"Znam da mogu sama da se pripremim i planiram, ali želim da moj suprug bude uz mene. Bio mi je uteha i podrška u trudnoći, ali se sada plaši da bude u sali", napisala je.
Objašnjava da nje suprug dolazi iz sredine u kojoj muškarci obično čekaju radosnu vest u čekaonici, pa i on sada brine hoće li u porođajnoj sali ostati paralizovan od straha ili da će čak možda reći nešto pogrešno.
"Rekao mi je da mu je pomisao da bude prisutan u sali – odvratna. Upotrebio je malo blažu reč, ali jasno je šta je hteo da kaže”, dodala je žena i potražila savet kolumnistkinje Prudens. "Recite mu da uradi šta god želi. Ali ako već sada pokazuje slabost, to bi mogao biti još veći problem kad stigne beba. Okupite prijatelje i porodicu, recite im da vaš partner nije siguran hoće li moći da pomogne i potražite njihovu podršku, ako smatrate da bi oni podržali vaš zahtev", samo su neki od komentara na njeno pitanje
Osim ako muz sam bas ne INSISTIRA, ali stvarno iskreno, da prisustvije pordjaju, sta ce vam on da vas gleda razvaljene, krvave i besne? Okanite se corava posla i bolje razmisljajte kako cete da ga uterate u red kad se vratite kuci, da tu bude sa vama i uz vas, a bar par nedelja bez gostiju i "dobronamerne" rodbine, dok ono prethodno bas i ne morate da mu priustite samo mode radi!
(Ako niste kraljica pa radjate naslednika prestola..., 25. septembar 2022 21:34)
Ljudi, ako bih prisustvovao ženinom porođaju, ostavila bi me švalerka. Ona insistira da bude sa mnom i da deli moju sreću kada saznam da sam dobio sina. Dovoljno je što bez mene mora da čeka Novu godinu, ne mogu još i ovo da joj priuštim. Treba biti čovečan.
(Kiriljuk, 21. septembar 2022 12:44)
Nema bas nikakve potrebe da otac prisustvuje porodjaju. Nikada i nije bilo potrebe za time.
To je nesto sto guraju holivudski filmovi i americke serije, ali da podsetim da u tim istim filmovima ginekoloski ili akuserski pregled se prikazuje tako sto su intimni delovi uvek prekriveni carsavom, a doktor zavuce glavu ispod toga. Poradjaju se lepe, bele bebe koje imaju bar 3 nedelje. Nigde telesnih tecnosti, nigde plodove vode ili koje god eventualno praznjenje creva. Jako lepo, jako cisto. Porodjaji ne izgledaju tako, ni kod nas ni u americi.
U stvarnosti, u Kaliforniji, gde je daleko najvece prisustvo oceva na porodjajima, svega 8% oceva prisustvuje. Pa zasto se onda gura na ovim zenskim stranama prisustvo oca kao nesto dobro i pozeljno?
(stat, 21. septembar 2022 10:48)
Zivimo na zapadu i ovde je ocekivano da otac bude prisutan. Definitivno mi se nije islo i da mi je supruga iskreno dala opciju, nebi isao.
Ali reko, ona ga nosi 9 meseci, i muci se u porodu bar mogu da budem tu da je podrzim.
I ja sam takodjer mislio da cu se onesvestiti kao neki ovde ali reko sta bude bude.
Za drugi porođaj nije ni bilo razmisljanja. To ni jedan otac nebi trebao da propusti!
(Dule, 21. septembar 2022 10:00)
Bukvalno bih ti pokazala vrata posle tog porodjaja kome nisi zeleo da prisustvujes. Dete je zajednicko, i oba roditelja treba da budu prisutna u momentu radjanja. Meni je koleginica bila prisutna na jednoj manjoj operaciji, zato sto zivim u inostranstvu, pa da ne prolazim kroz to sama. Ne bih sada da ulazim u detalje, ali nije bilo prijatno za videti, a ovde ocevi ne zele da prisustvuju rodjenju svoje dece?!
(Amandine, 21. septembar 2022 09:07)
Zasto da prisustvujem tome? Nije problem (vukao sam tele iz krave), ali cemu to? Da je neophodno licno bih je porodio, ali ako su vec strucnjaci oko nje, samo bih smetao. Zena ima preteran strah? Pa zar nije ovo doba "jakih zena"?
@Ana
Bebu lako mogu da zamene kasnije, a sve su u pocetku iste tako da dzabe fotografija... Zato DNK test odmah po izlasku iz bolnice.
(Marko, 21. septembar 2022 07:47)
Muškarci u Srbiji: "Ako loše podnosim krv neću biti tu, da ne smetam ljudima u obavljanju važnog posla! Bukvalno nijedan od nas nikad nije rekao ili napisao da nam je mesto u kafani!"
Ti u ovom slučaju - ispadaš glupa.
(Babarogan, 20. septembar 2022 09:47)
Bukvalno je napisano par komentara ispod da je muškarcu mesto u kafani, ko sada ispada glup? Hahahaha
(wub, 20. septembar 2022 23:16)
Crnogorac rešio da prisustvuje rođenju svog prvog deteta i da bude podrška supruzi, međutim u sred porođaja se onesvesti pa su lekari i sestre morali da brinu o još jednom pacijentu.
Kad se osvestio, rekli mu da je dobio ćerku, a on:
- Hvala Bogu što nije dečak, da se jednog dana ne muči 'vako k'o ja!
(Veliki brat, 20. septembar 2022 21:20)
"U selu smo morali da telimo x krava i pomazemo, isto i za kobile, nije bilo prijatno ali morao si jer imanje zavisi od stoke. Sad malo je reci da posle toga neko kaze ne bih da budem uz suprugu ili to, stvarno na sta smo saspeli kao nacija. Busamo se da nam stalno cine nepravdu a s druge strane sami da se pomucimo oko necega slabo. Nemam reci.
(Seljak, 19. septembar 2022 16:10)"
E jesi seljak kad positovecujes teljenje krava i kobila sa poradjanjem zene.
(Bojan, 20. septembar 2022 15:56)
Ja sam rekao da ne zelim da prisustvujem i kraj. Ne volim krv, ne volim takve situacije, bolnicku atmosferu, mislim da bi mi pozlilo i verovatno bih napravio samo veci problem lekarima. Zasto da radim nesto sto ne zelim i na silu?
(atomci, 20. septembar 2022 14:15)
Ako sam telio kravu, i jagnjio ovcu, bar mogu da gledam svoju zenu, ako treba. Isti je princip. Sve je to prirodno, nista strašno.
(zooteka, 20. septembar 2022 11:08)
Muškarci u Srbiji: "Porođaj je normalan i najlepši prirodni proces, treba biti što više dece. Ove naše žene se samo prenemažu, neće više nijedna da rađa!"
Takođe muškarci u Srbiji: "Da prisustvujem porođaju?! Fuj, odvratno! To niko ne treba da vidi! Muškarcu je mesto u kafani!"
(wub, 19. septembar 2022 22:02)
Muškarci u Srbiji: "Ako loše podnosim krv neću biti tu, da ne smetam ljudima u obavljanju važnog posla! Bukvalno nijedan od nas nikad nije rekao ili napisao da nam je mesto u kafani!"
Ti u ovom slučaju - ispadaš glupa.
(Babarogan, 20. septembar 2022 09:47)
Kakav porođaj?! Od ovih epidemija ne može da uđeš u porodilište a kamoli da prisustvuješ porođaju. Ne daj Bože da nešto nije u redu, pa žena ostane tamo danima pre/posle. Ne možeš da prismrdiš, ostaviš paket na vratima i ćao.
(Hamurabi, 20. septembar 2022 09:22)
Nije stvar u tome da li je ocu deteta mesto u porodjajnoj sali ili ne. To je kao da raspravljamo da li je zeni ili muskarcu mesto u kuhinji ili u automehanicarskoj radionici, ili negde trece. Buducoj majci je mesto u porodjaj sali i tu se ta prica zavrsava, a da li ce i njen partner biti pored nje stvar je dogovora kao i oko milion drugih stvari u zajednickom zivotu. Svu decu dobili smo carskim rezom, ali i da nismo supruga je bila izricita da ne zeli da budem pored nje jer nije videla svrhu da budem tu, drzim je za ruku i tesim dok se ona rastavlja od zivota od bolova i hvala joj na tome. Naravno da bih bio tu da je mislila da bi to njoj olaksalo porodjaj pa makar bio tu da me otera u tri lepe kad joj kazem jos samo malo ili neku slicnu glupost. Zene su fizioloski, psiholoski, pa ajde i genetski pripremljene za taj cin, muskarci jednostavno nisu i to je prirodno. Ne vidim nista lose u tome da muskarac bude prisutan al voleo bih, cisto statistike radi, da znam u kom procentu su oni vise odmogli nego pomogli u ovim naprednim civilizacijama gde je to prisustvo obavezno.
(bunny, 20. septembar 2022 08:38)
Svako za sebe treba da odluči da li će prisustvovati ili neće. Žena se tu ništa ne pita što se mene tiče. Kao što se muškarac ne pita o njenom drugom stanju, tako se ni ona ne pita o njegovom prisustvu porođaju. Dosta pomodarskog ukidanja sloboda i prava na razmišljanje. Društvene norme ne mogu vam zameniti mozak.
(VV, 20. septembar 2022 00:54)
Najkraće rečeno, ako dvoje nemaju želju i potrebu da su zajedno dok im se rađa sopstveno dete, tu nema ni ljubavi ni sreće ni bliskosti, bukvalno ničega dobrog. Tužno.
(Nsks, 20. septembar 2022 00:52)
Bio na oba porodjaja. Uzeo oba sina u ruke u prvim sekundama njihovog zivota. Zena kaze da joj je znacilo sto sam bio. I da, pozlilo mi je u jednom trenutku, ne zbog porodjaja, vec kad je anesteziolog davao supruzi epidural - ne podnosim igle :(
Izasao, sredio se, vratio se nazad.
(Shamu, 20. septembar 2022 00:30)
Muskarcu/muzu je mesto pored zene u jednom tako dirljivom trenutku. Zamislite taj naboj hormona koji zena dozuvi u trenutku porodjaja.
Ja sam svom suprugu vecno i neizmerno zahvalna jer je sam insistirao da mi bude podrska u tom trenutku. Stajao,drzao za ruku i bodrio citavu noc dok sam se ja borila sa kontrakcijama,a potom i naponima.
Prosto mi je neverovatno da neka zena zeli sama kroz to da prolazi,ali razliciti smo ljudi.
Za ove muskarcine sto smatraju da ne treba prisustvovati porodjaju jer se zena muci od bolova i njima je tesko to da gledaju,jedno pitanje: Ko vas pazi kad ste vi prehladjeni,bolesni i sl.? Sigurno ne trcite kod mame,vec vam je zena ta koja vas neguje,setite se toga!!!
(N.K., 19. septembar 2022 23:28)
Muškarci u Srbiji: "Porođaj je normalan i najlepši prirodni proces, treba biti što više dece. Ove naše žene se samo prenemažu, neće više nijedna da rađa!"
Takođe muškarci u Srbiji: "Da prisustvujem porođaju?! Fuj, odvratno! To niko ne treba da vidi! Muškarcu je mesto u kafani!"
(wub, 19. septembar 2022 22:02)
U SLO vec preko 25 godina muskarac mora biti na porodjaju, e mora na kurs za ocinstvo. A kod vas? Gledaju Zadrugu?
(Slovenac, 19. septembar 2022 09:32)
Janez, samo ti idi na kurseve kako biti muskarac, mozda bude nesto od tebe.
(Dulee, 19. septembar 2022 20:51)
Jos jedna neo marksisticka budalastina. Sad je kao pozeljno a za 20 godina ce biti obavezno. Prvo je odvratno, drugo samo bih odmagao, trece kad su mi se radjala deca, video sam ih 10 minuta posle porodjaja, drzao decu i pomagao zeni. Ali bas da budem dok ona crkava od bolova nema svrhe, nikakve. Kao sta, ja mogu da je utesim nesto da je manje boli? Feministicke budalastine.
(DaLanik, 19. septembar 2022 20:46)
pa i jeste odvratno, i mi zene ne bismo prisustvovale da ne moramo. a pri tom ne vidim sta bi muz tu bio od koristi, i ne razumem zasto bi zene htele da provlace muza kroz tu muku, ja ne bih.zamisli ides na operaciju ili kod zubara i trazis od osobe koja nije strucno lice da sedi i gleda to i drzi te za ruku. glupost
(jelena, 19. septembar 2022 20:36)
Meni iskreno kao zeni ne pada na pamet da gledam porodjaj, valjda jer se radi o meni. Mogu da zamislim kako izgleda i to mi je dosta. Muz je bio sa mnom na porodjaju, tesko mi je da objasnim koliko mi je znacio. Plasila sam se a on je bio tu. Kad je sve krenulo naponi i sam izlazak deteta samo sam gledala u babice i dr ali pre toga mi je bilo neprocenjivo njegovo prisustvo.
(Dzej, 19. septembar 2022 20:12)
bio sam oba puta. to je greška. nema potrebe to gledati a i u principu smetas samo. ničemu ne sluzis niti pomažes.
(Aleksa78, 19. septembar 2022 18:12)
Muskarcu nij mesto u sali za porodjaje,vec u kafani pored bolnice ili u lokalnoj kafanu u kraju u kome zive,kako bi prijatelji ili osoblje tog lokala,mogli da otprate do kuce,kada pijan zaboravi gde zivi.
Muz u sali ne sluzi nicemu. Niti je podrska zeni,niti je koristan doktorima,samo smeta i pravi guzvu,a prizor nije uopste lep da bi morao da ga gleda.
Ako je muskarac doktor ili ginekolog,tek tada mora biti udaljen sa porodjaja....
(Sima Lesinar, 19. septembar 2022 17:57)
Није све за свакога, можда се човек плаши крви. Ако му је то једина мана, не треба правити фрку. Био сам на пет порођаја и не бих то мењао ни за шта.
(Драган, 19. septembar 2022 11:38)
U selu smo morali da telimo x krava i pomazemo, isto i za kobile, nije bilo prijatno ali morao si jer imanje zavisi od stoke. Sad malo je reci da posle toga neko kaze ne bih da budem uz suprugu ili to, stvarno na sta smo saspeli kao nacija. Busamo se da nam stalno cine nepravdu a s druge strane sami da se pomucimo oko necega slabo. Nemam reci.
(Seljak, 19. septembar 2022 16:10)
Kada sam ostala u drugom stanju suprugnije bio raspolozen da bude samnom na porodjaju. Tokom trudnoce je spontano promenio odluku. aporodila sam se carskim rezom, svesna sa epiduralnom anestezijom i znacilo mi je mnogo da je on tu. I zbog mene i zbog bebe. Kada su mene sredjivali posle porodjaja on je bio sa bebom sto me je puno smirilo. Bio je uz mene takodje u bolnickom apartmanu prva 2 dana. Inace tokom porodjaja nije gledao sta lekari rade vec u mene.
(negde daleko, 19. septembar 2022 16:03)
Vi se plašite? E pa ona se plaši 1000 puta više, i njen život je na kocki. Ko vam je rekao da ste u svakoj situaciji vi najbitniji?
(cica, 19. septembar 2022 11:13)
Kako je to njen život na kocki? Ničiji život nije na kocki. Porođaj je sasvim normalna i prirodna stvar, i vrlo, vrlo retko dolazi do komplikacija.
Ljudi su izgleda jedina vrsta koja umire na porođaju. Zato nas valjda i ima 7 milijardi.
(Automat, 19. septembar 2022 15:17)
O cemu vi pricate? Biti prisutan na porodjaju supruge znaci biti pored nje i drzati joj ruku a ne stajati izmedju njenih nogu i buljiti u dete dok se radja.
(Muskarcine, 19. septembar 2022 13:57)
Ja sam sa mojom ženom bio u sali. Bio sam joj podrška. Ispostavilo se da dete nije moje, pa sam ih nogirao, ali bio sam tu kada je trebalo.
(Jedan od onih, 19. septembar 2022 15:13)
Bilo bi lepo da je moj suprug bio uz mene, bar do odlaska u porodjajnu salu ili da je mogao da bude u sobi sa mnom nakon porodjaja. Za vreme samog porodjaja, sto se mene tice njegovo prisustvo ne bi bilo neophodno. Poznajuci ga, mislim da bi mi uneo nervozu a to mi u tim trenucima najmanje treba. E sad da je imao zelju da prisustvuje porodjaju, ne bih mu branila.
(svi smo razliciti, 19. septembar 2022 14:38)
O cemu vi pricate? Biti prisutan na porodjaju supruge znaci biti pored nje i drzati joj ruku a ne stajati izmedju njenih nogu i buljiti u dete dok se radja. Kakvi su to izgovori? Niko ne trazi od vas da je vi poradjate.
(Muskarcine, 19. septembar 2022 13:57)
Bio na porodjaju sa prvim detetom, pomagao joj kad je trebalo, drzao za ruku, kvasio usne, bio po strani kad nije trebala pomoc, i nisam gledao gde ne treba, jer nije bilo potrebe. Kad je bebana izasla, babica odradila sta je trebalo oko kupanja, merenja i uvijanja, pa zavezljaj meni na cuvanje. Mili Boze, kad se samo setim, evo sad mi idu suze radosnice, bebac u mom narucju, topao, stenje od svega sto je prosao (bukvalno "u0f-uf-uf..."). Neponovljivo. Zao mi je samo sto sam mnogo detalja zaboravio ili ih nisam bio svestan, sto zbog mladosti, sto zbog neiskustva i stresa, ali ni za sta na svetu ne bih to propustio. Sa drugim detetom nisam bio prisutan, nasa doktorka je bila opravdano odsutna i rekla je da ce joj biti bole u sali, nego u apartmanu, a ja sam bio spreman, da se zna. I bilo je sa lakocom, tako kaze supruga, sve je proslo brzo i lako, hvala Bogu, osim jedne porodilje koju je uhvatila panika, samo vice i kuka, ne slusa babicu ni doktorku sto moze da zakomplikuje sve drasticno. Najtoplije preporuke za prisustvo, uz uslov da se ne guras gde ti nije mesto.
(Ja, 19. septembar 2022 13:45)
Nakon iskustva koje je moja sestra prozivela sa lekarima i babicama na porodjaju kad su jedva ostale zive i ona i cerka joj, nije mi padalo na pamet da pustim zenu samu na porodjaj. Vremena i ljudi su takvi da ih ne treba pustati same. Cast casnima i postenima, ali ima mnogo kukolja, a i manjka osoblja, i prava je sreca ako te zaobidje budala od lekara ili babice
(darko, 19. septembar 2022 13:22)
Sa druge strane, to da ne možeš da izdržiš krv u operacionoj sali...ma daj... Kod nas u porodilištu nije bilo dozvoljeno, inače bih išao da je žena htela.
(troulirouli, 19. septembar 2022 10:32)
Ima ljudi koji padaju u nesvest kad vide krv. Nisam verovao u to dok na regrutaciji drugar ispred mene nije pao kao sveća kad su krenuli da mu vade krv. "Oživljavali" ga 2 minuta. Posle minut, krenuli da mu uzmu još jedan uzorak, ovaj bled kao krpa, opet krene da pada. Mi ostali umrli od smeha. Njemu nije baš bilo do smejanja. Inače, čovek je još tada kao mladi sportista bio fizički spreman i jak, uvežban itd.
Zamisli sad takvog tipa u sali za porođaj, da pored žene koja urla od bolova, treba da oživljavaju ovog što pada u nesvest čim vidi krv.
Meni je žao što kad se moja žena porađala, ta praksa nije postojala kod nas, da otac pristustvuje porođaju. Bio bih sigurno tamo u sali.
(zvezdarac, 19. septembar 2022 12:00)
Није све за свакога, можда се човек плаши крви. Ако му је то једина мана, не треба правити фрку. Био сам на пет порођаја и не бих то мењао ни за шта.
(Драган, 19. septembar 2022 11:38)
Kao neko ko je inostranstvu, gde je to normalno i bez ikakvog placanja, ne mogu da zamislim da ne prisustvujem porodjaju.
U Srbiji je to nesto specijalno i onda vecina na to gleda kao ne znam kakva ludila od krvi a u stvari je tu cela poenta dete i majka i taj neverovatan momenat radjanja. Muskarac uopste ni ne gleda sve vreme dole vec pomaze zeni da prodje sto lakse kroz te bolove pa makar i samo tako sto mu otkida saku tokom kontrakcija :)
Savetujem svim buducim ocevima da ucine sve da budu tu kada im se bude radjalo dete. Osecaj je neverovatan i ovo govorim kao neko ko se ne odusevljava svim i svacim.
(Sevilla, 19. septembar 2022 11:30)
Kada se supruga porađala na klinicinu Nemačkoj, prisustvovao sam porođaju i bio više nervozan od nje da bi na kraju bio presrećan što držim u rukama jedan mali život. To je normalna i pozitivna stvar u svakom slučaju a lekari idu dotle da obaveštavaju socijalnu službu ako otac ne želi da prisustvuje porođaju. Navodno, nisi sposoban za roditeljsku dužnost. Nemci kao i obično preteruju ali bilo bi lepo da se omogući onima koji žele da prisustvuju.
(Alex, 19. septembar 2022 11:23)
Iskreno, mislim da žena treba da odluči o prisustvu. Ako poznaje svog muškarca. I da li je on taj koji bi joj bio najbolja podrška u toj situaciji. Za ove što se boje krvi, pa ne gledajte krv. Okrenite ledja, i gledajte svoju ženu. Vi se plašite? E pa ona se plaši 1000 puta više, i njen život je na kocki. Ko vam je rekao da ste u svakoj situaciji vi najbitniji?
(cica, 19. septembar 2022 11:13)
Што се мене лично тиче,волио бих да све један отац присуствује порођају. Првом сам присуствовао,и то ми је један од најомиљенијих дана у години,као и успомена која ми много значи. Другом порођају,силом прилика ( читај : корона),на моју велику жалост нисам могао присуствовати, а вјерујте да и дан данас жалим због тога...
(Алекс, 19. septembar 2022 11:04)
Kao neko ko je prisustvovao obdukciji, video utopljenike, neko ko je video na stotine mrtvih i povredjenih, i osetio tudju krv na svojim rukama, mogu da kazem samo jedno. najgora stvar je eshumacija, ili narodski receno iskopavanje pokojnika, i to starog mesec dana. A porodjaj, nista strasno.
(Zicer, 19. septembar 2022 11:00)
Obzirom da se moja žena poradjala 17 sati, da je nisu vodili na carski jer taj dežurni doktor ne praktikuje da šalje isti, da su je izmasakrirali toliko da se oporavljala mesec dana i zbog svega toga ni ona ni ja ne želimo više dece, mislim da je bolje što nisam prisustvovao porodjaju jer bih ih sve pobio tamo.
Betanija NS je najobicnija klanica
(Gospodin Popara, 19. septembar 2022 08:51)
E pa druže, da si prisustvovao, ne bi je tretirali tako...i lakše bi sve to podnela. Valjda treba da si uz svoju ženu i svoje najbliže kad im je najteže, a ne da kažeš da je bolje što ti to nisi video.
(brm, 19. septembar 2022 11:00)
Evo vec deset godina kako pratim komentare na ovu temu u Srbiji, i nazalost nista se nije promenilo: oni koji su bili kazu da im je to najbolje sto su uradili u zivotu, a oni sto nisu bili kazu kako je to sranje. Zao mi je.
(pizza pametnica, 19. septembar 2022 10:47)
Moj drug je prisustvovao porođaju prvog deteta i rekao je : "Tada sam bio i nikada više. Užasno je. To pripada babici i supruzi ja nisam imao snage da to gledam. Prizor je bio za mene šokantan". Sjajan je otac i suprug imaju četvoro dece.
(LineaBg, 19. septembar 2022 10:45)
Ja sam protiv prenemaganja i jednih i drugih. Žena koja i za vreme porodjaja traži manu suprugu iako nikada nije pravio nikakvih problema. Kao da podizanje deteta znači svakodnevni porodjaj, krv i bol. Je l će morati da bude u sali i ako ona bude npr operisala slepo crevo? Slažem se da, ako su oboje za, to može biti lep zajednički doživljaj, doček zajedničkog deteta i ulazak u novi život..Što se dogadja samo jednom (po detetu). Medjutim, ceo život je pred njima. Mislim da to nema nikakve veze sa tim kakav će suprug/otac da bude. Sa druge strane, to da ne možeš da izdržiš krv u operacionoj sali...ma daj... Kod nas u porodilištu nije bilo dozvoljeno, inače bih išao da je žena htela.
(troulirouli, 19. septembar 2022 10:32)
Bio sam prisutan oba dva puta dok se moja supruga porađala,prvi put su stvari krenule na loše i morala je imati hitni carski rez ja sam bio sa njom čitavo vreme čak i u sali za operacije držo sam je za ruku dok su doktori radili carski nije mi bilo lako ali njoj je bilo sigurno teže i to sam sebi reko i sve je prošlo ok .
Doktor me pitao pre nego što sam ušao u salu dali sam ok da idem rekao sam da jesam iako nisam bio ali moja supruga u tom momentu nije imala nikog osim mene jer živimo u UK i nemamo familije ovde .Da se gleda porođaj nije definitivno za svakog i ja ljude potpuno razumem .
Pozdrav iz UK
(jovan, 19. septembar 2022 10:28)
Ne kapiram ovo da ako partner ne želi da prisustvuje porođaju znači da ima slabost i da neće biti tu za dete i ženu. Ja nisam prisustvovao porođaju ni jednog od troje dece koje supruga i ja imamo pa niti neko sumnja u mene, čak naprotiv, baš se trudim da budem najbolji mogući roditelj. Nismo svi isti. Hteo sam da budem hirurg kada sam bio klinac, ali sam skapirao da padam u nesvest od krvi. Radim kao programer u američkoj formi i izdržavam i brinem o celoj porodici. Žena i ne radi da bi više mogla da bude sa decom, plus ja radim puno i možemo samo sa mojom platom za sada.
(Uroš, 19. septembar 2022 10:06)
U SLO vec preko 25 godina muskarac mora biti na porodjaju, e mora na kurs za ocinstvo. A kod vas? Gledaju Zadrugu?
(Slovenac, 19. septembar 2022 09:32)
pa ni mi nismo gledale porodjaj vec dozivljavale bol. nisu svi imuni na krv. i zene se jeze na snimke porodjaja. dovoljno je sa stoji yz zenu, ne mora da gleda
(ceca, 19. septembar 2022 08:57)
Obzirom da se moja žena poradjala 17 sati, da je nisu vodili na carski jer taj dežurni doktor ne praktikuje da šalje isti, da su je izmasakrirali toliko da se oporavljala mesec dana i zbog svega toga ni ona ni ja ne želimo više dece, mislim da je bolje što nisam prisustvovao porodjaju jer bih ih sve pobio tamo.
Betanija NS je najobicnija klanica
(Gospodin Popara, 19. septembar 2022 08:51)
Neki ljudi ne mogu da gledaju krv. Treba li ih izlagati stresu? Treba li doktor i sestre da se koncentrišu na porođaj ili na još jednu osobu koja je višak u sali? A šta sa potencijalnim infekcijama? Generalno sam protiv toga da nemedicinsko osoblje prisustvuje medicinskim procedurama. Ali nismo svi isti, ko kako voli nek tako i radi. Niko ne bi trebalo da bude pod pritiskom da radi ono što ne želi.
(Reaktor, 19. septembar 2022 08:40)
Neki ljudi ne mogu da gledaju krv. Treba li ih izlagati stresu? Treba li doktor i sestre da se koncentrišu na porođaj ili na još jednu osobu koja je višak u sali? A šta sa potencijalnim infekcijama? Generalno sam protiv toga da nemedicinsko osoblje prisustvuje medicinskim procedurama. Ali nismo svi isti, ko kako voli nek tako i radi. Niko ne bi trebalo da bude pod pritiskom da radi ono što ne želi.
(Reaktor, 19. septembar 2022 08:40)
Ne kapiram ovo da ako partner ne želi da prisustvuje porođaju znači da ima slabost i da neće biti tu za dete i ženu. Ja nisam prisustvovao porođaju ni jednog od troje dece koje supruga i ja imamo pa niti neko sumnja u mene, čak naprotiv, baš se trudim da budem najbolji mogući roditelj. Nismo svi isti. Hteo sam da budem hirurg kada sam bio klinac, ali sam skapirao da padam u nesvest od krvi. Radim kao programer u američkoj formi i izdržavam i brinem o celoj porodici. Žena i ne radi da bi više mogla da bude sa decom, plus ja radim puno i možemo samo sa mojom platom za sada.
(Uroš, 19. septembar 2022 10:06)
Obzirom da se moja žena poradjala 17 sati, da je nisu vodili na carski jer taj dežurni doktor ne praktikuje da šalje isti, da su je izmasakrirali toliko da se oporavljala mesec dana i zbog svega toga ni ona ni ja ne želimo više dece, mislim da je bolje što nisam prisustvovao porodjaju jer bih ih sve pobio tamo.
Betanija NS je najobicnija klanica
(Gospodin Popara, 19. septembar 2022 08:51)
Obzirom da se moja žena poradjala 17 sati, da je nisu vodili na carski jer taj dežurni doktor ne praktikuje da šalje isti, da su je izmasakrirali toliko da se oporavljala mesec dana i zbog svega toga ni ona ni ja ne želimo više dece, mislim da je bolje što nisam prisustvovao porodjaju jer bih ih sve pobio tamo.
Betanija NS je najobicnija klanica
(Gospodin Popara, 19. septembar 2022 08:51)
E pa druže, da si prisustvovao, ne bi je tretirali tako...i lakše bi sve to podnela. Valjda treba da si uz svoju ženu i svoje najbliže kad im je najteže, a ne da kažeš da je bolje što ti to nisi video.
(brm, 19. septembar 2022 11:00)
Iskreno, mislim da žena treba da odluči o prisustvu. Ako poznaje svog muškarca. I da li je on taj koji bi joj bio najbolja podrška u toj situaciji. Za ove što se boje krvi, pa ne gledajte krv. Okrenite ledja, i gledajte svoju ženu. Vi se plašite? E pa ona se plaši 1000 puta više, i njen život je na kocki. Ko vam je rekao da ste u svakoj situaciji vi najbitniji?
(cica, 19. septembar 2022 11:13)
pa ni mi nismo gledale porodjaj vec dozivljavale bol. nisu svi imuni na krv. i zene se jeze na snimke porodjaja. dovoljno je sa stoji yz zenu, ne mora da gleda
(ceca, 19. septembar 2022 08:57)
O cemu vi pricate? Biti prisutan na porodjaju supruge znaci biti pored nje i drzati joj ruku a ne stajati izmedju njenih nogu i buljiti u dete dok se radja. Kakvi su to izgovori? Niko ne trazi od vas da je vi poradjate.
(Muskarcine, 19. septembar 2022 13:57)
U SLO vec preko 25 godina muskarac mora biti na porodjaju, e mora na kurs za ocinstvo. A kod vas? Gledaju Zadrugu?
(Slovenac, 19. septembar 2022 09:32)
Bio sam prisutan oba dva puta dok se moja supruga porađala,prvi put su stvari krenule na loše i morala je imati hitni carski rez ja sam bio sa njom čitavo vreme čak i u sali za operacije držo sam je za ruku dok su doktori radili carski nije mi bilo lako ali njoj je bilo sigurno teže i to sam sebi reko i sve je prošlo ok .
Doktor me pitao pre nego što sam ušao u salu dali sam ok da idem rekao sam da jesam iako nisam bio ali moja supruga u tom momentu nije imala nikog osim mene jer živimo u UK i nemamo familije ovde .Da se gleda porođaj nije definitivno za svakog i ja ljude potpuno razumem .
Pozdrav iz UK
(jovan, 19. septembar 2022 10:28)
Nakon iskustva koje je moja sestra prozivela sa lekarima i babicama na porodjaju kad su jedva ostale zive i ona i cerka joj, nije mi padalo na pamet da pustim zenu samu na porodjaj. Vremena i ljudi su takvi da ih ne treba pustati same. Cast casnima i postenima, ali ima mnogo kukolja, a i manjka osoblja, i prava je sreca ako te zaobidje budala od lekara ili babice
(darko, 19. septembar 2022 13:22)
Muškarci u Srbiji: "Porođaj je normalan i najlepši prirodni proces, treba biti što više dece. Ove naše žene se samo prenemažu, neće više nijedna da rađa!"
Takođe muškarci u Srbiji: "Da prisustvujem porođaju?! Fuj, odvratno! To niko ne treba da vidi! Muškarcu je mesto u kafani!"
(wub, 19. septembar 2022 22:02)
Kao neko ko je prisustvovao obdukciji, video utopljenike, neko ko je video na stotine mrtvih i povredjenih, i osetio tudju krv na svojim rukama, mogu da kazem samo jedno. najgora stvar je eshumacija, ili narodski receno iskopavanje pokojnika, i to starog mesec dana. A porodjaj, nista strasno.
(Zicer, 19. septembar 2022 11:00)
Bio na porodjaju sa prvim detetom, pomagao joj kad je trebalo, drzao za ruku, kvasio usne, bio po strani kad nije trebala pomoc, i nisam gledao gde ne treba, jer nije bilo potrebe. Kad je bebana izasla, babica odradila sta je trebalo oko kupanja, merenja i uvijanja, pa zavezljaj meni na cuvanje. Mili Boze, kad se samo setim, evo sad mi idu suze radosnice, bebac u mom narucju, topao, stenje od svega sto je prosao (bukvalno "u0f-uf-uf..."). Neponovljivo. Zao mi je samo sto sam mnogo detalja zaboravio ili ih nisam bio svestan, sto zbog mladosti, sto zbog neiskustva i stresa, ali ni za sta na svetu ne bih to propustio. Sa drugim detetom nisam bio prisutan, nasa doktorka je bila opravdano odsutna i rekla je da ce joj biti bole u sali, nego u apartmanu, a ja sam bio spreman, da se zna. I bilo je sa lakocom, tako kaze supruga, sve je proslo brzo i lako, hvala Bogu, osim jedne porodilje koju je uhvatila panika, samo vice i kuka, ne slusa babicu ni doktorku sto moze da zakomplikuje sve drasticno. Najtoplije preporuke za prisustvo, uz uslov da se ne guras gde ti nije mesto.
(Ja, 19. septembar 2022 13:45)
Што се мене лично тиче,волио бих да све један отац присуствује порођају. Првом сам присуствовао,и то ми је један од најомиљенијих дана у години,као и успомена која ми много значи. Другом порођају,силом прилика ( читај : корона),на моју велику жалост нисам могао присуствовати, а вјерујте да и дан данас жалим због тога...
(Алекс, 19. septembar 2022 11:04)
Muskarcu/muzu je mesto pored zene u jednom tako dirljivom trenutku. Zamislite taj naboj hormona koji zena dozuvi u trenutku porodjaja.
Ja sam svom suprugu vecno i neizmerno zahvalna jer je sam insistirao da mi bude podrska u tom trenutku. Stajao,drzao za ruku i bodrio citavu noc dok sam se ja borila sa kontrakcijama,a potom i naponima.
Prosto mi je neverovatno da neka zena zeli sama kroz to da prolazi,ali razliciti smo ljudi.
Za ove muskarcine sto smatraju da ne treba prisustvovati porodjaju jer se zena muci od bolova i njima je tesko to da gledaju,jedno pitanje: Ko vas pazi kad ste vi prehladjeni,bolesni i sl.? Sigurno ne trcite kod mame,vec vam je zena ta koja vas neguje,setite se toga!!!
(N.K., 19. septembar 2022 23:28)
Kada se supruga porađala na klinicinu Nemačkoj, prisustvovao sam porođaju i bio više nervozan od nje da bi na kraju bio presrećan što držim u rukama jedan mali život. To je normalna i pozitivna stvar u svakom slučaju a lekari idu dotle da obaveštavaju socijalnu službu ako otac ne želi da prisustvuje porođaju. Navodno, nisi sposoban za roditeljsku dužnost. Nemci kao i obično preteruju ali bilo bi lepo da se omogući onima koji žele da prisustvuju.
(Alex, 19. septembar 2022 11:23)
Kao neko ko je inostranstvu, gde je to normalno i bez ikakvog placanja, ne mogu da zamislim da ne prisustvujem porodjaju.
U Srbiji je to nesto specijalno i onda vecina na to gleda kao ne znam kakva ludila od krvi a u stvari je tu cela poenta dete i majka i taj neverovatan momenat radjanja. Muskarac uopste ni ne gleda sve vreme dole vec pomaze zeni da prodje sto lakse kroz te bolove pa makar i samo tako sto mu otkida saku tokom kontrakcija :)
Savetujem svim buducim ocevima da ucine sve da budu tu kada im se bude radjalo dete. Osecaj je neverovatan i ovo govorim kao neko ko se ne odusevljava svim i svacim.
(Sevilla, 19. septembar 2022 11:30)
Evo vec deset godina kako pratim komentare na ovu temu u Srbiji, i nazalost nista se nije promenilo: oni koji su bili kazu da im je to najbolje sto su uradili u zivotu, a oni sto nisu bili kazu kako je to sranje. Zao mi je.
(pizza pametnica, 19. septembar 2022 10:47)
Није све за свакога, можда се човек плаши крви. Ако му је то једина мана, не треба правити фрку. Био сам на пет порођаја и не бих то мењао ни за шта.
(Драган, 19. septembar 2022 11:38)
U selu smo morali da telimo x krava i pomazemo, isto i za kobile, nije bilo prijatno ali morao si jer imanje zavisi od stoke. Sad malo je reci da posle toga neko kaze ne bih da budem uz suprugu ili to, stvarno na sta smo saspeli kao nacija. Busamo se da nam stalno cine nepravdu a s druge strane sami da se pomucimo oko necega slabo. Nemam reci.
(Seljak, 19. septembar 2022 16:10)
Sa druge strane, to da ne možeš da izdržiš krv u operacionoj sali...ma daj... Kod nas u porodilištu nije bilo dozvoljeno, inače bih išao da je žena htela.
(troulirouli, 19. septembar 2022 10:32)
Ima ljudi koji padaju u nesvest kad vide krv. Nisam verovao u to dok na regrutaciji drugar ispred mene nije pao kao sveća kad su krenuli da mu vade krv. "Oživljavali" ga 2 minuta. Posle minut, krenuli da mu uzmu još jedan uzorak, ovaj bled kao krpa, opet krene da pada. Mi ostali umrli od smeha. Njemu nije baš bilo do smejanja. Inače, čovek je još tada kao mladi sportista bio fizički spreman i jak, uvežban itd.
Zamisli sad takvog tipa u sali za porođaj, da pored žene koja urla od bolova, treba da oživljavaju ovog što pada u nesvest čim vidi krv.
Meni je žao što kad se moja žena porađala, ta praksa nije postojala kod nas, da otac pristustvuje porođaju. Bio bih sigurno tamo u sali.
(zvezdarac, 19. septembar 2022 12:00)
Bilo bi lepo da je moj suprug bio uz mene, bar do odlaska u porodjajnu salu ili da je mogao da bude u sobi sa mnom nakon porodjaja. Za vreme samog porodjaja, sto se mene tice njegovo prisustvo ne bi bilo neophodno. Poznajuci ga, mislim da bi mi uneo nervozu a to mi u tim trenucima najmanje treba. E sad da je imao zelju da prisustvuje porodjaju, ne bih mu branila.
(svi smo razliciti, 19. septembar 2022 14:38)
Meni iskreno kao zeni ne pada na pamet da gledam porodjaj, valjda jer se radi o meni. Mogu da zamislim kako izgleda i to mi je dosta. Muz je bio sa mnom na porodjaju, tesko mi je da objasnim koliko mi je znacio. Plasila sam se a on je bio tu. Kad je sve krenulo naponi i sam izlazak deteta samo sam gledala u babice i dr ali pre toga mi je bilo neprocenjivo njegovo prisustvo.
(Dzej, 19. septembar 2022 20:12)
Kada sam ostala u drugom stanju suprugnije bio raspolozen da bude samnom na porodjaju. Tokom trudnoce je spontano promenio odluku. aporodila sam se carskim rezom, svesna sa epiduralnom anestezijom i znacilo mi je mnogo da je on tu. I zbog mene i zbog bebe. Kada su mene sredjivali posle porodjaja on je bio sa bebom sto me je puno smirilo. Bio je uz mene takodje u bolnickom apartmanu prva 2 dana. Inace tokom porodjaja nije gledao sta lekari rade vec u mene.
(negde daleko, 19. septembar 2022 16:03)
Није све за свакога, можда се човек плаши крви. Ако му је то једина мана, не треба правити фрку. Био сам на пет порођаја и не бих то мењао ни за шта.
(Драган, 19. septembar 2022 11:38)
U SLO vec preko 25 godina muskarac mora biti na porodjaju, e mora na kurs za ocinstvo. A kod vas? Gledaju Zadrugu?
(Slovenac, 19. septembar 2022 09:32)
Janez, samo ti idi na kurseve kako biti muskarac, mozda bude nesto od tebe.
(Dulee, 19. septembar 2022 20:51)
Moj drug je prisustvovao porođaju prvog deteta i rekao je : "Tada sam bio i nikada više. Užasno je. To pripada babici i supruzi ja nisam imao snage da to gledam. Prizor je bio za mene šokantan". Sjajan je otac i suprug imaju četvoro dece.
(LineaBg, 19. septembar 2022 10:45)
pa i jeste odvratno, i mi zene ne bismo prisustvovale da ne moramo. a pri tom ne vidim sta bi muz tu bio od koristi, i ne razumem zasto bi zene htele da provlace muza kroz tu muku, ja ne bih.zamisli ides na operaciju ili kod zubara i trazis od osobe koja nije strucno lice da sedi i gleda to i drzi te za ruku. glupost
(jelena, 19. septembar 2022 20:36)
bio sam oba puta. to je greška. nema potrebe to gledati a i u principu smetas samo. ničemu ne sluzis niti pomažes.
(Aleksa78, 19. septembar 2022 18:12)
O cemu vi pricate? Biti prisutan na porodjaju supruge znaci biti pored nje i drzati joj ruku a ne stajati izmedju njenih nogu i buljiti u dete dok se radja.
(Muskarcine, 19. septembar 2022 13:57)
Ja sam sa mojom ženom bio u sali. Bio sam joj podrška. Ispostavilo se da dete nije moje, pa sam ih nogirao, ali bio sam tu kada je trebalo.
(Jedan od onih, 19. septembar 2022 15:13)
Najkraće rečeno, ako dvoje nemaju želju i potrebu da su zajedno dok im se rađa sopstveno dete, tu nema ni ljubavi ni sreće ni bliskosti, bukvalno ničega dobrog. Tužno.
(Nsks, 20. septembar 2022 00:52)
Bio na oba porodjaja. Uzeo oba sina u ruke u prvim sekundama njihovog zivota. Zena kaze da joj je znacilo sto sam bio. I da, pozlilo mi je u jednom trenutku, ne zbog porodjaja, vec kad je anesteziolog davao supruzi epidural - ne podnosim igle :(
Izasao, sredio se, vratio se nazad.
(Shamu, 20. septembar 2022 00:30)
Jos jedna neo marksisticka budalastina. Sad je kao pozeljno a za 20 godina ce biti obavezno. Prvo je odvratno, drugo samo bih odmagao, trece kad su mi se radjala deca, video sam ih 10 minuta posle porodjaja, drzao decu i pomagao zeni. Ali bas da budem dok ona crkava od bolova nema svrhe, nikakve. Kao sta, ja mogu da je utesim nesto da je manje boli? Feministicke budalastine.
(DaLanik, 19. septembar 2022 20:46)
Ako sam telio kravu, i jagnjio ovcu, bar mogu da gledam svoju zenu, ako treba. Isti je princip. Sve je to prirodno, nista strašno.
(zooteka, 20. septembar 2022 11:08)
Ja sam protiv prenemaganja i jednih i drugih. Žena koja i za vreme porodjaja traži manu suprugu iako nikada nije pravio nikakvih problema. Kao da podizanje deteta znači svakodnevni porodjaj, krv i bol. Je l će morati da bude u sali i ako ona bude npr operisala slepo crevo? Slažem se da, ako su oboje za, to može biti lep zajednički doživljaj, doček zajedničkog deteta i ulazak u novi život..Što se dogadja samo jednom (po detetu). Medjutim, ceo život je pred njima. Mislim da to nema nikakve veze sa tim kakav će suprug/otac da bude. Sa druge strane, to da ne možeš da izdržiš krv u operacionoj sali...ma daj... Kod nas u porodilištu nije bilo dozvoljeno, inače bih išao da je žena htela.
(troulirouli, 19. septembar 2022 10:32)
Muskarcu nij mesto u sali za porodjaje,vec u kafani pored bolnice ili u lokalnoj kafanu u kraju u kome zive,kako bi prijatelji ili osoblje tog lokala,mogli da otprate do kuce,kada pijan zaboravi gde zivi.
Muz u sali ne sluzi nicemu. Niti je podrska zeni,niti je koristan doktorima,samo smeta i pravi guzvu,a prizor nije uopste lep da bi morao da ga gleda.
Ako je muskarac doktor ili ginekolog,tek tada mora biti udaljen sa porodjaja....
(Sima Lesinar, 19. septembar 2022 17:57)
Muškarci u Srbiji: "Ako loše podnosim krv neću biti tu, da ne smetam ljudima u obavljanju važnog posla! Bukvalno nijedan od nas nikad nije rekao ili napisao da nam je mesto u kafani!"
Ti u ovom slučaju - ispadaš glupa.
(Babarogan, 20. septembar 2022 09:47)
Bukvalno je napisano par komentara ispod da je muškarcu mesto u kafani, ko sada ispada glup? Hahahaha
(wub, 20. septembar 2022 23:16)
Bukvalno bih ti pokazala vrata posle tog porodjaja kome nisi zeleo da prisustvujes. Dete je zajednicko, i oba roditelja treba da budu prisutna u momentu radjanja. Meni je koleginica bila prisutna na jednoj manjoj operaciji, zato sto zivim u inostranstvu, pa da ne prolazim kroz to sama. Ne bih sada da ulazim u detalje, ali nije bilo prijatno za videti, a ovde ocevi ne zele da prisustvuju rodjenju svoje dece?!
(Amandine, 21. septembar 2022 09:07)
Ja sam rekao da ne zelim da prisustvujem i kraj. Ne volim krv, ne volim takve situacije, bolnicku atmosferu, mislim da bi mi pozlilo i verovatno bih napravio samo veci problem lekarima. Zasto da radim nesto sto ne zelim i na silu?
(atomci, 20. septembar 2022 14:15)
Zivimo na zapadu i ovde je ocekivano da otac bude prisutan. Definitivno mi se nije islo i da mi je supruga iskreno dala opciju, nebi isao.
Ali reko, ona ga nosi 9 meseci, i muci se u porodu bar mogu da budem tu da je podrzim.
I ja sam takodjer mislio da cu se onesvestiti kao neki ovde ali reko sta bude bude.
Za drugi porođaj nije ni bilo razmisljanja. To ni jedan otac nebi trebao da propusti!
(Dule, 21. septembar 2022 10:00)
Vi se plašite? E pa ona se plaši 1000 puta više, i njen život je na kocki. Ko vam je rekao da ste u svakoj situaciji vi najbitniji?
(cica, 19. septembar 2022 11:13)
Kako je to njen život na kocki? Ničiji život nije na kocki. Porođaj je sasvim normalna i prirodna stvar, i vrlo, vrlo retko dolazi do komplikacija.
Ljudi su izgleda jedina vrsta koja umire na porođaju. Zato nas valjda i ima 7 milijardi.
(Automat, 19. septembar 2022 15:17)
Crnogorac rešio da prisustvuje rođenju svog prvog deteta i da bude podrška supruzi, međutim u sred porođaja se onesvesti pa su lekari i sestre morali da brinu o još jednom pacijentu.
Kad se osvestio, rekli mu da je dobio ćerku, a on:
- Hvala Bogu što nije dečak, da se jednog dana ne muči 'vako k'o ja!
(Veliki brat, 20. septembar 2022 21:20)
"U selu smo morali da telimo x krava i pomazemo, isto i za kobile, nije bilo prijatno ali morao si jer imanje zavisi od stoke. Sad malo je reci da posle toga neko kaze ne bih da budem uz suprugu ili to, stvarno na sta smo saspeli kao nacija. Busamo se da nam stalno cine nepravdu a s druge strane sami da se pomucimo oko necega slabo. Nemam reci.
(Seljak, 19. septembar 2022 16:10)"
E jesi seljak kad positovecujes teljenje krava i kobila sa poradjanjem zene.
(Bojan, 20. septembar 2022 15:56)
Kakav porođaj?! Od ovih epidemija ne može da uđeš u porodilište a kamoli da prisustvuješ porođaju. Ne daj Bože da nešto nije u redu, pa žena ostane tamo danima pre/posle. Ne možeš da prismrdiš, ostaviš paket na vratima i ćao.
(Hamurabi, 20. septembar 2022 09:22)
Nije stvar u tome da li je ocu deteta mesto u porodjajnoj sali ili ne. To je kao da raspravljamo da li je zeni ili muskarcu mesto u kuhinji ili u automehanicarskoj radionici, ili negde trece. Buducoj majci je mesto u porodjaj sali i tu se ta prica zavrsava, a da li ce i njen partner biti pored nje stvar je dogovora kao i oko milion drugih stvari u zajednickom zivotu. Svu decu dobili smo carskim rezom, ali i da nismo supruga je bila izricita da ne zeli da budem pored nje jer nije videla svrhu da budem tu, drzim je za ruku i tesim dok se ona rastavlja od zivota od bolova i hvala joj na tome. Naravno da bih bio tu da je mislila da bi to njoj olaksalo porodjaj pa makar bio tu da me otera u tri lepe kad joj kazem jos samo malo ili neku slicnu glupost. Zene su fizioloski, psiholoski, pa ajde i genetski pripremljene za taj cin, muskarci jednostavno nisu i to je prirodno. Ne vidim nista lose u tome da muskarac bude prisutan al voleo bih, cisto statistike radi, da znam u kom procentu su oni vise odmogli nego pomogli u ovim naprednim civilizacijama gde je to prisustvo obavezno.
(bunny, 20. septembar 2022 08:38)
Muškarci u Srbiji: "Porođaj je normalan i najlepši prirodni proces, treba biti što više dece. Ove naše žene se samo prenemažu, neće više nijedna da rađa!"
Takođe muškarci u Srbiji: "Da prisustvujem porođaju?! Fuj, odvratno! To niko ne treba da vidi! Muškarcu je mesto u kafani!"
(wub, 19. septembar 2022 22:02)
Muškarci u Srbiji: "Ako loše podnosim krv neću biti tu, da ne smetam ljudima u obavljanju važnog posla! Bukvalno nijedan od nas nikad nije rekao ili napisao da nam je mesto u kafani!"
Ti u ovom slučaju - ispadaš glupa.
(Babarogan, 20. septembar 2022 09:47)
Svako za sebe treba da odluči da li će prisustvovati ili neće. Žena se tu ništa ne pita što se mene tiče. Kao što se muškarac ne pita o njenom drugom stanju, tako se ni ona ne pita o njegovom prisustvu porođaju. Dosta pomodarskog ukidanja sloboda i prava na razmišljanje. Društvene norme ne mogu vam zameniti mozak.
(VV, 20. septembar 2022 00:54)
Ljudi, ako bih prisustvovao ženinom porođaju, ostavila bi me švalerka. Ona insistira da bude sa mnom i da deli moju sreću kada saznam da sam dobio sina. Dovoljno je što bez mene mora da čeka Novu godinu, ne mogu još i ovo da joj priuštim. Treba biti čovečan.
(Kiriljuk, 21. septembar 2022 12:44)
Nema bas nikakve potrebe da otac prisustvuje porodjaju. Nikada i nije bilo potrebe za time.
To je nesto sto guraju holivudski filmovi i americke serije, ali da podsetim da u tim istim filmovima ginekoloski ili akuserski pregled se prikazuje tako sto su intimni delovi uvek prekriveni carsavom, a doktor zavuce glavu ispod toga. Poradjaju se lepe, bele bebe koje imaju bar 3 nedelje. Nigde telesnih tecnosti, nigde plodove vode ili koje god eventualno praznjenje creva. Jako lepo, jako cisto. Porodjaji ne izgledaju tako, ni kod nas ni u americi.
U stvarnosti, u Kaliforniji, gde je daleko najvece prisustvo oceva na porodjajima, svega 8% oceva prisustvuje. Pa zasto se onda gura na ovim zenskim stranama prisustvo oca kao nesto dobro i pozeljno?
(stat, 21. septembar 2022 10:48)
Zasto da prisustvujem tome? Nije problem (vukao sam tele iz krave), ali cemu to? Da je neophodno licno bih je porodio, ali ako su vec strucnjaci oko nje, samo bih smetao. Zena ima preteran strah? Pa zar nije ovo doba "jakih zena"?
@Ana
Bebu lako mogu da zamene kasnije, a sve su u pocetku iste tako da dzabe fotografija... Zato DNK test odmah po izlasku iz bolnice.
(Marko, 21. septembar 2022 07:47)
Osim ako muz sam bas ne INSISTIRA, ali stvarno iskreno, da prisustvije pordjaju, sta ce vam on da vas gleda razvaljene, krvave i besne? Okanite se corava posla i bolje razmisljajte kako cete da ga uterate u red kad se vratite kuci, da tu bude sa vama i uz vas, a bar par nedelja bez gostiju i "dobronamerne" rodbine, dok ono prethodno bas i ne morate da mu priustite samo mode radi!
(Ako niste kraljica pa radjate naslednika prestola..., 25. septembar 2022 21:34)
U SLO vec preko 25 godina muskarac mora biti na porodjaju, e mora na kurs za ocinstvo. A kod vas? Gledaju Zadrugu?
(Slovenac, 19. septembar 2022 09:32)
Vi se plašite? E pa ona se plaši 1000 puta više, i njen život je na kocki. Ko vam je rekao da ste u svakoj situaciji vi najbitniji?
(cica, 19. septembar 2022 11:13)
Kako je to njen život na kocki? Ničiji život nije na kocki. Porođaj je sasvim normalna i prirodna stvar, i vrlo, vrlo retko dolazi do komplikacija.
Ljudi su izgleda jedina vrsta koja umire na porođaju. Zato nas valjda i ima 7 milijardi.
(Automat, 19. septembar 2022 15:17)
Jos jedna neo marksisticka budalastina. Sad je kao pozeljno a za 20 godina ce biti obavezno. Prvo je odvratno, drugo samo bih odmagao, trece kad su mi se radjala deca, video sam ih 10 minuta posle porodjaja, drzao decu i pomagao zeni. Ali bas da budem dok ona crkava od bolova nema svrhe, nikakve. Kao sta, ja mogu da je utesim nesto da je manje boli? Feministicke budalastine.
(DaLanik, 19. septembar 2022 20:46)
Muskarcu nij mesto u sali za porodjaje,vec u kafani pored bolnice ili u lokalnoj kafanu u kraju u kome zive,kako bi prijatelji ili osoblje tog lokala,mogli da otprate do kuce,kada pijan zaboravi gde zivi.
Muz u sali ne sluzi nicemu. Niti je podrska zeni,niti je koristan doktorima,samo smeta i pravi guzvu,a prizor nije uopste lep da bi morao da ga gleda.
Ako je muskarac doktor ili ginekolog,tek tada mora biti udaljen sa porodjaja....
(Sima Lesinar, 19. septembar 2022 17:57)
U SLO vec preko 25 godina muskarac mora biti na porodjaju, e mora na kurs za ocinstvo. A kod vas? Gledaju Zadrugu?
(Slovenac, 19. septembar 2022 09:32)
Janez, samo ti idi na kurseve kako biti muskarac, mozda bude nesto od tebe.
(Dulee, 19. septembar 2022 20:51)
bio sam oba puta. to je greška. nema potrebe to gledati a i u principu smetas samo. ničemu ne sluzis niti pomažes.
(Aleksa78, 19. septembar 2022 18:12)
pa i jeste odvratno, i mi zene ne bismo prisustvovale da ne moramo. a pri tom ne vidim sta bi muz tu bio od koristi, i ne razumem zasto bi zene htele da provlace muza kroz tu muku, ja ne bih.zamisli ides na operaciju ili kod zubara i trazis od osobe koja nije strucno lice da sedi i gleda to i drzi te za ruku. glupost
(jelena, 19. septembar 2022 20:36)
Neki ljudi ne mogu da gledaju krv. Treba li ih izlagati stresu? Treba li doktor i sestre da se koncentrišu na porođaj ili na još jednu osobu koja je višak u sali? A šta sa potencijalnim infekcijama? Generalno sam protiv toga da nemedicinsko osoblje prisustvuje medicinskim procedurama. Ali nismo svi isti, ko kako voli nek tako i radi. Niko ne bi trebalo da bude pod pritiskom da radi ono što ne želi.
(Reaktor, 19. septembar 2022 08:40)
Ja sam protiv prenemaganja i jednih i drugih. Žena koja i za vreme porodjaja traži manu suprugu iako nikada nije pravio nikakvih problema. Kao da podizanje deteta znači svakodnevni porodjaj, krv i bol. Je l će morati da bude u sali i ako ona bude npr operisala slepo crevo? Slažem se da, ako su oboje za, to može biti lep zajednički doživljaj, doček zajedničkog deteta i ulazak u novi život..Što se dogadja samo jednom (po detetu). Medjutim, ceo život je pred njima. Mislim da to nema nikakve veze sa tim kakav će suprug/otac da bude. Sa druge strane, to da ne možeš da izdržiš krv u operacionoj sali...ma daj... Kod nas u porodilištu nije bilo dozvoljeno, inače bih išao da je žena htela.
(troulirouli, 19. septembar 2022 10:32)
Moj drug je prisustvovao porođaju prvog deteta i rekao je : "Tada sam bio i nikada više. Užasno je. To pripada babici i supruzi ja nisam imao snage da to gledam. Prizor je bio za mene šokantan". Sjajan je otac i suprug imaju četvoro dece.
(LineaBg, 19. septembar 2022 10:45)
O cemu vi pricate? Biti prisutan na porodjaju supruge znaci biti pored nje i drzati joj ruku a ne stajati izmedju njenih nogu i buljiti u dete dok se radja.
(Muskarcine, 19. septembar 2022 13:57)
Ja sam sa mojom ženom bio u sali. Bio sam joj podrška. Ispostavilo se da dete nije moje, pa sam ih nogirao, ali bio sam tu kada je trebalo.
(Jedan od onih, 19. septembar 2022 15:13)
Muškarci u Srbiji: "Porođaj je normalan i najlepši prirodni proces, treba biti što više dece. Ove naše žene se samo prenemažu, neće više nijedna da rađa!"
Takođe muškarci u Srbiji: "Da prisustvujem porođaju?! Fuj, odvratno! To niko ne treba da vidi! Muškarcu je mesto u kafani!"
(wub, 19. septembar 2022 22:02)
Muškarci u Srbiji: "Ako loše podnosim krv neću biti tu, da ne smetam ljudima u obavljanju važnog posla! Bukvalno nijedan od nas nikad nije rekao ili napisao da nam je mesto u kafani!"
Ti u ovom slučaju - ispadaš glupa.
(Babarogan, 20. septembar 2022 09:47)
"U selu smo morali da telimo x krava i pomazemo, isto i za kobile, nije bilo prijatno ali morao si jer imanje zavisi od stoke. Sad malo je reci da posle toga neko kaze ne bih da budem uz suprugu ili to, stvarno na sta smo saspeli kao nacija. Busamo se da nam stalno cine nepravdu a s druge strane sami da se pomucimo oko necega slabo. Nemam reci.
(Seljak, 19. septembar 2022 16:10)"
E jesi seljak kad positovecujes teljenje krava i kobila sa poradjanjem zene.
(Bojan, 20. septembar 2022 15:56)
Ne kapiram ovo da ako partner ne želi da prisustvuje porođaju znači da ima slabost i da neće biti tu za dete i ženu. Ja nisam prisustvovao porođaju ni jednog od troje dece koje supruga i ja imamo pa niti neko sumnja u mene, čak naprotiv, baš se trudim da budem najbolji mogući roditelj. Nismo svi isti. Hteo sam da budem hirurg kada sam bio klinac, ali sam skapirao da padam u nesvest od krvi. Radim kao programer u američkoj formi i izdržavam i brinem o celoj porodici. Žena i ne radi da bi više mogla da bude sa decom, plus ja radim puno i možemo samo sa mojom platom za sada.
(Uroš, 19. septembar 2022 10:06)
Svako za sebe treba da odluči da li će prisustvovati ili neće. Žena se tu ništa ne pita što se mene tiče. Kao što se muškarac ne pita o njenom drugom stanju, tako se ni ona ne pita o njegovom prisustvu porođaju. Dosta pomodarskog ukidanja sloboda i prava na razmišljanje. Društvene norme ne mogu vam zameniti mozak.
(VV, 20. septembar 2022 00:54)
Ja sam rekao da ne zelim da prisustvujem i kraj. Ne volim krv, ne volim takve situacije, bolnicku atmosferu, mislim da bi mi pozlilo i verovatno bih napravio samo veci problem lekarima. Zasto da radim nesto sto ne zelim i na silu?
(atomci, 20. septembar 2022 14:15)
Nije stvar u tome da li je ocu deteta mesto u porodjajnoj sali ili ne. To je kao da raspravljamo da li je zeni ili muskarcu mesto u kuhinji ili u automehanicarskoj radionici, ili negde trece. Buducoj majci je mesto u porodjaj sali i tu se ta prica zavrsava, a da li ce i njen partner biti pored nje stvar je dogovora kao i oko milion drugih stvari u zajednickom zivotu. Svu decu dobili smo carskim rezom, ali i da nismo supruga je bila izricita da ne zeli da budem pored nje jer nije videla svrhu da budem tu, drzim je za ruku i tesim dok se ona rastavlja od zivota od bolova i hvala joj na tome. Naravno da bih bio tu da je mislila da bi to njoj olaksalo porodjaj pa makar bio tu da me otera u tri lepe kad joj kazem jos samo malo ili neku slicnu glupost. Zene su fizioloski, psiholoski, pa ajde i genetski pripremljene za taj cin, muskarci jednostavno nisu i to je prirodno. Ne vidim nista lose u tome da muskarac bude prisutan al voleo bih, cisto statistike radi, da znam u kom procentu su oni vise odmogli nego pomogli u ovim naprednim civilizacijama gde je to prisustvo obavezno.
(bunny, 20. septembar 2022 08:38)
O cemu vi pricate? Biti prisutan na porodjaju supruge znaci biti pored nje i drzati joj ruku a ne stajati izmedju njenih nogu i buljiti u dete dok se radja. Kakvi su to izgovori? Niko ne trazi od vas da je vi poradjate.
(Muskarcine, 19. septembar 2022 13:57)
Iskreno, mislim da žena treba da odluči o prisustvu. Ako poznaje svog muškarca. I da li je on taj koji bi joj bio najbolja podrška u toj situaciji. Za ove što se boje krvi, pa ne gledajte krv. Okrenite ledja, i gledajte svoju ženu. Vi se plašite? E pa ona se plaši 1000 puta više, i njen život je na kocki. Ko vam je rekao da ste u svakoj situaciji vi najbitniji?
(cica, 19. septembar 2022 11:13)
Што се мене лично тиче,волио бих да све један отац присуствује порођају. Првом сам присуствовао,и то ми је један од најомиљенијих дана у години,као и успомена која ми много значи. Другом порођају,силом прилика ( читај : корона),на моју велику жалост нисам могао присуствовати, а вјерујте да и дан данас жалим због тога...
(Алекс, 19. septembar 2022 11:04)
Obzirom da se moja žena poradjala 17 sati, da je nisu vodili na carski jer taj dežurni doktor ne praktikuje da šalje isti, da su je izmasakrirali toliko da se oporavljala mesec dana i zbog svega toga ni ona ni ja ne želimo više dece, mislim da je bolje što nisam prisustvovao porodjaju jer bih ih sve pobio tamo.
Betanija NS je najobicnija klanica
(Gospodin Popara, 19. septembar 2022 08:51)
E pa druže, da si prisustvovao, ne bi je tretirali tako...i lakše bi sve to podnela. Valjda treba da si uz svoju ženu i svoje najbliže kad im je najteže, a ne da kažeš da je bolje što ti to nisi video.
(brm, 19. septembar 2022 11:00)
Obzirom da se moja žena poradjala 17 sati, da je nisu vodili na carski jer taj dežurni doktor ne praktikuje da šalje isti, da su je izmasakrirali toliko da se oporavljala mesec dana i zbog svega toga ni ona ni ja ne želimo više dece, mislim da je bolje što nisam prisustvovao porodjaju jer bih ih sve pobio tamo.
Betanija NS je najobicnija klanica
(Gospodin Popara, 19. septembar 2022 08:51)
Kada se supruga porađala na klinicinu Nemačkoj, prisustvovao sam porođaju i bio više nervozan od nje da bi na kraju bio presrećan što držim u rukama jedan mali život. To je normalna i pozitivna stvar u svakom slučaju a lekari idu dotle da obaveštavaju socijalnu službu ako otac ne želi da prisustvuje porođaju. Navodno, nisi sposoban za roditeljsku dužnost. Nemci kao i obično preteruju ali bilo bi lepo da se omogući onima koji žele da prisustvuju.
(Alex, 19. septembar 2022 11:23)
Muškarci u Srbiji: "Porođaj je normalan i najlepši prirodni proces, treba biti što više dece. Ove naše žene se samo prenemažu, neće više nijedna da rađa!"
Takođe muškarci u Srbiji: "Da prisustvujem porođaju?! Fuj, odvratno! To niko ne treba da vidi! Muškarcu je mesto u kafani!"
(wub, 19. septembar 2022 22:02)
Nema bas nikakve potrebe da otac prisustvuje porodjaju. Nikada i nije bilo potrebe za time.
To je nesto sto guraju holivudski filmovi i americke serije, ali da podsetim da u tim istim filmovima ginekoloski ili akuserski pregled se prikazuje tako sto su intimni delovi uvek prekriveni carsavom, a doktor zavuce glavu ispod toga. Poradjaju se lepe, bele bebe koje imaju bar 3 nedelje. Nigde telesnih tecnosti, nigde plodove vode ili koje god eventualno praznjenje creva. Jako lepo, jako cisto. Porodjaji ne izgledaju tako, ni kod nas ni u americi.
U stvarnosti, u Kaliforniji, gde je daleko najvece prisustvo oceva na porodjajima, svega 8% oceva prisustvuje. Pa zasto se onda gura na ovim zenskim stranama prisustvo oca kao nesto dobro i pozeljno?
(stat, 21. septembar 2022 10:48)
Muskarcu/muzu je mesto pored zene u jednom tako dirljivom trenutku. Zamislite taj naboj hormona koji zena dozuvi u trenutku porodjaja.
Ja sam svom suprugu vecno i neizmerno zahvalna jer je sam insistirao da mi bude podrska u tom trenutku. Stajao,drzao za ruku i bodrio citavu noc dok sam se ja borila sa kontrakcijama,a potom i naponima.
Prosto mi je neverovatno da neka zena zeli sama kroz to da prolazi,ali razliciti smo ljudi.
Za ove muskarcine sto smatraju da ne treba prisustvovati porodjaju jer se zena muci od bolova i njima je tesko to da gledaju,jedno pitanje: Ko vas pazi kad ste vi prehladjeni,bolesni i sl.? Sigurno ne trcite kod mame,vec vam je zena ta koja vas neguje,setite se toga!!!
(N.K., 19. septembar 2022 23:28)
Kao neko ko je prisustvovao obdukciji, video utopljenike, neko ko je video na stotine mrtvih i povredjenih, i osetio tudju krv na svojim rukama, mogu da kazem samo jedno. najgora stvar je eshumacija, ili narodski receno iskopavanje pokojnika, i to starog mesec dana. A porodjaj, nista strasno.
(Zicer, 19. septembar 2022 11:00)
Ljudi, ako bih prisustvovao ženinom porođaju, ostavila bi me švalerka. Ona insistira da bude sa mnom i da deli moju sreću kada saznam da sam dobio sina. Dovoljno je što bez mene mora da čeka Novu godinu, ne mogu još i ovo da joj priuštim. Treba biti čovečan.
(Kiriljuk, 21. septembar 2022 12:44)
Bio na porodjaju sa prvim detetom, pomagao joj kad je trebalo, drzao za ruku, kvasio usne, bio po strani kad nije trebala pomoc, i nisam gledao gde ne treba, jer nije bilo potrebe. Kad je bebana izasla, babica odradila sta je trebalo oko kupanja, merenja i uvijanja, pa zavezljaj meni na cuvanje. Mili Boze, kad se samo setim, evo sad mi idu suze radosnice, bebac u mom narucju, topao, stenje od svega sto je prosao (bukvalno "u0f-uf-uf..."). Neponovljivo. Zao mi je samo sto sam mnogo detalja zaboravio ili ih nisam bio svestan, sto zbog mladosti, sto zbog neiskustva i stresa, ali ni za sta na svetu ne bih to propustio. Sa drugim detetom nisam bio prisutan, nasa doktorka je bila opravdano odsutna i rekla je da ce joj biti bole u sali, nego u apartmanu, a ja sam bio spreman, da se zna. I bilo je sa lakocom, tako kaze supruga, sve je proslo brzo i lako, hvala Bogu, osim jedne porodilje koju je uhvatila panika, samo vice i kuka, ne slusa babicu ni doktorku sto moze da zakomplikuje sve drasticno. Najtoplije preporuke za prisustvo, uz uslov da se ne guras gde ti nije mesto.
(Ja, 19. septembar 2022 13:45)
Kao neko ko je inostranstvu, gde je to normalno i bez ikakvog placanja, ne mogu da zamislim da ne prisustvujem porodjaju.
U Srbiji je to nesto specijalno i onda vecina na to gleda kao ne znam kakva ludila od krvi a u stvari je tu cela poenta dete i majka i taj neverovatan momenat radjanja. Muskarac uopste ni ne gleda sve vreme dole vec pomaze zeni da prodje sto lakse kroz te bolove pa makar i samo tako sto mu otkida saku tokom kontrakcija :)
Savetujem svim buducim ocevima da ucine sve da budu tu kada im se bude radjalo dete. Osecaj je neverovatan i ovo govorim kao neko ko se ne odusevljava svim i svacim.
(Sevilla, 19. septembar 2022 11:30)
Evo vec deset godina kako pratim komentare na ovu temu u Srbiji, i nazalost nista se nije promenilo: oni koji su bili kazu da im je to najbolje sto su uradili u zivotu, a oni sto nisu bili kazu kako je to sranje. Zao mi je.
(pizza pametnica, 19. septembar 2022 10:47)
Није све за свакога, можда се човек плаши крви. Ако му је то једина мана, не треба правити фрку. Био сам на пет порођаја и не бих то мењао ни за шта.
(Драган, 19. septembar 2022 11:38)
pa ni mi nismo gledale porodjaj vec dozivljavale bol. nisu svi imuni na krv. i zene se jeze na snimke porodjaja. dovoljno je sa stoji yz zenu, ne mora da gleda
(ceca, 19. septembar 2022 08:57)
Није све за свакога, можда се човек плаши крви. Ако му је то једина мана, не треба правити фрку. Био сам на пет порођаја и не бих то мењао ни за шта.
(Драган, 19. septembar 2022 11:38)
U selu smo morali da telimo x krava i pomazemo, isto i za kobile, nije bilo prijatno ali morao si jer imanje zavisi od stoke. Sad malo je reci da posle toga neko kaze ne bih da budem uz suprugu ili to, stvarno na sta smo saspeli kao nacija. Busamo se da nam stalno cine nepravdu a s druge strane sami da se pomucimo oko necega slabo. Nemam reci.
(Seljak, 19. septembar 2022 16:10)
Sa druge strane, to da ne možeš da izdržiš krv u operacionoj sali...ma daj... Kod nas u porodilištu nije bilo dozvoljeno, inače bih išao da je žena htela.
(troulirouli, 19. septembar 2022 10:32)
Ima ljudi koji padaju u nesvest kad vide krv. Nisam verovao u to dok na regrutaciji drugar ispred mene nije pao kao sveća kad su krenuli da mu vade krv. "Oživljavali" ga 2 minuta. Posle minut, krenuli da mu uzmu još jedan uzorak, ovaj bled kao krpa, opet krene da pada. Mi ostali umrli od smeha. Njemu nije baš bilo do smejanja. Inače, čovek je još tada kao mladi sportista bio fizički spreman i jak, uvežban itd.
Zamisli sad takvog tipa u sali za porođaj, da pored žene koja urla od bolova, treba da oživljavaju ovog što pada u nesvest čim vidi krv.
Meni je žao što kad se moja žena porađala, ta praksa nije postojala kod nas, da otac pristustvuje porođaju. Bio bih sigurno tamo u sali.
(zvezdarac, 19. septembar 2022 12:00)
Zasto da prisustvujem tome? Nije problem (vukao sam tele iz krave), ali cemu to? Da je neophodno licno bih je porodio, ali ako su vec strucnjaci oko nje, samo bih smetao. Zena ima preteran strah? Pa zar nije ovo doba "jakih zena"?
@Ana
Bebu lako mogu da zamene kasnije, a sve su u pocetku iste tako da dzabe fotografija... Zato DNK test odmah po izlasku iz bolnice.
(Marko, 21. septembar 2022 07:47)
Najkraće rečeno, ako dvoje nemaju želju i potrebu da su zajedno dok im se rađa sopstveno dete, tu nema ni ljubavi ni sreće ni bliskosti, bukvalno ničega dobrog. Tužno.
(Nsks, 20. septembar 2022 00:52)
Ako sam telio kravu, i jagnjio ovcu, bar mogu da gledam svoju zenu, ako treba. Isti je princip. Sve je to prirodno, nista strašno.
(zooteka, 20. septembar 2022 11:08)
Nakon iskustva koje je moja sestra prozivela sa lekarima i babicama na porodjaju kad su jedva ostale zive i ona i cerka joj, nije mi padalo na pamet da pustim zenu samu na porodjaj. Vremena i ljudi su takvi da ih ne treba pustati same. Cast casnima i postenima, ali ima mnogo kukolja, a i manjka osoblja, i prava je sreca ako te zaobidje budala od lekara ili babice
(darko, 19. septembar 2022 13:22)
Kakav porođaj?! Od ovih epidemija ne može da uđeš u porodilište a kamoli da prisustvuješ porođaju. Ne daj Bože da nešto nije u redu, pa žena ostane tamo danima pre/posle. Ne možeš da prismrdiš, ostaviš paket na vratima i ćao.
(Hamurabi, 20. septembar 2022 09:22)
Bilo bi lepo da je moj suprug bio uz mene, bar do odlaska u porodjajnu salu ili da je mogao da bude u sobi sa mnom nakon porodjaja. Za vreme samog porodjaja, sto se mene tice njegovo prisustvo ne bi bilo neophodno. Poznajuci ga, mislim da bi mi uneo nervozu a to mi u tim trenucima najmanje treba. E sad da je imao zelju da prisustvuje porodjaju, ne bih mu branila.
(svi smo razliciti, 19. septembar 2022 14:38)
Muškarci u Srbiji: "Ako loše podnosim krv neću biti tu, da ne smetam ljudima u obavljanju važnog posla! Bukvalno nijedan od nas nikad nije rekao ili napisao da nam je mesto u kafani!"
Ti u ovom slučaju - ispadaš glupa.
(Babarogan, 20. septembar 2022 09:47)
Bukvalno je napisano par komentara ispod da je muškarcu mesto u kafani, ko sada ispada glup? Hahahaha
(wub, 20. septembar 2022 23:16)
Bio sam prisutan oba dva puta dok se moja supruga porađala,prvi put su stvari krenule na loše i morala je imati hitni carski rez ja sam bio sa njom čitavo vreme čak i u sali za operacije držo sam je za ruku dok su doktori radili carski nije mi bilo lako ali njoj je bilo sigurno teže i to sam sebi reko i sve je prošlo ok .
Doktor me pitao pre nego što sam ušao u salu dali sam ok da idem rekao sam da jesam iako nisam bio ali moja supruga u tom momentu nije imala nikog osim mene jer živimo u UK i nemamo familije ovde .Da se gleda porođaj nije definitivno za svakog i ja ljude potpuno razumem .
Pozdrav iz UK
(jovan, 19. septembar 2022 10:28)
Kada sam ostala u drugom stanju suprugnije bio raspolozen da bude samnom na porodjaju. Tokom trudnoce je spontano promenio odluku. aporodila sam se carskim rezom, svesna sa epiduralnom anestezijom i znacilo mi je mnogo da je on tu. I zbog mene i zbog bebe. Kada su mene sredjivali posle porodjaja on je bio sa bebom sto me je puno smirilo. Bio je uz mene takodje u bolnickom apartmanu prva 2 dana. Inace tokom porodjaja nije gledao sta lekari rade vec u mene.
(negde daleko, 19. septembar 2022 16:03)
Bukvalno bih ti pokazala vrata posle tog porodjaja kome nisi zeleo da prisustvujes. Dete je zajednicko, i oba roditelja treba da budu prisutna u momentu radjanja. Meni je koleginica bila prisutna na jednoj manjoj operaciji, zato sto zivim u inostranstvu, pa da ne prolazim kroz to sama. Ne bih sada da ulazim u detalje, ali nije bilo prijatno za videti, a ovde ocevi ne zele da prisustvuju rodjenju svoje dece?!
(Amandine, 21. septembar 2022 09:07)
Crnogorac rešio da prisustvuje rođenju svog prvog deteta i da bude podrška supruzi, međutim u sred porođaja se onesvesti pa su lekari i sestre morali da brinu o još jednom pacijentu.
Kad se osvestio, rekli mu da je dobio ćerku, a on:
- Hvala Bogu što nije dečak, da se jednog dana ne muči 'vako k'o ja!
(Veliki brat, 20. septembar 2022 21:20)
Zivimo na zapadu i ovde je ocekivano da otac bude prisutan. Definitivno mi se nije islo i da mi je supruga iskreno dala opciju, nebi isao.
Ali reko, ona ga nosi 9 meseci, i muci se u porodu bar mogu da budem tu da je podrzim.
I ja sam takodjer mislio da cu se onesvestiti kao neki ovde ali reko sta bude bude.
Za drugi porođaj nije ni bilo razmisljanja. To ni jedan otac nebi trebao da propusti!
(Dule, 21. septembar 2022 10:00)
Osim ako muz sam bas ne INSISTIRA, ali stvarno iskreno, da prisustvije pordjaju, sta ce vam on da vas gleda razvaljene, krvave i besne? Okanite se corava posla i bolje razmisljajte kako cete da ga uterate u red kad se vratite kuci, da tu bude sa vama i uz vas, a bar par nedelja bez gostiju i "dobronamerne" rodbine, dok ono prethodno bas i ne morate da mu priustite samo mode radi!
(Ako niste kraljica pa radjate naslednika prestola..., 25. septembar 2022 21:34)
Bio na oba porodjaja. Uzeo oba sina u ruke u prvim sekundama njihovog zivota. Zena kaze da joj je znacilo sto sam bio. I da, pozlilo mi je u jednom trenutku, ne zbog porodjaja, vec kad je anesteziolog davao supruzi epidural - ne podnosim igle :(
Izasao, sredio se, vratio se nazad.
(Shamu, 20. septembar 2022 00:30)
Meni iskreno kao zeni ne pada na pamet da gledam porodjaj, valjda jer se radi o meni. Mogu da zamislim kako izgleda i to mi je dosta. Muz je bio sa mnom na porodjaju, tesko mi je da objasnim koliko mi je znacio. Plasila sam se a on je bio tu. Kad je sve krenulo naponi i sam izlazak deteta samo sam gledala u babice i dr ali pre toga mi je bilo neprocenjivo njegovo prisustvo.
(Dzej, 19. septembar 2022 20:12)