Dr Filgud o autofagiji, keto dijeti, detoksu; "Užas i tačka" VIDEO
Zašto brzinske dijete koje su veoma tražene nisu dobre? Kakve se zamke u njima kriju i kakve zdravstvene probleme možemo dobiti ako ih se pridržavamo? Najpopularnije dijete i njihove prednosti i mane analizira Saša Plecevic, dr Filgud.
Dr Filgud o autofagiji, keto dijeti, detoksu; "Užas i tačka" VIDEO
Zašto brzinske dijete koje su veoma tražene nisu dobre? Kakve se zamke u njima kriju i kakve zdravstvene probleme možemo dobiti ako ih se pridržavamo? Najpopularnije dijete i njihove prednosti i mane analizira Saša Plecevic, dr Filgud.
"Ne postoji veći broj ljudi koji se razume u ishranu i trening. Mi smo ti nacija koja se razume u hranu, trenig i svako je fudbalski, košarkaški selektor", započeo je Plećević.
On je krenuo od objašnjenja zašto autofagija nije dobra.
"Autofagija - 20 sati ne jedeš 4 jedeš sata ili 18 sati ne jedeš, pa 6 sati jedeš je greška. Svetska zdravstvena organizacija kaže - prvi obrok u 8h, poslednji u 20h, legneš u 22h. Znači 12 sati je idealno, a od te autofagije možeš da pojedeš više nego što bi trebao. Ne smanji se apetit", poručio je.
On je istako da je najbolja uravnotežena ishrana:
"3-4 obroka dnevno, 5 maksimalno. A mane autofagije su - ljudi pregledne, ne mogu da izdrže, nije zdravo, usporava se metabolizam. Onda kad i manje jedeš, počinješ da se gojiš, jer organizam štedi".
O keto dijeti, koja podrazumeva unos uglavnom proteina, Saša je govorio:
"To je najgora stvar koju čovek sebi može da uradi. Znaš, biću kontradiktoran - pričam da je šećer najveća neman tela. Ali u umerenoj količini je zdrav. A tu, gde mast postaje ugljeni hidrat... ako jedemo samo proteine, tebi organizam radi za nešto što nije stvoren. Od masti može da se dobije šećer, mast blokira ćeliju. Nemojte molim vas da jedete samo proteine", rekao je doktor.
Detoks dijete koje podrazumevaju sokove i slično, po njegovom mišljenju nikako nisu dobre:
"To jedva izdržiš. Organizam dovodiš u deficit i ne pružaš mu ništa. Nacediš 4 pomorandže, popiješ. I ovo nikako. Fenomenalno je samo da dobiješ insulinsku rezistenciju i šećernu bolest. Dijeta sokovima - užaš i tačka", kazao je.
Da li postoji napitak koji topi kilograme - voda sa limunom, npr...
"Ne postoji i ta voda sa limunom - ne!!! Popije se čaša vode sobne temperature", rekao je.
Ili voda u kojoj je prenoćio beli luk sa biberom: "Ne može da šteti, možeš da smrdiš samo na beli luk".
Da li je realno da je covjek toliko nadmen da misli da je pametniji od doktora koji je dobio Nobela za otkrice AUTOFAGIJE? Ja licno sam na satnici 20/4 uz to imam dijabetes 2 i osjecam se nikada bolje,nikada punija energije,cistim se i mrsavim. Koza mi izgleda sjajno,tako da Dr Filgud-e kada budete dobili Nobela ili bilo kakvo priznanje SZO onda nam pametujte do tada ono sto vi pricate o AUTOFAGIJI je za nas samo obicno BLA BLA BLA.
(Natasa, 19. avgust 2022 15:46)
Ja se slažem sa njim mada ja uglavnom ne jedem 13,14 sati Posebno je takva ishrana bitna za one koji, kao ja, imaju problema sa digestivnom traktom. Ne manje od 4 obroka (manja) i dugo zvakanje. Metabolizam se ubrzava i mrsavite brzo. Svi lekari su mi to preporučili i tako se hranim. Naravno, retko jedem testa i secer.
(Ena, 10. maj 2022 11:40)
Kad sma još sam došao do zaključka da dijete pomažu ali na kratko. Shvatio sam gledajući svog druga kako žvaće i špagete dok ih ne pretvori u kašu da on za pola sata ne može da pojede koliko ja za bukvalno dva minuta kad su špagete u pitanju. Da to je pravo rešenje ali čovek sa 50 godina teško može tu naviku da promeni. Krenem koncentrisano da jedem ali misli odlutaju, trgnem se i shvatim da sam opet progutao brdo hrane za par minuta. To je stvarno ispravan savet za sve mlade koji mogu upornošću da koriguju tu veliku grešku da hranu gutaju umesto da je sažvaću.
(Mr, 4. maj 2022 11:36)
Možda je glupo da laici komentarišu, ali kada već lekari i nutricionisti imaju suprotna mišljenja zašto ne bi i mi koju dodali. Radi se o pogrešnoj preporuci o najmanje pet obroka dnevno. To ne da nije potrebno već je štetno za zdravog čoveka. Čovek kao biće postoji već preko milion godina i naš metabolizam je toliko godina štelovan i na glad, na hranu kada je ima, tek možda u zadnjih dve ili tri generacije živimo u relativnom blagostanju što se tiče hrane. Prirodno stanje našeg organizma je glad mnogo pre nego sitost. Zato jesti pet puta nije normalno, stalno aktiviramo organe za varenje, zapravo ih ne odmaramo niti dajemo šanse našem telu da se pročisti. Autofagija je samo povratak na iskonski način ishrane
(Nenad, 4. maj 2022 11:02)
neko napisa da je dovoljno autofagije od 12 sati gladovanja pre prvog obroka. To je netacno jer se AF aktivira tek oko 12 sati od poslednjeg obroka, dakle AF treba da radi sto duze, a to znaci post od 14 do 20h. Ja sam na 18 do 20 i savrseno se osecam. Nikad gladan, imam snage za ceo dan, imam dva obroka u danu, prvi oko podne i drugi oko 18h. to je to.
(wlado, 4. maj 2022 06:10)
Kao lekar mogu da kazem da nije u pravu sto se tice autofagije.
Sam proces autofagije zapocinje u organizmu nakon nekih 14 sati od poslednjeg obroka. Sam proces se svodi na jednu vrstu "reakcije organizma na stres" , pri cemu se aktiviraju odredjene celije u organizmu, cija je uloga uklanjanje ostecenih celija i potencijalnih malignih celija. Ovo je naravno uproscavanje cele price, koja je mnogo slozenija ali poenta je da je autofagija dobra stvar. Strasno dobre rezultate dala je kao vrsta restrikcione ishrane po tipu Intervallfasten ( 16/8) na poboljsanje promena kod masne jetre i regulaciji secera kod dijabetesa tipa 2.
Ja nisam u stanju da je upraznjavam kao stil zivota na duge staze ali sam probao na tacno mesec dana i uspeo sam da smrsam nekih 5 kg ( sa 101 na 96kg- 190cm visok).
Za to vreme sam primetio da sam imao mnogo vise energije u toku dana i da sam se stvarno manje umarao.
A onda su dosli praznici....
U svakom slucaju preporucujjem kod gojaznih osoba, pogotovo kod onih kod kojih postoji steatosis hepatis (masna jetra) ili kod onih koji imaju dijabetes tipa 2 koji nije zavisan od insulina.
Tu je kolega jednostavno nedovoljno informisan, ali daleko od toga da ga smatram za sarlatana.
Veliki pozz
(baksooz, 3. maj 2022 19:10)
Ako si lekar, vrati diplomu.
(Danijel, 3. maj 2022 23:22)
@Dr. Iz Nogud
Proces se zove glikoneogeneza - stvarenje glukoze iz neugljenohidratnih komponenti.
Biohemija, druga godina medicine.
(sasha, 3. maj 2022 17:22)
Čovek od masnih kiselina ne pravi glukozu, proteini tj. amino kiseline su glavni izvor nove glukoze
(Dr. Iz Nogud, 3. maj 2022 23:13)
Svi će ovde, i Slavica iz kadrovskog, i Mile vikler, Toma guma - vulkanizer, i Žare-dop iz upravnog odbora opštine Čukarica koji zavšrava, da jedu francuske kroasane i belgijske vafle za doručak. I tost sa tartufima. I avokado sa kia semenjem. Ali nikako burek.
I nije im jasno odakle bre tolka plata jednom buregdžiji...
Ne može to. Nije prirodno. Kako bre on 180 iljada, a ja sa fakultetom 50?!?
(Nije to prirodno, 3. maj 2022 21:55)
@Dr. Iz Nogud
Proces se zove glikoneogeneza - stvarenje glukoze iz neugljenohidratnih komponenti.
Biohemija, druga godina medicine.
(sasha, 3. maj 2022 17:22)
Ubićeš nekog ako računaš na njegovu sposobnost da pretvara masti u ugljene hidrate, nadam se da nisi dr..
(@sasha, 3. maj 2022 19:21)
Sada čitam o njemu, on je mnogo više od samo nekog tv lica "Dr Feelgud". Dr Saša Plečević je završio Medicinski fakultet specijalista anesteziolog, takođe i Sportsku Akademiju, ima doktorat u oblasti sportske medicine i fizoliologije, 3 godine je proveo u Americi da dobije sertifikat za fitnes, ima i ECPD specijijalističke studije iz tradicionalne medicine, napisao nekoliko edukativnih priručnika i knjiga... Ima 52 godine, a izgleda kao da ima 38... I te kako je neko kome možeš verovati da zna šta govori i na koga se možeš ugledati! Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 03. maj 2022 12:54)
Papir sve trpi. Da li si procitao negde da je neko pohvalio rad doticnog doktora sa pacijentima od kolega koji rade na klinici ili su radili sa njim na klinici... Naravno da nisi jer nikad nije ni radio svoj posao. Lako je sedeti, prepricavati gotove radove i preko raznih kanala (placenih) pojavljivati se na televiziji i filozofirati. Naravno da nece privuci paznju onih koji su u struci vec novopecenih bogatasa i novodoseljenih gradjana koji se pecaju na te price i placaju mu za prodavanje magle.
(dr miki, 3. maj 2022 19:19)
Kao lekar mogu da kazem da nije u pravu sto se tice autofagije.
Sam proces autofagije zapocinje u organizmu nakon nekih 14 sati od poslednjeg obroka. Sam proces se svodi na jednu vrstu "reakcije organizma na stres" , pri cemu se aktiviraju odredjene celije u organizmu, cija je uloga uklanjanje ostecenih celija i potencijalnih malignih celija. Ovo je naravno uproscavanje cele price, koja je mnogo slozenija ali poenta je da je autofagija dobra stvar. Strasno dobre rezultate dala je kao vrsta restrikcione ishrane po tipu Intervallfasten ( 16/8) na poboljsanje promena kod masne jetre i regulaciji secera kod dijabetesa tipa 2.
Ja nisam u stanju da je upraznjavam kao stil zivota na duge staze ali sam probao na tacno mesec dana i uspeo sam da smrsam nekih 5 kg ( sa 101 na 96kg- 190cm visok).
Za to vreme sam primetio da sam imao mnogo vise energije u toku dana i da sam se stvarno manje umarao.
A onda su dosli praznici....
U svakom slucaju preporucujjem kod gojaznih osoba, pogotovo kod onih kod kojih postoji steatosis hepatis (masna jetra) ili kod onih koji imaju dijabetes tipa 2 koji nije zavisan od insulina.
Tu je kolega jednostavno nedovoljno informisan, ali daleko od toga da ga smatram za sarlatana.
Veliki pozz
(baksooz, 3. maj 2022 19:10)
Ne moze se samo zdravom ishranom, treningom i redovnim snom postici ono sto polusvet zeli, a to je da izgledaju kao holivudski glumci. To se postize samo hemijom, steroidima itd., i to je tema o kojoj Pleca treba da govori, kao i o posledicama koriscenja istih. Dr je estradni smeker i nista vise od toga.
(Demar Derozan, 3. maj 2022 19:03)
ja sam na autofagiji dve godine. doručak u 10 ručak u 13 i večera u 18. od 18 do 10 ( 16 sati ) samo voda. idealna težina, rezultate radio jednom i idealni i sad meni filgud kaže da to ne valja a ja zdrav izgledam odlično ( 5 puta bolje od njega ) i osećam se odlično.. ok..
(pop, 3. maj 2022 18:44)
Ja sam if-om i autofagijom skinuo 10kg i to ne želeći to. Čuo sam 2011e da je to zdravo i počeo da primenjujem od jan 2012 do apr 2012 i imao sam na kraju 10kg manje. Jeo sam 5 dana nedeljno, a dva nisam (bilo koja, nisu bila spojena). Onda kad sam se pogledao u ogledalo sam shvatio da treba da prekinem. I nije mi telo čuvalo ništa pa da se gojim kao što gdin kaže.
(Šta ovaj zna, 3. maj 2022 18:42)
inače više verujem japanskom nobelovcu nego ovom šarlatanu.
(Nikola S, 03. maj 2022 12:13)
браво Никола. јасно је да су пост и аутофагија веома важни и неопходни. не постоји дилема, само постоје шарлатани као овај "доктор"
(гази багру, 3. maj 2022 18:39)
A japanski naučnik koji je 2016 godine dobio Nobelovu nagradu iz oblasti fiziologije i medicine baš zato što je dokazao pozitivan efekat koji autofagija ima na ljudsko telo je omašio temu.
(Bubica, 3. maj 2022 18:17)
Licno, SVOJIM OCIMA, sam video Dr.FeelGoda kako jede punjenu vesalicu sa svim prelivima kod Vanje u Zrenjaninu. A meni bi dzigericu izvadio zbog toga.
(Dr.Ogi, 3. maj 2022 16:37)
Ma svi ti celavi izgledaju isto oi u svakom trenutku ispred dzank fuda imas bare nekoliko tih filguda
(peki, 3. maj 2022 17:54)
nije bitan broj na vagi (osim za ine koji su morbidno gojazni), bitan je procenat masti u organizmu i procenat misica. Ja mesecima imam istu teleanu masu, ali sam morao da busim rupu na kaisu. Dobro izbalansirani obroci i trening to je sve sto treba. Sa autofagiijom ce te izgubiti na telesnoj masi, ali da li ce te smanjiti procenat masnoce u telu. Bez fizicke aktivnksti i bez aktiviranja svih misica u telu, organizam ce jednostavno da trosi i masti i misice i kada se merite, bice manji broj na vagi ali procenat masti ce bito skoro isti. Kalorije iz kvalitetnih izvora i dobro izbalansirana ishrana i to je to. Mada, kome je bitan broj na vagi i ko zeli da bude mlohav, slobodno neka prati princip autofagije. Keto je nesto drugo, povecan procenat masti (zdrave masti) u ishrani bez ugljenih hidrata. Nijedan nacin ishrane ne treba koristi vise od 12-16 nedelja.
(Rade, 3. maj 2022 17:47)
Iz licnog iskustva autofagija me je spasla uzasa koje donose autoimune bolesti.
Vec 5 godina ne uzimam nijedan lek I mogu da hodam I trcim!
Nazalost sto se autoimuniteta tice, mnogo toga ide od creva (Los mikrobiom, poroznost, upala...).
Sto manje j'édite preradjenog, bolje je. Ako jedete meso, jedite ga redje ali kupujte kvalitetno. Isto I za mlecne proizvode.
Inace, za vas koji ovo praktikujete à jedete Nutelle i pijete kokakolu, vitamine linija nije jedino merilo zdravlja. Uradite analize krvi. S godinama telo ni uz ovakav rezim ne moze da evakuise djubre.
(Sanja, 3. maj 2022 17:34)
Dr. Feelgood-a sam do ovog clanka cenio i maksimalno uvazavao njegove komentare i savete. Od ovog trenutka ga samo cenim i postujem ali njegove savete ne uvazavam. To da autofagija usporava metabolizam je cista glupost da bi covek trebalo da se zapita odakle mu ta konstatacija. Pored toga sto autofagija ubrzava metabolizam daje jos mnoge druge benefite. Naucno dokazano. Ne odgovara svakome, svi smo razliciti ali ko moze itekako je korisno.
(sta reci, 3. maj 2022 17:29)
@Dr. Iz Nogud
Proces se zove glikoneogeneza - stvarenje glukoze iz neugljenohidratnih komponenti.
Biohemija, druga godina medicine.
(sasha, 3. maj 2022 17:22)
Znam da ne vrijedi, ali eto... Osumi je dobio Nobelovu nagradu za otkriće autofagije kao mehanizma kojom se ćelija oslobađa dotrajalih organela. Osumi NIJE dobio Nobelovu nagradu za bilo kakvu dijetu niti išta slično...
(Gelo, 3. maj 2022 17:20)
autofagija, da u početku se patite a poslje pređe u nešto najnormalnijie. Prestao sam da pazim na vrijeme i uđem u 16h možda 1 ili 2 puta sedmično bez naprezanja. Bitan je početak i nekih 20 dana strogog držanja.
(konjo, 3. maj 2022 17:15)
@Nikola S
To što ti smanjio apetit to je zato što ti se usporio metabolizam jer ređe jedeš. To što si skinuo 20kg znači da si bio gojazan, osoba normalne kilaže ugrožava zdravlje sa skinutih 20 kg, gojazni lako idu po 10 kg gore-dole. Uzrok tvoje prepodnevne tromosti ima veze sa viškom kilograma, ne sa doručkom.
Osobe koje vežbaju ili su poslom fizički aktivne ne praktikuju nikakve restriktivne dijete, naprotiv. Cela mudrost u regulisanju težine nije u gladovanjima već u potrošnji kalorija, mišići su pravljeni da se opterećuju, ljudsko telo nije za sedenje, ležanje...
(Aki, 3. maj 2022 17:02)
Nije zdravo jesti nekoliko puta dnevno (5) po manji unos hrane. Onda je jetra pod stalnim naporom a gušterača ceo dan druka insulin. A to ne valja jer insulin UH pakuje u masne naslage. Ko hoće da smrša onda što manje insulina u spajkovima. I naravno aerobne vežbe (110-130 bpm) jer anaerobne takođe podižu insulin.
(sladoledsmesom, 3. maj 2022 16:57)
Ovo ni alhemičar ne bi izjavio a kamoli neko ko je imao biohemiju na medicinskom fakultetu, mada BU je propo i sa one šangajske list
(Dr. Iz Nogud, 3. maj 2022 16:56)
... Trening ljudi, trening. Fizička aktivnost (naročito napolju) je najbolja stvar na svetu. Uz to, umerena ishrana pa ces da vidis rezultate. Nikada se nisam prejedao ali sam uvek jeo sve, bez ikakvih hemija, redovno trenirao i uvek izgledao i osećao se odlično. Prečica nema.
(uros, 3. maj 2022 16:54)
@Lepo krenite da dižete gvožđe i nema šanse da se ugojite, teretana daje vrhunske rezultate a možete i dalje da uživate u hrani. Trenitajte da bi jeli.
Većina dijeta su loše jer teško je to izdržati, ako izbaciš hidrate sledi ti jako loše raspoloženje i mučenje čemu...
(marko, 03. maj 2022 13:39)
taj rad! jedem kao neman, imam 51 godinu i izgledam možda i mlađe od ovog Plećevića. ali se tu digne gomila gvožđa, a bogami i provrti traka po 6-8 km sa zagrevanjem. u proseku ritam je 6 km za pola sata (12 km/h), bez stajanja. kada su intervali, onda traka na max 20 km/h pola minuta, pola minuta odmor. ali i pre toga se istrči za zagrevanje oko 3-4 km. u principu, kada bih korigovao trenutnu ishranu, mogao bih da skinem možda 2-3 kg i onda BiH bio suv kao za slikanje...
(matori, 3. maj 2022 16:54)
Licno, SVOJIM OCIMA, sam video Dr.FeelGoda kako jede punjenu vesalicu sa svim prelivima kod Vanje u Zrenjaninu. A meni bi dzigericu izvadio zbog toga.
(Dr.Ogi, 3. maj 2022 16:37)
Nemogu nista da kazem o drugim dijetama ali znam da su knjigu o Ketogenoj dijeti pisali profesori medicine u Nemackoj i dijeta se pokazala kodmnogo ljudi kao jako dobra. Naravno da nije preporucljivo stalno biti u Ketozi ali tri do cetiri puta godisnje da i naravno da je secer los i da ga treba umereno jesti ali nazalost postoji jako malo namirnica koje nesadrze secer. Prosto je nemoguce da ce i jedna dijeta biti sertificirana ili preporucljiva po bolnicama ili klinikama jer nijedna Farma Industrija nece da finansira takve studije tako da i ovo sto ovaj covek nema smisla puno jer nista nije medicinski dokazano
(Darko, 3. maj 2022 16:32)
Jaoj ovaj doktor je hit.
Upoznao sam u Americi masu kineza i japanaca na autofagiji, žive na alagama, biljakama nekim i uljima. Zdravi pravi ne idu kod lekara, za razliku od Amer akoji imaju 5 obroka. haos :D
ko je sve doktor...
(Stef, 3. maj 2022 16:25)
Meni keto ne prija, totalno mi je neizbalansirana i verujem da su tolike masti opterećenje za pojedine organe, jetru npr.
Autofagija je nesto drugo, u periodu kada se ne unose kalorije insulin polako pada i na scenu stupa leptin, hormon rasta i verujem hormon regeneracije. Ko ima izrazito loše navike moze da krene sa 3 obroka dnevno u razmaku od 6 sati, već tu dolazi do izmene insulin/leptin a vremenom se hormoni dodatno uravnoteze da je 2 obroka sasvim dovoljno, bez restrikcije.
Sada, svi se takmiče čiji je kandidat vise obrazovan a u hindu religiji npr, jogini jedu 1x dnevno hiljadama godina a raji se preporučuje 2x, dakle rupa na saksiji je odavno pronadjena
(Mimi, 3. maj 2022 16:25)
Samo treba probusiti kasiku i malo vise setnje. Kilogrami idu u nepovrat. Ja sam sa 108 sisao na 86, za dva meseca. Pre toga, nisam vodio racuna o kilazi. Treba biti uporan. Da se ne lazemo, primenio sam autofagiju. To je super dijeta.
(Dragan, 3. maj 2022 16:22)
Kao što je dobar deo komentatora i primetio, ovaj stručnjak za ishranu pravi baš upadljive grešake.
Keto dijeta nije ako jedete puno proteina nego puno masti
Autofagija nije dijeta, već svojevrstan proces čišćenja koji se nastupa u organizmu ako ne jedete duže vreme, minimum 18 sati, a za ozbiljnu autofagiju treba bar 3 dana posta
jedite 5 obroka dnevno, svaki put kad jedemo luči se insulin, to em što opterećuje pankreas koji mora ekstra da radi da bi taj insulin proizveo, em vam onemogućava da koristite masne naslage koje već imate,a ako želite da smršate, upravo treba da istopite uskladištenu mast u telu.
Ako ne jedete svakih par sati, bićete gladni.Pa nećete ako ste u ketozi, organizam je tada u stanju da funkcioniše na masti kao osnovnom gorivu, tako da ukoliko ne unesete dovoljno kalorija, telo će naprosto istopiti masne naslage i iskoristi ih.
Da li mislite da su pećinski ljudi ili drevni rimljani ili ljudi u srednjem veku jeli 5 obroka ? Kako da ne...
(profesionalni komentator, 3. maj 2022 16:08)
45 godina imam, 186cm visina, 81kg tezina. Radim izuzetno fizicki tezak i mentalno zahtevan posao - 6 dana nedeljno. Brojke mi se ne menjaju od 18. godine. Ali zato: dva puta nedeljno trcanje po 8km, ujutru od pola 6, pre posla. Jednom nedeljno bicikl 40km, bilo leto ili zima. Dva puta nedeljno bazen - 2km, jedan dan anaerobni trening kod kuce - sklekovi, tegovi, zgibovi. Jedem i pijem sta hocu i kad hocu.
Cela sustina dijete je da potrosite vise nego sto unesete. Ako ste u kolima svaki dan, sedite na poslu po ceo dan, onda dodjete kuci i legnete, nikakva autofagija i ketodijeta vam nece pomoci. Krecite se!!!
(dexter-lab, 3. maj 2022 15:49)
Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 3. maj 2022 12:54)
Svako može da ima mišljenje, ali nečije mišljenje, pa i tvoje, ne definiše šta je normalno.
(goran_NK, 3. maj 2022 15:45)
Zaista ne znam da li je pomenuta osoba doktor ili "doktor"(lekar, znamo na šta se odnsosi), ali kompletan njegov nastup je najblaže rečeno sumnjiv. Nevezano za to šta je istina, obrazovan čovek nikako ne bi trebalo da od svoje struke i posla kojim se bavi pravi cirkus, a od sebe fakira koji guta vatru ili izvodi kerefeke na trapezu pred publikom. Na žalost, ono što radi mi liči na navedeno.
Što se ishrane tiče, nesam kompetentan.
(Harun el Rašid, 3. maj 2022 15:30)
Problem autofagije je jer ne promovise niti jedan proizvod i povecani konzumerizam, pa je samim tim u sukobu sa danasnjih potrosackim drustvom, i direktno udara na budzet raznoraznim interesnim grupama, te je oni stalno osporavaju..
Autofagija nije dijeta, vec je proces u organizmu koji se javlja nakon 12časovnog neunosenja hrane..
Na ovim njegovim preporukama za ishranu treba samo malo korekcije, tipa dorucak u 10h umesto u 8h, poslednji obrok oko 17-18h, znaci izbaciti samo veceru, i imate proces autofagije (samodetoksinacije organizma) u trajanju od 4-5h svakog dana.. Znaci nista gladovanje 20 sati, pa se onda prejedamo, nego lagano, sve normalno, cemu tolka frka i osporavanje?!! A, da, gospodin ima biznis vezan za ovu temu..
(pant-LA, 3. maj 2022 15:13)
Slazem se sa njim. Sa autofagijom je problem sto bi to trebalo da postane nacin zivota i retko ko moze da se toga pridrzava ceo zivot. A ko pocne smrsace sigurno, ali ako prekine sa tim,a sigurno ce nakon par meseci, godinu, tri ili pet godina prekinuti jer nije bas lako pridrzavati se satnica posto nam cesto zivot diktira tempo, lako se mozemo ponovo ugojiti jer se organizam usporio. Meni se to desilo, godinu dana autofagije, bio je cilj smrsati 10 kg, koji su ostali nakon trudnoce. Inace nikad pre nisam bila gojazna. Smrsala sam lako za par meseci i nastavila autofagiju samo sam se malo opustila sa jelom. I tu je bilo sve u redu, nisu se vratili kg. Ali nakon godinu i nesto sam se vratila na posao, drugaciji ritam, rad po smenama, iscrpljenost sa malim detetom, milion obaveza i pocela sam da izlazim iz satnice, bivala sam mrzovoljna, osecala sam se lose jer ne mogu nikad uvece da kao i ostali gricnem nesto... nabacila sam za mesec dana 5 kg i to ne da sam nesto mnogo jela, nego sam samo izasla iz satnice a moj organizam naviknut da ne jedem nista posle 17 je to prepoznao kao napad i kilogrami su se nakupljali. Posle sam opet skinula tih 5 kg ali jedva, bas sam se namucila da ih skinem, jer mi se organizam skoz usporio .Tako da se slazem da je najbolja umerenost a ne neke satnice jer time stetimo nasem organizmu. Ja i dalje retko jedem nakon 19h ali pocastim se nekad i to je ok, umereno samo.
(Ana, 3. maj 2022 15:13)
Jesti manje, jesti kvalitetnije i malo po malo uvoditi fizičku aktivnost koja se vremenom može povećavati. To traje dugo ali stvara navike kojih se posle nastaviš pridržavati.
(Dovla, 3. maj 2022 15:00)
Nije covek nista lose rekao o autofagiji. Autofagija zastupa da se ne jede izmedju 12 i maks 16 sati, e sad sto neko misli da ako ne jede 20 sati da ce brze da mrsavi to je njegov problem.
U sustini vrlo ispravni stavovi doktora. S druge strane bez fizicke aktivnosti dzaba ti i zdrava hrana i autofagija.
(Boki, 3. maj 2022 14:53)
"O keto dijeti, koja podrazumeva unos uglavnom proteina..."
Kakvih proteina? Keto dijeta se sastoji od preko 70% masti. Zapravo keto dijeta u ishrani ugljene hidrate zamenjuje mastima, dok unos proteina uglavnom ostaje na oko 25%
(St3fan KG, 3. maj 2022 14:41)
Sasa
Taj "doktor" kako ti kazes je zavsio medicinski fakultet i specijalizaciju iz anesteziologije.Bukvalno ne postoji pozvaniji covek da prica o fiziologiji i metabolizmu od njega i ljudi iz njegove struke.Ne mesaj ga sa raznim sarlatanima po internetu.E sad drugo je sto on razvija biznis,pa malo malo je na televiziji i to nervira ljude
(Markos, 3. maj 2022 14:40)
U godinama koje gravitiraju 50im neverovatno je koliko i malo hrane čuda pravi. Ishrana koja je do skora bila ok odjednom počinje da diže kilograme. Užas. Pošto ne volim da se odričem slatkog, jednom se živi, koncept autofagije mi se učinio kao prihvatljiv koncept pa sm rwšila da probam. I pokazalo se to kao ispravna odluka. Tačnije odlična. Ne znam šta dotični priča ali svako treba da pronađe ono što njegovom organizmu prija. A meni je bio cilj da nađem ono što će mi omogućiti da moju omiljenu hranu, nutelu, kola-kolu, palačinke jedem svaki dan. Osećam se odlično, kilaža je odlična, uživam u poslasticama. Tako da probajte. Možda i vama odgovara:).
(Violeta, 3. maj 2022 14:22)
Nisam kvalifikovan da osporavam ovog dr, ali keto ne znači povećan unos proteina nego masti, uz umanjivanje ugljenih hidrata. Masti organizam troši kao gorivo umesto šećera, a kad sam ja išao u školu, masti i proteini nisu bili isto.
(XP, 3. maj 2022 13:56)
Lepo krenite da dižete gvožđe i nema šanse da se ugojite, teretana daje vrhunske rezultate a možete i dalje da uživate u hrani. Trenitajte da bi jeli.
Većina dijeta su loše jer teško je to izdržati, ako izbaciš hidrate sledi ti jako loše raspoloženje i mučenje čemu...
(marko, 3. maj 2022 13:39)
"problem" autofagije je sto ona ne promovise niti jedan proizvod, u njenom slučaju manje je vise, u zdravom telu zdrav duh, sto se u ovom danasnjem potrosackom drustvu, u ovom sveopštem konzumerizmu, bas i ne uklapa, (direktan udar na budzet raznih prehrambenih korporacija i ostalih kojekakvih grana industrije i medicine i ovih ucitelja zivota i ostalih savetnika, gurua i prosvetitelja), pa samim tim imamo razne interesne grupe koji je satanizuju iz svojih licnih razloga..
(pant-LA, 3. maj 2022 13:28)
Citao sam mnogo o autofagiji, gledao mnogo o tome od strucnih lica, Ted Talk itd. Ja je upotrebljabam i skinuo sam mnogo kilograma, i taj Intermittent Fasting je postao moj nacin zivota. Pritisak, holesterol sve je otislo. Covjek prica gluposti.
(Nucky Thompson, 3. maj 2022 13:27)
Sada čitam o njemu, on je mnogo više od samo nekog tv lica "Dr Feelgud". Dr Saša Plečević je završio Medicinski fakultet specijalista anesteziolog, takođe i Sportsku Akademiju, ima doktorat u oblasti sportske medicine i fizoliologije, 3 godine je proveo u Americi da dobije sertifikat za fitnes, ima i ECPD specijijalističke studije iz tradicionalne medicine, napisao nekoliko edukativnih priručnika i knjiga... Ima 52 godine, a izgleda kao da ima 38... I te kako je neko kome možeš verovati da zna šta govori i na koga se možeš ugledati! Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 03. maj 2022 12:54)
Tri godine cekao sertifikat? Mora da je red bio ogroman. Jedino sto ti verujem od svega, Sasa, posto vidim da si sam ovo napisao o sebi je da si anesteziolog: Svojim kontradikcijama me uspavas za 15 min.
(cnn glas istine, 3. maj 2022 13:20)
Oko mesec dana sam na Keto + Autofagija (14-20h). Skinuo 8kg. Nije mi bilo posebno tesko sto se tice "zelje za hranom". Osecam se bolje nego pre nego sam krenuo sa rezimom.
Kada postignem zeljenu planiram da ubacim kvalitetne ugljene hidrate ali i da nastavim da gladujem.
Najbolji i meni najlogicniji argumenat zasto autofagija nije stetna odnosno dobra je, je to sto ljudi istorijski gledano nisu imali hrane u izobilju pa smo evoluirali da jedemo jednom dnevno pa cak i redje. Kazu da se moze 20 i vise dana bez hrane a mi ti dramimo vec par sati posle rucka "pao nam je secer" pa moramo nesto da gricnemo... :D
(Neb, 3. maj 2022 13:19)
Pre godinu ipo sam se pridrzavao tog rezima ishrane, jeo sam samo od 10 do 18 casova, oko 6 meseci. Glad uopste nisam osecao, apetit mi se nije povecao, skinuo sam oko 10 suvisnih kilograma i osecao sam se mnogo bolje nego pre toga. Prestao sam zbog nekih porodicnih razloga, za sada, cim se to promeni pocecu opet.
(provereni autofag, 3. maj 2022 13:10)
Sada čitam o njemu, on je mnogo više od samo nekog tv lica "Dr Feelgud". Dr Saša Plečević je završio Medicinski fakultet specijalista anesteziolog, takođe i Sportsku Akademiju, ima doktorat u oblasti sportske medicine i fizoliologije, 3 godine je proveo u Americi da dobije sertifikat za fitnes, ima i ECPD specijijalističke studije iz tradicionalne medicine, napisao nekoliko edukativnih priručnika i knjiga... Ima 52 godine, a izgleda kao da ima 38... I te kako je neko kome možeš verovati da zna šta govori i na koga se možeš ugledati! Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 3. maj 2022 12:54)
Japanac Josinori Osumi dobio Nobelovu nagradu zbog otkrica o autofagiji, ali dobro, bolje zna lik Filgud i jos prica kako Srbi vole da pametuju o stvarima u koje se ne razumeju.
(Hanzo, 3. maj 2022 12:42)
A ovaj "doktor" ima sta tacno od obrazovanja? Covek koji je pokrenuo temu autofagije je zapravo dobio Nobelovu nagradu za taj rad.
(Saša, 3. maj 2022 12:39)
I pre pojave autofagije smo supruga i ja ručali kada dođemo sa posla, oko 4. Uveče ništa nismo jeli jer nam organizam nije tražio. Ponekad popijemo vino ili pivo, jednom nedeljno. Vikendom kokice za večeru. Ujutru prvi obrok oko 7-8. Nama je to prijalo i tek smo posle shvatili da mi u stvari sprovodimo autofagiju. Taj režim ishrane i danas primenjujemo i osećamo se zdravo, prija nam. A ti doktore, prijatno.
(Knez, 3. maj 2022 12:26)
Japanac Josinori Osumi dobio Nobelovu nagradu zbog otkrica o autofagiji, ali dobro, bolje zna lik Filgud i jos prica kako Srbi vole da pametuju o stvarima u koje se ne razumeju.
(Hanzo, 3. maj 2022 12:42)
I pre pojave autofagije smo supruga i ja ručali kada dođemo sa posla, oko 4. Uveče ništa nismo jeli jer nam organizam nije tražio. Ponekad popijemo vino ili pivo, jednom nedeljno. Vikendom kokice za večeru. Ujutru prvi obrok oko 7-8. Nama je to prijalo i tek smo posle shvatili da mi u stvari sprovodimo autofagiju. Taj režim ishrane i danas primenjujemo i osećamo se zdravo, prija nam. A ti doktore, prijatno.
(Knez, 3. maj 2022 12:26)
A ovaj "doktor" ima sta tacno od obrazovanja? Covek koji je pokrenuo temu autofagije je zapravo dobio Nobelovu nagradu za taj rad.
(Saša, 3. maj 2022 12:39)
Sada čitam o njemu, on je mnogo više od samo nekog tv lica "Dr Feelgud". Dr Saša Plečević je završio Medicinski fakultet specijalista anesteziolog, takođe i Sportsku Akademiju, ima doktorat u oblasti sportske medicine i fizoliologije, 3 godine je proveo u Americi da dobije sertifikat za fitnes, ima i ECPD specijijalističke studije iz tradicionalne medicine, napisao nekoliko edukativnih priručnika i knjiga... Ima 52 godine, a izgleda kao da ima 38... I te kako je neko kome možeš verovati da zna šta govori i na koga se možeš ugledati! Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 3. maj 2022 12:54)
Znam da ne vrijedi, ali eto... Osumi je dobio Nobelovu nagradu za otkriće autofagije kao mehanizma kojom se ćelija oslobađa dotrajalih organela. Osumi NIJE dobio Nobelovu nagradu za bilo kakvu dijetu niti išta slično...
(Gelo, 3. maj 2022 17:20)
Sasa
Taj "doktor" kako ti kazes je zavsio medicinski fakultet i specijalizaciju iz anesteziologije.Bukvalno ne postoji pozvaniji covek da prica o fiziologiji i metabolizmu od njega i ljudi iz njegove struke.Ne mesaj ga sa raznim sarlatanima po internetu.E sad drugo je sto on razvija biznis,pa malo malo je na televiziji i to nervira ljude
(Markos, 3. maj 2022 14:40)
"O keto dijeti, koja podrazumeva unos uglavnom proteina..."
Kakvih proteina? Keto dijeta se sastoji od preko 70% masti. Zapravo keto dijeta u ishrani ugljene hidrate zamenjuje mastima, dok unos proteina uglavnom ostaje na oko 25%
(St3fan KG, 3. maj 2022 14:41)
Nisam kvalifikovan da osporavam ovog dr, ali keto ne znači povećan unos proteina nego masti, uz umanjivanje ugljenih hidrata. Masti organizam troši kao gorivo umesto šećera, a kad sam ja išao u školu, masti i proteini nisu bili isto.
(XP, 3. maj 2022 13:56)
Lepo krenite da dižete gvožđe i nema šanse da se ugojite, teretana daje vrhunske rezultate a možete i dalje da uživate u hrani. Trenitajte da bi jeli.
Većina dijeta su loše jer teško je to izdržati, ako izbaciš hidrate sledi ti jako loše raspoloženje i mučenje čemu...
(marko, 3. maj 2022 13:39)
Iz licnog iskustva autofagija me je spasla uzasa koje donose autoimune bolesti.
Vec 5 godina ne uzimam nijedan lek I mogu da hodam I trcim!
Nazalost sto se autoimuniteta tice, mnogo toga ide od creva (Los mikrobiom, poroznost, upala...).
Sto manje j'édite preradjenog, bolje je. Ako jedete meso, jedite ga redje ali kupujte kvalitetno. Isto I za mlecne proizvode.
Inace, za vas koji ovo praktikujete à jedete Nutelle i pijete kokakolu, vitamine linija nije jedino merilo zdravlja. Uradite analize krvi. S godinama telo ni uz ovakav rezim ne moze da evakuise djubre.
(Sanja, 3. maj 2022 17:34)
Licno, SVOJIM OCIMA, sam video Dr.FeelGoda kako jede punjenu vesalicu sa svim prelivima kod Vanje u Zrenjaninu. A meni bi dzigericu izvadio zbog toga.
(Dr.Ogi, 3. maj 2022 16:37)
Ma svi ti celavi izgledaju isto oi u svakom trenutku ispred dzank fuda imas bare nekoliko tih filguda
(peki, 3. maj 2022 17:54)
U godinama koje gravitiraju 50im neverovatno je koliko i malo hrane čuda pravi. Ishrana koja je do skora bila ok odjednom počinje da diže kilograme. Užas. Pošto ne volim da se odričem slatkog, jednom se živi, koncept autofagije mi se učinio kao prihvatljiv koncept pa sm rwšila da probam. I pokazalo se to kao ispravna odluka. Tačnije odlična. Ne znam šta dotični priča ali svako treba da pronađe ono što njegovom organizmu prija. A meni je bio cilj da nađem ono što će mi omogućiti da moju omiljenu hranu, nutelu, kola-kolu, palačinke jedem svaki dan. Osećam se odlično, kilaža je odlična, uživam u poslasticama. Tako da probajte. Možda i vama odgovara:).
(Violeta, 3. maj 2022 14:22)
... Trening ljudi, trening. Fizička aktivnost (naročito napolju) je najbolja stvar na svetu. Uz to, umerena ishrana pa ces da vidis rezultate. Nikada se nisam prejedao ali sam uvek jeo sve, bez ikakvih hemija, redovno trenirao i uvek izgledao i osećao se odlično. Prečica nema.
(uros, 3. maj 2022 16:54)
@Nikola S
To što ti smanjio apetit to je zato što ti se usporio metabolizam jer ređe jedeš. To što si skinuo 20kg znači da si bio gojazan, osoba normalne kilaže ugrožava zdravlje sa skinutih 20 kg, gojazni lako idu po 10 kg gore-dole. Uzrok tvoje prepodnevne tromosti ima veze sa viškom kilograma, ne sa doručkom.
Osobe koje vežbaju ili su poslom fizički aktivne ne praktikuju nikakve restriktivne dijete, naprotiv. Cela mudrost u regulisanju težine nije u gladovanjima već u potrošnji kalorija, mišići su pravljeni da se opterećuju, ljudsko telo nije za sedenje, ležanje...
(Aki, 3. maj 2022 17:02)
Samo treba probusiti kasiku i malo vise setnje. Kilogrami idu u nepovrat. Ja sam sa 108 sisao na 86, za dva meseca. Pre toga, nisam vodio racuna o kilazi. Treba biti uporan. Da se ne lazemo, primenio sam autofagiju. To je super dijeta.
(Dragan, 3. maj 2022 16:22)
Problem autofagije je jer ne promovise niti jedan proizvod i povecani konzumerizam, pa je samim tim u sukobu sa danasnjih potrosackim drustvom, i direktno udara na budzet raznoraznim interesnim grupama, te je oni stalno osporavaju..
Autofagija nije dijeta, vec je proces u organizmu koji se javlja nakon 12časovnog neunosenja hrane..
Na ovim njegovim preporukama za ishranu treba samo malo korekcije, tipa dorucak u 10h umesto u 8h, poslednji obrok oko 17-18h, znaci izbaciti samo veceru, i imate proces autofagije (samodetoksinacije organizma) u trajanju od 4-5h svakog dana.. Znaci nista gladovanje 20 sati, pa se onda prejedamo, nego lagano, sve normalno, cemu tolka frka i osporavanje?!! A, da, gospodin ima biznis vezan za ovu temu..
(pant-LA, 3. maj 2022 15:13)
Sada čitam o njemu, on je mnogo više od samo nekog tv lica "Dr Feelgud". Dr Saša Plečević je završio Medicinski fakultet specijalista anesteziolog, takođe i Sportsku Akademiju, ima doktorat u oblasti sportske medicine i fizoliologije, 3 godine je proveo u Americi da dobije sertifikat za fitnes, ima i ECPD specijijalističke studije iz tradicionalne medicine, napisao nekoliko edukativnih priručnika i knjiga... Ima 52 godine, a izgleda kao da ima 38... I te kako je neko kome možeš verovati da zna šta govori i na koga se možeš ugledati! Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 03. maj 2022 12:54)
Papir sve trpi. Da li si procitao negde da je neko pohvalio rad doticnog doktora sa pacijentima od kolega koji rade na klinici ili su radili sa njim na klinici... Naravno da nisi jer nikad nije ni radio svoj posao. Lako je sedeti, prepricavati gotove radove i preko raznih kanala (placenih) pojavljivati se na televiziji i filozofirati. Naravno da nece privuci paznju onih koji su u struci vec novopecenih bogatasa i novodoseljenih gradjana koji se pecaju na te price i placaju mu za prodavanje magle.
(dr miki, 3. maj 2022 19:19)
Ovo ni alhemičar ne bi izjavio a kamoli neko ko je imao biohemiju na medicinskom fakultetu, mada BU je propo i sa one šangajske list
(Dr. Iz Nogud, 3. maj 2022 16:56)
Licno, SVOJIM OCIMA, sam video Dr.FeelGoda kako jede punjenu vesalicu sa svim prelivima kod Vanje u Zrenjaninu. A meni bi dzigericu izvadio zbog toga.
(Dr.Ogi, 3. maj 2022 16:37)
45 godina imam, 186cm visina, 81kg tezina. Radim izuzetno fizicki tezak i mentalno zahtevan posao - 6 dana nedeljno. Brojke mi se ne menjaju od 18. godine. Ali zato: dva puta nedeljno trcanje po 8km, ujutru od pola 6, pre posla. Jednom nedeljno bicikl 40km, bilo leto ili zima. Dva puta nedeljno bazen - 2km, jedan dan anaerobni trening kod kuce - sklekovi, tegovi, zgibovi. Jedem i pijem sta hocu i kad hocu.
Cela sustina dijete je da potrosite vise nego sto unesete. Ako ste u kolima svaki dan, sedite na poslu po ceo dan, onda dodjete kuci i legnete, nikakva autofagija i ketodijeta vam nece pomoci. Krecite se!!!
(dexter-lab, 3. maj 2022 15:49)
Kao što je dobar deo komentatora i primetio, ovaj stručnjak za ishranu pravi baš upadljive grešake.
Keto dijeta nije ako jedete puno proteina nego puno masti
Autofagija nije dijeta, već svojevrstan proces čišćenja koji se nastupa u organizmu ako ne jedete duže vreme, minimum 18 sati, a za ozbiljnu autofagiju treba bar 3 dana posta
jedite 5 obroka dnevno, svaki put kad jedemo luči se insulin, to em što opterećuje pankreas koji mora ekstra da radi da bi taj insulin proizveo, em vam onemogućava da koristite masne naslage koje već imate,a ako želite da smršate, upravo treba da istopite uskladištenu mast u telu.
Ako ne jedete svakih par sati, bićete gladni.Pa nećete ako ste u ketozi, organizam je tada u stanju da funkcioniše na masti kao osnovnom gorivu, tako da ukoliko ne unesete dovoljno kalorija, telo će naprosto istopiti masne naslage i iskoristi ih.
Da li mislite da su pećinski ljudi ili drevni rimljani ili ljudi u srednjem veku jeli 5 obroka ? Kako da ne...
(profesionalni komentator, 3. maj 2022 16:08)
Oko mesec dana sam na Keto + Autofagija (14-20h). Skinuo 8kg. Nije mi bilo posebno tesko sto se tice "zelje za hranom". Osecam se bolje nego pre nego sam krenuo sa rezimom.
Kada postignem zeljenu planiram da ubacim kvalitetne ugljene hidrate ali i da nastavim da gladujem.
Najbolji i meni najlogicniji argumenat zasto autofagija nije stetna odnosno dobra je, je to sto ljudi istorijski gledano nisu imali hrane u izobilju pa smo evoluirali da jedemo jednom dnevno pa cak i redje. Kazu da se moze 20 i vise dana bez hrane a mi ti dramimo vec par sati posle rucka "pao nam je secer" pa moramo nesto da gricnemo... :D
(Neb, 3. maj 2022 13:19)
A japanski naučnik koji je 2016 godine dobio Nobelovu nagradu iz oblasti fiziologije i medicine baš zato što je dokazao pozitivan efekat koji autofagija ima na ljudsko telo je omašio temu.
(Bubica, 3. maj 2022 18:17)
ja sam na autofagiji dve godine. doručak u 10 ručak u 13 i večera u 18. od 18 do 10 ( 16 sati ) samo voda. idealna težina, rezultate radio jednom i idealni i sad meni filgud kaže da to ne valja a ja zdrav izgledam odlično ( 5 puta bolje od njega ) i osećam se odlično.. ok..
(pop, 3. maj 2022 18:44)
@Dr. Iz Nogud
Proces se zove glikoneogeneza - stvarenje glukoze iz neugljenohidratnih komponenti.
Biohemija, druga godina medicine.
(sasha, 3. maj 2022 17:22)
Kao lekar mogu da kazem da nije u pravu sto se tice autofagije.
Sam proces autofagije zapocinje u organizmu nakon nekih 14 sati od poslednjeg obroka. Sam proces se svodi na jednu vrstu "reakcije organizma na stres" , pri cemu se aktiviraju odredjene celije u organizmu, cija je uloga uklanjanje ostecenih celija i potencijalnih malignih celija. Ovo je naravno uproscavanje cele price, koja je mnogo slozenija ali poenta je da je autofagija dobra stvar. Strasno dobre rezultate dala je kao vrsta restrikcione ishrane po tipu Intervallfasten ( 16/8) na poboljsanje promena kod masne jetre i regulaciji secera kod dijabetesa tipa 2.
Ja nisam u stanju da je upraznjavam kao stil zivota na duge staze ali sam probao na tacno mesec dana i uspeo sam da smrsam nekih 5 kg ( sa 101 na 96kg- 190cm visok).
Za to vreme sam primetio da sam imao mnogo vise energije u toku dana i da sam se stvarno manje umarao.
A onda su dosli praznici....
U svakom slucaju preporucujjem kod gojaznih osoba, pogotovo kod onih kod kojih postoji steatosis hepatis (masna jetra) ili kod onih koji imaju dijabetes tipa 2 koji nije zavisan od insulina.
Tu je kolega jednostavno nedovoljno informisan, ali daleko od toga da ga smatram za sarlatana.
Veliki pozz
(baksooz, 3. maj 2022 19:10)
Možda je glupo da laici komentarišu, ali kada već lekari i nutricionisti imaju suprotna mišljenja zašto ne bi i mi koju dodali. Radi se o pogrešnoj preporuci o najmanje pet obroka dnevno. To ne da nije potrebno već je štetno za zdravog čoveka. Čovek kao biće postoji već preko milion godina i naš metabolizam je toliko godina štelovan i na glad, na hranu kada je ima, tek možda u zadnjih dve ili tri generacije živimo u relativnom blagostanju što se tiče hrane. Prirodno stanje našeg organizma je glad mnogo pre nego sitost. Zato jesti pet puta nije normalno, stalno aktiviramo organe za varenje, zapravo ih ne odmaramo niti dajemo šanse našem telu da se pročisti. Autofagija je samo povratak na iskonski način ishrane
(Nenad, 4. maj 2022 11:02)
Citao sam mnogo o autofagiji, gledao mnogo o tome od strucnih lica, Ted Talk itd. Ja je upotrebljabam i skinuo sam mnogo kilograma, i taj Intermittent Fasting je postao moj nacin zivota. Pritisak, holesterol sve je otislo. Covjek prica gluposti.
(Nucky Thompson, 3. maj 2022 13:27)
Dr. Feelgood-a sam do ovog clanka cenio i maksimalno uvazavao njegove komentare i savete. Od ovog trenutka ga samo cenim i postujem ali njegove savete ne uvazavam. To da autofagija usporava metabolizam je cista glupost da bi covek trebalo da se zapita odakle mu ta konstatacija. Pored toga sto autofagija ubrzava metabolizam daje jos mnoge druge benefite. Naucno dokazano. Ne odgovara svakome, svi smo razliciti ali ko moze itekako je korisno.
(sta reci, 3. maj 2022 17:29)
Nije covek nista lose rekao o autofagiji. Autofagija zastupa da se ne jede izmedju 12 i maks 16 sati, e sad sto neko misli da ako ne jede 20 sati da ce brze da mrsavi to je njegov problem.
U sustini vrlo ispravni stavovi doktora. S druge strane bez fizicke aktivnosti dzaba ti i zdrava hrana i autofagija.
(Boki, 3. maj 2022 14:53)
Nije zdravo jesti nekoliko puta dnevno (5) po manji unos hrane. Onda je jetra pod stalnim naporom a gušterača ceo dan druka insulin. A to ne valja jer insulin UH pakuje u masne naslage. Ko hoće da smrša onda što manje insulina u spajkovima. I naravno aerobne vežbe (110-130 bpm) jer anaerobne takođe podižu insulin.
(sladoledsmesom, 3. maj 2022 16:57)
nije bitan broj na vagi (osim za ine koji su morbidno gojazni), bitan je procenat masti u organizmu i procenat misica. Ja mesecima imam istu teleanu masu, ali sam morao da busim rupu na kaisu. Dobro izbalansirani obroci i trening to je sve sto treba. Sa autofagiijom ce te izgubiti na telesnoj masi, ali da li ce te smanjiti procenat masnoce u telu. Bez fizicke aktivnksti i bez aktiviranja svih misica u telu, organizam ce jednostavno da trosi i masti i misice i kada se merite, bice manji broj na vagi ali procenat masti ce bito skoro isti. Kalorije iz kvalitetnih izvora i dobro izbalansirana ishrana i to je to. Mada, kome je bitan broj na vagi i ko zeli da bude mlohav, slobodno neka prati princip autofagije. Keto je nesto drugo, povecan procenat masti (zdrave masti) u ishrani bez ugljenih hidrata. Nijedan nacin ishrane ne treba koristi vise od 12-16 nedelja.
(Rade, 3. maj 2022 17:47)
Jesti manje, jesti kvalitetnije i malo po malo uvoditi fizičku aktivnost koja se vremenom može povećavati. To traje dugo ali stvara navike kojih se posle nastaviš pridržavati.
(Dovla, 3. maj 2022 15:00)
Zaista ne znam da li je pomenuta osoba doktor ili "doktor"(lekar, znamo na šta se odnsosi), ali kompletan njegov nastup je najblaže rečeno sumnjiv. Nevezano za to šta je istina, obrazovan čovek nikako ne bi trebalo da od svoje struke i posla kojim se bavi pravi cirkus, a od sebe fakira koji guta vatru ili izvodi kerefeke na trapezu pred publikom. Na žalost, ono što radi mi liči na navedeno.
Što se ishrane tiče, nesam kompetentan.
(Harun el Rašid, 3. maj 2022 15:30)
Pre godinu ipo sam se pridrzavao tog rezima ishrane, jeo sam samo od 10 do 18 casova, oko 6 meseci. Glad uopste nisam osecao, apetit mi se nije povecao, skinuo sam oko 10 suvisnih kilograma i osecao sam se mnogo bolje nego pre toga. Prestao sam zbog nekih porodicnih razloga, za sada, cim se to promeni pocecu opet.
(provereni autofag, 3. maj 2022 13:10)
Kad sma još sam došao do zaključka da dijete pomažu ali na kratko. Shvatio sam gledajući svog druga kako žvaće i špagete dok ih ne pretvori u kašu da on za pola sata ne može da pojede koliko ja za bukvalno dva minuta kad su špagete u pitanju. Da to je pravo rešenje ali čovek sa 50 godina teško može tu naviku da promeni. Krenem koncentrisano da jedem ali misli odlutaju, trgnem se i shvatim da sam opet progutao brdo hrane za par minuta. To je stvarno ispravan savet za sve mlade koji mogu upornošću da koriguju tu veliku grešku da hranu gutaju umesto da je sažvaću.
(Mr, 4. maj 2022 11:36)
Jaoj ovaj doktor je hit.
Upoznao sam u Americi masu kineza i japanaca na autofagiji, žive na alagama, biljakama nekim i uljima. Zdravi pravi ne idu kod lekara, za razliku od Amer akoji imaju 5 obroka. haos :D
ko je sve doktor...
(Stef, 3. maj 2022 16:25)
Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 3. maj 2022 12:54)
Svako može da ima mišljenje, ali nečije mišljenje, pa i tvoje, ne definiše šta je normalno.
(goran_NK, 3. maj 2022 15:45)
inače više verujem japanskom nobelovcu nego ovom šarlatanu.
(Nikola S, 03. maj 2022 12:13)
браво Никола. јасно је да су пост и аутофагија веома важни и неопходни. не постоји дилема, само постоје шарлатани као овај "доктор"
(гази багру, 3. maj 2022 18:39)
Slazem se sa njim. Sa autofagijom je problem sto bi to trebalo da postane nacin zivota i retko ko moze da se toga pridrzava ceo zivot. A ko pocne smrsace sigurno, ali ako prekine sa tim,a sigurno ce nakon par meseci, godinu, tri ili pet godina prekinuti jer nije bas lako pridrzavati se satnica posto nam cesto zivot diktira tempo, lako se mozemo ponovo ugojiti jer se organizam usporio. Meni se to desilo, godinu dana autofagije, bio je cilj smrsati 10 kg, koji su ostali nakon trudnoce. Inace nikad pre nisam bila gojazna. Smrsala sam lako za par meseci i nastavila autofagiju samo sam se malo opustila sa jelom. I tu je bilo sve u redu, nisu se vratili kg. Ali nakon godinu i nesto sam se vratila na posao, drugaciji ritam, rad po smenama, iscrpljenost sa malim detetom, milion obaveza i pocela sam da izlazim iz satnice, bivala sam mrzovoljna, osecala sam se lose jer ne mogu nikad uvece da kao i ostali gricnem nesto... nabacila sam za mesec dana 5 kg i to ne da sam nesto mnogo jela, nego sam samo izasla iz satnice a moj organizam naviknut da ne jedem nista posle 17 je to prepoznao kao napad i kilogrami su se nakupljali. Posle sam opet skinula tih 5 kg ali jedva, bas sam se namucila da ih skinem, jer mi se organizam skoz usporio .Tako da se slazem da je najbolja umerenost a ne neke satnice jer time stetimo nasem organizmu. Ja i dalje retko jedem nakon 19h ali pocastim se nekad i to je ok, umereno samo.
(Ana, 3. maj 2022 15:13)
autofagija, da u početku se patite a poslje pređe u nešto najnormalnijie. Prestao sam da pazim na vrijeme i uđem u 16h možda 1 ili 2 puta sedmično bez naprezanja. Bitan je početak i nekih 20 dana strogog držanja.
(konjo, 3. maj 2022 17:15)
neko napisa da je dovoljno autofagije od 12 sati gladovanja pre prvog obroka. To je netacno jer se AF aktivira tek oko 12 sati od poslednjeg obroka, dakle AF treba da radi sto duze, a to znaci post od 14 do 20h. Ja sam na 18 do 20 i savrseno se osecam. Nikad gladan, imam snage za ceo dan, imam dva obroka u danu, prvi oko podne i drugi oko 18h. to je to.
(wlado, 4. maj 2022 06:10)
Svi će ovde, i Slavica iz kadrovskog, i Mile vikler, Toma guma - vulkanizer, i Žare-dop iz upravnog odbora opštine Čukarica koji zavšrava, da jedu francuske kroasane i belgijske vafle za doručak. I tost sa tartufima. I avokado sa kia semenjem. Ali nikako burek.
I nije im jasno odakle bre tolka plata jednom buregdžiji...
Ne može to. Nije prirodno. Kako bre on 180 iljada, a ja sa fakultetom 50?!?
(Nije to prirodno, 3. maj 2022 21:55)
Kao lekar mogu da kazem da nije u pravu sto se tice autofagije.
Sam proces autofagije zapocinje u organizmu nakon nekih 14 sati od poslednjeg obroka. Sam proces se svodi na jednu vrstu "reakcije organizma na stres" , pri cemu se aktiviraju odredjene celije u organizmu, cija je uloga uklanjanje ostecenih celija i potencijalnih malignih celija. Ovo je naravno uproscavanje cele price, koja je mnogo slozenija ali poenta je da je autofagija dobra stvar. Strasno dobre rezultate dala je kao vrsta restrikcione ishrane po tipu Intervallfasten ( 16/8) na poboljsanje promena kod masne jetre i regulaciji secera kod dijabetesa tipa 2.
Ja nisam u stanju da je upraznjavam kao stil zivota na duge staze ali sam probao na tacno mesec dana i uspeo sam da smrsam nekih 5 kg ( sa 101 na 96kg- 190cm visok).
Za to vreme sam primetio da sam imao mnogo vise energije u toku dana i da sam se stvarno manje umarao.
A onda su dosli praznici....
U svakom slucaju preporucujjem kod gojaznih osoba, pogotovo kod onih kod kojih postoji steatosis hepatis (masna jetra) ili kod onih koji imaju dijabetes tipa 2 koji nije zavisan od insulina.
Tu je kolega jednostavno nedovoljno informisan, ali daleko od toga da ga smatram za sarlatana.
Veliki pozz
(baksooz, 3. maj 2022 19:10)
Ako si lekar, vrati diplomu.
(Danijel, 3. maj 2022 23:22)
Ne moze se samo zdravom ishranom, treningom i redovnim snom postici ono sto polusvet zeli, a to je da izgledaju kao holivudski glumci. To se postize samo hemijom, steroidima itd., i to je tema o kojoj Pleca treba da govori, kao i o posledicama koriscenja istih. Dr je estradni smeker i nista vise od toga.
(Demar Derozan, 3. maj 2022 19:03)
Ja sam if-om i autofagijom skinuo 10kg i to ne želeći to. Čuo sam 2011e da je to zdravo i počeo da primenjujem od jan 2012 do apr 2012 i imao sam na kraju 10kg manje. Jeo sam 5 dana nedeljno, a dva nisam (bilo koja, nisu bila spojena). Onda kad sam se pogledao u ogledalo sam shvatio da treba da prekinem. I nije mi telo čuvalo ništa pa da se gojim kao što gdin kaže.
(Šta ovaj zna, 3. maj 2022 18:42)
@Lepo krenite da dižete gvožđe i nema šanse da se ugojite, teretana daje vrhunske rezultate a možete i dalje da uživate u hrani. Trenitajte da bi jeli.
Većina dijeta su loše jer teško je to izdržati, ako izbaciš hidrate sledi ti jako loše raspoloženje i mučenje čemu...
(marko, 03. maj 2022 13:39)
taj rad! jedem kao neman, imam 51 godinu i izgledam možda i mlađe od ovog Plećevića. ali se tu digne gomila gvožđa, a bogami i provrti traka po 6-8 km sa zagrevanjem. u proseku ritam je 6 km za pola sata (12 km/h), bez stajanja. kada su intervali, onda traka na max 20 km/h pola minuta, pola minuta odmor. ali i pre toga se istrči za zagrevanje oko 3-4 km. u principu, kada bih korigovao trenutnu ishranu, mogao bih da skinem možda 2-3 kg i onda BiH bio suv kao za slikanje...
(matori, 3. maj 2022 16:54)
"problem" autofagije je sto ona ne promovise niti jedan proizvod, u njenom slučaju manje je vise, u zdravom telu zdrav duh, sto se u ovom danasnjem potrosackom drustvu, u ovom sveopštem konzumerizmu, bas i ne uklapa, (direktan udar na budzet raznih prehrambenih korporacija i ostalih kojekakvih grana industrije i medicine i ovih ucitelja zivota i ostalih savetnika, gurua i prosvetitelja), pa samim tim imamo razne interesne grupe koji je satanizuju iz svojih licnih razloga..
(pant-LA, 3. maj 2022 13:28)
Meni keto ne prija, totalno mi je neizbalansirana i verujem da su tolike masti opterećenje za pojedine organe, jetru npr.
Autofagija je nesto drugo, u periodu kada se ne unose kalorije insulin polako pada i na scenu stupa leptin, hormon rasta i verujem hormon regeneracije. Ko ima izrazito loše navike moze da krene sa 3 obroka dnevno u razmaku od 6 sati, već tu dolazi do izmene insulin/leptin a vremenom se hormoni dodatno uravnoteze da je 2 obroka sasvim dovoljno, bez restrikcije.
Sada, svi se takmiče čiji je kandidat vise obrazovan a u hindu religiji npr, jogini jedu 1x dnevno hiljadama godina a raji se preporučuje 2x, dakle rupa na saksiji je odavno pronadjena
(Mimi, 3. maj 2022 16:25)
Nemogu nista da kazem o drugim dijetama ali znam da su knjigu o Ketogenoj dijeti pisali profesori medicine u Nemackoj i dijeta se pokazala kodmnogo ljudi kao jako dobra. Naravno da nije preporucljivo stalno biti u Ketozi ali tri do cetiri puta godisnje da i naravno da je secer los i da ga treba umereno jesti ali nazalost postoji jako malo namirnica koje nesadrze secer. Prosto je nemoguce da ce i jedna dijeta biti sertificirana ili preporucljiva po bolnicama ili klinikama jer nijedna Farma Industrija nece da finansira takve studije tako da i ovo sto ovaj covek nema smisla puno jer nista nije medicinski dokazano
(Darko, 3. maj 2022 16:32)
Sada čitam o njemu, on je mnogo više od samo nekog tv lica "Dr Feelgud". Dr Saša Plečević je završio Medicinski fakultet specijalista anesteziolog, takođe i Sportsku Akademiju, ima doktorat u oblasti sportske medicine i fizoliologije, 3 godine je proveo u Americi da dobije sertifikat za fitnes, ima i ECPD specijijalističke studije iz tradicionalne medicine, napisao nekoliko edukativnih priručnika i knjiga... Ima 52 godine, a izgleda kao da ima 38... I te kako je neko kome možeš verovati da zna šta govori i na koga se možeš ugledati! Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 03. maj 2022 12:54)
Tri godine cekao sertifikat? Mora da je red bio ogroman. Jedino sto ti verujem od svega, Sasa, posto vidim da si sam ovo napisao o sebi je da si anesteziolog: Svojim kontradikcijama me uspavas za 15 min.
(cnn glas istine, 3. maj 2022 13:20)
@Dr. Iz Nogud
Proces se zove glikoneogeneza - stvarenje glukoze iz neugljenohidratnih komponenti.
Biohemija, druga godina medicine.
(sasha, 3. maj 2022 17:22)
Čovek od masnih kiselina ne pravi glukozu, proteini tj. amino kiseline su glavni izvor nove glukoze
(Dr. Iz Nogud, 3. maj 2022 23:13)
Da li je realno da je covjek toliko nadmen da misli da je pametniji od doktora koji je dobio Nobela za otkrice AUTOFAGIJE? Ja licno sam na satnici 20/4 uz to imam dijabetes 2 i osjecam se nikada bolje,nikada punija energije,cistim se i mrsavim. Koza mi izgleda sjajno,tako da Dr Filgud-e kada budete dobili Nobela ili bilo kakvo priznanje SZO onda nam pametujte do tada ono sto vi pricate o AUTOFAGIJI je za nas samo obicno BLA BLA BLA.
(Natasa, 19. avgust 2022 15:46)
@Dr. Iz Nogud
Proces se zove glikoneogeneza - stvarenje glukoze iz neugljenohidratnih komponenti.
Biohemija, druga godina medicine.
(sasha, 3. maj 2022 17:22)
Ubićeš nekog ako računaš na njegovu sposobnost da pretvara masti u ugljene hidrate, nadam se da nisi dr..
(@sasha, 3. maj 2022 19:21)
Ja se slažem sa njim mada ja uglavnom ne jedem 13,14 sati Posebno je takva ishrana bitna za one koji, kao ja, imaju problema sa digestivnom traktom. Ne manje od 4 obroka (manja) i dugo zvakanje. Metabolizam se ubrzava i mrsavite brzo. Svi lekari su mi to preporučili i tako se hranim. Naravno, retko jedem testa i secer.
(Ena, 10. maj 2022 11:40)
Sada čitam o njemu, on je mnogo više od samo nekog tv lica "Dr Feelgud". Dr Saša Plečević je završio Medicinski fakultet specijalista anesteziolog, takođe i Sportsku Akademiju, ima doktorat u oblasti sportske medicine i fizoliologije, 3 godine je proveo u Americi da dobije sertifikat za fitnes, ima i ECPD specijijalističke studije iz tradicionalne medicine, napisao nekoliko edukativnih priručnika i knjiga... Ima 52 godine, a izgleda kao da ima 38... I te kako je neko kome možeš verovati da zna šta govori i na koga se možeš ugledati! Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 3. maj 2022 12:54)
A ovaj "doktor" ima sta tacno od obrazovanja? Covek koji je pokrenuo temu autofagije je zapravo dobio Nobelovu nagradu za taj rad.
(Saša, 3. maj 2022 12:39)
Japanac Josinori Osumi dobio Nobelovu nagradu zbog otkrica o autofagiji, ali dobro, bolje zna lik Filgud i jos prica kako Srbi vole da pametuju o stvarima u koje se ne razumeju.
(Hanzo, 3. maj 2022 12:42)
Kao lekar mogu da kazem da nije u pravu sto se tice autofagije.
Sam proces autofagije zapocinje u organizmu nakon nekih 14 sati od poslednjeg obroka. Sam proces se svodi na jednu vrstu "reakcije organizma na stres" , pri cemu se aktiviraju odredjene celije u organizmu, cija je uloga uklanjanje ostecenih celija i potencijalnih malignih celija. Ovo je naravno uproscavanje cele price, koja je mnogo slozenija ali poenta je da je autofagija dobra stvar. Strasno dobre rezultate dala je kao vrsta restrikcione ishrane po tipu Intervallfasten ( 16/8) na poboljsanje promena kod masne jetre i regulaciji secera kod dijabetesa tipa 2.
Ja nisam u stanju da je upraznjavam kao stil zivota na duge staze ali sam probao na tacno mesec dana i uspeo sam da smrsam nekih 5 kg ( sa 101 na 96kg- 190cm visok).
Za to vreme sam primetio da sam imao mnogo vise energije u toku dana i da sam se stvarno manje umarao.
A onda su dosli praznici....
U svakom slucaju preporucujjem kod gojaznih osoba, pogotovo kod onih kod kojih postoji steatosis hepatis (masna jetra) ili kod onih koji imaju dijabetes tipa 2 koji nije zavisan od insulina.
Tu je kolega jednostavno nedovoljno informisan, ali daleko od toga da ga smatram za sarlatana.
Veliki pozz
(baksooz, 3. maj 2022 19:10)
Ako si lekar, vrati diplomu.
(Danijel, 3. maj 2022 23:22)
Sasa
Taj "doktor" kako ti kazes je zavsio medicinski fakultet i specijalizaciju iz anesteziologije.Bukvalno ne postoji pozvaniji covek da prica o fiziologiji i metabolizmu od njega i ljudi iz njegove struke.Ne mesaj ga sa raznim sarlatanima po internetu.E sad drugo je sto on razvija biznis,pa malo malo je na televiziji i to nervira ljude
(Markos, 3. maj 2022 14:40)
U godinama koje gravitiraju 50im neverovatno je koliko i malo hrane čuda pravi. Ishrana koja je do skora bila ok odjednom počinje da diže kilograme. Užas. Pošto ne volim da se odričem slatkog, jednom se živi, koncept autofagije mi se učinio kao prihvatljiv koncept pa sm rwšila da probam. I pokazalo se to kao ispravna odluka. Tačnije odlična. Ne znam šta dotični priča ali svako treba da pronađe ono što njegovom organizmu prija. A meni je bio cilj da nađem ono što će mi omogućiti da moju omiljenu hranu, nutelu, kola-kolu, palačinke jedem svaki dan. Osećam se odlično, kilaža je odlična, uživam u poslasticama. Tako da probajte. Možda i vama odgovara:).
(Violeta, 3. maj 2022 14:22)
I pre pojave autofagije smo supruga i ja ručali kada dođemo sa posla, oko 4. Uveče ništa nismo jeli jer nam organizam nije tražio. Ponekad popijemo vino ili pivo, jednom nedeljno. Vikendom kokice za večeru. Ujutru prvi obrok oko 7-8. Nama je to prijalo i tek smo posle shvatili da mi u stvari sprovodimo autofagiju. Taj režim ishrane i danas primenjujemo i osećamo se zdravo, prija nam. A ti doktore, prijatno.
(Knez, 3. maj 2022 12:26)
Lepo krenite da dižete gvožđe i nema šanse da se ugojite, teretana daje vrhunske rezultate a možete i dalje da uživate u hrani. Trenitajte da bi jeli.
Većina dijeta su loše jer teško je to izdržati, ako izbaciš hidrate sledi ti jako loše raspoloženje i mučenje čemu...
(marko, 3. maj 2022 13:39)
Ovo ni alhemičar ne bi izjavio a kamoli neko ko je imao biohemiju na medicinskom fakultetu, mada BU je propo i sa one šangajske list
(Dr. Iz Nogud, 3. maj 2022 16:56)
Ne moze se samo zdravom ishranom, treningom i redovnim snom postici ono sto polusvet zeli, a to je da izgledaju kao holivudski glumci. To se postize samo hemijom, steroidima itd., i to je tema o kojoj Pleca treba da govori, kao i o posledicama koriscenja istih. Dr je estradni smeker i nista vise od toga.
(Demar Derozan, 3. maj 2022 19:03)
Dr. Feelgood-a sam do ovog clanka cenio i maksimalno uvazavao njegove komentare i savete. Od ovog trenutka ga samo cenim i postujem ali njegove savete ne uvazavam. To da autofagija usporava metabolizam je cista glupost da bi covek trebalo da se zapita odakle mu ta konstatacija. Pored toga sto autofagija ubrzava metabolizam daje jos mnoge druge benefite. Naucno dokazano. Ne odgovara svakome, svi smo razliciti ali ko moze itekako je korisno.
(sta reci, 3. maj 2022 17:29)
45 godina imam, 186cm visina, 81kg tezina. Radim izuzetno fizicki tezak i mentalno zahtevan posao - 6 dana nedeljno. Brojke mi se ne menjaju od 18. godine. Ali zato: dva puta nedeljno trcanje po 8km, ujutru od pola 6, pre posla. Jednom nedeljno bicikl 40km, bilo leto ili zima. Dva puta nedeljno bazen - 2km, jedan dan anaerobni trening kod kuce - sklekovi, tegovi, zgibovi. Jedem i pijem sta hocu i kad hocu.
Cela sustina dijete je da potrosite vise nego sto unesete. Ako ste u kolima svaki dan, sedite na poslu po ceo dan, onda dodjete kuci i legnete, nikakva autofagija i ketodijeta vam nece pomoci. Krecite se!!!
(dexter-lab, 3. maj 2022 15:49)
"O keto dijeti, koja podrazumeva unos uglavnom proteina..."
Kakvih proteina? Keto dijeta se sastoji od preko 70% masti. Zapravo keto dijeta u ishrani ugljene hidrate zamenjuje mastima, dok unos proteina uglavnom ostaje na oko 25%
(St3fan KG, 3. maj 2022 14:41)
Licno, SVOJIM OCIMA, sam video Dr.FeelGoda kako jede punjenu vesalicu sa svim prelivima kod Vanje u Zrenjaninu. A meni bi dzigericu izvadio zbog toga.
(Dr.Ogi, 3. maj 2022 16:37)
@Dr. Iz Nogud
Proces se zove glikoneogeneza - stvarenje glukoze iz neugljenohidratnih komponenti.
Biohemija, druga godina medicine.
(sasha, 3. maj 2022 17:22)
Ubićeš nekog ako računaš na njegovu sposobnost da pretvara masti u ugljene hidrate, nadam se da nisi dr..
(@sasha, 3. maj 2022 19:21)
@Lepo krenite da dižete gvožđe i nema šanse da se ugojite, teretana daje vrhunske rezultate a možete i dalje da uživate u hrani. Trenitajte da bi jeli.
Većina dijeta su loše jer teško je to izdržati, ako izbaciš hidrate sledi ti jako loše raspoloženje i mučenje čemu...
(marko, 03. maj 2022 13:39)
taj rad! jedem kao neman, imam 51 godinu i izgledam možda i mlađe od ovog Plećevića. ali se tu digne gomila gvožđa, a bogami i provrti traka po 6-8 km sa zagrevanjem. u proseku ritam je 6 km za pola sata (12 km/h), bez stajanja. kada su intervali, onda traka na max 20 km/h pola minuta, pola minuta odmor. ali i pre toga se istrči za zagrevanje oko 3-4 km. u principu, kada bih korigovao trenutnu ishranu, mogao bih da skinem možda 2-3 kg i onda BiH bio suv kao za slikanje...
(matori, 3. maj 2022 16:54)
Licno, SVOJIM OCIMA, sam video Dr.FeelGoda kako jede punjenu vesalicu sa svim prelivima kod Vanje u Zrenjaninu. A meni bi dzigericu izvadio zbog toga.
(Dr.Ogi, 3. maj 2022 16:37)
Ma svi ti celavi izgledaju isto oi u svakom trenutku ispred dzank fuda imas bare nekoliko tih filguda
(peki, 3. maj 2022 17:54)
neko napisa da je dovoljno autofagije od 12 sati gladovanja pre prvog obroka. To je netacno jer se AF aktivira tek oko 12 sati od poslednjeg obroka, dakle AF treba da radi sto duze, a to znaci post od 14 do 20h. Ja sam na 18 do 20 i savrseno se osecam. Nikad gladan, imam snage za ceo dan, imam dva obroka u danu, prvi oko podne i drugi oko 18h. to je to.
(wlado, 4. maj 2022 06:10)
Nisam kvalifikovan da osporavam ovog dr, ali keto ne znači povećan unos proteina nego masti, uz umanjivanje ugljenih hidrata. Masti organizam troši kao gorivo umesto šećera, a kad sam ja išao u školu, masti i proteini nisu bili isto.
(XP, 3. maj 2022 13:56)
ja sam na autofagiji dve godine. doručak u 10 ručak u 13 i večera u 18. od 18 do 10 ( 16 sati ) samo voda. idealna težina, rezultate radio jednom i idealni i sad meni filgud kaže da to ne valja a ja zdrav izgledam odlično ( 5 puta bolje od njega ) i osećam se odlično.. ok..
(pop, 3. maj 2022 18:44)
Jaoj ovaj doktor je hit.
Upoznao sam u Americi masu kineza i japanaca na autofagiji, žive na alagama, biljakama nekim i uljima. Zdravi pravi ne idu kod lekara, za razliku od Amer akoji imaju 5 obroka. haos :D
ko je sve doktor...
(Stef, 3. maj 2022 16:25)
Nije zdravo jesti nekoliko puta dnevno (5) po manji unos hrane. Onda je jetra pod stalnim naporom a gušterača ceo dan druka insulin. A to ne valja jer insulin UH pakuje u masne naslage. Ko hoće da smrša onda što manje insulina u spajkovima. I naravno aerobne vežbe (110-130 bpm) jer anaerobne takođe podižu insulin.
(sladoledsmesom, 3. maj 2022 16:57)
Kao lekar mogu da kazem da nije u pravu sto se tice autofagije.
Sam proces autofagije zapocinje u organizmu nakon nekih 14 sati od poslednjeg obroka. Sam proces se svodi na jednu vrstu "reakcije organizma na stres" , pri cemu se aktiviraju odredjene celije u organizmu, cija je uloga uklanjanje ostecenih celija i potencijalnih malignih celija. Ovo je naravno uproscavanje cele price, koja je mnogo slozenija ali poenta je da je autofagija dobra stvar. Strasno dobre rezultate dala je kao vrsta restrikcione ishrane po tipu Intervallfasten ( 16/8) na poboljsanje promena kod masne jetre i regulaciji secera kod dijabetesa tipa 2.
Ja nisam u stanju da je upraznjavam kao stil zivota na duge staze ali sam probao na tacno mesec dana i uspeo sam da smrsam nekih 5 kg ( sa 101 na 96kg- 190cm visok).
Za to vreme sam primetio da sam imao mnogo vise energije u toku dana i da sam se stvarno manje umarao.
A onda su dosli praznici....
U svakom slucaju preporucujjem kod gojaznih osoba, pogotovo kod onih kod kojih postoji steatosis hepatis (masna jetra) ili kod onih koji imaju dijabetes tipa 2 koji nije zavisan od insulina.
Tu je kolega jednostavno nedovoljno informisan, ali daleko od toga da ga smatram za sarlatana.
Veliki pozz
(baksooz, 3. maj 2022 19:10)
@Nikola S
To što ti smanjio apetit to je zato što ti se usporio metabolizam jer ređe jedeš. To što si skinuo 20kg znači da si bio gojazan, osoba normalne kilaže ugrožava zdravlje sa skinutih 20 kg, gojazni lako idu po 10 kg gore-dole. Uzrok tvoje prepodnevne tromosti ima veze sa viškom kilograma, ne sa doručkom.
Osobe koje vežbaju ili su poslom fizički aktivne ne praktikuju nikakve restriktivne dijete, naprotiv. Cela mudrost u regulisanju težine nije u gladovanjima već u potrošnji kalorija, mišići su pravljeni da se opterećuju, ljudsko telo nije za sedenje, ležanje...
(Aki, 3. maj 2022 17:02)
inače više verujem japanskom nobelovcu nego ovom šarlatanu.
(Nikola S, 03. maj 2022 12:13)
браво Никола. јасно је да су пост и аутофагија веома важни и неопходни. не постоји дилема, само постоје шарлатани као овај "доктор"
(гази багру, 3. maj 2022 18:39)
Sada čitam o njemu, on je mnogo više od samo nekog tv lica "Dr Feelgud". Dr Saša Plečević je završio Medicinski fakultet specijalista anesteziolog, takođe i Sportsku Akademiju, ima doktorat u oblasti sportske medicine i fizoliologije, 3 godine je proveo u Americi da dobije sertifikat za fitnes, ima i ECPD specijijalističke studije iz tradicionalne medicine, napisao nekoliko edukativnih priručnika i knjiga... Ima 52 godine, a izgleda kao da ima 38... I te kako je neko kome možeš verovati da zna šta govori i na koga se možeš ugledati! Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 03. maj 2022 12:54)
Papir sve trpi. Da li si procitao negde da je neko pohvalio rad doticnog doktora sa pacijentima od kolega koji rade na klinici ili su radili sa njim na klinici... Naravno da nisi jer nikad nije ni radio svoj posao. Lako je sedeti, prepricavati gotove radove i preko raznih kanala (placenih) pojavljivati se na televiziji i filozofirati. Naravno da nece privuci paznju onih koji su u struci vec novopecenih bogatasa i novodoseljenih gradjana koji se pecaju na te price i placaju mu za prodavanje magle.
(dr miki, 3. maj 2022 19:19)
Samo treba probusiti kasiku i malo vise setnje. Kilogrami idu u nepovrat. Ja sam sa 108 sisao na 86, za dva meseca. Pre toga, nisam vodio racuna o kilazi. Treba biti uporan. Da se ne lazemo, primenio sam autofagiju. To je super dijeta.
(Dragan, 3. maj 2022 16:22)
Zaista ne znam da li je pomenuta osoba doktor ili "doktor"(lekar, znamo na šta se odnsosi), ali kompletan njegov nastup je najblaže rečeno sumnjiv. Nevezano za to šta je istina, obrazovan čovek nikako ne bi trebalo da od svoje struke i posla kojim se bavi pravi cirkus, a od sebe fakira koji guta vatru ili izvodi kerefeke na trapezu pred publikom. Na žalost, ono što radi mi liči na navedeno.
Što se ishrane tiče, nesam kompetentan.
(Harun el Rašid, 3. maj 2022 15:30)
A japanski naučnik koji je 2016 godine dobio Nobelovu nagradu iz oblasti fiziologije i medicine baš zato što je dokazao pozitivan efekat koji autofagija ima na ljudsko telo je omašio temu.
(Bubica, 3. maj 2022 18:17)
Nemogu nista da kazem o drugim dijetama ali znam da su knjigu o Ketogenoj dijeti pisali profesori medicine u Nemackoj i dijeta se pokazala kodmnogo ljudi kao jako dobra. Naravno da nije preporucljivo stalno biti u Ketozi ali tri do cetiri puta godisnje da i naravno da je secer los i da ga treba umereno jesti ali nazalost postoji jako malo namirnica koje nesadrze secer. Prosto je nemoguce da ce i jedna dijeta biti sertificirana ili preporucljiva po bolnicama ili klinikama jer nijedna Farma Industrija nece da finansira takve studije tako da i ovo sto ovaj covek nema smisla puno jer nista nije medicinski dokazano
(Darko, 3. maj 2022 16:32)
Nije covek nista lose rekao o autofagiji. Autofagija zastupa da se ne jede izmedju 12 i maks 16 sati, e sad sto neko misli da ako ne jede 20 sati da ce brze da mrsavi to je njegov problem.
U sustini vrlo ispravni stavovi doktora. S druge strane bez fizicke aktivnosti dzaba ti i zdrava hrana i autofagija.
(Boki, 3. maj 2022 14:53)
Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 3. maj 2022 12:54)
Svako može da ima mišljenje, ali nečije mišljenje, pa i tvoje, ne definiše šta je normalno.
(goran_NK, 3. maj 2022 15:45)
nije bitan broj na vagi (osim za ine koji su morbidno gojazni), bitan je procenat masti u organizmu i procenat misica. Ja mesecima imam istu teleanu masu, ali sam morao da busim rupu na kaisu. Dobro izbalansirani obroci i trening to je sve sto treba. Sa autofagiijom ce te izgubiti na telesnoj masi, ali da li ce te smanjiti procenat masnoce u telu. Bez fizicke aktivnksti i bez aktiviranja svih misica u telu, organizam ce jednostavno da trosi i masti i misice i kada se merite, bice manji broj na vagi ali procenat masti ce bito skoro isti. Kalorije iz kvalitetnih izvora i dobro izbalansirana ishrana i to je to. Mada, kome je bitan broj na vagi i ko zeli da bude mlohav, slobodno neka prati princip autofagije. Keto je nesto drugo, povecan procenat masti (zdrave masti) u ishrani bez ugljenih hidrata. Nijedan nacin ishrane ne treba koristi vise od 12-16 nedelja.
(Rade, 3. maj 2022 17:47)
@Dr. Iz Nogud
Proces se zove glikoneogeneza - stvarenje glukoze iz neugljenohidratnih komponenti.
Biohemija, druga godina medicine.
(sasha, 3. maj 2022 17:22)
Čovek od masnih kiselina ne pravi glukozu, proteini tj. amino kiseline su glavni izvor nove glukoze
(Dr. Iz Nogud, 3. maj 2022 23:13)
Problem autofagije je jer ne promovise niti jedan proizvod i povecani konzumerizam, pa je samim tim u sukobu sa danasnjih potrosackim drustvom, i direktno udara na budzet raznoraznim interesnim grupama, te je oni stalno osporavaju..
Autofagija nije dijeta, vec je proces u organizmu koji se javlja nakon 12časovnog neunosenja hrane..
Na ovim njegovim preporukama za ishranu treba samo malo korekcije, tipa dorucak u 10h umesto u 8h, poslednji obrok oko 17-18h, znaci izbaciti samo veceru, i imate proces autofagije (samodetoksinacije organizma) u trajanju od 4-5h svakog dana.. Znaci nista gladovanje 20 sati, pa se onda prejedamo, nego lagano, sve normalno, cemu tolka frka i osporavanje?!! A, da, gospodin ima biznis vezan za ovu temu..
(pant-LA, 3. maj 2022 15:13)
autofagija, da u početku se patite a poslje pređe u nešto najnormalnijie. Prestao sam da pazim na vrijeme i uđem u 16h možda 1 ili 2 puta sedmično bez naprezanja. Bitan je početak i nekih 20 dana strogog držanja.
(konjo, 3. maj 2022 17:15)
Kao što je dobar deo komentatora i primetio, ovaj stručnjak za ishranu pravi baš upadljive grešake.
Keto dijeta nije ako jedete puno proteina nego puno masti
Autofagija nije dijeta, već svojevrstan proces čišćenja koji se nastupa u organizmu ako ne jedete duže vreme, minimum 18 sati, a za ozbiljnu autofagiju treba bar 3 dana posta
jedite 5 obroka dnevno, svaki put kad jedemo luči se insulin, to em što opterećuje pankreas koji mora ekstra da radi da bi taj insulin proizveo, em vam onemogućava da koristite masne naslage koje već imate,a ako želite da smršate, upravo treba da istopite uskladištenu mast u telu.
Ako ne jedete svakih par sati, bićete gladni.Pa nećete ako ste u ketozi, organizam je tada u stanju da funkcioniše na masti kao osnovnom gorivu, tako da ukoliko ne unesete dovoljno kalorija, telo će naprosto istopiti masne naslage i iskoristi ih.
Da li mislite da su pećinski ljudi ili drevni rimljani ili ljudi u srednjem veku jeli 5 obroka ? Kako da ne...
(profesionalni komentator, 3. maj 2022 16:08)
Možda je glupo da laici komentarišu, ali kada već lekari i nutricionisti imaju suprotna mišljenja zašto ne bi i mi koju dodali. Radi se o pogrešnoj preporuci o najmanje pet obroka dnevno. To ne da nije potrebno već je štetno za zdravog čoveka. Čovek kao biće postoji već preko milion godina i naš metabolizam je toliko godina štelovan i na glad, na hranu kada je ima, tek možda u zadnjih dve ili tri generacije živimo u relativnom blagostanju što se tiče hrane. Prirodno stanje našeg organizma je glad mnogo pre nego sitost. Zato jesti pet puta nije normalno, stalno aktiviramo organe za varenje, zapravo ih ne odmaramo niti dajemo šanse našem telu da se pročisti. Autofagija je samo povratak na iskonski način ishrane
(Nenad, 4. maj 2022 11:02)
Slazem se sa njim. Sa autofagijom je problem sto bi to trebalo da postane nacin zivota i retko ko moze da se toga pridrzava ceo zivot. A ko pocne smrsace sigurno, ali ako prekine sa tim,a sigurno ce nakon par meseci, godinu, tri ili pet godina prekinuti jer nije bas lako pridrzavati se satnica posto nam cesto zivot diktira tempo, lako se mozemo ponovo ugojiti jer se organizam usporio. Meni se to desilo, godinu dana autofagije, bio je cilj smrsati 10 kg, koji su ostali nakon trudnoce. Inace nikad pre nisam bila gojazna. Smrsala sam lako za par meseci i nastavila autofagiju samo sam se malo opustila sa jelom. I tu je bilo sve u redu, nisu se vratili kg. Ali nakon godinu i nesto sam se vratila na posao, drugaciji ritam, rad po smenama, iscrpljenost sa malim detetom, milion obaveza i pocela sam da izlazim iz satnice, bivala sam mrzovoljna, osecala sam se lose jer ne mogu nikad uvece da kao i ostali gricnem nesto... nabacila sam za mesec dana 5 kg i to ne da sam nesto mnogo jela, nego sam samo izasla iz satnice a moj organizam naviknut da ne jedem nista posle 17 je to prepoznao kao napad i kilogrami su se nakupljali. Posle sam opet skinula tih 5 kg ali jedva, bas sam se namucila da ih skinem, jer mi se organizam skoz usporio .Tako da se slazem da je najbolja umerenost a ne neke satnice jer time stetimo nasem organizmu. Ja i dalje retko jedem nakon 19h ali pocastim se nekad i to je ok, umereno samo.
(Ana, 3. maj 2022 15:13)
Sada čitam o njemu, on je mnogo više od samo nekog tv lica "Dr Feelgud". Dr Saša Plečević je završio Medicinski fakultet specijalista anesteziolog, takođe i Sportsku Akademiju, ima doktorat u oblasti sportske medicine i fizoliologije, 3 godine je proveo u Americi da dobije sertifikat za fitnes, ima i ECPD specijijalističke studije iz tradicionalne medicine, napisao nekoliko edukativnih priručnika i knjiga... Ima 52 godine, a izgleda kao da ima 38... I te kako je neko kome možeš verovati da zna šta govori i na koga se možeš ugledati! Slažem se sa njim da je 12 sati "autofagije" sasvim dovoljno. Od 20h uveče do 8 ujutru. Sve ostalo je extremno. Svaki čovek nekada preskoči doručak i uđe u taj jedan dan autofagije od recimo 16 ili 20 sati. To je tada normalno i predviđeno da se desi, ali nije normalno to raditi svaki dan konstantno i opterećivati metabolizam...
(dk, 03. maj 2022 12:54)
Tri godine cekao sertifikat? Mora da je red bio ogroman. Jedino sto ti verujem od svega, Sasa, posto vidim da si sam ovo napisao o sebi je da si anesteziolog: Svojim kontradikcijama me uspavas za 15 min.
(cnn glas istine, 3. maj 2022 13:20)
Citao sam mnogo o autofagiji, gledao mnogo o tome od strucnih lica, Ted Talk itd. Ja je upotrebljabam i skinuo sam mnogo kilograma, i taj Intermittent Fasting je postao moj nacin zivota. Pritisak, holesterol sve je otislo. Covjek prica gluposti.
(Nucky Thompson, 3. maj 2022 13:27)
Iz licnog iskustva autofagija me je spasla uzasa koje donose autoimune bolesti.
Vec 5 godina ne uzimam nijedan lek I mogu da hodam I trcim!
Nazalost sto se autoimuniteta tice, mnogo toga ide od creva (Los mikrobiom, poroznost, upala...).
Sto manje j'édite preradjenog, bolje je. Ako jedete meso, jedite ga redje ali kupujte kvalitetno. Isto I za mlecne proizvode.
Inace, za vas koji ovo praktikujete à jedete Nutelle i pijete kokakolu, vitamine linija nije jedino merilo zdravlja. Uradite analize krvi. S godinama telo ni uz ovakav rezim ne moze da evakuise djubre.
(Sanja, 3. maj 2022 17:34)
Oko mesec dana sam na Keto + Autofagija (14-20h). Skinuo 8kg. Nije mi bilo posebno tesko sto se tice "zelje za hranom". Osecam se bolje nego pre nego sam krenuo sa rezimom.
Kada postignem zeljenu planiram da ubacim kvalitetne ugljene hidrate ali i da nastavim da gladujem.
Najbolji i meni najlogicniji argumenat zasto autofagija nije stetna odnosno dobra je, je to sto ljudi istorijski gledano nisu imali hrane u izobilju pa smo evoluirali da jedemo jednom dnevno pa cak i redje. Kazu da se moze 20 i vise dana bez hrane a mi ti dramimo vec par sati posle rucka "pao nam je secer" pa moramo nesto da gricnemo... :D
(Neb, 3. maj 2022 13:19)
Kad sma još sam došao do zaključka da dijete pomažu ali na kratko. Shvatio sam gledajući svog druga kako žvaće i špagete dok ih ne pretvori u kašu da on za pola sata ne može da pojede koliko ja za bukvalno dva minuta kad su špagete u pitanju. Da to je pravo rešenje ali čovek sa 50 godina teško može tu naviku da promeni. Krenem koncentrisano da jedem ali misli odlutaju, trgnem se i shvatim da sam opet progutao brdo hrane za par minuta. To je stvarno ispravan savet za sve mlade koji mogu upornošću da koriguju tu veliku grešku da hranu gutaju umesto da je sažvaću.
(Mr, 4. maj 2022 11:36)
Ja sam if-om i autofagijom skinuo 10kg i to ne želeći to. Čuo sam 2011e da je to zdravo i počeo da primenjujem od jan 2012 do apr 2012 i imao sam na kraju 10kg manje. Jeo sam 5 dana nedeljno, a dva nisam (bilo koja, nisu bila spojena). Onda kad sam se pogledao u ogledalo sam shvatio da treba da prekinem. I nije mi telo čuvalo ništa pa da se gojim kao što gdin kaže.
(Šta ovaj zna, 3. maj 2022 18:42)
... Trening ljudi, trening. Fizička aktivnost (naročito napolju) je najbolja stvar na svetu. Uz to, umerena ishrana pa ces da vidis rezultate. Nikada se nisam prejedao ali sam uvek jeo sve, bez ikakvih hemija, redovno trenirao i uvek izgledao i osećao se odlično. Prečica nema.
(uros, 3. maj 2022 16:54)
@Dr. Iz Nogud
Proces se zove glikoneogeneza - stvarenje glukoze iz neugljenohidratnih komponenti.
Biohemija, druga godina medicine.
(sasha, 3. maj 2022 17:22)
Svi će ovde, i Slavica iz kadrovskog, i Mile vikler, Toma guma - vulkanizer, i Žare-dop iz upravnog odbora opštine Čukarica koji zavšrava, da jedu francuske kroasane i belgijske vafle za doručak. I tost sa tartufima. I avokado sa kia semenjem. Ali nikako burek.
I nije im jasno odakle bre tolka plata jednom buregdžiji...
Ne može to. Nije prirodno. Kako bre on 180 iljada, a ja sa fakultetom 50?!?
(Nije to prirodno, 3. maj 2022 21:55)
Znam da ne vrijedi, ali eto... Osumi je dobio Nobelovu nagradu za otkriće autofagije kao mehanizma kojom se ćelija oslobađa dotrajalih organela. Osumi NIJE dobio Nobelovu nagradu za bilo kakvu dijetu niti išta slično...
(Gelo, 3. maj 2022 17:20)
Pre godinu ipo sam se pridrzavao tog rezima ishrane, jeo sam samo od 10 do 18 casova, oko 6 meseci. Glad uopste nisam osecao, apetit mi se nije povecao, skinuo sam oko 10 suvisnih kilograma i osecao sam se mnogo bolje nego pre toga. Prestao sam zbog nekih porodicnih razloga, za sada, cim se to promeni pocecu opet.
(provereni autofag, 3. maj 2022 13:10)
Meni keto ne prija, totalno mi je neizbalansirana i verujem da su tolike masti opterećenje za pojedine organe, jetru npr.
Autofagija je nesto drugo, u periodu kada se ne unose kalorije insulin polako pada i na scenu stupa leptin, hormon rasta i verujem hormon regeneracije. Ko ima izrazito loše navike moze da krene sa 3 obroka dnevno u razmaku od 6 sati, već tu dolazi do izmene insulin/leptin a vremenom se hormoni dodatno uravnoteze da je 2 obroka sasvim dovoljno, bez restrikcije.
Sada, svi se takmiče čiji je kandidat vise obrazovan a u hindu religiji npr, jogini jedu 1x dnevno hiljadama godina a raji se preporučuje 2x, dakle rupa na saksiji je odavno pronadjena
(Mimi, 3. maj 2022 16:25)
Ja se slažem sa njim mada ja uglavnom ne jedem 13,14 sati Posebno je takva ishrana bitna za one koji, kao ja, imaju problema sa digestivnom traktom. Ne manje od 4 obroka (manja) i dugo zvakanje. Metabolizam se ubrzava i mrsavite brzo. Svi lekari su mi to preporučili i tako se hranim. Naravno, retko jedem testa i secer.
(Ena, 10. maj 2022 11:40)
Jesti manje, jesti kvalitetnije i malo po malo uvoditi fizičku aktivnost koja se vremenom može povećavati. To traje dugo ali stvara navike kojih se posle nastaviš pridržavati.
(Dovla, 3. maj 2022 15:00)
"problem" autofagije je sto ona ne promovise niti jedan proizvod, u njenom slučaju manje je vise, u zdravom telu zdrav duh, sto se u ovom danasnjem potrosackom drustvu, u ovom sveopštem konzumerizmu, bas i ne uklapa, (direktan udar na budzet raznih prehrambenih korporacija i ostalih kojekakvih grana industrije i medicine i ovih ucitelja zivota i ostalih savetnika, gurua i prosvetitelja), pa samim tim imamo razne interesne grupe koji je satanizuju iz svojih licnih razloga..
(pant-LA, 3. maj 2022 13:28)
Da li je realno da je covjek toliko nadmen da misli da je pametniji od doktora koji je dobio Nobela za otkrice AUTOFAGIJE? Ja licno sam na satnici 20/4 uz to imam dijabetes 2 i osjecam se nikada bolje,nikada punija energije,cistim se i mrsavim. Koza mi izgleda sjajno,tako da Dr Filgud-e kada budete dobili Nobela ili bilo kakvo priznanje SZO onda nam pametujte do tada ono sto vi pricate o AUTOFAGIJI je za nas samo obicno BLA BLA BLA.
(Natasa, 19. avgust 2022 15:46)