Bračni terapeut za Super ženu: Ovo je glavni uzrok sve češćih razvoda brakova u Srbiji

Utorak, 27.09.2016.

15:35

Izvor: Super žena

Braèni terapeut za Super ženu: Ovo je glavni uzrok sve èešæih razvoda brakova u Srbiji IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

M

pre 7 godina

@Marko
Zaista me zanima koliko imaš godina?

Tvoje razmišljanje je odprilike tipično za mlade muškarce između 20 i 30 godina kod nas. Koji su usled ne mogućnosti da sagledaju situaciju u kući, gde majka radi, a kad dođe sa posla čeka je još milion i jedna obaveza vezana za kuvanje, čišćenje, spremanje, pranje nabavku i sve što ide uz to a onda još i vaspitanje dece. I u svemu tome izvlače zaključak da je mama nervozna zbog posla ili "šefa" jer nemaju kapacitet da uvide da su očevi odsutni, ne pomažu ništa oko kuće, i minimalno se ulažu oko dece.
I onda razvijaju romantizovanu viziju žena kao sretnih domaćica,koje sa osmehom i toplim obrokom dočekuju muža s posla.

majku mu

pre 7 godina

vrlo je jednostavno! Ne ulazeci u filozofiju i kako ko posmatra zivot, neke stvari su osnovne - pricam muskarcima jer vecina zena ovo vec radi. Radi po kuci! Sve poslove! I da ne mora da ti se kaze, nisi brate slep - kad vidis da je masina sudje/ves puna a ti je isprazni i obratno. U vojsci (nedobog bajboku) si mogao? Sve bilo pod konac? Pa sta je problem gajbi covece, usisaj, pocisti. Nabavljaj klopu i slobodno skuvaj rucak. Mislim, po meni je ovo neki minimum razumevanja zajednickog zivota, u bukvalnom smislu ljudi koji dele prostor i zivot.I to bez obzira da li zena radi ili ne, razlika ce biti samo intenzitet pomoci. Ako imas decu, pa nisu ikebana da ih poljubis par puta i cao pali. ako zelis da budu normalni ljudi, onakvi kakve bi voleo, radi sa njima, provodi vreme, druzi se, bleji, sali, zajebavaj, budi ozbiljan. I kad se razboli dete ne pravi se lud. Idi na roditeljske, budi pravi roditelj. Ovo je apsolutni minimum da bi funkcionasala porodica. A to je samo pocetak.

bzvz

pre 7 godina

Pa naravno da su muskarci postali visak. Niti zaradjuju vise nego sto sami pojedu niti se bave decom i kucnim poslovima. Gledaju da uhvate ladovinu i ne potresu se ni za sta. Citaj suvisni su. A lideri su samo kad treba da se deru i naredjuju a ne da zasucu rukave. Trutovi.

ravnopravnost nema alternativu

pre 7 godina

Vauuu, koliko samo ostvarenih, samostalnih, vrednih zena, cccc. A tek sto kuvaju na recima ( a realno, ne znaju ni supu iz kesice da skuvaju). Utopija u rijaliti Srbistanu.

slučajni prolaznik

pre 7 godina

Ja bih dodao pored nedostatka novca još nešto.. A to je netolerancija,nedisciplinovanost da ti većinski deo ljudi koji su u braku u današnjem vremenu se ponašaju kako ko hoće a ne onako kako bi trebali da budu..

misli "srcem" a ne glavom

pre 7 godina

@Catwoman
...i bas zato izbegavam sex da bi mislila glavom,a ne srcem...

he,he... pita uciteljica Pericu o gradji srca i on pocne: "Srce ima noge...", i tu ga zacudjena uciteljica prekine i trazi da on to objasni. Perica kaze da je to cuo od tate, jer on svako vece cuje iza vrate roditeljske sobe da tata kaze: " Srce, podigni noge malo vise..."

Ne zanm zasto sam se setio ovog vica...

Светозар Марковић

pre 7 godina

Комуникација је основ савременог брака и породице. Уколико је комуникација једносмерна и иреверзибилна брак и породица се распадају. Секс, новац, алкохол немају везе са распадом брака. Ако имамо комуникацију и онда нам ни секс ни новац нису проблем. Поред тога брак је вид компромиса а он се решава поново комуникацијом и договором. Без обзира на уздигнуће права жена и материјалног благостања човеку као врсти је потребна породица јер се тако лакше и сигурније пролази кроз живот. Можда је некоме занимљиво у тридесетим да буде сам, разуздан и слободан али дођу четрдесете и педесете када човек сабира живот и где си онда ?! Сам у 150м2 без игде икога а зима стиже. Нема никога да те угреје и утеши. Човек се у 21.веку определио за моментални и материјални ужитак неразмишљајући дугорочно и о каснијим последицама. Све је постало површно па тако и смисао брака и уживања у сексу ... живот је постао порнографија, чиста механика

Marko

pre 7 godina

Žene su danas u većim mogućnostima za samostalan život, nađu (ili već imaju) posao, stan i onda se lakše odlučuju na razvod ako im muž nije na razini da im olakšava život. Čim se pojavi problem odoše one. Današnje vreme ima i prednosti i mane u odnosu na prošlo. Zar je ženi lakše tezgariti u marketu sa neplaćenim prekovremenim nego da bude kućanica i brine o porodici, što bi doprinelo zadovoljstvu i kvaliteti života čitave porodice? Kao dijeca najviše smo mrzili mamine radne vikende. Najljepši događaj dana je bio mamin povratak s posla. Kvaliteta života ne oviši samo o novcu već o toplini i ugodi koju daje porodična atmosfera. Mama u kući, topli obrok, sve uređeno i čisto, mir, to je ono što daje ugodu. Nije isto kad imaš novca pa ideš pojesti vani.

x-man

pre 7 godina

Catwoman@ sve si ti to znala pre nego sto si se udala,i sada kukas! Tako biva kada ti sex odlucuje sa kim ces provesti ostatak zivota! Pre su se ljudi zaljubljuvali,voleli i zenili,a sada prvo sex,pa ako si dobar moj si,ako nisi idemo dalje!

Marko

pre 7 godina

Prije:
Radio uglavnom samo muškarac. Imao veću platu od koje je porodica mogla da živi. Žena se bavila kućom, djecom, kuhinjom. Kad s posla dođe umoran muž dočeka ga topli obrok, uređena kuća, dobro raspoložena žena, djeca sa izvršenim školskim zadaćama. Nakon zajedničkog objeda bio je zajednički ili zaseban odmor. Isplanira se po danima šetnja, kupovina, druženje s prijateljima. Djeca u park ispred zgrade. Naveče gledanje televizije i raniji odlazak na spavanje.

Sad:
Ako radi samo muškarac, plata mala i ne može se pokrit troškove sa jednom platom. Ako je plata veća i dovoljna, žena je kući ali zanemaruje svoje obaveze, ili je na društvenim mrežama ili u kupovini ili na kavi sa prijateljicima ili na telefonu s majkom. Djeca samo na informatičkim "aparatima", često nesretni ako nemaju dovoljno novca jer ih u razredu zlostavljaju i zadirkuju preko fb. Ne poštuju nastavnike. Ne poštuju roditelje. Muž dođe kasno s posla a nema ništa skuhano, kuća neuredna, žena depresivna.
Ili ako radi i žena, skoro sve isto samo još veći kaos kući jer žena ništa ne stigne u kući jer je maltretiraju na poslu za nikakvu platu. Porodica pod pritiskom zbog puno rada i malo para. Daju si oduška u nekom sitnom poroku i ne izdrže dugo jer su kronično nezadovoljni. To je većina šta ja vidim.

2+2=5

pre 7 godina

моја жена није добила већа права она је рођена једнако као ја.
једнаки и поштовани.

M

pre 7 godina

Uh kako bi muški komentatori voleli da žene opet budu domaćice vezane za kuću bez ičega pa da ne mogu da vas ostave kad ih maltretirate.

Evo @Vladimir baba mog dečka se to pre 50 godina nije razvela od muža nasilnika i alkoholicara, ali je požurila da decu što pre udalji od kuće a onda je malo vremena provodila šetajući po rodbini u posetama, da bi na kraju izvršila samoubistvo jer više nije mogla da izdrži a nije imala gde. Mnogi su ostajali zajedno "zbog dece" a ta deca samo više trpe što žive sa roditeljima koji se ne vole i nepodnose (to je za ru decu brak), a očevi dva moja prijatelja su jednostavno napustili kuću pre oko 30tak godina oba slučaja, nisu razvedeni ali ne žive zajedno, u oba slučaja očeve viđaju tipa jednom godišnje jer te očeve boli uvo da se iscimaju.

Zoki

pre 7 godina

Više se porodica raspalo radi para nego radi seksa. Međutim, sve se svodi na jednu jedinu stvar - nedostatak spremnosti na kompromis, pa i na svojevrsno žrtvovanje. Ako nam na prvom mestu "ja" a ne "mi" (tj. porodica), onda nam se događa to što se događa.

Dijasporac

pre 7 godina

Verovali ili ne, kad mi je dojadila davao sam joj po 100€ na dan da ide da potrosi na sebe, samo da nebude kuci.
Ni dva meseca nije sastavila normalno, treceg je vec alko problem naisao a krajem treceg meseca i narkotika. Amfetamin za pocetak jer joj bilo zao da nema energije a ima i novca i slobode.
4 meseca je nestala. Cuo sam da je u nekoj drugoj zemlji.
Ono, kad si proklet, sam pao sam se ubio. Moralo se testirati da li je materijal pouzdan ili ne. Bez dece umesane nikom nista.

Dankinja pukla ko zvecka.
Najinteresantnije da ova sadasnja, nase gore list, apsolutno je ne zanima luksuz, zadovoljna sa malo i skromna bez zelje da se izivljava iako bi mogla.

Ocigledno da nema pravila, kao ni sa lubenicom neznas sta si uzeo dok nedodjes kuci a onda moze biti kasno.

Vise novca nego li treba je ocigedno pogubnije nego kad ga fali.
ps: imala je i svoju platu.

ŠtaSad

pre 7 godina

ako on NIŠTA u kući ne radi, ni ekser ne zakuca, šta ja dodjem tu? ako ja spremam kuću, ako kuvam, perem, ako kosim travu i sečem ogradu, posipam otrove oko kuće, sadim novu travu, radim na poslu vam kuće, bavim se decom, održavam kontakt sa svojom i njegovom familijom, šta sam ja u porodici a šta je on? džabe mi fakultet! volim ga, a volim i sebe!

zaljubljeni lav

pre 7 godina

Zene su samostalnije nego pre,a svrha braka je bila da se muskarac brine o zeni i deci .Ta svrha je nestala,posto zene i same zaradjuju a sudija i tako odreze koliko ce otac da placa za decu :(

Belladonna

pre 7 godina

@ Petar- procitaj jos jednom sta si napisao!!!!! Jel bi se ovo odnosilo i na tvoju cerku? Ili bi njenom muzu siledziji savetovao da ukine tvojoj cerki pravo da bude " samostalna" . Ocito mesas bezobrazluk i samostalnost, ima raznih zena. Niko nikoga ne sme da gusi, supruznici treba da se podrzavaju u napredovanju jer imaju isti cilj i grabe ka njemu a to je da doprinesu svojoj deci i zajednici i da svi budu pobednici. Pre bih rekla da si ti operisan od ambicije a da si imao takvu zenu, ali nije krivac u njoj vec u tebi. Svaki uspeh mog supruga je i moj uspeh kao i obrnuto, i zajedno uzivamo u tome, sa decom i sve psom. Castimo se nekim nasim zadovoljstvima, radujemo se svemu.

nixon

pre 7 godina

Jednom mi je neki stariji (mudriji) covek rekao:
...kad dodje brak zene bi totalno da promene muskarca (da ga prilagode sebi) a muskarci bi da ostane kako je bilo i ranije...ako niko ne popusti ode mast u propast...
...deca samo ubrzavaju taj proces...

rP

pre 7 godina

Sve se vrti oko para. Nijedna žena koja živi lepo neće da ide iz braka nebitno koliko tu bilo problema jer novac sve to sredi. Takva neka ako ode iz braka idu u neizvesnost, vraća se kod roditelja, i standard života joj drastično pada, i za alimentaciju je čupavo jer se u Srbiji ona lako zaobilazi. Žene su po prirodi veliki materijalisti.
Sa druge strane, kad nema novca tu ima dosta problema, kad se oskudeva u nekim stvarima onda nema ni ljubavi...ljudi su besni i nije im do života, i normalno da nema ni komunikacije....

...činjenica je ....

pre 7 godina

"Mešanje roditelja" ? To je širok pojam. Velikom broju porodica i bračnih parova u Srbiji npr. finansijska pomoć roditelja je jedini izvor prihoda. I to uglavnom penzije, koje svi znamo, često nisu veće od 20.000, pa se ti ljudi odriču čak i mesečnih lekova i bolje ishrane da bi imali da pomognu. Slažem se da ima roditelja koji su svojoj deci, snajama, zetovima pravi "porub u du**" (da prostite;)), ali nije u redu očekivati i zahtevati od tih ljudi samo pare, pomoć u kući i oko dece, a kada nešto drugo kažu odmah ih proglašavati za dosadne džangrizavce koji se mešaju u brak svoje dece!?
Uostalom, koliko bi bilo manje letovanja i zimovanja, više neplaćenih računa i isključene struje, manje novih patika i knjiga prvog septembra za decu, ručaka i večera, zimnice i ko zna čega još da nije "mešanja roditelja".
Znam da će komentar dobiti više negativnih glasova, ali razumem...

Grof

pre 7 godina

Najcesci razlog braka je plata od 22 000 dinara. Ili ti MINIMALAC.
Mozemo da pricamo sta hocemo ali dostastvari zavisi od novca slazem se da nije presudan ali dosta zavisi. Postali smo hronicno siromasni a samim tim i razdrazljivi ...

mile

pre 7 godina

Kad čujem ovo žene dobile više slobode, i više ne moraju da trpe maltretiranje ispade da su sve žene trpele torturu. Dajte molim vas.

bg

pre 7 godina

Viša srednja klasa se mnogo manje razvodi od nižih staleža. Žive udobnije i obrazovaniji su, i mnogo pametnije biraju partnera. Ti ljudi uglavnom dolaze iz funkcionalnih porodica pa cene porodične vrednosti. Dok sa druge strane, niži staleži dolaze iz rasturenih porodica, gde je otac tukao majku ili je bio zavisnik od alkohola, pa su i iskompleksirani zbog nemanja novca, loše obrazovani i loše usmereni.
Devojke koje nisu imale očinsku figuru u životu uglavnom biraju nasilnike, i posle se razvode.
Porodica je temelj društva, iz porodice sve potiče.

Sremac

pre 7 godina

Komentatori su ustvari pokazali zašto brakovi pucaju, jer očigledno ništa ne znaju a misle da su pametni i krivicu traže u partneru. Pa evo ja sam u srećnom braku već deset godina i imamo petoro dece. prvo čovek mora da sazre i stasa. muškarac da zna da radi sve poslove u kuci i oko kuće. I da je sposoban da zaradi dovoljno novca za celu porodicu. Mora da bude i vaspitan da zna da ceni ženin rad i trud. Da kad ustane od stola kaže hvala, bilo je sjajno, kad odlazi iz kuće da poljubi i kaže volim te. žena mora da zna radi sve poslove u kuci i da vaspitava decu. žena je stub porodice. Mora da bude smerna i odmerena. treće u braku mora da postoji i treća osoba, a to je Gospod Bog. On je glavni. Njega svi slušaju i poštuju njegove zakone. Ako on izostane onda nema garancije da neće doći do prevare, alkoholisanja, kladionica, fizičkog maltretiranja, svadjanja sa roditeljima i tako dalje. Brak je zajednica muskarca, žene i Boga. krunisan decom. Muškarci ne tražite žene po kafićima i klubovima, te vam nikad neće biti dobre, žene bežite od onih što se bude posle pola osam ujutro i ispijaju kafe do devet a ne znaju ni sijalicu da promene i što im majka čisti cipele i sobu. U mojoj kući je bilo kada nismo imali novca(jako retko) i kada je bilo i više nego što nam je trebalo ali novac nije uticao na stabilnost braka.

Dott

pre 7 godina

Verujte vi Dott-u sta vam kaze, gotovo svi izneti razlozi razvoda poticu iz postelje.
Muskarac je obicno nezadovoljan ucestaloscu a zena kvalitetom seksa koji imaju. Muskarac kome je potrebno vise seksa, to ce resiti tako sto ce imati ljubavnicu ili se odati alkoholu, a posto seks i iscezne iz njihovog zivota, nastaje udaljavanje-otudjenje i eto uslova i za resavanjem problema i na nasilan nacin. I naravno da ce zena navesti razlog alkoholizam ili neverstvo a ne ono sto je prethodilo tome.

(Catwoman, 27. septembar 2016 16:42)

Ti cinis klasicnu gresku za zene. Bez seks, udaljavate se, gubi se empatija, tupe vam osecanja jedno prema drugom, nestaje tolerancija koje uvek u pocetku ima. Muskarac je spreman mnogo toga da tolerise ako je u krevetu sve u redi i ima ga dovoljno, sa nestankom toga, sve se raspada, doziveces udarce sa svih strana i tada shvati koliko je on tolerisao sve sto mu se nije dopadalo kod tebe, jer ce sve to polako izneti na sto.

ten yard penalty

pre 7 godina

Tacno,glavni razlog svadjanja sa suprugom...on je pusac i trosi oko 7 hiljada na cigarete,plus ostali troskovi koje imamo a ne stojimo finansijski najbolje,imamo dete od god. i po,i kad mi kaze da nema npr. za neku igracku ili garderobu,planem i odmah mu sve racunam kroz kutiju cigareta,i ne samo za to,bilo sta drugo...a osim sto se slazwmo u sexu,oko svega ostalo se raspravljamo,a ja sam inicijator svadja ...i bas zato izbegavam sex da bi mislila glavom,a ne srcem...
(Catwoman, 27. septembar 2016 16:42)
Zahvaljujemo se na glasu.

nisi ti samo "catwoman".....TI SI "HELLCATWOMEN"!!(zzena- machka iz pakla,izgleda...)

marko

pre 7 godina

problem je u prevelikom samoljublju , kako su ziveli nasi stari , ko se to poziva na ekonomiju ? nase bake su prale ves na ruke u hladnoj vodi i to za 4-5 dece deke su isle od ranog jutra u njivu i na kraju dana svi podele po parce pogace i sira ..
kako tada brakovi nisu pucali ?
problem je sto su danasnji ljudi razmazeni ,vole samo sebe i nemaju ni trunku samokriticnosti. nikada nikoga ko se razveo nisam cuo da je rekao "ja sam kriv" i jedna i druga strana tvrde da je onaj drugi kriv. ljudi milse da je zaljubljenost dovoljna za brak a kada ona nestane i kada treba da bude postovanja brakovi pucaju.
drugo citam sada ovo o Albertu Nadju znam mnogo zena koje su na neki nacin bile zlostavljanje i dosta njih se vracalo zlostavljacu. nase zene su takve da mahom coveku koji im da slobodu ,postovanje skacu po glvi i nabiju rogove.

The Red Woman

pre 7 godina

@Zoran
Ne znači da nije postojalo, već je ranije ženama bila uskraćena prilika da se obrazuju, da rade, a samim tim im je bila uskraćena samostalnost, te se stoga nisu smele usuditi na razvod. Pogotovo što su one koje nekako i skupe petlju i razvedu se bile žigosane i kao takvima im često ni rođeni roditelji nisu hteli pomoći dok se ne snađu, jer su 'obrukale' porodicu. Razmislite malo pre nego što napišete komentar koji će završiti nepovratno u etru!

Beogradjanka

pre 7 godina

@Petar
Aha. Dakle, ti Petre mislis da zene ne treba da budu samostalne u smislu da ne zavise od muskarca? Mislis da zene treba da cute, slusaju jer, eto, nemaju gde da odu i nemaju od cega da zive i da nema muskaraca, one jadne ne bi znale sta ce sa svojim zivotom? 21. vek je. I nije problem u kako ti kazes "osamostaljivanju" zena nego u medjuljudskim odnosima koji su jezivi. Jezivi su izmedju ostalog i zato sto postoji mnogo takvih koji razmisljaju jednostrano kao ti. Nazalost.

Sale#

pre 7 godina

Sva suština kvalitetnog braka je sadržana u poslanici Sv.Apostola Pavla Efescima...
Sve ostalo je zamajavanje ljudi, izrugivanje porodice, krah iste...
Ko se toga drži, ti brakovi su opstali sa svim svojim unutrašnjim problemima. Čim žena pomisli da je muško, ili muško da je žensko i da čeka sve od žene, od braka nema ništa. Ako se roditelji umešaju, tek belaj!
Ranije para nije bilo, pa je razvod bio sramota, danas je razvod 'normalan'. A ako je hipoteticki homoseksualizam normalan, što ne bi i razvod bio to isto!?
Sve je okrenuto naglavačke i zato se porodica kao institucija srušila, zato je i društvo propalo...

Peggy

pre 7 godina

Ne, nema veze sa ekonomijom. Ekonomija je univerzalni izgovor muskaraca koji su i dalje bolesno patrijarhalni, zapusteni i nezainteresovani da pomognu/ucestvuju. U kratko - lenjost kada se radi o njihovoj ulozi kao muza, partnera i oca. Ekonomija, primecujem, je i glavni razlog koji se navodi kada su samci. 'Niko me nece zato sto sam bedan, a sve su sponzoruse'. Toga sigurno ima ali postoji i ono: ako su 'bogatiji' to znaci i da su obrazovaniji, emancipovaniji, vise su videli i proputovali i odnos prema zenama je baziran na jednakosti. Potpuno sam sigurna da takav pristup zenama i braku moze da postoji i bez tih svemocnih para. Sve je u glavi.

realna

pre 7 godina

Novac,sex,komunikacija,roditelji,redosled moze biti i drugaciji,ali su problemi slicni!Zbog dece je najbitnije da roditelji ostanu u kontaktu i da deca sto manje prisustvuju svadjama(dete sam razvedenih roditelja koji se ne podnose),jer deca najvise pate!

kangrga

pre 7 godina

@Catwoman
Žene koje se udaju za pušača ne misle svojom glavom. Pušači su mahom sebični ljudi koji misle samo na sebe. Taj će pre kupiti kutiju cugareta nego kilu banana detetu. Tužno ali tako je. Pamet u glavu.

Catwoman

pre 7 godina

Tacno,glavni razlog svadjanja sa suprugom...on je pusac i trosi oko 7 hiljada na cigarete,plus ostali troskovi koje imamo a ne stojimo finansijski najbolje,imamo dete od god. i po,i kad mi kaze da nema npr. za neku igracku ili garderobu,planem i odmah mu sve racunam kroz kutiju cigareta,i ne samo za to,bilo sta drugo...a osim sto se slazwmo u sexu,oko svega ostalo se raspravljamo,a ja sam inicijator svadja ...i bas zato izbegavam sex da bi mislila glavom,a ne srcem...

vladimir

pre 7 godina

Razlozi su mnogobrojni.Kako sa jedne,tako i sa druge strane.Tacno je da su zene dobile veca prava ali ih takodje i zloupotrebljavaju u mnogim segmentima zivota.Istina je da se mnogi muskarci postavljaju nasilno.Ono sto je novo vreme donelo je lose.Lose jer smisao porodice se izgubio.Deca ispastaju,svi govore da su oni u pravu,a obostrano sporazumevanje ne postoji.Istini za volju,ne moze da bude ravnopravnost u porodici.I u skupstini,moras da imas vecinu da bi mogao ici napred.Da li je to musko ili zensko,zavisi od sposobnosti muskarca ili zene.Ako je ovo novo doba toliko dobro,zasto ima ovoliko problema?Ako nesto nije u redu,odmah je razvod,glavni okidac za resavanje problema.Nisu sve nove stvari,dobre stvari.Postavlja se pitanje,da li je porodica potrebna?Ako svako moze sam,bez imalo odgovornosti,stub porodice je uzdrman.

Zoran

pre 7 godina

Evpo da vam kazem sta je manipulacija medija javnim mnjenjem.

"Na vrhu liste razloga za razvod su alkoholizam, fizičko i emotivno nasilje u porodici, zloupotreba opijata, prevara, preterano mešanje roditelja."

Znaci li to da se pre 50 godina nisu razvodili zbog toga jer to slabo postojalo?

Petar

pre 7 godina

Pa ne bih rekao da je ekonomija glavni razlog. To možda tako izgleda spolja ali nije tako. Glavni razlog je osamostaljenje žena. Pri tome one jure glavom kroz zid kako bi postigle i dobile baš sve što zamisle. A muškarci treba to sve da prate i dok prate biće ok a ako neće, onda ćao. Tako je bilo kod mene a znam još takvih slučajeva. Nije to dobro, u svakom slučaju. A naravno, tu deca najviše ispaštaju, u tome se svi slažemo.

realna

pre 7 godina

Novac,sex,komunikacija,roditelji,redosled moze biti i drugaciji,ali su problemi slicni!Zbog dece je najbitnije da roditelji ostanu u kontaktu i da deca sto manje prisustvuju svadjama(dete sam razvedenih roditelja koji se ne podnose),jer deca najvise pate!

vladimir

pre 7 godina

Razlozi su mnogobrojni.Kako sa jedne,tako i sa druge strane.Tacno je da su zene dobile veca prava ali ih takodje i zloupotrebljavaju u mnogim segmentima zivota.Istina je da se mnogi muskarci postavljaju nasilno.Ono sto je novo vreme donelo je lose.Lose jer smisao porodice se izgubio.Deca ispastaju,svi govore da su oni u pravu,a obostrano sporazumevanje ne postoji.Istini za volju,ne moze da bude ravnopravnost u porodici.I u skupstini,moras da imas vecinu da bi mogao ici napred.Da li je to musko ili zensko,zavisi od sposobnosti muskarca ili zene.Ako je ovo novo doba toliko dobro,zasto ima ovoliko problema?Ako nesto nije u redu,odmah je razvod,glavni okidac za resavanje problema.Nisu sve nove stvari,dobre stvari.Postavlja se pitanje,da li je porodica potrebna?Ako svako moze sam,bez imalo odgovornosti,stub porodice je uzdrman.

Petar

pre 7 godina

Pa ne bih rekao da je ekonomija glavni razlog. To možda tako izgleda spolja ali nije tako. Glavni razlog je osamostaljenje žena. Pri tome one jure glavom kroz zid kako bi postigle i dobile baš sve što zamisle. A muškarci treba to sve da prate i dok prate biće ok a ako neće, onda ćao. Tako je bilo kod mene a znam još takvih slučajeva. Nije to dobro, u svakom slučaju. A naravno, tu deca najviše ispaštaju, u tome se svi slažemo.

Zoran

pre 7 godina

Evpo da vam kazem sta je manipulacija medija javnim mnjenjem.

"Na vrhu liste razloga za razvod su alkoholizam, fizičko i emotivno nasilje u porodici, zloupotreba opijata, prevara, preterano mešanje roditelja."

Znaci li to da se pre 50 godina nisu razvodili zbog toga jer to slabo postojalo?

Catwoman

pre 7 godina

Tacno,glavni razlog svadjanja sa suprugom...on je pusac i trosi oko 7 hiljada na cigarete,plus ostali troskovi koje imamo a ne stojimo finansijski najbolje,imamo dete od god. i po,i kad mi kaze da nema npr. za neku igracku ili garderobu,planem i odmah mu sve racunam kroz kutiju cigareta,i ne samo za to,bilo sta drugo...a osim sto se slazwmo u sexu,oko svega ostalo se raspravljamo,a ja sam inicijator svadja ...i bas zato izbegavam sex da bi mislila glavom,a ne srcem...

2+2=5

pre 7 godina

моја жена није добила већа права она је рођена једнако као ја.
једнаки и поштовани.

ŠtaSad

pre 7 godina

ako on NIŠTA u kući ne radi, ni ekser ne zakuca, šta ja dodjem tu? ako ja spremam kuću, ako kuvam, perem, ako kosim travu i sečem ogradu, posipam otrove oko kuće, sadim novu travu, radim na poslu vam kuće, bavim se decom, održavam kontakt sa svojom i njegovom familijom, šta sam ja u porodici a šta je on? džabe mi fakultet! volim ga, a volim i sebe!

The Red Woman

pre 7 godina

@Zoran
Ne znači da nije postojalo, već je ranije ženama bila uskraćena prilika da se obrazuju, da rade, a samim tim im je bila uskraćena samostalnost, te se stoga nisu smele usuditi na razvod. Pogotovo što su one koje nekako i skupe petlju i razvedu se bile žigosane i kao takvima im često ni rođeni roditelji nisu hteli pomoći dok se ne snađu, jer su 'obrukale' porodicu. Razmislite malo pre nego što napišete komentar koji će završiti nepovratno u etru!

Dott

pre 7 godina

Verujte vi Dott-u sta vam kaze, gotovo svi izneti razlozi razvoda poticu iz postelje.
Muskarac je obicno nezadovoljan ucestaloscu a zena kvalitetom seksa koji imaju. Muskarac kome je potrebno vise seksa, to ce resiti tako sto ce imati ljubavnicu ili se odati alkoholu, a posto seks i iscezne iz njihovog zivota, nastaje udaljavanje-otudjenje i eto uslova i za resavanjem problema i na nasilan nacin. I naravno da ce zena navesti razlog alkoholizam ili neverstvo a ne ono sto je prethodilo tome.

(Catwoman, 27. septembar 2016 16:42)

Ti cinis klasicnu gresku za zene. Bez seks, udaljavate se, gubi se empatija, tupe vam osecanja jedno prema drugom, nestaje tolerancija koje uvek u pocetku ima. Muskarac je spreman mnogo toga da tolerise ako je u krevetu sve u redi i ima ga dovoljno, sa nestankom toga, sve se raspada, doziveces udarce sa svih strana i tada shvati koliko je on tolerisao sve sto mu se nije dopadalo kod tebe, jer ce sve to polako izneti na sto.

Peggy

pre 7 godina

Ne, nema veze sa ekonomijom. Ekonomija je univerzalni izgovor muskaraca koji su i dalje bolesno patrijarhalni, zapusteni i nezainteresovani da pomognu/ucestvuju. U kratko - lenjost kada se radi o njihovoj ulozi kao muza, partnera i oca. Ekonomija, primecujem, je i glavni razlog koji se navodi kada su samci. 'Niko me nece zato sto sam bedan, a sve su sponzoruse'. Toga sigurno ima ali postoji i ono: ako su 'bogatiji' to znaci i da su obrazovaniji, emancipovaniji, vise su videli i proputovali i odnos prema zenama je baziran na jednakosti. Potpuno sam sigurna da takav pristup zenama i braku moze da postoji i bez tih svemocnih para. Sve je u glavi.

Zoki

pre 7 godina

Više se porodica raspalo radi para nego radi seksa. Međutim, sve se svodi na jednu jedinu stvar - nedostatak spremnosti na kompromis, pa i na svojevrsno žrtvovanje. Ako nam na prvom mestu "ja" a ne "mi" (tj. porodica), onda nam se događa to što se događa.

Beogradjanka

pre 7 godina

@Petar
Aha. Dakle, ti Petre mislis da zene ne treba da budu samostalne u smislu da ne zavise od muskarca? Mislis da zene treba da cute, slusaju jer, eto, nemaju gde da odu i nemaju od cega da zive i da nema muskaraca, one jadne ne bi znale sta ce sa svojim zivotom? 21. vek je. I nije problem u kako ti kazes "osamostaljivanju" zena nego u medjuljudskim odnosima koji su jezivi. Jezivi su izmedju ostalog i zato sto postoji mnogo takvih koji razmisljaju jednostrano kao ti. Nazalost.

M

pre 7 godina

Uh kako bi muški komentatori voleli da žene opet budu domaćice vezane za kuću bez ičega pa da ne mogu da vas ostave kad ih maltretirate.

Evo @Vladimir baba mog dečka se to pre 50 godina nije razvela od muža nasilnika i alkoholicara, ali je požurila da decu što pre udalji od kuće a onda je malo vremena provodila šetajući po rodbini u posetama, da bi na kraju izvršila samoubistvo jer više nije mogla da izdrži a nije imala gde. Mnogi su ostajali zajedno "zbog dece" a ta deca samo više trpe što žive sa roditeljima koji se ne vole i nepodnose (to je za ru decu brak), a očevi dva moja prijatelja su jednostavno napustili kuću pre oko 30tak godina oba slučaja, nisu razvedeni ali ne žive zajedno, u oba slučaja očeve viđaju tipa jednom godišnje jer te očeve boli uvo da se iscimaju.

Belladonna

pre 7 godina

@ Petar- procitaj jos jednom sta si napisao!!!!! Jel bi se ovo odnosilo i na tvoju cerku? Ili bi njenom muzu siledziji savetovao da ukine tvojoj cerki pravo da bude " samostalna" . Ocito mesas bezobrazluk i samostalnost, ima raznih zena. Niko nikoga ne sme da gusi, supruznici treba da se podrzavaju u napredovanju jer imaju isti cilj i grabe ka njemu a to je da doprinesu svojoj deci i zajednici i da svi budu pobednici. Pre bih rekla da si ti operisan od ambicije a da si imao takvu zenu, ali nije krivac u njoj vec u tebi. Svaki uspeh mog supruga je i moj uspeh kao i obrnuto, i zajedno uzivamo u tome, sa decom i sve psom. Castimo se nekim nasim zadovoljstvima, radujemo se svemu.

majku mu

pre 7 godina

vrlo je jednostavno! Ne ulazeci u filozofiju i kako ko posmatra zivot, neke stvari su osnovne - pricam muskarcima jer vecina zena ovo vec radi. Radi po kuci! Sve poslove! I da ne mora da ti se kaze, nisi brate slep - kad vidis da je masina sudje/ves puna a ti je isprazni i obratno. U vojsci (nedobog bajboku) si mogao? Sve bilo pod konac? Pa sta je problem gajbi covece, usisaj, pocisti. Nabavljaj klopu i slobodno skuvaj rucak. Mislim, po meni je ovo neki minimum razumevanja zajednickog zivota, u bukvalnom smislu ljudi koji dele prostor i zivot.I to bez obzira da li zena radi ili ne, razlika ce biti samo intenzitet pomoci. Ako imas decu, pa nisu ikebana da ih poljubis par puta i cao pali. ako zelis da budu normalni ljudi, onakvi kakve bi voleo, radi sa njima, provodi vreme, druzi se, bleji, sali, zajebavaj, budi ozbiljan. I kad se razboli dete ne pravi se lud. Idi na roditeljske, budi pravi roditelj. Ovo je apsolutni minimum da bi funkcionasala porodica. A to je samo pocetak.

bg

pre 7 godina

Viša srednja klasa se mnogo manje razvodi od nižih staleža. Žive udobnije i obrazovaniji su, i mnogo pametnije biraju partnera. Ti ljudi uglavnom dolaze iz funkcionalnih porodica pa cene porodične vrednosti. Dok sa druge strane, niži staleži dolaze iz rasturenih porodica, gde je otac tukao majku ili je bio zavisnik od alkohola, pa su i iskompleksirani zbog nemanja novca, loše obrazovani i loše usmereni.
Devojke koje nisu imale očinsku figuru u životu uglavnom biraju nasilnike, i posle se razvode.
Porodica je temelj društva, iz porodice sve potiče.

Marko

pre 7 godina

Prije:
Radio uglavnom samo muškarac. Imao veću platu od koje je porodica mogla da živi. Žena se bavila kućom, djecom, kuhinjom. Kad s posla dođe umoran muž dočeka ga topli obrok, uređena kuća, dobro raspoložena žena, djeca sa izvršenim školskim zadaćama. Nakon zajedničkog objeda bio je zajednički ili zaseban odmor. Isplanira se po danima šetnja, kupovina, druženje s prijateljima. Djeca u park ispred zgrade. Naveče gledanje televizije i raniji odlazak na spavanje.

Sad:
Ako radi samo muškarac, plata mala i ne može se pokrit troškove sa jednom platom. Ako je plata veća i dovoljna, žena je kući ali zanemaruje svoje obaveze, ili je na društvenim mrežama ili u kupovini ili na kavi sa prijateljicima ili na telefonu s majkom. Djeca samo na informatičkim "aparatima", često nesretni ako nemaju dovoljno novca jer ih u razredu zlostavljaju i zadirkuju preko fb. Ne poštuju nastavnike. Ne poštuju roditelje. Muž dođe kasno s posla a nema ništa skuhano, kuća neuredna, žena depresivna.
Ili ako radi i žena, skoro sve isto samo još veći kaos kući jer žena ništa ne stigne u kući jer je maltretiraju na poslu za nikakvu platu. Porodica pod pritiskom zbog puno rada i malo para. Daju si oduška u nekom sitnom poroku i ne izdrže dugo jer su kronično nezadovoljni. To je većina šta ja vidim.

bzvz

pre 7 godina

Pa naravno da su muskarci postali visak. Niti zaradjuju vise nego sto sami pojedu niti se bave decom i kucnim poslovima. Gledaju da uhvate ladovinu i ne potresu se ni za sta. Citaj suvisni su. A lideri su samo kad treba da se deru i naredjuju a ne da zasucu rukave. Trutovi.

kangrga

pre 7 godina

@Catwoman
Žene koje se udaju za pušača ne misle svojom glavom. Pušači su mahom sebični ljudi koji misle samo na sebe. Taj će pre kupiti kutiju cugareta nego kilu banana detetu. Tužno ali tako je. Pamet u glavu.

Светозар Марковић

pre 7 godina

Комуникација је основ савременог брака и породице. Уколико је комуникација једносмерна и иреверзибилна брак и породица се распадају. Секс, новац, алкохол немају везе са распадом брака. Ако имамо комуникацију и онда нам ни секс ни новац нису проблем. Поред тога брак је вид компромиса а он се решава поново комуникацијом и договором. Без обзира на уздигнуће права жена и материјалног благостања човеку као врсти је потребна породица јер се тако лакше и сигурније пролази кроз живот. Можда је некоме занимљиво у тридесетим да буде сам, разуздан и слободан али дођу четрдесете и педесете када човек сабира живот и где си онда ?! Сам у 150м2 без игде икога а зима стиже. Нема никога да те угреје и утеши. Човек се у 21.веку определио за моментални и материјални ужитак неразмишљајући дугорочно и о каснијим последицама. Све је постало површно па тако и смисао брака и уживања у сексу ... живот је постао порнографија, чиста механика

Grof

pre 7 godina

Najcesci razlog braka je plata od 22 000 dinara. Ili ti MINIMALAC.
Mozemo da pricamo sta hocemo ali dostastvari zavisi od novca slazem se da nije presudan ali dosta zavisi. Postali smo hronicno siromasni a samim tim i razdrazljivi ...

Marko

pre 7 godina

Žene su danas u većim mogućnostima za samostalan život, nađu (ili već imaju) posao, stan i onda se lakše odlučuju na razvod ako im muž nije na razini da im olakšava život. Čim se pojavi problem odoše one. Današnje vreme ima i prednosti i mane u odnosu na prošlo. Zar je ženi lakše tezgariti u marketu sa neplaćenim prekovremenim nego da bude kućanica i brine o porodici, što bi doprinelo zadovoljstvu i kvaliteti života čitave porodice? Kao dijeca najviše smo mrzili mamine radne vikende. Najljepši događaj dana je bio mamin povratak s posla. Kvaliteta života ne oviši samo o novcu već o toplini i ugodi koju daje porodična atmosfera. Mama u kući, topli obrok, sve uređeno i čisto, mir, to je ono što daje ugodu. Nije isto kad imaš novca pa ideš pojesti vani.

M

pre 7 godina

@Marko
Zaista me zanima koliko imaš godina?

Tvoje razmišljanje je odprilike tipično za mlade muškarce između 20 i 30 godina kod nas. Koji su usled ne mogućnosti da sagledaju situaciju u kući, gde majka radi, a kad dođe sa posla čeka je još milion i jedna obaveza vezana za kuvanje, čišćenje, spremanje, pranje nabavku i sve što ide uz to a onda još i vaspitanje dece. I u svemu tome izvlače zaključak da je mama nervozna zbog posla ili "šefa" jer nemaju kapacitet da uvide da su očevi odsutni, ne pomažu ništa oko kuće, i minimalno se ulažu oko dece.
I onda razvijaju romantizovanu viziju žena kao sretnih domaćica,koje sa osmehom i toplim obrokom dočekuju muža s posla.

slučajni prolaznik

pre 7 godina

Ja bih dodao pored nedostatka novca još nešto.. A to je netolerancija,nedisciplinovanost da ti većinski deo ljudi koji su u braku u današnjem vremenu se ponašaju kako ko hoće a ne onako kako bi trebali da budu..

...činjenica je ....

pre 7 godina

"Mešanje roditelja" ? To je širok pojam. Velikom broju porodica i bračnih parova u Srbiji npr. finansijska pomoć roditelja je jedini izvor prihoda. I to uglavnom penzije, koje svi znamo, često nisu veće od 20.000, pa se ti ljudi odriču čak i mesečnih lekova i bolje ishrane da bi imali da pomognu. Slažem se da ima roditelja koji su svojoj deci, snajama, zetovima pravi "porub u du**" (da prostite;)), ali nije u redu očekivati i zahtevati od tih ljudi samo pare, pomoć u kući i oko dece, a kada nešto drugo kažu odmah ih proglašavati za dosadne džangrizavce koji se mešaju u brak svoje dece!?
Uostalom, koliko bi bilo manje letovanja i zimovanja, više neplaćenih računa i isključene struje, manje novih patika i knjiga prvog septembra za decu, ručaka i večera, zimnice i ko zna čega još da nije "mešanja roditelja".
Znam da će komentar dobiti više negativnih glasova, ali razumem...

x-man

pre 7 godina

Catwoman@ sve si ti to znala pre nego sto si se udala,i sada kukas! Tako biva kada ti sex odlucuje sa kim ces provesti ostatak zivota! Pre su se ljudi zaljubljuvali,voleli i zenili,a sada prvo sex,pa ako si dobar moj si,ako nisi idemo dalje!

ravnopravnost nema alternativu

pre 7 godina

Vauuu, koliko samo ostvarenih, samostalnih, vrednih zena, cccc. A tek sto kuvaju na recima ( a realno, ne znaju ni supu iz kesice da skuvaju). Utopija u rijaliti Srbistanu.

Sremac

pre 7 godina

Komentatori su ustvari pokazali zašto brakovi pucaju, jer očigledno ništa ne znaju a misle da su pametni i krivicu traže u partneru. Pa evo ja sam u srećnom braku već deset godina i imamo petoro dece. prvo čovek mora da sazre i stasa. muškarac da zna da radi sve poslove u kuci i oko kuće. I da je sposoban da zaradi dovoljno novca za celu porodicu. Mora da bude i vaspitan da zna da ceni ženin rad i trud. Da kad ustane od stola kaže hvala, bilo je sjajno, kad odlazi iz kuće da poljubi i kaže volim te. žena mora da zna radi sve poslove u kuci i da vaspitava decu. žena je stub porodice. Mora da bude smerna i odmerena. treće u braku mora da postoji i treća osoba, a to je Gospod Bog. On je glavni. Njega svi slušaju i poštuju njegove zakone. Ako on izostane onda nema garancije da neće doći do prevare, alkoholisanja, kladionica, fizičkog maltretiranja, svadjanja sa roditeljima i tako dalje. Brak je zajednica muskarca, žene i Boga. krunisan decom. Muškarci ne tražite žene po kafićima i klubovima, te vam nikad neće biti dobre, žene bežite od onih što se bude posle pola osam ujutro i ispijaju kafe do devet a ne znaju ni sijalicu da promene i što im majka čisti cipele i sobu. U mojoj kući je bilo kada nismo imali novca(jako retko) i kada je bilo i više nego što nam je trebalo ali novac nije uticao na stabilnost braka.

nixon

pre 7 godina

Jednom mi je neki stariji (mudriji) covek rekao:
...kad dodje brak zene bi totalno da promene muskarca (da ga prilagode sebi) a muskarci bi da ostane kako je bilo i ranije...ako niko ne popusti ode mast u propast...
...deca samo ubrzavaju taj proces...

misli "srcem" a ne glavom

pre 7 godina

@Catwoman
...i bas zato izbegavam sex da bi mislila glavom,a ne srcem...

he,he... pita uciteljica Pericu o gradji srca i on pocne: "Srce ima noge...", i tu ga zacudjena uciteljica prekine i trazi da on to objasni. Perica kaze da je to cuo od tate, jer on svako vece cuje iza vrate roditeljske sobe da tata kaze: " Srce, podigni noge malo vise..."

Ne zanm zasto sam se setio ovog vica...

rP

pre 7 godina

Sve se vrti oko para. Nijedna žena koja živi lepo neće da ide iz braka nebitno koliko tu bilo problema jer novac sve to sredi. Takva neka ako ode iz braka idu u neizvesnost, vraća se kod roditelja, i standard života joj drastično pada, i za alimentaciju je čupavo jer se u Srbiji ona lako zaobilazi. Žene su po prirodi veliki materijalisti.
Sa druge strane, kad nema novca tu ima dosta problema, kad se oskudeva u nekim stvarima onda nema ni ljubavi...ljudi su besni i nije im do života, i normalno da nema ni komunikacije....

mile

pre 7 godina

Kad čujem ovo žene dobile više slobode, i više ne moraju da trpe maltretiranje ispade da su sve žene trpele torturu. Dajte molim vas.

Dijasporac

pre 7 godina

Verovali ili ne, kad mi je dojadila davao sam joj po 100€ na dan da ide da potrosi na sebe, samo da nebude kuci.
Ni dva meseca nije sastavila normalno, treceg je vec alko problem naisao a krajem treceg meseca i narkotika. Amfetamin za pocetak jer joj bilo zao da nema energije a ima i novca i slobode.
4 meseca je nestala. Cuo sam da je u nekoj drugoj zemlji.
Ono, kad si proklet, sam pao sam se ubio. Moralo se testirati da li je materijal pouzdan ili ne. Bez dece umesane nikom nista.

Dankinja pukla ko zvecka.
Najinteresantnije da ova sadasnja, nase gore list, apsolutno je ne zanima luksuz, zadovoljna sa malo i skromna bez zelje da se izivljava iako bi mogla.

Ocigledno da nema pravila, kao ni sa lubenicom neznas sta si uzeo dok nedodjes kuci a onda moze biti kasno.

Vise novca nego li treba je ocigedno pogubnije nego kad ga fali.
ps: imala je i svoju platu.

marko

pre 7 godina

problem je u prevelikom samoljublju , kako su ziveli nasi stari , ko se to poziva na ekonomiju ? nase bake su prale ves na ruke u hladnoj vodi i to za 4-5 dece deke su isle od ranog jutra u njivu i na kraju dana svi podele po parce pogace i sira ..
kako tada brakovi nisu pucali ?
problem je sto su danasnji ljudi razmazeni ,vole samo sebe i nemaju ni trunku samokriticnosti. nikada nikoga ko se razveo nisam cuo da je rekao "ja sam kriv" i jedna i druga strana tvrde da je onaj drugi kriv. ljudi milse da je zaljubljenost dovoljna za brak a kada ona nestane i kada treba da bude postovanja brakovi pucaju.
drugo citam sada ovo o Albertu Nadju znam mnogo zena koje su na neki nacin bile zlostavljanje i dosta njih se vracalo zlostavljacu. nase zene su takve da mahom coveku koji im da slobodu ,postovanje skacu po glvi i nabiju rogove.

ten yard penalty

pre 7 godina

Tacno,glavni razlog svadjanja sa suprugom...on je pusac i trosi oko 7 hiljada na cigarete,plus ostali troskovi koje imamo a ne stojimo finansijski najbolje,imamo dete od god. i po,i kad mi kaze da nema npr. za neku igracku ili garderobu,planem i odmah mu sve racunam kroz kutiju cigareta,i ne samo za to,bilo sta drugo...a osim sto se slazwmo u sexu,oko svega ostalo se raspravljamo,a ja sam inicijator svadja ...i bas zato izbegavam sex da bi mislila glavom,a ne srcem...
(Catwoman, 27. septembar 2016 16:42)
Zahvaljujemo se na glasu.

nisi ti samo "catwoman".....TI SI "HELLCATWOMEN"!!(zzena- machka iz pakla,izgleda...)

zaljubljeni lav

pre 7 godina

Zene su samostalnije nego pre,a svrha braka je bila da se muskarac brine o zeni i deci .Ta svrha je nestala,posto zene i same zaradjuju a sudija i tako odreze koliko ce otac da placa za decu :(

Sale#

pre 7 godina

Sva suština kvalitetnog braka je sadržana u poslanici Sv.Apostola Pavla Efescima...
Sve ostalo je zamajavanje ljudi, izrugivanje porodice, krah iste...
Ko se toga drži, ti brakovi su opstali sa svim svojim unutrašnjim problemima. Čim žena pomisli da je muško, ili muško da je žensko i da čeka sve od žene, od braka nema ništa. Ako se roditelji umešaju, tek belaj!
Ranije para nije bilo, pa je razvod bio sramota, danas je razvod 'normalan'. A ako je hipoteticki homoseksualizam normalan, što ne bi i razvod bio to isto!?
Sve je okrenuto naglavačke i zato se porodica kao institucija srušila, zato je i društvo propalo...

Petar

pre 7 godina

Pa ne bih rekao da je ekonomija glavni razlog. To možda tako izgleda spolja ali nije tako. Glavni razlog je osamostaljenje žena. Pri tome one jure glavom kroz zid kako bi postigle i dobile baš sve što zamisle. A muškarci treba to sve da prate i dok prate biće ok a ako neće, onda ćao. Tako je bilo kod mene a znam još takvih slučajeva. Nije to dobro, u svakom slučaju. A naravno, tu deca najviše ispaštaju, u tome se svi slažemo.

Catwoman

pre 7 godina

Tacno,glavni razlog svadjanja sa suprugom...on je pusac i trosi oko 7 hiljada na cigarete,plus ostali troskovi koje imamo a ne stojimo finansijski najbolje,imamo dete od god. i po,i kad mi kaze da nema npr. za neku igracku ili garderobu,planem i odmah mu sve racunam kroz kutiju cigareta,i ne samo za to,bilo sta drugo...a osim sto se slazwmo u sexu,oko svega ostalo se raspravljamo,a ja sam inicijator svadja ...i bas zato izbegavam sex da bi mislila glavom,a ne srcem...

vladimir

pre 7 godina

Razlozi su mnogobrojni.Kako sa jedne,tako i sa druge strane.Tacno je da su zene dobile veca prava ali ih takodje i zloupotrebljavaju u mnogim segmentima zivota.Istina je da se mnogi muskarci postavljaju nasilno.Ono sto je novo vreme donelo je lose.Lose jer smisao porodice se izgubio.Deca ispastaju,svi govore da su oni u pravu,a obostrano sporazumevanje ne postoji.Istini za volju,ne moze da bude ravnopravnost u porodici.I u skupstini,moras da imas vecinu da bi mogao ici napred.Da li je to musko ili zensko,zavisi od sposobnosti muskarca ili zene.Ako je ovo novo doba toliko dobro,zasto ima ovoliko problema?Ako nesto nije u redu,odmah je razvod,glavni okidac za resavanje problema.Nisu sve nove stvari,dobre stvari.Postavlja se pitanje,da li je porodica potrebna?Ako svako moze sam,bez imalo odgovornosti,stub porodice je uzdrman.

Zoran

pre 7 godina

Evpo da vam kazem sta je manipulacija medija javnim mnjenjem.

"Na vrhu liste razloga za razvod su alkoholizam, fizičko i emotivno nasilje u porodici, zloupotreba opijata, prevara, preterano mešanje roditelja."

Znaci li to da se pre 50 godina nisu razvodili zbog toga jer to slabo postojalo?

ravnopravnost nema alternativu

pre 7 godina

Vauuu, koliko samo ostvarenih, samostalnih, vrednih zena, cccc. A tek sto kuvaju na recima ( a realno, ne znaju ni supu iz kesice da skuvaju). Utopija u rijaliti Srbistanu.

marko

pre 7 godina

problem je u prevelikom samoljublju , kako su ziveli nasi stari , ko se to poziva na ekonomiju ? nase bake su prale ves na ruke u hladnoj vodi i to za 4-5 dece deke su isle od ranog jutra u njivu i na kraju dana svi podele po parce pogace i sira ..
kako tada brakovi nisu pucali ?
problem je sto su danasnji ljudi razmazeni ,vole samo sebe i nemaju ni trunku samokriticnosti. nikada nikoga ko se razveo nisam cuo da je rekao "ja sam kriv" i jedna i druga strana tvrde da je onaj drugi kriv. ljudi milse da je zaljubljenost dovoljna za brak a kada ona nestane i kada treba da bude postovanja brakovi pucaju.
drugo citam sada ovo o Albertu Nadju znam mnogo zena koje su na neki nacin bile zlostavljanje i dosta njih se vracalo zlostavljacu. nase zene su takve da mahom coveku koji im da slobodu ,postovanje skacu po glvi i nabiju rogove.

Marko

pre 7 godina

Žene su danas u većim mogućnostima za samostalan život, nađu (ili već imaju) posao, stan i onda se lakše odlučuju na razvod ako im muž nije na razini da im olakšava život. Čim se pojavi problem odoše one. Današnje vreme ima i prednosti i mane u odnosu na prošlo. Zar je ženi lakše tezgariti u marketu sa neplaćenim prekovremenim nego da bude kućanica i brine o porodici, što bi doprinelo zadovoljstvu i kvaliteti života čitave porodice? Kao dijeca najviše smo mrzili mamine radne vikende. Najljepši događaj dana je bio mamin povratak s posla. Kvaliteta života ne oviši samo o novcu već o toplini i ugodi koju daje porodična atmosfera. Mama u kući, topli obrok, sve uređeno i čisto, mir, to je ono što daje ugodu. Nije isto kad imaš novca pa ideš pojesti vani.

Sremac

pre 7 godina

Komentatori su ustvari pokazali zašto brakovi pucaju, jer očigledno ništa ne znaju a misle da su pametni i krivicu traže u partneru. Pa evo ja sam u srećnom braku već deset godina i imamo petoro dece. prvo čovek mora da sazre i stasa. muškarac da zna da radi sve poslove u kuci i oko kuće. I da je sposoban da zaradi dovoljno novca za celu porodicu. Mora da bude i vaspitan da zna da ceni ženin rad i trud. Da kad ustane od stola kaže hvala, bilo je sjajno, kad odlazi iz kuće da poljubi i kaže volim te. žena mora da zna radi sve poslove u kuci i da vaspitava decu. žena je stub porodice. Mora da bude smerna i odmerena. treće u braku mora da postoji i treća osoba, a to je Gospod Bog. On je glavni. Njega svi slušaju i poštuju njegove zakone. Ako on izostane onda nema garancije da neće doći do prevare, alkoholisanja, kladionica, fizičkog maltretiranja, svadjanja sa roditeljima i tako dalje. Brak je zajednica muskarca, žene i Boga. krunisan decom. Muškarci ne tražite žene po kafićima i klubovima, te vam nikad neće biti dobre, žene bežite od onih što se bude posle pola osam ujutro i ispijaju kafe do devet a ne znaju ni sijalicu da promene i što im majka čisti cipele i sobu. U mojoj kući je bilo kada nismo imali novca(jako retko) i kada je bilo i više nego što nam je trebalo ali novac nije uticao na stabilnost braka.

Dijasporac

pre 7 godina

Verovali ili ne, kad mi je dojadila davao sam joj po 100€ na dan da ide da potrosi na sebe, samo da nebude kuci.
Ni dva meseca nije sastavila normalno, treceg je vec alko problem naisao a krajem treceg meseca i narkotika. Amfetamin za pocetak jer joj bilo zao da nema energije a ima i novca i slobode.
4 meseca je nestala. Cuo sam da je u nekoj drugoj zemlji.
Ono, kad si proklet, sam pao sam se ubio. Moralo se testirati da li je materijal pouzdan ili ne. Bez dece umesane nikom nista.

Dankinja pukla ko zvecka.
Najinteresantnije da ova sadasnja, nase gore list, apsolutno je ne zanima luksuz, zadovoljna sa malo i skromna bez zelje da se izivljava iako bi mogla.

Ocigledno da nema pravila, kao ni sa lubenicom neznas sta si uzeo dok nedodjes kuci a onda moze biti kasno.

Vise novca nego li treba je ocigedno pogubnije nego kad ga fali.
ps: imala je i svoju platu.

mile

pre 7 godina

Kad čujem ovo žene dobile više slobode, i više ne moraju da trpe maltretiranje ispade da su sve žene trpele torturu. Dajte molim vas.

rP

pre 7 godina

Sve se vrti oko para. Nijedna žena koja živi lepo neće da ide iz braka nebitno koliko tu bilo problema jer novac sve to sredi. Takva neka ako ode iz braka idu u neizvesnost, vraća se kod roditelja, i standard života joj drastično pada, i za alimentaciju je čupavo jer se u Srbiji ona lako zaobilazi. Žene su po prirodi veliki materijalisti.
Sa druge strane, kad nema novca tu ima dosta problema, kad se oskudeva u nekim stvarima onda nema ni ljubavi...ljudi su besni i nije im do života, i normalno da nema ni komunikacije....

Sale#

pre 7 godina

Sva suština kvalitetnog braka je sadržana u poslanici Sv.Apostola Pavla Efescima...
Sve ostalo je zamajavanje ljudi, izrugivanje porodice, krah iste...
Ko se toga drži, ti brakovi su opstali sa svim svojim unutrašnjim problemima. Čim žena pomisli da je muško, ili muško da je žensko i da čeka sve od žene, od braka nema ništa. Ako se roditelji umešaju, tek belaj!
Ranije para nije bilo, pa je razvod bio sramota, danas je razvod 'normalan'. A ako je hipoteticki homoseksualizam normalan, što ne bi i razvod bio to isto!?
Sve je okrenuto naglavačke i zato se porodica kao institucija srušila, zato je i društvo propalo...

Marko

pre 7 godina

Prije:
Radio uglavnom samo muškarac. Imao veću platu od koje je porodica mogla da živi. Žena se bavila kućom, djecom, kuhinjom. Kad s posla dođe umoran muž dočeka ga topli obrok, uređena kuća, dobro raspoložena žena, djeca sa izvršenim školskim zadaćama. Nakon zajedničkog objeda bio je zajednički ili zaseban odmor. Isplanira se po danima šetnja, kupovina, druženje s prijateljima. Djeca u park ispred zgrade. Naveče gledanje televizije i raniji odlazak na spavanje.

Sad:
Ako radi samo muškarac, plata mala i ne može se pokrit troškove sa jednom platom. Ako je plata veća i dovoljna, žena je kući ali zanemaruje svoje obaveze, ili je na društvenim mrežama ili u kupovini ili na kavi sa prijateljicima ili na telefonu s majkom. Djeca samo na informatičkim "aparatima", često nesretni ako nemaju dovoljno novca jer ih u razredu zlostavljaju i zadirkuju preko fb. Ne poštuju nastavnike. Ne poštuju roditelje. Muž dođe kasno s posla a nema ništa skuhano, kuća neuredna, žena depresivna.
Ili ako radi i žena, skoro sve isto samo još veći kaos kući jer žena ništa ne stigne u kući jer je maltretiraju na poslu za nikakvu platu. Porodica pod pritiskom zbog puno rada i malo para. Daju si oduška u nekom sitnom poroku i ne izdrže dugo jer su kronično nezadovoljni. To je većina šta ja vidim.

kangrga

pre 7 godina

@Catwoman
Žene koje se udaju za pušača ne misle svojom glavom. Pušači su mahom sebični ljudi koji misle samo na sebe. Taj će pre kupiti kutiju cugareta nego kilu banana detetu. Tužno ali tako je. Pamet u glavu.

zaljubljeni lav

pre 7 godina

Zene su samostalnije nego pre,a svrha braka je bila da se muskarac brine o zeni i deci .Ta svrha je nestala,posto zene i same zaradjuju a sudija i tako odreze koliko ce otac da placa za decu :(

ten yard penalty

pre 7 godina

Tacno,glavni razlog svadjanja sa suprugom...on je pusac i trosi oko 7 hiljada na cigarete,plus ostali troskovi koje imamo a ne stojimo finansijski najbolje,imamo dete od god. i po,i kad mi kaze da nema npr. za neku igracku ili garderobu,planem i odmah mu sve racunam kroz kutiju cigareta,i ne samo za to,bilo sta drugo...a osim sto se slazwmo u sexu,oko svega ostalo se raspravljamo,a ja sam inicijator svadja ...i bas zato izbegavam sex da bi mislila glavom,a ne srcem...
(Catwoman, 27. septembar 2016 16:42)
Zahvaljujemo se na glasu.

nisi ti samo "catwoman".....TI SI "HELLCATWOMEN"!!(zzena- machka iz pakla,izgleda...)

Светозар Марковић

pre 7 godina

Комуникација је основ савременог брака и породице. Уколико је комуникација једносмерна и иреверзибилна брак и породица се распадају. Секс, новац, алкохол немају везе са распадом брака. Ако имамо комуникацију и онда нам ни секс ни новац нису проблем. Поред тога брак је вид компромиса а он се решава поново комуникацијом и договором. Без обзира на уздигнуће права жена и материјалног благостања човеку као врсти је потребна породица јер се тако лакше и сигурније пролази кроз живот. Можда је некоме занимљиво у тридесетим да буде сам, разуздан и слободан али дођу четрдесете и педесете када човек сабира живот и где си онда ?! Сам у 150м2 без игде икога а зима стиже. Нема никога да те угреје и утеши. Човек се у 21.веку определио за моментални и материјални ужитак неразмишљајући дугорочно и о каснијим последицама. Све је постало површно па тако и смисао брака и уживања у сексу ... живот је постао порнографија, чиста механика

Dott

pre 7 godina

Verujte vi Dott-u sta vam kaze, gotovo svi izneti razlozi razvoda poticu iz postelje.
Muskarac je obicno nezadovoljan ucestaloscu a zena kvalitetom seksa koji imaju. Muskarac kome je potrebno vise seksa, to ce resiti tako sto ce imati ljubavnicu ili se odati alkoholu, a posto seks i iscezne iz njihovog zivota, nastaje udaljavanje-otudjenje i eto uslova i za resavanjem problema i na nasilan nacin. I naravno da ce zena navesti razlog alkoholizam ili neverstvo a ne ono sto je prethodilo tome.

(Catwoman, 27. septembar 2016 16:42)

Ti cinis klasicnu gresku za zene. Bez seks, udaljavate se, gubi se empatija, tupe vam osecanja jedno prema drugom, nestaje tolerancija koje uvek u pocetku ima. Muskarac je spreman mnogo toga da tolerise ako je u krevetu sve u redi i ima ga dovoljno, sa nestankom toga, sve se raspada, doziveces udarce sa svih strana i tada shvati koliko je on tolerisao sve sto mu se nije dopadalo kod tebe, jer ce sve to polako izneti na sto.

...činjenica je ....

pre 7 godina

"Mešanje roditelja" ? To je širok pojam. Velikom broju porodica i bračnih parova u Srbiji npr. finansijska pomoć roditelja je jedini izvor prihoda. I to uglavnom penzije, koje svi znamo, često nisu veće od 20.000, pa se ti ljudi odriču čak i mesečnih lekova i bolje ishrane da bi imali da pomognu. Slažem se da ima roditelja koji su svojoj deci, snajama, zetovima pravi "porub u du**" (da prostite;)), ali nije u redu očekivati i zahtevati od tih ljudi samo pare, pomoć u kući i oko dece, a kada nešto drugo kažu odmah ih proglašavati za dosadne džangrizavce koji se mešaju u brak svoje dece!?
Uostalom, koliko bi bilo manje letovanja i zimovanja, više neplaćenih računa i isključene struje, manje novih patika i knjiga prvog septembra za decu, ručaka i večera, zimnice i ko zna čega još da nije "mešanja roditelja".
Znam da će komentar dobiti više negativnih glasova, ali razumem...

bg

pre 7 godina

Viša srednja klasa se mnogo manje razvodi od nižih staleža. Žive udobnije i obrazovaniji su, i mnogo pametnije biraju partnera. Ti ljudi uglavnom dolaze iz funkcionalnih porodica pa cene porodične vrednosti. Dok sa druge strane, niži staleži dolaze iz rasturenih porodica, gde je otac tukao majku ili je bio zavisnik od alkohola, pa su i iskompleksirani zbog nemanja novca, loše obrazovani i loše usmereni.
Devojke koje nisu imale očinsku figuru u životu uglavnom biraju nasilnike, i posle se razvode.
Porodica je temelj društva, iz porodice sve potiče.

x-man

pre 7 godina

Catwoman@ sve si ti to znala pre nego sto si se udala,i sada kukas! Tako biva kada ti sex odlucuje sa kim ces provesti ostatak zivota! Pre su se ljudi zaljubljuvali,voleli i zenili,a sada prvo sex,pa ako si dobar moj si,ako nisi idemo dalje!

nixon

pre 7 godina

Jednom mi je neki stariji (mudriji) covek rekao:
...kad dodje brak zene bi totalno da promene muskarca (da ga prilagode sebi) a muskarci bi da ostane kako je bilo i ranije...ako niko ne popusti ode mast u propast...
...deca samo ubrzavaju taj proces...

bzvz

pre 7 godina

Pa naravno da su muskarci postali visak. Niti zaradjuju vise nego sto sami pojedu niti se bave decom i kucnim poslovima. Gledaju da uhvate ladovinu i ne potresu se ni za sta. Citaj suvisni su. A lideri su samo kad treba da se deru i naredjuju a ne da zasucu rukave. Trutovi.

Peggy

pre 7 godina

Ne, nema veze sa ekonomijom. Ekonomija je univerzalni izgovor muskaraca koji su i dalje bolesno patrijarhalni, zapusteni i nezainteresovani da pomognu/ucestvuju. U kratko - lenjost kada se radi o njihovoj ulozi kao muza, partnera i oca. Ekonomija, primecujem, je i glavni razlog koji se navodi kada su samci. 'Niko me nece zato sto sam bedan, a sve su sponzoruse'. Toga sigurno ima ali postoji i ono: ako su 'bogatiji' to znaci i da su obrazovaniji, emancipovaniji, vise su videli i proputovali i odnos prema zenama je baziran na jednakosti. Potpuno sam sigurna da takav pristup zenama i braku moze da postoji i bez tih svemocnih para. Sve je u glavi.

M

pre 7 godina

Uh kako bi muški komentatori voleli da žene opet budu domaćice vezane za kuću bez ičega pa da ne mogu da vas ostave kad ih maltretirate.

Evo @Vladimir baba mog dečka se to pre 50 godina nije razvela od muža nasilnika i alkoholicara, ali je požurila da decu što pre udalji od kuće a onda je malo vremena provodila šetajući po rodbini u posetama, da bi na kraju izvršila samoubistvo jer više nije mogla da izdrži a nije imala gde. Mnogi su ostajali zajedno "zbog dece" a ta deca samo više trpe što žive sa roditeljima koji se ne vole i nepodnose (to je za ru decu brak), a očevi dva moja prijatelja su jednostavno napustili kuću pre oko 30tak godina oba slučaja, nisu razvedeni ali ne žive zajedno, u oba slučaja očeve viđaju tipa jednom godišnje jer te očeve boli uvo da se iscimaju.

ŠtaSad

pre 7 godina

ako on NIŠTA u kući ne radi, ni ekser ne zakuca, šta ja dodjem tu? ako ja spremam kuću, ako kuvam, perem, ako kosim travu i sečem ogradu, posipam otrove oko kuće, sadim novu travu, radim na poslu vam kuće, bavim se decom, održavam kontakt sa svojom i njegovom familijom, šta sam ja u porodici a šta je on? džabe mi fakultet! volim ga, a volim i sebe!

misli "srcem" a ne glavom

pre 7 godina

@Catwoman
...i bas zato izbegavam sex da bi mislila glavom,a ne srcem...

he,he... pita uciteljica Pericu o gradji srca i on pocne: "Srce ima noge...", i tu ga zacudjena uciteljica prekine i trazi da on to objasni. Perica kaze da je to cuo od tate, jer on svako vece cuje iza vrate roditeljske sobe da tata kaze: " Srce, podigni noge malo vise..."

Ne zanm zasto sam se setio ovog vica...

The Red Woman

pre 7 godina

@Zoran
Ne znači da nije postojalo, već je ranije ženama bila uskraćena prilika da se obrazuju, da rade, a samim tim im je bila uskraćena samostalnost, te se stoga nisu smele usuditi na razvod. Pogotovo što su one koje nekako i skupe petlju i razvedu se bile žigosane i kao takvima im često ni rođeni roditelji nisu hteli pomoći dok se ne snađu, jer su 'obrukale' porodicu. Razmislite malo pre nego što napišete komentar koji će završiti nepovratno u etru!

Beogradjanka

pre 7 godina

@Petar
Aha. Dakle, ti Petre mislis da zene ne treba da budu samostalne u smislu da ne zavise od muskarca? Mislis da zene treba da cute, slusaju jer, eto, nemaju gde da odu i nemaju od cega da zive i da nema muskaraca, one jadne ne bi znale sta ce sa svojim zivotom? 21. vek je. I nije problem u kako ti kazes "osamostaljivanju" zena nego u medjuljudskim odnosima koji su jezivi. Jezivi su izmedju ostalog i zato sto postoji mnogo takvih koji razmisljaju jednostrano kao ti. Nazalost.

Grof

pre 7 godina

Najcesci razlog braka je plata od 22 000 dinara. Ili ti MINIMALAC.
Mozemo da pricamo sta hocemo ali dostastvari zavisi od novca slazem se da nije presudan ali dosta zavisi. Postali smo hronicno siromasni a samim tim i razdrazljivi ...

majku mu

pre 7 godina

vrlo je jednostavno! Ne ulazeci u filozofiju i kako ko posmatra zivot, neke stvari su osnovne - pricam muskarcima jer vecina zena ovo vec radi. Radi po kuci! Sve poslove! I da ne mora da ti se kaze, nisi brate slep - kad vidis da je masina sudje/ves puna a ti je isprazni i obratno. U vojsci (nedobog bajboku) si mogao? Sve bilo pod konac? Pa sta je problem gajbi covece, usisaj, pocisti. Nabavljaj klopu i slobodno skuvaj rucak. Mislim, po meni je ovo neki minimum razumevanja zajednickog zivota, u bukvalnom smislu ljudi koji dele prostor i zivot.I to bez obzira da li zena radi ili ne, razlika ce biti samo intenzitet pomoci. Ako imas decu, pa nisu ikebana da ih poljubis par puta i cao pali. ako zelis da budu normalni ljudi, onakvi kakve bi voleo, radi sa njima, provodi vreme, druzi se, bleji, sali, zajebavaj, budi ozbiljan. I kad se razboli dete ne pravi se lud. Idi na roditeljske, budi pravi roditelj. Ovo je apsolutni minimum da bi funkcionasala porodica. A to je samo pocetak.

realna

pre 7 godina

Novac,sex,komunikacija,roditelji,redosled moze biti i drugaciji,ali su problemi slicni!Zbog dece je najbitnije da roditelji ostanu u kontaktu i da deca sto manje prisustvuju svadjama(dete sam razvedenih roditelja koji se ne podnose),jer deca najvise pate!

slučajni prolaznik

pre 7 godina

Ja bih dodao pored nedostatka novca još nešto.. A to je netolerancija,nedisciplinovanost da ti većinski deo ljudi koji su u braku u današnjem vremenu se ponašaju kako ko hoće a ne onako kako bi trebali da budu..

M

pre 7 godina

@Marko
Zaista me zanima koliko imaš godina?

Tvoje razmišljanje je odprilike tipično za mlade muškarce između 20 i 30 godina kod nas. Koji su usled ne mogućnosti da sagledaju situaciju u kući, gde majka radi, a kad dođe sa posla čeka je još milion i jedna obaveza vezana za kuvanje, čišćenje, spremanje, pranje nabavku i sve što ide uz to a onda još i vaspitanje dece. I u svemu tome izvlače zaključak da je mama nervozna zbog posla ili "šefa" jer nemaju kapacitet da uvide da su očevi odsutni, ne pomažu ništa oko kuće, i minimalno se ulažu oko dece.
I onda razvijaju romantizovanu viziju žena kao sretnih domaćica,koje sa osmehom i toplim obrokom dočekuju muža s posla.

2+2=5

pre 7 godina

моја жена није добила већа права она је рођена једнако као ја.
једнаки и поштовани.

Zoki

pre 7 godina

Više se porodica raspalo radi para nego radi seksa. Međutim, sve se svodi na jednu jedinu stvar - nedostatak spremnosti na kompromis, pa i na svojevrsno žrtvovanje. Ako nam na prvom mestu "ja" a ne "mi" (tj. porodica), onda nam se događa to što se događa.

Belladonna

pre 7 godina

@ Petar- procitaj jos jednom sta si napisao!!!!! Jel bi se ovo odnosilo i na tvoju cerku? Ili bi njenom muzu siledziji savetovao da ukine tvojoj cerki pravo da bude " samostalna" . Ocito mesas bezobrazluk i samostalnost, ima raznih zena. Niko nikoga ne sme da gusi, supruznici treba da se podrzavaju u napredovanju jer imaju isti cilj i grabe ka njemu a to je da doprinesu svojoj deci i zajednici i da svi budu pobednici. Pre bih rekla da si ti operisan od ambicije a da si imao takvu zenu, ali nije krivac u njoj vec u tebi. Svaki uspeh mog supruga je i moj uspeh kao i obrnuto, i zajedno uzivamo u tome, sa decom i sve psom. Castimo se nekim nasim zadovoljstvima, radujemo se svemu.