dobiju, al roditelji koji skacu da im udovolje!? Dobro je, pomislim, nisam toliko pogresio u odgoju.

Dakle, takve ispade ne shvatam ozbiljno. Bude mi smesno i kao sto rekoh, dete to jos vise razbesni...

Nebitna stvar u odrastanu. Nije vredno pomena.
Mozda za one roditelje koji se izlome da udovolje svakom prohtevu...

Za vaspitanje su najbolji prevencija (licni primer i ophodjenje supruznika) i terapija (razgovor, razgovor, razgovor... i batina). od samog rodjena.

dexter-lab

pre 1 godinu

Drmnem mu vaspitnu, izujem ga iz patika i odleti 3m. Posle ga pomilujem po kosi i pitam da li zna zbog cega je dobio batine? Samo klimne glavom i nikada vise ne ponovi gresku.

Eto

pre 1 godinu

@ja

Tako je, bitno je da se najavi. Idemo u prodavnicu, možeš da uzmeš jednu, možda dve stvari i to je to. Bitno je da znaju unapred šta ih očekuje. Ako ih ne pripremiš, njima to nije jasno zašto ne može kad vi već uzimate brdo stvari. I lepo verbalizuješ - idemo u prodavnicu da uzmemo šta sve treba, ti možeš da uzmeš jednu stvar, koju god. Niko od nas ne uzima baš sve što hoće, ni ja, ni mama, niko. I deci to bude jasno. Ja sam inače neko kog su roditelji tukli preko mere i sad sa decom vidim da ako prosto im objasnite šta se dešava, oni sarađuju i budu vrlo kul. Naši sad imaju 9 i 6 i vrlo su razumni.

ghjk

pre 1 godinu

Apsolutno nikada ovo nisam dođiveo sa mojom decom koja upravo izlaze iz tinejdž godina. Ne znam kako ni zašto, samo eto - moguće je odrastanje i bez toga.

Kada bih na javnom mestu video dete koje se ovako ponaša, uvek sam mislio da roditelj ima problem u komunikaciji.

Jedna majka

pre 1 godinu

Kao majka troje dece mogu da kazem da za takve stvari nema pravila. Jedno dete nece praviti nikada takve scene, drugo ce jednom to uraditi sa mozda 4 godine i vise nikada jer me je dooobro zapamtio posle toga, a trece ce biti nervoznije jer nismo ucinili ono sto je ocekivao a mali je (dve godine) da moze da nam objasni da je i on hteo da uzme korpu u prodavnici. I onda se zbog neke gluposti desi scena zbog koje mi dodje da iskocim iz svoje koze. Tada sam bila cool u javnosti a kuci sam ga izudarala po guzi. I onda ga ignorisala sto ga je najvise zabolelo. Prica moze ako vam dete dobro komunicira. Ali to ne uspeva svaki put. Jer je on potpuno drugaciji od starije dece, ne voli vrtic i onda se nervozne scene ponavljaju svake nedelje.

mrkela

pre 1 godinu

Kako su mi svi fini u ovoj anketi. Ili lazu ili su stvarno takvi. Ako je ovo drugo u pitanju, neka nam je Bog na pomoci u sta ce ta djeca da izrastu. Burn out sa 19 godina, psiholog sa 15, psihijatar sa 24, odvikavanje od teskih droga sa 29. E to! Moji su jednom napravili scenu u marketu. Ponavljam, jednom su napravili, nikad vise. Uf sto sam trcao da ih zagrlim, da im pricam... Meni moji roditelji govorili kad sam im prebacivao da su me tukli da im je zao sto me nisu tukli jos vise. A nikada nisam pravio neke krupne probleme, nista droga, nista bezanje iz skole, samo one lagane djecije problemcice sam stvarao.

Boško

pre 1 godinu

Nikad nisam imao ovakvih problema, niti ljudi u mom bližem okruženju. Ali sam imao prilike da vidim dečaka od 5 ili 6 godina koji mlati majku svom silinom u supermarketu, prvo rukama, a onda i stvarima sa rafova. Užasna scena i nije mi jasno kako roditelji dovedu sebe u takvu situaciju. Da je meni moj sin to uradio, ubacio bih ga u prvi kontejner, jer je priča o vaspitavanju završena kad doživiš tako nešto.

Stef

pre 1 godinu

Neverovatno je da niko nije pomenuo da su sva deca različita. Nije sve ni do roditelja. Ima nešto I u genetici. Neki su mirniji I promišljeniji a neki galame I zahtevaju. Poneki vrište. A neki čak I odrastu I ostanu nestabilni. Nezavisno od roditelja.

Danger

pre 1 godinu

kakav primitivizam. Valjda zato u Srbiji i ima toliko nasilja.

Nekad je i batina ok.
(Hamurabi, 10. maj 2022 12:14)

Zahvaljujemo se na glasu.

pearl

pre 1 godinu

Tako drastične napade besa nismo doživeli s našim detetom. Bezrazložni plač manjeg intenziteta, rešavali smo naglom promenom aktivnosti, da ne kažem "atraktivnijom" ponudom, koja momentalno kod tako male dece okupira pažnju.

P76-er

pre 1 godinu

...
Priznajem, neretko viknem, ali se trudim da to isključivo bude po zasluzi, a ne zbog mojih ličnih uznemirenosti u datom momentu. Mišljenja sam da je teže danas biti roditelj, nego 90ih kad su naši roditelji to postajali, iako su bila neka luda, luda vremena.
(Boka, 10. maj 2022 13:53)

Nisu tada vremena bila luda, mi smo danas postali luđi...

Bero Rakun

pre 1 godinu

Meni se iskreno ovo nikada nije dogodilo. Pitaju me da li mogu, ako kazem da, onda ok, a ako kazem ne, moram i da kazem zbog cega ne. Ali ni jeda ni drugi se nisu bacali po podu ili tako nesto.

Žorž

pre 1 godinu

Kad ne pomaže normalna komunikacija, prutić po guzi.Nikad vika i galama.Sad smo vec u fazi kad im je i pogled dovoljan da shvate sto mi kao roditelji zelimo.A za njihovo lijepo ponašanje su uvijek adekvatno nagrađeni.

A vidi mene

pre 1 godinu

Nisam imala slucaj sa bacakanjem po podu, ali da sa nekim verbalnim izlivima. U kuci dajemo oduska misljenjima i emocijama, da bismo bili u toku ko se kako oseca, ali negde se trudimo da se ne raspravljamo van kuce. Elem, kada se desi da krene neslaganje u losem pravcu samo pripretim da cu se apsolutno isto ponasati i ja. Dracu se, valjati, praviti grimase, ici cupava, uflekana...Na roditeljske, na rodjendanima... Prvi put kad sam pocela da se dzilitam i kreveljim,a ljudi da se osvrcu, potpuno zbunjen se smirio i ostao zabezeknut i posramljen mojim ponasanjem. Onda sam mu objasnila da se tako ja osecam kada on to uradi.

Praćnuo se Pogančić

pre 1 godinu

Naravno da bacanje po podu u prodavnici nije nerešiv problem, ali ukazuje da već kasnite sa vaspitanjem.
(Hmm, 10. maj 2022 12:10)

Lik koji očigledno nema pojma o čemu priča, odvali ovako nešto i dobije 3x više pozitivnih komentara nego negativnih.
Pričamo o deci koja imaju 1.5 do 3 godine i koja još uvek ne znaju da artikulišu svoja osećanja putem govora dovoljno dobro, što je obično glavni uzrok pomenutih tantruma. Drugi uzroci su umor (previše stimulacije za mali mozak), glad, itd. Nego samo vi rešavajte svaki problem batinama, posebno ovako nešto, pa se sutra čudite što ste odgagili hiperagresivne i nasilne debile.

Mesec

pre 1 godinu

Ovaj moj kada ga lupis dodje da vrati, kada ga lupis jos vise on trazi po kuci sta moze da uzme da te gadja. Nije video to nigde, ali takav je...kreativan. Svakako sam shvatio da ipak nije resenje motka. Pokusam da ga necim zainteresujem, pocnem da mu pricam da to nije ok. Vise ima efekta iako je mali i jos malo do druge godine.

ime

pre 1 godinu

(vera & nevera, 10. maj 2022 14:54)

Da…
Bio sam u vojsci s jednim Jehovinim svedokom… ono jest bio covek za primer. Mada nekako sablasno pitom i distanciran. Ali vrlo uctiv, vaspitan, poslusan…

Sto se tice decije poslusnosti… pomenuh taj hladan tus, mozda je ta moja mera surova, a najverovatnije jer moje dete nije bilo poslusno kao komsijsko. To sam zeleo.

Ipak! Poslusno dete nije “zdravo” jer ono potiskuje osecanja, zelje, svoj karakter… ispunjava zapovesti po automatizmu. Detetovo “ja” potisnuto. A prirodno je da bude svoje, tvrdoglavo… pogotovo decaci.


Jehovini svedoci. Zaista, koje god znam, ili da sam cuo za njih, imaju tu i takvu poslusnost. I nekako dehumanizovan lik (lik= nastup, pojavu, socijalni zivot, itd).

John

pre 1 godinu

Samo po dupetu!
(Панта млекаџија, 10. maj 2022 12:20)

Srbi ni Putina ne bi poslušali da im kaže da ne treba da biju decu.
Eto, imam novu ideju za "Anti-EU" blok - Ako uđemo u EU nećemo više smeti da bijemo decu, deca će moći da nas prijave i odosmo u zatvor, a decu nam oduzimaju. Podrška za EU ima da padne na jednocifreni procenat...

cankju

pre 1 godinu

Drmnem mu vaspitnu, izujem ga iz patika i odleti 3m. Posle ga pomilujem po kosi i pitam da li zna zbog cega je dobio batine? Samo klimne glavom i nikada vise ne ponovi gresku.
(dexter-lab, 10. maj 2022 15:42)

Ovo je bio metod vaspitavanja mog oca do moje i bratovljeve pa jedno 15e godine. Za najmanju sitnicu samarcina (tipa sto nisi pojeo rucak od juce, sto gori svetlo u praznoj sobi, sto se nisi javio da ne dolazis kuci itd). E a onda jedan put kad se zaleteo sa mojih 16 isto da me udari, sravnio sam ga sa zemljom, nikad mi vise nije prisao a kamoli pipnuo. Pa vi vidite kakve ljude pravite batinama sram te bilo

vera & nevera

pre 1 godinu

ko nema vremena za decu neka posle i ne cmizdri. evo, u komsiluku mladi ljudi jehovi svedoci,
moze sad reci ko sta hoce, ali sigurno nece cesto sresti tako pametnu i uzorno vaspitanu decu.

Moje iskustvo

pre 1 godinu

Ja sam dozivela jednom da nam je cerka legla na pod i vristala zato sto nije nesto dobila sto je htela. Na ulici ispred neke prodavnice u gradu. Imala je tada oko 2 godine. Mi smo lepo stali, pustili je i cekali. Posle nekog vremena je sama prestala i nikada vise to nije uradila. Bez batina, bez rasprave. Treba ostati miran i ne pokazati nervozu a svakako ni u kom slucaju popustiti jer ce posle svaki put kad nesto hoce tako da se ponasa.
Batine su najlaksi put ali i najbolesniji i moze da ostave veoma teske "oziljke" na detetu koji ce da ga prate kroz zivot. Roditelj mu nanosi bol a treba da ga stiti. Neko ko ga voli mu nanosi bol. Batine su fizicko nasilje i uvek znak nemoci. Dete je roditeljima na milost i nemilost izlozeno, ono ne moze da se brani. Ono nema izbor. Tuci dete je po meni greh. Isto kao tuci roditelje.

vera & nevera

pre 1 godinu

"Jehovini svedoci. Zaista, koje god znam, ili da sam cuo za njih, imaju tu i takvu poslusnost. I nekako dehumanizovan lik (lik= nastup, pojavu, socijalni zivot, itd).
ime

Ne znam, moguce da kroz svoj nacin verovanja imaju dobro Ego pod kontrolom, pa otud i takav dojam.
Pozdrav

Hmm

pre 1 godinu

Kao otac dvoje dece, smatram, bez kritike bilo kome, da su ako im dete ima ovakve napade već negde dobro pogrešili. Potcenjuje se mozak dece mlađe od 2 godine, uticaj naših akcija prema njima i ostalim ljudima oko nas. Smatramo da su "premali" da bilo šta shvate, a onda sa 3, 5, 7, 10, 17 se iznenadimo otkud sad to. Naravno da bacanje po podu u prodavnici nije nerešiv problem, ali ukazuje da već kasnite sa vaspitanjem.

ghjk

pre 1 godinu

Apsolutno nikada ovo nisam dođiveo sa mojom decom koja upravo izlaze iz tinejdž godina. Ne znam kako ni zašto, samo eto - moguće je odrastanje i bez toga.

Kada bih na javnom mestu video dete koje se ovako ponaša, uvek sam mislio da roditelj ima problem u komunikaciji.

Jedna majka

pre 1 godinu

Kao majka troje dece mogu da kazem da za takve stvari nema pravila. Jedno dete nece praviti nikada takve scene, drugo ce jednom to uraditi sa mozda 4 godine i vise nikada jer me je dooobro zapamtio posle toga, a trece ce biti nervoznije jer nismo ucinili ono sto je ocekivao a mali je (dve godine) da moze da nam objasni da je i on hteo da uzme korpu u prodavnici. I onda se zbog neke gluposti desi scena zbog koje mi dodje da iskocim iz svoje koze. Tada sam bila cool u javnosti a kuci sam ga izudarala po guzi. I onda ga ignorisala sto ga je najvise zabolelo. Prica moze ako vam dete dobro komunicira. Ali to ne uspeva svaki put. Jer je on potpuno drugaciji od starije dece, ne voli vrtic i onda se nervozne scene ponavljaju svake nedelje.

dexter-lab

pre 1 godinu

Drmnem mu vaspitnu, izujem ga iz patika i odleti 3m. Posle ga pomilujem po kosi i pitam da li zna zbog cega je dobio batine? Samo klimne glavom i nikada vise ne ponovi gresku.

ime

pre 1 godinu

U najtezim slucajevima- hladan tus. Dovoljno je jednom, svaki sledeci put, ako se desi histerija, dovoljno je da se dete podseti.
Imam 6godisnjaka, od previse mazenja ume da se zaplace ili pobesni... to mi smesno, pa ga zavitlavam i dosoljavam... :) Uglavnom, za takve stvari 0 tolerancije. Ono mladje dete... ko i sva drugorodjean deca- vaspitava ga ovo starije, dakle nije u roditeljskoj nadleznosti, toliko. Zatp ce biti bolje.

Nego, vidiom po parkovima deca imaju napade, zele nemoguce, zele odmah... ok, njihovo pravo, njihov nacin da dobiju, al roditelji koji skacu da im udovolje!? Dobro je, pomislim, nisam toliko pogresio u odgoju.

Dakle, takve ispade ne shvatam ozbiljno. Bude mi smesno i kao sto rekoh, dete to jos vise razbesni...

Nebitna stvar u odrastanu. Nije vredno pomena.
Mozda za one roditelje koji se izlome da udovolje svakom prohtevu...

Za vaspitanje su najbolji prevencija (licni primer i ophodjenje supruznika) i terapija (razgovor, razgovor, razgovor... i batina). od samog rodjena.

mrkela

pre 1 godinu

Kako su mi svi fini u ovoj anketi. Ili lazu ili su stvarno takvi. Ako je ovo drugo u pitanju, neka nam je Bog na pomoci u sta ce ta djeca da izrastu. Burn out sa 19 godina, psiholog sa 15, psihijatar sa 24, odvikavanje od teskih droga sa 29. E to! Moji su jednom napravili scenu u marketu. Ponavljam, jednom su napravili, nikad vise. Uf sto sam trcao da ih zagrlim, da im pricam... Meni moji roditelji govorili kad sam im prebacivao da su me tukli da im je zao sto me nisu tukli jos vise. A nikada nisam pravio neke krupne probleme, nista droga, nista bezanje iz skole, samo one lagane djecije problemcice sam stvarao.

Boka

pre 1 godinu

. Tada sam bila cool u javnosti a kuci sam ga izudarala po guzi. I onda ga ignorisala sto ga je najvise zabolelo. Prica moze ako vam dete dobro komunicira. Ali to ne uspeva svaki put. Jer je on potpuno drugaciji od starije dece, ne voli vrtic i onda se nervozne scene ponavljaju svake nedelje.
(Jedna majka, 10. maj 2022 13:07)

Smatram da je ovo pogrešan pristup, jer dok ste vi došli od momenta izliva dečijeg besa do kuće, malac je 3 puta zaboravio šta je uradio, i ispada da ste ga tukli bez razloga (po njemu). Psihologija roditeljstva je jako komplikovana stvar, pogotovo ljudima koji su prepuni tenzije kako zbog ovog užurbanog vremena, tako zbog savremenih poslova, učestale komunikacije, a dete kao dete, njemu je potrebna pažnja bez obzira da li ste Vi imali danas 101 telefonski poziv, šalovali 300 kvadrata ploče ili doleteli iz Misurija. Priznajem, neretko viknem, ali se trudim da to isključivo bude po zasluzi, a ne zbog mojih ličnih uznemirenosti u datom momentu. Mišljenja sam da je teže danas biti roditelj, nego 90ih kad su naši roditelji to postajali, iako su bila neka luda, luda vremena.

Danger

pre 1 godinu

kakav primitivizam. Valjda zato u Srbiji i ima toliko nasilja.

Nekad je i batina ok.
(Hamurabi, 10. maj 2022 12:14)

Zahvaljujemo se na glasu.

vera & nevera

pre 1 godinu

ko nema vremena za decu neka posle i ne cmizdri. evo, u komsiluku mladi ljudi jehovi svedoci,
moze sad reci ko sta hoce, ali sigurno nece cesto sresti tako pametnu i uzorno vaspitanu decu.

Rajko

pre 1 godinu

Uštinem ga jako za dupe. Odmah prestaje da besni. Prva dva/tri puta sam morao da uštinem baš jako, ali je dete vrlo brzo povezalo neprihvatljivo vaspitanje sa pojavom bola u predelu dupeta. Često je dovoljno i samo da krenem da ga uštinem, pa da se smiri...

John

pre 1 godinu

Samo po dupetu!
(Панта млекаџија, 10. maj 2022 12:20)

Srbi ni Putina ne bi poslušali da im kaže da ne treba da biju decu.
Eto, imam novu ideju za "Anti-EU" blok - Ako uđemo u EU nećemo više smeti da bijemo decu, deca će moći da nas prijave i odosmo u zatvor, a decu nam oduzimaju. Podrška za EU ima da padne na jednocifreni procenat...

eto

pre 1 godinu

Ne mora batine. Nasa je sa 3 u supoermarketu nakon natrpane korpe sitnica za nju pocela da otvara neke bombone. Mi joj rekli da ne moze, da saceka da izadjemo. Krece bes, vriska, cuda - vazi, sad gledaj kako sve ovo sto je bilo za tebe vracamo na police i ne dobijas nista jer se ponasas tako kako se ponasas. I to se desilo tad i nikad vise. Od tad pita jel moze da dobije nesto, ako kazemo ne - to je to, nema drame.

kopiranosatvitera

pre 1 godinu

Sreća pa nismo imali tih problema toliko često. Desilo se svega par puta da krenu da plaču kada idemo iz parkića ili malena kada neće da da ruku dok šetamo. Samo razgovor, strpljenje, smirenost koliko je moguće, a teško je, kako nije. Pričamo im non-stop. Zasad to pali kod njih pa videćemo dokle. Ali sva deca su različita, tako da ne možemo sve to posmatrati iz jednog ugla. Samo se trudite uvek da im pričate. Shvatiće da ih uvažavate, a to puno znači za njihovo samopouzdanje koje se gradi od malih nogu.

Žorž

pre 1 godinu

Kad ne pomaže normalna komunikacija, prutić po guzi.Nikad vika i galama.Sad smo vec u fazi kad im je i pogled dovoljan da shvate sto mi kao roditelji zelimo.A za njihovo lijepo ponašanje su uvijek adekvatno nagrađeni.

A vidi mene

pre 1 godinu

Nisam imala slucaj sa bacakanjem po podu, ali da sa nekim verbalnim izlivima. U kuci dajemo oduska misljenjima i emocijama, da bismo bili u toku ko se kako oseca, ali negde se trudimo da se ne raspravljamo van kuce. Elem, kada se desi da krene neslaganje u losem pravcu samo pripretim da cu se apsolutno isto ponasati i ja. Dracu se, valjati, praviti grimase, ici cupava, uflekana...Na roditeljske, na rodjendanima... Prvi put kad sam pocela da se dzilitam i kreveljim,a ljudi da se osvrcu, potpuno zbunjen se smirio i ostao zabezeknut i posramljen mojim ponasanjem. Onda sam mu objasnila da se tako ja osecam kada on to uradi.

Mesec

pre 1 godinu

Ovaj moj kada ga lupis dodje da vrati, kada ga lupis jos vise on trazi po kuci sta moze da uzme da te gadja. Nije video to nigde, ali takav je...kreativan. Svakako sam shvatio da ipak nije resenje motka. Pokusam da ga necim zainteresujem, pocnem da mu pricam da to nije ok. Vise ima efekta iako je mali i jos malo do druge godine.

Praćnuo se Pogančić

pre 1 godinu

Naravno da bacanje po podu u prodavnici nije nerešiv problem, ali ukazuje da već kasnite sa vaspitanjem.
(Hmm, 10. maj 2022 12:10)

Lik koji očigledno nema pojma o čemu priča, odvali ovako nešto i dobije 3x više pozitivnih komentara nego negativnih.
Pričamo o deci koja imaju 1.5 do 3 godine i koja još uvek ne znaju da artikulišu svoja osećanja putem govora dovoljno dobro, što je obično glavni uzrok pomenutih tantruma. Drugi uzroci su umor (previše stimulacije za mali mozak), glad, itd. Nego samo vi rešavajte svaki problem batinama, posebno ovako nešto, pa se sutra čudite što ste odgagili hiperagresivne i nasilne debile.

ime

pre 1 godinu

(vera & nevera, 10. maj 2022 14:54)

Da…
Bio sam u vojsci s jednim Jehovinim svedokom… ono jest bio covek za primer. Mada nekako sablasno pitom i distanciran. Ali vrlo uctiv, vaspitan, poslusan…

Sto se tice decije poslusnosti… pomenuh taj hladan tus, mozda je ta moja mera surova, a najverovatnije jer moje dete nije bilo poslusno kao komsijsko. To sam zeleo.

Ipak! Poslusno dete nije “zdravo” jer ono potiskuje osecanja, zelje, svoj karakter… ispunjava zapovesti po automatizmu. Detetovo “ja” potisnuto. A prirodno je da bude svoje, tvrdoglavo… pogotovo decaci.


Jehovini svedoci. Zaista, koje god znam, ili da sam cuo za njih, imaju tu i takvu poslusnost. I nekako dehumanizovan lik (lik= nastup, pojavu, socijalni zivot, itd).

Maja

pre 1 godinu

Jednom smo imale tu situaciju, tri godine je imala. Nisam htela da kupim igračku za koju se ona uhvatila. Krenemo, ona se baci na pod tržnog centra, lupa i rukama i nogama, a ja nastavim svojim putem, ne osvrćem se. U roku od pola minuta se stvorila pored mene i kao da ništa nije bilo.

Boško

pre 1 godinu

Nikad nisam imao ovakvih problema, niti ljudi u mom bližem okruženju. Ali sam imao prilike da vidim dečaka od 5 ili 6 godina koji mlati majku svom silinom u supermarketu, prvo rukama, a onda i stvarima sa rafova. Užasna scena i nije mi jasno kako roditelji dovedu sebe u takvu situaciju. Da je meni moj sin to uradio, ubacio bih ga u prvi kontejner, jer je priča o vaspitavanju završena kad doživiš tako nešto.

nextone

pre 1 godinu

Najvažnije je da ne dobije to zbog čega besni jer ste ga ohrabrili da besni i ubuduće. Jasno staviti do znanja da je to neprihvatljivo ponašanje.

pearl

pre 1 godinu

Tako drastične napade besa nismo doživeli s našim detetom. Bezrazložni plač manjeg intenziteta, rešavali smo naglom promenom aktivnosti, da ne kažem "atraktivnijom" ponudom, koja momentalno kod tako male dece okupira pažnju.

Moje iskustvo

pre 1 godinu

Ja sam dozivela jednom da nam je cerka legla na pod i vristala zato sto nije nesto dobila sto je htela. Na ulici ispred neke prodavnice u gradu. Imala je tada oko 2 godine. Mi smo lepo stali, pustili je i cekali. Posle nekog vremena je sama prestala i nikada vise to nije uradila. Bez batina, bez rasprave. Treba ostati miran i ne pokazati nervozu a svakako ni u kom slucaju popustiti jer ce posle svaki put kad nesto hoce tako da se ponasa.
Batine su najlaksi put ali i najbolesniji i moze da ostave veoma teske "oziljke" na detetu koji ce da ga prate kroz zivot. Roditelj mu nanosi bol a treba da ga stiti. Neko ko ga voli mu nanosi bol. Batine su fizicko nasilje i uvek znak nemoci. Dete je roditeljima na milost i nemilost izlozeno, ono ne moze da se brani. Ono nema izbor. Tuci dete je po meni greh. Isto kao tuci roditelje.

Bero Rakun

pre 1 godinu

Meni se iskreno ovo nikada nije dogodilo. Pitaju me da li mogu, ako kazem da, onda ok, a ako kazem ne, moram i da kazem zbog cega ne. Ali ni jeda ni drugi se nisu bacali po podu ili tako nesto.

Donglai Pei

pre 1 godinu

Moje dete je "napad besa" imalo prvi i poslednji put kada je imalo otprilike dve godine. Htelo je nesto i pocelo je da se dere i histerise. Ja kad sam ga videla jednostavno sam bila toliko sokirana njegovim ponasanjem da nisam rec mogla da izustim (nas je bilo cetvoro dece u porodici, imali smo strogog oca i nikada se nismo tako ponasali). Ne znam kakvu sam facu napravila, ali kada me je dete videlo u momentu je prestalo da se dere i nikada vise nije ponovilo nesto slicno.

ja

pre 1 godinu

kad si bili mali ,najavim gde idemo i sta kupujemo u velikoj radnji ,po mogucnosti da deca tada nisu gladno i nervozno, u male radnje udjem sama a oni cekaju ispred ,desi se po nekad kuknjava i to dete ne dobije zeljenu stvar jer nam nije potrebna ,nemojte uciti decu konzumerizmu ,neka budu sretna zbog svega drugog sto imaju u zivotu

Eto

pre 1 godinu

@ja

Tako je, bitno je da se najavi. Idemo u prodavnicu, možeš da uzmeš jednu, možda dve stvari i to je to. Bitno je da znaju unapred šta ih očekuje. Ako ih ne pripremiš, njima to nije jasno zašto ne može kad vi već uzimate brdo stvari. I lepo verbalizuješ - idemo u prodavnicu da uzmemo šta sve treba, ti možeš da uzmeš jednu stvar, koju god. Niko od nas ne uzima baš sve što hoće, ni ja, ni mama, niko. I deci to bude jasno. Ja sam inače neko kog su roditelji tukli preko mere i sad sa decom vidim da ako prosto im objasnite šta se dešava, oni sarađuju i budu vrlo kul. Naši sad imaju 9 i 6 i vrlo su razumni.

Stef

pre 1 godinu

Neverovatno je da niko nije pomenuo da su sva deca različita. Nije sve ni do roditelja. Ima nešto I u genetici. Neki su mirniji I promišljeniji a neki galame I zahtevaju. Poneki vrište. A neki čak I odrastu I ostanu nestabilni. Nezavisno od roditelja.

Ziege

pre 1 godinu

Uglavnom deca i ne stizu na red jer sam ja stalno besan :)
(fast radio, 10. maj 2022 12:48)


u moru "savrsenih roditelja" najbolji komentar ???

cankju

pre 1 godinu

Drmnem mu vaspitnu, izujem ga iz patika i odleti 3m. Posle ga pomilujem po kosi i pitam da li zna zbog cega je dobio batine? Samo klimne glavom i nikada vise ne ponovi gresku.
(dexter-lab, 10. maj 2022 15:42)

Ovo je bio metod vaspitavanja mog oca do moje i bratovljeve pa jedno 15e godine. Za najmanju sitnicu samarcina (tipa sto nisi pojeo rucak od juce, sto gori svetlo u praznoj sobi, sto se nisi javio da ne dolazis kuci itd). E a onda jedan put kad se zaleteo sa mojih 16 isto da me udari, sravnio sam ga sa zemljom, nikad mi vise nije prisao a kamoli pipnuo. Pa vi vidite kakve ljude pravite batinama sram te bilo

P76-er

pre 1 godinu

...
Priznajem, neretko viknem, ali se trudim da to isključivo bude po zasluzi, a ne zbog mojih ličnih uznemirenosti u datom momentu. Mišljenja sam da je teže danas biti roditelj, nego 90ih kad su naši roditelji to postajali, iako su bila neka luda, luda vremena.
(Boka, 10. maj 2022 13:53)

Nisu tada vremena bila luda, mi smo danas postali luđi...

vera & nevera

pre 1 godinu

"Jehovini svedoci. Zaista, koje god znam, ili da sam cuo za njih, imaju tu i takvu poslusnost. I nekako dehumanizovan lik (lik= nastup, pojavu, socijalni zivot, itd).
ime

Ne znam, moguce da kroz svoj nacin verovanja imaju dobro Ego pod kontrolom, pa otud i takav dojam.
Pozdrav