Žustra rasprava: Da li je u redu rađati dete posle 60. godine?

Ponedeljak, 20.09.2021.

13:47

Izvor: Super žena

Žustra rasprava: Da li je u redu raðati dete posle 60. godine? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

ende

pre 3 godine

Šta je ovde veća sebičnost?

1. Ako rodiš sa 64 i umreš sa 80, dete će biti živo i zdravo, ti ćeš biti mrtav.
2. Ako ne rodiš sa 64 i umreš sa 80, dete će biti mrtvo, ti ćeš biti mrtav.


Neko ostane mlad bez roditelja, pa se ne kaje što ima život i svoju decu sutra.
Sebično je ne roditi dete jer ti nećeš dugo moći da se igraš sa njim. Ono nije igračka, ti idi svojim putem.

to tako ne funkcionise gospodjo

pre 3 godine

"Kad njena ćerka bude imala 16 godina, ona će imati 80. Velike su šanse da će biti mrtva dok njeno dete napuni 30. Mogla bi da umre i pre nego što dete napuni 25. To je vrlo sebično", napisala je.

Ok u suprutnom ako je ne rodi to dete ce imati 16, detetov otac 40, majka 36. Jel tako? Znači bolje da ga ne rodi, neko drugi će da ga rodi? Baš je sebična što je htela da ga rodi, umesto da ga drugi rode? haha

Ivana

pre 3 godine

Ja sam svoje rodila "na vreme“. Sa 28 i 30. I čim sam rodila drugo znala sam da više neću rađati. Ali, mnogo žena nema tu sreću da zatrudni kad želi pa rode kasnije. Moja drugarica ima 49 i čeka svoju prvu bebu, 16 godina željenu. Uostalom, život nam nikakve garancije ne daje. Svedoci smo umiranja mladih ljudi, sa malom decom. Sa druge strane neko bude do 80 vitalan.

Nikola PO

pre 3 godine

Međutim, neki ističu da je mnogo sebičnije rađati decu ako je roditelj u nestabilnoj finansijskoj situaciji.
"Zapravo, mnogo je gore roditi dete u siromaštvu, bez obzira na godine", kažu.

Sa ovim se slazem potpuno. Licno nikada ne bih dobrovoljno postao otac da se u 36-oj finansijski nisam dovoljno stabilizovao da otac mogu i da postanem. U familiji imam slucajeve, koji su prvo stvorili decu, pa tek onda shvatili da "nemaju cime da ih hrane". Rezultat je puko siromastvo.

Wizard

pre 3 godine

@Moje ime
Zato što sam bio nesnađen bilo mentalno, bilo životno, bilo sa emotivnim razvojem da uopšte se osetim da sam spreman za vezu ili porodicu.
Nije da nisam želeo vezu ali jednostavno sam bio bez samopouzdanja i emotivne zrelosti za tako nešto.

BK

pre 3 godine

Radjas kad se steknu uslovi... sa 25 ili 38. Posao, partner, itd ...ali najvaznije da zdravlje sluzi. Ako je tako onda moze ona i sa 40, a muskarac i sa 50. I opet da nisu bas prestari za roditeljstvo. I nije bitno koliko im je partner mladji ili stariji, ako zajedno ostvaruju ono sta zele.

Sve je individualno, nista nije jednostavno, svak ima neku svoju pricu.

Moje ime

pre 3 godine

@Wizard
A što ti nisi napravio decu i porodicu sa 25 godina nego si čekao 37? Da nisi možda tada mislio da imaš još dosta vremena?

Malo sutra

pre 3 godine

ALI ovo da žena treba da radi za porodicu a ne korporaciju se slažem. Moderne žene stvar posmatraju isključivo iz svog ugla. Biće 8 sati na poslu, kolege, plata, nezavisnost pa će se malo baviti detetom. Da li je deci dovoljno da vide majku 2-3 sata dnevno (dok ih ne pokupe iz vrtića/skole i dok ne odu na spavanje)? Da li iko posmatra stvari iz dečijeg ugla?
(Mirjana, 21. septembar 2021 17:37)

I ti zrtvujes karijeru zbog dece, muz nadje mladju pokupi se i ode, alimentaciju ovde ne placa70% oceva, ti zrtvovala karijeru zbog majcinstva, plata bedna ako je imas uopste, deca misle da si jadnica..
Cisto da znate deca su danas takva da te preziru ako si jadna i bedna a ne ako ne provode vreme sa tobom. A ta dva-tri sata i nisu malo.
Mogu i ocevi da se zrtvuju za decu, manite vi majke vise. Ko je lud danas da zavisi od muzevljeve milostinje. I oni su nepouzdani i nepredvidivi.

sve vi znate

pre 3 godine

Boze dragi koliko domacina se naslo da preporucuje kad zena treba da radja, a kad bi im se pomenula deca i porodica u njihovim 20-im nestajali bi u vidu lastinog repa. Kakvi otuzni licemeri...

use i u svoje kljuse

pre 3 godine

to sto je neka zena postala majka u 23, ne znaci da ce biti tu za svoje dete ni dok je malo, niti znaci da detetu moze da pruzi sve sto mu treba, nit je garancija da ce biti iz svoje dete i nakon sto ono napuni 30...

Mirjana

pre 3 godine

Moram i ja nešto da kažem na temu. Prvo, osoba koja se potpisuje kao Lola je muško i piše uglavnom sovinisticke komentare ALI ovo da žena treba da radi za porodicu a ne korporaciju se slažem. Moderne žene stvar posmatraju isključivo iz svog ugla. Biće 8 sati na poslu, kolege, plata, nezavisnost pa će se malo baviti detetom. Da li je deci dovoljno da vide majku 2-3 sata dnevno (dok ih ne pokupe iz vrtića/skole i dok ne odu na spavanje)? Da li iko posmatra stvari iz dečijeg ugla?

Vagica

pre 3 godine

Žustra rasrtava: Da li je u redu zabadati nos u tuđi život? Da li je u redu suditi drugima prema svojim standardima? Da li je u redu biti nečovek?
Svaki novi život je dobro došao na ovaj svet, da li od zlih/glupih roditelja, da li od starih, da li od bolesnih, od "običnih" nebitno, svako će se pronaći u nekoj grupi. Super bi bilo da je sve idealno, ali, nije, i nikada neće biti, niko od nas nije savršen, pa eto nas svih...
Svaka nova osoba je jedan novi život i svaka ima prava na život kao i svi mi.

Obavesti se

pre 3 godine

Autizam je statisticki daleko manje rasprostranjen od Daunovog sindroma. Autizam se jos moze i nekako leciti, Daun apsolutno ne moze jer u pitanju je genetski poremecaj.
(Deus, 21. septembar 2021 14:17)

Ovakve gluposti necu ni da komentarisem....
Da, treba ranije radjati ali to znaju i ti koji radjaju kasnije, nisu debili da to ne znaju. Ne radja se na silu ili po komandi, uostalom ni muskarci danas nece brak i decu ni rano ni ikad. Skinite se zenama sa grbace ako rodi rodi ako ne nikom nista. Necete ih vi ubediti u to.

Obavesti se

pre 3 godine

(Obavesti se i ti, 21. septembar 2021 14:27)
I ja imam sina sa autizmom. Zato sam sve moguce i iscitala. Statistitika je statistika a ona kaze tako, godine oca i razlika u godinama oca i majke i jos stosta ovo je sto se tice godina. To je ono znas najveca verovatnoca, ne obavezno.
Pozdrav i sve najbolje

@ Wizard

pre 3 godine

Gledaj onu koja te hoce. Mlada, lepa, zgodna sigurno hoce nekog svojih godina i kvaliteta da uziva malo u zivotu. To je potpuno logicno.

Obavesti se i ti

pre 3 godine

Ne bih da komentarisem ceo tvoj traktat ali autisticnu decu prave stariji muskarci i to najcesce znacajno mladjim zenama od sebe. Poodmakle godine oca su sest puta vaznije od godina majke kao i razlika izmedju majke i oca, sto je veca to je veci rizik. Za autizam je tako, za Daun je bitna majka.
(Obavesti se, 21. septembar 2021 09:56)

Da li si baš tako jako siguran u to što pišeš? Evo, ja sam napravio autističnog sina sa 31 godinom, sa suprugom koja je isto godište kao i ja, dakle razlika nula, a znam još ljudi sa sličnom pričom. Istina je da nauka još uvek ne zna šta tačno dovodi do autizma, ali je najverovatnije u pitanju kompleksna kombinacija genetske podloge, uslova razvoja ploda u toku trudnoće (prokrvljenosti placente npr.) i spoljnih faktora nakon rođenja.

Silvester

pre 3 godine

Bilo bi interesantno videti kako ce izgledati svet za 500 godina.
(istina, 21. septembar 2021 12:40)

Već se zna kako će da izgleda, otprilike kao Avganistan ili Pakistan, Indija. Prenaseljen, prljav, gladan, žedan. Uz sve to dodaj još i Islam.

Deus

pre 3 godine

a o tome kakav je spermogram danas obzirom na otrove svuda posle 35
----
Naravno da je bitan i muskarac ali spermogram najvise zavisi od nacina ishrane i fizike aktivnosti. Cak i sa sasvim kilavim spermogramom prave se deca. Dovoljan je jedan spermatozoid. A zena ima ogranicen broj jajnih celija. Broj jajnih celija zene zavisi iskljucivo od gena. Koliko ce jajnih celija biti po ciklusu zavisi i od jajnika (policisticni daju vise po ciklusu).
Muskarcev reproduktivni vek je znatno duzi od zeninog i proteze se na maltene ceo zivot od polne zrelosti pa do 70-te godine. To ne znaci da sa 60 treba postajati otac. I nije samo dovoljno da zena ima jajnu celiju. Ta jajna celija mora da bude oplodjena, a tako oplodjena jajna celija (embrion) mora da se zakaci za matericu tj posteljicu. Vec preko 30-te pocinju, statisticki gledano, problemi. Sa 40 su prve trudnoce izuzetno retke i to su skoro po pravilu pomognute trudnoce (VTO, hormonske terapije i sl).
Deca se, ponovimo to, PRAVE NA VREME. To vreme nije sa 40+ godina ( za prvu trudnocu svakako ne ) iako je ljudski vek znatno duzi nego pre par stotina godina. Nekada su zene radjale i sa 30+ godina i umirale sa 45 (od starosti-bolesti) ostavljajuci mladu ili sasvim malu decu.
Autizam je statisticki daleko manje rasprostranjen od Daunovog sindroma. Autizam se jos moze i nekako leciti, Daun apsolutno ne moze jer u pitanju je genetski poremecaj. Zene, radjajte decu pre 30-te, muskarci, pravite ih pre 40-te ako ste ikako u mogucnosti.

To ti je prosto

pre 3 godine

(Wizard, 21. septembar 2021 12:26)
Ne radi se uopste o visokim standardima. One u stvari ne zele brak i porodicu a to ne smeju priznati ni sebi ni drugima. Onda "dignu standarde" da ne bi nasle. Kod nas lakse prolazi nisam nasla nego nisam htela, za to bi da te spale na lomaci.
Uglavnom su brakovi njihovih roditelja tragedija, vecina brakova ovde je tragedija. Najvise fali postovanje, u braku je ovde mnogo prezira i omalovazavanja takvi smo ljudi. Nije ni cudo da im nije do toga.

istina

pre 3 godine

Biološki je. najpovoljnije vreme za rađanje do tridesete. Druga, treća i n-ta trudnoća i posle toga. To što nešto postaje socijalno prihvatljivo, ne znači i da je biološki dobro. Zamrzavanje jajnih ćelija za budućnost jeste budućnost. Zajedno sa izmenom gena ( zbog koje je onaj kineski naučnik osuđen), koje će sigurno za petnaestak godina postati moguće i prihvaćeno, doneće novog čoveka. Veštačke materice su, takođe, nešto na čemu se radi. Sve u svemu, mislim da će za stotinak godina biti moguće otići u uzgajalište i uzeti svoju, po želji poboljšanu bebu. Ako uopšte bude bilo potrebe da se deca odgajaju u porodicama. To neće biti ljudi kakvi su danas, tj ono što mi danas smatramo ljudima. Čemu će to odvesti, znaće oni koji tada budu živeli. I oni posle njih. Sa današnjeg stanovišta to nije ljudski. Ali svet se menja. Tako i ovo rađanje u šezdesetim. Mislim da ogromna većina ljudi to ne odobrava, ali pošto je moguće, postaće uobičajeno i svi će se navići. Bilo bi interesantno videti kako ce izgledati svet za 500 godina.

Wizard

pre 3 godine

Imam 37 godina.
Nisam imao veze i neiskusan sam.
Držim do sebe, treniram, u formi sam, kažu da izgledam kao da imam 30.
Ali konačno sam sredio karijeru kao programer i na dobrom sam planu za dalje.
Voleo bih vezu i porodicu ako se veza ispostavi kao dobra.

Preko dating aplikacija uglavnom upoznam žene mojih godina. 35+.
Nadao sam se da u tim godinama će ipak biti prizemnih standarda za muškarca.
Da neće tražiti visokog preko 1.85cm, mišićavog, punog samopouzadnja i da će malo biti spremne za kompromise.
Ali i dalje nije tako. Oštre su i kritične nekad. Ne znam šta imaju u planu kada će da nađu nekoga ako si i dalje dozvole da budu probirljive i dalje, i da stignu da upoznaju nekoga i planiraju trudnoću?
Čini mi se da bi radije ostale same nego napustile svoje standarde selekcije?

Ne znam šta da mislim. Mislio sam da mi ništa ne fali, ne pucam na "lepotice" ali i dalje mi ne ide.
Da li da uopšte i pokušavam nešto da ženama od 35+ sa porodicom u planu?
Jer dok se upoznamo i planiramo porodicu imaće blizu 40 i možda teškoće sa trudnoćom.
Da li da gledam samo devojke mlađe ipak od mene?
Ali opet, vraćamo se na visoke standarde koje sad i mlade žene mogu da si priušte, jer misle imaju vremena?

Marina

pre 3 godine

@ aleksa
Evo iz prve ruke. Iz mog okruzenja, poslovnog, privatnog, rodjackog, drugarskog, komsijskog, ima oko 10 dece koja su rodjena sa nekim defektima. Sva ta deca su deca mladih majki i mladih oceva koji imaju izmedju 20 i 28 godina. Pa vi vidite. Kada ste stariji vi cete ici na dodatna ispitivanja i verovatno cete na vreme saznati ako postoji problem i na vreme ga resiti . 5 dece imaju autizam- a majke imaju oko 23 godine. Ne znam licno ni jedno zenu koja je rodila izmedju 35-45 a da ima bolesno dete.

Bendzo Kazui

pre 3 godine

Nije problem rađanja u 60toj, problem je što neće biti prisutan u detetovom životu kad počnu pravi životni problemi, a valjda je cilj biti i stariti uz decu, ovako mi malo to sebično deluje...
(Banex, 21. septembar 2021 10:10)

A DA LI ZNAS KOLIKO IMA DECE KOJI IMAJU OBA ZIVA RODITELJA KOJI CELI ZIVOT NE MARE ZA NJIH I KOJI NISU PRISUTNI U ZIVOTU DETETA???

aleksa

pre 3 godine

Tužno je kako svi ovde pričaju o pravima majke i oce da rađaju kad hoće i kako hoće a niko ne priča o pravu (budućeg) deteta da se rodi zdravo i pravo. A šansa za to opada kad se pređe 35-40. Ali koga briga za to, jel tako? Koga briga kakva će da se rodi ta beba? Bitno je ispuniti želje i ambicije roditelja...

balkanoid

pre 3 godine

Kreteni... sta se vas tice kada ce neko dete da se rodi. Smeta im novi zivot. Meni vise smeta sto se neko rodi ko volina, nego sto se neko rodio od starijih roditelja.

jelena

pre 3 godine

Zivim u Belgiji, i ovde mlade devojke masovno zamrzavaju svoje jajne celije, kako bi mogle postati majke kad god to pozele, uglavnom kada se stvore pooljni finansijski uslovi. Licno mislim da je to mnogo odgovornije i zrelije od nezeljenih trudnoca koje se desavaju na Balkanu, a uz to daju zenama u punu kontrolu nad svojom plodnoscu. A komentare tipa zene treba da radjaju i staraju se kuci, a muskarci o finansijama ne zelim ni da komentarisem.

Obavesti se

pre 3 godine

(Deus, 21. septembar 2021 10:30)
Tacno ali danas daunovce radjaju uglavnom mlade zene, starije obavezno rade testiranja. Daun vise nije toliki problem vec autizam.
Sa druge strane svi drve o majkama a nista o ocevima. Svi ubedjeni da oni mogu da prave decu i sa 50 bez posledica. Kao sto rekoh godine oca uticu na autizam a o tome kakav je spermogram danas obzirom na otrove svuda posle 35 necu ni da pricam. Vecina zena je na vantelesnoj zbog muza a ne zbog sebe sto je prica za sebe.
Dakle ovo je tema za razmisljanje za oba pola. Nisu ni muskarci postedjeni. I njihovi geni se degenerisu sa godinama i pod uticajem zracenja i otrova. Muske polne celije se stvaraju stalno te su podlozne uticaju okoline,
zena se rodi sa svim svojim jajnim celijama.

Makedonec

pre 3 godine

Kako mozete osudjivati neciji izbor i radjanje ljubavi i zivota? Mozda kad je bila mlada nije imala niti izbora, niti ljubav, bez razlike sto je imala zelju. Nek joj je zivo i zdravo, a za to dal ce jedno dete pravilno izrasti sa mladjeg ili starijeg roditelja je jos jedna glupost. Pitanje je dali raste u dobru ili losu porodicu, dali raste u dobru ili losu sredinu, dali dobija dobro ili lose obrazovanje i onak nabitniji faktor, kako ce mu biti karte podeljene u zivotu...

Anja

pre 3 godine

Ja to pokusavam da objasnim mom muzu vec nekoliko godina. Ja sada imam 53, on 56 i kao lud hoce jos jedno dete. OK, to sto oboje tehcnicki to mozemo izvesti i dobro smo materijalno situirani je super, ali potencijalni autizam, Down, Turner i ko zna kakvi jos sindromi i detetu i meni, mi oboje fizicki istroseni, ja vec sada sanjam o penziji...dzaba, nista ne pomaze. Ne jednu meru, nego tri preduzimam da se to ne desi, a da on ne oseti da ja to namerno sprecavam. Nije fer prema njemu, neko ce reci, ja ga stvarno volim i obozavam svaki nas trenutak, ali nakon dvoje dece koja su sada odrasli ljudi sa 22 i 25 godina, ja zaista nemam snage da prodjem kroz jos jednu trudnocu, porodjaj i odgajanje deteta sa 50+.

Banex

pre 3 godine

Nije problem rađanja u 60toj, problem je što neće biti prisutan u detetovom životu kad počnu pravi životni problemi, a valjda je cilj biti i stariti uz decu, ovako mi malo to sebično deluje...

grupni_flex

pre 3 godine

"Ja sam dobio treće dete sa četrdeset godina. Nije lako, a tek sa šezdeset ne želim da zamišljam :)."
(Uvijek kontra, 21. septembar 2021 07:40)

Moja žena i ja naše prvo, oboje preko 40. Presretan sam i ne bunim se ali iz trenutne perspektive rekao bih ipak da je rađanje djece sport za nešto mlađe :-).

Deus

pre 3 godine

Za autizam je tako, za Daun je bitna majka.
(Obavesti se, 21. septembar 2021 09:56)
---
Kada bi ljudi znali koliko je veliki rizik od Daunovog sindroma kod majki preko 40 dobro bi razmislili sta rade. Vec preko 35 rizik od Daunovog sindroma je mnogo, mnogo veci nego sa 25 a preko 40 taj odnos je 1:25 sto je neprijatno velika verovatnoca. Autozam, skeletalne deformacije ploda, srcane mane itd itd, rizik u trudnocama znacajno raste preko 30-te godine.
Sa te strane citalac Lola je u pravu: deca se prave kad je vreme. Uopste nije bitno sto se ljudski vec produzio. Reproduktivno doba je ostalo iste duzine ili tek jedva malo duze. Idealno vreme je od 18 do 30 godina (plus minus neka godina, zavisi od stanja organizma).

jedna mama

pre 3 godine

Po meni jeste sebicno u tim godinama radjati decu. Oni koji tvrde da ce takva deca biti finansijski zbrinuta, sigurna sam da bi sva deca koja rano ostanu bez roditelja menjala sve pare ovog sveta za roditelje. Naravno da nikad ne znas koliko ces ziveti i da deca mogu da dozive i strasnije stvari, ali opet ako vec biras da budes roditelj onda treba da razmisljas i o tome da budes tu za njih, da ih volis, da brines o njima i da im budes podrska dok odrastaju i dok si im najpotrebniji.

teacher

pre 3 godine

@Lola
Auuu, zeno, iz koje si ti price ispala? Da sluzi muzu i deci a ne poslodavcu? Pa posle nek babe i dede cuvaju unuke neizivljenim klincima dok prozivljavaju drugu mladost. Ili nemoj skole da se zavrsavaju, zivece deca od milostinje. Niko ne propagira gerijatrijske trudnoce i namerno radjanje u kasnim godinama, i mislim da je mali broj zena koje to namerno odlazu. Prosto, zivot ti podeli takve karte, nekad ne mozemo bas na sve da uticemo. Jeste bolje radjati u mladosti, ali opet, sve ima svoje. Zivot, dete je dar i dobrodoslo je, kadgod. Ima autisticne dece i sa raznoraznim sindromima i od mladih roditelja, na zalost, zato sto se svi skrininzi preskoce, jer, je li, roditelji su mladi. Prvo sam rodila sa 37, drugo sa 42, ostala trudna odmah, bez problema, zdrava sam, jaka, imam jos snage i volje da decu ocuvam dok ne budu samostalni. I trece bih cak.

Apatrid

pre 3 godine

"Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno."

Moderatori, zasto dozvoljavate antisemitske komentare?

duki

pre 3 godine

@lola,

juj, kakva neobrazovanost!!! Kako li zivis sam/sama sa sobom? Juj.... tebi nista ne bi trebalo dajje objasnjavati. Srecno ti, stara majko, sa verovatno prosecnom decom, rodjenom u tvojim dvadesetim. Bljuc, bljuc...

Бата

pre 3 godine

Главно питање је да ли је биолошки у реду, да ли ће се родити здраво дете. Ако је тај услов испуњен, тек онда долази социјално питање. У реду је касно родити само ако живе у већој вишегенерацијској породици, блиској рођачкој или пријатељској заједници где има ко да помогне, ускочи, замени родитеље ако и кад затреба. Да има неки млађи ујак, стриц или тетка да детету током одрастања буде узор и пример за оне ствари за које су родитељи престари - игра, уклапање у друштвени живот. Исто важи и за "прерано" рађање. Када бисмо уместо основне породице (само родитељи и деца) живели у широј вишегенерацијској породици онда не би био проблем да се деца рађају "прерано/прекасно" јер би у тој вишегенерацијској заједници имао ко да надокнади незрелост и неискуство младих, или недостатак енергије старијих родитеља и то што су испали из тока са савременим друштвеним животом.

Igor

pre 3 godine

Mene je majka rodila u njenoj 42. Začela je prirodnim putem. Trenutno ja imam toliko godina. Preminula je pre 3 godine a sve do tada je bila jednostavno rečeno, majka. Prava i meni najbolja. Pre 2000 godina je prosečan životni vek bio 40 godina. Danas je 80. Vremena se menjaju, sve napreduje. Samo neki ostaju u zatucanim razmišljanjima.

Mirka

pre 3 godine

Mnoga deca koja imaju mlade roditelje su, nazalost u mnogim razlicitim slucajevima ostala bez jednog ili oba roditelja. Nastavila su da zive uprkos gubitku, jer nista se u tim trenucima ne moze ispraviti i promeniti. Zato mislim da je svejedno, da li je roditelj u trenutku smrti imao 25 ili 60 godina, jer dete je ipak ostalo samo i naravno nastavlja svoj zivot, mozda sa jednim, a mozda bez i jednog roditelja. Naravno da su ljudi jos uvek puni predrasuda, i skloni su uvek nekakvom optuzivanju, svega i svacega, verujuci da svako mora da zivi na jedan jedini odredjeni nacin, i da nema pravo da zivi drugacije od ostalih. Svako ima pravo da zivi kako hoce, ne ugrozavajuci nikoga oko sebe, a dete ce i tako nastaviti da zivi svoj zivot, bez obzira na sve.( U danasnje vreme deci su izgleda vazniji mobilni telefoni nego roditelji ili bilo ko drugi (sarkazam))

Nebojša

pre 3 godine

Troje dece smo dobili u dobi od 28 do 36 godina. Sada sa 46 ne mogu da prebacim 23h, a da ne zaspim. A što su se živci istanjili. KO planira porodicu, što ranije bolje, barem fizički, mentalno kako ko.

Сузана

pre 3 godine

Имам једно дете и радо бих родила друго, иако имам више од четрдесет година. Нажалост, мој супруг не размишља као ја.

Velimir

pre 3 godine

60te su najbolje godine da imaš dete. Odeš u penziju, imaš vremena da mu se posvetiš. Ne žuriš nigde, možeš ceo dan da sediš sa detetom u parku. I što je najvažnije, neće se desiti da dete bude frustrirano jer ima 40 godina a i dalje živi sa roditeljima...

Baba Tića

pre 3 godine

Radjanje posle 60e?

Jel vi kapirate da je sansa da zena dobije dete prirodnim putem posle 35e godine ravna sansi da zdrav covek umre od kovida?

Koje su ovo price? I ne zanima me sto znas random Slavicu koja je rodila sa 38 jer joj to ili peto dete u lancu ili dokaz o postojanju Boga.

Srecem zene koje su dobrano presle 40 godina i dalje misle da imaju vremena za porodicu.
Da da imate, ako vas buduci muz ima decu iz drugog braka ili resite da usvojite.

Umesto da se mladim zenama objasni da im je period za radjanje izmedju 20 i 30 godina, ovde se propagira Seks i grad nacin zivota, igranja Pokemona ali sa polnim bolestima tokom 20ih i 30ih i vestackog pravljenja i radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.

Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno.

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.

Sportski pozdrav.
(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Ne diraj mi Grand! A što se tebe tiče vidi se da si antisemitista i da živiš u nekom zaseoku gde muž jedini ima glas. Meni je kao muškarcu muka od takvih. Od veće bi koristi bio da si sada na KIM u ovoj teškoj situaciji, umesto što si pokazao koliki si patrijota i roker/metalac/panker/kreten.

Neli

pre 3 godine

A da pustite ljude(zene) malo na miru? Ako je prelepa ne valja, ako rodi kasno ne valja, ako (ne)radi opet ne valja...do beskraja. Mene je baka odgojila i ne fali mi nista. Hajde da ti mladi ljudi mogu otici od kuce pre svoje 30 pa onda nek imaju decu ranije

Zoran

pre 3 godine

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.

Sportski pozdrav.
(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Iz koje pećine si izašao kromanjoncu?

Pančevac

pre 3 godine

Voljeno i željeno dete?! Pa ako neko nešto zaista želi onda ne ostavlja da to bude poslednji prioritet u životu? Prvo je postalo ok da su deca bez oca, a sad hoce da bude ok i deca bez majke.

samo kažem

pre 3 godine

Ko hoće i može da rodi dete neka to i uradi. Nema veće sreće. Moja žena i ja smo dobili prvo dete kada smo oboje imali više od 40 godina. Ubrzo potom i drugo.
Što se tiče finansija, neki od najvećih ljudi su se rodili i odrastali u siromaštvu. Da, manja je šansa da će se neko iz takve porodice uzdići, ali godine i finansije roditelja nisu presudni.
Ako žena ima preko 60 i može i želi da rodi dete, onda je to njena stvar. Poznajem ljude koji su izgubili roditelje veoma rano i odogajali su ih baba i deda. Ništa manje ne zaslužuju da budu na ovom svetu od drugih.
Ako nekome smeta broj, neka onda ni ne pita za godine i živeće srećno u neznaju, a to tuđe dete im neće smetati zato što živi svoj život sa starim roditeljima.

Obavesti se

pre 3 godine

radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.
(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Ne bih da komentarisem ceo tvoj traktat ali autisticnu decu prave stariji muskarci i to najcesce znacajno mladjim zenama od sebe. Poodmakle godine oca su sest puta vaznije od godina majke kao i razlika izmedju majke i oca, sto je veca to je veci rizik. Za autizam je tako, za Daun je bitna majka.

Kaiser Roger

pre 3 godine

Radjanje posle 60e?

Jel vi kapirate da je sansa da zena dobije dete prirodnim putem posle 35e godine ravna sansi da zdrav covek umre od kovida?

Koje su ovo price? I ne zanima me sto znas random Slavicu koja je rodila sa 38 jer joj to ili peto dete u lancu ili dokaz o postojanju Boga.

Srecem zene koje su dobrano presle 40 godina i dalje misle da imaju vremena za porodicu.
Da da imate, ako vas buduci muz ima decu iz drugog braka ili resite da usvojite.

Umesto da se mladim zenama objasni da im je period za radjanje izmedju 20 i 30 godina, ovde se propagira Seks i grad nacin zivota, igranja Pokemona ali sa polnim bolestima tokom 20ih i 30ih i vestackog pravljenja i radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.

Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno.

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.


Sta lupetas ovo za godine.Odakle ti ideja da je zenama tesko da zatrudne posle 35.Znam puno zena koje su bez problema rodile u starijim godinama.Problem upravo sto su ovi rekli, ko ce da cuva dete posle ako majka umre jer je stara.

M

pre 3 godine

Wow Lolo, koja otresitost, koja nabedjenost, koji ton i poredjenja. Tebe bas nista jos nije klepilo u zivotu.
Humble yourself before life humbles you, budite ponizni pre nego sto vas zivot takvima nacini (jer hoce).

eto

pre 3 godine

@lola

Zena nije sluga. Imati muza je stvar izbora. Imati decu je stvar izbora. Ako se izabere, donosi odredjene obaveze, posvecenost, brigu. To je svesna odluka, ne ropstvo. Muskarac nije bankomat. Koji promil moze dobro da zivi sa jednom platom danas? Nije neuspeh muskarca ako njegova porodica ne moze, to je ekonomska stvarnost. Dok oboje pocnu iole pristojno da zaradjuju, prodju godine. Kakav cosmo, kakva zapadna propaganda, sta je sa ljudima...

Giovanni

pre 3 godine

(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Nalupa se ti prijatelju za medalju. Zena sa 35 godina vrlo lako moze da ostane trudna, pa i do 40-45. Vidi se da si pravi sportista “u zdravom telu zdrav duh, ali samo do 25, posle su sve matorci”. Tačno je da neki parovi me mogu da dobiju dete ali to nije toliko povezano sa godinama koliko sa genetikom i drugim zdravstvenim problemima.
A nevezano za našeg sportistu, mišljenja sam da ljudi preko 40 godina ne bi trebalo da postaju roditelji po prvi put, pa cak ni drugi-treci. Realno sve postaje teze, poslovi postaju ozbiljniji, covek tada treba vec da polako misli o penziji i kako najbolje da se obezbedi do nje, a malo dete odvlaci puno energije i paznje.

Nemanja

pre 3 godine

Potpuno je sebično radjati dete sa 60 godina...

Postoji velika sansa da se nakon tih godina razbolis i onda dete sa 10-15 godina mora da se stara o vama sto je veliki bezobrazluk.

Dalje, sta si čekao do 60te godine....

Obaveza roditelja je da dete izvede na put a to ne možeš da uradiš ako si mrtav ili ako ideš na igralište sa štapom...

Ako već želiš da imaš dete (a to je stvar izbora) onda ga imaj u godinama koje ti omogućavaju da vidiš brigu o njemu i izvedes ga na put

Moje mišljenje ne smrdi samo meni

pre 3 godine

Ejdžizam je tako fina sveobuhvatna laka formalno plemenita definicija, sve ono što nam godi da budemo besplatno plemenitiji...
A onda im se rodi dete kad im vreme nije.
I pukne ta formalna divnoća, i ispliva sav potisnuti mulj...

Lola

pre 3 godine

Radjanje posle 60e?

Jel vi kapirate da je sansa da zena dobije dete prirodnim putem posle 35e godine ravna sansi da zdrav covek umre od kovida?

Koje su ovo price? I ne zanima me sto znas random Slavicu koja je rodila sa 38 jer joj to ili peto dete u lancu ili dokaz o postojanju Boga.

Srecem zene koje su dobrano presle 40 godina i dalje misle da imaju vremena za porodicu.
Da da imate, ako vas buduci muz ima decu iz drugog braka ili resite da usvojite.

Umesto da se mladim zenama objasni da im je period za radjanje izmedju 20 i 30 godina, ovde se propagira Seks i grad nacin zivota, igranja Pokemona ali sa polnim bolestima tokom 20ih i 30ih i vestackog pravljenja i radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.

Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno.

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.

Sportski pozdrav.

Igor

pre 3 godine

Mene je majka rodila u njenoj 42. Začela je prirodnim putem. Trenutno ja imam toliko godina. Preminula je pre 3 godine a sve do tada je bila jednostavno rečeno, majka. Prava i meni najbolja. Pre 2000 godina je prosečan životni vek bio 40 godina. Danas je 80. Vremena se menjaju, sve napreduje. Samo neki ostaju u zatucanim razmišljanjima.

grupni_flex

pre 3 godine

"Ja sam dobio treće dete sa četrdeset godina. Nije lako, a tek sa šezdeset ne želim da zamišljam :)."
(Uvijek kontra, 21. septembar 2021 07:40)

Moja žena i ja naše prvo, oboje preko 40. Presretan sam i ne bunim se ali iz trenutne perspektive rekao bih ipak da je rađanje djece sport za nešto mlađe :-).

Velimir

pre 3 godine

60te su najbolje godine da imaš dete. Odeš u penziju, imaš vremena da mu se posvetiš. Ne žuriš nigde, možeš ceo dan da sediš sa detetom u parku. I što je najvažnije, neće se desiti da dete bude frustrirano jer ima 40 godina a i dalje živi sa roditeljima...

teacher

pre 3 godine

@Lola
Auuu, zeno, iz koje si ti price ispala? Da sluzi muzu i deci a ne poslodavcu? Pa posle nek babe i dede cuvaju unuke neizivljenim klincima dok prozivljavaju drugu mladost. Ili nemoj skole da se zavrsavaju, zivece deca od milostinje. Niko ne propagira gerijatrijske trudnoce i namerno radjanje u kasnim godinama, i mislim da je mali broj zena koje to namerno odlazu. Prosto, zivot ti podeli takve karte, nekad ne mozemo bas na sve da uticemo. Jeste bolje radjati u mladosti, ali opet, sve ima svoje. Zivot, dete je dar i dobrodoslo je, kadgod. Ima autisticne dece i sa raznoraznim sindromima i od mladih roditelja, na zalost, zato sto se svi skrininzi preskoce, jer, je li, roditelji su mladi. Prvo sam rodila sa 37, drugo sa 42, ostala trudna odmah, bez problema, zdrava sam, jaka, imam jos snage i volje da decu ocuvam dok ne budu samostalni. I trece bih cak.

eto

pre 3 godine

@lola

Zena nije sluga. Imati muza je stvar izbora. Imati decu je stvar izbora. Ako se izabere, donosi odredjene obaveze, posvecenost, brigu. To je svesna odluka, ne ropstvo. Muskarac nije bankomat. Koji promil moze dobro da zivi sa jednom platom danas? Nije neuspeh muskarca ako njegova porodica ne moze, to je ekonomska stvarnost. Dok oboje pocnu iole pristojno da zaradjuju, prodju godine. Kakav cosmo, kakva zapadna propaganda, sta je sa ljudima...

Nebojša

pre 3 godine

Troje dece smo dobili u dobi od 28 do 36 godina. Sada sa 46 ne mogu da prebacim 23h, a da ne zaspim. A što su se živci istanjili. KO planira porodicu, što ranije bolje, barem fizički, mentalno kako ko.

Anja

pre 3 godine

Ja to pokusavam da objasnim mom muzu vec nekoliko godina. Ja sada imam 53, on 56 i kao lud hoce jos jedno dete. OK, to sto oboje tehcnicki to mozemo izvesti i dobro smo materijalno situirani je super, ali potencijalni autizam, Down, Turner i ko zna kakvi jos sindromi i detetu i meni, mi oboje fizicki istroseni, ja vec sada sanjam o penziji...dzaba, nista ne pomaze. Ne jednu meru, nego tri preduzimam da se to ne desi, a da on ne oseti da ja to namerno sprecavam. Nije fer prema njemu, neko ce reci, ja ga stvarno volim i obozavam svaki nas trenutak, ali nakon dvoje dece koja su sada odrasli ljudi sa 22 i 25 godina, ja zaista nemam snage da prodjem kroz jos jednu trudnocu, porodjaj i odgajanje deteta sa 50+.

Lola

pre 3 godine

Radjanje posle 60e?

Jel vi kapirate da je sansa da zena dobije dete prirodnim putem posle 35e godine ravna sansi da zdrav covek umre od kovida?

Koje su ovo price? I ne zanima me sto znas random Slavicu koja je rodila sa 38 jer joj to ili peto dete u lancu ili dokaz o postojanju Boga.

Srecem zene koje su dobrano presle 40 godina i dalje misle da imaju vremena za porodicu.
Da da imate, ako vas buduci muz ima decu iz drugog braka ili resite da usvojite.

Umesto da se mladim zenama objasni da im je period za radjanje izmedju 20 i 30 godina, ovde se propagira Seks i grad nacin zivota, igranja Pokemona ali sa polnim bolestima tokom 20ih i 30ih i vestackog pravljenja i radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.

Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno.

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.

Sportski pozdrav.

samo kažem

pre 3 godine

Ko hoće i može da rodi dete neka to i uradi. Nema veće sreće. Moja žena i ja smo dobili prvo dete kada smo oboje imali više od 40 godina. Ubrzo potom i drugo.
Što se tiče finansija, neki od najvećih ljudi su se rodili i odrastali u siromaštvu. Da, manja je šansa da će se neko iz takve porodice uzdići, ali godine i finansije roditelja nisu presudni.
Ako žena ima preko 60 i može i želi da rodi dete, onda je to njena stvar. Poznajem ljude koji su izgubili roditelje veoma rano i odogajali su ih baba i deda. Ništa manje ne zaslužuju da budu na ovom svetu od drugih.
Ako nekome smeta broj, neka onda ni ne pita za godine i živeće srećno u neznaju, a to tuđe dete im neće smetati zato što živi svoj život sa starim roditeljima.

Zoran

pre 3 godine

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.

Sportski pozdrav.
(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Iz koje pećine si izašao kromanjoncu?

Neli

pre 3 godine

A da pustite ljude(zene) malo na miru? Ako je prelepa ne valja, ako rodi kasno ne valja, ako (ne)radi opet ne valja...do beskraja. Mene je baka odgojila i ne fali mi nista. Hajde da ti mladi ljudi mogu otici od kuce pre svoje 30 pa onda nek imaju decu ranije

balkanoid

pre 3 godine

Kreteni... sta se vas tice kada ce neko dete da se rodi. Smeta im novi zivot. Meni vise smeta sto se neko rodi ko volina, nego sto se neko rodio od starijih roditelja.

jelena

pre 3 godine

Zivim u Belgiji, i ovde mlade devojke masovno zamrzavaju svoje jajne celije, kako bi mogle postati majke kad god to pozele, uglavnom kada se stvore pooljni finansijski uslovi. Licno mislim da je to mnogo odgovornije i zrelije od nezeljenih trudnoca koje se desavaju na Balkanu, a uz to daju zenama u punu kontrolu nad svojom plodnoscu. A komentare tipa zene treba da radjaju i staraju se kuci, a muskarci o finansijama ne zelim ni da komentarisem.

Obavesti se

pre 3 godine

radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.
(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Ne bih da komentarisem ceo tvoj traktat ali autisticnu decu prave stariji muskarci i to najcesce znacajno mladjim zenama od sebe. Poodmakle godine oca su sest puta vaznije od godina majke kao i razlika izmedju majke i oca, sto je veca to je veci rizik. Za autizam je tako, za Daun je bitna majka.

Kaiser Roger

pre 3 godine

Radjanje posle 60e?

Jel vi kapirate da je sansa da zena dobije dete prirodnim putem posle 35e godine ravna sansi da zdrav covek umre od kovida?

Koje su ovo price? I ne zanima me sto znas random Slavicu koja je rodila sa 38 jer joj to ili peto dete u lancu ili dokaz o postojanju Boga.

Srecem zene koje su dobrano presle 40 godina i dalje misle da imaju vremena za porodicu.
Da da imate, ako vas buduci muz ima decu iz drugog braka ili resite da usvojite.

Umesto da se mladim zenama objasni da im je period za radjanje izmedju 20 i 30 godina, ovde se propagira Seks i grad nacin zivota, igranja Pokemona ali sa polnim bolestima tokom 20ih i 30ih i vestackog pravljenja i radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.

Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno.

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.


Sta lupetas ovo za godine.Odakle ti ideja da je zenama tesko da zatrudne posle 35.Znam puno zena koje su bez problema rodile u starijim godinama.Problem upravo sto su ovi rekli, ko ce da cuva dete posle ako majka umre jer je stara.

M

pre 3 godine

Wow Lolo, koja otresitost, koja nabedjenost, koji ton i poredjenja. Tebe bas nista jos nije klepilo u zivotu.
Humble yourself before life humbles you, budite ponizni pre nego sto vas zivot takvima nacini (jer hoce).

Bendzo Kazui

pre 3 godine

Nije problem rađanja u 60toj, problem je što neće biti prisutan u detetovom životu kad počnu pravi životni problemi, a valjda je cilj biti i stariti uz decu, ovako mi malo to sebično deluje...
(Banex, 21. septembar 2021 10:10)

A DA LI ZNAS KOLIKO IMA DECE KOJI IMAJU OBA ZIVA RODITELJA KOJI CELI ZIVOT NE MARE ZA NJIH I KOJI NISU PRISUTNI U ZIVOTU DETETA???

Obavesti se

pre 3 godine

(Deus, 21. septembar 2021 10:30)
Tacno ali danas daunovce radjaju uglavnom mlade zene, starije obavezno rade testiranja. Daun vise nije toliki problem vec autizam.
Sa druge strane svi drve o majkama a nista o ocevima. Svi ubedjeni da oni mogu da prave decu i sa 50 bez posledica. Kao sto rekoh godine oca uticu na autizam a o tome kakav je spermogram danas obzirom na otrove svuda posle 35 necu ni da pricam. Vecina zena je na vantelesnoj zbog muza a ne zbog sebe sto je prica za sebe.
Dakle ovo je tema za razmisljanje za oba pola. Nisu ni muskarci postedjeni. I njihovi geni se degenerisu sa godinama i pod uticajem zracenja i otrova. Muske polne celije se stvaraju stalno te su podlozne uticaju okoline,
zena se rodi sa svim svojim jajnim celijama.

Baba Tića

pre 3 godine

Radjanje posle 60e?

Jel vi kapirate da je sansa da zena dobije dete prirodnim putem posle 35e godine ravna sansi da zdrav covek umre od kovida?

Koje su ovo price? I ne zanima me sto znas random Slavicu koja je rodila sa 38 jer joj to ili peto dete u lancu ili dokaz o postojanju Boga.

Srecem zene koje su dobrano presle 40 godina i dalje misle da imaju vremena za porodicu.
Da da imate, ako vas buduci muz ima decu iz drugog braka ili resite da usvojite.

Umesto da se mladim zenama objasni da im je period za radjanje izmedju 20 i 30 godina, ovde se propagira Seks i grad nacin zivota, igranja Pokemona ali sa polnim bolestima tokom 20ih i 30ih i vestackog pravljenja i radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.

Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno.

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.

Sportski pozdrav.
(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Ne diraj mi Grand! A što se tebe tiče vidi se da si antisemitista i da živiš u nekom zaseoku gde muž jedini ima glas. Meni je kao muškarcu muka od takvih. Od veće bi koristi bio da si sada na KIM u ovoj teškoj situaciji, umesto što si pokazao koliki si patrijota i roker/metalac/panker/kreten.

Vagica

pre 3 godine

Žustra rasrtava: Da li je u redu zabadati nos u tuđi život? Da li je u redu suditi drugima prema svojim standardima? Da li je u redu biti nečovek?
Svaki novi život je dobro došao na ovaj svet, da li od zlih/glupih roditelja, da li od starih, da li od bolesnih, od "običnih" nebitno, svako će se pronaći u nekoj grupi. Super bi bilo da je sve idealno, ali, nije, i nikada neće biti, niko od nas nije savršen, pa eto nas svih...
Svaka nova osoba je jedan novi život i svaka ima prava na život kao i svi mi.

Malo sutra

pre 3 godine

ALI ovo da žena treba da radi za porodicu a ne korporaciju se slažem. Moderne žene stvar posmatraju isključivo iz svog ugla. Biće 8 sati na poslu, kolege, plata, nezavisnost pa će se malo baviti detetom. Da li je deci dovoljno da vide majku 2-3 sata dnevno (dok ih ne pokupe iz vrtića/skole i dok ne odu na spavanje)? Da li iko posmatra stvari iz dečijeg ugla?
(Mirjana, 21. septembar 2021 17:37)

I ti zrtvujes karijeru zbog dece, muz nadje mladju pokupi se i ode, alimentaciju ovde ne placa70% oceva, ti zrtvovala karijeru zbog majcinstva, plata bedna ako je imas uopste, deca misle da si jadnica..
Cisto da znate deca su danas takva da te preziru ako si jadna i bedna a ne ako ne provode vreme sa tobom. A ta dva-tri sata i nisu malo.
Mogu i ocevi da se zrtvuju za decu, manite vi majke vise. Ko je lud danas da zavisi od muzevljeve milostinje. I oni su nepouzdani i nepredvidivi.

sve vi znate

pre 3 godine

Boze dragi koliko domacina se naslo da preporucuje kad zena treba da radja, a kad bi im se pomenula deca i porodica u njihovim 20-im nestajali bi u vidu lastinog repa. Kakvi otuzni licemeri...

Marina

pre 3 godine

@ aleksa
Evo iz prve ruke. Iz mog okruzenja, poslovnog, privatnog, rodjackog, drugarskog, komsijskog, ima oko 10 dece koja su rodjena sa nekim defektima. Sva ta deca su deca mladih majki i mladih oceva koji imaju izmedju 20 i 28 godina. Pa vi vidite. Kada ste stariji vi cete ici na dodatna ispitivanja i verovatno cete na vreme saznati ako postoji problem i na vreme ga resiti . 5 dece imaju autizam- a majke imaju oko 23 godine. Ne znam licno ni jedno zenu koja je rodila izmedju 35-45 a da ima bolesno dete.

Сузана

pre 3 godine

Имам једно дете и радо бих родила друго, иако имам више од четрдесет година. Нажалост, мој супруг не размишља као ја.

Obavesti se

pre 3 godine

Autizam je statisticki daleko manje rasprostranjen od Daunovog sindroma. Autizam se jos moze i nekako leciti, Daun apsolutno ne moze jer u pitanju je genetski poremecaj.
(Deus, 21. septembar 2021 14:17)

Ovakve gluposti necu ni da komentarisem....
Da, treba ranije radjati ali to znaju i ti koji radjaju kasnije, nisu debili da to ne znaju. Ne radja se na silu ili po komandi, uostalom ni muskarci danas nece brak i decu ni rano ni ikad. Skinite se zenama sa grbace ako rodi rodi ako ne nikom nista. Necete ih vi ubediti u to.

Giovanni

pre 3 godine

(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Nalupa se ti prijatelju za medalju. Zena sa 35 godina vrlo lako moze da ostane trudna, pa i do 40-45. Vidi se da si pravi sportista “u zdravom telu zdrav duh, ali samo do 25, posle su sve matorci”. Tačno je da neki parovi me mogu da dobiju dete ali to nije toliko povezano sa godinama koliko sa genetikom i drugim zdravstvenim problemima.
A nevezano za našeg sportistu, mišljenja sam da ljudi preko 40 godina ne bi trebalo da postaju roditelji po prvi put, pa cak ni drugi-treci. Realno sve postaje teze, poslovi postaju ozbiljniji, covek tada treba vec da polako misli o penziji i kako najbolje da se obezbedi do nje, a malo dete odvlaci puno energije i paznje.

jedna mama

pre 3 godine

Po meni jeste sebicno u tim godinama radjati decu. Oni koji tvrde da ce takva deca biti finansijski zbrinuta, sigurna sam da bi sva deca koja rano ostanu bez roditelja menjala sve pare ovog sveta za roditelje. Naravno da nikad ne znas koliko ces ziveti i da deca mogu da dozive i strasnije stvari, ali opet ako vec biras da budes roditelj onda treba da razmisljas i o tome da budes tu za njih, da ih volis, da brines o njima i da im budes podrska dok odrastaju i dok si im najpotrebniji.

To ti je prosto

pre 3 godine

(Wizard, 21. septembar 2021 12:26)
Ne radi se uopste o visokim standardima. One u stvari ne zele brak i porodicu a to ne smeju priznati ni sebi ni drugima. Onda "dignu standarde" da ne bi nasle. Kod nas lakse prolazi nisam nasla nego nisam htela, za to bi da te spale na lomaci.
Uglavnom su brakovi njihovih roditelja tragedija, vecina brakova ovde je tragedija. Najvise fali postovanje, u braku je ovde mnogo prezira i omalovazavanja takvi smo ljudi. Nije ni cudo da im nije do toga.

Бата

pre 3 godine

Главно питање је да ли је биолошки у реду, да ли ће се родити здраво дете. Ако је тај услов испуњен, тек онда долази социјално питање. У реду је касно родити само ако живе у већој вишегенерацијској породици, блиској рођачкој или пријатељској заједници где има ко да помогне, ускочи, замени родитеље ако и кад затреба. Да има неки млађи ујак, стриц или тетка да детету током одрастања буде узор и пример за оне ствари за које су родитељи престари - игра, уклапање у друштвени живот. Исто важи и за "прерано" рађање. Када бисмо уместо основне породице (само родитељи и деца) живели у широј вишегенерацијској породици онда не би био проблем да се деца рађају "прерано/прекасно" јер би у тој вишегенерацијској заједници имао ко да надокнади незрелост и неискуство младих, или недостатак енергије старијих родитеља и то што су испали из тока са савременим друштвеним животом.

Apatrid

pre 3 godine

"Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno."

Moderatori, zasto dozvoljavate antisemitske komentare?

Makedonec

pre 3 godine

Kako mozete osudjivati neciji izbor i radjanje ljubavi i zivota? Mozda kad je bila mlada nije imala niti izbora, niti ljubav, bez razlike sto je imala zelju. Nek joj je zivo i zdravo, a za to dal ce jedno dete pravilno izrasti sa mladjeg ili starijeg roditelja je jos jedna glupost. Pitanje je dali raste u dobru ili losu porodicu, dali raste u dobru ili losu sredinu, dali dobija dobro ili lose obrazovanje i onak nabitniji faktor, kako ce mu biti karte podeljene u zivotu...

Nemanja

pre 3 godine

Potpuno je sebično radjati dete sa 60 godina...

Postoji velika sansa da se nakon tih godina razbolis i onda dete sa 10-15 godina mora da se stara o vama sto je veliki bezobrazluk.

Dalje, sta si čekao do 60te godine....

Obaveza roditelja je da dete izvede na put a to ne možeš da uradiš ako si mrtav ili ako ideš na igralište sa štapom...

Ako već želiš da imaš dete (a to je stvar izbora) onda ga imaj u godinama koje ti omogućavaju da vidiš brigu o njemu i izvedes ga na put

Silvester

pre 3 godine

Bilo bi interesantno videti kako ce izgledati svet za 500 godina.
(istina, 21. septembar 2021 12:40)

Već se zna kako će da izgleda, otprilike kao Avganistan ili Pakistan, Indija. Prenaseljen, prljav, gladan, žedan. Uz sve to dodaj još i Islam.

Mirka

pre 3 godine

Mnoga deca koja imaju mlade roditelje su, nazalost u mnogim razlicitim slucajevima ostala bez jednog ili oba roditelja. Nastavila su da zive uprkos gubitku, jer nista se u tim trenucima ne moze ispraviti i promeniti. Zato mislim da je svejedno, da li je roditelj u trenutku smrti imao 25 ili 60 godina, jer dete je ipak ostalo samo i naravno nastavlja svoj zivot, mozda sa jednim, a mozda bez i jednog roditelja. Naravno da su ljudi jos uvek puni predrasuda, i skloni su uvek nekakvom optuzivanju, svega i svacega, verujuci da svako mora da zivi na jedan jedini odredjeni nacin, i da nema pravo da zivi drugacije od ostalih. Svako ima pravo da zivi kako hoce, ne ugrozavajuci nikoga oko sebe, a dete ce i tako nastaviti da zivi svoj zivot, bez obzira na sve.( U danasnje vreme deci su izgleda vazniji mobilni telefoni nego roditelji ili bilo ko drugi (sarkazam))

Wizard

pre 3 godine

Imam 37 godina.
Nisam imao veze i neiskusan sam.
Držim do sebe, treniram, u formi sam, kažu da izgledam kao da imam 30.
Ali konačno sam sredio karijeru kao programer i na dobrom sam planu za dalje.
Voleo bih vezu i porodicu ako se veza ispostavi kao dobra.

Preko dating aplikacija uglavnom upoznam žene mojih godina. 35+.
Nadao sam se da u tim godinama će ipak biti prizemnih standarda za muškarca.
Da neće tražiti visokog preko 1.85cm, mišićavog, punog samopouzadnja i da će malo biti spremne za kompromise.
Ali i dalje nije tako. Oštre su i kritične nekad. Ne znam šta imaju u planu kada će da nađu nekoga ako si i dalje dozvole da budu probirljive i dalje, i da stignu da upoznaju nekoga i planiraju trudnoću?
Čini mi se da bi radije ostale same nego napustile svoje standarde selekcije?

Ne znam šta da mislim. Mislio sam da mi ništa ne fali, ne pucam na "lepotice" ali i dalje mi ne ide.
Da li da uopšte i pokušavam nešto da ženama od 35+ sa porodicom u planu?
Jer dok se upoznamo i planiramo porodicu imaće blizu 40 i možda teškoće sa trudnoćom.
Da li da gledam samo devojke mlađe ipak od mene?
Ali opet, vraćamo se na visoke standarde koje sad i mlade žene mogu da si priušte, jer misle imaju vremena?

Banex

pre 3 godine

Nije problem rađanja u 60toj, problem je što neće biti prisutan u detetovom životu kad počnu pravi životni problemi, a valjda je cilj biti i stariti uz decu, ovako mi malo to sebično deluje...

istina

pre 3 godine

Biološki je. najpovoljnije vreme za rađanje do tridesete. Druga, treća i n-ta trudnoća i posle toga. To što nešto postaje socijalno prihvatljivo, ne znači i da je biološki dobro. Zamrzavanje jajnih ćelija za budućnost jeste budućnost. Zajedno sa izmenom gena ( zbog koje je onaj kineski naučnik osuđen), koje će sigurno za petnaestak godina postati moguće i prihvaćeno, doneće novog čoveka. Veštačke materice su, takođe, nešto na čemu se radi. Sve u svemu, mislim da će za stotinak godina biti moguće otići u uzgajalište i uzeti svoju, po želji poboljšanu bebu. Ako uopšte bude bilo potrebe da se deca odgajaju u porodicama. To neće biti ljudi kakvi su danas, tj ono što mi danas smatramo ljudima. Čemu će to odvesti, znaće oni koji tada budu živeli. I oni posle njih. Sa današnjeg stanovišta to nije ljudski. Ali svet se menja. Tako i ovo rađanje u šezdesetim. Mislim da ogromna većina ljudi to ne odobrava, ali pošto je moguće, postaće uobičajeno i svi će se navići. Bilo bi interesantno videti kako ce izgledati svet za 500 godina.

use i u svoje kljuse

pre 3 godine

to sto je neka zena postala majka u 23, ne znaci da ce biti tu za svoje dete ni dok je malo, niti znaci da detetu moze da pruzi sve sto mu treba, nit je garancija da ce biti iz svoje dete i nakon sto ono napuni 30...

BK

pre 3 godine

Radjas kad se steknu uslovi... sa 25 ili 38. Posao, partner, itd ...ali najvaznije da zdravlje sluzi. Ako je tako onda moze ona i sa 40, a muskarac i sa 50. I opet da nisu bas prestari za roditeljstvo. I nije bitno koliko im je partner mladji ili stariji, ako zajedno ostvaruju ono sta zele.

Sve je individualno, nista nije jednostavno, svak ima neku svoju pricu.

duki

pre 3 godine

@lola,

juj, kakva neobrazovanost!!! Kako li zivis sam/sama sa sobom? Juj.... tebi nista ne bi trebalo dajje objasnjavati. Srecno ti, stara majko, sa verovatno prosecnom decom, rodjenom u tvojim dvadesetim. Bljuc, bljuc...

Obavesti se i ti

pre 3 godine

Ne bih da komentarisem ceo tvoj traktat ali autisticnu decu prave stariji muskarci i to najcesce znacajno mladjim zenama od sebe. Poodmakle godine oca su sest puta vaznije od godina majke kao i razlika izmedju majke i oca, sto je veca to je veci rizik. Za autizam je tako, za Daun je bitna majka.
(Obavesti se, 21. septembar 2021 09:56)

Da li si baš tako jako siguran u to što pišeš? Evo, ja sam napravio autističnog sina sa 31 godinom, sa suprugom koja je isto godište kao i ja, dakle razlika nula, a znam još ljudi sa sličnom pričom. Istina je da nauka još uvek ne zna šta tačno dovodi do autizma, ali je najverovatnije u pitanju kompleksna kombinacija genetske podloge, uslova razvoja ploda u toku trudnoće (prokrvljenosti placente npr.) i spoljnih faktora nakon rođenja.

Moje mišljenje ne smrdi samo meni

pre 3 godine

Ejdžizam je tako fina sveobuhvatna laka formalno plemenita definicija, sve ono što nam godi da budemo besplatno plemenitiji...
A onda im se rodi dete kad im vreme nije.
I pukne ta formalna divnoća, i ispliva sav potisnuti mulj...

Deus

pre 3 godine

Za autizam je tako, za Daun je bitna majka.
(Obavesti se, 21. septembar 2021 09:56)
---
Kada bi ljudi znali koliko je veliki rizik od Daunovog sindroma kod majki preko 40 dobro bi razmislili sta rade. Vec preko 35 rizik od Daunovog sindroma je mnogo, mnogo veci nego sa 25 a preko 40 taj odnos je 1:25 sto je neprijatno velika verovatnoca. Autozam, skeletalne deformacije ploda, srcane mane itd itd, rizik u trudnocama znacajno raste preko 30-te godine.
Sa te strane citalac Lola je u pravu: deca se prave kad je vreme. Uopste nije bitno sto se ljudski vec produzio. Reproduktivno doba je ostalo iste duzine ili tek jedva malo duze. Idealno vreme je od 18 do 30 godina (plus minus neka godina, zavisi od stanja organizma).

aleksa

pre 3 godine

Tužno je kako svi ovde pričaju o pravima majke i oce da rađaju kad hoće i kako hoće a niko ne priča o pravu (budućeg) deteta da se rodi zdravo i pravo. A šansa za to opada kad se pređe 35-40. Ali koga briga za to, jel tako? Koga briga kakva će da se rodi ta beba? Bitno je ispuniti želje i ambicije roditelja...

Nikola PO

pre 3 godine

Međutim, neki ističu da je mnogo sebičnije rađati decu ako je roditelj u nestabilnoj finansijskoj situaciji.
"Zapravo, mnogo je gore roditi dete u siromaštvu, bez obzira na godine", kažu.

Sa ovim se slazem potpuno. Licno nikada ne bih dobrovoljno postao otac da se u 36-oj finansijski nisam dovoljno stabilizovao da otac mogu i da postanem. U familiji imam slucajeve, koji su prvo stvorili decu, pa tek onda shvatili da "nemaju cime da ih hrane". Rezultat je puko siromastvo.

Wizard

pre 3 godine

@Moje ime
Zato što sam bio nesnađen bilo mentalno, bilo životno, bilo sa emotivnim razvojem da uopšte se osetim da sam spreman za vezu ili porodicu.
Nije da nisam želeo vezu ali jednostavno sam bio bez samopouzdanja i emotivne zrelosti za tako nešto.

Obavesti se

pre 3 godine

(Obavesti se i ti, 21. septembar 2021 14:27)
I ja imam sina sa autizmom. Zato sam sve moguce i iscitala. Statistitika je statistika a ona kaze tako, godine oca i razlika u godinama oca i majke i jos stosta ovo je sto se tice godina. To je ono znas najveca verovatnoca, ne obavezno.
Pozdrav i sve najbolje

@ Wizard

pre 3 godine

Gledaj onu koja te hoce. Mlada, lepa, zgodna sigurno hoce nekog svojih godina i kvaliteta da uziva malo u zivotu. To je potpuno logicno.

Moje ime

pre 3 godine

@Wizard
A što ti nisi napravio decu i porodicu sa 25 godina nego si čekao 37? Da nisi možda tada mislio da imaš još dosta vremena?

Ivana

pre 3 godine

Ja sam svoje rodila "na vreme“. Sa 28 i 30. I čim sam rodila drugo znala sam da više neću rađati. Ali, mnogo žena nema tu sreću da zatrudni kad želi pa rode kasnije. Moja drugarica ima 49 i čeka svoju prvu bebu, 16 godina željenu. Uostalom, život nam nikakve garancije ne daje. Svedoci smo umiranja mladih ljudi, sa malom decom. Sa druge strane neko bude do 80 vitalan.

Deus

pre 3 godine

a o tome kakav je spermogram danas obzirom na otrove svuda posle 35
----
Naravno da je bitan i muskarac ali spermogram najvise zavisi od nacina ishrane i fizike aktivnosti. Cak i sa sasvim kilavim spermogramom prave se deca. Dovoljan je jedan spermatozoid. A zena ima ogranicen broj jajnih celija. Broj jajnih celija zene zavisi iskljucivo od gena. Koliko ce jajnih celija biti po ciklusu zavisi i od jajnika (policisticni daju vise po ciklusu).
Muskarcev reproduktivni vek je znatno duzi od zeninog i proteze se na maltene ceo zivot od polne zrelosti pa do 70-te godine. To ne znaci da sa 60 treba postajati otac. I nije samo dovoljno da zena ima jajnu celiju. Ta jajna celija mora da bude oplodjena, a tako oplodjena jajna celija (embrion) mora da se zakaci za matericu tj posteljicu. Vec preko 30-te pocinju, statisticki gledano, problemi. Sa 40 su prve trudnoce izuzetno retke i to su skoro po pravilu pomognute trudnoce (VTO, hormonske terapije i sl).
Deca se, ponovimo to, PRAVE NA VREME. To vreme nije sa 40+ godina ( za prvu trudnocu svakako ne ) iako je ljudski vek znatno duzi nego pre par stotina godina. Nekada su zene radjale i sa 30+ godina i umirale sa 45 (od starosti-bolesti) ostavljajuci mladu ili sasvim malu decu.
Autizam je statisticki daleko manje rasprostranjen od Daunovog sindroma. Autizam se jos moze i nekako leciti, Daun apsolutno ne moze jer u pitanju je genetski poremecaj. Zene, radjajte decu pre 30-te, muskarci, pravite ih pre 40-te ako ste ikako u mogucnosti.

Pančevac

pre 3 godine

Voljeno i željeno dete?! Pa ako neko nešto zaista želi onda ne ostavlja da to bude poslednji prioritet u životu? Prvo je postalo ok da su deca bez oca, a sad hoce da bude ok i deca bez majke.

Mirjana

pre 3 godine

Moram i ja nešto da kažem na temu. Prvo, osoba koja se potpisuje kao Lola je muško i piše uglavnom sovinisticke komentare ALI ovo da žena treba da radi za porodicu a ne korporaciju se slažem. Moderne žene stvar posmatraju isključivo iz svog ugla. Biće 8 sati na poslu, kolege, plata, nezavisnost pa će se malo baviti detetom. Da li je deci dovoljno da vide majku 2-3 sata dnevno (dok ih ne pokupe iz vrtića/skole i dok ne odu na spavanje)? Da li iko posmatra stvari iz dečijeg ugla?

to tako ne funkcionise gospodjo

pre 3 godine

"Kad njena ćerka bude imala 16 godina, ona će imati 80. Velike su šanse da će biti mrtva dok njeno dete napuni 30. Mogla bi da umre i pre nego što dete napuni 25. To je vrlo sebično", napisala je.

Ok u suprutnom ako je ne rodi to dete ce imati 16, detetov otac 40, majka 36. Jel tako? Znači bolje da ga ne rodi, neko drugi će da ga rodi? Baš je sebična što je htela da ga rodi, umesto da ga drugi rode? haha

ende

pre 3 godine

Šta je ovde veća sebičnost?

1. Ako rodiš sa 64 i umreš sa 80, dete će biti živo i zdravo, ti ćeš biti mrtav.
2. Ako ne rodiš sa 64 i umreš sa 80, dete će biti mrtvo, ti ćeš biti mrtav.


Neko ostane mlad bez roditelja, pa se ne kaje što ima život i svoju decu sutra.
Sebično je ne roditi dete jer ti nećeš dugo moći da se igraš sa njim. Ono nije igračka, ti idi svojim putem.

Lola

pre 3 godine

Radjanje posle 60e?

Jel vi kapirate da je sansa da zena dobije dete prirodnim putem posle 35e godine ravna sansi da zdrav covek umre od kovida?

Koje su ovo price? I ne zanima me sto znas random Slavicu koja je rodila sa 38 jer joj to ili peto dete u lancu ili dokaz o postojanju Boga.

Srecem zene koje su dobrano presle 40 godina i dalje misle da imaju vremena za porodicu.
Da da imate, ako vas buduci muz ima decu iz drugog braka ili resite da usvojite.

Umesto da se mladim zenama objasni da im je period za radjanje izmedju 20 i 30 godina, ovde se propagira Seks i grad nacin zivota, igranja Pokemona ali sa polnim bolestima tokom 20ih i 30ih i vestackog pravljenja i radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.

Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno.

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.

Sportski pozdrav.

Deus

pre 3 godine

a o tome kakav je spermogram danas obzirom na otrove svuda posle 35
----
Naravno da je bitan i muskarac ali spermogram najvise zavisi od nacina ishrane i fizike aktivnosti. Cak i sa sasvim kilavim spermogramom prave se deca. Dovoljan je jedan spermatozoid. A zena ima ogranicen broj jajnih celija. Broj jajnih celija zene zavisi iskljucivo od gena. Koliko ce jajnih celija biti po ciklusu zavisi i od jajnika (policisticni daju vise po ciklusu).
Muskarcev reproduktivni vek je znatno duzi od zeninog i proteze se na maltene ceo zivot od polne zrelosti pa do 70-te godine. To ne znaci da sa 60 treba postajati otac. I nije samo dovoljno da zena ima jajnu celiju. Ta jajna celija mora da bude oplodjena, a tako oplodjena jajna celija (embrion) mora da se zakaci za matericu tj posteljicu. Vec preko 30-te pocinju, statisticki gledano, problemi. Sa 40 su prve trudnoce izuzetno retke i to su skoro po pravilu pomognute trudnoce (VTO, hormonske terapije i sl).
Deca se, ponovimo to, PRAVE NA VREME. To vreme nije sa 40+ godina ( za prvu trudnocu svakako ne ) iako je ljudski vek znatno duzi nego pre par stotina godina. Nekada su zene radjale i sa 30+ godina i umirale sa 45 (od starosti-bolesti) ostavljajuci mladu ili sasvim malu decu.
Autizam je statisticki daleko manje rasprostranjen od Daunovog sindroma. Autizam se jos moze i nekako leciti, Daun apsolutno ne moze jer u pitanju je genetski poremecaj. Zene, radjajte decu pre 30-te, muskarci, pravite ih pre 40-te ako ste ikako u mogucnosti.

Mirjana

pre 3 godine

Moram i ja nešto da kažem na temu. Prvo, osoba koja se potpisuje kao Lola je muško i piše uglavnom sovinisticke komentare ALI ovo da žena treba da radi za porodicu a ne korporaciju se slažem. Moderne žene stvar posmatraju isključivo iz svog ugla. Biće 8 sati na poslu, kolege, plata, nezavisnost pa će se malo baviti detetom. Da li je deci dovoljno da vide majku 2-3 sata dnevno (dok ih ne pokupe iz vrtića/skole i dok ne odu na spavanje)? Da li iko posmatra stvari iz dečijeg ugla?

aleksa

pre 3 godine

Tužno je kako svi ovde pričaju o pravima majke i oce da rađaju kad hoće i kako hoće a niko ne priča o pravu (budućeg) deteta da se rodi zdravo i pravo. A šansa za to opada kad se pređe 35-40. Ali koga briga za to, jel tako? Koga briga kakva će da se rodi ta beba? Bitno je ispuniti želje i ambicije roditelja...

Pančevac

pre 3 godine

Voljeno i željeno dete?! Pa ako neko nešto zaista želi onda ne ostavlja da to bude poslednji prioritet u životu? Prvo je postalo ok da su deca bez oca, a sad hoce da bude ok i deca bez majke.

Deus

pre 3 godine

Za autizam je tako, za Daun je bitna majka.
(Obavesti se, 21. septembar 2021 09:56)
---
Kada bi ljudi znali koliko je veliki rizik od Daunovog sindroma kod majki preko 40 dobro bi razmislili sta rade. Vec preko 35 rizik od Daunovog sindroma je mnogo, mnogo veci nego sa 25 a preko 40 taj odnos je 1:25 sto je neprijatno velika verovatnoca. Autozam, skeletalne deformacije ploda, srcane mane itd itd, rizik u trudnocama znacajno raste preko 30-te godine.
Sa te strane citalac Lola je u pravu: deca se prave kad je vreme. Uopste nije bitno sto se ljudski vec produzio. Reproduktivno doba je ostalo iste duzine ili tek jedva malo duze. Idealno vreme je od 18 do 30 godina (plus minus neka godina, zavisi od stanja organizma).

Zoran

pre 3 godine

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.

Sportski pozdrav.
(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Iz koje pećine si izašao kromanjoncu?

Banex

pre 3 godine

Nije problem rađanja u 60toj, problem je što neće biti prisutan u detetovom životu kad počnu pravi životni problemi, a valjda je cilj biti i stariti uz decu, ovako mi malo to sebično deluje...

Wizard

pre 3 godine

Imam 37 godina.
Nisam imao veze i neiskusan sam.
Držim do sebe, treniram, u formi sam, kažu da izgledam kao da imam 30.
Ali konačno sam sredio karijeru kao programer i na dobrom sam planu za dalje.
Voleo bih vezu i porodicu ako se veza ispostavi kao dobra.

Preko dating aplikacija uglavnom upoznam žene mojih godina. 35+.
Nadao sam se da u tim godinama će ipak biti prizemnih standarda za muškarca.
Da neće tražiti visokog preko 1.85cm, mišićavog, punog samopouzadnja i da će malo biti spremne za kompromise.
Ali i dalje nije tako. Oštre su i kritične nekad. Ne znam šta imaju u planu kada će da nađu nekoga ako si i dalje dozvole da budu probirljive i dalje, i da stignu da upoznaju nekoga i planiraju trudnoću?
Čini mi se da bi radije ostale same nego napustile svoje standarde selekcije?

Ne znam šta da mislim. Mislio sam da mi ništa ne fali, ne pucam na "lepotice" ali i dalje mi ne ide.
Da li da uopšte i pokušavam nešto da ženama od 35+ sa porodicom u planu?
Jer dok se upoznamo i planiramo porodicu imaće blizu 40 i možda teškoće sa trudnoćom.
Da li da gledam samo devojke mlađe ipak od mene?
Ali opet, vraćamo se na visoke standarde koje sad i mlade žene mogu da si priušte, jer misle imaju vremena?

Baba Tića

pre 3 godine

Radjanje posle 60e?

Jel vi kapirate da je sansa da zena dobije dete prirodnim putem posle 35e godine ravna sansi da zdrav covek umre od kovida?

Koje su ovo price? I ne zanima me sto znas random Slavicu koja je rodila sa 38 jer joj to ili peto dete u lancu ili dokaz o postojanju Boga.

Srecem zene koje su dobrano presle 40 godina i dalje misle da imaju vremena za porodicu.
Da da imate, ako vas buduci muz ima decu iz drugog braka ili resite da usvojite.

Umesto da se mladim zenama objasni da im je period za radjanje izmedju 20 i 30 godina, ovde se propagira Seks i grad nacin zivota, igranja Pokemona ali sa polnim bolestima tokom 20ih i 30ih i vestackog pravljenja i radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.

Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno.

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.

Sportski pozdrav.
(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Ne diraj mi Grand! A što se tebe tiče vidi se da si antisemitista i da živiš u nekom zaseoku gde muž jedini ima glas. Meni je kao muškarcu muka od takvih. Od veće bi koristi bio da si sada na KIM u ovoj teškoj situaciji, umesto što si pokazao koliki si patrijota i roker/metalac/panker/kreten.

Nemanja

pre 3 godine

Potpuno je sebično radjati dete sa 60 godina...

Postoji velika sansa da se nakon tih godina razbolis i onda dete sa 10-15 godina mora da se stara o vama sto je veliki bezobrazluk.

Dalje, sta si čekao do 60te godine....

Obaveza roditelja je da dete izvede na put a to ne možeš da uradiš ako si mrtav ili ako ideš na igralište sa štapom...

Ako već želiš da imaš dete (a to je stvar izbora) onda ga imaj u godinama koje ti omogućavaju da vidiš brigu o njemu i izvedes ga na put

Giovanni

pre 3 godine

(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Nalupa se ti prijatelju za medalju. Zena sa 35 godina vrlo lako moze da ostane trudna, pa i do 40-45. Vidi se da si pravi sportista “u zdravom telu zdrav duh, ali samo do 25, posle su sve matorci”. Tačno je da neki parovi me mogu da dobiju dete ali to nije toliko povezano sa godinama koliko sa genetikom i drugim zdravstvenim problemima.
A nevezano za našeg sportistu, mišljenja sam da ljudi preko 40 godina ne bi trebalo da postaju roditelji po prvi put, pa cak ni drugi-treci. Realno sve postaje teze, poslovi postaju ozbiljniji, covek tada treba vec da polako misli o penziji i kako najbolje da se obezbedi do nje, a malo dete odvlaci puno energije i paznje.

Moje mišljenje ne smrdi samo meni

pre 3 godine

Ejdžizam je tako fina sveobuhvatna laka formalno plemenita definicija, sve ono što nam godi da budemo besplatno plemenitiji...
A onda im se rodi dete kad im vreme nije.
I pukne ta formalna divnoća, i ispliva sav potisnuti mulj...

Moje ime

pre 3 godine

@Wizard
A što ti nisi napravio decu i porodicu sa 25 godina nego si čekao 37? Da nisi možda tada mislio da imaš još dosta vremena?

Velimir

pre 3 godine

60te su najbolje godine da imaš dete. Odeš u penziju, imaš vremena da mu se posvetiš. Ne žuriš nigde, možeš ceo dan da sediš sa detetom u parku. I što je najvažnije, neće se desiti da dete bude frustrirano jer ima 40 godina a i dalje živi sa roditeljima...

balkanoid

pre 3 godine

Kreteni... sta se vas tice kada ce neko dete da se rodi. Smeta im novi zivot. Meni vise smeta sto se neko rodi ko volina, nego sto se neko rodio od starijih roditelja.

istina

pre 3 godine

Biološki je. najpovoljnije vreme za rađanje do tridesete. Druga, treća i n-ta trudnoća i posle toga. To što nešto postaje socijalno prihvatljivo, ne znači i da je biološki dobro. Zamrzavanje jajnih ćelija za budućnost jeste budućnost. Zajedno sa izmenom gena ( zbog koje je onaj kineski naučnik osuđen), koje će sigurno za petnaestak godina postati moguće i prihvaćeno, doneće novog čoveka. Veštačke materice su, takođe, nešto na čemu se radi. Sve u svemu, mislim da će za stotinak godina biti moguće otići u uzgajalište i uzeti svoju, po želji poboljšanu bebu. Ako uopšte bude bilo potrebe da se deca odgajaju u porodicama. To neće biti ljudi kakvi su danas, tj ono što mi danas smatramo ljudima. Čemu će to odvesti, znaće oni koji tada budu živeli. I oni posle njih. Sa današnjeg stanovišta to nije ljudski. Ali svet se menja. Tako i ovo rađanje u šezdesetim. Mislim da ogromna većina ljudi to ne odobrava, ali pošto je moguće, postaće uobičajeno i svi će se navići. Bilo bi interesantno videti kako ce izgledati svet za 500 godina.

Kaiser Roger

pre 3 godine

Radjanje posle 60e?

Jel vi kapirate da je sansa da zena dobije dete prirodnim putem posle 35e godine ravna sansi da zdrav covek umre od kovida?

Koje su ovo price? I ne zanima me sto znas random Slavicu koja je rodila sa 38 jer joj to ili peto dete u lancu ili dokaz o postojanju Boga.

Srecem zene koje su dobrano presle 40 godina i dalje misle da imaju vremena za porodicu.
Da da imate, ako vas buduci muz ima decu iz drugog braka ili resite da usvojite.

Umesto da se mladim zenama objasni da im je period za radjanje izmedju 20 i 30 godina, ovde se propagira Seks i grad nacin zivota, igranja Pokemona ali sa polnim bolestima tokom 20ih i 30ih i vestackog pravljenja i radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.

Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno.

Bolje da sluzite deci i muzu nego da sluzite sistemu i poslodavcu. Vase je da drzite kucu, na muzi je da drzi finansije.


Sta lupetas ovo za godine.Odakle ti ideja da je zenama tesko da zatrudne posle 35.Znam puno zena koje su bez problema rodile u starijim godinama.Problem upravo sto su ovi rekli, ko ce da cuva dete posle ako majka umre jer je stara.

jelena

pre 3 godine

Zivim u Belgiji, i ovde mlade devojke masovno zamrzavaju svoje jajne celije, kako bi mogle postati majke kad god to pozele, uglavnom kada se stvore pooljni finansijski uslovi. Licno mislim da je to mnogo odgovornije i zrelije od nezeljenih trudnoca koje se desavaju na Balkanu, a uz to daju zenama u punu kontrolu nad svojom plodnoscu. A komentare tipa zene treba da radjaju i staraju se kuci, a muskarci o finansijama ne zelim ni da komentarisem.

eto

pre 3 godine

@lola

Zena nije sluga. Imati muza je stvar izbora. Imati decu je stvar izbora. Ako se izabere, donosi odredjene obaveze, posvecenost, brigu. To je svesna odluka, ne ropstvo. Muskarac nije bankomat. Koji promil moze dobro da zivi sa jednom platom danas? Nije neuspeh muskarca ako njegova porodica ne moze, to je ekonomska stvarnost. Dok oboje pocnu iole pristojno da zaradjuju, prodju godine. Kakav cosmo, kakva zapadna propaganda, sta je sa ljudima...

jedna mama

pre 3 godine

Po meni jeste sebicno u tim godinama radjati decu. Oni koji tvrde da ce takva deca biti finansijski zbrinuta, sigurna sam da bi sva deca koja rano ostanu bez roditelja menjala sve pare ovog sveta za roditelje. Naravno da nikad ne znas koliko ces ziveti i da deca mogu da dozive i strasnije stvari, ali opet ako vec biras da budes roditelj onda treba da razmisljas i o tome da budes tu za njih, da ih volis, da brines o njima i da im budes podrska dok odrastaju i dok si im najpotrebniji.

Bendzo Kazui

pre 3 godine

Nije problem rađanja u 60toj, problem je što neće biti prisutan u detetovom životu kad počnu pravi životni problemi, a valjda je cilj biti i stariti uz decu, ovako mi malo to sebično deluje...
(Banex, 21. septembar 2021 10:10)

A DA LI ZNAS KOLIKO IMA DECE KOJI IMAJU OBA ZIVA RODITELJA KOJI CELI ZIVOT NE MARE ZA NJIH I KOJI NISU PRISUTNI U ZIVOTU DETETA???

Silvester

pre 3 godine

Bilo bi interesantno videti kako ce izgledati svet za 500 godina.
(istina, 21. septembar 2021 12:40)

Već se zna kako će da izgleda, otprilike kao Avganistan ili Pakistan, Indija. Prenaseljen, prljav, gladan, žedan. Uz sve to dodaj još i Islam.

Igor

pre 3 godine

Mene je majka rodila u njenoj 42. Začela je prirodnim putem. Trenutno ja imam toliko godina. Preminula je pre 3 godine a sve do tada je bila jednostavno rečeno, majka. Prava i meni najbolja. Pre 2000 godina je prosečan životni vek bio 40 godina. Danas je 80. Vremena se menjaju, sve napreduje. Samo neki ostaju u zatucanim razmišljanjima.

teacher

pre 3 godine

@Lola
Auuu, zeno, iz koje si ti price ispala? Da sluzi muzu i deci a ne poslodavcu? Pa posle nek babe i dede cuvaju unuke neizivljenim klincima dok prozivljavaju drugu mladost. Ili nemoj skole da se zavrsavaju, zivece deca od milostinje. Niko ne propagira gerijatrijske trudnoce i namerno radjanje u kasnim godinama, i mislim da je mali broj zena koje to namerno odlazu. Prosto, zivot ti podeli takve karte, nekad ne mozemo bas na sve da uticemo. Jeste bolje radjati u mladosti, ali opet, sve ima svoje. Zivot, dete je dar i dobrodoslo je, kadgod. Ima autisticne dece i sa raznoraznim sindromima i od mladih roditelja, na zalost, zato sto se svi skrininzi preskoce, jer, je li, roditelji su mladi. Prvo sam rodila sa 37, drugo sa 42, ostala trudna odmah, bez problema, zdrava sam, jaka, imam jos snage i volje da decu ocuvam dok ne budu samostalni. I trece bih cak.

To ti je prosto

pre 3 godine

(Wizard, 21. septembar 2021 12:26)
Ne radi se uopste o visokim standardima. One u stvari ne zele brak i porodicu a to ne smeju priznati ni sebi ni drugima. Onda "dignu standarde" da ne bi nasle. Kod nas lakse prolazi nisam nasla nego nisam htela, za to bi da te spale na lomaci.
Uglavnom su brakovi njihovih roditelja tragedija, vecina brakova ovde je tragedija. Najvise fali postovanje, u braku je ovde mnogo prezira i omalovazavanja takvi smo ljudi. Nije ni cudo da im nije do toga.

Obavesti se i ti

pre 3 godine

Ne bih da komentarisem ceo tvoj traktat ali autisticnu decu prave stariji muskarci i to najcesce znacajno mladjim zenama od sebe. Poodmakle godine oca su sest puta vaznije od godina majke kao i razlika izmedju majke i oca, sto je veca to je veci rizik. Za autizam je tako, za Daun je bitna majka.
(Obavesti se, 21. septembar 2021 09:56)

Da li si baš tako jako siguran u to što pišeš? Evo, ja sam napravio autističnog sina sa 31 godinom, sa suprugom koja je isto godište kao i ja, dakle razlika nula, a znam još ljudi sa sličnom pričom. Istina je da nauka još uvek ne zna šta tačno dovodi do autizma, ali je najverovatnije u pitanju kompleksna kombinacija genetske podloge, uslova razvoja ploda u toku trudnoće (prokrvljenosti placente npr.) i spoljnih faktora nakon rođenja.

Makedonec

pre 3 godine

Kako mozete osudjivati neciji izbor i radjanje ljubavi i zivota? Mozda kad je bila mlada nije imala niti izbora, niti ljubav, bez razlike sto je imala zelju. Nek joj je zivo i zdravo, a za to dal ce jedno dete pravilno izrasti sa mladjeg ili starijeg roditelja je jos jedna glupost. Pitanje je dali raste u dobru ili losu porodicu, dali raste u dobru ili losu sredinu, dali dobija dobro ili lose obrazovanje i onak nabitniji faktor, kako ce mu biti karte podeljene u zivotu...

Nebojša

pre 3 godine

Troje dece smo dobili u dobi od 28 do 36 godina. Sada sa 46 ne mogu da prebacim 23h, a da ne zaspim. A što su se živci istanjili. KO planira porodicu, što ranije bolje, barem fizički, mentalno kako ko.

Obavesti se

pre 3 godine

radjanja jos jednog Grand Autizmo deteta od staramajke na kraju.
(Lola, 21. septembar 2021 07:56)

Ne bih da komentarisem ceo tvoj traktat ali autisticnu decu prave stariji muskarci i to najcesce znacajno mladjim zenama od sebe. Poodmakle godine oca su sest puta vaznije od godina majke kao i razlika izmedju majke i oca, sto je veca to je veci rizik. Za autizam je tako, za Daun je bitna majka.

Apatrid

pre 3 godine

"Posta znam sta matore cure cije je vreme proslo koje su pozobale sve gluposti iz Kozma i slicnog jevrejskog smeca misle o ovome, sada se obratim mladjim zenama direktno."

Moderatori, zasto dozvoljavate antisemitske komentare?

duki

pre 3 godine

@lola,

juj, kakva neobrazovanost!!! Kako li zivis sam/sama sa sobom? Juj.... tebi nista ne bi trebalo dajje objasnjavati. Srecno ti, stara majko, sa verovatno prosecnom decom, rodjenom u tvojim dvadesetim. Bljuc, bljuc...

Anja

pre 3 godine

Ja to pokusavam da objasnim mom muzu vec nekoliko godina. Ja sada imam 53, on 56 i kao lud hoce jos jedno dete. OK, to sto oboje tehcnicki to mozemo izvesti i dobro smo materijalno situirani je super, ali potencijalni autizam, Down, Turner i ko zna kakvi jos sindromi i detetu i meni, mi oboje fizicki istroseni, ja vec sada sanjam o penziji...dzaba, nista ne pomaze. Ne jednu meru, nego tri preduzimam da se to ne desi, a da on ne oseti da ja to namerno sprecavam. Nije fer prema njemu, neko ce reci, ja ga stvarno volim i obozavam svaki nas trenutak, ali nakon dvoje dece koja su sada odrasli ljudi sa 22 i 25 godina, ja zaista nemam snage da prodjem kroz jos jednu trudnocu, porodjaj i odgajanje deteta sa 50+.

Malo sutra

pre 3 godine

ALI ovo da žena treba da radi za porodicu a ne korporaciju se slažem. Moderne žene stvar posmatraju isključivo iz svog ugla. Biće 8 sati na poslu, kolege, plata, nezavisnost pa će se malo baviti detetom. Da li je deci dovoljno da vide majku 2-3 sata dnevno (dok ih ne pokupe iz vrtića/skole i dok ne odu na spavanje)? Da li iko posmatra stvari iz dečijeg ugla?
(Mirjana, 21. septembar 2021 17:37)

I ti zrtvujes karijeru zbog dece, muz nadje mladju pokupi se i ode, alimentaciju ovde ne placa70% oceva, ti zrtvovala karijeru zbog majcinstva, plata bedna ako je imas uopste, deca misle da si jadnica..
Cisto da znate deca su danas takva da te preziru ako si jadna i bedna a ne ako ne provode vreme sa tobom. A ta dva-tri sata i nisu malo.
Mogu i ocevi da se zrtvuju za decu, manite vi majke vise. Ko je lud danas da zavisi od muzevljeve milostinje. I oni su nepouzdani i nepredvidivi.

M

pre 3 godine

Wow Lolo, koja otresitost, koja nabedjenost, koji ton i poredjenja. Tebe bas nista jos nije klepilo u zivotu.
Humble yourself before life humbles you, budite ponizni pre nego sto vas zivot takvima nacini (jer hoce).

Бата

pre 3 godine

Главно питање је да ли је биолошки у реду, да ли ће се родити здраво дете. Ако је тај услов испуњен, тек онда долази социјално питање. У реду је касно родити само ако живе у већој вишегенерацијској породици, блиској рођачкој или пријатељској заједници где има ко да помогне, ускочи, замени родитеље ако и кад затреба. Да има неки млађи ујак, стриц или тетка да детету током одрастања буде узор и пример за оне ствари за које су родитељи престари - игра, уклапање у друштвени живот. Исто важи и за "прерано" рађање. Када бисмо уместо основне породице (само родитељи и деца) живели у широј вишегенерацијској породици онда не би био проблем да се деца рађају "прерано/прекасно" јер би у тој вишегенерацијској заједници имао ко да надокнади незрелост и неискуство младих, или недостатак енергије старијих родитеља и то што су испали из тока са савременим друштвеним животом.

@ Wizard

pre 3 godine

Gledaj onu koja te hoce. Mlada, lepa, zgodna sigurno hoce nekog svojih godina i kvaliteta da uziva malo u zivotu. To je potpuno logicno.

Marina

pre 3 godine

@ aleksa
Evo iz prve ruke. Iz mog okruzenja, poslovnog, privatnog, rodjackog, drugarskog, komsijskog, ima oko 10 dece koja su rodjena sa nekim defektima. Sva ta deca su deca mladih majki i mladih oceva koji imaju izmedju 20 i 28 godina. Pa vi vidite. Kada ste stariji vi cete ici na dodatna ispitivanja i verovatno cete na vreme saznati ako postoji problem i na vreme ga resiti . 5 dece imaju autizam- a majke imaju oko 23 godine. Ne znam licno ni jedno zenu koja je rodila izmedju 35-45 a da ima bolesno dete.

sve vi znate

pre 3 godine

Boze dragi koliko domacina se naslo da preporucuje kad zena treba da radja, a kad bi im se pomenula deca i porodica u njihovim 20-im nestajali bi u vidu lastinog repa. Kakvi otuzni licemeri...

ende

pre 3 godine

Šta je ovde veća sebičnost?

1. Ako rodiš sa 64 i umreš sa 80, dete će biti živo i zdravo, ti ćeš biti mrtav.
2. Ako ne rodiš sa 64 i umreš sa 80, dete će biti mrtvo, ti ćeš biti mrtav.


Neko ostane mlad bez roditelja, pa se ne kaje što ima život i svoju decu sutra.
Sebično je ne roditi dete jer ti nećeš dugo moći da se igraš sa njim. Ono nije igračka, ti idi svojim putem.

Neli

pre 3 godine

A da pustite ljude(zene) malo na miru? Ako je prelepa ne valja, ako rodi kasno ne valja, ako (ne)radi opet ne valja...do beskraja. Mene je baka odgojila i ne fali mi nista. Hajde da ti mladi ljudi mogu otici od kuce pre svoje 30 pa onda nek imaju decu ranije

Mirka

pre 3 godine

Mnoga deca koja imaju mlade roditelje su, nazalost u mnogim razlicitim slucajevima ostala bez jednog ili oba roditelja. Nastavila su da zive uprkos gubitku, jer nista se u tim trenucima ne moze ispraviti i promeniti. Zato mislim da je svejedno, da li je roditelj u trenutku smrti imao 25 ili 60 godina, jer dete je ipak ostalo samo i naravno nastavlja svoj zivot, mozda sa jednim, a mozda bez i jednog roditelja. Naravno da su ljudi jos uvek puni predrasuda, i skloni su uvek nekakvom optuzivanju, svega i svacega, verujuci da svako mora da zivi na jedan jedini odredjeni nacin, i da nema pravo da zivi drugacije od ostalih. Svako ima pravo da zivi kako hoce, ne ugrozavajuci nikoga oko sebe, a dete ce i tako nastaviti da zivi svoj zivot, bez obzira na sve.( U danasnje vreme deci su izgleda vazniji mobilni telefoni nego roditelji ili bilo ko drugi (sarkazam))

use i u svoje kljuse

pre 3 godine

to sto je neka zena postala majka u 23, ne znaci da ce biti tu za svoje dete ni dok je malo, niti znaci da detetu moze da pruzi sve sto mu treba, nit je garancija da ce biti iz svoje dete i nakon sto ono napuni 30...

samo kažem

pre 3 godine

Ko hoće i može da rodi dete neka to i uradi. Nema veće sreće. Moja žena i ja smo dobili prvo dete kada smo oboje imali više od 40 godina. Ubrzo potom i drugo.
Što se tiče finansija, neki od najvećih ljudi su se rodili i odrastali u siromaštvu. Da, manja je šansa da će se neko iz takve porodice uzdići, ali godine i finansije roditelja nisu presudni.
Ako žena ima preko 60 i može i želi da rodi dete, onda je to njena stvar. Poznajem ljude koji su izgubili roditelje veoma rano i odogajali su ih baba i deda. Ništa manje ne zaslužuju da budu na ovom svetu od drugih.
Ako nekome smeta broj, neka onda ni ne pita za godine i živeće srećno u neznaju, a to tuđe dete im neće smetati zato što živi svoj život sa starim roditeljima.

Vagica

pre 3 godine

Žustra rasrtava: Da li je u redu zabadati nos u tuđi život? Da li je u redu suditi drugima prema svojim standardima? Da li je u redu biti nečovek?
Svaki novi život je dobro došao na ovaj svet, da li od zlih/glupih roditelja, da li od starih, da li od bolesnih, od "običnih" nebitno, svako će se pronaći u nekoj grupi. Super bi bilo da je sve idealno, ali, nije, i nikada neće biti, niko od nas nije savršen, pa eto nas svih...
Svaka nova osoba je jedan novi život i svaka ima prava na život kao i svi mi.

Obavesti se

pre 3 godine

(Obavesti se i ti, 21. septembar 2021 14:27)
I ja imam sina sa autizmom. Zato sam sve moguce i iscitala. Statistitika je statistika a ona kaze tako, godine oca i razlika u godinama oca i majke i jos stosta ovo je sto se tice godina. To je ono znas najveca verovatnoca, ne obavezno.
Pozdrav i sve najbolje

grupni_flex

pre 3 godine

"Ja sam dobio treće dete sa četrdeset godina. Nije lako, a tek sa šezdeset ne želim da zamišljam :)."
(Uvijek kontra, 21. septembar 2021 07:40)

Moja žena i ja naše prvo, oboje preko 40. Presretan sam i ne bunim se ali iz trenutne perspektive rekao bih ipak da je rađanje djece sport za nešto mlađe :-).

Obavesti se

pre 3 godine

Autizam je statisticki daleko manje rasprostranjen od Daunovog sindroma. Autizam se jos moze i nekako leciti, Daun apsolutno ne moze jer u pitanju je genetski poremecaj.
(Deus, 21. septembar 2021 14:17)

Ovakve gluposti necu ni da komentarisem....
Da, treba ranije radjati ali to znaju i ti koji radjaju kasnije, nisu debili da to ne znaju. Ne radja se na silu ili po komandi, uostalom ni muskarci danas nece brak i decu ni rano ni ikad. Skinite se zenama sa grbace ako rodi rodi ako ne nikom nista. Necete ih vi ubediti u to.

Сузана

pre 3 godine

Имам једно дете и радо бих родила друго, иако имам више од четрдесет година. Нажалост, мој супруг не размишља као ја.

Obavesti se

pre 3 godine

(Deus, 21. septembar 2021 10:30)
Tacno ali danas daunovce radjaju uglavnom mlade zene, starije obavezno rade testiranja. Daun vise nije toliki problem vec autizam.
Sa druge strane svi drve o majkama a nista o ocevima. Svi ubedjeni da oni mogu da prave decu i sa 50 bez posledica. Kao sto rekoh godine oca uticu na autizam a o tome kakav je spermogram danas obzirom na otrove svuda posle 35 necu ni da pricam. Vecina zena je na vantelesnoj zbog muza a ne zbog sebe sto je prica za sebe.
Dakle ovo je tema za razmisljanje za oba pola. Nisu ni muskarci postedjeni. I njihovi geni se degenerisu sa godinama i pod uticajem zracenja i otrova. Muske polne celije se stvaraju stalno te su podlozne uticaju okoline,
zena se rodi sa svim svojim jajnim celijama.

Wizard

pre 3 godine

@Moje ime
Zato što sam bio nesnađen bilo mentalno, bilo životno, bilo sa emotivnim razvojem da uopšte se osetim da sam spreman za vezu ili porodicu.
Nije da nisam želeo vezu ali jednostavno sam bio bez samopouzdanja i emotivne zrelosti za tako nešto.

Nikola PO

pre 3 godine

Međutim, neki ističu da je mnogo sebičnije rađati decu ako je roditelj u nestabilnoj finansijskoj situaciji.
"Zapravo, mnogo je gore roditi dete u siromaštvu, bez obzira na godine", kažu.

Sa ovim se slazem potpuno. Licno nikada ne bih dobrovoljno postao otac da se u 36-oj finansijski nisam dovoljno stabilizovao da otac mogu i da postanem. U familiji imam slucajeve, koji su prvo stvorili decu, pa tek onda shvatili da "nemaju cime da ih hrane". Rezultat je puko siromastvo.

to tako ne funkcionise gospodjo

pre 3 godine

"Kad njena ćerka bude imala 16 godina, ona će imati 80. Velike su šanse da će biti mrtva dok njeno dete napuni 30. Mogla bi da umre i pre nego što dete napuni 25. To je vrlo sebično", napisala je.

Ok u suprutnom ako je ne rodi to dete ce imati 16, detetov otac 40, majka 36. Jel tako? Znači bolje da ga ne rodi, neko drugi će da ga rodi? Baš je sebična što je htela da ga rodi, umesto da ga drugi rode? haha

BK

pre 3 godine

Radjas kad se steknu uslovi... sa 25 ili 38. Posao, partner, itd ...ali najvaznije da zdravlje sluzi. Ako je tako onda moze ona i sa 40, a muskarac i sa 50. I opet da nisu bas prestari za roditeljstvo. I nije bitno koliko im je partner mladji ili stariji, ako zajedno ostvaruju ono sta zele.

Sve je individualno, nista nije jednostavno, svak ima neku svoju pricu.

Ivana

pre 3 godine

Ja sam svoje rodila "na vreme“. Sa 28 i 30. I čim sam rodila drugo znala sam da više neću rađati. Ali, mnogo žena nema tu sreću da zatrudni kad želi pa rode kasnije. Moja drugarica ima 49 i čeka svoju prvu bebu, 16 godina željenu. Uostalom, život nam nikakve garancije ne daje. Svedoci smo umiranja mladih ljudi, sa malom decom. Sa druge strane neko bude do 80 vitalan.