Pronašla sam savršenog muškarca, ali ne želim da mu rodim decu, evo zašto

Četvrtak, 04.08.2016.

11:16

Izvor: 24sata.rs

Pronašla sam savršenog muškarca, ali ne želim da mu rodim decu, evo zašto IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Tanja

pre 8 godina

Iskreno, meni je žalije kada čujem nervozne majke koje urlaju na svoju decu i decu koja se zacenjuju od plača (a čujem svakodnevno u komšiluku), nego kad čujem da neko ne želi decu. Jedva se uzdržavam da ne odem i zazvonim im na vrata. Jednom kad sam to uradila žena je pobesnela i na mene, ali dete je toliko plakalo da sam pomislila da ga zlostavljaju. Nije me mrzelo ni da okrenem broj za zaštitu žrtava zlostavljanja i prijavim, ali su mi kazali da u takvim slučajevima mora, ne znam, reda veličine 90% komšiluka da potvrdi da se to dešava stalno. Što je naučna fantastika u Srbiji. Onda se čovek s pravom zapita što ste ih kog vraga pravili i rađali?! Da se dernjate (i bogtepita šta još) na njih? Ako nemate živaca za decu, bolje ih nemajte.

D

pre 8 godina

Nekoliko zapazanja
1.Nisu svi za decu,znam puno majki koje su rodile da bi ispunile ocekivanja okoline,pa sad imamo ne dovoljno voljenu i isfrustrirane decu nezainteresovanih majki.
2.Mnogi su mislili da ce ih deca gledati u starosti,pa u realnosti nije tako.Mnogi su umrli da im deca ni casu vise nisu donela.
3.Kao sto se ne pravda ni za jednu drugi odluku u zivotu,tako ne treba ni za decu.

Milan

pre 8 godina

Sad svi mi treba da se oduševimo koliko je ova osoba pametna i kako cool odgovara na pitanja prijatelja. Puki individualizam je produkt kapitalizma, otudjenost od porodice sa kojom se viđaju na jednom od dva velika porodična praznika " Thanks giving" i Božić. Naravno u tom kontekstu je i ta priča, šta će mi deca. Rešila sam da se posvetim sebi. Ja sam mlada, emancipovana i moderna žena......Sve te otrcane fraze i političku "korektnost" je uveo kapitalizam koji zna da ljudi koji su organizovani, porodični lakše ustaju u zaštitu svojih prava, prava svoje porodice, dece, lakše se okpljaju oko istih ciljeva i bore za njihovo ostvarenje protiv sistema vrednosti koje on promoviše. Individualiziovani od toga mnogo lakše odustaju, lakše je manipulisati sa njima i od njih napraviti "robove" kapitalizma. Uskoro za jednu, dve, pet ili deset godina svaka druga ovakva žena će se i razvesti jer je i to "slobodan izbor" "njena volja da živi samostalno" ili izabere drugog partnera po volji".
Malo razmišljanja i čitanje dobrih knjiga je nešto što bi preporučio novijoj generaciji. Nije baš sve znanje u "Parovima" "Farmi" i CNN vestima!

Svasta

pre 8 godina

@B
To da mora nesto da ostane posle tebe je cisto egocentricno razmisljanje. Kao mnogo si bitan i dragocen pa mora tvoje zlato da nastavi da zivi.. Svasta... Jeste bas se svi vi secate nekog vaseg cukundede, polovina vas sigurno nije ni upoznala ili ih nije bilo briga ni za roditelje a kamoli za dalje rodjake... Licemerstvo na kub. A ovi sto kazu da je dete nesto najbolje sto im se desilo u zivotu i da nema nicega lepseg nego kada ih neko "doceka" kuci s zagrljajem - u tome je poenta, s detetom se osecas da si mnogo bitan, vazan, da neko zavisi od tebe..., i onda ovi sto kazu da je zena sebicna ako nece da radja zapravo projektuju svoj sebicluk! Imaju nekog svog ( tj smatrju da su u njihovom vlasnistvu) kome mogu da izigravaju Boga i batinu i zato im je to lepo, da se osecaju voljenim i bitnim jer uce nekog da zivi, tu lezi taj egomanijak, taj egoista koji hoce samopotvrdu putem manipulacija s tudjim zivotom... Dobri su ovi sajtovi, tacno se vidi odredjeni patern razmisljanja malogradjana.

B

pre 8 godina

Kad pročitam ovakve članke, a čitam ih često, padnu mi na pamet 3 stvari.
Prvo: jedno veliko hvala draga nepoznata ženo što svoje sebične gene nećeš preneti dalje. Tvoja deca neće razmišljati da li da ulože u sebe ili da imaju decu - jer tvoje dece neće biti. Da su tvoji roditelji razmišljali kao ti, ne bi ni tebe bilo... Žao mi je samo tog muškarca, jer ni on neće preneti svoje gene, ako ostane s tobom. Treba da traži drugu - što pre.
Drugo: kad taj fini Zapad na kojem živiš preplave emigranti iz zemalja gde se rađa puno dece, prvo će te gledati kao čudo jer nemaš decu, onda će te žaliti, a na kraju će te jednostavno pregaziti.
Treće: bogataš u grob ne može da ponese kuće, deonice, zlato, pare. Slava bledi posle smrti, lepi ljudi u grobu trunu isto kao i ružni. Šta ostaje? Ostaju deca. Ali to ti ne možeš da shvatiš jer si preterano zaljubljena u sebe.

TurboNator

pre 8 godina

Njeno pravo, njena/njihova odluka. Ako su srecni - to je OK.

Ali - voleo bih da budem prisutan kad ona, za jedno 15-20 godina, razmisli i shvati da ima veliku prazninu u zivotu, i zaplace pitajuci se sta joj bi da donese takvu odluku...

Kladio bih se da ce tako biti, siguran sam da se velika vecina pokaje kad dodju godine... A ako se ne kaju - cool. Njihova stvar, bilo kako bilo.

neo

pre 8 godina

kakva glupa prica! ovo mi je na nivou cetvorogodisnjeg djeteta i jos jednog cetvorogodisnjeg djeteta koje se svadjaju oko toga ko ce sta da bude u igri. necu! e pa eto zato sto necu! e sad bas necu! i ne mozes ne natjerati! amaaaaa... koga boli briga sto ti neces sestro mila!? eto sad bas nemoj i ne moras! :D sta su to u stvari blogovi, blogerke, blogeri.. el to neko zanimanje, uceni ljudi, nekakva znamenita zanimanja... ko je ova gospodjica uopste?

Dijana

pre 8 godina

@Iva
Zasto nije normalno? To je savrseno normalno da ste totalno ravnodusni prema deci! To je isto kao kad su neki ljudi ravnodusni prema zivotinjama. Naravno nesto sto nije dobro kada neko otvoreno kaze NE VOLIM, ili jos gore MRZIM - e tu je vec upletena psihologija i projektovanje. Dakle, kao psiholoskinja po struci - savrseno je normalno ne zeleti dete, jer ste prema deci ravnodusni, nemojte se time opterecivati kao i misljenjem malogradjanstva. I nemojte radjati ako ne zelite - jer necete biti srecni..! Ovde neki spominju i da je to sebicluk i sta sve ne, kazem, pustite te ljude, to je druga tema za analiziranje tj ti neki ljudi koji misle da su mnogo "veci ljudi" ukoliko imaju svoje dete su posebna tema za psihoanalizu... I malog mog licnog iskustva - 25 godina zivota sa mojom srodnom dusom, nikad nismo zeleli decu, i nikad nismo to ni dovodili u pitanje, i presrecni smo. Pustite druge ljude. Radite onako kako Vi zelite. To je samo Vas zivot. Ako zivite sa partnerom bitno je i da je on upoznat sa Vasom odlukom, dakle, odluka mora da bude jednoglasna.., mnogo bi bila teza situacija da veza opstane ako vam se zelje tu razmimoilaze...

Jovana

pre 8 godina

Zašto se ovakve priče uopšte objavljujete? Koga zanimaju razlozi zašto dotična ne želi decu? Ja bih recimo postavila priču "Zašto želim treće dete". Ta priča mi deluje prirodnije. Molim Vas, dajte prostora pričama koje koje motivišu ljude da imaju decu, jer verujem da ih većina ljudi u nekom periodu života iskreno želi. Mislimo na sutra, mislimo na nas i na Srbiju.

Iva

pre 8 godina

Mlađa sam od ove žene 6 godina, ali susrećem se sa istim pitanjima svakodnevno. Obrazovana sam, ali nisam karijerista, ni materijalista, kućni sam tip, ne izlazim, ne ludujem, čak ni putovanja ne volim naročito. Vredna sam, nije mi teško da se žrtvujem, čak i volim da brinem o nekom, kuvam, perem. Imam pravu osobu pored sebe, solidno smo situirani, lepo se slažemo i dopunjujemo. Imamo podršku roditelja. Ipak, ne želim dete. Razlog je vrlo prost - ne volim decu. Nisu mi slatka, ne raznežim se kad ih vidim, ništa u vezi sa njima mi nije zanimljivo. Znam da to nije normalno, ali verujte ovo je jedini pravi razlog zašto neko ne želi decu. Svi drugi razlozi: karijera, hedonizam, strahovi vezani za rađanje i odgajanje, samo su izgovori. Ko ne želi decu, zapravo ih ne voli, ali neće da prizna.

Iv.

pre 8 godina

Nisi ni svesna koliko si srecna!To je Tvoja odluka(za koju SAMA tvrdis da je ispravna) i ukoliko delite isto misljenje, odlicno!Zamisli da "pronadjes" savrsenog muskarca za sebe,ti zelis dete, ali on ne zeli dete sa tobom...
(e to je jad, 5. avgust 2016 12:01)

Pa ti onda samoinicijativno zatrudni kao sve moderne glupacice i onda ga ili nateraj da te ozeni ili ga tresni po novcaniku :)

Salim se naravno, povracami se od ovih modernih mama, pa se nasalih na tu temu, ali jeste tuzno je kada se zaljubis a osecanja nisu uzvracena... Nadam se da ces naci (ili da si vec pronasla) 'pravog'!

e to je jad

pre 8 godina

Nisi ni svesna koliko si srecna!To je Tvoja odluka(za koju SAMA tvrdis da je ispravna) i ukoliko delite isto misljenje, odlicno!Zamisli da "pronadjes" savrsenog muskarca za sebe,ti zelis dete, ali on ne zeli dete sa tobom...

Petar

pre 8 godina

Dolazi dan kada će muškarac koji želi dete platiti za jajnu ćeliju (na berzi) i rentirati nečiju maternicu (posao kao i svaki drugi) kako bi dobio dete. To je, naravno, nenasilni scenario, politički i civilizacijski korektan. neprirodan, ali korektan...ma šta fali, 1984. je odavno prošla i vrli novi svet Oldosa Hakslija više ne kuca, nego lupa na vrata...

mala_maca

pre 8 godina

U jednom je žena u pravu – odluka je samo njena, tačnije njena i partnerova. Imam jedno dete i imala sam ogromne zdravstvene probleme nakon porođaja, a sada, svesna rizika, želim da rodim još jedno. Neko bi možda rekao da nisam normalna i da treba da se zadovoljim jednim detetom, ali, kao i kod ove blogerke, to je stvar između mene i mog partnera. Jedino mislim da nije u pravu za ovo da se neće pokajati kasnije, jer lično znam dosta ovakvih primera. Neka ona brine o tome.

Sandra

pre 8 godina

@ Marina
Tacno! I pored svih safisfaksija koje dete donosi( ispunjenost, posvećenost, decji osmesi ,zagrljaji ) imati dete u Srbiji je pre svega stres. Imam dete pa to dobro znam. I usudjujem se to priznati iako svoje dete volim najviše na svetu, al puno žalim sto sam ga u Srbiji rodila. Ne kažem da je mnogo lakše drugde u svetu, ali posto smo mi sasvim neuredjena zemlja u svakom pogledu ,to je prosto tako. Samo oni roditelji koji su intelektualno lenji i kojima se trudnoća desila pa su tu gde su, pa ne razmisljaju mnogo, oni se nesto iscudjavaju i kao sokiraju. Ono racunaju kad se sami ne brinu o deci kako treba valjda ce ih neka visa sila sačuvati...Takvi najviše vole da daju savete i sve im je kao lako i stalno su u fazonu " e pa sto se nerviras".
Od kad sam rodila dete a tu ima vec 7 godina , i pored prelepih trenutaka najvise je stresa. Ne pamtim opustenih nedelju dana. Pocev od rodjenja deteta , gde non stop primate kontradiktorne I suprotne savete lekara o zdravlju deteta(gde se totalno pogubite jer vise ne znate koga da poslusate) preko decjih bolesti, vrtića, polaska u školu ,sve je stres. Sad ce neko da kaze " pa nase su babe radjale 10 toro pa su sve mogle stici i nista im nije bilo tesko. Jeste al niko ne pominje da tada uopste nije bilo ovako stresnih situacija kao danas. Nije bilo droge, ovoliko saobracaja, većina zivela po selima, deca se igrala bezbrižno po celi dan, a danas svakojakih opasnosti na svakom koraku na koje roditelji moraju budno da prate.Vecina dece je tada ako je uopste isla u skolu išla 4-8 razreda. Sve potpuno neopterećeno. Nisu pazili kako ce se oblačiti, dal ce neko da im se ruga zbog toga, nisu postojali nikakvi veći zahtevi ni za roditelje ni za dete.A danas sve morate u fulu. Inače ispadate los roditelj a vaše dete je iskljuceno. Celo društvo je u tome i nema šanse da se svemu tome oduprete. O vrednostima u društvu, losem moralu, bolje ni ne pričati. Pokušavate od deteta napraviti dobrog čovjeka a na svakom koraku zamke. Vise ni deca nisu bezbrižna , i ona su pod stresom jer im se stalno nameće nesto. U takvim uslovima koliko god da volite svoje dete sve je jako stresno.

Vlado

pre 8 godina

Slazem se da svako treba da ima izbor da li zeli da ima dete a i da bude odgovoran za taj postupak. Ljudi zbog sujete i puno drugih frustracija imaju glupa pitanja i iscudjavaju se necijim odlukama. Ako si srecan i zadovoljan svojim zivotom i radis ono sto volis i zelis onda te nece pogadjati tudji zlonamerni pogledi. A po tekstu rekao bih da pisac nije bas srecan. Ne postoji savrsen partner niti bilo sta slicno. Savrsenstvo je teznja ka necemu boljem. Imaginacija. Zadovoljstvo i sreca su stvarni. Kao sto ljubav nije emocija nego stanje svesti.

milica

pre 8 godina

poenta je da se svetu ne moze ugoditi.
da ne pricam o toem koliko je pitanje o deci intimna stvar i koliko je nekulturno postavljati takva pitanja.
takodje, u Srbiji na pitanje zasto neko nema decu ne postoji "pravi" odgovor koji ce ucutkati pitaoca, jer koji god odgovor da das, uglavnom ce ti se neko naci pametan da ti objasnjava da to ne valja, bilo da si na tretmanima za vantelesnu (pa da ti objasnjavaju da je rodjaka tetke njihove ujne to radila potpuno drugacije i jela sir na punom mesecu svake srede te eto sada ima troje zdrave decice), ili ako kazes da iz bilo kog razloga ne zelis da imas decu, onda ce te vec nakrpiti od kulina bana.

mislim da je to zato sto takvi ljudi u startu nisu razmisljali o svom zivotu i donosili svoje odluke, vec su pustili da ih nosi stihija, i onda ti svojim drugacijim izborom u stvari potvrdjujes njihovu lenjost i osecaju se uvredejno i napadnuto, zato reaguju burno jer napad je najbolja odbrana.
Potpuno je nebitno da li je u pitanju imanej ili nemanje dece, da li jedes ili ne jedes meso, da li pravis svadbu za rodbinu ili samo kumove, ili zivite skladno u vanbracnoj zajednici....
Ljudi koji nisu sigurni u svoej izbore imaju tendenciju da maltretiraju ljude ciji su izbori drugaciji. Koncept latentnog homoseksualca xD

samohranamama

pre 8 godina

Tema je odlicna a ona je u pravu! Ne razumem tu tradiciju i pritisak koji se vrsi na zene. Ja sam majka, jer sam ja tako odlucila. Ispalo je dobro za mene jer sam se odlicno snasla u tome i zaista uzivam. Ali mislim da svaka zena ima pravo da odluci za sebe. Zena nece biti dobra majka ako rodi dete jer se to ocekuje, to nije dobro ni za nju ni za to dete.
Obzirom da danas prosecna zena i radi, i brine o domacinstvu i deci, smatram da da je samo ispravno da sama moze da odluci o tome. Naravno, smatram i da je fer da se ta informacija podeli sa partnerom pre nego sto veza postane ozbiljna.

Baxuz

pre 8 godina

Kao zena koja nema dete i zna kako je drustvo surovo savetujem- ili rodite dete ili prestanite da se pravdate. Maltretiranje sredine nikada ne prestaje i nikada vas nece prihvatiti, pomirite se s'tim
(N, 04. avgust 2016 12:06)

Bravo! Nisu mi jasni inteligentni i moderni ljudi koje pogadja misljenje jedne primitivne i agresivne sredine kao sto je Srbija. Ja i supruga imamo decu ali po mnogo cemu odudaramo od sredine i uopste nas ne tangira sta misle. Imamo krug prijatelja sa kojima se druzimao 25 godina sa ostalima i nemamo kontakt. Odvojili smo zito od kukolja. Neki dan dosao majstor da zameni vodokotlic, poceo o politici i to fazon Sirija, Rusija Cia ovo ono, a covek ni do Paralije nije bio, ja mu kazem cuti i radi ono za sta te placam. Verujem da ce mesec dana pricati kakvom je ludaku menjao vodokotlic, za takve volim da budem ludak, daleko bilo da sam za njih normalan.

x

pre 8 godina

Hiljaditi put rasprave na istu temu! Totalno nepotrebne! Cinjenica je da ostvareni ljudi koji nisu izfrustrirani sopstvenim zivotom nikada nece postaviti takva pitanja,niti osudjivati takav izbor...jer ih to ne zanima!
Pa sad oni koji se pronadju u jednoj od kategorija nek se osvrnu prvo ka sebi i zapitaju sta nije u redu,jer nesto nije,sigurno...

nehuman tip

pre 8 godina

Šta sve ovde može da se pročita. Od AFŽ aktivista, do da su deca stres. Deca su nešto najlepše i najbolje što se čoveku u životu desi. Istina je i da zahtevaju i vremena i pažnje i strpljenja i odricanja. Ali ničeg u životu lepšeg nema nego kad te kući dočekaju sa osmehom i zagrle.

aleks

pre 8 godina

Mrze svaku koja nece da rodi. Mrze svaku kojoj se ne svidjaju (cak i ako se ona njima ne svidja, glupaca je ako hoce viseg, nizeg, mrsavijeg, celavog, sa kosom, bilo sta sto on nije jer on je savrsen i ne treba traziti nista drugacije). Mrze svaku koja se razvede. Mrze svaku koju muz prebije (sigurno nije bila cvecka). Mrze svaku koja ima dobru platu (sigurno je preko kreveta i zapostavlja porodicu).
Prosto zivimo u zemlji zenomrzaca. Nije bas tako crno u stvarnom svetu nego na netu su se zgomilali.

Bez iluzija

pre 8 godina

Mnogi komentatori odluku ove žene da ne želi decu označavaju kao sebičnost, samoživost, oholost... Ne razumem šta je tu sebično i samoživo ; to što sebe svesno lišava radosti da ima svoje dete ne može se podvesti pod te kategorije.Možda je veća sebičnost i samoživost imati dete jer"tako treba", jer se to očekuju (?) - kao "zalog za starost" iliti dužničko ropstvo po principu "ja sam u tebe "ulagao" godinama, u starosti ti treba da mi vratiš "uloženo".
To, po mom shvatanju, nije suština ; ni rađanja dece, ni prave ljubavi prema njima.

Marina

pre 8 godina

@ ...,
Zasto mislite da je sebicnost? Ako pogledamo situaciju u Srbiji - materijalnu i jos znacajnije onu moralnu koja je toliko na niskom nivou , uglavnom samo ljudi koji bas ne razmisljaju mnogo odluce tako lako da imaju dete. Svi ostali se dobro prorazmisle.
Sve je to lepo decji osmeh, osecaj bezuslovnog pripadanja... ali imati dete narocito imati dete u Srbiji, znaci uvesti jednu veliku komplikaciju i zbrku u svoj zivot koja traje do kraja zivota. Cim dobijes dete dobijas i neizbezni stres, kojeg se ne možeš tako lako resiti jer je situacija u zemlji a i ljudi oko tebe takvi da gledaju sto više da ti otežaju. Većina roditelja bar jednom nedeljno u periodu dok deca ne prodju pubertet pitaju sebe " sta nam je ovo trebalo". Al naravno malo ko se i usudi to da kaze. I odnos muza žene tu cesto strada i umesto da ih dete približi ono ih još više razdvoji jer je sa svih strana nervoza, frustracija, nemogućnost da se uradi ono sto se želi... onda svako vuce na svoju stranu. Tako da se ne odriču radjanja samo oni sebični već cesto i oni koji su već prošli dovoljno stresa pa im ne treba jos jedan veci- dete. Jer nazalost ovde je dete pre svega stres. Bilo bi lepo da živimo u socijalizmu kao sto su to ziveli moji roditelji pa imali osecaj bezbrižnosti , tako se sve lako moglo i uraditi i organizovati. Siguran posao, dobra plata, bezbedna zemlja. Danas je pak sve kontra. Ljudi se jako boje i sve je stres.

mrmlj

pre 8 godina

a da pocnemo da gledamo u svoje dvoriste i pustimo ljude da brinu svoje brige?

zena ne zeli dete, pa sta? to je njena odluka koja se tice samo nje i njenog partnera. ako se njenom partneru ne svidja ta odluka ima slobodu da nadje neku zenu koja zeli decu ili da prihvati njenu odluku i ostane s njom.

da je srece da svi dobijaju decu jer to zele a ne zbog pritiska okoline ili "jer se desilo" i sl.
tada bismo imali i mnogo srecniju decu i mnogo srecnije roditelje.

pp

pre 8 godina

Ova zena zivi u zapadnoj zemlji gde nije uobicajeno da se deca staraju o svojim starim roditeljima pa su argumenti u vezi sa tim potpuno apsurdni.
Sebi nikad nisam dozvolila da pitam prijateljicu ili drugaricu kad ce imati dete jer smatram da je to privatna stvar svake zene. Kako nekome uopste pada na pamet da kopa po tudjem privatnom zivotu i njegovim opredeljenjima za mene ce ostati velika i strana nepoznanica.

Crna

pre 8 godina

interesantno, sudeći po komentarima, žene podržavaju slobodu izbora, da živi ko kako želi (brate, ionako nas ima previše na planeti), a muškarci su se našli uvređeni i pogođeni time da postoje žene koje (o užasa!) ne žele decu, kao da ih je neko lično napao. Koliko uvreda prema toj nepoznatoj ženi od strane muškaraca koji je nikad u životu nisu sreli niti njen izbor ima ikakve veze sa njima. Čemu toliko animoziteta, da li to utiče direktno na vaše živote nekako?

dokolicar (nastavak)

pre 8 godina

Jos jedna negativna pojava u Srbiji koja se nikada nece iskoreniti je stravican otpor sredine prema svemu i svima koji se ne uklapaju u nepisane, ali siroko prihvacene standardne obrasce zivota, koji uglavnom izgledaju ovako:

Radjanje - vrtic - skola - fakultet - vencanje - odlazak iz Srbije - posao - krediti za sve - drugo dete - kuca/poso/stednja/odmor/iii-opet - penzija - otplata poslednje rate kredita - put oko sveta - lekari - smrt

Ukoliko na bilo kom koraku izadjes iz tog kruga svi te pitaju kada ces uraditi to i to, zasto nisi to i to ... I za svaki ispit koji ne polozis na tom zivotnom putu dobijas etiketu: lenjivac, sebicnjak, luzer ... i to nije sve. Ako se recimo ostvaris na svim poljima, ali negde promasis - taj promasaj ti brise zasluge na svim ostalim poljima. Primeri su one recenice tipa:

Ona je tako sjajna poslovna zena, ali dzaba joj kad je neudata.
On ima divnu porodicu, ali dzaba mu kad je nesposoban da napreduje na poslu.
On je sjajan umetnik, ali dzaba mu kad je gej.
On je ugledni strucnjak i porodican covek, ali ima problematicnu decu.
Ona je tako savrsen advokat, ima muza i decu, ali dzaba joj kad je nemoralna.

I tako dalje. Jedan minus brise ti sve pluseve.

Buba

pre 8 godina

Meni je prvo izuzetno nekulturna potreba nekih ljudi da zabadaju nos u tudje stvari. Kad ces da nadjes decka? Kad ces da se udas, sta cekate? Kad ce beba, sta se ceka? Kad ce drugo, ako imas za jedno imas i za dva! Posle toga ocekujem "kad ce razvod?" a na kraju kad odradis sve ima da te ispituju i kad ces da umres.

Pajo, ako ti nisi cuo za zanimanje, ne znaci da ne postoji i da je zapravo dobro placeno.

yawn

pre 8 godina

Uglavnom pritisak vrse oni koji se osecaju promasenim na mnogim frontovima, pa bi sad i druge da uvuku u majcinstvo, ne bi li opravdali svoj izbor. Sto da drugi putuju i zabavljaju se kad on/ ona jadan ne moze. Ostvarene ljude ne interesuju zivoti drugih ljudi i njihovi izbori.

Nevena

pre 8 godina

Ne vidim zasto toliko srdzbe... Pitanje k'o pitanje, odgovori nesto, izmisli, ako ne zelis da objasnjavas...
Ja sam jedna od tih koje nikad nisu zelele da imaju decu. Kada sam se udala, ljudi su poceli da pitaju... Mogla sam da izmislim neki izgovor, npr neki medicinski problem, ali nisam htela. Pitanja me nisu nervirala, ali cudno je da su se u mnogo slucajeva nervirali oni koji pitaju, kada bi culi moj odgovor. Ne razumem zasto, jer to je moja (i suprogova) licna odluka koja ni na koji nacin nema uticaja na nekog sa strane. Zanimljivo je da sam posle nekog vremena mogla da predvidim kako ce ko reagovati. Stekla sam utisak da su mnogo pristojnije i sa prihvatanjem i razumevanjem reagovali inteligentniji i obrazovaniji ljudi, dok su oni, ajd' da kazem "tupaviji" imali potrebu da nam objasnjavaju sta propustamo i da nas upozoravaju kako cemo zaliti.
A zaista, zaista ne vidim sta se koga tice za cim cu ja u svom zivotu zaliti ili ne... Evo, ja se bavim padobranstvom. Mislim da je to prelep sport, i meni pruza neizmerno mnogo uzitka. E sad, ja da ubedjujem komsiju da ne zna sta propusta u zivotu zato sto nije padobranac nego svira violinu... bespredmetno je! Razni ljudi imaju razna interesovanja i prioritete u zivotu, i naravno, treba da ga prozive onako kako sami odluce.

dokolicar

pre 8 godina

Aha, branitelji patrijarhalnog drustva, socijalistickog morala i pravoslavne tradicije su se probudili i odmah poceli da spremaju kamenice da nekoga gadjaju. Pa kazu: da je tvoja majka tako razmisljala tebe ne bi ni bilo, jer kad bi svi tako razmisljali ... bilo bi sta?! Pa naravno nista, jer nece bas SVI tako. Zapravo, tim putem se redje ide. I to su ljudi koji su se svesno odrekli jedne dragocene dimenzije zivota. Ja nikada nisam mogao da imam decu. Zbog toga mi je delom zao, ali dobrim delom i nije. Evo i zasto. Sterilitet mi je ustanovljen jos u vreme mog prvog braka i to je bio razlog za razvod tog istog braka. Tada sam imao 35. Ali drama koju sam preziveo tokom razvoda, sve te svadje koje su se par puta zavrsile i intervencijom policije (pogodite koga su privodili, pa pustali) - sve to je uticalo da se vise nikada ne upustim u bilo kakvu bracnu avanturu. Sada zivim u harmonicnoj vezi sa zenom od 45, ona ima cerku od 23 i sina od 20, deca vise ne zive s njom, nije ovo Srbija da decu dojis do pedesete. Niti ovde bilo ko ocekuje od svoje dece da se zrtvuju za svoje roditelje kada ovi ostare. Ne znam odakle vam takve ideje? Pa ni u Srbiji vise mladi ne neguju stare roditelje, to je mozda bilo pre 100 godina! Da je tako, ne bi staracki domovi bili tako pretrpani! Gde vi zivite?! Tako da donekle razumem ovu zenu. Ispunila je svoj zivot na drugi nacin. Ali s druge strane, i dalje me muci jedno pitanje: da li sam JA pre 10 godina mogao da uradim vise da resim svoj problem?

MARIJANA

pre 8 godina

Njeno pravo. Ljudi, tacnije malogradjani SMARAJU. Pametnje bi im bilo da o sebi vode racuna, u stvarnom zivotu to izgleda ovako, pijem alkohol, pusim cigaretu, gledam u tacku, i obavezno komentarisem tudji zivot...nista gore od toga,i takvi da ti drze slovo,da nije zalosno,bilo bi smesno.

trixica

pre 8 godina

Ma bas me briga sta ce sredina da kaze za bilo koji segment mog zivota, ne radi se o tome. Radi se o tome da ja zapravo ne mogu u potpunosti da razumem nijedno zensko bice koje kaze da ne zeli decu, da ne zeli taj osecaj. Mada, svasta se mota ljudima po glavi i svako je licnost za sebe i svako ima pravo na svoj izbor, ne osudjujem, ali ja licno cu cini mi se biti tek potpuna kad postanem mama.

kad porastes samo ce ti se kasti...

pre 8 godina

Hahaha kako se tesi postavljajuci sama sebi pitanja i dajuci odgovore. Ljudi koji imaju decu bi je drugo pitali, ali to je nesto sto ona nece nikada shvatiti, a i ne zasluzuje. Ovakve osobe ni netrebaju da imaju decu, ali da se javno reklamiraju i objasnjavaju kako su pametni, to je vec jadno...

N

pre 8 godina

Kao zena koja nema dete i zna kako je drustvo surovo savetujem- ili rodite dete ili prestanite da se pravdate. Maltretiranje sredine nikada ne prestaje i nikada vas nece prihvatiti, pomirite se s'tim. Sve dok imate potrebu da potrosite i jednu jedinu rec objasnjavajuci kako i zasto, znacice da ste ipak optereceni krivicom koja ruinira podsvest i vremenom ce vam se urusiti ceo zivot.

XXL

pre 8 godina

Od takvih žena treba - bežati. Interesantno koliko ima agresije prilikom odgovora na postavljena pitanja. I na kraju ako ima idealnog partnera sa kojim bi trebalo da deli 50:50 svih životnih pitanja u braku njenih je 100:0 dakle - postojim samo JA. Sama je kontradiktorna imam partnera koji u suštini - NE postoji. Blago tupadžiji ups, njemu.

Nebojša

pre 8 godina

Poštujem svačiji izbor kao što bi i svi trebali jedino ko ima pravo prigovora je njen partner a ako se on slaže to joj je dovoljno niko više nema pravo glasa.

Goran

pre 8 godina

NE, ne razumem devojke i zene koje ne zele decu, i nikada sa takvom ne bi bio u vezi a kamoli u braku.
Toliko sebicnosti na jednom mestu ne moze da se izdrzi.

Isto tako mi se gade ocevi koji napustaju svoje zene, pa imamo mnogo samohranih majki po Srbiji.

vSuS

pre 8 godina

Radi se o tome da previse zelimo da znamo sta ce i ko da uradi u zivotu. Ako to slucajno nije u skladu sa nasim stavovima, volimo i da se umesamo, pokusavamo da menjamo...
Sa druge strane ljudi cesto i cine stvari koje drustvo ocekuje od njih iako drugacije osecaju da treba, i onda te osobe neminovno postju nesrecne.
Sta mi znaci da neko ucini kako ja zelim a da onda taj neko bude nesrecan. Ne razumem...
Neka radi ko sta zeli, ako ne ugrozava druge ljude i neka je srecan...

...

pre 8 godina

Naravno da ce se sada javiti oni koji će da kažu ovo je cool, savremena žena, bla, bla...
Za mene to nikada ne može da bude ništa do sebičluk i lenjost. Čovek koji će srećniji biti kada kupi sebi neki parfem na primer, nego da kupi detetu igračku i vidi taj osmeh na njegovom licu, treba dobro da se zapita.
Meni veću sreću donese jedan zagrljaj moje dece, nego bilo koji parfem, telefon, putovanje...
Na kraju, ovakvim likovima će dosaditi sve te beznačajne sitnice, ostariće, a biće sami i onda će shvatiti koliko su to sve male stvari, a koliko je život veliki.

Paja

pre 8 godina

Osoba koja sama sebi dodeli nepostojece zanimanje "blogerka" (ekvivalent "ukrstenicar", covek koji resava ukrstene reci) je vec dovoljno sama rekla o svom mentalnom sklopu, zato ne treba ostatak njenih suludih izjava shvatati ozbiljno.

nebitno

pre 8 godina

Iako sam i sama majka jedne divne devojčice, razumem i podržavam ovu ženu. Jeste majčinstvo najlepši osećaj i poklon (barem za mene) na svetu ali ovde se radi o slobodi izbora. Ako želi neka rađa, ako ne želi, ne možete je naterati. Takođe ima slučajeva kad roditelji imaju i po troje dece a ne bih im dala nijedno da gaje, jednostavno ili ne znaju, ili nemaju taj osećaj ili su suviše sebični pa decu zapostavljaju da bi svoje hirove ispunjavali. E to je onda još gore, nego da nemaju decu.
A razumem i podržavam njene molbe da se drugi ljudi oko nje ne bave njenim ''problemom oko dece''. Imate i parove koji žele decu a ne mogu da ih imaju. Svakodnevno zapitkivanje okoline kad ćete prvo, drugo, treće, još više ih deprimira i pogađa. To je njihova lična stvar i, ako ne možete da im pomognete, nemojte im ni odmagati tim pitanjima. Inače mnogo volim decu, bez obzira da li je moje dete u pitanju ili kumče ili bratanica, sestričina ili komšijsko dete. Deca stvarno jesu ukras sveta i treba da ih bude što više, ali da budu istovremeno i zdrava, voljena, srećna, zadovoljna. E tu nastupamo mi odrasli i moramo to da im obezbedimo!

una

pre 8 godina

Svako treba da donese odluku za sebe. Ako su ona i njen muz srecni, sta ko ima da im sudi. Radjajte, ko zeli. Istina je da zene stalno osjecaju pritisak po ovom pitanju, a ljudi kojekakvi, se osjecaju slobodno da pitaju tako intimne stvari.
Ja imam jedno dijete, i na svakom koraku pitanje: kad ce drugo? I to od ljudi koji mi nisu porodica. Sad ja treba svakoj susi na ulici da objasnjavam da sam pri prvom porodjaju jedva prezivjela, i zasto...da sam nakon toga izgubila dvije trudnoce, i zasto. Svako ima svoje razloge za ili protiv. U svakom slucaju, ljudi gledajte svoja posla.

una

pre 8 godina

Svako treba da donese odluku za sebe. Ako su ona i njen muz srecni, sta ko ima da im sudi. Radjajte, ko zeli. Istina je da zene stalno osjecaju pritisak po ovom pitanju, a ljudi kojekakvi, se osjecaju slobodno da pitaju tako intimne stvari.
Ja imam jedno dijete, i na svakom koraku pitanje: kad ce drugo? I to od ljudi koji mi nisu porodica. Sad ja treba svakoj susi na ulici da objasnjavam da sam pri prvom porodjaju jedva prezivjela, i zasto...da sam nakon toga izgubila dvije trudnoce, i zasto. Svako ima svoje razloge za ili protiv. U svakom slucaju, ljudi gledajte svoja posla.

nebitno

pre 8 godina

Iako sam i sama majka jedne divne devojčice, razumem i podržavam ovu ženu. Jeste majčinstvo najlepši osećaj i poklon (barem za mene) na svetu ali ovde se radi o slobodi izbora. Ako želi neka rađa, ako ne želi, ne možete je naterati. Takođe ima slučajeva kad roditelji imaju i po troje dece a ne bih im dala nijedno da gaje, jednostavno ili ne znaju, ili nemaju taj osećaj ili su suviše sebični pa decu zapostavljaju da bi svoje hirove ispunjavali. E to je onda još gore, nego da nemaju decu.
A razumem i podržavam njene molbe da se drugi ljudi oko nje ne bave njenim ''problemom oko dece''. Imate i parove koji žele decu a ne mogu da ih imaju. Svakodnevno zapitkivanje okoline kad ćete prvo, drugo, treće, još više ih deprimira i pogađa. To je njihova lična stvar i, ako ne možete da im pomognete, nemojte im ni odmagati tim pitanjima. Inače mnogo volim decu, bez obzira da li je moje dete u pitanju ili kumče ili bratanica, sestričina ili komšijsko dete. Deca stvarno jesu ukras sveta i treba da ih bude što više, ali da budu istovremeno i zdrava, voljena, srećna, zadovoljna. E tu nastupamo mi odrasli i moramo to da im obezbedimo!

N

pre 8 godina

Kao zena koja nema dete i zna kako je drustvo surovo savetujem- ili rodite dete ili prestanite da se pravdate. Maltretiranje sredine nikada ne prestaje i nikada vas nece prihvatiti, pomirite se s'tim. Sve dok imate potrebu da potrosite i jednu jedinu rec objasnjavajuci kako i zasto, znacice da ste ipak optereceni krivicom koja ruinira podsvest i vremenom ce vam se urusiti ceo zivot.

Nebojša

pre 8 godina

Poštujem svačiji izbor kao što bi i svi trebali jedino ko ima pravo prigovora je njen partner a ako se on slaže to joj je dovoljno niko više nema pravo glasa.

vSuS

pre 8 godina

Radi se o tome da previse zelimo da znamo sta ce i ko da uradi u zivotu. Ako to slucajno nije u skladu sa nasim stavovima, volimo i da se umesamo, pokusavamo da menjamo...
Sa druge strane ljudi cesto i cine stvari koje drustvo ocekuje od njih iako drugacije osecaju da treba, i onda te osobe neminovno postju nesrecne.
Sta mi znaci da neko ucini kako ja zelim a da onda taj neko bude nesrecan. Ne razumem...
Neka radi ko sta zeli, ako ne ugrozava druge ljude i neka je srecan...

dokolicar (nastavak)

pre 8 godina

Jos jedna negativna pojava u Srbiji koja se nikada nece iskoreniti je stravican otpor sredine prema svemu i svima koji se ne uklapaju u nepisane, ali siroko prihvacene standardne obrasce zivota, koji uglavnom izgledaju ovako:

Radjanje - vrtic - skola - fakultet - vencanje - odlazak iz Srbije - posao - krediti za sve - drugo dete - kuca/poso/stednja/odmor/iii-opet - penzija - otplata poslednje rate kredita - put oko sveta - lekari - smrt

Ukoliko na bilo kom koraku izadjes iz tog kruga svi te pitaju kada ces uraditi to i to, zasto nisi to i to ... I za svaki ispit koji ne polozis na tom zivotnom putu dobijas etiketu: lenjivac, sebicnjak, luzer ... i to nije sve. Ako se recimo ostvaris na svim poljima, ali negde promasis - taj promasaj ti brise zasluge na svim ostalim poljima. Primeri su one recenice tipa:

Ona je tako sjajna poslovna zena, ali dzaba joj kad je neudata.
On ima divnu porodicu, ali dzaba mu kad je nesposoban da napreduje na poslu.
On je sjajan umetnik, ali dzaba mu kad je gej.
On je ugledni strucnjak i porodican covek, ali ima problematicnu decu.
Ona je tako savrsen advokat, ima muza i decu, ali dzaba joj kad je nemoralna.

I tako dalje. Jedan minus brise ti sve pluseve.

Crna

pre 8 godina

interesantno, sudeći po komentarima, žene podržavaju slobodu izbora, da živi ko kako želi (brate, ionako nas ima previše na planeti), a muškarci su se našli uvređeni i pogođeni time da postoje žene koje (o užasa!) ne žele decu, kao da ih je neko lično napao. Koliko uvreda prema toj nepoznatoj ženi od strane muškaraca koji je nikad u životu nisu sreli niti njen izbor ima ikakve veze sa njima. Čemu toliko animoziteta, da li to utiče direktno na vaše živote nekako?

pp

pre 8 godina

Ova zena zivi u zapadnoj zemlji gde nije uobicajeno da se deca staraju o svojim starim roditeljima pa su argumenti u vezi sa tim potpuno apsurdni.
Sebi nikad nisam dozvolila da pitam prijateljicu ili drugaricu kad ce imati dete jer smatram da je to privatna stvar svake zene. Kako nekome uopste pada na pamet da kopa po tudjem privatnom zivotu i njegovim opredeljenjima za mene ce ostati velika i strana nepoznanica.

mrmlj

pre 8 godina

a da pocnemo da gledamo u svoje dvoriste i pustimo ljude da brinu svoje brige?

zena ne zeli dete, pa sta? to je njena odluka koja se tice samo nje i njenog partnera. ako se njenom partneru ne svidja ta odluka ima slobodu da nadje neku zenu koja zeli decu ili da prihvati njenu odluku i ostane s njom.

da je srece da svi dobijaju decu jer to zele a ne zbog pritiska okoline ili "jer se desilo" i sl.
tada bismo imali i mnogo srecniju decu i mnogo srecnije roditelje.

Marina

pre 8 godina

@ ...,
Zasto mislite da je sebicnost? Ako pogledamo situaciju u Srbiji - materijalnu i jos znacajnije onu moralnu koja je toliko na niskom nivou , uglavnom samo ljudi koji bas ne razmisljaju mnogo odluce tako lako da imaju dete. Svi ostali se dobro prorazmisle.
Sve je to lepo decji osmeh, osecaj bezuslovnog pripadanja... ali imati dete narocito imati dete u Srbiji, znaci uvesti jednu veliku komplikaciju i zbrku u svoj zivot koja traje do kraja zivota. Cim dobijes dete dobijas i neizbezni stres, kojeg se ne možeš tako lako resiti jer je situacija u zemlji a i ljudi oko tebe takvi da gledaju sto više da ti otežaju. Većina roditelja bar jednom nedeljno u periodu dok deca ne prodju pubertet pitaju sebe " sta nam je ovo trebalo". Al naravno malo ko se i usudi to da kaze. I odnos muza žene tu cesto strada i umesto da ih dete približi ono ih još više razdvoji jer je sa svih strana nervoza, frustracija, nemogućnost da se uradi ono sto se želi... onda svako vuce na svoju stranu. Tako da se ne odriču radjanja samo oni sebični već cesto i oni koji su već prošli dovoljno stresa pa im ne treba jos jedan veci- dete. Jer nazalost ovde je dete pre svega stres. Bilo bi lepo da živimo u socijalizmu kao sto su to ziveli moji roditelji pa imali osecaj bezbrižnosti , tako se sve lako moglo i uraditi i organizovati. Siguran posao, dobra plata, bezbedna zemlja. Danas je pak sve kontra. Ljudi se jako boje i sve je stres.

Bez iluzija

pre 8 godina

Mnogi komentatori odluku ove žene da ne želi decu označavaju kao sebičnost, samoživost, oholost... Ne razumem šta je tu sebično i samoživo ; to što sebe svesno lišava radosti da ima svoje dete ne može se podvesti pod te kategorije.Možda je veća sebičnost i samoživost imati dete jer"tako treba", jer se to očekuju (?) - kao "zalog za starost" iliti dužničko ropstvo po principu "ja sam u tebe "ulagao" godinama, u starosti ti treba da mi vratiš "uloženo".
To, po mom shvatanju, nije suština ; ni rađanja dece, ni prave ljubavi prema njima.

Nevena

pre 8 godina

Ne vidim zasto toliko srdzbe... Pitanje k'o pitanje, odgovori nesto, izmisli, ako ne zelis da objasnjavas...
Ja sam jedna od tih koje nikad nisu zelele da imaju decu. Kada sam se udala, ljudi su poceli da pitaju... Mogla sam da izmislim neki izgovor, npr neki medicinski problem, ali nisam htela. Pitanja me nisu nervirala, ali cudno je da su se u mnogo slucajeva nervirali oni koji pitaju, kada bi culi moj odgovor. Ne razumem zasto, jer to je moja (i suprogova) licna odluka koja ni na koji nacin nema uticaja na nekog sa strane. Zanimljivo je da sam posle nekog vremena mogla da predvidim kako ce ko reagovati. Stekla sam utisak da su mnogo pristojnije i sa prihvatanjem i razumevanjem reagovali inteligentniji i obrazovaniji ljudi, dok su oni, ajd' da kazem "tupaviji" imali potrebu da nam objasnjavaju sta propustamo i da nas upozoravaju kako cemo zaliti.
A zaista, zaista ne vidim sta se koga tice za cim cu ja u svom zivotu zaliti ili ne... Evo, ja se bavim padobranstvom. Mislim da je to prelep sport, i meni pruza neizmerno mnogo uzitka. E sad, ja da ubedjujem komsiju da ne zna sta propusta u zivotu zato sto nije padobranac nego svira violinu... bespredmetno je! Razni ljudi imaju razna interesovanja i prioritete u zivotu, i naravno, treba da ga prozive onako kako sami odluce.

yawn

pre 8 godina

Uglavnom pritisak vrse oni koji se osecaju promasenim na mnogim frontovima, pa bi sad i druge da uvuku u majcinstvo, ne bi li opravdali svoj izbor. Sto da drugi putuju i zabavljaju se kad on/ ona jadan ne moze. Ostvarene ljude ne interesuju zivoti drugih ljudi i njihovi izbori.

Buba

pre 8 godina

Meni je prvo izuzetno nekulturna potreba nekih ljudi da zabadaju nos u tudje stvari. Kad ces da nadjes decka? Kad ces da se udas, sta cekate? Kad ce beba, sta se ceka? Kad ce drugo, ako imas za jedno imas i za dva! Posle toga ocekujem "kad ce razvod?" a na kraju kad odradis sve ima da te ispituju i kad ces da umres.

Pajo, ako ti nisi cuo za zanimanje, ne znaci da ne postoji i da je zapravo dobro placeno.

aleks

pre 8 godina

Mrze svaku koja nece da rodi. Mrze svaku kojoj se ne svidjaju (cak i ako se ona njima ne svidja, glupaca je ako hoce viseg, nizeg, mrsavijeg, celavog, sa kosom, bilo sta sto on nije jer on je savrsen i ne treba traziti nista drugacije). Mrze svaku koja se razvede. Mrze svaku koju muz prebije (sigurno nije bila cvecka). Mrze svaku koja ima dobru platu (sigurno je preko kreveta i zapostavlja porodicu).
Prosto zivimo u zemlji zenomrzaca. Nije bas tako crno u stvarnom svetu nego na netu su se zgomilali.

dokolicar

pre 8 godina

Aha, branitelji patrijarhalnog drustva, socijalistickog morala i pravoslavne tradicije su se probudili i odmah poceli da spremaju kamenice da nekoga gadjaju. Pa kazu: da je tvoja majka tako razmisljala tebe ne bi ni bilo, jer kad bi svi tako razmisljali ... bilo bi sta?! Pa naravno nista, jer nece bas SVI tako. Zapravo, tim putem se redje ide. I to su ljudi koji su se svesno odrekli jedne dragocene dimenzije zivota. Ja nikada nisam mogao da imam decu. Zbog toga mi je delom zao, ali dobrim delom i nije. Evo i zasto. Sterilitet mi je ustanovljen jos u vreme mog prvog braka i to je bio razlog za razvod tog istog braka. Tada sam imao 35. Ali drama koju sam preziveo tokom razvoda, sve te svadje koje su se par puta zavrsile i intervencijom policije (pogodite koga su privodili, pa pustali) - sve to je uticalo da se vise nikada ne upustim u bilo kakvu bracnu avanturu. Sada zivim u harmonicnoj vezi sa zenom od 45, ona ima cerku od 23 i sina od 20, deca vise ne zive s njom, nije ovo Srbija da decu dojis do pedesete. Niti ovde bilo ko ocekuje od svoje dece da se zrtvuju za svoje roditelje kada ovi ostare. Ne znam odakle vam takve ideje? Pa ni u Srbiji vise mladi ne neguju stare roditelje, to je mozda bilo pre 100 godina! Da je tako, ne bi staracki domovi bili tako pretrpani! Gde vi zivite?! Tako da donekle razumem ovu zenu. Ispunila je svoj zivot na drugi nacin. Ali s druge strane, i dalje me muci jedno pitanje: da li sam JA pre 10 godina mogao da uradim vise da resim svoj problem?

Baxuz

pre 8 godina

Kao zena koja nema dete i zna kako je drustvo surovo savetujem- ili rodite dete ili prestanite da se pravdate. Maltretiranje sredine nikada ne prestaje i nikada vas nece prihvatiti, pomirite se s'tim
(N, 04. avgust 2016 12:06)

Bravo! Nisu mi jasni inteligentni i moderni ljudi koje pogadja misljenje jedne primitivne i agresivne sredine kao sto je Srbija. Ja i supruga imamo decu ali po mnogo cemu odudaramo od sredine i uopste nas ne tangira sta misle. Imamo krug prijatelja sa kojima se druzimao 25 godina sa ostalima i nemamo kontakt. Odvojili smo zito od kukolja. Neki dan dosao majstor da zameni vodokotlic, poceo o politici i to fazon Sirija, Rusija Cia ovo ono, a covek ni do Paralije nije bio, ja mu kazem cuti i radi ono za sta te placam. Verujem da ce mesec dana pricati kakvom je ludaku menjao vodokotlic, za takve volim da budem ludak, daleko bilo da sam za njih normalan.

MARIJANA

pre 8 godina

Njeno pravo. Ljudi, tacnije malogradjani SMARAJU. Pametnje bi im bilo da o sebi vode racuna, u stvarnom zivotu to izgleda ovako, pijem alkohol, pusim cigaretu, gledam u tacku, i obavezno komentarisem tudji zivot...nista gore od toga,i takvi da ti drze slovo,da nije zalosno,bilo bi smesno.

milica

pre 8 godina

poenta je da se svetu ne moze ugoditi.
da ne pricam o toem koliko je pitanje o deci intimna stvar i koliko je nekulturno postavljati takva pitanja.
takodje, u Srbiji na pitanje zasto neko nema decu ne postoji "pravi" odgovor koji ce ucutkati pitaoca, jer koji god odgovor da das, uglavnom ce ti se neko naci pametan da ti objasnjava da to ne valja, bilo da si na tretmanima za vantelesnu (pa da ti objasnjavaju da je rodjaka tetke njihove ujne to radila potpuno drugacije i jela sir na punom mesecu svake srede te eto sada ima troje zdrave decice), ili ako kazes da iz bilo kog razloga ne zelis da imas decu, onda ce te vec nakrpiti od kulina bana.

mislim da je to zato sto takvi ljudi u startu nisu razmisljali o svom zivotu i donosili svoje odluke, vec su pustili da ih nosi stihija, i onda ti svojim drugacijim izborom u stvari potvrdjujes njihovu lenjost i osecaju se uvredejno i napadnuto, zato reaguju burno jer napad je najbolja odbrana.
Potpuno je nebitno da li je u pitanju imanej ili nemanje dece, da li jedes ili ne jedes meso, da li pravis svadbu za rodbinu ili samo kumove, ili zivite skladno u vanbracnoj zajednici....
Ljudi koji nisu sigurni u svoej izbore imaju tendenciju da maltretiraju ljude ciji su izbori drugaciji. Koncept latentnog homoseksualca xD

samohranamama

pre 8 godina

Tema je odlicna a ona je u pravu! Ne razumem tu tradiciju i pritisak koji se vrsi na zene. Ja sam majka, jer sam ja tako odlucila. Ispalo je dobro za mene jer sam se odlicno snasla u tome i zaista uzivam. Ali mislim da svaka zena ima pravo da odluci za sebe. Zena nece biti dobra majka ako rodi dete jer se to ocekuje, to nije dobro ni za nju ni za to dete.
Obzirom da danas prosecna zena i radi, i brine o domacinstvu i deci, smatram da da je samo ispravno da sama moze da odluci o tome. Naravno, smatram i da je fer da se ta informacija podeli sa partnerom pre nego sto veza postane ozbiljna.

XXL

pre 8 godina

Od takvih žena treba - bežati. Interesantno koliko ima agresije prilikom odgovora na postavljena pitanja. I na kraju ako ima idealnog partnera sa kojim bi trebalo da deli 50:50 svih životnih pitanja u braku njenih je 100:0 dakle - postojim samo JA. Sama je kontradiktorna imam partnera koji u suštini - NE postoji. Blago tupadžiji ups, njemu.

Sandra

pre 8 godina

@ Marina
Tacno! I pored svih safisfaksija koje dete donosi( ispunjenost, posvećenost, decji osmesi ,zagrljaji ) imati dete u Srbiji je pre svega stres. Imam dete pa to dobro znam. I usudjujem se to priznati iako svoje dete volim najviše na svetu, al puno žalim sto sam ga u Srbiji rodila. Ne kažem da je mnogo lakše drugde u svetu, ali posto smo mi sasvim neuredjena zemlja u svakom pogledu ,to je prosto tako. Samo oni roditelji koji su intelektualno lenji i kojima se trudnoća desila pa su tu gde su, pa ne razmisljaju mnogo, oni se nesto iscudjavaju i kao sokiraju. Ono racunaju kad se sami ne brinu o deci kako treba valjda ce ih neka visa sila sačuvati...Takvi najviše vole da daju savete i sve im je kao lako i stalno su u fazonu " e pa sto se nerviras".
Od kad sam rodila dete a tu ima vec 7 godina , i pored prelepih trenutaka najvise je stresa. Ne pamtim opustenih nedelju dana. Pocev od rodjenja deteta , gde non stop primate kontradiktorne I suprotne savete lekara o zdravlju deteta(gde se totalno pogubite jer vise ne znate koga da poslusate) preko decjih bolesti, vrtića, polaska u školu ,sve je stres. Sad ce neko da kaze " pa nase su babe radjale 10 toro pa su sve mogle stici i nista im nije bilo tesko. Jeste al niko ne pominje da tada uopste nije bilo ovako stresnih situacija kao danas. Nije bilo droge, ovoliko saobracaja, većina zivela po selima, deca se igrala bezbrižno po celi dan, a danas svakojakih opasnosti na svakom koraku na koje roditelji moraju budno da prate.Vecina dece je tada ako je uopste isla u skolu išla 4-8 razreda. Sve potpuno neopterećeno. Nisu pazili kako ce se oblačiti, dal ce neko da im se ruga zbog toga, nisu postojali nikakvi veći zahtevi ni za roditelje ni za dete.A danas sve morate u fulu. Inače ispadate los roditelj a vaše dete je iskljuceno. Celo društvo je u tome i nema šanse da se svemu tome oduprete. O vrednostima u društvu, losem moralu, bolje ni ne pričati. Pokušavate od deteta napraviti dobrog čovjeka a na svakom koraku zamke. Vise ni deca nisu bezbrižna , i ona su pod stresom jer im se stalno nameće nesto. U takvim uslovima koliko god da volite svoje dete sve je jako stresno.

Goran

pre 8 godina

NE, ne razumem devojke i zene koje ne zele decu, i nikada sa takvom ne bi bio u vezi a kamoli u braku.
Toliko sebicnosti na jednom mestu ne moze da se izdrzi.

Isto tako mi se gade ocevi koji napustaju svoje zene, pa imamo mnogo samohranih majki po Srbiji.

...

pre 8 godina

Naravno da ce se sada javiti oni koji će da kažu ovo je cool, savremena žena, bla, bla...
Za mene to nikada ne može da bude ništa do sebičluk i lenjost. Čovek koji će srećniji biti kada kupi sebi neki parfem na primer, nego da kupi detetu igračku i vidi taj osmeh na njegovom licu, treba dobro da se zapita.
Meni veću sreću donese jedan zagrljaj moje dece, nego bilo koji parfem, telefon, putovanje...
Na kraju, ovakvim likovima će dosaditi sve te beznačajne sitnice, ostariće, a biće sami i onda će shvatiti koliko su to sve male stvari, a koliko je život veliki.

x

pre 8 godina

Hiljaditi put rasprave na istu temu! Totalno nepotrebne! Cinjenica je da ostvareni ljudi koji nisu izfrustrirani sopstvenim zivotom nikada nece postaviti takva pitanja,niti osudjivati takav izbor...jer ih to ne zanima!
Pa sad oni koji se pronadju u jednoj od kategorija nek se osvrnu prvo ka sebi i zapitaju sta nije u redu,jer nesto nije,sigurno...

Paja

pre 8 godina

Osoba koja sama sebi dodeli nepostojece zanimanje "blogerka" (ekvivalent "ukrstenicar", covek koji resava ukrstene reci) je vec dovoljno sama rekla o svom mentalnom sklopu, zato ne treba ostatak njenih suludih izjava shvatati ozbiljno.

kad porastes samo ce ti se kasti...

pre 8 godina

Hahaha kako se tesi postavljajuci sama sebi pitanja i dajuci odgovore. Ljudi koji imaju decu bi je drugo pitali, ali to je nesto sto ona nece nikada shvatiti, a i ne zasluzuje. Ovakve osobe ni netrebaju da imaju decu, ali da se javno reklamiraju i objasnjavaju kako su pametni, to je vec jadno...

Iva

pre 8 godina

Mlađa sam od ove žene 6 godina, ali susrećem se sa istim pitanjima svakodnevno. Obrazovana sam, ali nisam karijerista, ni materijalista, kućni sam tip, ne izlazim, ne ludujem, čak ni putovanja ne volim naročito. Vredna sam, nije mi teško da se žrtvujem, čak i volim da brinem o nekom, kuvam, perem. Imam pravu osobu pored sebe, solidno smo situirani, lepo se slažemo i dopunjujemo. Imamo podršku roditelja. Ipak, ne želim dete. Razlog je vrlo prost - ne volim decu. Nisu mi slatka, ne raznežim se kad ih vidim, ništa u vezi sa njima mi nije zanimljivo. Znam da to nije normalno, ali verujte ovo je jedini pravi razlog zašto neko ne želi decu. Svi drugi razlozi: karijera, hedonizam, strahovi vezani za rađanje i odgajanje, samo su izgovori. Ko ne želi decu, zapravo ih ne voli, ali neće da prizna.

Dijana

pre 8 godina

@Iva
Zasto nije normalno? To je savrseno normalno da ste totalno ravnodusni prema deci! To je isto kao kad su neki ljudi ravnodusni prema zivotinjama. Naravno nesto sto nije dobro kada neko otvoreno kaze NE VOLIM, ili jos gore MRZIM - e tu je vec upletena psihologija i projektovanje. Dakle, kao psiholoskinja po struci - savrseno je normalno ne zeleti dete, jer ste prema deci ravnodusni, nemojte se time opterecivati kao i misljenjem malogradjanstva. I nemojte radjati ako ne zelite - jer necete biti srecni..! Ovde neki spominju i da je to sebicluk i sta sve ne, kazem, pustite te ljude, to je druga tema za analiziranje tj ti neki ljudi koji misle da su mnogo "veci ljudi" ukoliko imaju svoje dete su posebna tema za psihoanalizu... I malog mog licnog iskustva - 25 godina zivota sa mojom srodnom dusom, nikad nismo zeleli decu, i nikad nismo to ni dovodili u pitanje, i presrecni smo. Pustite druge ljude. Radite onako kako Vi zelite. To je samo Vas zivot. Ako zivite sa partnerom bitno je i da je on upoznat sa Vasom odlukom, dakle, odluka mora da bude jednoglasna.., mnogo bi bila teza situacija da veza opstane ako vam se zelje tu razmimoilaze...

e to je jad

pre 8 godina

Nisi ni svesna koliko si srecna!To je Tvoja odluka(za koju SAMA tvrdis da je ispravna) i ukoliko delite isto misljenje, odlicno!Zamisli da "pronadjes" savrsenog muskarca za sebe,ti zelis dete, ali on ne zeli dete sa tobom...

Svasta

pre 8 godina

@B
To da mora nesto da ostane posle tebe je cisto egocentricno razmisljanje. Kao mnogo si bitan i dragocen pa mora tvoje zlato da nastavi da zivi.. Svasta... Jeste bas se svi vi secate nekog vaseg cukundede, polovina vas sigurno nije ni upoznala ili ih nije bilo briga ni za roditelje a kamoli za dalje rodjake... Licemerstvo na kub. A ovi sto kazu da je dete nesto najbolje sto im se desilo u zivotu i da nema nicega lepseg nego kada ih neko "doceka" kuci s zagrljajem - u tome je poenta, s detetom se osecas da si mnogo bitan, vazan, da neko zavisi od tebe..., i onda ovi sto kazu da je zena sebicna ako nece da radja zapravo projektuju svoj sebicluk! Imaju nekog svog ( tj smatrju da su u njihovom vlasnistvu) kome mogu da izigravaju Boga i batinu i zato im je to lepo, da se osecaju voljenim i bitnim jer uce nekog da zivi, tu lezi taj egomanijak, taj egoista koji hoce samopotvrdu putem manipulacija s tudjim zivotom... Dobri su ovi sajtovi, tacno se vidi odredjeni patern razmisljanja malogradjana.

Vlado

pre 8 godina

Slazem se da svako treba da ima izbor da li zeli da ima dete a i da bude odgovoran za taj postupak. Ljudi zbog sujete i puno drugih frustracija imaju glupa pitanja i iscudjavaju se necijim odlukama. Ako si srecan i zadovoljan svojim zivotom i radis ono sto volis i zelis onda te nece pogadjati tudji zlonamerni pogledi. A po tekstu rekao bih da pisac nije bas srecan. Ne postoji savrsen partner niti bilo sta slicno. Savrsenstvo je teznja ka necemu boljem. Imaginacija. Zadovoljstvo i sreca su stvarni. Kao sto ljubav nije emocija nego stanje svesti.

mala_maca

pre 8 godina

U jednom je žena u pravu – odluka je samo njena, tačnije njena i partnerova. Imam jedno dete i imala sam ogromne zdravstvene probleme nakon porođaja, a sada, svesna rizika, želim da rodim još jedno. Neko bi možda rekao da nisam normalna i da treba da se zadovoljim jednim detetom, ali, kao i kod ove blogerke, to je stvar između mene i mog partnera. Jedino mislim da nije u pravu za ovo da se neće pokajati kasnije, jer lično znam dosta ovakvih primera. Neka ona brine o tome.

Petar

pre 8 godina

Dolazi dan kada će muškarac koji želi dete platiti za jajnu ćeliju (na berzi) i rentirati nečiju maternicu (posao kao i svaki drugi) kako bi dobio dete. To je, naravno, nenasilni scenario, politički i civilizacijski korektan. neprirodan, ali korektan...ma šta fali, 1984. je odavno prošla i vrli novi svet Oldosa Hakslija više ne kuca, nego lupa na vrata...

trixica

pre 8 godina

Ma bas me briga sta ce sredina da kaze za bilo koji segment mog zivota, ne radi se o tome. Radi se o tome da ja zapravo ne mogu u potpunosti da razumem nijedno zensko bice koje kaze da ne zeli decu, da ne zeli taj osecaj. Mada, svasta se mota ljudima po glavi i svako je licnost za sebe i svako ima pravo na svoj izbor, ne osudjujem, ali ja licno cu cini mi se biti tek potpuna kad postanem mama.

nehuman tip

pre 8 godina

Šta sve ovde može da se pročita. Od AFŽ aktivista, do da su deca stres. Deca su nešto najlepše i najbolje što se čoveku u životu desi. Istina je i da zahtevaju i vremena i pažnje i strpljenja i odricanja. Ali ničeg u životu lepšeg nema nego kad te kući dočekaju sa osmehom i zagrle.

Jovana

pre 8 godina

Zašto se ovakve priče uopšte objavljujete? Koga zanimaju razlozi zašto dotična ne želi decu? Ja bih recimo postavila priču "Zašto želim treće dete". Ta priča mi deluje prirodnije. Molim Vas, dajte prostora pričama koje koje motivišu ljude da imaju decu, jer verujem da ih većina ljudi u nekom periodu života iskreno želi. Mislimo na sutra, mislimo na nas i na Srbiju.

Iv.

pre 8 godina

Nisi ni svesna koliko si srecna!To je Tvoja odluka(za koju SAMA tvrdis da je ispravna) i ukoliko delite isto misljenje, odlicno!Zamisli da "pronadjes" savrsenog muskarca za sebe,ti zelis dete, ali on ne zeli dete sa tobom...
(e to je jad, 5. avgust 2016 12:01)

Pa ti onda samoinicijativno zatrudni kao sve moderne glupacice i onda ga ili nateraj da te ozeni ili ga tresni po novcaniku :)

Salim se naravno, povracami se od ovih modernih mama, pa se nasalih na tu temu, ali jeste tuzno je kada se zaljubis a osecanja nisu uzvracena... Nadam se da ces naci (ili da si vec pronasla) 'pravog'!

D

pre 8 godina

Nekoliko zapazanja
1.Nisu svi za decu,znam puno majki koje su rodile da bi ispunile ocekivanja okoline,pa sad imamo ne dovoljno voljenu i isfrustrirane decu nezainteresovanih majki.
2.Mnogi su mislili da ce ih deca gledati u starosti,pa u realnosti nije tako.Mnogi su umrli da im deca ni casu vise nisu donela.
3.Kao sto se ne pravda ni za jednu drugi odluku u zivotu,tako ne treba ni za decu.

B

pre 8 godina

Kad pročitam ovakve članke, a čitam ih često, padnu mi na pamet 3 stvari.
Prvo: jedno veliko hvala draga nepoznata ženo što svoje sebične gene nećeš preneti dalje. Tvoja deca neće razmišljati da li da ulože u sebe ili da imaju decu - jer tvoje dece neće biti. Da su tvoji roditelji razmišljali kao ti, ne bi ni tebe bilo... Žao mi je samo tog muškarca, jer ni on neće preneti svoje gene, ako ostane s tobom. Treba da traži drugu - što pre.
Drugo: kad taj fini Zapad na kojem živiš preplave emigranti iz zemalja gde se rađa puno dece, prvo će te gledati kao čudo jer nemaš decu, onda će te žaliti, a na kraju će te jednostavno pregaziti.
Treće: bogataš u grob ne može da ponese kuće, deonice, zlato, pare. Slava bledi posle smrti, lepi ljudi u grobu trunu isto kao i ružni. Šta ostaje? Ostaju deca. Ali to ti ne možeš da shvatiš jer si preterano zaljubljena u sebe.

Tanja

pre 8 godina

Iskreno, meni je žalije kada čujem nervozne majke koje urlaju na svoju decu i decu koja se zacenjuju od plača (a čujem svakodnevno u komšiluku), nego kad čujem da neko ne želi decu. Jedva se uzdržavam da ne odem i zazvonim im na vrata. Jednom kad sam to uradila žena je pobesnela i na mene, ali dete je toliko plakalo da sam pomislila da ga zlostavljaju. Nije me mrzelo ni da okrenem broj za zaštitu žrtava zlostavljanja i prijavim, ali su mi kazali da u takvim slučajevima mora, ne znam, reda veličine 90% komšiluka da potvrdi da se to dešava stalno. Što je naučna fantastika u Srbiji. Onda se čovek s pravom zapita što ste ih kog vraga pravili i rađali?! Da se dernjate (i bogtepita šta još) na njih? Ako nemate živaca za decu, bolje ih nemajte.

neo

pre 8 godina

kakva glupa prica! ovo mi je na nivou cetvorogodisnjeg djeteta i jos jednog cetvorogodisnjeg djeteta koje se svadjaju oko toga ko ce sta da bude u igri. necu! e pa eto zato sto necu! e sad bas necu! i ne mozes ne natjerati! amaaaaa... koga boli briga sto ti neces sestro mila!? eto sad bas nemoj i ne moras! :D sta su to u stvari blogovi, blogerke, blogeri.. el to neko zanimanje, uceni ljudi, nekakva znamenita zanimanja... ko je ova gospodjica uopste?

TurboNator

pre 8 godina

Njeno pravo, njena/njihova odluka. Ako su srecni - to je OK.

Ali - voleo bih da budem prisutan kad ona, za jedno 15-20 godina, razmisli i shvati da ima veliku prazninu u zivotu, i zaplace pitajuci se sta joj bi da donese takvu odluku...

Kladio bih se da ce tako biti, siguran sam da se velika vecina pokaje kad dodju godine... A ako se ne kaju - cool. Njihova stvar, bilo kako bilo.

Milan

pre 8 godina

Sad svi mi treba da se oduševimo koliko je ova osoba pametna i kako cool odgovara na pitanja prijatelja. Puki individualizam je produkt kapitalizma, otudjenost od porodice sa kojom se viđaju na jednom od dva velika porodična praznika " Thanks giving" i Božić. Naravno u tom kontekstu je i ta priča, šta će mi deca. Rešila sam da se posvetim sebi. Ja sam mlada, emancipovana i moderna žena......Sve te otrcane fraze i političku "korektnost" je uveo kapitalizam koji zna da ljudi koji su organizovani, porodični lakše ustaju u zaštitu svojih prava, prava svoje porodice, dece, lakše se okpljaju oko istih ciljeva i bore za njihovo ostvarenje protiv sistema vrednosti koje on promoviše. Individualiziovani od toga mnogo lakše odustaju, lakše je manipulisati sa njima i od njih napraviti "robove" kapitalizma. Uskoro za jednu, dve, pet ili deset godina svaka druga ovakva žena će se i razvesti jer je i to "slobodan izbor" "njena volja da živi samostalno" ili izabere drugog partnera po volji".
Malo razmišljanja i čitanje dobrih knjiga je nešto što bi preporučio novijoj generaciji. Nije baš sve znanje u "Parovima" "Farmi" i CNN vestima!

XXL

pre 8 godina

Od takvih žena treba - bežati. Interesantno koliko ima agresije prilikom odgovora na postavljena pitanja. I na kraju ako ima idealnog partnera sa kojim bi trebalo da deli 50:50 svih životnih pitanja u braku njenih je 100:0 dakle - postojim samo JA. Sama je kontradiktorna imam partnera koji u suštini - NE postoji. Blago tupadžiji ups, njemu.

...

pre 8 godina

Naravno da ce se sada javiti oni koji će da kažu ovo je cool, savremena žena, bla, bla...
Za mene to nikada ne može da bude ništa do sebičluk i lenjost. Čovek koji će srećniji biti kada kupi sebi neki parfem na primer, nego da kupi detetu igračku i vidi taj osmeh na njegovom licu, treba dobro da se zapita.
Meni veću sreću donese jedan zagrljaj moje dece, nego bilo koji parfem, telefon, putovanje...
Na kraju, ovakvim likovima će dosaditi sve te beznačajne sitnice, ostariće, a biće sami i onda će shvatiti koliko su to sve male stvari, a koliko je život veliki.

kad porastes samo ce ti se kasti...

pre 8 godina

Hahaha kako se tesi postavljajuci sama sebi pitanja i dajuci odgovore. Ljudi koji imaju decu bi je drugo pitali, ali to je nesto sto ona nece nikada shvatiti, a i ne zasluzuje. Ovakve osobe ni netrebaju da imaju decu, ali da se javno reklamiraju i objasnjavaju kako su pametni, to je vec jadno...

Goran

pre 8 godina

NE, ne razumem devojke i zene koje ne zele decu, i nikada sa takvom ne bi bio u vezi a kamoli u braku.
Toliko sebicnosti na jednom mestu ne moze da se izdrzi.

Isto tako mi se gade ocevi koji napustaju svoje zene, pa imamo mnogo samohranih majki po Srbiji.

Paja

pre 8 godina

Osoba koja sama sebi dodeli nepostojece zanimanje "blogerka" (ekvivalent "ukrstenicar", covek koji resava ukrstene reci) je vec dovoljno sama rekla o svom mentalnom sklopu, zato ne treba ostatak njenih suludih izjava shvatati ozbiljno.

trixica

pre 8 godina

Ma bas me briga sta ce sredina da kaze za bilo koji segment mog zivota, ne radi se o tome. Radi se o tome da ja zapravo ne mogu u potpunosti da razumem nijedno zensko bice koje kaze da ne zeli decu, da ne zeli taj osecaj. Mada, svasta se mota ljudima po glavi i svako je licnost za sebe i svako ima pravo na svoj izbor, ne osudjujem, ali ja licno cu cini mi se biti tek potpuna kad postanem mama.

nehuman tip

pre 8 godina

Šta sve ovde može da se pročita. Od AFŽ aktivista, do da su deca stres. Deca su nešto najlepše i najbolje što se čoveku u životu desi. Istina je i da zahtevaju i vremena i pažnje i strpljenja i odricanja. Ali ničeg u životu lepšeg nema nego kad te kući dočekaju sa osmehom i zagrle.

B

pre 8 godina

Kad pročitam ovakve članke, a čitam ih često, padnu mi na pamet 3 stvari.
Prvo: jedno veliko hvala draga nepoznata ženo što svoje sebične gene nećeš preneti dalje. Tvoja deca neće razmišljati da li da ulože u sebe ili da imaju decu - jer tvoje dece neće biti. Da su tvoji roditelji razmišljali kao ti, ne bi ni tebe bilo... Žao mi je samo tog muškarca, jer ni on neće preneti svoje gene, ako ostane s tobom. Treba da traži drugu - što pre.
Drugo: kad taj fini Zapad na kojem živiš preplave emigranti iz zemalja gde se rađa puno dece, prvo će te gledati kao čudo jer nemaš decu, onda će te žaliti, a na kraju će te jednostavno pregaziti.
Treće: bogataš u grob ne može da ponese kuće, deonice, zlato, pare. Slava bledi posle smrti, lepi ljudi u grobu trunu isto kao i ružni. Šta ostaje? Ostaju deca. Ali to ti ne možeš da shvatiš jer si preterano zaljubljena u sebe.

Jovana

pre 8 godina

Zašto se ovakve priče uopšte objavljujete? Koga zanimaju razlozi zašto dotična ne želi decu? Ja bih recimo postavila priču "Zašto želim treće dete". Ta priča mi deluje prirodnije. Molim Vas, dajte prostora pričama koje koje motivišu ljude da imaju decu, jer verujem da ih većina ljudi u nekom periodu života iskreno želi. Mislimo na sutra, mislimo na nas i na Srbiju.

TurboNator

pre 8 godina

Njeno pravo, njena/njihova odluka. Ako su srecni - to je OK.

Ali - voleo bih da budem prisutan kad ona, za jedno 15-20 godina, razmisli i shvati da ima veliku prazninu u zivotu, i zaplace pitajuci se sta joj bi da donese takvu odluku...

Kladio bih se da ce tako biti, siguran sam da se velika vecina pokaje kad dodju godine... A ako se ne kaju - cool. Njihova stvar, bilo kako bilo.

Petar

pre 8 godina

Dolazi dan kada će muškarac koji želi dete platiti za jajnu ćeliju (na berzi) i rentirati nečiju maternicu (posao kao i svaki drugi) kako bi dobio dete. To je, naravno, nenasilni scenario, politički i civilizacijski korektan. neprirodan, ali korektan...ma šta fali, 1984. je odavno prošla i vrli novi svet Oldosa Hakslija više ne kuca, nego lupa na vrata...

nebitno

pre 8 godina

Iako sam i sama majka jedne divne devojčice, razumem i podržavam ovu ženu. Jeste majčinstvo najlepši osećaj i poklon (barem za mene) na svetu ali ovde se radi o slobodi izbora. Ako želi neka rađa, ako ne želi, ne možete je naterati. Takođe ima slučajeva kad roditelji imaju i po troje dece a ne bih im dala nijedno da gaje, jednostavno ili ne znaju, ili nemaju taj osećaj ili su suviše sebični pa decu zapostavljaju da bi svoje hirove ispunjavali. E to je onda još gore, nego da nemaju decu.
A razumem i podržavam njene molbe da se drugi ljudi oko nje ne bave njenim ''problemom oko dece''. Imate i parove koji žele decu a ne mogu da ih imaju. Svakodnevno zapitkivanje okoline kad ćete prvo, drugo, treće, još više ih deprimira i pogađa. To je njihova lična stvar i, ako ne možete da im pomognete, nemojte im ni odmagati tim pitanjima. Inače mnogo volim decu, bez obzira da li je moje dete u pitanju ili kumče ili bratanica, sestričina ili komšijsko dete. Deca stvarno jesu ukras sveta i treba da ih bude što više, ali da budu istovremeno i zdrava, voljena, srećna, zadovoljna. E tu nastupamo mi odrasli i moramo to da im obezbedimo!

Marina

pre 8 godina

@ ...,
Zasto mislite da je sebicnost? Ako pogledamo situaciju u Srbiji - materijalnu i jos znacajnije onu moralnu koja je toliko na niskom nivou , uglavnom samo ljudi koji bas ne razmisljaju mnogo odluce tako lako da imaju dete. Svi ostali se dobro prorazmisle.
Sve je to lepo decji osmeh, osecaj bezuslovnog pripadanja... ali imati dete narocito imati dete u Srbiji, znaci uvesti jednu veliku komplikaciju i zbrku u svoj zivot koja traje do kraja zivota. Cim dobijes dete dobijas i neizbezni stres, kojeg se ne možeš tako lako resiti jer je situacija u zemlji a i ljudi oko tebe takvi da gledaju sto više da ti otežaju. Većina roditelja bar jednom nedeljno u periodu dok deca ne prodju pubertet pitaju sebe " sta nam je ovo trebalo". Al naravno malo ko se i usudi to da kaze. I odnos muza žene tu cesto strada i umesto da ih dete približi ono ih još više razdvoji jer je sa svih strana nervoza, frustracija, nemogućnost da se uradi ono sto se želi... onda svako vuce na svoju stranu. Tako da se ne odriču radjanja samo oni sebični već cesto i oni koji su već prošli dovoljno stresa pa im ne treba jos jedan veci- dete. Jer nazalost ovde je dete pre svega stres. Bilo bi lepo da živimo u socijalizmu kao sto su to ziveli moji roditelji pa imali osecaj bezbrižnosti , tako se sve lako moglo i uraditi i organizovati. Siguran posao, dobra plata, bezbedna zemlja. Danas je pak sve kontra. Ljudi se jako boje i sve je stres.

Crna

pre 8 godina

interesantno, sudeći po komentarima, žene podržavaju slobodu izbora, da živi ko kako želi (brate, ionako nas ima previše na planeti), a muškarci su se našli uvređeni i pogođeni time da postoje žene koje (o užasa!) ne žele decu, kao da ih je neko lično napao. Koliko uvreda prema toj nepoznatoj ženi od strane muškaraca koji je nikad u životu nisu sreli niti njen izbor ima ikakve veze sa njima. Čemu toliko animoziteta, da li to utiče direktno na vaše živote nekako?

neo

pre 8 godina

kakva glupa prica! ovo mi je na nivou cetvorogodisnjeg djeteta i jos jednog cetvorogodisnjeg djeteta koje se svadjaju oko toga ko ce sta da bude u igri. necu! e pa eto zato sto necu! e sad bas necu! i ne mozes ne natjerati! amaaaaa... koga boli briga sto ti neces sestro mila!? eto sad bas nemoj i ne moras! :D sta su to u stvari blogovi, blogerke, blogeri.. el to neko zanimanje, uceni ljudi, nekakva znamenita zanimanja... ko je ova gospodjica uopste?

Milan

pre 8 godina

Sad svi mi treba da se oduševimo koliko je ova osoba pametna i kako cool odgovara na pitanja prijatelja. Puki individualizam je produkt kapitalizma, otudjenost od porodice sa kojom se viđaju na jednom od dva velika porodična praznika " Thanks giving" i Božić. Naravno u tom kontekstu je i ta priča, šta će mi deca. Rešila sam da se posvetim sebi. Ja sam mlada, emancipovana i moderna žena......Sve te otrcane fraze i političku "korektnost" je uveo kapitalizam koji zna da ljudi koji su organizovani, porodični lakše ustaju u zaštitu svojih prava, prava svoje porodice, dece, lakše se okpljaju oko istih ciljeva i bore za njihovo ostvarenje protiv sistema vrednosti koje on promoviše. Individualiziovani od toga mnogo lakše odustaju, lakše je manipulisati sa njima i od njih napraviti "robove" kapitalizma. Uskoro za jednu, dve, pet ili deset godina svaka druga ovakva žena će se i razvesti jer je i to "slobodan izbor" "njena volja da živi samostalno" ili izabere drugog partnera po volji".
Malo razmišljanja i čitanje dobrih knjiga je nešto što bi preporučio novijoj generaciji. Nije baš sve znanje u "Parovima" "Farmi" i CNN vestima!

una

pre 8 godina

Svako treba da donese odluku za sebe. Ako su ona i njen muz srecni, sta ko ima da im sudi. Radjajte, ko zeli. Istina je da zene stalno osjecaju pritisak po ovom pitanju, a ljudi kojekakvi, se osjecaju slobodno da pitaju tako intimne stvari.
Ja imam jedno dijete, i na svakom koraku pitanje: kad ce drugo? I to od ljudi koji mi nisu porodica. Sad ja treba svakoj susi na ulici da objasnjavam da sam pri prvom porodjaju jedva prezivjela, i zasto...da sam nakon toga izgubila dvije trudnoce, i zasto. Svako ima svoje razloge za ili protiv. U svakom slucaju, ljudi gledajte svoja posla.

mala_maca

pre 8 godina

U jednom je žena u pravu – odluka je samo njena, tačnije njena i partnerova. Imam jedno dete i imala sam ogromne zdravstvene probleme nakon porođaja, a sada, svesna rizika, želim da rodim još jedno. Neko bi možda rekao da nisam normalna i da treba da se zadovoljim jednim detetom, ali, kao i kod ove blogerke, to je stvar između mene i mog partnera. Jedino mislim da nije u pravu za ovo da se neće pokajati kasnije, jer lično znam dosta ovakvih primera. Neka ona brine o tome.

N

pre 8 godina

Kao zena koja nema dete i zna kako je drustvo surovo savetujem- ili rodite dete ili prestanite da se pravdate. Maltretiranje sredine nikada ne prestaje i nikada vas nece prihvatiti, pomirite se s'tim. Sve dok imate potrebu da potrosite i jednu jedinu rec objasnjavajuci kako i zasto, znacice da ste ipak optereceni krivicom koja ruinira podsvest i vremenom ce vam se urusiti ceo zivot.

dokolicar (nastavak)

pre 8 godina

Jos jedna negativna pojava u Srbiji koja se nikada nece iskoreniti je stravican otpor sredine prema svemu i svima koji se ne uklapaju u nepisane, ali siroko prihvacene standardne obrasce zivota, koji uglavnom izgledaju ovako:

Radjanje - vrtic - skola - fakultet - vencanje - odlazak iz Srbije - posao - krediti za sve - drugo dete - kuca/poso/stednja/odmor/iii-opet - penzija - otplata poslednje rate kredita - put oko sveta - lekari - smrt

Ukoliko na bilo kom koraku izadjes iz tog kruga svi te pitaju kada ces uraditi to i to, zasto nisi to i to ... I za svaki ispit koji ne polozis na tom zivotnom putu dobijas etiketu: lenjivac, sebicnjak, luzer ... i to nije sve. Ako se recimo ostvaris na svim poljima, ali negde promasis - taj promasaj ti brise zasluge na svim ostalim poljima. Primeri su one recenice tipa:

Ona je tako sjajna poslovna zena, ali dzaba joj kad je neudata.
On ima divnu porodicu, ali dzaba mu kad je nesposoban da napreduje na poslu.
On je sjajan umetnik, ali dzaba mu kad je gej.
On je ugledni strucnjak i porodican covek, ali ima problematicnu decu.
Ona je tako savrsen advokat, ima muza i decu, ali dzaba joj kad je nemoralna.

I tako dalje. Jedan minus brise ti sve pluseve.

Bez iluzija

pre 8 godina

Mnogi komentatori odluku ove žene da ne želi decu označavaju kao sebičnost, samoživost, oholost... Ne razumem šta je tu sebično i samoživo ; to što sebe svesno lišava radosti da ima svoje dete ne može se podvesti pod te kategorije.Možda je veća sebičnost i samoživost imati dete jer"tako treba", jer se to očekuju (?) - kao "zalog za starost" iliti dužničko ropstvo po principu "ja sam u tebe "ulagao" godinama, u starosti ti treba da mi vratiš "uloženo".
To, po mom shvatanju, nije suština ; ni rađanja dece, ni prave ljubavi prema njima.

Iva

pre 8 godina

Mlađa sam od ove žene 6 godina, ali susrećem se sa istim pitanjima svakodnevno. Obrazovana sam, ali nisam karijerista, ni materijalista, kućni sam tip, ne izlazim, ne ludujem, čak ni putovanja ne volim naročito. Vredna sam, nije mi teško da se žrtvujem, čak i volim da brinem o nekom, kuvam, perem. Imam pravu osobu pored sebe, solidno smo situirani, lepo se slažemo i dopunjujemo. Imamo podršku roditelja. Ipak, ne želim dete. Razlog je vrlo prost - ne volim decu. Nisu mi slatka, ne raznežim se kad ih vidim, ništa u vezi sa njima mi nije zanimljivo. Znam da to nije normalno, ali verujte ovo je jedini pravi razlog zašto neko ne želi decu. Svi drugi razlozi: karijera, hedonizam, strahovi vezani za rađanje i odgajanje, samo su izgovori. Ko ne želi decu, zapravo ih ne voli, ali neće da prizna.

Nebojša

pre 8 godina

Poštujem svačiji izbor kao što bi i svi trebali jedino ko ima pravo prigovora je njen partner a ako se on slaže to joj je dovoljno niko više nema pravo glasa.

dokolicar

pre 8 godina

Aha, branitelji patrijarhalnog drustva, socijalistickog morala i pravoslavne tradicije su se probudili i odmah poceli da spremaju kamenice da nekoga gadjaju. Pa kazu: da je tvoja majka tako razmisljala tebe ne bi ni bilo, jer kad bi svi tako razmisljali ... bilo bi sta?! Pa naravno nista, jer nece bas SVI tako. Zapravo, tim putem se redje ide. I to su ljudi koji su se svesno odrekli jedne dragocene dimenzije zivota. Ja nikada nisam mogao da imam decu. Zbog toga mi je delom zao, ali dobrim delom i nije. Evo i zasto. Sterilitet mi je ustanovljen jos u vreme mog prvog braka i to je bio razlog za razvod tog istog braka. Tada sam imao 35. Ali drama koju sam preziveo tokom razvoda, sve te svadje koje su se par puta zavrsile i intervencijom policije (pogodite koga su privodili, pa pustali) - sve to je uticalo da se vise nikada ne upustim u bilo kakvu bracnu avanturu. Sada zivim u harmonicnoj vezi sa zenom od 45, ona ima cerku od 23 i sina od 20, deca vise ne zive s njom, nije ovo Srbija da decu dojis do pedesete. Niti ovde bilo ko ocekuje od svoje dece da se zrtvuju za svoje roditelje kada ovi ostare. Ne znam odakle vam takve ideje? Pa ni u Srbiji vise mladi ne neguju stare roditelje, to je mozda bilo pre 100 godina! Da je tako, ne bi staracki domovi bili tako pretrpani! Gde vi zivite?! Tako da donekle razumem ovu zenu. Ispunila je svoj zivot na drugi nacin. Ali s druge strane, i dalje me muci jedno pitanje: da li sam JA pre 10 godina mogao da uradim vise da resim svoj problem?

yawn

pre 8 godina

Uglavnom pritisak vrse oni koji se osecaju promasenim na mnogim frontovima, pa bi sad i druge da uvuku u majcinstvo, ne bi li opravdali svoj izbor. Sto da drugi putuju i zabavljaju se kad on/ ona jadan ne moze. Ostvarene ljude ne interesuju zivoti drugih ljudi i njihovi izbori.

Buba

pre 8 godina

Meni je prvo izuzetno nekulturna potreba nekih ljudi da zabadaju nos u tudje stvari. Kad ces da nadjes decka? Kad ces da se udas, sta cekate? Kad ce beba, sta se ceka? Kad ce drugo, ako imas za jedno imas i za dva! Posle toga ocekujem "kad ce razvod?" a na kraju kad odradis sve ima da te ispituju i kad ces da umres.

Pajo, ako ti nisi cuo za zanimanje, ne znaci da ne postoji i da je zapravo dobro placeno.

pp

pre 8 godina

Ova zena zivi u zapadnoj zemlji gde nije uobicajeno da se deca staraju o svojim starim roditeljima pa su argumenti u vezi sa tim potpuno apsurdni.
Sebi nikad nisam dozvolila da pitam prijateljicu ili drugaricu kad ce imati dete jer smatram da je to privatna stvar svake zene. Kako nekome uopste pada na pamet da kopa po tudjem privatnom zivotu i njegovim opredeljenjima za mene ce ostati velika i strana nepoznanica.

MARIJANA

pre 8 godina

Njeno pravo. Ljudi, tacnije malogradjani SMARAJU. Pametnje bi im bilo da o sebi vode racuna, u stvarnom zivotu to izgleda ovako, pijem alkohol, pusim cigaretu, gledam u tacku, i obavezno komentarisem tudji zivot...nista gore od toga,i takvi da ti drze slovo,da nije zalosno,bilo bi smesno.

mrmlj

pre 8 godina

a da pocnemo da gledamo u svoje dvoriste i pustimo ljude da brinu svoje brige?

zena ne zeli dete, pa sta? to je njena odluka koja se tice samo nje i njenog partnera. ako se njenom partneru ne svidja ta odluka ima slobodu da nadje neku zenu koja zeli decu ili da prihvati njenu odluku i ostane s njom.

da je srece da svi dobijaju decu jer to zele a ne zbog pritiska okoline ili "jer se desilo" i sl.
tada bismo imali i mnogo srecniju decu i mnogo srecnije roditelje.

aleks

pre 8 godina

Mrze svaku koja nece da rodi. Mrze svaku kojoj se ne svidjaju (cak i ako se ona njima ne svidja, glupaca je ako hoce viseg, nizeg, mrsavijeg, celavog, sa kosom, bilo sta sto on nije jer on je savrsen i ne treba traziti nista drugacije). Mrze svaku koja se razvede. Mrze svaku koju muz prebije (sigurno nije bila cvecka). Mrze svaku koja ima dobru platu (sigurno je preko kreveta i zapostavlja porodicu).
Prosto zivimo u zemlji zenomrzaca. Nije bas tako crno u stvarnom svetu nego na netu su se zgomilali.

Svasta

pre 8 godina

@B
To da mora nesto da ostane posle tebe je cisto egocentricno razmisljanje. Kao mnogo si bitan i dragocen pa mora tvoje zlato da nastavi da zivi.. Svasta... Jeste bas se svi vi secate nekog vaseg cukundede, polovina vas sigurno nije ni upoznala ili ih nije bilo briga ni za roditelje a kamoli za dalje rodjake... Licemerstvo na kub. A ovi sto kazu da je dete nesto najbolje sto im se desilo u zivotu i da nema nicega lepseg nego kada ih neko "doceka" kuci s zagrljajem - u tome je poenta, s detetom se osecas da si mnogo bitan, vazan, da neko zavisi od tebe..., i onda ovi sto kazu da je zena sebicna ako nece da radja zapravo projektuju svoj sebicluk! Imaju nekog svog ( tj smatrju da su u njihovom vlasnistvu) kome mogu da izigravaju Boga i batinu i zato im je to lepo, da se osecaju voljenim i bitnim jer uce nekog da zivi, tu lezi taj egomanijak, taj egoista koji hoce samopotvrdu putem manipulacija s tudjim zivotom... Dobri su ovi sajtovi, tacno se vidi odredjeni patern razmisljanja malogradjana.

Baxuz

pre 8 godina

Kao zena koja nema dete i zna kako je drustvo surovo savetujem- ili rodite dete ili prestanite da se pravdate. Maltretiranje sredine nikada ne prestaje i nikada vas nece prihvatiti, pomirite se s'tim
(N, 04. avgust 2016 12:06)

Bravo! Nisu mi jasni inteligentni i moderni ljudi koje pogadja misljenje jedne primitivne i agresivne sredine kao sto je Srbija. Ja i supruga imamo decu ali po mnogo cemu odudaramo od sredine i uopste nas ne tangira sta misle. Imamo krug prijatelja sa kojima se druzimao 25 godina sa ostalima i nemamo kontakt. Odvojili smo zito od kukolja. Neki dan dosao majstor da zameni vodokotlic, poceo o politici i to fazon Sirija, Rusija Cia ovo ono, a covek ni do Paralije nije bio, ja mu kazem cuti i radi ono za sta te placam. Verujem da ce mesec dana pricati kakvom je ludaku menjao vodokotlic, za takve volim da budem ludak, daleko bilo da sam za njih normalan.

samohranamama

pre 8 godina

Tema je odlicna a ona je u pravu! Ne razumem tu tradiciju i pritisak koji se vrsi na zene. Ja sam majka, jer sam ja tako odlucila. Ispalo je dobro za mene jer sam se odlicno snasla u tome i zaista uzivam. Ali mislim da svaka zena ima pravo da odluci za sebe. Zena nece biti dobra majka ako rodi dete jer se to ocekuje, to nije dobro ni za nju ni za to dete.
Obzirom da danas prosecna zena i radi, i brine o domacinstvu i deci, smatram da da je samo ispravno da sama moze da odluci o tome. Naravno, smatram i da je fer da se ta informacija podeli sa partnerom pre nego sto veza postane ozbiljna.

milica

pre 8 godina

poenta je da se svetu ne moze ugoditi.
da ne pricam o toem koliko je pitanje o deci intimna stvar i koliko je nekulturno postavljati takva pitanja.
takodje, u Srbiji na pitanje zasto neko nema decu ne postoji "pravi" odgovor koji ce ucutkati pitaoca, jer koji god odgovor da das, uglavnom ce ti se neko naci pametan da ti objasnjava da to ne valja, bilo da si na tretmanima za vantelesnu (pa da ti objasnjavaju da je rodjaka tetke njihove ujne to radila potpuno drugacije i jela sir na punom mesecu svake srede te eto sada ima troje zdrave decice), ili ako kazes da iz bilo kog razloga ne zelis da imas decu, onda ce te vec nakrpiti od kulina bana.

mislim da je to zato sto takvi ljudi u startu nisu razmisljali o svom zivotu i donosili svoje odluke, vec su pustili da ih nosi stihija, i onda ti svojim drugacijim izborom u stvari potvrdjujes njihovu lenjost i osecaju se uvredejno i napadnuto, zato reaguju burno jer napad je najbolja odbrana.
Potpuno je nebitno da li je u pitanju imanej ili nemanje dece, da li jedes ili ne jedes meso, da li pravis svadbu za rodbinu ili samo kumove, ili zivite skladno u vanbracnoj zajednici....
Ljudi koji nisu sigurni u svoej izbore imaju tendenciju da maltretiraju ljude ciji su izbori drugaciji. Koncept latentnog homoseksualca xD

Sandra

pre 8 godina

@ Marina
Tacno! I pored svih safisfaksija koje dete donosi( ispunjenost, posvećenost, decji osmesi ,zagrljaji ) imati dete u Srbiji je pre svega stres. Imam dete pa to dobro znam. I usudjujem se to priznati iako svoje dete volim najviše na svetu, al puno žalim sto sam ga u Srbiji rodila. Ne kažem da je mnogo lakše drugde u svetu, ali posto smo mi sasvim neuredjena zemlja u svakom pogledu ,to je prosto tako. Samo oni roditelji koji su intelektualno lenji i kojima se trudnoća desila pa su tu gde su, pa ne razmisljaju mnogo, oni se nesto iscudjavaju i kao sokiraju. Ono racunaju kad se sami ne brinu o deci kako treba valjda ce ih neka visa sila sačuvati...Takvi najviše vole da daju savete i sve im je kao lako i stalno su u fazonu " e pa sto se nerviras".
Od kad sam rodila dete a tu ima vec 7 godina , i pored prelepih trenutaka najvise je stresa. Ne pamtim opustenih nedelju dana. Pocev od rodjenja deteta , gde non stop primate kontradiktorne I suprotne savete lekara o zdravlju deteta(gde se totalno pogubite jer vise ne znate koga da poslusate) preko decjih bolesti, vrtića, polaska u školu ,sve je stres. Sad ce neko da kaze " pa nase su babe radjale 10 toro pa su sve mogle stici i nista im nije bilo tesko. Jeste al niko ne pominje da tada uopste nije bilo ovako stresnih situacija kao danas. Nije bilo droge, ovoliko saobracaja, većina zivela po selima, deca se igrala bezbrižno po celi dan, a danas svakojakih opasnosti na svakom koraku na koje roditelji moraju budno da prate.Vecina dece je tada ako je uopste isla u skolu išla 4-8 razreda. Sve potpuno neopterećeno. Nisu pazili kako ce se oblačiti, dal ce neko da im se ruga zbog toga, nisu postojali nikakvi veći zahtevi ni za roditelje ni za dete.A danas sve morate u fulu. Inače ispadate los roditelj a vaše dete je iskljuceno. Celo društvo je u tome i nema šanse da se svemu tome oduprete. O vrednostima u društvu, losem moralu, bolje ni ne pričati. Pokušavate od deteta napraviti dobrog čovjeka a na svakom koraku zamke. Vise ni deca nisu bezbrižna , i ona su pod stresom jer im se stalno nameće nesto. U takvim uslovima koliko god da volite svoje dete sve je jako stresno.

Nevena

pre 8 godina

Ne vidim zasto toliko srdzbe... Pitanje k'o pitanje, odgovori nesto, izmisli, ako ne zelis da objasnjavas...
Ja sam jedna od tih koje nikad nisu zelele da imaju decu. Kada sam se udala, ljudi su poceli da pitaju... Mogla sam da izmislim neki izgovor, npr neki medicinski problem, ali nisam htela. Pitanja me nisu nervirala, ali cudno je da su se u mnogo slucajeva nervirali oni koji pitaju, kada bi culi moj odgovor. Ne razumem zasto, jer to je moja (i suprogova) licna odluka koja ni na koji nacin nema uticaja na nekog sa strane. Zanimljivo je da sam posle nekog vremena mogla da predvidim kako ce ko reagovati. Stekla sam utisak da su mnogo pristojnije i sa prihvatanjem i razumevanjem reagovali inteligentniji i obrazovaniji ljudi, dok su oni, ajd' da kazem "tupaviji" imali potrebu da nam objasnjavaju sta propustamo i da nas upozoravaju kako cemo zaliti.
A zaista, zaista ne vidim sta se koga tice za cim cu ja u svom zivotu zaliti ili ne... Evo, ja se bavim padobranstvom. Mislim da je to prelep sport, i meni pruza neizmerno mnogo uzitka. E sad, ja da ubedjujem komsiju da ne zna sta propusta u zivotu zato sto nije padobranac nego svira violinu... bespredmetno je! Razni ljudi imaju razna interesovanja i prioritete u zivotu, i naravno, treba da ga prozive onako kako sami odluce.

Vlado

pre 8 godina

Slazem se da svako treba da ima izbor da li zeli da ima dete a i da bude odgovoran za taj postupak. Ljudi zbog sujete i puno drugih frustracija imaju glupa pitanja i iscudjavaju se necijim odlukama. Ako si srecan i zadovoljan svojim zivotom i radis ono sto volis i zelis onda te nece pogadjati tudji zlonamerni pogledi. A po tekstu rekao bih da pisac nije bas srecan. Ne postoji savrsen partner niti bilo sta slicno. Savrsenstvo je teznja ka necemu boljem. Imaginacija. Zadovoljstvo i sreca su stvarni. Kao sto ljubav nije emocija nego stanje svesti.

Dijana

pre 8 godina

@Iva
Zasto nije normalno? To je savrseno normalno da ste totalno ravnodusni prema deci! To je isto kao kad su neki ljudi ravnodusni prema zivotinjama. Naravno nesto sto nije dobro kada neko otvoreno kaze NE VOLIM, ili jos gore MRZIM - e tu je vec upletena psihologija i projektovanje. Dakle, kao psiholoskinja po struci - savrseno je normalno ne zeleti dete, jer ste prema deci ravnodusni, nemojte se time opterecivati kao i misljenjem malogradjanstva. I nemojte radjati ako ne zelite - jer necete biti srecni..! Ovde neki spominju i da je to sebicluk i sta sve ne, kazem, pustite te ljude, to je druga tema za analiziranje tj ti neki ljudi koji misle da su mnogo "veci ljudi" ukoliko imaju svoje dete su posebna tema za psihoanalizu... I malog mog licnog iskustva - 25 godina zivota sa mojom srodnom dusom, nikad nismo zeleli decu, i nikad nismo to ni dovodili u pitanje, i presrecni smo. Pustite druge ljude. Radite onako kako Vi zelite. To je samo Vas zivot. Ako zivite sa partnerom bitno je i da je on upoznat sa Vasom odlukom, dakle, odluka mora da bude jednoglasna.., mnogo bi bila teza situacija da veza opstane ako vam se zelje tu razmimoilaze...

vSuS

pre 8 godina

Radi se o tome da previse zelimo da znamo sta ce i ko da uradi u zivotu. Ako to slucajno nije u skladu sa nasim stavovima, volimo i da se umesamo, pokusavamo da menjamo...
Sa druge strane ljudi cesto i cine stvari koje drustvo ocekuje od njih iako drugacije osecaju da treba, i onda te osobe neminovno postju nesrecne.
Sta mi znaci da neko ucini kako ja zelim a da onda taj neko bude nesrecan. Ne razumem...
Neka radi ko sta zeli, ako ne ugrozava druge ljude i neka je srecan...

x

pre 8 godina

Hiljaditi put rasprave na istu temu! Totalno nepotrebne! Cinjenica je da ostvareni ljudi koji nisu izfrustrirani sopstvenim zivotom nikada nece postaviti takva pitanja,niti osudjivati takav izbor...jer ih to ne zanima!
Pa sad oni koji se pronadju u jednoj od kategorija nek se osvrnu prvo ka sebi i zapitaju sta nije u redu,jer nesto nije,sigurno...

e to je jad

pre 8 godina

Nisi ni svesna koliko si srecna!To je Tvoja odluka(za koju SAMA tvrdis da je ispravna) i ukoliko delite isto misljenje, odlicno!Zamisli da "pronadjes" savrsenog muskarca za sebe,ti zelis dete, ali on ne zeli dete sa tobom...

Iv.

pre 8 godina

Nisi ni svesna koliko si srecna!To je Tvoja odluka(za koju SAMA tvrdis da je ispravna) i ukoliko delite isto misljenje, odlicno!Zamisli da "pronadjes" savrsenog muskarca za sebe,ti zelis dete, ali on ne zeli dete sa tobom...
(e to je jad, 5. avgust 2016 12:01)

Pa ti onda samoinicijativno zatrudni kao sve moderne glupacice i onda ga ili nateraj da te ozeni ili ga tresni po novcaniku :)

Salim se naravno, povracami se od ovih modernih mama, pa se nasalih na tu temu, ali jeste tuzno je kada se zaljubis a osecanja nisu uzvracena... Nadam se da ces naci (ili da si vec pronasla) 'pravog'!

D

pre 8 godina

Nekoliko zapazanja
1.Nisu svi za decu,znam puno majki koje su rodile da bi ispunile ocekivanja okoline,pa sad imamo ne dovoljno voljenu i isfrustrirane decu nezainteresovanih majki.
2.Mnogi su mislili da ce ih deca gledati u starosti,pa u realnosti nije tako.Mnogi su umrli da im deca ni casu vise nisu donela.
3.Kao sto se ne pravda ni za jednu drugi odluku u zivotu,tako ne treba ni za decu.

Tanja

pre 8 godina

Iskreno, meni je žalije kada čujem nervozne majke koje urlaju na svoju decu i decu koja se zacenjuju od plača (a čujem svakodnevno u komšiluku), nego kad čujem da neko ne želi decu. Jedva se uzdržavam da ne odem i zazvonim im na vrata. Jednom kad sam to uradila žena je pobesnela i na mene, ali dete je toliko plakalo da sam pomislila da ga zlostavljaju. Nije me mrzelo ni da okrenem broj za zaštitu žrtava zlostavljanja i prijavim, ali su mi kazali da u takvim slučajevima mora, ne znam, reda veličine 90% komšiluka da potvrdi da se to dešava stalno. Što je naučna fantastika u Srbiji. Onda se čovek s pravom zapita što ste ih kog vraga pravili i rađali?! Da se dernjate (i bogtepita šta još) na njih? Ako nemate živaca za decu, bolje ih nemajte.