Žene otkrile zašto su srećnije bez dece: "Život je dobar"

Subota, 18.03.2023.

16:43

Izvor: index.hr

Žene otkrile zašto su sreænije bez dece: "Život je dobar" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

84 Komentari

Sortiraj po:

Tina

pre 1 godinu

Planeta zemlja je prepuna debila nesposovnih da I pored svog vecinskog broja se izbori za bolji zivot budicih generacija. I sad ovi bez dece treba da se sekiraju sto nisu deo tog cirkusa. Onaj ko se izbori sam za svoje mesto u ovom ludom svetu, nema strah ni od cega, pa ni od starosti I ne ocekuje tudju pomoc. Ako imas decu uzivaj, a ako nemas svakako jos vise uzivas ..nisi u braku jer moras I nemas dodatnih funansijskih problema, nisi se zapustio i nisi zapustio partnera.

Nina

pre 1 godinu

@ puskomitraljez
Nije tacno.Masa muskaraca ne zeli i ne planira decu pre 37-8 godine, neki tek zele posle 40 te. Onda naravno bude problem sto ne zele zenu svojih godina jer se boje da ona nece moci lako zatrudneti, ja jure one mladje 10- 15 godina..I naravno da te od 23 nece te od 40 a ni one nece decu bar do 28 godine. Tako da nije da je samo do zena.

Puškomitraljez

pre 1 godinu

Bitno je da se u tekstovima i komentarima okrivljuju samo žene. Daleko bilo da se pojavi tekst o muskarcima koji su odlucili da ne zele decu i da komentatori pljuju malo po njima. Jer naravno, sva krivica je na zenama.
(Maja, 19. mart 2023 09:47)

Žene biraju da li će, kada, i s kim imati porodicu.
Gotovo pola današnje muške populacije nema, niti će imati potomke, niti ih je imalo kroz istoriju, a isto je slučaj samo za oko 20 posto žena.

Nema deljenja krivice, niti je bilo ko KRIV.
Žene su prosto tako odlučile.

Pitanja pitanja...

pre 1 godinu

A kako znaju da su srecnije sto nemaju decu?
(#OBJAVITE KOMENTAR#, 19. mart 2023 00:10)

A kako ove što imaju znaju da su srećnije nego da ih nisu imale u tim godinama?

Ana

pre 1 godinu

@Grga-neki od nas nikada nisu imali nikoga na koga mogu da se oslone, tako da nam je svejedno da li ce nam neko pomoci kada budemo bili stari. Ti sto imaju decu da bi imali koga u starosti ce se jako razocarati. Vecina ima decu iz sebicnih razloga. I da, zavide onima koji nemaju decu.

verkana

pre 1 godinu

@Dejane,tvoja misija je bila puna para.Ni danas svi nemaju novca da imaju takvu misiju.Rodjena sam brzo posle drugog rata ,vladala je teska nemastina osobito u Bgd.Samo 20 meseci posle mene moj brat.Tata ubrzo morao u vojsku 2 god.Kako je bilo nasoj majci nahraniti nas na tackice,samoj.Da ne duzim posle rata je bilo mnoooogo dece.Shvatila sam sta je svima njima bila zabava u onom bombardovanju i strasno mi je.Koliko ih je ostalo bez oca u sremskom frontu i sve druge.Danas radjaju jer imaju majke da one opet budu majke i ponosne babe a cerke uzivaju jer dodju na gotovo.I imaju jos para odozgo.Lako je danas mnogim da se diče ali pitam vas,jeste li sigurni.da ce vas oni cuvati i pomagati.u starosti?Ne mozete biti.Nema ugovora za to.Ova tema nije dobra ni za koga.Neka pozive babe i dede sa penzijama zauvek.Bravo vama koji ste sami ostvarili misije.Zivot pise svakakve price.

Maja

pre 1 godinu

Ja ne mogu da imam dece, posle brojnih pokusaja. Ne znam zasto ali jako mi tesko padaju komentari kako su ljudi bez dece nesrecni ,nisu spoznali pravu ljubav i bice usamljeni u starosti. Nas zalite jer ne mozemo a one koji nece osidjujete. Po vama, jedini smisao zivota su deca.. malo vise empatije u odnosu prema nama koji ne mozemo ili necemo nije na odmet. Hvala.

Maja

pre 1 godinu

Bitno je da se u tekstovima i komentarima okrivljuju samo žene. Daleko bilo da se pojavi tekst o muskarcima koji su odlucili da ne zele decu i da komentatori pljuju malo po njima. Jer naravno, sva krivica je na zenama.

Mik

pre 1 godinu

Ljudi koji imaju decu zavide ovima bez dece. Zavide im na slobodi i u vecini slucajeva komotnijem i udobnijem zivotu koji vode. Vecina njih postaju roditelji jer se to od njih ocekuje i jer su popustili pod suptilnim pritiskom okoline da to urade.

žarko

pre 1 godinu

Stvar je vrlo prosta : društvo u kom se više umire nego što se rađa će nestati. Ne znam da li je to pravedno, da li tako treba ili ne, da li pojedinac treba da misli o svima i za sve ili samo o sebi i za sebe, ali je tako.

okvaldo

pre 1 godinu

ja mislim da Majka Priroda (Bog, kako ko hoće) mora da ima način da reguliše broj ljudi na zemlji koji je jako puno porastao. Usadiš ženama da je cimanje imati decu i problem je u nekom budućem trenutku rešen.

Mislimdaklepostojim

pre 1 godinu

Jedna je stvar ne moći dobiti djecu bioloskim putem, a sasvim druga ne željeti.
Nek radi kako ko hoće, ali ove sto ne žele djecu vidjeće pod stare dana koliko su bile pametne.
Nek pripreme dosta hrane za mačke, trebaće im.

vlasta74

pre 1 godinu

Poznajem nekoliko žena koje su odlučile da nemaju decu. Nikada ih nisam pitao za razlog, ne tiče me se. Kada sam dobio decu i moj se život promenio. Nisam imao vremena za svoje hirove, hobije, izlaske. Praktično taj momački život se ugasio. Napravila se distanca sa prijateljima koji nemaju decu i to mi je jasno. Ali sada, kada su deca malo starija i samostalnija sve mi je lakše i lepše. Sećam se lepih trenutaka koje sam imao sa svojim roditeljima i pokušavam da ih omogućim svojoj deci, da i oni osete tu radost. Tada sam i ja sretan. Sada se i ne sećam kako je bilo pre dece. Drugačiji je život i ima puno više obaveza. Ne osuđujem ljude koji ne žele decu, samo mi je žao što propuštaju i lepe stvari koje porodica nosi. Sutra, kada budu ostarili, niko im se neće naći da im pomogne, biće usamljeni, nezadovoljni, mudrost stiže sa godinama.

Čačanin

pre 1 godinu

Imam dvoje dece i iz te perspektive mogu da kažem sledeće: i imati, i nemati decu ima svoje velike prednosti i mane, i svakomima pravo da se odluči koji put bira i da uživa u prednostima tog puta, odnosno nosi se sa manama istog. Sa druge strane planete je pretrpana i nije neophodno da svi imaju potomstvo, ali one zemlje koji bi stvaranje potomstva htele da stimulišu, imaju na raspolaganju gomilu instrumenata za to, počevši od poreske politike, pa na dalje...

Grga

pre 1 godinu

Sve je ok bez dece u 40,50,donekle i u 60-tim godinama,kasnije dodju bolesti i shvatite da nema ko da vas odvede kod lekara,nema ko da vas doceka kad izadjete iz bolnice.... a onda je kasno.
Covek se jedino na porodicu moze osloniti u teskim trenucima...

Sanja

pre 1 godinu

@ bojana
Slicno se meni desilo. I dan danas mi nije jasno zasto je drugaricu ugrozavalo sto ja nemam decu a ona ima. Bila sam najbolja prijateljica, i da joj budem rame za plakanje i da joj pricuvam itd ,ali eto to sto nemam dete prema njoj mene diskvalifikuje da ona meni bude prijateljica i da se druzimo.

Moje ime

pre 1 godinu

Generalno mi nije jasan razlog iz koga na ovakvim vestima iz rubrike "Super žena" komentarišu isključivo muškarci. Ne samo na ovoj vesti, već i kad su bilo koje teme vezane za reprodukcijsko zdravlje, seksualno ponašanje i preference žena i sl. u pitanju. Ne razumem taj poriv naših mužjaka da večito, uvek i svuda prosto moraju da javnost obaveste o tome šta, kako i zašto misle o temama o kojima bi možda mogli - evo, ne znam - malo i da, zamislite, ćute. Imati ili nemati decu je privatna odluka žene u koju ne treba da se meša ili je komentariše niko, ni bilo koja druga žena, a kamoli muškarac. Meni kao ženi nikad ne bi palo na pamet da komentarišem, osudjujem, ismevam i sl. muškarce koji se odluče na, recimo, vazektomiju. Prosto, nisam muškarac, nemam hormonalni, fizički i biološki sklop muškarca, niti sam tako socijalizovana, pa ni ne znam iz kakvih sve razloga neki od njih donesu takvu odluku, kakve sve to nedoumice može da znači, ili pak olakšanje i osećaj slobode. Utoliko me više iritira kad otvorim članak na temu abortusa, radjanja dece ili ostalih ženskih tema i vidim 99% muških komentara. Postali ste kao neke babe, večito morate vi nekom nešto da objašnjavate. Jeste žene? Niste brate. Šta onda imate da se izjašnjavate po pitanju toga što ima žena, koje su srećnije bez dece?

ime moje

pre 1 godinu

Sta reci za takve ljude? Dok nisu imali decu bili su normalni, od kad su ih dobili postali su jako osudjujuce nastrojeni a neki i veoma bezobrazni.
(Bojana, 18. mart 2023 22:59)

Tako je i meni kuma "objasnila", citirajući svoga oca, da je uspešan samo onaj čovek koji ima decu!? ?

bre

pre 1 godinu

Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.
(Edgar, 18. mart 2023 20:24)

Oni plaćaju i za tebe i tvoju decu itekako, a to što ti misliš da si svojom oplodnjom mnogo doprineo društvu govori o tvom mentalnom sklopu jako tužno.

Milica

pre 1 godinu

Bojana, sve razumem, slicno mi se desilo. Stalno neka prisila, pitanja, ruzni komentari vezano za to sto nemamo decu. I onda kada sam zatrudnela u 39toj godini , e onda su isti ti koji su komentarisali o svima koji nemaju decu da su sebicnjaci, prazni zivoti i slicno , e onda su od istih tih ljudi krenuli komentari tipa bas si nasla u 40 toj da radjas, bices ko baba tom detetu. A par meseci pre no sto sam zatrudnela je bilo komentara tipa ne znate vi sta je pravi zivot, prava vrednost i slicno. Bukvalno ako ne rodis u godinama koje one smatraju dozvoljenim, i onda si izgubljen slucaj pa makar posle rodio troje.Ograniceni ljudi, imali ili nemali decu, prosto takvi su, ni 5 toro da ih imaju nece promeniti situaciju da su ograniceni.

Limenkari

pre 1 godinu

Da bi se taj problem eliminisao, predlažem da se uvede umanjenje penzije - 50% za one ljude koji imaju samo jedno dete i 100% za one koji nemaju dece. Pa onda neka svako bira svoj put…
(ja, 18. mart 2023 21:24)

Neka svako bira?
To bi bilo isto kao kada bi rekao da ćeš jedne ubiti, a druge nećeš, pa svako neka bira.

Je l moguće da ima neko toliko plitkouman?
Moguće je, očigledno.

Ja sam svoju penziju zaradio, lično i personalno.
Nikakva solidarnost me ne interesuje. Biće mi isplaćeno ono što sam sam doprineo i kraj priče.

Prosto i jednostavno.

Ovi sa decom treba da plaćaju veće doprinose i veće poreze jer parazitiraju na tuđ račun.

Dejan

pre 1 godinu

Za mene je smisao zivota to da od svoje troje dece napravim bolje ljude nego sto sam ja!
Kad vidim da su pristojniji, uredniji, da bojlje uce, da boje govore jezike, da bolje skijaju, da vise putuju, vide vise sveta... nego sto sam ja, ja osecam da sam ispunio neku svoju zivotnu misiju.

Harry Shaved

pre 1 godinu

Osećaj sreće koji imaš zbog dece možeš da poznaješ SAMO ako imaš decu, a ne posmatrajući druge roditelje, tako da ''srećniji sam bez dece'' bi bilo, ne daj bože, da si ih izgubio, pa si sad srećniji. ''Srećniji'' može biti pretpostavka samo, nikako tvrdnja.

pera

pre 1 godinu

Slazem se. Ja vas sve ohrabrujem da nemate decu. Isto kazu i moja supruga i troje dece. Hvala sto ne proizvodite jos vise konkurencije. Zelimo vam lep i ugodan zivot. Samo vi lepo ostavite planetu nama i ne brinite nista :) Vi ne morate da brinete o buducnosti. Ima ko hoce.
(Pater Familias, 18. mart 2023 19:58)
ti i supruga ste smarači koji nemate društveni život,potpisujem

predrag slučajno sa androida

pre 1 godinu

@U mom slučaju, život licni me postoji ili postoji samo u tragovima, i to je teško prihvatiti, ali ima nešto u tome da vidim i da zagrlim svoje klince kad se probudim ujutru, ima nešto vantelesno u tome što mi prija, i to oni koji nemaju decu ne mogu razumeti i ja ih ne krivim. Svako neka živi kako voli , amen !
(Alek, 18. mart 2023 18:03)
Tako je a treba dodati i moralnu vertikalu i krvnu lozu i prezime i Slavu sto sin nasledjuje. Da ne pominjem sume i livade i oružje od pradeda. Sve to je vantelesno prelepo i nekako Srpsko.
(Superliga, 18. mart 2023 19:13)

Wtf?
Čovek je napravio jednu apsolutno nad-nacionalnu metaforu sa vantelesnim.

A ti si dao sve one 'srBske vrednosti' koje Alek ne spominje uopšte.

Koji su kompleksi u pitanju?

mile

pre 1 godinu

U Francuskoj je 60% dece rođeno van braka, u mnogim Evropskim zemljama preko 50%. Žene imaju sve veće zahteve prema izgledu i statusu muškarca koje jedva 10% muških ispunjava. Otuda one ostaju same ili u brojnim kombinacijama. Muški su ti koji više cene formu porodice.

key and peele

pre 1 godinu

Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.
(Edgar, 18. mart 2023 20:24)

напротив, ти људи највише доприносе по јединки која олаћа доприносе. ти што имаш децу кошташ систем. здравственом фонду узимаш ти и деца, социјалном исто, правите више ђубрета, тришите више воде и струје. а док ти деца не одрасту и запосле се, само ти уплаћујеш доприносе. са деуге стране, ја их исто уплаћујем али се од мог одвоји и за тебе и твоје.

математички и у сваком смислу, паразити сте ви јер сигурно не дајете колико узимате из друштвене касе а добротвор сам ја јер дајем више но што узимам

Limenkari

pre 1 godinu

I vi sada promovišete nerađanje dece jer je lakše živeti bez dece? A kako ste se vi rodili? Jeste li svesni da vas ne bi bilo da su Vaši roditelji bili tako sebični kao što ste vi sada? Pretpostavljam da vas to ne interesuje. Travel bloger, tik toker, ju tjuber.
(Vladonius, 18. mart 2023 17:51)

Kada neko ponudi iste argumente za abortus saspu ga minusima.
Šta ti je život...

Woke junk

pre 1 godinu

Šta stoji iza ove tihe kulturne promene?

Elita i njihov plan smanjenje stanovništva na zlatnu milijardu.

Ovo je samo propaganda u tu svrhu.

deki

pre 1 godinu

Da bi se taj problem eliminisao, predlažem da se uvede umanjenje penzije - 50% za one ljude koji imaju samo jedno dete i 100% za one koji nemaju dece. Pa onda neka svako bira svoj put…
(ja, 18. mart 2023 21:24)

A šta misliš da nešto malo naučiš pre nego što daš predlog? Penzioni fond ne funkcioniše kao protočni bojler nego kao štednja gde ljudi koji rade daju deo plate koji će im kasnije biti isplaćen kao penzija. Po istoj logici bi nekom isplatili samo deo štednje u banci. Jako si glup ali vrlo slobodan da daješ predloge.

samo kazem

pre 1 godinu

use i u svoje kljuse i pustite vise zene da imaju ili nemaju decu, da rade ili ne rade, da nemaju decu i ne rade, da imaju decu i rade i sve moguce kombinacije...

Bojana

pre 1 godinu

@ ajd
Tacno. Nazalost ,najveci broj ljudi nema tu sirinu da shvati da to kako neko zivi nije njegova stvar, ukoliko ga tudji nacin zivota licno ne ugrozava. Najgore je kad shvatis koliko su te neke osobe, iako se stalno pozivaju na roditeljstvo, kako ih je to oplemenilo i sl, povrsne i koliko su sustinski prazni . Meni se desilo da me je kuma otpisala, i to zato sto muz i ja nemamo dete a imamo 35 i 39 godina. Nije da nismo hteli ali za sada neuspesno, sto ne znaci da se nece desiti. Nisam tip da se zalim bilo kome, uvek kad neko pita kazem " ako i kad se desi javljam " .Ali kuma je kako je moje i vrreme mog muza u braku proticalo a deteta nije bilo, sve cesce davala otrovne komentare na racun toga kako " isprazno zivimo". Sve redje bi se ona meni prva javljala a do mene bi dolazile informacije od drugih ljudi kako me uzima u usta jer nemam dete, kako smo sebicni i sl. Vise mi cak nije ni cestitala rodjendane ni praznike, iako ja njoj jesam. I tako mic po mic i ja sam polako odustajala od tog odnosa , ne javlja se ona, necu ni ja. I eto tako vec godinu dana se nismo ni cule, ni videle. Sta reci za takve ljude? Dok nisu imali decu bili su normalni, od kad su ih dobili postali su jako osudjujuce nastrojeni a neki i veoma bezobrazni.

JusterNS

pre 1 godinu

Prijatelju ti sto pricas za penzije, svaki penzioner je tokom svog radnog veka od okvirno 40 godina, svakih mesec dana izdvajao deo plate za penziju. Tako da mu njegovu penziju ne placaju trenutno zaposleni, vec je on sam sebi to obezbedio.

deki

pre 1 godinu

Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.
(Edgar, 18. mart 2023 20:24)

Naravno ali onda bi mi sa decom trebali da ih oslobodimo svih plaćanja za škole, zdravstvo i sve ostalo što ide za našu decu. Mislim da naša deca daleko više koštaju njih nego oni nas

Ana

pre 1 godinu

@ja-ako cemo tako, onda mi koji nemamo decu da za vreme radnog odnosa placamp manje doprinose i poreze, zasto od nasih para da se skoluju vasa deca, lece, itd

Nije sve na ženama

pre 1 godinu

Srbi su se jasno izjasnili da za žene hoće isključivo manekenke sa silikonima. Nemojte prebacivati ženama što ne mogu da ispunjavaju njihove nerealne zahteve.

Brzi

pre 1 godinu

Nosu dodali da je ženama danas otežano da imaju decu. Ne može se sve stići, sve se očekuje od njih da MORAJU. Na muškarce se više ne može osloniti, a dok je žena trudna i dete malo mora imati oslonac. Jedino rospijama uspeva u tom svetu prevaranata.
(Z, 18. mart 2023 17:49)

Postoje muskarci na koje se mozes osloniti ali oni iz nekog razloga zenama u vecini slucajeva nisu zanimljivi.
Isto je i sa ženama. One koje imaju predispozicije da budu dobre majke u većini slučajeva nisu neke "ribe".
Zato je statistika takva kakva jeste.

ja

pre 1 godinu

Svako bira za sebe i nisam ja tu da osuđujem. Ali treba sagledati objektivnu realnost i stvari posmatrati materijalistički (što svakako nije strano onima koji biraju da nemaju decu, pa sam siguran da će razumeti i podržati moj predlog). Elem, penzioni fondovi u manje-više svakoj zemlji (a pogotovo u razvijenim zemljama), funkcionišu u vidu protočnog bojlera, tj. trenutni zaposleni isplaćuju penzije trenutnim penzionerima, a oslanjaju se na međugeneracijsku solidarnost i očekuju da će njima, budućim penzionerima, penzije isplaćivati budući radnici. To, u osnovi, znači da bi svaka generacija trebalo da ostavi potomstvo, da bi imao ko da im isplaćuje penzije kad više ne budu radno sposobni. Oni koji odluče da nemaju decu, faktički ostaju bez tog “socijalnog padobrana”, jer bi, u suprotnom slučaju, morala da ih izdržavaju tuđa deca. Nije fer da oni ljudi koji su se odlučili da imaju decu, i propatili (i fizički, i psihički, i finansijski) zbog toga, moraju da dele doprinose koje plaćaju njihova deca sa nekim ko je uživao ceo svoj život i u boljoj je finansijskoj situaciji. Da bi se taj problem eliminisao, predlažem da se uvede umanjenje penzije - 50% za one ljude koji imaju samo jedno dete i 100% za one koji nemaju dece. Pa onda neka svako bira svoj put…

bgd

pre 1 godinu

Svakome želim da živi kako hoće, a ne kako mora. Važno je da ne ugrožavamo jedni druge i da kao zajednica nikome ne namećemo ustaljeni šablon.

ajd

pre 1 godinu

Ne radi se o tome ko je srećniji! Niko nije srećan i ne terorišite svet nekom imaginarnom srećom. Ona je u trenucima, i nema veze ni da li imate ili nemate decu! Poenta je osećati da živite život koji ima smisao i sadržaj, da volite ljude, svoj posao, prirodu, svet oko sebe. Da li imate ili nemate decu je vaša stvar i niko ne može da se bavi time kako vam je. Pozdrav i manje mržnje!

mama koja je na ovaj svet donela dva zivota

pre 1 godinu

najbolje mi jutro kad izljubim dete pre vrtica. najveći osećaj sreće i radosti sam dozivala kad sam dobila prvo dete.

Zerg

pre 1 godinu

Ja sam proteklih godina isto razmišljao kako ne bih decu... Problem je što svi oko mene bukvalno imaju partnera i/ili decu, na pragu četrdesetih sve se ređe viđamo između sebe prijatelji i ja, izlaske da ni ne spominjem... Plašim se pomalo usamljenosti u starim danima.
(Oh šta sad, 18. mart 2023 17:54)

Ja imam 3 derišta, 13, 9 i 7 (znam glupa imena), i jedva čekam usamljenost u starim danima :D

Edgar

pre 1 godinu

Poštujem one koji ne mogu da imaju decu, ili su se zamonašili, ili su lošeg materijalnog stanja, ali ovakve osobe koje mogu a ne žele da bi ceo život posvetile sebi zaboravljaju da je neko dobar deo svog života odvojio da bi ih odgajio a da će nečija tuđa deca dobar deo svog života potrošiti da bi negovali takvu osobu kada postane teška samoj sebi. Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.

Superliga

pre 1 godinu

@U mom slučaju, život licni me postoji ili postoji samo u tragovima, i to je teško prihvatiti, ali ima nešto u tome da vidim i da zagrlim svoje klince kad se probudim ujutru, ima nešto vantelesno u tome što mi prija, i to oni koji nemaju decu ne mogu razumeti i ja ih ne krivim. Svako neka živi kako voli , amen !
(Alek, 18. mart 2023 18:03)
Tako je a treba dodati i moralnu vertikalu i krvnu lozu i prezime i Slavu sto sin nasledjuje. Da ne pominjem sume i livade i oružje od pradeda. Sve to je vantelesno prelepo i nekako Srpsko.

Ana

pre 1 godinu

Ja se nisam ostvarila kao majka, sticajem okolnosti, nisam našla muškarca sa kojim bih zasnovala porodicu. I sad mi je poštenije što nemam decu, nego da sam rodila samo zato što se to od mene očekuje.

VV

pre 1 godinu

Gde nađoste ovu sa 4 spavaće sobe da vam predstavlja žene? Većini je problem nizak standard, a ne putovanja. Neće da žive u bedi da bi kapitalistima, političarima i kriminalcima rađale robove.

rista todorović

pre 1 godinu

Niti su brak i deca za svakog niti je svako za brak i decu. Što pre to pojedinac, bez obzira na pol shvati, to bolje po njega i njegovu rodbinu i prijatelje. Ko to ne može da prihvati kod svojih prijatelja, može da produži dalje.

Pater Familias

pre 1 godinu

Slazem se. Ja vas sve ohrabrujem da nemate decu. Isto kazu i moja supruga i troje dece. Hvala sto ne proizvodite jos vise konkurencije. Zelimo vam lep i ugodan zivot. Samo vi lepo ostavite planetu nama i ne brinite nista :) Vi ne morate da brinete o buducnosti. Ima ko hoce.

Alek

pre 1 godinu

Kao neko ko ima dva klinca ,od 4 god i 10 meseci, apsolutno znam šta je haos od jutra do sutra , plus nemam pomoć roditelja ni sa jedne strane jer živim preko... zaista ne osuđujem nikoga ko nema decu , stvarno život je dosta dosta teži kada imaš decu. Ali , ovo prose...... sa putovanjima, kao da je to neki sveti gral života , je isto smorio boga. I ova što se žali da neće drugarica da joj se javi , ne kapira da drugarica ima svoje brige i priče, neće da priča o putovanjima i blogerima, ide sa decom kod drugarice koje ima decu takođe, što je najnormalnija stvar. Isto ,ovo kao imamo 4 spavaće sobe, pa koj će ti moj 4 ako nećeš decu , ne kapiram tu izjavu, tu se vidi da ima kompleks. U mom slučaju, život licni me postoji ili postoji samo u tragovima, i to je teško prihvatiti, ali ima nešto u tome da vidim i da zagrlim svoje klince kad se probudim ujutru, ima nešto vantelesno u tome što mi prija, i to oni koji nemaju decu ne mogu razumeti i ja ih ne krivim. Svako neka živi kako voli , amen !

Boban

pre 1 godinu

samo vi propagirajte sebičnost.
svet je nastao mnogo pre nas,nastaviće da funkcioniše i posle nas.
a rezultat ovakve filozofije će biti raspad zapadnog sveta,i preuzimanje istog od onih koji ne propagira ovakve stavove pojedinaca

Кришка

pre 1 godinu

Свако животно доба прати свој ритам и друштвене норме и очекивања. Чим се родимо очекује се да као беба заплачемо, покажемо да је све у реду. Да након прве године живота проходамо па потом и проговоримо. Кренемо у школу и завршимо је. После тога и средњу па факултет. Нађемо посао, партнера и заснујемо породицу. Стамбено се збринемо а од своје деце направимо људе итд. Можемо да имамо авој став до прекосутра, алу су друштвена очекивања одувек поатојала и онај који их не испуни, тај је ван колосека.

Aca

pre 1 godinu

Kada bi ja izrodio ovakvog filozofa i kad bi mogao da znam za ovakav stav osravio bi ga u surotistu jer ako nece da se muci oko deteta zasto bi ja to radio?
Takodje ako bi do toga dosao filozof kasnije svakako ne bi moglao da racuna na ono sto smo ja i moji roditelji ostavili za potomke na ovom svetu.

Vladonius

pre 1 godinu

I vi sada promovišete nerađanje dece jer je lakše živeti bez dece? A kako ste se vi rodili? Jeste li svesni da vas ne bi bilo da su Vaši roditelji bili tako sebični kao što ste vi sada? Pretpostavljam da vas to ne interesuje. Travel bloger, tik toker, ju tjuber.

Z

pre 1 godinu

Nosu dodali da je ženama danas otežano da imaju decu. Ne može se sve stići, sve se očekuje od njih da MORAJU. Na muškarce se više ne može osloniti, a dok je žena trudna i dete malo mora imati oslonac. Jedino rospijama uspeva u tom svetu prevaranata.

RIP EUsROSONG

pre 1 godinu

Individualna stvar…
Meni je žao onih koji bi da imaju decu ali ne mogu, a isto tako mi je žao i dece iz porodica sa 4..5…8…9 dece koja sva ne mogu dobiti svu brigi, pažnju i nor igračke ili sigurniju budućnost obrazovanja ili stanovanja kao porodice s jednim, dva ili tri deteta.
Mislim da je va¿no biti svestan uslova života, a onda shodno mogućnosta planirati porodičan život!
Srećno svima!!!!

Djoka

pre 1 godinu

To cice to se traži svaka vam čast. Ja to pričam već hiljadu godina kvalitet života a ne kvantitet. Ni ja nemam niti želim niti sam ikada želeo da se ostvarim kao tatko.

Oh šta sad

pre 1 godinu

Ja sam proteklih godina isto razmišljao kako ne bih decu... Problem je što svi oko mene bukvalno imaju partnera i/ili decu, na pragu četrdesetih sve se ređe viđamo između sebe prijatelji i ja, izlaske da ni ne spominjem... Plašim se pomalo usamljenosti u starim danima.

dogodine do Prizrena dogodine do Knina

pre 1 godinu

Sam krem one ,,feministicke" propagande. . . ne moras da radjas da bi bila srecna,ne moras radis da bi bila srecna,ne moras nista sto drustvo kaze.drustvo je najgore a u tradiciji ima najmanje mudrosti. . .slusaj ove pod zastavom duginih boja oni su slobodni i svevideci. . .oni znaju sta treba. . .ne treba drustvo da ti kaze oni treba da ti kazu. .

a promisliti svojom glavom i misliti na nekog drugog osim na sebe . . .to je pojam i za dugase i za normalne danas

Alek

pre 1 godinu

Kao neko ko ima dva klinca ,od 4 god i 10 meseci, apsolutno znam šta je haos od jutra do sutra , plus nemam pomoć roditelja ni sa jedne strane jer živim preko... zaista ne osuđujem nikoga ko nema decu , stvarno život je dosta dosta teži kada imaš decu. Ali , ovo prose...... sa putovanjima, kao da je to neki sveti gral života , je isto smorio boga. I ova što se žali da neće drugarica da joj se javi , ne kapira da drugarica ima svoje brige i priče, neće da priča o putovanjima i blogerima, ide sa decom kod drugarice koje ima decu takođe, što je najnormalnija stvar. Isto ,ovo kao imamo 4 spavaće sobe, pa koj će ti moj 4 ako nećeš decu , ne kapiram tu izjavu, tu se vidi da ima kompleks. U mom slučaju, život licni me postoji ili postoji samo u tragovima, i to je teško prihvatiti, ali ima nešto u tome da vidim i da zagrlim svoje klince kad se probudim ujutru, ima nešto vantelesno u tome što mi prija, i to oni koji nemaju decu ne mogu razumeti i ja ih ne krivim. Svako neka živi kako voli , amen !

Vladonius

pre 1 godinu

I vi sada promovišete nerađanje dece jer je lakše živeti bez dece? A kako ste se vi rodili? Jeste li svesni da vas ne bi bilo da su Vaši roditelji bili tako sebični kao što ste vi sada? Pretpostavljam da vas to ne interesuje. Travel bloger, tik toker, ju tjuber.

RIP EUsROSONG

pre 1 godinu

Individualna stvar…
Meni je žao onih koji bi da imaju decu ali ne mogu, a isto tako mi je žao i dece iz porodica sa 4..5…8…9 dece koja sva ne mogu dobiti svu brigi, pažnju i nor igračke ili sigurniju budućnost obrazovanja ili stanovanja kao porodice s jednim, dva ili tri deteta.
Mislim da je va¿no biti svestan uslova života, a onda shodno mogućnosta planirati porodičan život!
Srećno svima!!!!

ajd

pre 1 godinu

Ne radi se o tome ko je srećniji! Niko nije srećan i ne terorišite svet nekom imaginarnom srećom. Ona je u trenucima, i nema veze ni da li imate ili nemate decu! Poenta je osećati da živite život koji ima smisao i sadržaj, da volite ljude, svoj posao, prirodu, svet oko sebe. Da li imate ili nemate decu je vaša stvar i niko ne može da se bavi time kako vam je. Pozdrav i manje mržnje!

Ana

pre 1 godinu

Ja se nisam ostvarila kao majka, sticajem okolnosti, nisam našla muškarca sa kojim bih zasnovala porodicu. I sad mi je poštenije što nemam decu, nego da sam rodila samo zato što se to od mene očekuje.

Oh šta sad

pre 1 godinu

Ja sam proteklih godina isto razmišljao kako ne bih decu... Problem je što svi oko mene bukvalno imaju partnera i/ili decu, na pragu četrdesetih sve se ređe viđamo između sebe prijatelji i ja, izlaske da ni ne spominjem... Plašim se pomalo usamljenosti u starim danima.

Z

pre 1 godinu

Nosu dodali da je ženama danas otežano da imaju decu. Ne može se sve stići, sve se očekuje od njih da MORAJU. Na muškarce se više ne može osloniti, a dok je žena trudna i dete malo mora imati oslonac. Jedino rospijama uspeva u tom svetu prevaranata.

bgd

pre 1 godinu

Svakome želim da živi kako hoće, a ne kako mora. Važno je da ne ugrožavamo jedni druge i da kao zajednica nikome ne namećemo ustaljeni šablon.

Milica

pre 1 godinu

Bojana, sve razumem, slicno mi se desilo. Stalno neka prisila, pitanja, ruzni komentari vezano za to sto nemamo decu. I onda kada sam zatrudnela u 39toj godini , e onda su isti ti koji su komentarisali o svima koji nemaju decu da su sebicnjaci, prazni zivoti i slicno , e onda su od istih tih ljudi krenuli komentari tipa bas si nasla u 40 toj da radjas, bices ko baba tom detetu. A par meseci pre no sto sam zatrudnela je bilo komentara tipa ne znate vi sta je pravi zivot, prava vrednost i slicno. Bukvalno ako ne rodis u godinama koje one smatraju dozvoljenim, i onda si izgubljen slucaj pa makar posle rodio troje.Ograniceni ljudi, imali ili nemali decu, prosto takvi su, ni 5 toro da ih imaju nece promeniti situaciju da su ograniceni.

rista todorović

pre 1 godinu

Niti su brak i deca za svakog niti je svako za brak i decu. Što pre to pojedinac, bez obzira na pol shvati, to bolje po njega i njegovu rodbinu i prijatelje. Ko to ne može da prihvati kod svojih prijatelja, može da produži dalje.

bre

pre 1 godinu

Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.
(Edgar, 18. mart 2023 20:24)

Oni plaćaju i za tebe i tvoju decu itekako, a to što ti misliš da si svojom oplodnjom mnogo doprineo društvu govori o tvom mentalnom sklopu jako tužno.

VV

pre 1 godinu

Gde nađoste ovu sa 4 spavaće sobe da vam predstavlja žene? Većini je problem nizak standard, a ne putovanja. Neće da žive u bedi da bi kapitalistima, političarima i kriminalcima rađale robove.

dogodine do Prizrena dogodine do Knina

pre 1 godinu

Sam krem one ,,feministicke" propagande. . . ne moras da radjas da bi bila srecna,ne moras radis da bi bila srecna,ne moras nista sto drustvo kaze.drustvo je najgore a u tradiciji ima najmanje mudrosti. . .slusaj ove pod zastavom duginih boja oni su slobodni i svevideci. . .oni znaju sta treba. . .ne treba drustvo da ti kaze oni treba da ti kazu. .

a promisliti svojom glavom i misliti na nekog drugog osim na sebe . . .to je pojam i za dugase i za normalne danas

Bojana

pre 1 godinu

@ ajd
Tacno. Nazalost ,najveci broj ljudi nema tu sirinu da shvati da to kako neko zivi nije njegova stvar, ukoliko ga tudji nacin zivota licno ne ugrozava. Najgore je kad shvatis koliko su te neke osobe, iako se stalno pozivaju na roditeljstvo, kako ih je to oplemenilo i sl, povrsne i koliko su sustinski prazni . Meni se desilo da me je kuma otpisala, i to zato sto muz i ja nemamo dete a imamo 35 i 39 godina. Nije da nismo hteli ali za sada neuspesno, sto ne znaci da se nece desiti. Nisam tip da se zalim bilo kome, uvek kad neko pita kazem " ako i kad se desi javljam " .Ali kuma je kako je moje i vrreme mog muza u braku proticalo a deteta nije bilo, sve cesce davala otrovne komentare na racun toga kako " isprazno zivimo". Sve redje bi se ona meni prva javljala a do mene bi dolazile informacije od drugih ljudi kako me uzima u usta jer nemam dete, kako smo sebicni i sl. Vise mi cak nije ni cestitala rodjendane ni praznike, iako ja njoj jesam. I tako mic po mic i ja sam polako odustajala od tog odnosa , ne javlja se ona, necu ni ja. I eto tako vec godinu dana se nismo ni cule, ni videle. Sta reci za takve ljude? Dok nisu imali decu bili su normalni, od kad su ih dobili postali su jako osudjujuce nastrojeni a neki i veoma bezobrazni.

Moje ime

pre 1 godinu

Generalno mi nije jasan razlog iz koga na ovakvim vestima iz rubrike "Super žena" komentarišu isključivo muškarci. Ne samo na ovoj vesti, već i kad su bilo koje teme vezane za reprodukcijsko zdravlje, seksualno ponašanje i preference žena i sl. u pitanju. Ne razumem taj poriv naših mužjaka da večito, uvek i svuda prosto moraju da javnost obaveste o tome šta, kako i zašto misle o temama o kojima bi možda mogli - evo, ne znam - malo i da, zamislite, ćute. Imati ili nemati decu je privatna odluka žene u koju ne treba da se meša ili je komentariše niko, ni bilo koja druga žena, a kamoli muškarac. Meni kao ženi nikad ne bi palo na pamet da komentarišem, osudjujem, ismevam i sl. muškarce koji se odluče na, recimo, vazektomiju. Prosto, nisam muškarac, nemam hormonalni, fizički i biološki sklop muškarca, niti sam tako socijalizovana, pa ni ne znam iz kakvih sve razloga neki od njih donesu takvu odluku, kakve sve to nedoumice može da znači, ili pak olakšanje i osećaj slobode. Utoliko me više iritira kad otvorim članak na temu abortusa, radjanja dece ili ostalih ženskih tema i vidim 99% muških komentara. Postali ste kao neke babe, večito morate vi nekom nešto da objašnjavate. Jeste žene? Niste brate. Šta onda imate da se izjašnjavate po pitanju toga što ima žena, koje su srećnije bez dece?

Brzi

pre 1 godinu

Nosu dodali da je ženama danas otežano da imaju decu. Ne može se sve stići, sve se očekuje od njih da MORAJU. Na muškarce se više ne može osloniti, a dok je žena trudna i dete malo mora imati oslonac. Jedino rospijama uspeva u tom svetu prevaranata.
(Z, 18. mart 2023 17:49)

Postoje muskarci na koje se mozes osloniti ali oni iz nekog razloga zenama u vecini slucajeva nisu zanimljivi.
Isto je i sa ženama. One koje imaju predispozicije da budu dobre majke u većini slučajeva nisu neke "ribe".
Zato je statistika takva kakva jeste.

Dejan

pre 1 godinu

Za mene je smisao zivota to da od svoje troje dece napravim bolje ljude nego sto sam ja!
Kad vidim da su pristojniji, uredniji, da bojlje uce, da boje govore jezike, da bolje skijaju, da vise putuju, vide vise sveta... nego sto sam ja, ja osecam da sam ispunio neku svoju zivotnu misiju.

JusterNS

pre 1 godinu

Prijatelju ti sto pricas za penzije, svaki penzioner je tokom svog radnog veka od okvirno 40 godina, svakih mesec dana izdvajao deo plate za penziju. Tako da mu njegovu penziju ne placaju trenutno zaposleni, vec je on sam sebi to obezbedio.

key and peele

pre 1 godinu

Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.
(Edgar, 18. mart 2023 20:24)

напротив, ти људи највише доприносе по јединки која олаћа доприносе. ти што имаш децу кошташ систем. здравственом фонду узимаш ти и деца, социјалном исто, правите више ђубрета, тришите више воде и струје. а док ти деца не одрасту и запосле се, само ти уплаћујеш доприносе. са деуге стране, ја их исто уплаћујем али се од мог одвоји и за тебе и твоје.

математички и у сваком смислу, паразити сте ви јер сигурно не дајете колико узимате из друштвене касе а добротвор сам ја јер дајем више но што узимам

deki

pre 1 godinu

Da bi se taj problem eliminisao, predlažem da se uvede umanjenje penzije - 50% za one ljude koji imaju samo jedno dete i 100% za one koji nemaju dece. Pa onda neka svako bira svoj put…
(ja, 18. mart 2023 21:24)

A šta misliš da nešto malo naučiš pre nego što daš predlog? Penzioni fond ne funkcioniše kao protočni bojler nego kao štednja gde ljudi koji rade daju deo plate koji će im kasnije biti isplaćen kao penzija. Po istoj logici bi nekom isplatili samo deo štednje u banci. Jako si glup ali vrlo slobodan da daješ predloge.

Кришка

pre 1 godinu

Свако животно доба прати свој ритам и друштвене норме и очекивања. Чим се родимо очекује се да као беба заплачемо, покажемо да је све у реду. Да након прве године живота проходамо па потом и проговоримо. Кренемо у школу и завршимо је. После тога и средњу па факултет. Нађемо посао, партнера и заснујемо породицу. Стамбено се збринемо а од своје деце направимо људе итд. Можемо да имамо авој став до прекосутра, алу су друштвена очекивања одувек поатојала и онај који их не испуни, тај је ван колосека.

deki

pre 1 godinu

Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.
(Edgar, 18. mart 2023 20:24)

Naravno ali onda bi mi sa decom trebali da ih oslobodimo svih plaćanja za škole, zdravstvo i sve ostalo što ide za našu decu. Mislim da naša deca daleko više koštaju njih nego oni nas

pera

pre 1 godinu

Slazem se. Ja vas sve ohrabrujem da nemate decu. Isto kazu i moja supruga i troje dece. Hvala sto ne proizvodite jos vise konkurencije. Zelimo vam lep i ugodan zivot. Samo vi lepo ostavite planetu nama i ne brinite nista :) Vi ne morate da brinete o buducnosti. Ima ko hoce.
(Pater Familias, 18. mart 2023 19:58)
ti i supruga ste smarači koji nemate društveni život,potpisujem

Limenkari

pre 1 godinu

Da bi se taj problem eliminisao, predlažem da se uvede umanjenje penzije - 50% za one ljude koji imaju samo jedno dete i 100% za one koji nemaju dece. Pa onda neka svako bira svoj put…
(ja, 18. mart 2023 21:24)

Neka svako bira?
To bi bilo isto kao kada bi rekao da ćeš jedne ubiti, a druge nećeš, pa svako neka bira.

Je l moguće da ima neko toliko plitkouman?
Moguće je, očigledno.

Ja sam svoju penziju zaradio, lično i personalno.
Nikakva solidarnost me ne interesuje. Biće mi isplaćeno ono što sam sam doprineo i kraj priče.

Prosto i jednostavno.

Ovi sa decom treba da plaćaju veće doprinose i veće poreze jer parazitiraju na tuđ račun.

samo kazem

pre 1 godinu

use i u svoje kljuse i pustite vise zene da imaju ili nemaju decu, da rade ili ne rade, da nemaju decu i ne rade, da imaju decu i rade i sve moguce kombinacije...

ime moje

pre 1 godinu

Sta reci za takve ljude? Dok nisu imali decu bili su normalni, od kad su ih dobili postali su jako osudjujuce nastrojeni a neki i veoma bezobrazni.
(Bojana, 18. mart 2023 22:59)

Tako je i meni kuma "objasnila", citirajući svoga oca, da je uspešan samo onaj čovek koji ima decu!? ?

Sanja

pre 1 godinu

@ bojana
Slicno se meni desilo. I dan danas mi nije jasno zasto je drugaricu ugrozavalo sto ja nemam decu a ona ima. Bila sam najbolja prijateljica, i da joj budem rame za plakanje i da joj pricuvam itd ,ali eto to sto nemam dete prema njoj mene diskvalifikuje da ona meni bude prijateljica i da se druzimo.

Ana

pre 1 godinu

@ja-ako cemo tako, onda mi koji nemamo decu da za vreme radnog odnosa placamp manje doprinose i poreze, zasto od nasih para da se skoluju vasa deca, lece, itd

mile

pre 1 godinu

U Francuskoj je 60% dece rođeno van braka, u mnogim Evropskim zemljama preko 50%. Žene imaju sve veće zahteve prema izgledu i statusu muškarca koje jedva 10% muških ispunjava. Otuda one ostaju same ili u brojnim kombinacijama. Muški su ti koji više cene formu porodice.

Zerg

pre 1 godinu

Ja sam proteklih godina isto razmišljao kako ne bih decu... Problem je što svi oko mene bukvalno imaju partnera i/ili decu, na pragu četrdesetih sve se ređe viđamo između sebe prijatelji i ja, izlaske da ni ne spominjem... Plašim se pomalo usamljenosti u starim danima.
(Oh šta sad, 18. mart 2023 17:54)

Ja imam 3 derišta, 13, 9 i 7 (znam glupa imena), i jedva čekam usamljenost u starim danima :D

mama koja je na ovaj svet donela dva zivota

pre 1 godinu

najbolje mi jutro kad izljubim dete pre vrtica. najveći osećaj sreće i radosti sam dozivala kad sam dobila prvo dete.

Nije sve na ženama

pre 1 godinu

Srbi su se jasno izjasnili da za žene hoće isključivo manekenke sa silikonima. Nemojte prebacivati ženama što ne mogu da ispunjavaju njihove nerealne zahteve.

Harry Shaved

pre 1 godinu

Osećaj sreće koji imaš zbog dece možeš da poznaješ SAMO ako imaš decu, a ne posmatrajući druge roditelje, tako da ''srećniji sam bez dece'' bi bilo, ne daj bože, da si ih izgubio, pa si sad srećniji. ''Srećniji'' može biti pretpostavka samo, nikako tvrdnja.

Maja

pre 1 godinu

Ja ne mogu da imam dece, posle brojnih pokusaja. Ne znam zasto ali jako mi tesko padaju komentari kako su ljudi bez dece nesrecni ,nisu spoznali pravu ljubav i bice usamljeni u starosti. Nas zalite jer ne mozemo a one koji nece osidjujete. Po vama, jedini smisao zivota su deca.. malo vise empatije u odnosu prema nama koji ne mozemo ili necemo nije na odmet. Hvala.

Boban

pre 1 godinu

samo vi propagirajte sebičnost.
svet je nastao mnogo pre nas,nastaviće da funkcioniše i posle nas.
a rezultat ovakve filozofije će biti raspad zapadnog sveta,i preuzimanje istog od onih koji ne propagira ovakve stavove pojedinaca

Pater Familias

pre 1 godinu

Slazem se. Ja vas sve ohrabrujem da nemate decu. Isto kazu i moja supruga i troje dece. Hvala sto ne proizvodite jos vise konkurencije. Zelimo vam lep i ugodan zivot. Samo vi lepo ostavite planetu nama i ne brinite nista :) Vi ne morate da brinete o buducnosti. Ima ko hoce.

Djoka

pre 1 godinu

To cice to se traži svaka vam čast. Ja to pričam već hiljadu godina kvalitet života a ne kvantitet. Ni ja nemam niti želim niti sam ikada želeo da se ostvarim kao tatko.

predrag slučajno sa androida

pre 1 godinu

@U mom slučaju, život licni me postoji ili postoji samo u tragovima, i to je teško prihvatiti, ali ima nešto u tome da vidim i da zagrlim svoje klince kad se probudim ujutru, ima nešto vantelesno u tome što mi prija, i to oni koji nemaju decu ne mogu razumeti i ja ih ne krivim. Svako neka živi kako voli , amen !
(Alek, 18. mart 2023 18:03)
Tako je a treba dodati i moralnu vertikalu i krvnu lozu i prezime i Slavu sto sin nasledjuje. Da ne pominjem sume i livade i oružje od pradeda. Sve to je vantelesno prelepo i nekako Srpsko.
(Superliga, 18. mart 2023 19:13)

Wtf?
Čovek je napravio jednu apsolutno nad-nacionalnu metaforu sa vantelesnim.

A ti si dao sve one 'srBske vrednosti' koje Alek ne spominje uopšte.

Koji su kompleksi u pitanju?

Mik

pre 1 godinu

Ljudi koji imaju decu zavide ovima bez dece. Zavide im na slobodi i u vecini slucajeva komotnijem i udobnijem zivotu koji vode. Vecina njih postaju roditelji jer se to od njih ocekuje i jer su popustili pod suptilnim pritiskom okoline da to urade.

Edgar

pre 1 godinu

Poštujem one koji ne mogu da imaju decu, ili su se zamonašili, ili su lošeg materijalnog stanja, ali ovakve osobe koje mogu a ne žele da bi ceo život posvetile sebi zaboravljaju da je neko dobar deo svog života odvojio da bi ih odgajio a da će nečija tuđa deca dobar deo svog života potrošiti da bi negovali takvu osobu kada postane teška samoj sebi. Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.

Limenkari

pre 1 godinu

I vi sada promovišete nerađanje dece jer je lakše živeti bez dece? A kako ste se vi rodili? Jeste li svesni da vas ne bi bilo da su Vaši roditelji bili tako sebični kao što ste vi sada? Pretpostavljam da vas to ne interesuje. Travel bloger, tik toker, ju tjuber.
(Vladonius, 18. mart 2023 17:51)

Kada neko ponudi iste argumente za abortus saspu ga minusima.
Šta ti je život...

Woke junk

pre 1 godinu

Šta stoji iza ove tihe kulturne promene?

Elita i njihov plan smanjenje stanovništva na zlatnu milijardu.

Ovo je samo propaganda u tu svrhu.

Maja

pre 1 godinu

Bitno je da se u tekstovima i komentarima okrivljuju samo žene. Daleko bilo da se pojavi tekst o muskarcima koji su odlucili da ne zele decu i da komentatori pljuju malo po njima. Jer naravno, sva krivica je na zenama.

Aca

pre 1 godinu

Kada bi ja izrodio ovakvog filozofa i kad bi mogao da znam za ovakav stav osravio bi ga u surotistu jer ako nece da se muci oko deteta zasto bi ja to radio?
Takodje ako bi do toga dosao filozof kasnije svakako ne bi moglao da racuna na ono sto smo ja i moji roditelji ostavili za potomke na ovom svetu.

ja

pre 1 godinu

Svako bira za sebe i nisam ja tu da osuđujem. Ali treba sagledati objektivnu realnost i stvari posmatrati materijalistički (što svakako nije strano onima koji biraju da nemaju decu, pa sam siguran da će razumeti i podržati moj predlog). Elem, penzioni fondovi u manje-više svakoj zemlji (a pogotovo u razvijenim zemljama), funkcionišu u vidu protočnog bojlera, tj. trenutni zaposleni isplaćuju penzije trenutnim penzionerima, a oslanjaju se na međugeneracijsku solidarnost i očekuju da će njima, budućim penzionerima, penzije isplaćivati budući radnici. To, u osnovi, znači da bi svaka generacija trebalo da ostavi potomstvo, da bi imao ko da im isplaćuje penzije kad više ne budu radno sposobni. Oni koji odluče da nemaju decu, faktički ostaju bez tog “socijalnog padobrana”, jer bi, u suprotnom slučaju, morala da ih izdržavaju tuđa deca. Nije fer da oni ljudi koji su se odlučili da imaju decu, i propatili (i fizički, i psihički, i finansijski) zbog toga, moraju da dele doprinose koje plaćaju njihova deca sa nekim ko je uživao ceo svoj život i u boljoj je finansijskoj situaciji. Da bi se taj problem eliminisao, predlažem da se uvede umanjenje penzije - 50% za one ljude koji imaju samo jedno dete i 100% za one koji nemaju dece. Pa onda neka svako bira svoj put…

Ana

pre 1 godinu

@Grga-neki od nas nikada nisu imali nikoga na koga mogu da se oslone, tako da nam je svejedno da li ce nam neko pomoci kada budemo bili stari. Ti sto imaju decu da bi imali koga u starosti ce se jako razocarati. Vecina ima decu iz sebicnih razloga. I da, zavide onima koji nemaju decu.

Čačanin

pre 1 godinu

Imam dvoje dece i iz te perspektive mogu da kažem sledeće: i imati, i nemati decu ima svoje velike prednosti i mane, i svakomima pravo da se odluči koji put bira i da uživa u prednostima tog puta, odnosno nosi se sa manama istog. Sa druge strane planete je pretrpana i nije neophodno da svi imaju potomstvo, ali one zemlje koji bi stvaranje potomstva htele da stimulišu, imaju na raspolaganju gomilu instrumenata za to, počevši od poreske politike, pa na dalje...

Superliga

pre 1 godinu

@U mom slučaju, život licni me postoji ili postoji samo u tragovima, i to je teško prihvatiti, ali ima nešto u tome da vidim i da zagrlim svoje klince kad se probudim ujutru, ima nešto vantelesno u tome što mi prija, i to oni koji nemaju decu ne mogu razumeti i ja ih ne krivim. Svako neka živi kako voli , amen !
(Alek, 18. mart 2023 18:03)
Tako je a treba dodati i moralnu vertikalu i krvnu lozu i prezime i Slavu sto sin nasledjuje. Da ne pominjem sume i livade i oružje od pradeda. Sve to je vantelesno prelepo i nekako Srpsko.

verkana

pre 1 godinu

@Dejane,tvoja misija je bila puna para.Ni danas svi nemaju novca da imaju takvu misiju.Rodjena sam brzo posle drugog rata ,vladala je teska nemastina osobito u Bgd.Samo 20 meseci posle mene moj brat.Tata ubrzo morao u vojsku 2 god.Kako je bilo nasoj majci nahraniti nas na tackice,samoj.Da ne duzim posle rata je bilo mnoooogo dece.Shvatila sam sta je svima njima bila zabava u onom bombardovanju i strasno mi je.Koliko ih je ostalo bez oca u sremskom frontu i sve druge.Danas radjaju jer imaju majke da one opet budu majke i ponosne babe a cerke uzivaju jer dodju na gotovo.I imaju jos para odozgo.Lako je danas mnogim da se diče ali pitam vas,jeste li sigurni.da ce vas oni cuvati i pomagati.u starosti?Ne mozete biti.Nema ugovora za to.Ova tema nije dobra ni za koga.Neka pozive babe i dede sa penzijama zauvek.Bravo vama koji ste sami ostvarili misije.Zivot pise svakakve price.

Nina

pre 1 godinu

@ puskomitraljez
Nije tacno.Masa muskaraca ne zeli i ne planira decu pre 37-8 godine, neki tek zele posle 40 te. Onda naravno bude problem sto ne zele zenu svojih godina jer se boje da ona nece moci lako zatrudneti, ja jure one mladje 10- 15 godina..I naravno da te od 23 nece te od 40 a ni one nece decu bar do 28 godine. Tako da nije da je samo do zena.

Pitanja pitanja...

pre 1 godinu

A kako znaju da su srecnije sto nemaju decu?
(#OBJAVITE KOMENTAR#, 19. mart 2023 00:10)

A kako ove što imaju znaju da su srećnije nego da ih nisu imale u tim godinama?

vlasta74

pre 1 godinu

Poznajem nekoliko žena koje su odlučile da nemaju decu. Nikada ih nisam pitao za razlog, ne tiče me se. Kada sam dobio decu i moj se život promenio. Nisam imao vremena za svoje hirove, hobije, izlaske. Praktično taj momački život se ugasio. Napravila se distanca sa prijateljima koji nemaju decu i to mi je jasno. Ali sada, kada su deca malo starija i samostalnija sve mi je lakše i lepše. Sećam se lepih trenutaka koje sam imao sa svojim roditeljima i pokušavam da ih omogućim svojoj deci, da i oni osete tu radost. Tada sam i ja sretan. Sada se i ne sećam kako je bilo pre dece. Drugačiji je život i ima puno više obaveza. Ne osuđujem ljude koji ne žele decu, samo mi je žao što propuštaju i lepe stvari koje porodica nosi. Sutra, kada budu ostarili, niko im se neće naći da im pomogne, biće usamljeni, nezadovoljni, mudrost stiže sa godinama.

žarko

pre 1 godinu

Stvar je vrlo prosta : društvo u kom se više umire nego što se rađa će nestati. Ne znam da li je to pravedno, da li tako treba ili ne, da li pojedinac treba da misli o svima i za sve ili samo o sebi i za sebe, ali je tako.

okvaldo

pre 1 godinu

ja mislim da Majka Priroda (Bog, kako ko hoće) mora da ima način da reguliše broj ljudi na zemlji koji je jako puno porastao. Usadiš ženama da je cimanje imati decu i problem je u nekom budućem trenutku rešen.

Grga

pre 1 godinu

Sve je ok bez dece u 40,50,donekle i u 60-tim godinama,kasnije dodju bolesti i shvatite da nema ko da vas odvede kod lekara,nema ko da vas doceka kad izadjete iz bolnice.... a onda je kasno.
Covek se jedino na porodicu moze osloniti u teskim trenucima...

Mislimdaklepostojim

pre 1 godinu

Jedna je stvar ne moći dobiti djecu bioloskim putem, a sasvim druga ne željeti.
Nek radi kako ko hoće, ali ove sto ne žele djecu vidjeće pod stare dana koliko su bile pametne.
Nek pripreme dosta hrane za mačke, trebaće im.

Puškomitraljez

pre 1 godinu

Bitno je da se u tekstovima i komentarima okrivljuju samo žene. Daleko bilo da se pojavi tekst o muskarcima koji su odlucili da ne zele decu i da komentatori pljuju malo po njima. Jer naravno, sva krivica je na zenama.
(Maja, 19. mart 2023 09:47)

Žene biraju da li će, kada, i s kim imati porodicu.
Gotovo pola današnje muške populacije nema, niti će imati potomke, niti ih je imalo kroz istoriju, a isto je slučaj samo za oko 20 posto žena.

Nema deljenja krivice, niti je bilo ko KRIV.
Žene su prosto tako odlučile.

Tina

pre 1 godinu

Planeta zemlja je prepuna debila nesposovnih da I pored svog vecinskog broja se izbori za bolji zivot budicih generacija. I sad ovi bez dece treba da se sekiraju sto nisu deo tog cirkusa. Onaj ko se izbori sam za svoje mesto u ovom ludom svetu, nema strah ni od cega, pa ni od starosti I ne ocekuje tudju pomoc. Ako imas decu uzivaj, a ako nemas svakako jos vise uzivas ..nisi u braku jer moras I nemas dodatnih funansijskih problema, nisi se zapustio i nisi zapustio partnera.

ja

pre 1 godinu

Svako bira za sebe i nisam ja tu da osuđujem. Ali treba sagledati objektivnu realnost i stvari posmatrati materijalistički (što svakako nije strano onima koji biraju da nemaju decu, pa sam siguran da će razumeti i podržati moj predlog). Elem, penzioni fondovi u manje-više svakoj zemlji (a pogotovo u razvijenim zemljama), funkcionišu u vidu protočnog bojlera, tj. trenutni zaposleni isplaćuju penzije trenutnim penzionerima, a oslanjaju se na međugeneracijsku solidarnost i očekuju da će njima, budućim penzionerima, penzije isplaćivati budući radnici. To, u osnovi, znači da bi svaka generacija trebalo da ostavi potomstvo, da bi imao ko da im isplaćuje penzije kad više ne budu radno sposobni. Oni koji odluče da nemaju decu, faktički ostaju bez tog “socijalnog padobrana”, jer bi, u suprotnom slučaju, morala da ih izdržavaju tuđa deca. Nije fer da oni ljudi koji su se odlučili da imaju decu, i propatili (i fizički, i psihički, i finansijski) zbog toga, moraju da dele doprinose koje plaćaju njihova deca sa nekim ko je uživao ceo svoj život i u boljoj je finansijskoj situaciji. Da bi se taj problem eliminisao, predlažem da se uvede umanjenje penzije - 50% za one ljude koji imaju samo jedno dete i 100% za one koji nemaju dece. Pa onda neka svako bira svoj put…

Edgar

pre 1 godinu

Poštujem one koji ne mogu da imaju decu, ili su se zamonašili, ili su lošeg materijalnog stanja, ali ovakve osobe koje mogu a ne žele da bi ceo život posvetile sebi zaboravljaju da je neko dobar deo svog života odvojio da bi ih odgajio a da će nečija tuđa deca dobar deo svog života potrošiti da bi negovali takvu osobu kada postane teška samoj sebi. Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.

Vladonius

pre 1 godinu

I vi sada promovišete nerađanje dece jer je lakše živeti bez dece? A kako ste se vi rodili? Jeste li svesni da vas ne bi bilo da su Vaši roditelji bili tako sebični kao što ste vi sada? Pretpostavljam da vas to ne interesuje. Travel bloger, tik toker, ju tjuber.

Pater Familias

pre 1 godinu

Slazem se. Ja vas sve ohrabrujem da nemate decu. Isto kazu i moja supruga i troje dece. Hvala sto ne proizvodite jos vise konkurencije. Zelimo vam lep i ugodan zivot. Samo vi lepo ostavite planetu nama i ne brinite nista :) Vi ne morate da brinete o buducnosti. Ima ko hoce.

Superliga

pre 1 godinu

@U mom slučaju, život licni me postoji ili postoji samo u tragovima, i to je teško prihvatiti, ali ima nešto u tome da vidim i da zagrlim svoje klince kad se probudim ujutru, ima nešto vantelesno u tome što mi prija, i to oni koji nemaju decu ne mogu razumeti i ja ih ne krivim. Svako neka živi kako voli , amen !
(Alek, 18. mart 2023 18:03)
Tako je a treba dodati i moralnu vertikalu i krvnu lozu i prezime i Slavu sto sin nasledjuje. Da ne pominjem sume i livade i oružje od pradeda. Sve to je vantelesno prelepo i nekako Srpsko.

dogodine do Prizrena dogodine do Knina

pre 1 godinu

Sam krem one ,,feministicke" propagande. . . ne moras da radjas da bi bila srecna,ne moras radis da bi bila srecna,ne moras nista sto drustvo kaze.drustvo je najgore a u tradiciji ima najmanje mudrosti. . .slusaj ove pod zastavom duginih boja oni su slobodni i svevideci. . .oni znaju sta treba. . .ne treba drustvo da ti kaze oni treba da ti kazu. .

a promisliti svojom glavom i misliti na nekog drugog osim na sebe . . .to je pojam i za dugase i za normalne danas

Djoka

pre 1 godinu

To cice to se traži svaka vam čast. Ja to pričam već hiljadu godina kvalitet života a ne kvantitet. Ni ja nemam niti želim niti sam ikada želeo da se ostvarim kao tatko.

Aca

pre 1 godinu

Kada bi ja izrodio ovakvog filozofa i kad bi mogao da znam za ovakav stav osravio bi ga u surotistu jer ako nece da se muci oko deteta zasto bi ja to radio?
Takodje ako bi do toga dosao filozof kasnije svakako ne bi moglao da racuna na ono sto smo ja i moji roditelji ostavili za potomke na ovom svetu.

Кришка

pre 1 godinu

Свако животно доба прати свој ритам и друштвене норме и очекивања. Чим се родимо очекује се да као беба заплачемо, покажемо да је све у реду. Да након прве године живота проходамо па потом и проговоримо. Кренемо у школу и завршимо је. После тога и средњу па факултет. Нађемо посао, партнера и заснујемо породицу. Стамбено се збринемо а од своје деце направимо људе итд. Можемо да имамо авој став до прекосутра, алу су друштвена очекивања одувек поатојала и онај који их не испуни, тај је ван колосека.

Mislimdaklepostojim

pre 1 godinu

Jedna je stvar ne moći dobiti djecu bioloskim putem, a sasvim druga ne željeti.
Nek radi kako ko hoće, ali ove sto ne žele djecu vidjeće pod stare dana koliko su bile pametne.
Nek pripreme dosta hrane za mačke, trebaće im.

pera

pre 1 godinu

Slazem se. Ja vas sve ohrabrujem da nemate decu. Isto kazu i moja supruga i troje dece. Hvala sto ne proizvodite jos vise konkurencije. Zelimo vam lep i ugodan zivot. Samo vi lepo ostavite planetu nama i ne brinite nista :) Vi ne morate da brinete o buducnosti. Ima ko hoce.
(Pater Familias, 18. mart 2023 19:58)
ti i supruga ste smarači koji nemate društveni život,potpisujem

Limenkari

pre 1 godinu

Da bi se taj problem eliminisao, predlažem da se uvede umanjenje penzije - 50% za one ljude koji imaju samo jedno dete i 100% za one koji nemaju dece. Pa onda neka svako bira svoj put…
(ja, 18. mart 2023 21:24)

Neka svako bira?
To bi bilo isto kao kada bi rekao da ćeš jedne ubiti, a druge nećeš, pa svako neka bira.

Je l moguće da ima neko toliko plitkouman?
Moguće je, očigledno.

Ja sam svoju penziju zaradio, lično i personalno.
Nikakva solidarnost me ne interesuje. Biće mi isplaćeno ono što sam sam doprineo i kraj priče.

Prosto i jednostavno.

Ovi sa decom treba da plaćaju veće doprinose i veće poreze jer parazitiraju na tuđ račun.

Woke junk

pre 1 godinu

Šta stoji iza ove tihe kulturne promene?

Elita i njihov plan smanjenje stanovništva na zlatnu milijardu.

Ovo je samo propaganda u tu svrhu.

Boban

pre 1 godinu

samo vi propagirajte sebičnost.
svet je nastao mnogo pre nas,nastaviće da funkcioniše i posle nas.
a rezultat ovakve filozofije će biti raspad zapadnog sveta,i preuzimanje istog od onih koji ne propagira ovakve stavove pojedinaca

Grga

pre 1 godinu

Sve je ok bez dece u 40,50,donekle i u 60-tim godinama,kasnije dodju bolesti i shvatite da nema ko da vas odvede kod lekara,nema ko da vas doceka kad izadjete iz bolnice.... a onda je kasno.
Covek se jedino na porodicu moze osloniti u teskim trenucima...

Moje ime

pre 1 godinu

Generalno mi nije jasan razlog iz koga na ovakvim vestima iz rubrike "Super žena" komentarišu isključivo muškarci. Ne samo na ovoj vesti, već i kad su bilo koje teme vezane za reprodukcijsko zdravlje, seksualno ponašanje i preference žena i sl. u pitanju. Ne razumem taj poriv naših mužjaka da večito, uvek i svuda prosto moraju da javnost obaveste o tome šta, kako i zašto misle o temama o kojima bi možda mogli - evo, ne znam - malo i da, zamislite, ćute. Imati ili nemati decu je privatna odluka žene u koju ne treba da se meša ili je komentariše niko, ni bilo koja druga žena, a kamoli muškarac. Meni kao ženi nikad ne bi palo na pamet da komentarišem, osudjujem, ismevam i sl. muškarce koji se odluče na, recimo, vazektomiju. Prosto, nisam muškarac, nemam hormonalni, fizički i biološki sklop muškarca, niti sam tako socijalizovana, pa ni ne znam iz kakvih sve razloga neki od njih donesu takvu odluku, kakve sve to nedoumice može da znači, ili pak olakšanje i osećaj slobode. Utoliko me više iritira kad otvorim članak na temu abortusa, radjanja dece ili ostalih ženskih tema i vidim 99% muških komentara. Postali ste kao neke babe, večito morate vi nekom nešto da objašnjavate. Jeste žene? Niste brate. Šta onda imate da se izjašnjavate po pitanju toga što ima žena, koje su srećnije bez dece?

Z

pre 1 godinu

Nosu dodali da je ženama danas otežano da imaju decu. Ne može se sve stići, sve se očekuje od njih da MORAJU. Na muškarce se više ne može osloniti, a dok je žena trudna i dete malo mora imati oslonac. Jedino rospijama uspeva u tom svetu prevaranata.

vlasta74

pre 1 godinu

Poznajem nekoliko žena koje su odlučile da nemaju decu. Nikada ih nisam pitao za razlog, ne tiče me se. Kada sam dobio decu i moj se život promenio. Nisam imao vremena za svoje hirove, hobije, izlaske. Praktično taj momački život se ugasio. Napravila se distanca sa prijateljima koji nemaju decu i to mi je jasno. Ali sada, kada su deca malo starija i samostalnija sve mi je lakše i lepše. Sećam se lepih trenutaka koje sam imao sa svojim roditeljima i pokušavam da ih omogućim svojoj deci, da i oni osete tu radost. Tada sam i ja sretan. Sada se i ne sećam kako je bilo pre dece. Drugačiji je život i ima puno više obaveza. Ne osuđujem ljude koji ne žele decu, samo mi je žao što propuštaju i lepe stvari koje porodica nosi. Sutra, kada budu ostarili, niko im se neće naći da im pomogne, biće usamljeni, nezadovoljni, mudrost stiže sa godinama.

mile

pre 1 godinu

U Francuskoj je 60% dece rođeno van braka, u mnogim Evropskim zemljama preko 50%. Žene imaju sve veće zahteve prema izgledu i statusu muškarca koje jedva 10% muških ispunjava. Otuda one ostaju same ili u brojnim kombinacijama. Muški su ti koji više cene formu porodice.

mama koja je na ovaj svet donela dva zivota

pre 1 godinu

najbolje mi jutro kad izljubim dete pre vrtica. najveći osećaj sreće i radosti sam dozivala kad sam dobila prvo dete.

Harry Shaved

pre 1 godinu

Osećaj sreće koji imaš zbog dece možeš da poznaješ SAMO ako imaš decu, a ne posmatrajući druge roditelje, tako da ''srećniji sam bez dece'' bi bilo, ne daj bože, da si ih izgubio, pa si sad srećniji. ''Srećniji'' može biti pretpostavka samo, nikako tvrdnja.

Alek

pre 1 godinu

Kao neko ko ima dva klinca ,od 4 god i 10 meseci, apsolutno znam šta je haos od jutra do sutra , plus nemam pomoć roditelja ni sa jedne strane jer živim preko... zaista ne osuđujem nikoga ko nema decu , stvarno život je dosta dosta teži kada imaš decu. Ali , ovo prose...... sa putovanjima, kao da je to neki sveti gral života , je isto smorio boga. I ova što se žali da neće drugarica da joj se javi , ne kapira da drugarica ima svoje brige i priče, neće da priča o putovanjima i blogerima, ide sa decom kod drugarice koje ima decu takođe, što je najnormalnija stvar. Isto ,ovo kao imamo 4 spavaće sobe, pa koj će ti moj 4 ako nećeš decu , ne kapiram tu izjavu, tu se vidi da ima kompleks. U mom slučaju, život licni me postoji ili postoji samo u tragovima, i to je teško prihvatiti, ali ima nešto u tome da vidim i da zagrlim svoje klince kad se probudim ujutru, ima nešto vantelesno u tome što mi prija, i to oni koji nemaju decu ne mogu razumeti i ja ih ne krivim. Svako neka živi kako voli , amen !

key and peele

pre 1 godinu

Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.
(Edgar, 18. mart 2023 20:24)

напротив, ти људи највише доприносе по јединки која олаћа доприносе. ти што имаш децу кошташ систем. здравственом фонду узимаш ти и деца, социјалном исто, правите више ђубрета, тришите више воде и струје. а док ти деца не одрасту и запосле се, само ти уплаћујеш доприносе. са деуге стране, ја их исто уплаћујем али се од мог одвоји и за тебе и твоје.

математички и у сваком смислу, паразити сте ви јер сигурно не дајете колико узимате из друштвене касе а добротвор сам ја јер дајем више но што узимам

Oh šta sad

pre 1 godinu

Ja sam proteklih godina isto razmišljao kako ne bih decu... Problem je što svi oko mene bukvalno imaju partnera i/ili decu, na pragu četrdesetih sve se ređe viđamo između sebe prijatelji i ja, izlaske da ni ne spominjem... Plašim se pomalo usamljenosti u starim danima.

Nije sve na ženama

pre 1 godinu

Srbi su se jasno izjasnili da za žene hoće isključivo manekenke sa silikonima. Nemojte prebacivati ženama što ne mogu da ispunjavaju njihove nerealne zahteve.

bre

pre 1 godinu

Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.
(Edgar, 18. mart 2023 20:24)

Oni plaćaju i za tebe i tvoju decu itekako, a to što ti misliš da si svojom oplodnjom mnogo doprineo društvu govori o tvom mentalnom sklopu jako tužno.

Dejan

pre 1 godinu

Za mene je smisao zivota to da od svoje troje dece napravim bolje ljude nego sto sam ja!
Kad vidim da su pristojniji, uredniji, da bojlje uce, da boje govore jezike, da bolje skijaju, da vise putuju, vide vise sveta... nego sto sam ja, ja osecam da sam ispunio neku svoju zivotnu misiju.

Ana

pre 1 godinu

@ja-ako cemo tako, onda mi koji nemamo decu da za vreme radnog odnosa placamp manje doprinose i poreze, zasto od nasih para da se skoluju vasa deca, lece, itd

okvaldo

pre 1 godinu

ja mislim da Majka Priroda (Bog, kako ko hoće) mora da ima način da reguliše broj ljudi na zemlji koji je jako puno porastao. Usadiš ženama da je cimanje imati decu i problem je u nekom budućem trenutku rešen.

Zerg

pre 1 godinu

Ja sam proteklih godina isto razmišljao kako ne bih decu... Problem je što svi oko mene bukvalno imaju partnera i/ili decu, na pragu četrdesetih sve se ređe viđamo između sebe prijatelji i ja, izlaske da ni ne spominjem... Plašim se pomalo usamljenosti u starim danima.
(Oh šta sad, 18. mart 2023 17:54)

Ja imam 3 derišta, 13, 9 i 7 (znam glupa imena), i jedva čekam usamljenost u starim danima :D

žarko

pre 1 godinu

Stvar je vrlo prosta : društvo u kom se više umire nego što se rađa će nestati. Ne znam da li je to pravedno, da li tako treba ili ne, da li pojedinac treba da misli o svima i za sve ili samo o sebi i za sebe, ali je tako.

RIP EUsROSONG

pre 1 godinu

Individualna stvar…
Meni je žao onih koji bi da imaju decu ali ne mogu, a isto tako mi je žao i dece iz porodica sa 4..5…8…9 dece koja sva ne mogu dobiti svu brigi, pažnju i nor igračke ili sigurniju budućnost obrazovanja ili stanovanja kao porodice s jednim, dva ili tri deteta.
Mislim da je va¿no biti svestan uslova života, a onda shodno mogućnosta planirati porodičan život!
Srećno svima!!!!

predrag slučajno sa androida

pre 1 godinu

@U mom slučaju, život licni me postoji ili postoji samo u tragovima, i to je teško prihvatiti, ali ima nešto u tome da vidim i da zagrlim svoje klince kad se probudim ujutru, ima nešto vantelesno u tome što mi prija, i to oni koji nemaju decu ne mogu razumeti i ja ih ne krivim. Svako neka živi kako voli , amen !
(Alek, 18. mart 2023 18:03)
Tako je a treba dodati i moralnu vertikalu i krvnu lozu i prezime i Slavu sto sin nasledjuje. Da ne pominjem sume i livade i oružje od pradeda. Sve to je vantelesno prelepo i nekako Srpsko.
(Superliga, 18. mart 2023 19:13)

Wtf?
Čovek je napravio jednu apsolutno nad-nacionalnu metaforu sa vantelesnim.

A ti si dao sve one 'srBske vrednosti' koje Alek ne spominje uopšte.

Koji su kompleksi u pitanju?

Brzi

pre 1 godinu

Nosu dodali da je ženama danas otežano da imaju decu. Ne može se sve stići, sve se očekuje od njih da MORAJU. Na muškarce se više ne može osloniti, a dok je žena trudna i dete malo mora imati oslonac. Jedino rospijama uspeva u tom svetu prevaranata.
(Z, 18. mart 2023 17:49)

Postoje muskarci na koje se mozes osloniti ali oni iz nekog razloga zenama u vecini slucajeva nisu zanimljivi.
Isto je i sa ženama. One koje imaju predispozicije da budu dobre majke u većini slučajeva nisu neke "ribe".
Zato je statistika takva kakva jeste.

JusterNS

pre 1 godinu

Prijatelju ti sto pricas za penzije, svaki penzioner je tokom svog radnog veka od okvirno 40 godina, svakih mesec dana izdvajao deo plate za penziju. Tako da mu njegovu penziju ne placaju trenutno zaposleni, vec je on sam sebi to obezbedio.

ime moje

pre 1 godinu

Sta reci za takve ljude? Dok nisu imali decu bili su normalni, od kad su ih dobili postali su jako osudjujuce nastrojeni a neki i veoma bezobrazni.
(Bojana, 18. mart 2023 22:59)

Tako je i meni kuma "objasnila", citirajući svoga oca, da je uspešan samo onaj čovek koji ima decu!? ?

Puškomitraljez

pre 1 godinu

Bitno je da se u tekstovima i komentarima okrivljuju samo žene. Daleko bilo da se pojavi tekst o muskarcima koji su odlucili da ne zele decu i da komentatori pljuju malo po njima. Jer naravno, sva krivica je na zenama.
(Maja, 19. mart 2023 09:47)

Žene biraju da li će, kada, i s kim imati porodicu.
Gotovo pola današnje muške populacije nema, niti će imati potomke, niti ih je imalo kroz istoriju, a isto je slučaj samo za oko 20 posto žena.

Nema deljenja krivice, niti je bilo ko KRIV.
Žene su prosto tako odlučile.

deki

pre 1 godinu

Da bi se taj problem eliminisao, predlažem da se uvede umanjenje penzije - 50% za one ljude koji imaju samo jedno dete i 100% za one koji nemaju dece. Pa onda neka svako bira svoj put…
(ja, 18. mart 2023 21:24)

A šta misliš da nešto malo naučiš pre nego što daš predlog? Penzioni fond ne funkcioniše kao protočni bojler nego kao štednja gde ljudi koji rade daju deo plate koji će im kasnije biti isplaćen kao penzija. Po istoj logici bi nekom isplatili samo deo štednje u banci. Jako si glup ali vrlo slobodan da daješ predloge.

Bojana

pre 1 godinu

@ ajd
Tacno. Nazalost ,najveci broj ljudi nema tu sirinu da shvati da to kako neko zivi nije njegova stvar, ukoliko ga tudji nacin zivota licno ne ugrozava. Najgore je kad shvatis koliko su te neke osobe, iako se stalno pozivaju na roditeljstvo, kako ih je to oplemenilo i sl, povrsne i koliko su sustinski prazni . Meni se desilo da me je kuma otpisala, i to zato sto muz i ja nemamo dete a imamo 35 i 39 godina. Nije da nismo hteli ali za sada neuspesno, sto ne znaci da se nece desiti. Nisam tip da se zalim bilo kome, uvek kad neko pita kazem " ako i kad se desi javljam " .Ali kuma je kako je moje i vrreme mog muza u braku proticalo a deteta nije bilo, sve cesce davala otrovne komentare na racun toga kako " isprazno zivimo". Sve redje bi se ona meni prva javljala a do mene bi dolazile informacije od drugih ljudi kako me uzima u usta jer nemam dete, kako smo sebicni i sl. Vise mi cak nije ni cestitala rodjendane ni praznike, iako ja njoj jesam. I tako mic po mic i ja sam polako odustajala od tog odnosa , ne javlja se ona, necu ni ja. I eto tako vec godinu dana se nismo ni cule, ni videle. Sta reci za takve ljude? Dok nisu imali decu bili su normalni, od kad su ih dobili postali su jako osudjujuce nastrojeni a neki i veoma bezobrazni.

Sanja

pre 1 godinu

@ bojana
Slicno se meni desilo. I dan danas mi nije jasno zasto je drugaricu ugrozavalo sto ja nemam decu a ona ima. Bila sam najbolja prijateljica, i da joj budem rame za plakanje i da joj pricuvam itd ,ali eto to sto nemam dete prema njoj mene diskvalifikuje da ona meni bude prijateljica i da se druzimo.

Ana

pre 1 godinu

Ja se nisam ostvarila kao majka, sticajem okolnosti, nisam našla muškarca sa kojim bih zasnovala porodicu. I sad mi je poštenije što nemam decu, nego da sam rodila samo zato što se to od mene očekuje.

Mik

pre 1 godinu

Ljudi koji imaju decu zavide ovima bez dece. Zavide im na slobodi i u vecini slucajeva komotnijem i udobnijem zivotu koji vode. Vecina njih postaju roditelji jer se to od njih ocekuje i jer su popustili pod suptilnim pritiskom okoline da to urade.

deki

pre 1 godinu

Zato bi bilo lepo da takvi plaćaju duplo zdravstvene i druge usluge socijalne zaštite jer relativno malo doprinose društvu a mnogo koštaju.
(Edgar, 18. mart 2023 20:24)

Naravno ali onda bi mi sa decom trebali da ih oslobodimo svih plaćanja za škole, zdravstvo i sve ostalo što ide za našu decu. Mislim da naša deca daleko više koštaju njih nego oni nas

Milica

pre 1 godinu

Bojana, sve razumem, slicno mi se desilo. Stalno neka prisila, pitanja, ruzni komentari vezano za to sto nemamo decu. I onda kada sam zatrudnela u 39toj godini , e onda su isti ti koji su komentarisali o svima koji nemaju decu da su sebicnjaci, prazni zivoti i slicno , e onda su od istih tih ljudi krenuli komentari tipa bas si nasla u 40 toj da radjas, bices ko baba tom detetu. A par meseci pre no sto sam zatrudnela je bilo komentara tipa ne znate vi sta je pravi zivot, prava vrednost i slicno. Bukvalno ako ne rodis u godinama koje one smatraju dozvoljenim, i onda si izgubljen slucaj pa makar posle rodio troje.Ograniceni ljudi, imali ili nemali decu, prosto takvi su, ni 5 toro da ih imaju nece promeniti situaciju da su ograniceni.

VV

pre 1 godinu

Gde nađoste ovu sa 4 spavaće sobe da vam predstavlja žene? Većini je problem nizak standard, a ne putovanja. Neće da žive u bedi da bi kapitalistima, političarima i kriminalcima rađale robove.

Ana

pre 1 godinu

@Grga-neki od nas nikada nisu imali nikoga na koga mogu da se oslone, tako da nam je svejedno da li ce nam neko pomoci kada budemo bili stari. Ti sto imaju decu da bi imali koga u starosti ce se jako razocarati. Vecina ima decu iz sebicnih razloga. I da, zavide onima koji nemaju decu.

Limenkari

pre 1 godinu

I vi sada promovišete nerađanje dece jer je lakše živeti bez dece? A kako ste se vi rodili? Jeste li svesni da vas ne bi bilo da su Vaši roditelji bili tako sebični kao što ste vi sada? Pretpostavljam da vas to ne interesuje. Travel bloger, tik toker, ju tjuber.
(Vladonius, 18. mart 2023 17:51)

Kada neko ponudi iste argumente za abortus saspu ga minusima.
Šta ti je život...

samo kazem

pre 1 godinu

use i u svoje kljuse i pustite vise zene da imaju ili nemaju decu, da rade ili ne rade, da nemaju decu i ne rade, da imaju decu i rade i sve moguce kombinacije...

ajd

pre 1 godinu

Ne radi se o tome ko je srećniji! Niko nije srećan i ne terorišite svet nekom imaginarnom srećom. Ona je u trenucima, i nema veze ni da li imate ili nemate decu! Poenta je osećati da živite život koji ima smisao i sadržaj, da volite ljude, svoj posao, prirodu, svet oko sebe. Da li imate ili nemate decu je vaša stvar i niko ne može da se bavi time kako vam je. Pozdrav i manje mržnje!

bgd

pre 1 godinu

Svakome želim da živi kako hoće, a ne kako mora. Važno je da ne ugrožavamo jedni druge i da kao zajednica nikome ne namećemo ustaljeni šablon.

Maja

pre 1 godinu

Ja ne mogu da imam dece, posle brojnih pokusaja. Ne znam zasto ali jako mi tesko padaju komentari kako su ljudi bez dece nesrecni ,nisu spoznali pravu ljubav i bice usamljeni u starosti. Nas zalite jer ne mozemo a one koji nece osidjujete. Po vama, jedini smisao zivota su deca.. malo vise empatije u odnosu prema nama koji ne mozemo ili necemo nije na odmet. Hvala.

Pitanja pitanja...

pre 1 godinu

A kako znaju da su srecnije sto nemaju decu?
(#OBJAVITE KOMENTAR#, 19. mart 2023 00:10)

A kako ove što imaju znaju da su srećnije nego da ih nisu imale u tim godinama?

Nina

pre 1 godinu

@ puskomitraljez
Nije tacno.Masa muskaraca ne zeli i ne planira decu pre 37-8 godine, neki tek zele posle 40 te. Onda naravno bude problem sto ne zele zenu svojih godina jer se boje da ona nece moci lako zatrudneti, ja jure one mladje 10- 15 godina..I naravno da te od 23 nece te od 40 a ni one nece decu bar do 28 godine. Tako da nije da je samo do zena.

Maja

pre 1 godinu

Bitno je da se u tekstovima i komentarima okrivljuju samo žene. Daleko bilo da se pojavi tekst o muskarcima koji su odlucili da ne zele decu i da komentatori pljuju malo po njima. Jer naravno, sva krivica je na zenama.

rista todorović

pre 1 godinu

Niti su brak i deca za svakog niti je svako za brak i decu. Što pre to pojedinac, bez obzira na pol shvati, to bolje po njega i njegovu rodbinu i prijatelje. Ko to ne može da prihvati kod svojih prijatelja, može da produži dalje.

verkana

pre 1 godinu

@Dejane,tvoja misija je bila puna para.Ni danas svi nemaju novca da imaju takvu misiju.Rodjena sam brzo posle drugog rata ,vladala je teska nemastina osobito u Bgd.Samo 20 meseci posle mene moj brat.Tata ubrzo morao u vojsku 2 god.Kako je bilo nasoj majci nahraniti nas na tackice,samoj.Da ne duzim posle rata je bilo mnoooogo dece.Shvatila sam sta je svima njima bila zabava u onom bombardovanju i strasno mi je.Koliko ih je ostalo bez oca u sremskom frontu i sve druge.Danas radjaju jer imaju majke da one opet budu majke i ponosne babe a cerke uzivaju jer dodju na gotovo.I imaju jos para odozgo.Lako je danas mnogim da se diče ali pitam vas,jeste li sigurni.da ce vas oni cuvati i pomagati.u starosti?Ne mozete biti.Nema ugovora za to.Ova tema nije dobra ni za koga.Neka pozive babe i dede sa penzijama zauvek.Bravo vama koji ste sami ostvarili misije.Zivot pise svakakve price.

Čačanin

pre 1 godinu

Imam dvoje dece i iz te perspektive mogu da kažem sledeće: i imati, i nemati decu ima svoje velike prednosti i mane, i svakomima pravo da se odluči koji put bira i da uživa u prednostima tog puta, odnosno nosi se sa manama istog. Sa druge strane planete je pretrpana i nije neophodno da svi imaju potomstvo, ali one zemlje koji bi stvaranje potomstva htele da stimulišu, imaju na raspolaganju gomilu instrumenata za to, počevši od poreske politike, pa na dalje...

Tina

pre 1 godinu

Planeta zemlja je prepuna debila nesposovnih da I pored svog vecinskog broja se izbori za bolji zivot budicih generacija. I sad ovi bez dece treba da se sekiraju sto nisu deo tog cirkusa. Onaj ko se izbori sam za svoje mesto u ovom ludom svetu, nema strah ni od cega, pa ni od starosti I ne ocekuje tudju pomoc. Ako imas decu uzivaj, a ako nemas svakako jos vise uzivas ..nisi u braku jer moras I nemas dodatnih funansijskih problema, nisi se zapustio i nisi zapustio partnera.