Sve nedoumice oko novog zakona: Hoće li roditelji smeti da "lupe dete po guzi"?

Utorak, 01.06.2021.

11:09

Izvor: TV Prva

Sve nedoumice oko novog zakona: Hoæe li roditelji smeti da "lupe dete po guzi"? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

48 Komentari

Sortiraj po:

Народ

pre 2 godine

@bojan-Ја бих се прво информисала о том Западу(имате све на јутјубу)да видите колико су морални и шта мисли обичан народ. Држава тј. НВО мисли да деца од 3 до 6 треба да уче о гејевима и самозадовољавању у вртићу... Није све са Запада добро,чак 90% ствари није...Мени у Србији једино сметају пар ствари које мислим да су последица комунизма и да нас то уништава.. Од тих пар ствари је потпуна оперисаност од одговорности према сопственом животу а овамо тражимо неки бољи живот.. Пс. Знам психологе и психијатре који запостављају своју децу..

B

pre 2 godine

Decu ne treba tuci. Ne treba zakonom zabranjivati roditeljima da tuku decu.
Nek mi obozavatelji decijih i svih ostalih prava objasne ovo: skoro svuda u svetu, policija nosi vatreno oruzje, napunjeno i spremno za upotrebu. Ipak, oni pucaju vrlo retko i jos redje nekog ubiju. Zasto onda nose oruzje? Drugi primer: sve drzave imaju vojsku. Zasto? Sto lepo ne sednu pa ne rasprave probleme?
Odgovor je vrlo jednostavan: potrebna je kredibilna pretnja da bi se necije ponasanje kontrolisalo. Revolver na opasacu policajca, vojna sila i mogucnost da te roditelj istuce su kredibilna pretnja. Potrebno je pricati, objasniti, a pre svega shvatiti sta dete zeli, sta ne voli, cega se boji, stidi, pa raditi s njim. Valja prepoznati situacije u kojima se deca ponasaju narocito neprihvatljivo, npr. imaju izlive besa, pa takve situacije izbegavati ili razobliciti, da se ne ponasaju tako.
Moja cerka ce ovog meseca napuniti 20. Mnogo puta sam joj zapretio da cu je istuci, a ona bi me uvek pogledala tako milo i rekla: "Neces", a nakon toga bi promenila ponasanje koje mi je neprihvatljivo, pa je nikad nisam udario. Da je znala da su moje pretnje samo prazna prica, mozda bi bilo drugacije, ali hajde sad ti to objasni "pravasima". Jednom i samo jednom je pokusala da nesto postigne kroz izliv besa, ali smo supruga i ja nasli nacin da joj objasnimo da to ne radi i nikad vise to nije radila.
Sa vise dece je verovatno teze, a ako roditelji ne odvajaju glavu od ekrana, onda je nemoguce...

Kikilišur

pre 2 godine

Dobro,razumno i poslušno dete nikada neće dobiti batine. Nas je 3 brata a samo su mene lešili. Druga dvojica su bili poslušni i dobri pa nije ni bilo potrebe za batinama. Bio sam lud,priznajem :-)
Tačka.

Marijana

pre 2 godine

Deca ne pričaju, bulje u ekrane. Vaspitno zapuštena, roditelji ih ignorišu. Svaki pedagog i psiholog vidi decu, disfunkcionalnu. Ali nisu deca kriva šta oni znaju, sem onog što ih roditelj nauči, ili ne nauči. Bes, nasilje, agresija, to ih uče. Neće oni motati kablove, što reče jedan, ali biće uspešni delikventi, zatvorenici, starlete, itd.. Čak i kablove da moraš moraš imati razvijene radne navike, a ni to nemaju.

Marijana

pre 2 godine

Situacija na trambolini, devojčica 4 godine, kaže da neće da se igra sa dečkom od 4 godine. Iz čijih je to usta izašlo. Dete od 4.godine, iz majčinih. Rekoh zašto ne želiš sa njim da se igraš. Kaže, a pri tom digla glavu prekrstila ruke, ne želim. Ja šokirana.

Samo primećujem

pre 2 godine

U Australiji nije dozvoljeno naravno fizički da kažnjavate decu,
ali zato na TV-u ide reklama, kapi za decu, stavite im u sok, čaj, vodu,
šta već piju, lepo se deca komiraju i to je kao u redu???
Opet, kod nas kažu, dok se "petokraka" ne vidi na zadnjici deteta, nema ništa.
Gledajući moje klince (7 i 8 god), 95% uporne priče (demokratije), 5% bude lupanja čvrga i malo po glavi (strahovlade),sve se nadam da će da ispadnu neki dobri ljudi... mada kada vidim kako druga deca... možda i treba da ih vaspitavam da budu samoživa, svojeglava, bezobrazna...

Milanche

pre 2 godine

Samo neka se igraju sa Srbijom dok postoji, 53.000 odnese bela kuga, 50.000 im emigrira svake godine. Ovim idiotizmima od zakona ćete mlade sigurno zadržati i podstaći da radjaju decu. Zemlja vam nestaje, a vi se zajebavate sa kretenskim zakonima koji apsolutno nisu primenjivi na balkanski mentalitet. Pitajte prvog psihijatra šta ste postigli dosad kopirajući zapadne zakone.

x man

pre 2 godine

Нисам против лагане ћушке по гузи, тек да се детету скрене пажња на озбиљност ситуације. Међутим, због огромног броја породичних насилника који не разликују ћушку од “одваљивања бубрега”, у потпуности прихватам законско регулисање “васпитавања” деце на овај начин.
(c i t i z e n, 1. jun 2021 12:51

Hoce dete Iphone 20 npr.ti mu kazes ne moze,on ode u sobu udari glavom od zid,izađe mu modrica i prijavite te za nasilno ponasanje,a ti dokazi da nisi to uradio,i tako svaki put kada nesto trazi!
Deca su na sve spremna ako im se dozvoli,a sa ovim zakonom tek ce da bude problema...

Bojan

pre 2 godine

Al najaci su mi ovi kako ce nas unistiti zapad i njihove vrednosti. Jel imate bar malo mozga? Zapad koji je bogatiji i ekonomski i moralno i u svakom drugom smislu ce unistit nas koji urlicemo, gadjamo jabuku zoljom na svadbi, bijemom rodjenu majku i oca? HALOOOO, mozga bez. Odite nekad do Austrije, Nemacke, SLovenije da vidite kako roditelji provode vreme sa decom. Svaba sa sinom se penje na najvisi vrh alpa, Srbenda sipa detetu od 5 godina pivcugu jer "mora na vreme da se nauci" i posle kuka na sve i svakoga. Jos jednom HALOOOO

Bojan

pre 2 godine

"Niko se više ne boji ćaće i matere, tu leži problem zašto su nam deca takva kakva jesu... Sad se promovišu neke "evropske" vrednosti, LGBT i ostala sr..nja... Planski se uništava porodica pričom o nekim tobože pravima deteta... Pa prijatelju ta batina je iznedrila normalne ljude(naše roditelje, bake i deke), ok svugde ima neki kukolj... A šta je ovo danas kad su na delu te "vrednosti"? Uništena i devastirana vera, porodica, kultura...niko se više ne boji oca i majke!!! Pomozi Bože na šta će buduće (de) generacije da liče...
(cZe, 1. jun 2021 13:06)"

Da, da, bas ste izrasli u uspesne i ostvarene ljude, toliko uspesne da motate kablove za 300evra i trcite po vaucere od 3000 dinara....

V for Vendetta

pre 2 godine

zamolio bih te stručnjake da lepo objasne detetu od recimo 18 meseci da je opasno gurati prste u šteker za struju, i da na drumu idu auti koji mogu da ih udare i ubiju ako istrčavaju na put... hvala na opširnom i slikovotpm odgovoru kako to uraditi.

Bojan

pre 2 godine

"Nedaj boze da zadjete u srz problema a to su farma, parovi, instagram, nedostatak kvalutetnog decijeg obrazovnog programa itd itd. A ne ulazite u problem jer ovaj sund donosi novac i samo vam je svima novac bitan i to je realnost koju necete da prihvatite
(Mare, 1. jun 2021 14:22)"

A inace tv se sam upali i pusti Farmnu, mislim ne daj Boze da uzmes daljinski i ugasis to pa posvetis detetu paznje, tipa odete u setnju, ili NE DAJ BOZE voznju biciklom..pu, pu daleko bilo.

Bojan

pre 2 godine

Nasilje je dokaz mentalne nemoci i ogranicenosti, da prevedem komentatorima sto je neko gluplji to je agresivniji. Vidim da se mnogi brinu kako ce da vaspitaju decu bez batina, to samo pokazuje koliko su ograniceni i nesposobni da rese problem komunikacijom. Na kraju to je vidljivo i na ulici, za svaku sitnicu se krece u svadju, viku, raspravu, tucu..odraz naseg primitivizma a bogami i niskog IQ-a.

Zlatko

pre 2 godine

Jedna stvar je mlatiti dok ne poplavi a druga stvar je jedna vaspitna, naravno ne po glavi. Oduzeli su prava prosvetnim radnicima, sada oduzimaju prava roditeljima. Kakve će generacije dece izrasti? Pre desetak godina, u vreme uvođenja pojma "dečja prava", radeći na rekreativnim nastavama, nakon dolaska grupe, šetnje i upoznavanja sa određenim pravilima devojčica mi je rekla "imamo mi naša dečja prava." Moj odgovor je u šali glasio "nemate, ovde ta prava ne važe." To je bilo pre desetak godina. Šta će tek biti za 10-ak godina? Odgovori dece prema roditeljima će biti "baš me briga, ne možeš mi ništa." Kad to isto ponove učitelju u školi, pa roditelju kod kuće, šta će od njih ispasti? Deca moraju da poštoju autoritet roditelja i nastavnika i moraju od nečega da imaju strah. Ne strah da će biti bijena do pojave modrica, već strah od nečega, strah od granice šta se sme a šta se ne sme. Deca treba da imaju sva moguća prava, slažem se, ali ne smeš da daješ ta prava rušeći autoritet i prava osoba koja treba tu decu da izvedu na pravi put.

lilith

pre 2 godine

da, dete ce se smiriti ako dobije batine. lepse ce se ponasati i vise ce slusati ali ne zato sto tako zeli vec zato sto se boji. pa ce u buducnosti da ima anksioznost svaki put kada pozeli da uradi nesto po sopstvenom nahodjenju sto je mozda u suprotnosti sa roditeljevim vrednostima. pa ce da zivi zivot bez elana i sa puno straha a uradio je sve kako treba. u tezim slucajevima,gde su u pitanju teske fizicke kazne, dete nece pomisliti da roditelj gresi vec ce misliti da je ono pogresno pa ce kroz zivot ici otudjen, depresivan i pun stida i mrznje prema sebi.
slazem se da je disciplina potrebna u vaspitavanju ali postoje mnogo bolji nacini i pristupi tome. batine ce napraviti poslusno i vaspitano dete ali je jako velika cena koju ce dusa da plati zbog te rane traume od ruke onoga ko bi trebao da ga cuva.

Mile

pre 2 godine

Dobijem keca na kontrolnom pa me oleši nastavnik i još mi kaže da mora ćale da mi dođe u šklolu. Onda me kod kuće oleši ćale jer mora da crveni pred nastavnikom. I da vidiš posle kako briljiram na kontrolnom.

živo blato

pre 2 godine

Uvozimo sa Zapada neke nebitne gluposti koje su uz to još i u potpunom neskladu sa našim mentalitetom i tradicijom, a ne uvozimo ono što je najbitnije - slobodne medije, nezavisno sudstvo, efikasnu borbu protiv korupcije i kriminala...A i kako ćemo kad su nam korupcija i nepotizam endemske pojave. Nema političara koji nije pozapošljavao užu i širu porodicu, kumove i prijatelje, pa još svima nameštao razne posliće, uvoze, izvoze, ugovore sa državnim preduzećima, javne nabavke, namešteni tenderi...Jao, teško smo mi blato i to ćemo i ostati.

Mare

pre 2 godine

Nedaj boze da zadjete u srz problema a to su farma, parovi, instagram, nedostatak kvalutetnog decijeg obrazovnog programa itd itd. A ne ulazite u problem jer ovaj sund donosi novac i samo vam je svima novac bitan i to je realnost koju necete da prihvatite

cZe

pre 2 godine

Niko se više ne boji ćaće i matere, tu leži problem zašto su nam deca takva kakva jesu... Sad se promovišu neke "evropske" vrednosti, LGBT i ostala sr..nja... Planski se uništava porodica pričom o nekim tobože pravima deteta... Pa prijatelju ta batina je iznedrila normalne ljude(naše roditelje, bake i deke), ok svugde ima neki kukolj... A šta je ovo danas kad su na delu te "vrednosti"? Uništena i devastirana vera, porodica, kultura...niko se više ne boji oca i majke!!! Pomozi Bože na šta će buduće (de) generacije da liče...

Kosta

pre 2 godine

@Cane

Metode "podmićivanja" su najgore jer decu učite da za sve što urade moraju dobiti nagradu. U početku su to uvek sitnice , ali vremenom su sve zahtevniji.Kada ne dobiju ono što žele postaju agresivni i nasilni.
Zagrljaj, poljubac, lepa reč...osmeh,igra....ali i kritika, povišen ton pa i poneka ćuška u krajnjem slučaju su sastavni deo vaspitanja.

deda

pre 2 godine

@Cane
lepo si rekao da nemas decu, vidi se po komentaru..nemas pojma prikane koliko je tesko odgajiti valjanog coveka, do pete sta si uradio uradio si, a onda pocinju drasticni uticaji druge dece, vaspitacica, televizihe, okruzenja uopste i sa time se treba izboriti..jedini nacin je da ih naucis da sto obecas - bice, da se ne raspravljas ko je prvi poceo, da ne kontriras zeni ako ih grdi, a vrlo bitno da ponesto jednostavno ne primetis pa posle to kroz pricu o nekom i necijem detetu proguraj..

tutlo

pre 2 godine

Najgore je kad deca negde okasne,neku noc je baka Bosiljka zvala policiju kaze brine se deca joj nisu došla kuci a kasno pa je policija pita koliko su stari,veli baka pa eto,Dragiša je 69 a Ljubiša 67,dobro bako,trazicemo,ne brini :)

goran

pre 2 godine

Ajd što su me roditelji znali premlatiti. Pre je bilo normalno da neka žena pazi nas nekoliko iz komšiluka dok se igramo.Pa kad dohvati svoje,ako mi nastavimo sa haosom, dobijemo i mi. Nije se pitalo zašto je ona to uradila, nego šta smo skrivili.

Cane

pre 2 godine

Nemam decu, ali imam bratanicu koja me slusa svaki put kada donesem bombone jer zna to da ako uradi odredjenu stvar, da ce ih jesti. Nazalost, metod ucene kod cece uspeva vrlo dobro kao i kod nas starijih... Cak sta vise, bila je sa drugaricom i jedna je rekla da ce da jede corbu a druga ne. Onda sam rekao, ako obe budete jele corbu, dobicete bombone. Najbolje je dati lopticu njima i odgovornost prebaciti na njih jer tako sistem resava samog sebe da se ponasa onako kako valja...

mozaks

pre 2 godine

deca su odraz roditelja.
ako.nisi.u stanju da vaspitavas detezto.pokazuje da ti nisi jos sazreo.nije.sve u batini,udarcima.postoji i rec blaga,ostra,nezna.kada detetu usadis u glavu da si.autoritet,i da mora da te ooatuje da i ce gledati da te izvede na oravi put zivota,sto ne znaci da nemas prava da iskazes svoj stav,tad asi delimicno.uspeo u vaspitavanju,her i odrastao covek gresi,ali je bitan odnos da te rodjeno dete postuje,i ako primi cusku ili po dupetu,tada treba da shvati da je presao granicu.sve pre toga cesto.je vec problem.primao jesam batine i samare retko i ne zalim zbog njih,ali danasnji rositelji na zalost bitniji im.je mobilni i kako izgledaju ispred ogledala ili u drustvu iapred stola.punim nekog mesa,nego da pogledaju svoje rodjeno dete dali zudi za njihovim.pogledom ili je ostavljeno da se igra neke igrice na mobilnom.koji sa cenom.prevazila.vrednost njihove mesecne plate.za takve je batina potrebna i to debela,koja se zbog neke demokratije i orava deteta koju je isti taj zapad doveo do.ludila i besnila.spostvene porodice,a mi je obwrucke.prihvatamo kao neke moderne tekovine,smao d anebi zaostajali,neovisno dali je to dobro ili ne ali je bitno biti u korak sa savremenim svetom.

pera

pre 2 godine

Odgovorno tvrdim iz ličnog iskustva... Da me roditelji nisu tukli ko vola u kupusu bio bi neki kriminalac, narkoman, bednik prve klase(zadnje klase)!!!
Sad radim, imam svoj stan(kupljen mojim novcem bez ičije pomoći) i jedva čekam porodicu da zasnujem!
Nekoj deci se ne može drugačije saterati iz d....ta u glavu(ja sam jedan od tih)!
Opet u familiji imam sebi suštu suprotnost, brat od ujaka koji je od 14 godina sam o sebi brinuo i ima isto koliko ja uspeha!(NIKAD NIJE DOBIO BATINE) Prosto takav je karakter, i da nije imao roditelje bio bi savršen momak!
Negov rodjeni brat je uvek bio problematičan i više od mene, tukli ga, kažnavali i više od mene... Evo ga sad ima porodicu radi ko crv dva posla, perfektan čovek... Za primer svima!
NE VERUJEM DA BI OD NAS TROJICE BILO NEŠTO DOBRO DA NIJE BATINA IZ RAJA IZAŠLA... jedan bi uspeo verovatno...druga dvojica bi bili ološ!

Ja

pre 2 godine

Učiteljima uzeše batinu pa u školama haos! Deca tuku profesore. Vršnjačko nasilke u porastu. Deci niko ne može ništa. Sad ni roditelji ne smeju da ih popreko pogledaju. Ko će sad da vaspita decu. Molim te sine nemoj da guraš prst u šteker! Ali samo tihim tonom.
Preterivati nikad nije dobro. Kako u jednu tako i u drugu stranu!
Obično ti koji pišu zakone imaju jedno ili još češće ni jedno dete pa se razumeju ko Mara...Oni će ovo što sam napisao i razumeti pogrešno pa i tako komentarisati. A mi sa više dece treba da damo otkaze i da ne mrdamo od dece da bi ih zamolili svaki put kad hoće da naprave neku glupost. A onda će nam oduzeti decu jer nemamo sa čim da ih izdržavamo.
Ma nosite se......

c i t i z e n

pre 2 godine

Нисам против лагане ћушке по гузи, тек да се детету скрене пажња на озбиљност ситуације. Међутим, због огромног броја породичних насилника који не разликују ћушку од “одваљивања бубрега”, у потпуности прихватам законско регулисање “васпитавања” деце на овај начин.

slučajni prolaznik

pre 2 godine

Roditelj sam, i potpuno mi je neverovatno da odrasla osiba ne ume da izađe na kraj sa nekim ko ima dve, pet ili sedam godina bez udaranja.
Ako su vam deca bahata, nepodnošljiva, neposlušna, nedokazana ili šta već, to samo govori da su nesretna, da ih niste vaspitali i da u porodici nemaju zdrav uzor za normalno ponašanje. Dakle, radite pre svega na sebi, pročitajte knjige o vaspitavanju dece i neće ni vama biti nimalo jasno zašto bi iko imao potrebu da udari dvogodišnje dete.
(Bggg, 01. jun 2021 11:42)

Baš su naše babe i dede vaspitavali svoju decu po knjigama, nisu imali vremena ni u školu da idu pa su od njih napravili ljude! A danas zbog tih knjiga i novih stručnjaka deca ne znaju ni dobar dan da kažu!!!

Ivan

pre 2 godine

Kako je krenula prica oko ovoga, vidim da su deca sve pristojnija, ne prave probleme, postuju starije.. Ne kazem da treba da se dete mlati od batina, ali iskreno mi se s*re od prica roditelja kako oni nece da tuku decu, nego resavaju sve pricom. I onda odem kod takvih u goste, kad tamo isarani zidovi, deca se gadjaju igrackama...
Naravno, prvo ide prica, a ako to ne upali, lupanje po zadnjici nece da ih osakati...

SthlmSrb

pre 2 godine

Ja živim u jednoj od tih 64 zemlje od pre 6 godina i mogu vam reći da je jako teško ispoštovati zakone. Veliki sam protivnik kažnjavanja dece primenom fizičke sile! Dolazim iz patrijarhalne porodice gde sam i sam dobijao batine i tako bio vaspitavan tako da to je veliki razlog zašto želim sve da rešim pričom tj kažnjavanja drugačijim metodama. I sad posle takvog mog stava mene moje dete prijavi da je dobio po guzi( dobio je od majke). I naravno odmah socijalno pa razgovori, ispitivanja procene i sve na kraju ispadne ok. A moglo je da ode u suprotnom smeru i da nam oduzmu to dete. Sve u svemu, teško je da se čovek menja pogotovo ako živiš u jednom društvu i sistemu 40 godina.
Usput ovde je zabranjeno i dranje/vikanje na dete.

Bggg

pre 2 godine

Roditelj sam, i potpuno mi je neverovatno da odrasla osiba ne ume da izađe na kraj sa nekim ko ima dve, pet ili sedam godina bez udaranja.
Ako su vam deca bahata, nepodnošljiva, neposlušna, nedokazana ili šta već, to samo govori da su nesretna, da ih niste vaspitali i da u porodici nemaju zdrav uzor za normalno ponašanje. Dakle, radite pre svega na sebi, pročitajte knjige o vaspitavanju dece i neće ni vama biti nimalo jasno zašto bi iko imao potrebu da udari dvogodišnje dete.

stefanidis

pre 2 godine

Moj otac me nikad nije udario. Ali sam oduvek imao strah, pretio mi ukoliko me vidi sa cigarom i slično, da će da me oleši. Imao je autoritet! I majka možda dva puta, ni ne mogu tačno da se setim. Ali poenta je svakako, kada detetu daš slobodu postaće bezobrazno i neće poštovati roditelje.
Nema razgovora sa njima, to nisu zreli ljudi da bi shvatili mnoge stvari.
Jer sledeći put kad ja ne budem bio zadovoljan trenutnom vlašću, nemoj policija da me bije. Nego neka izađu da razgovaramo.

Ivan

pre 2 godine

Kako je krenula prica oko ovoga, vidim da su deca sve pristojnija, ne prave probleme, postuju starije.. Ne kazem da treba da se dete mlati od batina, ali iskreno mi se s*re od prica roditelja kako oni nece da tuku decu, nego resavaju sve pricom. I onda odem kod takvih u goste, kad tamo isarani zidovi, deca se gadjaju igrackama...
Naravno, prvo ide prica, a ako to ne upali, lupanje po zadnjici nece da ih osakati...

stefanidis

pre 2 godine

Moj otac me nikad nije udario. Ali sam oduvek imao strah, pretio mi ukoliko me vidi sa cigarom i slično, da će da me oleši. Imao je autoritet! I majka možda dva puta, ni ne mogu tačno da se setim. Ali poenta je svakako, kada detetu daš slobodu postaće bezobrazno i neće poštovati roditelje.
Nema razgovora sa njima, to nisu zreli ljudi da bi shvatili mnoge stvari.
Jer sledeći put kad ja ne budem bio zadovoljan trenutnom vlašću, nemoj policija da me bije. Nego neka izađu da razgovaramo.

slučajni prolaznik

pre 2 godine

Roditelj sam, i potpuno mi je neverovatno da odrasla osiba ne ume da izađe na kraj sa nekim ko ima dve, pet ili sedam godina bez udaranja.
Ako su vam deca bahata, nepodnošljiva, neposlušna, nedokazana ili šta već, to samo govori da su nesretna, da ih niste vaspitali i da u porodici nemaju zdrav uzor za normalno ponašanje. Dakle, radite pre svega na sebi, pročitajte knjige o vaspitavanju dece i neće ni vama biti nimalo jasno zašto bi iko imao potrebu da udari dvogodišnje dete.
(Bggg, 01. jun 2021 11:42)

Baš su naše babe i dede vaspitavali svoju decu po knjigama, nisu imali vremena ni u školu da idu pa su od njih napravili ljude! A danas zbog tih knjiga i novih stručnjaka deca ne znaju ni dobar dan da kažu!!!

Ja

pre 2 godine

Učiteljima uzeše batinu pa u školama haos! Deca tuku profesore. Vršnjačko nasilke u porastu. Deci niko ne može ništa. Sad ni roditelji ne smeju da ih popreko pogledaju. Ko će sad da vaspita decu. Molim te sine nemoj da guraš prst u šteker! Ali samo tihim tonom.
Preterivati nikad nije dobro. Kako u jednu tako i u drugu stranu!
Obično ti koji pišu zakone imaju jedno ili još češće ni jedno dete pa se razumeju ko Mara...Oni će ovo što sam napisao i razumeti pogrešno pa i tako komentarisati. A mi sa više dece treba da damo otkaze i da ne mrdamo od dece da bi ih zamolili svaki put kad hoće da naprave neku glupost. A onda će nam oduzeti decu jer nemamo sa čim da ih izdržavamo.
Ma nosite se......

pera

pre 2 godine

Odgovorno tvrdim iz ličnog iskustva... Da me roditelji nisu tukli ko vola u kupusu bio bi neki kriminalac, narkoman, bednik prve klase(zadnje klase)!!!
Sad radim, imam svoj stan(kupljen mojim novcem bez ičije pomoći) i jedva čekam porodicu da zasnujem!
Nekoj deci se ne može drugačije saterati iz d....ta u glavu(ja sam jedan od tih)!
Opet u familiji imam sebi suštu suprotnost, brat od ujaka koji je od 14 godina sam o sebi brinuo i ima isto koliko ja uspeha!(NIKAD NIJE DOBIO BATINE) Prosto takav je karakter, i da nije imao roditelje bio bi savršen momak!
Negov rodjeni brat je uvek bio problematičan i više od mene, tukli ga, kažnavali i više od mene... Evo ga sad ima porodicu radi ko crv dva posla, perfektan čovek... Za primer svima!
NE VERUJEM DA BI OD NAS TROJICE BILO NEŠTO DOBRO DA NIJE BATINA IZ RAJA IZAŠLA... jedan bi uspeo verovatno...druga dvojica bi bili ološ!

Kosta

pre 2 godine

@Cane

Metode "podmićivanja" su najgore jer decu učite da za sve što urade moraju dobiti nagradu. U početku su to uvek sitnice , ali vremenom su sve zahtevniji.Kada ne dobiju ono što žele postaju agresivni i nasilni.
Zagrljaj, poljubac, lepa reč...osmeh,igra....ali i kritika, povišen ton pa i poneka ćuška u krajnjem slučaju su sastavni deo vaspitanja.

cZe

pre 2 godine

Niko se više ne boji ćaće i matere, tu leži problem zašto su nam deca takva kakva jesu... Sad se promovišu neke "evropske" vrednosti, LGBT i ostala sr..nja... Planski se uništava porodica pričom o nekim tobože pravima deteta... Pa prijatelju ta batina je iznedrila normalne ljude(naše roditelje, bake i deke), ok svugde ima neki kukolj... A šta je ovo danas kad su na delu te "vrednosti"? Uništena i devastirana vera, porodica, kultura...niko se više ne boji oca i majke!!! Pomozi Bože na šta će buduće (de) generacije da liče...

goran

pre 2 godine

Ajd što su me roditelji znali premlatiti. Pre je bilo normalno da neka žena pazi nas nekoliko iz komšiluka dok se igramo.Pa kad dohvati svoje,ako mi nastavimo sa haosom, dobijemo i mi. Nije se pitalo zašto je ona to uradila, nego šta smo skrivili.

deda

pre 2 godine

@Cane
lepo si rekao da nemas decu, vidi se po komentaru..nemas pojma prikane koliko je tesko odgajiti valjanog coveka, do pete sta si uradio uradio si, a onda pocinju drasticni uticaji druge dece, vaspitacica, televizihe, okruzenja uopste i sa time se treba izboriti..jedini nacin je da ih naucis da sto obecas - bice, da se ne raspravljas ko je prvi poceo, da ne kontriras zeni ako ih grdi, a vrlo bitno da ponesto jednostavno ne primetis pa posle to kroz pricu o nekom i necijem detetu proguraj..

SthlmSrb

pre 2 godine

Ja živim u jednoj od tih 64 zemlje od pre 6 godina i mogu vam reći da je jako teško ispoštovati zakone. Veliki sam protivnik kažnjavanja dece primenom fizičke sile! Dolazim iz patrijarhalne porodice gde sam i sam dobijao batine i tako bio vaspitavan tako da to je veliki razlog zašto želim sve da rešim pričom tj kažnjavanja drugačijim metodama. I sad posle takvog mog stava mene moje dete prijavi da je dobio po guzi( dobio je od majke). I naravno odmah socijalno pa razgovori, ispitivanja procene i sve na kraju ispadne ok. A moglo je da ode u suprotnom smeru i da nam oduzmu to dete. Sve u svemu, teško je da se čovek menja pogotovo ako živiš u jednom društvu i sistemu 40 godina.
Usput ovde je zabranjeno i dranje/vikanje na dete.

Mare

pre 2 godine

Nedaj boze da zadjete u srz problema a to su farma, parovi, instagram, nedostatak kvalutetnog decijeg obrazovnog programa itd itd. A ne ulazite u problem jer ovaj sund donosi novac i samo vam je svima novac bitan i to je realnost koju necete da prihvatite

Mile

pre 2 godine

Dobijem keca na kontrolnom pa me oleši nastavnik i još mi kaže da mora ćale da mi dođe u šklolu. Onda me kod kuće oleši ćale jer mora da crveni pred nastavnikom. I da vidiš posle kako briljiram na kontrolnom.

tutlo

pre 2 godine

Najgore je kad deca negde okasne,neku noc je baka Bosiljka zvala policiju kaze brine se deca joj nisu došla kuci a kasno pa je policija pita koliko su stari,veli baka pa eto,Dragiša je 69 a Ljubiša 67,dobro bako,trazicemo,ne brini :)

Zlatko

pre 2 godine

Jedna stvar je mlatiti dok ne poplavi a druga stvar je jedna vaspitna, naravno ne po glavi. Oduzeli su prava prosvetnim radnicima, sada oduzimaju prava roditeljima. Kakve će generacije dece izrasti? Pre desetak godina, u vreme uvođenja pojma "dečja prava", radeći na rekreativnim nastavama, nakon dolaska grupe, šetnje i upoznavanja sa određenim pravilima devojčica mi je rekla "imamo mi naša dečja prava." Moj odgovor je u šali glasio "nemate, ovde ta prava ne važe." To je bilo pre desetak godina. Šta će tek biti za 10-ak godina? Odgovori dece prema roditeljima će biti "baš me briga, ne možeš mi ništa." Kad to isto ponove učitelju u školi, pa roditelju kod kuće, šta će od njih ispasti? Deca moraju da poštoju autoritet roditelja i nastavnika i moraju od nečega da imaju strah. Ne strah da će biti bijena do pojave modrica, već strah od nečega, strah od granice šta se sme a šta se ne sme. Deca treba da imaju sva moguća prava, slažem se, ali ne smeš da daješ ta prava rušeći autoritet i prava osoba koja treba tu decu da izvedu na pravi put.

x man

pre 2 godine

Нисам против лагане ћушке по гузи, тек да се детету скрене пажња на озбиљност ситуације. Међутим, због огромног броја породичних насилника који не разликују ћушку од “одваљивања бубрега”, у потпуности прихватам законско регулисање “васпитавања” деце на овај начин.
(c i t i z e n, 1. jun 2021 12:51

Hoce dete Iphone 20 npr.ti mu kazes ne moze,on ode u sobu udari glavom od zid,izađe mu modrica i prijavite te za nasilno ponasanje,a ti dokazi da nisi to uradio,i tako svaki put kada nesto trazi!
Deca su na sve spremna ako im se dozvoli,a sa ovim zakonom tek ce da bude problema...

Bojan

pre 2 godine

Al najaci su mi ovi kako ce nas unistiti zapad i njihove vrednosti. Jel imate bar malo mozga? Zapad koji je bogatiji i ekonomski i moralno i u svakom drugom smislu ce unistit nas koji urlicemo, gadjamo jabuku zoljom na svadbi, bijemom rodjenu majku i oca? HALOOOO, mozga bez. Odite nekad do Austrije, Nemacke, SLovenije da vidite kako roditelji provode vreme sa decom. Svaba sa sinom se penje na najvisi vrh alpa, Srbenda sipa detetu od 5 godina pivcugu jer "mora na vreme da se nauci" i posle kuka na sve i svakoga. Jos jednom HALOOOO

V for Vendetta

pre 2 godine

zamolio bih te stručnjake da lepo objasne detetu od recimo 18 meseci da je opasno gurati prste u šteker za struju, i da na drumu idu auti koji mogu da ih udare i ubiju ako istrčavaju na put... hvala na opširnom i slikovotpm odgovoru kako to uraditi.

lilith

pre 2 godine

da, dete ce se smiriti ako dobije batine. lepse ce se ponasati i vise ce slusati ali ne zato sto tako zeli vec zato sto se boji. pa ce u buducnosti da ima anksioznost svaki put kada pozeli da uradi nesto po sopstvenom nahodjenju sto je mozda u suprotnosti sa roditeljevim vrednostima. pa ce da zivi zivot bez elana i sa puno straha a uradio je sve kako treba. u tezim slucajevima,gde su u pitanju teske fizicke kazne, dete nece pomisliti da roditelj gresi vec ce misliti da je ono pogresno pa ce kroz zivot ici otudjen, depresivan i pun stida i mrznje prema sebi.
slazem se da je disciplina potrebna u vaspitavanju ali postoje mnogo bolji nacini i pristupi tome. batine ce napraviti poslusno i vaspitano dete ali je jako velika cena koju ce dusa da plati zbog te rane traume od ruke onoga ko bi trebao da ga cuva.

Bggg

pre 2 godine

Roditelj sam, i potpuno mi je neverovatno da odrasla osiba ne ume da izađe na kraj sa nekim ko ima dve, pet ili sedam godina bez udaranja.
Ako su vam deca bahata, nepodnošljiva, neposlušna, nedokazana ili šta već, to samo govori da su nesretna, da ih niste vaspitali i da u porodici nemaju zdrav uzor za normalno ponašanje. Dakle, radite pre svega na sebi, pročitajte knjige o vaspitavanju dece i neće ni vama biti nimalo jasno zašto bi iko imao potrebu da udari dvogodišnje dete.

Bojan

pre 2 godine

"Niko se više ne boji ćaće i matere, tu leži problem zašto su nam deca takva kakva jesu... Sad se promovišu neke "evropske" vrednosti, LGBT i ostala sr..nja... Planski se uništava porodica pričom o nekim tobože pravima deteta... Pa prijatelju ta batina je iznedrila normalne ljude(naše roditelje, bake i deke), ok svugde ima neki kukolj... A šta je ovo danas kad su na delu te "vrednosti"? Uništena i devastirana vera, porodica, kultura...niko se više ne boji oca i majke!!! Pomozi Bože na šta će buduće (de) generacije da liče...
(cZe, 1. jun 2021 13:06)"

Da, da, bas ste izrasli u uspesne i ostvarene ljude, toliko uspesne da motate kablove za 300evra i trcite po vaucere od 3000 dinara....

Bojan

pre 2 godine

"Nedaj boze da zadjete u srz problema a to su farma, parovi, instagram, nedostatak kvalutetnog decijeg obrazovnog programa itd itd. A ne ulazite u problem jer ovaj sund donosi novac i samo vam je svima novac bitan i to je realnost koju necete da prihvatite
(Mare, 1. jun 2021 14:22)"

A inace tv se sam upali i pusti Farmnu, mislim ne daj Boze da uzmes daljinski i ugasis to pa posvetis detetu paznje, tipa odete u setnju, ili NE DAJ BOZE voznju biciklom..pu, pu daleko bilo.

Milanche

pre 2 godine

Samo neka se igraju sa Srbijom dok postoji, 53.000 odnese bela kuga, 50.000 im emigrira svake godine. Ovim idiotizmima od zakona ćete mlade sigurno zadržati i podstaći da radjaju decu. Zemlja vam nestaje, a vi se zajebavate sa kretenskim zakonima koji apsolutno nisu primenjivi na balkanski mentalitet. Pitajte prvog psihijatra šta ste postigli dosad kopirajući zapadne zakone.

c i t i z e n

pre 2 godine

Нисам против лагане ћушке по гузи, тек да се детету скрене пажња на озбиљност ситуације. Међутим, због огромног броја породичних насилника који не разликују ћушку од “одваљивања бубрега”, у потпуности прихватам законско регулисање “васпитавања” деце на овај начин.

živo blato

pre 2 godine

Uvozimo sa Zapada neke nebitne gluposti koje su uz to još i u potpunom neskladu sa našim mentalitetom i tradicijom, a ne uvozimo ono što je najbitnije - slobodne medije, nezavisno sudstvo, efikasnu borbu protiv korupcije i kriminala...A i kako ćemo kad su nam korupcija i nepotizam endemske pojave. Nema političara koji nije pozapošljavao užu i širu porodicu, kumove i prijatelje, pa još svima nameštao razne posliće, uvoze, izvoze, ugovore sa državnim preduzećima, javne nabavke, namešteni tenderi...Jao, teško smo mi blato i to ćemo i ostati.

Marijana

pre 2 godine

Deca ne pričaju, bulje u ekrane. Vaspitno zapuštena, roditelji ih ignorišu. Svaki pedagog i psiholog vidi decu, disfunkcionalnu. Ali nisu deca kriva šta oni znaju, sem onog što ih roditelj nauči, ili ne nauči. Bes, nasilje, agresija, to ih uče. Neće oni motati kablove, što reče jedan, ali biće uspešni delikventi, zatvorenici, starlete, itd.. Čak i kablove da moraš moraš imati razvijene radne navike, a ni to nemaju.

Bojan

pre 2 godine

Nasilje je dokaz mentalne nemoci i ogranicenosti, da prevedem komentatorima sto je neko gluplji to je agresivniji. Vidim da se mnogi brinu kako ce da vaspitaju decu bez batina, to samo pokazuje koliko su ograniceni i nesposobni da rese problem komunikacijom. Na kraju to je vidljivo i na ulici, za svaku sitnicu se krece u svadju, viku, raspravu, tucu..odraz naseg primitivizma a bogami i niskog IQ-a.

Marijana

pre 2 godine

Situacija na trambolini, devojčica 4 godine, kaže da neće da se igra sa dečkom od 4 godine. Iz čijih je to usta izašlo. Dete od 4.godine, iz majčinih. Rekoh zašto ne želiš sa njim da se igraš. Kaže, a pri tom digla glavu prekrstila ruke, ne želim. Ja šokirana.

Samo primećujem

pre 2 godine

U Australiji nije dozvoljeno naravno fizički da kažnjavate decu,
ali zato na TV-u ide reklama, kapi za decu, stavite im u sok, čaj, vodu,
šta već piju, lepo se deca komiraju i to je kao u redu???
Opet, kod nas kažu, dok se "petokraka" ne vidi na zadnjici deteta, nema ništa.
Gledajući moje klince (7 i 8 god), 95% uporne priče (demokratije), 5% bude lupanja čvrga i malo po glavi (strahovlade),sve se nadam da će da ispadnu neki dobri ljudi... mada kada vidim kako druga deca... možda i treba da ih vaspitavam da budu samoživa, svojeglava, bezobrazna...

Kikilišur

pre 2 godine

Dobro,razumno i poslušno dete nikada neće dobiti batine. Nas je 3 brata a samo su mene lešili. Druga dvojica su bili poslušni i dobri pa nije ni bilo potrebe za batinama. Bio sam lud,priznajem :-)
Tačka.

Народ

pre 2 godine

@bojan-Ја бих се прво информисала о том Западу(имате све на јутјубу)да видите колико су морални и шта мисли обичан народ. Држава тј. НВО мисли да деца од 3 до 6 треба да уче о гејевима и самозадовољавању у вртићу... Није све са Запада добро,чак 90% ствари није...Мени у Србији једино сметају пар ствари које мислим да су последица комунизма и да нас то уништава.. Од тих пар ствари је потпуна оперисаност од одговорности према сопственом животу а овамо тражимо неки бољи живот.. Пс. Знам психологе и психијатре који запостављају своју децу..

mozaks

pre 2 godine

deca su odraz roditelja.
ako.nisi.u stanju da vaspitavas detezto.pokazuje da ti nisi jos sazreo.nije.sve u batini,udarcima.postoji i rec blaga,ostra,nezna.kada detetu usadis u glavu da si.autoritet,i da mora da te ooatuje da i ce gledati da te izvede na oravi put zivota,sto ne znaci da nemas prava da iskazes svoj stav,tad asi delimicno.uspeo u vaspitavanju,her i odrastao covek gresi,ali je bitan odnos da te rodjeno dete postuje,i ako primi cusku ili po dupetu,tada treba da shvati da je presao granicu.sve pre toga cesto.je vec problem.primao jesam batine i samare retko i ne zalim zbog njih,ali danasnji rositelji na zalost bitniji im.je mobilni i kako izgledaju ispred ogledala ili u drustvu iapred stola.punim nekog mesa,nego da pogledaju svoje rodjeno dete dali zudi za njihovim.pogledom ili je ostavljeno da se igra neke igrice na mobilnom.koji sa cenom.prevazila.vrednost njihove mesecne plate.za takve je batina potrebna i to debela,koja se zbog neke demokratije i orava deteta koju je isti taj zapad doveo do.ludila i besnila.spostvene porodice,a mi je obwrucke.prihvatamo kao neke moderne tekovine,smao d anebi zaostajali,neovisno dali je to dobro ili ne ali je bitno biti u korak sa savremenim svetom.

Cane

pre 2 godine

Nemam decu, ali imam bratanicu koja me slusa svaki put kada donesem bombone jer zna to da ako uradi odredjenu stvar, da ce ih jesti. Nazalost, metod ucene kod cece uspeva vrlo dobro kao i kod nas starijih... Cak sta vise, bila je sa drugaricom i jedna je rekla da ce da jede corbu a druga ne. Onda sam rekao, ako obe budete jele corbu, dobicete bombone. Najbolje je dati lopticu njima i odgovornost prebaciti na njih jer tako sistem resava samog sebe da se ponasa onako kako valja...

B

pre 2 godine

Decu ne treba tuci. Ne treba zakonom zabranjivati roditeljima da tuku decu.
Nek mi obozavatelji decijih i svih ostalih prava objasne ovo: skoro svuda u svetu, policija nosi vatreno oruzje, napunjeno i spremno za upotrebu. Ipak, oni pucaju vrlo retko i jos redje nekog ubiju. Zasto onda nose oruzje? Drugi primer: sve drzave imaju vojsku. Zasto? Sto lepo ne sednu pa ne rasprave probleme?
Odgovor je vrlo jednostavan: potrebna je kredibilna pretnja da bi se necije ponasanje kontrolisalo. Revolver na opasacu policajca, vojna sila i mogucnost da te roditelj istuce su kredibilna pretnja. Potrebno je pricati, objasniti, a pre svega shvatiti sta dete zeli, sta ne voli, cega se boji, stidi, pa raditi s njim. Valja prepoznati situacije u kojima se deca ponasaju narocito neprihvatljivo, npr. imaju izlive besa, pa takve situacije izbegavati ili razobliciti, da se ne ponasaju tako.
Moja cerka ce ovog meseca napuniti 20. Mnogo puta sam joj zapretio da cu je istuci, a ona bi me uvek pogledala tako milo i rekla: "Neces", a nakon toga bi promenila ponasanje koje mi je neprihvatljivo, pa je nikad nisam udario. Da je znala da su moje pretnje samo prazna prica, mozda bi bilo drugacije, ali hajde sad ti to objasni "pravasima". Jednom i samo jednom je pokusala da nesto postigne kroz izliv besa, ali smo supruga i ja nasli nacin da joj objasnimo da to ne radi i nikad vise to nije radila.
Sa vise dece je verovatno teze, a ako roditelji ne odvajaju glavu od ekrana, onda je nemoguce...

Bggg

pre 2 godine

Roditelj sam, i potpuno mi je neverovatno da odrasla osiba ne ume da izađe na kraj sa nekim ko ima dve, pet ili sedam godina bez udaranja.
Ako su vam deca bahata, nepodnošljiva, neposlušna, nedokazana ili šta već, to samo govori da su nesretna, da ih niste vaspitali i da u porodici nemaju zdrav uzor za normalno ponašanje. Dakle, radite pre svega na sebi, pročitajte knjige o vaspitavanju dece i neće ni vama biti nimalo jasno zašto bi iko imao potrebu da udari dvogodišnje dete.

Cane

pre 2 godine

Nemam decu, ali imam bratanicu koja me slusa svaki put kada donesem bombone jer zna to da ako uradi odredjenu stvar, da ce ih jesti. Nazalost, metod ucene kod cece uspeva vrlo dobro kao i kod nas starijih... Cak sta vise, bila je sa drugaricom i jedna je rekla da ce da jede corbu a druga ne. Onda sam rekao, ako obe budete jele corbu, dobicete bombone. Najbolje je dati lopticu njima i odgovornost prebaciti na njih jer tako sistem resava samog sebe da se ponasa onako kako valja...

mozaks

pre 2 godine

deca su odraz roditelja.
ako.nisi.u stanju da vaspitavas detezto.pokazuje da ti nisi jos sazreo.nije.sve u batini,udarcima.postoji i rec blaga,ostra,nezna.kada detetu usadis u glavu da si.autoritet,i da mora da te ooatuje da i ce gledati da te izvede na oravi put zivota,sto ne znaci da nemas prava da iskazes svoj stav,tad asi delimicno.uspeo u vaspitavanju,her i odrastao covek gresi,ali je bitan odnos da te rodjeno dete postuje,i ako primi cusku ili po dupetu,tada treba da shvati da je presao granicu.sve pre toga cesto.je vec problem.primao jesam batine i samare retko i ne zalim zbog njih,ali danasnji rositelji na zalost bitniji im.je mobilni i kako izgledaju ispred ogledala ili u drustvu iapred stola.punim nekog mesa,nego da pogledaju svoje rodjeno dete dali zudi za njihovim.pogledom ili je ostavljeno da se igra neke igrice na mobilnom.koji sa cenom.prevazila.vrednost njihove mesecne plate.za takve je batina potrebna i to debela,koja se zbog neke demokratije i orava deteta koju je isti taj zapad doveo do.ludila i besnila.spostvene porodice,a mi je obwrucke.prihvatamo kao neke moderne tekovine,smao d anebi zaostajali,neovisno dali je to dobro ili ne ali je bitno biti u korak sa savremenim svetom.

c i t i z e n

pre 2 godine

Нисам против лагане ћушке по гузи, тек да се детету скрене пажња на озбиљност ситуације. Међутим, због огромног броја породичних насилника који не разликују ћушку од “одваљивања бубрега”, у потпуности прихватам законско регулисање “васпитавања” деце на овај начин.

Bojan

pre 2 godine

Al najaci su mi ovi kako ce nas unistiti zapad i njihove vrednosti. Jel imate bar malo mozga? Zapad koji je bogatiji i ekonomski i moralno i u svakom drugom smislu ce unistit nas koji urlicemo, gadjamo jabuku zoljom na svadbi, bijemom rodjenu majku i oca? HALOOOO, mozga bez. Odite nekad do Austrije, Nemacke, SLovenije da vidite kako roditelji provode vreme sa decom. Svaba sa sinom se penje na najvisi vrh alpa, Srbenda sipa detetu od 5 godina pivcugu jer "mora na vreme da se nauci" i posle kuka na sve i svakoga. Jos jednom HALOOOO

Bojan

pre 2 godine

"Niko se više ne boji ćaće i matere, tu leži problem zašto su nam deca takva kakva jesu... Sad se promovišu neke "evropske" vrednosti, LGBT i ostala sr..nja... Planski se uništava porodica pričom o nekim tobože pravima deteta... Pa prijatelju ta batina je iznedrila normalne ljude(naše roditelje, bake i deke), ok svugde ima neki kukolj... A šta je ovo danas kad su na delu te "vrednosti"? Uništena i devastirana vera, porodica, kultura...niko se više ne boji oca i majke!!! Pomozi Bože na šta će buduće (de) generacije da liče...
(cZe, 1. jun 2021 13:06)"

Da, da, bas ste izrasli u uspesne i ostvarene ljude, toliko uspesne da motate kablove za 300evra i trcite po vaucere od 3000 dinara....

lilith

pre 2 godine

da, dete ce se smiriti ako dobije batine. lepse ce se ponasati i vise ce slusati ali ne zato sto tako zeli vec zato sto se boji. pa ce u buducnosti da ima anksioznost svaki put kada pozeli da uradi nesto po sopstvenom nahodjenju sto je mozda u suprotnosti sa roditeljevim vrednostima. pa ce da zivi zivot bez elana i sa puno straha a uradio je sve kako treba. u tezim slucajevima,gde su u pitanju teske fizicke kazne, dete nece pomisliti da roditelj gresi vec ce misliti da je ono pogresno pa ce kroz zivot ici otudjen, depresivan i pun stida i mrznje prema sebi.
slazem se da je disciplina potrebna u vaspitavanju ali postoje mnogo bolji nacini i pristupi tome. batine ce napraviti poslusno i vaspitano dete ali je jako velika cena koju ce dusa da plati zbog te rane traume od ruke onoga ko bi trebao da ga cuva.

Ivan

pre 2 godine

Kako je krenula prica oko ovoga, vidim da su deca sve pristojnija, ne prave probleme, postuju starije.. Ne kazem da treba da se dete mlati od batina, ali iskreno mi se s*re od prica roditelja kako oni nece da tuku decu, nego resavaju sve pricom. I onda odem kod takvih u goste, kad tamo isarani zidovi, deca se gadjaju igrackama...
Naravno, prvo ide prica, a ako to ne upali, lupanje po zadnjici nece da ih osakati...

cZe

pre 2 godine

Niko se više ne boji ćaće i matere, tu leži problem zašto su nam deca takva kakva jesu... Sad se promovišu neke "evropske" vrednosti, LGBT i ostala sr..nja... Planski se uništava porodica pričom o nekim tobože pravima deteta... Pa prijatelju ta batina je iznedrila normalne ljude(naše roditelje, bake i deke), ok svugde ima neki kukolj... A šta je ovo danas kad su na delu te "vrednosti"? Uništena i devastirana vera, porodica, kultura...niko se više ne boji oca i majke!!! Pomozi Bože na šta će buduće (de) generacije da liče...

slučajni prolaznik

pre 2 godine

Roditelj sam, i potpuno mi je neverovatno da odrasla osiba ne ume da izađe na kraj sa nekim ko ima dve, pet ili sedam godina bez udaranja.
Ako su vam deca bahata, nepodnošljiva, neposlušna, nedokazana ili šta već, to samo govori da su nesretna, da ih niste vaspitali i da u porodici nemaju zdrav uzor za normalno ponašanje. Dakle, radite pre svega na sebi, pročitajte knjige o vaspitavanju dece i neće ni vama biti nimalo jasno zašto bi iko imao potrebu da udari dvogodišnje dete.
(Bggg, 01. jun 2021 11:42)

Baš su naše babe i dede vaspitavali svoju decu po knjigama, nisu imali vremena ni u školu da idu pa su od njih napravili ljude! A danas zbog tih knjiga i novih stručnjaka deca ne znaju ni dobar dan da kažu!!!

pera

pre 2 godine

Odgovorno tvrdim iz ličnog iskustva... Da me roditelji nisu tukli ko vola u kupusu bio bi neki kriminalac, narkoman, bednik prve klase(zadnje klase)!!!
Sad radim, imam svoj stan(kupljen mojim novcem bez ičije pomoći) i jedva čekam porodicu da zasnujem!
Nekoj deci se ne može drugačije saterati iz d....ta u glavu(ja sam jedan od tih)!
Opet u familiji imam sebi suštu suprotnost, brat od ujaka koji je od 14 godina sam o sebi brinuo i ima isto koliko ja uspeha!(NIKAD NIJE DOBIO BATINE) Prosto takav je karakter, i da nije imao roditelje bio bi savršen momak!
Negov rodjeni brat je uvek bio problematičan i više od mene, tukli ga, kažnavali i više od mene... Evo ga sad ima porodicu radi ko crv dva posla, perfektan čovek... Za primer svima!
NE VERUJEM DA BI OD NAS TROJICE BILO NEŠTO DOBRO DA NIJE BATINA IZ RAJA IZAŠLA... jedan bi uspeo verovatno...druga dvojica bi bili ološ!

Bojan

pre 2 godine

Nasilje je dokaz mentalne nemoci i ogranicenosti, da prevedem komentatorima sto je neko gluplji to je agresivniji. Vidim da se mnogi brinu kako ce da vaspitaju decu bez batina, to samo pokazuje koliko su ograniceni i nesposobni da rese problem komunikacijom. Na kraju to je vidljivo i na ulici, za svaku sitnicu se krece u svadju, viku, raspravu, tucu..odraz naseg primitivizma a bogami i niskog IQ-a.

Ja

pre 2 godine

Učiteljima uzeše batinu pa u školama haos! Deca tuku profesore. Vršnjačko nasilke u porastu. Deci niko ne može ništa. Sad ni roditelji ne smeju da ih popreko pogledaju. Ko će sad da vaspita decu. Molim te sine nemoj da guraš prst u šteker! Ali samo tihim tonom.
Preterivati nikad nije dobro. Kako u jednu tako i u drugu stranu!
Obično ti koji pišu zakone imaju jedno ili još češće ni jedno dete pa se razumeju ko Mara...Oni će ovo što sam napisao i razumeti pogrešno pa i tako komentarisati. A mi sa više dece treba da damo otkaze i da ne mrdamo od dece da bi ih zamolili svaki put kad hoće da naprave neku glupost. A onda će nam oduzeti decu jer nemamo sa čim da ih izdržavamo.
Ma nosite se......

stefanidis

pre 2 godine

Moj otac me nikad nije udario. Ali sam oduvek imao strah, pretio mi ukoliko me vidi sa cigarom i slično, da će da me oleši. Imao je autoritet! I majka možda dva puta, ni ne mogu tačno da se setim. Ali poenta je svakako, kada detetu daš slobodu postaće bezobrazno i neće poštovati roditelje.
Nema razgovora sa njima, to nisu zreli ljudi da bi shvatili mnoge stvari.
Jer sledeći put kad ja ne budem bio zadovoljan trenutnom vlašću, nemoj policija da me bije. Nego neka izađu da razgovaramo.

Mile

pre 2 godine

Dobijem keca na kontrolnom pa me oleši nastavnik i još mi kaže da mora ćale da mi dođe u šklolu. Onda me kod kuće oleši ćale jer mora da crveni pred nastavnikom. I da vidiš posle kako briljiram na kontrolnom.

x man

pre 2 godine

Нисам против лагане ћушке по гузи, тек да се детету скрене пажња на озбиљност ситуације. Међутим, због огромног броја породичних насилника који не разликују ћушку од “одваљивања бубрега”, у потпуности прихватам законско регулисање “васпитавања” деце на овај начин.
(c i t i z e n, 1. jun 2021 12:51

Hoce dete Iphone 20 npr.ti mu kazes ne moze,on ode u sobu udari glavom od zid,izađe mu modrica i prijavite te za nasilno ponasanje,a ti dokazi da nisi to uradio,i tako svaki put kada nesto trazi!
Deca su na sve spremna ako im se dozvoli,a sa ovim zakonom tek ce da bude problema...

Milanche

pre 2 godine

Samo neka se igraju sa Srbijom dok postoji, 53.000 odnese bela kuga, 50.000 im emigrira svake godine. Ovim idiotizmima od zakona ćete mlade sigurno zadržati i podstaći da radjaju decu. Zemlja vam nestaje, a vi se zajebavate sa kretenskim zakonima koji apsolutno nisu primenjivi na balkanski mentalitet. Pitajte prvog psihijatra šta ste postigli dosad kopirajući zapadne zakone.

V for Vendetta

pre 2 godine

zamolio bih te stručnjake da lepo objasne detetu od recimo 18 meseci da je opasno gurati prste u šteker za struju, i da na drumu idu auti koji mogu da ih udare i ubiju ako istrčavaju na put... hvala na opširnom i slikovotpm odgovoru kako to uraditi.

Bojan

pre 2 godine

"Nedaj boze da zadjete u srz problema a to su farma, parovi, instagram, nedostatak kvalutetnog decijeg obrazovnog programa itd itd. A ne ulazite u problem jer ovaj sund donosi novac i samo vam je svima novac bitan i to je realnost koju necete da prihvatite
(Mare, 1. jun 2021 14:22)"

A inace tv se sam upali i pusti Farmnu, mislim ne daj Boze da uzmes daljinski i ugasis to pa posvetis detetu paznje, tipa odete u setnju, ili NE DAJ BOZE voznju biciklom..pu, pu daleko bilo.

tutlo

pre 2 godine

Najgore je kad deca negde okasne,neku noc je baka Bosiljka zvala policiju kaze brine se deca joj nisu došla kuci a kasno pa je policija pita koliko su stari,veli baka pa eto,Dragiša je 69 a Ljubiša 67,dobro bako,trazicemo,ne brini :)

goran

pre 2 godine

Ajd što su me roditelji znali premlatiti. Pre je bilo normalno da neka žena pazi nas nekoliko iz komšiluka dok se igramo.Pa kad dohvati svoje,ako mi nastavimo sa haosom, dobijemo i mi. Nije se pitalo zašto je ona to uradila, nego šta smo skrivili.

Mare

pre 2 godine

Nedaj boze da zadjete u srz problema a to su farma, parovi, instagram, nedostatak kvalutetnog decijeg obrazovnog programa itd itd. A ne ulazite u problem jer ovaj sund donosi novac i samo vam je svima novac bitan i to je realnost koju necete da prihvatite

Zlatko

pre 2 godine

Jedna stvar je mlatiti dok ne poplavi a druga stvar je jedna vaspitna, naravno ne po glavi. Oduzeli su prava prosvetnim radnicima, sada oduzimaju prava roditeljima. Kakve će generacije dece izrasti? Pre desetak godina, u vreme uvođenja pojma "dečja prava", radeći na rekreativnim nastavama, nakon dolaska grupe, šetnje i upoznavanja sa određenim pravilima devojčica mi je rekla "imamo mi naša dečja prava." Moj odgovor je u šali glasio "nemate, ovde ta prava ne važe." To je bilo pre desetak godina. Šta će tek biti za 10-ak godina? Odgovori dece prema roditeljima će biti "baš me briga, ne možeš mi ništa." Kad to isto ponove učitelju u školi, pa roditelju kod kuće, šta će od njih ispasti? Deca moraju da poštoju autoritet roditelja i nastavnika i moraju od nečega da imaju strah. Ne strah da će biti bijena do pojave modrica, već strah od nečega, strah od granice šta se sme a šta se ne sme. Deca treba da imaju sva moguća prava, slažem se, ali ne smeš da daješ ta prava rušeći autoritet i prava osoba koja treba tu decu da izvedu na pravi put.

SthlmSrb

pre 2 godine

Ja živim u jednoj od tih 64 zemlje od pre 6 godina i mogu vam reći da je jako teško ispoštovati zakone. Veliki sam protivnik kažnjavanja dece primenom fizičke sile! Dolazim iz patrijarhalne porodice gde sam i sam dobijao batine i tako bio vaspitavan tako da to je veliki razlog zašto želim sve da rešim pričom tj kažnjavanja drugačijim metodama. I sad posle takvog mog stava mene moje dete prijavi da je dobio po guzi( dobio je od majke). I naravno odmah socijalno pa razgovori, ispitivanja procene i sve na kraju ispadne ok. A moglo je da ode u suprotnom smeru i da nam oduzmu to dete. Sve u svemu, teško je da se čovek menja pogotovo ako živiš u jednom društvu i sistemu 40 godina.
Usput ovde je zabranjeno i dranje/vikanje na dete.

Kosta

pre 2 godine

@Cane

Metode "podmićivanja" su najgore jer decu učite da za sve što urade moraju dobiti nagradu. U početku su to uvek sitnice , ali vremenom su sve zahtevniji.Kada ne dobiju ono što žele postaju agresivni i nasilni.
Zagrljaj, poljubac, lepa reč...osmeh,igra....ali i kritika, povišen ton pa i poneka ćuška u krajnjem slučaju su sastavni deo vaspitanja.

živo blato

pre 2 godine

Uvozimo sa Zapada neke nebitne gluposti koje su uz to još i u potpunom neskladu sa našim mentalitetom i tradicijom, a ne uvozimo ono što je najbitnije - slobodne medije, nezavisno sudstvo, efikasnu borbu protiv korupcije i kriminala...A i kako ćemo kad su nam korupcija i nepotizam endemske pojave. Nema političara koji nije pozapošljavao užu i širu porodicu, kumove i prijatelje, pa još svima nameštao razne posliće, uvoze, izvoze, ugovore sa državnim preduzećima, javne nabavke, namešteni tenderi...Jao, teško smo mi blato i to ćemo i ostati.

Marijana

pre 2 godine

Situacija na trambolini, devojčica 4 godine, kaže da neće da se igra sa dečkom od 4 godine. Iz čijih je to usta izašlo. Dete od 4.godine, iz majčinih. Rekoh zašto ne želiš sa njim da se igraš. Kaže, a pri tom digla glavu prekrstila ruke, ne želim. Ja šokirana.

B

pre 2 godine

Decu ne treba tuci. Ne treba zakonom zabranjivati roditeljima da tuku decu.
Nek mi obozavatelji decijih i svih ostalih prava objasne ovo: skoro svuda u svetu, policija nosi vatreno oruzje, napunjeno i spremno za upotrebu. Ipak, oni pucaju vrlo retko i jos redje nekog ubiju. Zasto onda nose oruzje? Drugi primer: sve drzave imaju vojsku. Zasto? Sto lepo ne sednu pa ne rasprave probleme?
Odgovor je vrlo jednostavan: potrebna je kredibilna pretnja da bi se necije ponasanje kontrolisalo. Revolver na opasacu policajca, vojna sila i mogucnost da te roditelj istuce su kredibilna pretnja. Potrebno je pricati, objasniti, a pre svega shvatiti sta dete zeli, sta ne voli, cega se boji, stidi, pa raditi s njim. Valja prepoznati situacije u kojima se deca ponasaju narocito neprihvatljivo, npr. imaju izlive besa, pa takve situacije izbegavati ili razobliciti, da se ne ponasaju tako.
Moja cerka ce ovog meseca napuniti 20. Mnogo puta sam joj zapretio da cu je istuci, a ona bi me uvek pogledala tako milo i rekla: "Neces", a nakon toga bi promenila ponasanje koje mi je neprihvatljivo, pa je nikad nisam udario. Da je znala da su moje pretnje samo prazna prica, mozda bi bilo drugacije, ali hajde sad ti to objasni "pravasima". Jednom i samo jednom je pokusala da nesto postigne kroz izliv besa, ali smo supruga i ja nasli nacin da joj objasnimo da to ne radi i nikad vise to nije radila.
Sa vise dece je verovatno teze, a ako roditelji ne odvajaju glavu od ekrana, onda je nemoguce...

deda

pre 2 godine

@Cane
lepo si rekao da nemas decu, vidi se po komentaru..nemas pojma prikane koliko je tesko odgajiti valjanog coveka, do pete sta si uradio uradio si, a onda pocinju drasticni uticaji druge dece, vaspitacica, televizihe, okruzenja uopste i sa time se treba izboriti..jedini nacin je da ih naucis da sto obecas - bice, da se ne raspravljas ko je prvi poceo, da ne kontriras zeni ako ih grdi, a vrlo bitno da ponesto jednostavno ne primetis pa posle to kroz pricu o nekom i necijem detetu proguraj..

Samo primećujem

pre 2 godine

U Australiji nije dozvoljeno naravno fizički da kažnjavate decu,
ali zato na TV-u ide reklama, kapi za decu, stavite im u sok, čaj, vodu,
šta već piju, lepo se deca komiraju i to je kao u redu???
Opet, kod nas kažu, dok se "petokraka" ne vidi na zadnjici deteta, nema ništa.
Gledajući moje klince (7 i 8 god), 95% uporne priče (demokratije), 5% bude lupanja čvrga i malo po glavi (strahovlade),sve se nadam da će da ispadnu neki dobri ljudi... mada kada vidim kako druga deca... možda i treba da ih vaspitavam da budu samoživa, svojeglava, bezobrazna...

Kikilišur

pre 2 godine

Dobro,razumno i poslušno dete nikada neće dobiti batine. Nas je 3 brata a samo su mene lešili. Druga dvojica su bili poslušni i dobri pa nije ni bilo potrebe za batinama. Bio sam lud,priznajem :-)
Tačka.

Народ

pre 2 godine

@bojan-Ја бих се прво информисала о том Западу(имате све на јутјубу)да видите колико су морални и шта мисли обичан народ. Држава тј. НВО мисли да деца од 3 до 6 треба да уче о гејевима и самозадовољавању у вртићу... Није све са Запада добро,чак 90% ствари није...Мени у Србији једино сметају пар ствари које мислим да су последица комунизма и да нас то уништава.. Од тих пар ствари је потпуна оперисаност од одговорности према сопственом животу а овамо тражимо неки бољи живот.. Пс. Знам психологе и психијатре који запостављају своју децу..

Marijana

pre 2 godine

Deca ne pričaju, bulje u ekrane. Vaspitno zapuštena, roditelji ih ignorišu. Svaki pedagog i psiholog vidi decu, disfunkcionalnu. Ali nisu deca kriva šta oni znaju, sem onog što ih roditelj nauči, ili ne nauči. Bes, nasilje, agresija, to ih uče. Neće oni motati kablove, što reče jedan, ali biće uspešni delikventi, zatvorenici, starlete, itd.. Čak i kablove da moraš moraš imati razvijene radne navike, a ni to nemaju.