Anketa B92: Da li je monogamija u ljudskoj prirodi?

Izvor: super zena

Anketa B92: Da li je monogamija u ljudskoj prirodi? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

a.k.a fer ponuda

pre 5 godina

sun1
Zašto iz "svoje lige" evo jedna slična vama navede Brosnana i Džekmena, a njihove lepše polovine nazva "budi Bog s nama".
Zašto vi Don Juana diskriminišete i ne dozvoljavate mu da i on nekome bude "budi Bog s nama", zašto da samo dame imaju tu privilegiju?
Slažem se da su mu komentari mučni, sada dal su frustracije ili nas Don za**ava ko će ga znati:-).

DonJuan

pre 5 godina

@sun1: Nebitno kakav sam ja, zene generalno nece monogamiju, ravnopravnost i skladan brak ni sa jednim normalnim muskarcem. Nije velika i prava ljubav po njihovom shvatanju ako nisu ostvarile bajku "Lepotica i zver", tj. ukrotile krmka. Naravno necete to priznati cak ni sebi ali dela govore vise od 1000 reci.

sun1

pre 5 godina

@a.k.a fer ponuda

ma ne diskriminisem ga, od srca mu zelim da ga zele one koje on zeli, da ima u najmanju ruku bar status " budi Bog s nama", ali kad one nece pa nece, imaju devojke/zene puno pravo da im se isti ne svidja, da hrle nekom drugom, i sta sad... i onda on malttetira sve nas ovde, ni krive ni duzne ;)
To je sramocenje sirokih razmera, bez obzira sto je anonimno. DonJuan-e, saberi se, sredi se, nemoj tako agresivno, osiono, cinicno, niko to ne voli. Ajd', pa sa srecom! :)

sun1

pre 5 godina

@DonJuan-e
ti sebe smatras normalnim, dobrim, vrednim muskarcem? Ako da, zasto konstantno kukas i mracis ovde? Nadji partnerku iz svoje lige, i nema glava da te boli.
Ali ne...ti hoces one koje tebe nece, i onda vecito "kmee, one hoce krmke, pare, a ja dobar, fin...kmeee."

lili

pre 5 godina

Hgh jedini dao/dala normalan rezon, u globalu prihvatljiv. Svako kako mu odgovara, sve dok je i druga strana upoznata i saglasna sa tim. Ljudi su razliciti, pokrecu ih razlicite stvari i suludo je komentarisati tudje navike i potrebe u krevetu.

realno

pre 5 godina

Kakva filozofija... omiljena tema kvazi smekera, monaha, Keri Bredso vonabi riba i slicnih. Covek nije zivotinja, covek je vise bice. Onaj ko za sebe misli da je zivotinja i nije za bolje od zivotinjskih instinkta. Svedeno na nivo talamusa, zivom bicu treba voda, vazduh, hrana, seks i san. Sve sto je razvijenije razmisljanje imamo i vise standarde. A standard nije poligamija, koliko god mnogi ( i ja medju njima ) to zeleli da predstave. Gluposti poput “najjaci muskarac bi imao sve zene” nisu ni za gledaoce pinka i rijalitija ubedljive. Kritrijum nikada ne bi bio postavljen. Zene nisu priplodne kobile i nemaju potrebu da se samo razmnozavaju, vec itekako biraju sa kim ce potomstvo birati. Znam lepotice udate za “mede” i druge za manekene ( lepe i/ili zgodne muskarce ) koji bas i nemaju podebele novcanike. Isto i za muskarce i njihove izbore. Pogledajte Pirsa Brosnana ili Hju Dzekmena, mogu bukvalno svaku zenu da dodaju pored svojih, ali to ne rade. A zene su im, na oko, budi Bog s nama. Karakter odredjuje svako ljudsko bice, i pojedinac sebi postavlja pravila koja ce postovati. Zato, zivite kako volite i zelite, ali ne namecite drugome svoj stav kao hipotezu, posto to svakako nije. Ziveli!

DonJuan

pre 5 godina

Zene jesu samo kad upoznaju bahatog krmka koji ih vara i ponizava, onda hoce da ga "promene" i da im bude jedini, al naravno nece to sa normalnim muskarcima, to je tako fuj i dosadno hahahahahah

QA

pre 5 godina

Najbitnije da sve funkcionise je da zenu uvek mozete da zamenite sa mladjom i lepsom. Ne kazem da treba, ali ako to niste u mogucnosti, onda od jednom ce njoj nesto da fali i da ima sto primedbi. Ovako ona pocne da zvoca, a vi pozovete 10 godina mladju koleginicu na pice i naucite je lekciji. Ako je glupa pa uradi isto, noga u dupe pa nek vidi da li je konkurentna sa 30 u moru studentkinja.
PS. Ovo samo vazi ako ste stambeno obezbedjeni, preko 190cm i oko 70 000godisnje u Srbiji. Ako ne JBG :)

Suncica

pre 5 godina

Ja sam monogamna jer mi se zgadio moj partner lazima,prevarama i drecanjem...pa mislim da nema potrebe traziti dalje obzirom da je procenat da nadjem istog ili slicnog 99,99.... A isti ili slican mi ne treba,hvala ali ne,hvala.

Zavisnik

pre 5 godina

@Hm
Ziva istina.Mi muskarci mnogo vise zavisimo od, kako Vi kazete, "one stvari, i kada je kriza, stvarno mogu svakakvi gabori.Ali je cudno kako vi, zene, ne mozete da iskoristite taj blagoslov da ne zavisite toliko od "one srtvari" i ne okrenete se necem korisnom za civilizaciju nego su opet muskarci dominantni u svim stvaralackim sferama.Na sta vi, zene, trosite to vreme, kada niste u teranju, na pricu kako ste provele dan, kakve ste cipele videle? Ja, da se ne trosim toliko na zene, vec bih nobelovac bio :)))

tako nekako

pre 5 godina

kada imate pare, svima ste privlacni i drustveno prihvaceni, posledica toga je seksa koliko hoces, dakle, prvo pare, status i sve ostalo, fizicki izgled je bonus ali nije presudan, posle mozes zenama da radis sta pozelis, sto je nagore od svega, sto si gori tad prema njima sve vise trce za tobom, mozes bukvalno da ih ostavis ispred praga na otiracu da spavaju.. u svakom drugom slucaju im se vremenom zgadite i logicno da ce traziti drugog.. priroda, traze alfa muzijaka, sigurnost za svoje potomstvo, i to je to, te bajke sto vam prodaju u fazonu ne ide nam, itd, ljubav se ugasila, to su sarene laze, prava i iskrena ljubav je samo ona koju imate do 22, 23 godine zivota, sve ostalo nakon toga je goli interes i matematika cista!!

Prut

pre 5 godina

Odavno je covek, kao mislece bice, prerastao stadium nagona. Monogamija je stvar kataktera, odluke, ne stvar prirode. Nisu svi ni spodobni da budu monogamni. Toliko su, valjda tastinom pogodjeni, prazni iznutra, da sami sebi brzo dosade u zajednici, pa trce po novog partnera, da isisaju jos malo zivotnih sokova drugog partnera. Ima i ljudi u promasenim brakovima, koje podle godina tuge, vezuju samo jos deca i novac. Covek treba biti prvo sam sobom srecan i zadovoljan, da ima srece i pameti da nadje i prepozna jednu takvu osobu, zadovoljnu i stecnu, da su slicnih navika i shvatanja, fizicki se poklope ukusi, i eto monogamije...
Vidjam ljude u svojim pedesetim i sezdesetim godinama, bez dece i partnera, i nekako imam utisak da zene samocu bilje podnose. Nije isto biti sam, tj. menjati partnere i ne skrasavati se ni sa jednim parnerom u cetrdesetim ili u pedesetim i sezdesetim. Imam rodjaka u kasbim 50im, neozenjen, kaze da se kaje, drugovi se pozenise i svi se druze pirodicno. Osecaj pripadnosti je jedna od sekundarnih ljudskih potreba

Dott

pre 5 godina

Kada voliš i ljubav je pored tebe, lako je poštovati monogamiju. Nisam vise omladinac, posto pretpostavljam da se pitanje odnosi na danasnju omladinu, koja je sterilna moze se reci.

Hgh

pre 5 godina

Ne znam kako da vam kažem, ali dok god se ponašate zrelo, odgovorno, uljudno i iskreno potpuno je nebitno kako živite emotivni deo života. Problem je kad činite zlo - tučete, dramite, ljubomorišete, silujete, proganjate, lažete, ubijate, podmećete/ostavljate decu, pakostite, ne pazite na zdravlje i osećanja drugih, namećete svoje stavove itd.
I ne zanosite se da biti moralan znači spavati sa malim brojem ljudi. Biti moralan znači ne činiti gore navedene stvari.

Nina

pre 5 godina

@ tp
Izgube sexualno interesovanje za stalnog partnera jer su se najcesce razocarali u njega, videli ga u pravom svetlu. Nakon xy godina ljudi umeju da se ulenje u partnerskim odnosima, pocnu da ih uzimaju zdravo za gotovo, sve lakse iskazuju svoje negativne strane licnosti. Onda se zbog toga partner hladi , a kao posledica toga vise nema zelju da ima sex sa njim. Govorim iz ugla zene koju je partner razocarao, i iako je na pocetku sex bio fenomenalan, s upoznavanjem pravog njega i samim tim razocarenja u njega, potpuno je nestala fizicka provlacnost prema njemu , zgadio mi se fizicki.
Tako da to sto vise pisete o manjku sexa nije to tako priroda uredila, nego se jedan partner udaljio emotivno od drugog pa vise ni ne zeli sex sa njim.

Ja

pre 5 godina

tp

To nije tacno! Zena nece kad god vama padne na pamet, zato sto ne funkcionise na isti nacin seksualno kao muskarac. A kad pocnete mnogo da smarate zbog toga ili cak da pretite, podizete ton i slicno... e onda definitivno postajete neprivlacni i jadni!

Hm

pre 5 godina

Pa monogamija vise odgovara obicnim, prosecnim i ispodprosecnim muskarcima neho zenama. Zenama je u proseku uvek lakse da dodju do seksa bez obzira na izgled, godine i status jer su muskarci alaviji na onu stvar. Meni se svidi max jedan covek u sto, ne sto je lepotan vec sto je moj tip, i ako taj nece ne treba mi niko. A vi vec pristajete na svasta ako je kriza.

Nina

pre 5 godina

Imala sam macora koji se zaljubio i tokom 15 god do smrti ostao sa jednom mackom, od kad je nju sreo doveo je kuci i vise nije odlazio. Prema tome, ni zivotinje kao ni mi nisu bas nacisto poligamne. Samo traze svoju polovinu dok je ne nadju.

Vojnik

pre 5 godina

Zanimljivo je i tragično kako su ljudi sposobni da izvrću sve samo da bi opravdali svoju sebičnost. U ovoj situaciji se pozivaju na prirodu i svoje animalne porive, a kada im treba pomoć onda apeluju na uzvišene ljudske kvalitete.
(Čovek-kako to gordo zvuči, 06. mart 2020 17:53)
A ko je to odredio da je nemoralno biti poligaman? Zasto bi covek bio monogaman kada ni jedna vrsta na planeti to nije? Kakav je to izgovor da je to zato sto jedini imamo razum? Najbitnije je poverenje i iskrenost. Znaci ili su oboje totalno monogamni ili da niko nista ne krije od drugog i da zive kao poligamni par. U oba slucaja ljudi mogu da se vole. Najgore je ovo sto se sada desava, ogromna vecina vara partnera krijuci to i moralise i to se zavrsi povredjivanjem partnera koji otkrije to.

tp

pre 5 godina

A zašto nastaje fenomen "mrtvih spavaćih soba", muškarac moli ženu ali žena neće, a neće jer je više ne privlači...a ne privlači je jer monogamija nije prirodna...Ali ne to je zbog nedostatka komunikacije a uzrok toga je što muža gleda ko budjav sir.
Mogu ljudi da se teše glupostim ali nije prirodna. Posle nekog vremena ljudi izgube privlačnost i zanima ih neko drugi...zbog toga se ljudi i razvode

Mladen

pre 5 godina

@uf

Hipergamija nema veze s priorodnom selekcijom pricamo o 2 razlicite stvari. I zasto ti mislius da bi ti "najjaci" zeleli sve zene? Koliko ima "najjacih" toliko ima i zgodnih zena. Vecina zena su procecne do ruzne. Da vecina muskaraca ne bi spavala s bilo cim 90% vas nikad ne bi imalo muza.

Milan

pre 5 godina

@ sta reci
Ako nadjes pravu ljubav, pravu osobu za sebe, onda neces morati da se odrices tih zelja, jer ih neces ni imati. Sve dok nalazite lazne ljubavi, ne date se celi, mislicete da je monogamija nametnuta. Onog trenutka kada nadjete pravu ljubav, tad ce vam monogamija biti jedino i moguce kako bi ziveli sa sobom u miru.

Kris

pre 5 godina

Tako je i u prirodi uostalom. Sve zenke imaju seks i potomstvo dok nemaju svi muzjaci seks, cak mali broj, samo oni najbolji. Tako da treba da slavite monogamiju jer da nje nije, vecina vas bi zenu videla samo na slici :)
(uf, 06. mart 2020 13:44)

Pa i kod ljudi je tako, uglavnom. Po genetskog strukturi može se utvrditi da je oko 80% svih žena u istoriji imalo potomstvo, a samo oko 40% muškaraca.


Muskarci glasali 'da', zene 'ne'.
(Vajz, 06. mart 2020 12:38)

Žene javno pričaju jedno, a u stvari rade drugo. Daleko su promiskuitetnije od muškaraca, a žale se na sve i svašta.

Ja

pre 5 godina

U ljudskoj pirodi su instnkti i nagoni, a da bi covek postao covek kao drustveno bice, on mora da nauci da ih kontrolise. Taj proces zapocinje vrlo rano, jos u periodu deteta. Kod mnogih u savremenom drustvu zapravo nikad nije ni zapocet, ni dovrsen na pravi nacin.

Čovek-kako to gordo zvuči

pre 5 godina

Zanimljivo je i tragično kako su ljudi sposobni da izvrću sve samo da bi opravdali svoju sebičnost. U ovoj situaciji se pozivaju na prirodu i svoje animalne porive, a kada im treba pomoć onda apeluju na uzvišene ljudske kvalitete.

Ja

pre 5 godina

U ljudskoj pirodi su instnkti i nagoni, a da bi covek postao covek kao drustveno bice, on mora da nauci da ih kontrolise. Taj proces zapocinje vrlo rano, jos u periodu deteta. Kod mnogih u savremenom drustvu zapravo nikad nije ni zapocet, ni dovrsen na pravi nacin.

Sta reci

pre 5 godina

Uh, pola zivota se suzdrzavas od onog sto te privlaci da bi ispostovao drugog koji je u potpuno istoj situaciji..
Ne zvuci kao prirodna monogamija. Pre nametnuta drustvenim normama.

Muskarac

pre 5 godina

Monogamija jeste u ljudskoj prirodi, sa mestimičnim švrljanjem. Mnogo bolje je za porodicu da su muz i zena stabilan par. Tu i tamo švrljanje sa strane, dok su mladji, pod uslovom da se ne sazna i da ne ugrozi brak.

nije da nije

pre 5 godina

Braco moja napacena, necu da vas lazem kad se pojavi frajer koji je jednostavno dva tri koplja ispred vas, vecina zena siri noge kao 9:15, tako je to jednostavno i one su vodjene nagonom isto koliko i mi...Mogu one da se jave i da moralisu ali duboko u sebi znaju kako stoje stvari.

abchotto

pre 5 godina

Mislim da jesete u genima. Zato imamo fenomen “varanja” gde zenka iki muzijak u odredjenim periodu trazi da se “mate” sa drugom jedinkom da vi prosiriki genetski pool.

peđa sa leđa

pre 5 godina

Zavisi sta pod monogamijom podrazumjevate.
Opste loznato je da se svi redom sexaju sa svima, ali opet ima onih koji to ne rade, rekao bih da je to stvar prirode od osobe do osobe. Generalno ljudi sigurno nisu istinski monogam ali ima ljudi koji jesu. :)

Super

pre 5 godina

Ako je tako onda samo seks i interesi. I bez kukanja kako zene ne zanima ljubav. Takva koja traje dok ste napaljeni me uopste ne zanima.

Logoped

pre 5 godina

Pa nije baš ni u ženskoj. Jedan mužijak ima više ženki u jednom trenutku, ali čim se pojavi spretniji i jači, sve ženke će prethodnog izdati zbog novog, čak i stavljajući živote potomstva sa prethodnim na kocku. Tako da je ženkama u prirodi nekakva serijska monogamija a ima i primera gde se pare sa više mužijaka da bi sačuvale potomstvo i mir. Ako ćemo već da se pozivamo na prirodu, makar budite objektivni i ne navodite vodu isključivo na svoju vodenicu tako da živite u izmišljenom raju gde su svi tu da vam služe i čine samo ono što vama odgovara(egoizam), a ako nisu zainteresovani onda ih ubeđujete kako im to i nije u prirodi! Kakva manipulacija

Liberator

pre 5 godina

Monogomane veze su prevazidjena stvar koja samo opterecuje i sputava one koji u tome ucestvuju, s tim sto zreli i ostvareni muskarci kojima ne treba ni druga mama, ni pomoc u kuci ni druzbenica, to sputavanje podnose, cini mi se, teze od zena. Kratki i neobavezni odnosi erotskog karaketera treba i u razvijenom delu sveta sve vise i jesu preovladjujuci model polne interakcije. U tradicinalnom modelu stabilne i deklarativno monogamne veze partneri i nisu partneri vec avatari patrijarhalnih modela muskarca i zene, pri cemu su u klasicnom patrijarhatu slobode i prava bile vise ogranicene zenama a danas u post-patrijarhalnom drustvu muskarcima. Jednostavno, niko srecan niko zadovoljan osim onih koji vezu sa drugom osobom vide kao mogucnost za materijalno ili psiholosko iskoriscavanje i obezbedjivanje. Ostaje otvoreno pitanje sta da rade muskarci koji zele da imaju potomstvo i da odgajaju svoju decu a da istovremeno nemaju sa zenama nista vise od neobaveznog seksa. Zene vec sada potomstvo mogu i treba da imaju bez stalnog partnera a za muskarce su za sada tu surogat majke, velikoj vecini finansijski neprihvatljive, ali zahvaljujuci nauci nije daleko dan kada ce i muskarcima solo roditeljstvo biti siroko dostupno. U naprednim drustvima deca ce svoj identitet, i to ne onaj koji se namece kroz klasicnu porodicu opterecenu hriscanskim moralom, gradjansku etiku i nacionalnu, tzv. demokratsku svest, vec uskladjen sa modernim drustvom, prihvatati kroz medije i obrazovanje.

putnik

pre 5 godina

jesmo, poligamni smo ... isto kao što je većina nas sklona bahaćenju, nasilju, ubistvu, kao što bacamo otpatke svuda oko sebe ... to što smo instiktivno nekakvi, ne znači da su to osobine kojima treba da se busamo ... razlika između civilizovanog i necivilizovanog čoveka i jeste u tome što ovaj prvi ne živi po instiktu

littlebirdy

pre 5 godina

Najbolji su ovi sto pričaju da je monogamija samo u ženskoj prirodi, hahaha smešni ste jako, nemate pojma
koliko su žene seksualna bića i koliko njih je u paralelnim vezama, ali vole da se predstavljaju da to ne rade, tako da vi svi maco muškarci sto mislite kako samo vi imate nešto sa strane, grdno se varate.

Se?orita

pre 5 godina

Ima više komentara, u kontekstu muškarcima monogamija nije u ljudskoj prirodi, a da ženama jeste.
Nije do pola, do čoveka je, biraš svoj put, stani odgovorno iza toga.
Pozz

Jocke

pre 5 godina

Svako je priča za sebe. Iz mog ugla, ja sam do sada bio monogaman i nikako poligaman. ALI tu je začkoljica. Nijedna veza mi nije opstala duže od 3-4 godine. Procenat razvoda u zapadnim zemljama je i do 50%, a mladi ljudi sve više žive samački, kako na zapadu tako i na dalekom istoku. Iako sam u teoriji pristalica monogamije, neprirodno mi je da dve osobe budu zajedno ceo život. Brzo dođe do zasićenja, kako fizičkog tako i emocionalnog. Naravno, ima parova koji se odlično slažu do kraja života, ali veliki broj ljudi u brakovima su nekompatibilni i ohlade se već posle nekoliko godina. Tako da su meni i poligamija i monogamija (s jednom osobom do kraja života) podjednako neprirodne. Najlogičniji sistem mi je više različitih monogamija u toku života. Da je monogamija divna, ne bi bilo toliko razvoda. A da ljubomore nema u ljudskoj prirodi, ne bi postojala težnja za 1-na-1 vezama. Tako da ni poligamija nije prirodna, jer da jeste, svi bismo bili sa svima i u otvorenim vezama, ali u ljudskoj prirodi je posesivnost i želja da svoju polovinu ne deli ni sa kim.
Za kraj malo ličnog: kako godine prolaze i sve više poznajem žensku i ljudsku prirodu - sve manju želju imam da se oženim i sve više cenim samce koji su se svesno odlučili za takav život.

vanzemaljac

pre 5 godina

Ne mogu da se "pohvalim" sa velikim brojem veza pre supruga, ali jeste u prirodi da menjate partnera i da se skrasite pored onoga koga volite i sa kim želite da zasnujete porodicu (neko nema potrebu za tim i to je ok, poštujem svačiju odluku). Suprug i ja smo sve skupa zajedno 10 godina i nikada mi nije palo na pamet da budem sa drugim muškarcem. Kao i svaki muškarac što primećuje lepe i zgodne žene, tako i ja primećujem lepe i zgodne muškarce, ali to je sve. Nikada ne bih sebi dozvolila da prevarim nekoga koga volim, pored koga osećam sigurnost, zaštitu, privrženost... Smatrala bih to najvećom izdajom, ne samo njega, već bih tim izdala i svoju decu... Nismo životinje. Stub svakog zdravog društva je porodica. Gledajte s kim je zasnivate.

bule

pre 5 godina

Zivim u skladnom braku, imam 2 deteta, postujem zenu i ona mene. Nema ljubomore, relativno redovan sex. Ali ja se jedva uzdrzavam da je ne prevarim...ne znam koliko cu jos izdrzati.

Sulic igor

pre 5 godina

Koliko znam samo vuk i galeb su monogamne zivotinje, Covjek? A ha ha ha. .Covjek moze da ima 10 partnera (ica ) istovremeno. Da Li on to hoce? To je drugo pitanje.

uf

pre 5 godina

@Mladen: Gresis, ako cemo da gledamo po zivotinjama u prirodi - zenama nije monogamija prirodna isto kao ni muskarcima. Oni teze tome da oplode sto vise zenki a zene teze tome da uvek imaju najjaceg partnera. Sto nikako nije samo jedan vec se on menja, uvek dodje bolji pa kad se pojavi, njemu se priklone. Zato se ljudi i zene/udaju po 5 puta bez problema...

Monogamija inace vise odgovara muskarcima, samo sto vi toga niste svesni. Da nije monogamije, 90% muskaraca nikad ne bi imalo seks, jer bi se sve zene priklanjale samo jednom najboljem muskarcu u Beogradu npr :)) Karikiram sad, ali jadna Vam je sustina. Taj jedan koji je najjaci (ili par njih) bi imalo sve zene, dok ostali - pa nista. Tako je i u prirodi uostalom. Sve zenke imaju seks i potomstvo dok nemaju svi muzjaci seks, cak mali broj, samo oni najbolji. Tako da treba da slavite monogamiju jer da nje nije, vecina vas bi zenu videla samo na slici :)

Dragan

pre 5 godina

Dok sam bio momak bilo je poprilično "veselo"...menjao sam ih, one mene...nije bilo u ne znam kojim brojevima, ali bilo je.
Imao sam 2 jače ljubavi i emocije pre braka, u tom periodu stvarno niti sam želeo niti hteo da šaram.
Sa ženom sam počeo da se zabavljam kad sam imao 32 godine, zavoleo sam je iskreno, sa 34 smo se venčali. Imamo 2 dece, brak lepo funkcioniše, ne pada mi na pamet da tražim okolo.

Tako da...nismo monogamni...ali kad ti život donese takvu situaciju, možemo da budemo.

majstor

pre 5 godina

Problem sa poligamijom je taj da bi nas bilo duplo vise u roku od 50 god. Nema mesta. Inace...da...monogamija bas i nije u nasim genima.

IamWhoIam

pre 5 godina

Sa biološke tačke gledanje nije. Sa kulturološke strane gledanja jeste. po meni, to je stvar karaktera. Najlakše je prepustiti se animalnim instinktima.

Sivi soko

pre 5 godina

Zadnja rečenica nosi ključno pitanje, šta znači “ljudska priroda” i kako se definiše. Ljudsko telo i duh ima raznih stadijuma razvoja, što na biološkom što na duhovnom planu. Nešto što važi na jednom stupnju razvoja ne važi i na drugom. Pod ljudsku prirodu spada stupanj razvoja prosečnog učesnika Zadruge ali i nivo monaha, sve je to deo čovečnosti. I monogomamija i poligamija a i celibat su u ljudskoj prirodi, zavisno kako je ona negovana, pod kojim je uticajima i koliko je osvešćena.

Eldorado

pre 5 godina

Nije sve tako crno-belo.
Postoje stvari kao što su dostojanstvo, etika, poštenje, dobrota, odgovornost, poverenje...
Oduzmite čoveku ovo i dobićete bezličnu masu, povodljivu i sklonu manipulacijama (pogotovo medijskim).

Ljudi se i razlikuju od životinja jer imaju moć rasuđivanja, i mogućnost kontrolisanja nagona. Nažalost, kod podosta njih je obrnuto - kontroliše ih taj životinjski nagon.
Zabijanje noža u leđa osobi koja vas voli, ceni i poštuje, zarad malo jeftine zabave sa strane je postala svakodnevnica.

Ali, mislim da se vremena menjaju. Sve je više mladih ljudi ispod 40g koji prepoznaju kvalitete iskrenog odnosa sa boljom polovinom. Preko "influensera" pa do običnih ljudi. Manje je zastupljeno švrljanje nego ranije, iako je sve više društvenih mreža. Kod nas to još uvek nije slučaj, ovde su "šmekeri" oni što varaju žene, a sa duge strane smatraju kako žena treba da im bude 100% verna...

Dule

pre 5 godina

Na bioloskom nivou postoji. Za ocuvanje mladunaca sisara su potrebna oba roditelja. Posto je ta era kod sapijensa zavrsena, usled tehnoloskog napretka itd, treba se drzati moralnih nacela da nasi potomci treba da imaju oba roditelja, zbog zdravog odrastanja itd. Ako se roditelji i rastanu, to ne treba da utice na decu, i to je jedini preostali kriterijum koji se tice monogamije.

filip

pre 5 godina

Postoje Ljudi i homo sapiensi. Homo sapiensi su kao i sve druge zivotinje - izdisu ugljen dioksid i zive bez odgovornosti, smisla, vizije, obaveze. Naskakuju gde stignu, a nezeljeno potomstvo im drugi odgajaju, da bi se i oni kada odrastu na isti nacin dalje okocavali. Ljudsko drustvo, da bi napredovalo i zivelo u miru, mora konacno prestati da se objedinjuje sa homo sapiensima, da ih izuluje, ili ukloni, a plodove svoga rada, odgovornosti, vizije da Ljudi ostave samo za svoju vrstu.

Strahhh

pre 5 godina

Mozda nije bilo u prirodi nekada, ali smo evoluirali u tom pravcu da se to smatra ispravno. Doduse postoji i momacki i devojacki zivot pre braka gde je sve dozvoljeno. Ali to je ono sto nas razdvaja od zivotinja, mnogo smo kompleksnija bica.

okadjen

pre 5 godina

jedno je ljudska priroda,tj,animalni instikti a sasvim drugo kultura,pravila,obrazovanje i intelekt,koji nas i odvaja kao visi stadijum zivotinja...pitanje je,kao takvo, bezpredmetno...

!

pre 5 godina

U ljudskoj prirodi ne, ali posto je covek takodje i inteligentno bice i ima svest, isto kao sto ne ide go i ne urinira po ulici (iako mu je i to u prirodi), onda moze racionalno da razmislja i da se ne poziva na "ne mogu, nije mi u prirodi da budem monogamno bice", jer to znaci da mu je razvijenost na nivou amebe. Jasno reci "Ne zelim da budem u monogamnoj vezi" je sasvim ok i dovoljno, bez pozivanja i pravdanja kroz prirodu, jer covek nikad nije bio dalje od prirode nego sad.

Bruder Jakob

pre 5 godina

Taj koncept "dok nas smrt ne rastavi" je izmišljen kad su ljudi u prosjeku živjeli 30 godina pa onda to i nije bilo tako dugo, antropologija za početnike!

Goran

pre 5 godina

Monogamija jeste prirodna, ja sam primer 27 godina braka. Nikad pozeleo nisam da prevarim zenu, niti sam to uradio. Naravno imam oci, vidim da ima lepih zena ali nikad nisam pozeleo da nakon moje zene spavam sa nekom drugom. Pre nje sam bio sa 6-7 zena, nikad u paralelnoj vezi, i od kad sam upoznao svoju znao sam da je to to. Sve te gluposti o nemonogamnosti to su price ljudi koji ne znaju da vole, nikad nisu zaista zavoleli, koji nisu bas moralni, i hoce da hvataju krivine.

MC

pre 5 godina

Verujem da biološki, genetski ili kako god to nazvali monogamija nije u prirodi čoveka - kako muškaraca tako i žena. Međutim, ljudsko biće kao jedino racionalno žive biće, koje je sposobno da razmišlja, usvaja i pridržava se nekih vrednosnih sistema i kulturnih obrazaca, može i treba da bude monogamno. U suštini, po mom mišljenju, to je pitanje moralne vertikale svakog od nas. U redu je odlučiti se biti slobodan i ulaziti iz jedne neobavezne u drugu neobaveznu vezu, ali ako neko odluči da uloži svoje vreme, emocije i trud u vezu sa nekim drugim, trebi težiti lojalnosti tom nekom drugom.

niki

pre 5 godina

Bilo je toga sigurno oduvek.Samo se nije znalo i bilo je verovatno u manjem broju nego danas.Sve je izgubilo svoju vrednost,pa tako I veza,brak,vernost jednom partneru.Sta jos moze danas da nas iznenadi?NISTA!

Mladen

pre 5 godina

Pogresno postavljeno pitanje, treba da budu dva-za muskarce i zene. Muskarcima nije u prirodi jer su projektovani da oplode sto vise zenki dok zenama odgovara suprotno, da imaju 1 partnera koji garantuje najbolje potomstvo i pomaze u odgajanju dece.

Mirjana

pre 5 godina

Monogamija nije u ljudskoj prirodi, ali smo evolucijom i postavljanjem moralnih barijera, razvojem savesti i odgovornosti prema drugima došli do monogamnih odnosa (bar nekolicina). I dalje postoje slučajevi bigamije i mislim da će ih uvek biti, tako da se ne može reći da je monogamija u našoj prirodi.

Goran

pre 5 godina

Monogamija jeste prirodna, ja sam primer 27 godina braka. Nikad pozeleo nisam da prevarim zenu, niti sam to uradio. Naravno imam oci, vidim da ima lepih zena ali nikad nisam pozeleo da nakon moje zene spavam sa nekom drugom. Pre nje sam bio sa 6-7 zena, nikad u paralelnoj vezi, i od kad sam upoznao svoju znao sam da je to to. Sve te gluposti o nemonogamnosti to su price ljudi koji ne znaju da vole, nikad nisu zaista zavoleli, koji nisu bas moralni, i hoce da hvataju krivine.

IamWhoIam

pre 5 godina

Sa biološke tačke gledanje nije. Sa kulturološke strane gledanja jeste. po meni, to je stvar karaktera. Najlakše je prepustiti se animalnim instinktima.

Eldorado

pre 5 godina

Nije sve tako crno-belo.
Postoje stvari kao što su dostojanstvo, etika, poštenje, dobrota, odgovornost, poverenje...
Oduzmite čoveku ovo i dobićete bezličnu masu, povodljivu i sklonu manipulacijama (pogotovo medijskim).

Ljudi se i razlikuju od životinja jer imaju moć rasuđivanja, i mogućnost kontrolisanja nagona. Nažalost, kod podosta njih je obrnuto - kontroliše ih taj životinjski nagon.
Zabijanje noža u leđa osobi koja vas voli, ceni i poštuje, zarad malo jeftine zabave sa strane je postala svakodnevnica.

Ali, mislim da se vremena menjaju. Sve je više mladih ljudi ispod 40g koji prepoznaju kvalitete iskrenog odnosa sa boljom polovinom. Preko "influensera" pa do običnih ljudi. Manje je zastupljeno švrljanje nego ranije, iako je sve više društvenih mreža. Kod nas to još uvek nije slučaj, ovde su "šmekeri" oni što varaju žene, a sa duge strane smatraju kako žena treba da im bude 100% verna...

!

pre 5 godina

U ljudskoj prirodi ne, ali posto je covek takodje i inteligentno bice i ima svest, isto kao sto ne ide go i ne urinira po ulici (iako mu je i to u prirodi), onda moze racionalno da razmislja i da se ne poziva na "ne mogu, nije mi u prirodi da budem monogamno bice", jer to znaci da mu je razvijenost na nivou amebe. Jasno reci "Ne zelim da budem u monogamnoj vezi" je sasvim ok i dovoljno, bez pozivanja i pravdanja kroz prirodu, jer covek nikad nije bio dalje od prirode nego sad.

MC

pre 5 godina

Verujem da biološki, genetski ili kako god to nazvali monogamija nije u prirodi čoveka - kako muškaraca tako i žena. Međutim, ljudsko biće kao jedino racionalno žive biće, koje je sposobno da razmišlja, usvaja i pridržava se nekih vrednosnih sistema i kulturnih obrazaca, može i treba da bude monogamno. U suštini, po mom mišljenju, to je pitanje moralne vertikale svakog od nas. U redu je odlučiti se biti slobodan i ulaziti iz jedne neobavezne u drugu neobaveznu vezu, ali ako neko odluči da uloži svoje vreme, emocije i trud u vezu sa nekim drugim, trebi težiti lojalnosti tom nekom drugom.

Milan

pre 5 godina

@ sta reci
Ako nadjes pravu ljubav, pravu osobu za sebe, onda neces morati da se odrices tih zelja, jer ih neces ni imati. Sve dok nalazite lazne ljubavi, ne date se celi, mislicete da je monogamija nametnuta. Onog trenutka kada nadjete pravu ljubav, tad ce vam monogamija biti jedino i moguce kako bi ziveli sa sobom u miru.

Hm

pre 5 godina

Pa monogamija vise odgovara obicnim, prosecnim i ispodprosecnim muskarcima neho zenama. Zenama je u proseku uvek lakse da dodju do seksa bez obzira na izgled, godine i status jer su muskarci alaviji na onu stvar. Meni se svidi max jedan covek u sto, ne sto je lepotan vec sto je moj tip, i ako taj nece ne treba mi niko. A vi vec pristajete na svasta ako je kriza.

Čovek-kako to gordo zvuči

pre 5 godina

Zanimljivo je i tragično kako su ljudi sposobni da izvrću sve samo da bi opravdali svoju sebičnost. U ovoj situaciji se pozivaju na prirodu i svoje animalne porive, a kada im treba pomoć onda apeluju na uzvišene ljudske kvalitete.

okadjen

pre 5 godina

jedno je ljudska priroda,tj,animalni instikti a sasvim drugo kultura,pravila,obrazovanje i intelekt,koji nas i odvaja kao visi stadijum zivotinja...pitanje je,kao takvo, bezpredmetno...

filip

pre 5 godina

Postoje Ljudi i homo sapiensi. Homo sapiensi su kao i sve druge zivotinje - izdisu ugljen dioksid i zive bez odgovornosti, smisla, vizije, obaveze. Naskakuju gde stignu, a nezeljeno potomstvo im drugi odgajaju, da bi se i oni kada odrastu na isti nacin dalje okocavali. Ljudsko drustvo, da bi napredovalo i zivelo u miru, mora konacno prestati da se objedinjuje sa homo sapiensima, da ih izuluje, ili ukloni, a plodove svoga rada, odgovornosti, vizije da Ljudi ostave samo za svoju vrstu.

Nina

pre 5 godina

Imala sam macora koji se zaljubio i tokom 15 god do smrti ostao sa jednom mackom, od kad je nju sreo doveo je kuci i vise nije odlazio. Prema tome, ni zivotinje kao ni mi nisu bas nacisto poligamne. Samo traze svoju polovinu dok je ne nadju.

vanzemaljac

pre 5 godina

Ne mogu da se "pohvalim" sa velikim brojem veza pre supruga, ali jeste u prirodi da menjate partnera i da se skrasite pored onoga koga volite i sa kim želite da zasnujete porodicu (neko nema potrebu za tim i to je ok, poštujem svačiju odluku). Suprug i ja smo sve skupa zajedno 10 godina i nikada mi nije palo na pamet da budem sa drugim muškarcem. Kao i svaki muškarac što primećuje lepe i zgodne žene, tako i ja primećujem lepe i zgodne muškarce, ali to je sve. Nikada ne bih sebi dozvolila da prevarim nekoga koga volim, pored koga osećam sigurnost, zaštitu, privrženost... Smatrala bih to najvećom izdajom, ne samo njega, već bih tim izdala i svoju decu... Nismo životinje. Stub svakog zdravog društva je porodica. Gledajte s kim je zasnivate.

Nina

pre 5 godina

@ tp
Izgube sexualno interesovanje za stalnog partnera jer su se najcesce razocarali u njega, videli ga u pravom svetlu. Nakon xy godina ljudi umeju da se ulenje u partnerskim odnosima, pocnu da ih uzimaju zdravo za gotovo, sve lakse iskazuju svoje negativne strane licnosti. Onda se zbog toga partner hladi , a kao posledica toga vise nema zelju da ima sex sa njim. Govorim iz ugla zene koju je partner razocarao, i iako je na pocetku sex bio fenomenalan, s upoznavanjem pravog njega i samim tim razocarenja u njega, potpuno je nestala fizicka provlacnost prema njemu , zgadio mi se fizicki.
Tako da to sto vise pisete o manjku sexa nije to tako priroda uredila, nego se jedan partner udaljio emotivno od drugog pa vise ni ne zeli sex sa njim.

Sivi soko

pre 5 godina

Zadnja rečenica nosi ključno pitanje, šta znači “ljudska priroda” i kako se definiše. Ljudsko telo i duh ima raznih stadijuma razvoja, što na biološkom što na duhovnom planu. Nešto što važi na jednom stupnju razvoja ne važi i na drugom. Pod ljudsku prirodu spada stupanj razvoja prosečnog učesnika Zadruge ali i nivo monaha, sve je to deo čovečnosti. I monogomamija i poligamija a i celibat su u ljudskoj prirodi, zavisno kako je ona negovana, pod kojim je uticajima i koliko je osvešćena.

nije da nije

pre 5 godina

Braco moja napacena, necu da vas lazem kad se pojavi frajer koji je jednostavno dva tri koplja ispred vas, vecina zena siri noge kao 9:15, tako je to jednostavno i one su vodjene nagonom isto koliko i mi...Mogu one da se jave i da moralisu ali duboko u sebi znaju kako stoje stvari.

Strahhh

pre 5 godina

Mozda nije bilo u prirodi nekada, ali smo evoluirali u tom pravcu da se to smatra ispravno. Doduse postoji i momacki i devojacki zivot pre braka gde je sve dozvoljeno. Ali to je ono sto nas razdvaja od zivotinja, mnogo smo kompleksnija bica.

putnik

pre 5 godina

jesmo, poligamni smo ... isto kao što je većina nas sklona bahaćenju, nasilju, ubistvu, kao što bacamo otpatke svuda oko sebe ... to što smo instiktivno nekakvi, ne znači da su to osobine kojima treba da se busamo ... razlika između civilizovanog i necivilizovanog čoveka i jeste u tome što ovaj prvi ne živi po instiktu

uf

pre 5 godina

@Mladen: Gresis, ako cemo da gledamo po zivotinjama u prirodi - zenama nije monogamija prirodna isto kao ni muskarcima. Oni teze tome da oplode sto vise zenki a zene teze tome da uvek imaju najjaceg partnera. Sto nikako nije samo jedan vec se on menja, uvek dodje bolji pa kad se pojavi, njemu se priklone. Zato se ljudi i zene/udaju po 5 puta bez problema...

Monogamija inace vise odgovara muskarcima, samo sto vi toga niste svesni. Da nije monogamije, 90% muskaraca nikad ne bi imalo seks, jer bi se sve zene priklanjale samo jednom najboljem muskarcu u Beogradu npr :)) Karikiram sad, ali jadna Vam je sustina. Taj jedan koji je najjaci (ili par njih) bi imalo sve zene, dok ostali - pa nista. Tako je i u prirodi uostalom. Sve zenke imaju seks i potomstvo dok nemaju svi muzjaci seks, cak mali broj, samo oni najbolji. Tako da treba da slavite monogamiju jer da nje nije, vecina vas bi zenu videla samo na slici :)

Dragan

pre 5 godina

Dok sam bio momak bilo je poprilično "veselo"...menjao sam ih, one mene...nije bilo u ne znam kojim brojevima, ali bilo je.
Imao sam 2 jače ljubavi i emocije pre braka, u tom periodu stvarno niti sam želeo niti hteo da šaram.
Sa ženom sam počeo da se zabavljam kad sam imao 32 godine, zavoleo sam je iskreno, sa 34 smo se venčali. Imamo 2 dece, brak lepo funkcioniše, ne pada mi na pamet da tražim okolo.

Tako da...nismo monogamni...ali kad ti život donese takvu situaciju, možemo da budemo.

littlebirdy

pre 5 godina

Najbolji su ovi sto pričaju da je monogamija samo u ženskoj prirodi, hahaha smešni ste jako, nemate pojma
koliko su žene seksualna bića i koliko njih je u paralelnim vezama, ali vole da se predstavljaju da to ne rade, tako da vi svi maco muškarci sto mislite kako samo vi imate nešto sa strane, grdno se varate.

Dule

pre 5 godina

Na bioloskom nivou postoji. Za ocuvanje mladunaca sisara su potrebna oba roditelja. Posto je ta era kod sapijensa zavrsena, usled tehnoloskog napretka itd, treba se drzati moralnih nacela da nasi potomci treba da imaju oba roditelja, zbog zdravog odrastanja itd. Ako se roditelji i rastanu, to ne treba da utice na decu, i to je jedini preostali kriterijum koji se tice monogamije.

niki

pre 5 godina

Bilo je toga sigurno oduvek.Samo se nije znalo i bilo je verovatno u manjem broju nego danas.Sve je izgubilo svoju vrednost,pa tako I veza,brak,vernost jednom partneru.Sta jos moze danas da nas iznenadi?NISTA!

Mirjana

pre 5 godina

Monogamija nije u ljudskoj prirodi, ali smo evolucijom i postavljanjem moralnih barijera, razvojem savesti i odgovornosti prema drugima došli do monogamnih odnosa (bar nekolicina). I dalje postoje slučajevi bigamije i mislim da će ih uvek biti, tako da se ne može reći da je monogamija u našoj prirodi.

Ja

pre 5 godina

U ljudskoj pirodi su instnkti i nagoni, a da bi covek postao covek kao drustveno bice, on mora da nauci da ih kontrolise. Taj proces zapocinje vrlo rano, jos u periodu deteta. Kod mnogih u savremenom drustvu zapravo nikad nije ni zapocet, ni dovrsen na pravi nacin.

Ja

pre 5 godina

tp

To nije tacno! Zena nece kad god vama padne na pamet, zato sto ne funkcionise na isti nacin seksualno kao muskarac. A kad pocnete mnogo da smarate zbog toga ili cak da pretite, podizete ton i slicno... e onda definitivno postajete neprivlacni i jadni!

Jocke

pre 5 godina

Svako je priča za sebe. Iz mog ugla, ja sam do sada bio monogaman i nikako poligaman. ALI tu je začkoljica. Nijedna veza mi nije opstala duže od 3-4 godine. Procenat razvoda u zapadnim zemljama je i do 50%, a mladi ljudi sve više žive samački, kako na zapadu tako i na dalekom istoku. Iako sam u teoriji pristalica monogamije, neprirodno mi je da dve osobe budu zajedno ceo život. Brzo dođe do zasićenja, kako fizičkog tako i emocionalnog. Naravno, ima parova koji se odlično slažu do kraja života, ali veliki broj ljudi u brakovima su nekompatibilni i ohlade se već posle nekoliko godina. Tako da su meni i poligamija i monogamija (s jednom osobom do kraja života) podjednako neprirodne. Najlogičniji sistem mi je više različitih monogamija u toku života. Da je monogamija divna, ne bi bilo toliko razvoda. A da ljubomore nema u ljudskoj prirodi, ne bi postojala težnja za 1-na-1 vezama. Tako da ni poligamija nije prirodna, jer da jeste, svi bismo bili sa svima i u otvorenim vezama, ali u ljudskoj prirodi je posesivnost i želja da svoju polovinu ne deli ni sa kim.
Za kraj malo ličnog: kako godine prolaze i sve više poznajem žensku i ljudsku prirodu - sve manju želju imam da se oženim i sve više cenim samce koji su se svesno odlučili za takav život.

Se?orita

pre 5 godina

Ima više komentara, u kontekstu muškarcima monogamija nije u ljudskoj prirodi, a da ženama jeste.
Nije do pola, do čoveka je, biraš svoj put, stani odgovorno iza toga.
Pozz

majstor

pre 5 godina

Problem sa poligamijom je taj da bi nas bilo duplo vise u roku od 50 god. Nema mesta. Inace...da...monogamija bas i nije u nasim genima.

Logoped

pre 5 godina

Pa nije baš ni u ženskoj. Jedan mužijak ima više ženki u jednom trenutku, ali čim se pojavi spretniji i jači, sve ženke će prethodnog izdati zbog novog, čak i stavljajući živote potomstva sa prethodnim na kocku. Tako da je ženkama u prirodi nekakva serijska monogamija a ima i primera gde se pare sa više mužijaka da bi sačuvale potomstvo i mir. Ako ćemo već da se pozivamo na prirodu, makar budite objektivni i ne navodite vodu isključivo na svoju vodenicu tako da živite u izmišljenom raju gde su svi tu da vam služe i čine samo ono što vama odgovara(egoizam), a ako nisu zainteresovani onda ih ubeđujete kako im to i nije u prirodi! Kakva manipulacija

Bruder Jakob

pre 5 godina

Taj koncept "dok nas smrt ne rastavi" je izmišljen kad su ljudi u prosjeku živjeli 30 godina pa onda to i nije bilo tako dugo, antropologija za početnike!

Mladen

pre 5 godina

@uf

Hipergamija nema veze s priorodnom selekcijom pricamo o 2 razlicite stvari. I zasto ti mislius da bi ti "najjaci" zeleli sve zene? Koliko ima "najjacih" toliko ima i zgodnih zena. Vecina zena su procecne do ruzne. Da vecina muskaraca ne bi spavala s bilo cim 90% vas nikad ne bi imalo muza.

Hgh

pre 5 godina

Ne znam kako da vam kažem, ali dok god se ponašate zrelo, odgovorno, uljudno i iskreno potpuno je nebitno kako živite emotivni deo života. Problem je kad činite zlo - tučete, dramite, ljubomorišete, silujete, proganjate, lažete, ubijate, podmećete/ostavljate decu, pakostite, ne pazite na zdravlje i osećanja drugih, namećete svoje stavove itd.
I ne zanosite se da biti moralan znači spavati sa malim brojem ljudi. Biti moralan znači ne činiti gore navedene stvari.

tp

pre 5 godina

A zašto nastaje fenomen "mrtvih spavaćih soba", muškarac moli ženu ali žena neće, a neće jer je više ne privlači...a ne privlači je jer monogamija nije prirodna...Ali ne to je zbog nedostatka komunikacije a uzrok toga je što muža gleda ko budjav sir.
Mogu ljudi da se teše glupostim ali nije prirodna. Posle nekog vremena ljudi izgube privlačnost i zanima ih neko drugi...zbog toga se ljudi i razvode

Kris

pre 5 godina

Tako je i u prirodi uostalom. Sve zenke imaju seks i potomstvo dok nemaju svi muzjaci seks, cak mali broj, samo oni najbolji. Tako da treba da slavite monogamiju jer da nje nije, vecina vas bi zenu videla samo na slici :)
(uf, 06. mart 2020 13:44)

Pa i kod ljudi je tako, uglavnom. Po genetskog strukturi može se utvrditi da je oko 80% svih žena u istoriji imalo potomstvo, a samo oko 40% muškaraca.


Muskarci glasali 'da', zene 'ne'.
(Vajz, 06. mart 2020 12:38)

Žene javno pričaju jedno, a u stvari rade drugo. Daleko su promiskuitetnije od muškaraca, a žale se na sve i svašta.

Ja

pre 5 godina

U ljudskoj pirodi su instnkti i nagoni, a da bi covek postao covek kao drustveno bice, on mora da nauci da ih kontrolise. Taj proces zapocinje vrlo rano, jos u periodu deteta. Kod mnogih u savremenom drustvu zapravo nikad nije ni zapocet, ni dovrsen na pravi nacin.

Prut

pre 5 godina

Odavno je covek, kao mislece bice, prerastao stadium nagona. Monogamija je stvar kataktera, odluke, ne stvar prirode. Nisu svi ni spodobni da budu monogamni. Toliko su, valjda tastinom pogodjeni, prazni iznutra, da sami sebi brzo dosade u zajednici, pa trce po novog partnera, da isisaju jos malo zivotnih sokova drugog partnera. Ima i ljudi u promasenim brakovima, koje podle godina tuge, vezuju samo jos deca i novac. Covek treba biti prvo sam sobom srecan i zadovoljan, da ima srece i pameti da nadje i prepozna jednu takvu osobu, zadovoljnu i stecnu, da su slicnih navika i shvatanja, fizicki se poklope ukusi, i eto monogamije...
Vidjam ljude u svojim pedesetim i sezdesetim godinama, bez dece i partnera, i nekako imam utisak da zene samocu bilje podnose. Nije isto biti sam, tj. menjati partnere i ne skrasavati se ni sa jednim parnerom u cetrdesetim ili u pedesetim i sezdesetim. Imam rodjaka u kasbim 50im, neozenjen, kaze da se kaje, drugovi se pozenise i svi se druze pirodicno. Osecaj pripadnosti je jedna od sekundarnih ljudskih potreba

Super

pre 5 godina

Ako je tako onda samo seks i interesi. I bez kukanja kako zene ne zanima ljubav. Takva koja traje dok ste napaljeni me uopste ne zanima.

Sta reci

pre 5 godina

Uh, pola zivota se suzdrzavas od onog sto te privlaci da bi ispostovao drugog koji je u potpuno istoj situaciji..
Ne zvuci kao prirodna monogamija. Pre nametnuta drustvenim normama.

Mladen

pre 5 godina

Pogresno postavljeno pitanje, treba da budu dva-za muskarce i zene. Muskarcima nije u prirodi jer su projektovani da oplode sto vise zenki dok zenama odgovara suprotno, da imaju 1 partnera koji garantuje najbolje potomstvo i pomaze u odgajanju dece.

peđa sa leđa

pre 5 godina

Zavisi sta pod monogamijom podrazumjevate.
Opste loznato je da se svi redom sexaju sa svima, ali opet ima onih koji to ne rade, rekao bih da je to stvar prirode od osobe do osobe. Generalno ljudi sigurno nisu istinski monogam ali ima ljudi koji jesu. :)

tako nekako

pre 5 godina

kada imate pare, svima ste privlacni i drustveno prihvaceni, posledica toga je seksa koliko hoces, dakle, prvo pare, status i sve ostalo, fizicki izgled je bonus ali nije presudan, posle mozes zenama da radis sta pozelis, sto je nagore od svega, sto si gori tad prema njima sve vise trce za tobom, mozes bukvalno da ih ostavis ispred praga na otiracu da spavaju.. u svakom drugom slucaju im se vremenom zgadite i logicno da ce traziti drugog.. priroda, traze alfa muzijaka, sigurnost za svoje potomstvo, i to je to, te bajke sto vam prodaju u fazonu ne ide nam, itd, ljubav se ugasila, to su sarene laze, prava i iskrena ljubav je samo ona koju imate do 22, 23 godine zivota, sve ostalo nakon toga je goli interes i matematika cista!!

Dott

pre 5 godina

Kada voliš i ljubav je pored tebe, lako je poštovati monogamiju. Nisam vise omladinac, posto pretpostavljam da se pitanje odnosi na danasnju omladinu, koja je sterilna moze se reci.

Vojnik

pre 5 godina

Zanimljivo je i tragično kako su ljudi sposobni da izvrću sve samo da bi opravdali svoju sebičnost. U ovoj situaciji se pozivaju na prirodu i svoje animalne porive, a kada im treba pomoć onda apeluju na uzvišene ljudske kvalitete.
(Čovek-kako to gordo zvuči, 06. mart 2020 17:53)
A ko je to odredio da je nemoralno biti poligaman? Zasto bi covek bio monogaman kada ni jedna vrsta na planeti to nije? Kakav je to izgovor da je to zato sto jedini imamo razum? Najbitnije je poverenje i iskrenost. Znaci ili su oboje totalno monogamni ili da niko nista ne krije od drugog i da zive kao poligamni par. U oba slucaja ljudi mogu da se vole. Najgore je ovo sto se sada desava, ogromna vecina vara partnera krijuci to i moralise i to se zavrsi povredjivanjem partnera koji otkrije to.

bule

pre 5 godina

Zivim u skladnom braku, imam 2 deteta, postujem zenu i ona mene. Nema ljubomore, relativno redovan sex. Ali ja se jedva uzdrzavam da je ne prevarim...ne znam koliko cu jos izdrzati.

Suncica

pre 5 godina

Ja sam monogamna jer mi se zgadio moj partner lazima,prevarama i drecanjem...pa mislim da nema potrebe traziti dalje obzirom da je procenat da nadjem istog ili slicnog 99,99.... A isti ili slican mi ne treba,hvala ali ne,hvala.

sun1

pre 5 godina

@DonJuan-e
ti sebe smatras normalnim, dobrim, vrednim muskarcem? Ako da, zasto konstantno kukas i mracis ovde? Nadji partnerku iz svoje lige, i nema glava da te boli.
Ali ne...ti hoces one koje tebe nece, i onda vecito "kmee, one hoce krmke, pare, a ja dobar, fin...kmeee."

sun1

pre 5 godina

@a.k.a fer ponuda

ma ne diskriminisem ga, od srca mu zelim da ga zele one koje on zeli, da ima u najmanju ruku bar status " budi Bog s nama", ali kad one nece pa nece, imaju devojke/zene puno pravo da im se isti ne svidja, da hrle nekom drugom, i sta sad... i onda on malttetira sve nas ovde, ni krive ni duzne ;)
To je sramocenje sirokih razmera, bez obzira sto je anonimno. DonJuan-e, saberi se, sredi se, nemoj tako agresivno, osiono, cinicno, niko to ne voli. Ajd', pa sa srecom! :)

realno

pre 5 godina

Kakva filozofija... omiljena tema kvazi smekera, monaha, Keri Bredso vonabi riba i slicnih. Covek nije zivotinja, covek je vise bice. Onaj ko za sebe misli da je zivotinja i nije za bolje od zivotinjskih instinkta. Svedeno na nivo talamusa, zivom bicu treba voda, vazduh, hrana, seks i san. Sve sto je razvijenije razmisljanje imamo i vise standarde. A standard nije poligamija, koliko god mnogi ( i ja medju njima ) to zeleli da predstave. Gluposti poput “najjaci muskarac bi imao sve zene” nisu ni za gledaoce pinka i rijalitija ubedljive. Kritrijum nikada ne bi bio postavljen. Zene nisu priplodne kobile i nemaju potrebu da se samo razmnozavaju, vec itekako biraju sa kim ce potomstvo birati. Znam lepotice udate za “mede” i druge za manekene ( lepe i/ili zgodne muskarce ) koji bas i nemaju podebele novcanike. Isto i za muskarce i njihove izbore. Pogledajte Pirsa Brosnana ili Hju Dzekmena, mogu bukvalno svaku zenu da dodaju pored svojih, ali to ne rade. A zene su im, na oko, budi Bog s nama. Karakter odredjuje svako ljudsko bice, i pojedinac sebi postavlja pravila koja ce postovati. Zato, zivite kako volite i zelite, ali ne namecite drugome svoj stav kao hipotezu, posto to svakako nije. Ziveli!

Sulic igor

pre 5 godina

Koliko znam samo vuk i galeb su monogamne zivotinje, Covjek? A ha ha ha. .Covjek moze da ima 10 partnera (ica ) istovremeno. Da Li on to hoce? To je drugo pitanje.

Zavisnik

pre 5 godina

@Hm
Ziva istina.Mi muskarci mnogo vise zavisimo od, kako Vi kazete, "one stvari, i kada je kriza, stvarno mogu svakakvi gabori.Ali je cudno kako vi, zene, ne mozete da iskoristite taj blagoslov da ne zavisite toliko od "one srtvari" i ne okrenete se necem korisnom za civilizaciju nego su opet muskarci dominantni u svim stvaralackim sferama.Na sta vi, zene, trosite to vreme, kada niste u teranju, na pricu kako ste provele dan, kakve ste cipele videle? Ja, da se ne trosim toliko na zene, vec bih nobelovac bio :)))

Liberator

pre 5 godina

Monogomane veze su prevazidjena stvar koja samo opterecuje i sputava one koji u tome ucestvuju, s tim sto zreli i ostvareni muskarci kojima ne treba ni druga mama, ni pomoc u kuci ni druzbenica, to sputavanje podnose, cini mi se, teze od zena. Kratki i neobavezni odnosi erotskog karaketera treba i u razvijenom delu sveta sve vise i jesu preovladjujuci model polne interakcije. U tradicinalnom modelu stabilne i deklarativno monogamne veze partneri i nisu partneri vec avatari patrijarhalnih modela muskarca i zene, pri cemu su u klasicnom patrijarhatu slobode i prava bile vise ogranicene zenama a danas u post-patrijarhalnom drustvu muskarcima. Jednostavno, niko srecan niko zadovoljan osim onih koji vezu sa drugom osobom vide kao mogucnost za materijalno ili psiholosko iskoriscavanje i obezbedjivanje. Ostaje otvoreno pitanje sta da rade muskarci koji zele da imaju potomstvo i da odgajaju svoju decu a da istovremeno nemaju sa zenama nista vise od neobaveznog seksa. Zene vec sada potomstvo mogu i treba da imaju bez stalnog partnera a za muskarce su za sada tu surogat majke, velikoj vecini finansijski neprihvatljive, ali zahvaljujuci nauci nije daleko dan kada ce i muskarcima solo roditeljstvo biti siroko dostupno. U naprednim drustvima deca ce svoj identitet, i to ne onaj koji se namece kroz klasicnu porodicu opterecenu hriscanskim moralom, gradjansku etiku i nacionalnu, tzv. demokratsku svest, vec uskladjen sa modernim drustvom, prihvatati kroz medije i obrazovanje.

Muskarac

pre 5 godina

Monogamija jeste u ljudskoj prirodi, sa mestimičnim švrljanjem. Mnogo bolje je za porodicu da su muz i zena stabilan par. Tu i tamo švrljanje sa strane, dok su mladji, pod uslovom da se ne sazna i da ne ugrozi brak.

a.k.a fer ponuda

pre 5 godina

sun1
Zašto iz "svoje lige" evo jedna slična vama navede Brosnana i Džekmena, a njihove lepše polovine nazva "budi Bog s nama".
Zašto vi Don Juana diskriminišete i ne dozvoljavate mu da i on nekome bude "budi Bog s nama", zašto da samo dame imaju tu privilegiju?
Slažem se da su mu komentari mučni, sada dal su frustracije ili nas Don za**ava ko će ga znati:-).

DonJuan

pre 5 godina

Zene jesu samo kad upoznaju bahatog krmka koji ih vara i ponizava, onda hoce da ga "promene" i da im bude jedini, al naravno nece to sa normalnim muskarcima, to je tako fuj i dosadno hahahahahah

DonJuan

pre 5 godina

@sun1: Nebitno kakav sam ja, zene generalno nece monogamiju, ravnopravnost i skladan brak ni sa jednim normalnim muskarcem. Nije velika i prava ljubav po njihovom shvatanju ako nisu ostvarile bajku "Lepotica i zver", tj. ukrotile krmka. Naravno necete to priznati cak ni sebi ali dela govore vise od 1000 reci.

QA

pre 5 godina

Najbitnije da sve funkcionise je da zenu uvek mozete da zamenite sa mladjom i lepsom. Ne kazem da treba, ali ako to niste u mogucnosti, onda od jednom ce njoj nesto da fali i da ima sto primedbi. Ovako ona pocne da zvoca, a vi pozovete 10 godina mladju koleginicu na pice i naucite je lekciji. Ako je glupa pa uradi isto, noga u dupe pa nek vidi da li je konkurentna sa 30 u moru studentkinja.
PS. Ovo samo vazi ako ste stambeno obezbedjeni, preko 190cm i oko 70 000godisnje u Srbiji. Ako ne JBG :)

lili

pre 5 godina

Hgh jedini dao/dala normalan rezon, u globalu prihvatljiv. Svako kako mu odgovara, sve dok je i druga strana upoznata i saglasna sa tim. Ljudi su razliciti, pokrecu ih razlicite stvari i suludo je komentarisati tudje navike i potrebe u krevetu.

abchotto

pre 5 godina

Mislim da jesete u genima. Zato imamo fenomen “varanja” gde zenka iki muzijak u odredjenim periodu trazi da se “mate” sa drugom jedinkom da vi prosiriki genetski pool.

Mladen

pre 5 godina

Pogresno postavljeno pitanje, treba da budu dva-za muskarce i zene. Muskarcima nije u prirodi jer su projektovani da oplode sto vise zenki dok zenama odgovara suprotno, da imaju 1 partnera koji garantuje najbolje potomstvo i pomaze u odgajanju dece.

Liberator

pre 5 godina

Monogomane veze su prevazidjena stvar koja samo opterecuje i sputava one koji u tome ucestvuju, s tim sto zreli i ostvareni muskarci kojima ne treba ni druga mama, ni pomoc u kuci ni druzbenica, to sputavanje podnose, cini mi se, teze od zena. Kratki i neobavezni odnosi erotskog karaketera treba i u razvijenom delu sveta sve vise i jesu preovladjujuci model polne interakcije. U tradicinalnom modelu stabilne i deklarativno monogamne veze partneri i nisu partneri vec avatari patrijarhalnih modela muskarca i zene, pri cemu su u klasicnom patrijarhatu slobode i prava bile vise ogranicene zenama a danas u post-patrijarhalnom drustvu muskarcima. Jednostavno, niko srecan niko zadovoljan osim onih koji vezu sa drugom osobom vide kao mogucnost za materijalno ili psiholosko iskoriscavanje i obezbedjivanje. Ostaje otvoreno pitanje sta da rade muskarci koji zele da imaju potomstvo i da odgajaju svoju decu a da istovremeno nemaju sa zenama nista vise od neobaveznog seksa. Zene vec sada potomstvo mogu i treba da imaju bez stalnog partnera a za muskarce su za sada tu surogat majke, velikoj vecini finansijski neprihvatljive, ali zahvaljujuci nauci nije daleko dan kada ce i muskarcima solo roditeljstvo biti siroko dostupno. U naprednim drustvima deca ce svoj identitet, i to ne onaj koji se namece kroz klasicnu porodicu opterecenu hriscanskim moralom, gradjansku etiku i nacionalnu, tzv. demokratsku svest, vec uskladjen sa modernim drustvom, prihvatati kroz medije i obrazovanje.

Bruder Jakob

pre 5 godina

Taj koncept "dok nas smrt ne rastavi" je izmišljen kad su ljudi u prosjeku živjeli 30 godina pa onda to i nije bilo tako dugo, antropologija za početnike!

Muskarac

pre 5 godina

Monogamija jeste u ljudskoj prirodi, sa mestimičnim švrljanjem. Mnogo bolje je za porodicu da su muz i zena stabilan par. Tu i tamo švrljanje sa strane, dok su mladji, pod uslovom da se ne sazna i da ne ugrozi brak.

bule

pre 5 godina

Zivim u skladnom braku, imam 2 deteta, postujem zenu i ona mene. Nema ljubomore, relativno redovan sex. Ali ja se jedva uzdrzavam da je ne prevarim...ne znam koliko cu jos izdrzati.

Goran

pre 5 godina

Monogamija jeste prirodna, ja sam primer 27 godina braka. Nikad pozeleo nisam da prevarim zenu, niti sam to uradio. Naravno imam oci, vidim da ima lepih zena ali nikad nisam pozeleo da nakon moje zene spavam sa nekom drugom. Pre nje sam bio sa 6-7 zena, nikad u paralelnoj vezi, i od kad sam upoznao svoju znao sam da je to to. Sve te gluposti o nemonogamnosti to su price ljudi koji ne znaju da vole, nikad nisu zaista zavoleli, koji nisu bas moralni, i hoce da hvataju krivine.

Vojnik

pre 5 godina

Zanimljivo je i tragično kako su ljudi sposobni da izvrću sve samo da bi opravdali svoju sebičnost. U ovoj situaciji se pozivaju na prirodu i svoje animalne porive, a kada im treba pomoć onda apeluju na uzvišene ljudske kvalitete.
(Čovek-kako to gordo zvuči, 06. mart 2020 17:53)
A ko je to odredio da je nemoralno biti poligaman? Zasto bi covek bio monogaman kada ni jedna vrsta na planeti to nije? Kakav je to izgovor da je to zato sto jedini imamo razum? Najbitnije je poverenje i iskrenost. Znaci ili su oboje totalno monogamni ili da niko nista ne krije od drugog i da zive kao poligamni par. U oba slucaja ljudi mogu da se vole. Najgore je ovo sto se sada desava, ogromna vecina vara partnera krijuci to i moralise i to se zavrsi povredjivanjem partnera koji otkrije to.

tp

pre 5 godina

A zašto nastaje fenomen "mrtvih spavaćih soba", muškarac moli ženu ali žena neće, a neće jer je više ne privlači...a ne privlači je jer monogamija nije prirodna...Ali ne to je zbog nedostatka komunikacije a uzrok toga je što muža gleda ko budjav sir.
Mogu ljudi da se teše glupostim ali nije prirodna. Posle nekog vremena ljudi izgube privlačnost i zanima ih neko drugi...zbog toga se ljudi i razvode

tako nekako

pre 5 godina

kada imate pare, svima ste privlacni i drustveno prihvaceni, posledica toga je seksa koliko hoces, dakle, prvo pare, status i sve ostalo, fizicki izgled je bonus ali nije presudan, posle mozes zenama da radis sta pozelis, sto je nagore od svega, sto si gori tad prema njima sve vise trce za tobom, mozes bukvalno da ih ostavis ispred praga na otiracu da spavaju.. u svakom drugom slucaju im se vremenom zgadite i logicno da ce traziti drugog.. priroda, traze alfa muzijaka, sigurnost za svoje potomstvo, i to je to, te bajke sto vam prodaju u fazonu ne ide nam, itd, ljubav se ugasila, to su sarene laze, prava i iskrena ljubav je samo ona koju imate do 22, 23 godine zivota, sve ostalo nakon toga je goli interes i matematika cista!!

Kris

pre 5 godina

Tako je i u prirodi uostalom. Sve zenke imaju seks i potomstvo dok nemaju svi muzjaci seks, cak mali broj, samo oni najbolji. Tako da treba da slavite monogamiju jer da nje nije, vecina vas bi zenu videla samo na slici :)
(uf, 06. mart 2020 13:44)

Pa i kod ljudi je tako, uglavnom. Po genetskog strukturi može se utvrditi da je oko 80% svih žena u istoriji imalo potomstvo, a samo oko 40% muškaraca.


Muskarci glasali 'da', zene 'ne'.
(Vajz, 06. mart 2020 12:38)

Žene javno pričaju jedno, a u stvari rade drugo. Daleko su promiskuitetnije od muškaraca, a žale se na sve i svašta.

Mladen

pre 5 godina

@uf

Hipergamija nema veze s priorodnom selekcijom pricamo o 2 razlicite stvari. I zasto ti mislius da bi ti "najjaci" zeleli sve zene? Koliko ima "najjacih" toliko ima i zgodnih zena. Vecina zena su procecne do ruzne. Da vecina muskaraca ne bi spavala s bilo cim 90% vas nikad ne bi imalo muza.

Sta reci

pre 5 godina

Uh, pola zivota se suzdrzavas od onog sto te privlaci da bi ispostovao drugog koji je u potpuno istoj situaciji..
Ne zvuci kao prirodna monogamija. Pre nametnuta drustvenim normama.

nije da nije

pre 5 godina

Braco moja napacena, necu da vas lazem kad se pojavi frajer koji je jednostavno dva tri koplja ispred vas, vecina zena siri noge kao 9:15, tako je to jednostavno i one su vodjene nagonom isto koliko i mi...Mogu one da se jave i da moralisu ali duboko u sebi znaju kako stoje stvari.

QA

pre 5 godina

Najbitnije da sve funkcionise je da zenu uvek mozete da zamenite sa mladjom i lepsom. Ne kazem da treba, ali ako to niste u mogucnosti, onda od jednom ce njoj nesto da fali i da ima sto primedbi. Ovako ona pocne da zvoca, a vi pozovete 10 godina mladju koleginicu na pice i naucite je lekciji. Ako je glupa pa uradi isto, noga u dupe pa nek vidi da li je konkurentna sa 30 u moru studentkinja.
PS. Ovo samo vazi ako ste stambeno obezbedjeni, preko 190cm i oko 70 000godisnje u Srbiji. Ako ne JBG :)

majstor

pre 5 godina

Problem sa poligamijom je taj da bi nas bilo duplo vise u roku od 50 god. Nema mesta. Inace...da...monogamija bas i nije u nasim genima.

Zavisnik

pre 5 godina

@Hm
Ziva istina.Mi muskarci mnogo vise zavisimo od, kako Vi kazete, "one stvari, i kada je kriza, stvarno mogu svakakvi gabori.Ali je cudno kako vi, zene, ne mozete da iskoristite taj blagoslov da ne zavisite toliko od "one srtvari" i ne okrenete se necem korisnom za civilizaciju nego su opet muskarci dominantni u svim stvaralackim sferama.Na sta vi, zene, trosite to vreme, kada niste u teranju, na pricu kako ste provele dan, kakve ste cipele videle? Ja, da se ne trosim toliko na zene, vec bih nobelovac bio :)))

abchotto

pre 5 godina

Mislim da jesete u genima. Zato imamo fenomen “varanja” gde zenka iki muzijak u odredjenim periodu trazi da se “mate” sa drugom jedinkom da vi prosiriki genetski pool.

Jocke

pre 5 godina

Svako je priča za sebe. Iz mog ugla, ja sam do sada bio monogaman i nikako poligaman. ALI tu je začkoljica. Nijedna veza mi nije opstala duže od 3-4 godine. Procenat razvoda u zapadnim zemljama je i do 50%, a mladi ljudi sve više žive samački, kako na zapadu tako i na dalekom istoku. Iako sam u teoriji pristalica monogamije, neprirodno mi je da dve osobe budu zajedno ceo život. Brzo dođe do zasićenja, kako fizičkog tako i emocionalnog. Naravno, ima parova koji se odlično slažu do kraja života, ali veliki broj ljudi u brakovima su nekompatibilni i ohlade se već posle nekoliko godina. Tako da su meni i poligamija i monogamija (s jednom osobom do kraja života) podjednako neprirodne. Najlogičniji sistem mi je više različitih monogamija u toku života. Da je monogamija divna, ne bi bilo toliko razvoda. A da ljubomore nema u ljudskoj prirodi, ne bi postojala težnja za 1-na-1 vezama. Tako da ni poligamija nije prirodna, jer da jeste, svi bismo bili sa svima i u otvorenim vezama, ali u ljudskoj prirodi je posesivnost i želja da svoju polovinu ne deli ni sa kim.
Za kraj malo ličnog: kako godine prolaze i sve više poznajem žensku i ljudsku prirodu - sve manju želju imam da se oženim i sve više cenim samce koji su se svesno odlučili za takav život.

IamWhoIam

pre 5 godina

Sa biološke tačke gledanje nije. Sa kulturološke strane gledanja jeste. po meni, to je stvar karaktera. Najlakše je prepustiti se animalnim instinktima.

Eldorado

pre 5 godina

Nije sve tako crno-belo.
Postoje stvari kao što su dostojanstvo, etika, poštenje, dobrota, odgovornost, poverenje...
Oduzmite čoveku ovo i dobićete bezličnu masu, povodljivu i sklonu manipulacijama (pogotovo medijskim).

Ljudi se i razlikuju od životinja jer imaju moć rasuđivanja, i mogućnost kontrolisanja nagona. Nažalost, kod podosta njih je obrnuto - kontroliše ih taj životinjski nagon.
Zabijanje noža u leđa osobi koja vas voli, ceni i poštuje, zarad malo jeftine zabave sa strane je postala svakodnevnica.

Ali, mislim da se vremena menjaju. Sve je više mladih ljudi ispod 40g koji prepoznaju kvalitete iskrenog odnosa sa boljom polovinom. Preko "influensera" pa do običnih ljudi. Manje je zastupljeno švrljanje nego ranije, iako je sve više društvenih mreža. Kod nas to još uvek nije slučaj, ovde su "šmekeri" oni što varaju žene, a sa duge strane smatraju kako žena treba da im bude 100% verna...

DonJuan

pre 5 godina

Zene jesu samo kad upoznaju bahatog krmka koji ih vara i ponizava, onda hoce da ga "promene" i da im bude jedini, al naravno nece to sa normalnim muskarcima, to je tako fuj i dosadno hahahahahah

Ja

pre 5 godina

tp

To nije tacno! Zena nece kad god vama padne na pamet, zato sto ne funkcionise na isti nacin seksualno kao muskarac. A kad pocnete mnogo da smarate zbog toga ili cak da pretite, podizete ton i slicno... e onda definitivno postajete neprivlacni i jadni!

DonJuan

pre 5 godina

@sun1: Nebitno kakav sam ja, zene generalno nece monogamiju, ravnopravnost i skladan brak ni sa jednim normalnim muskarcem. Nije velika i prava ljubav po njihovom shvatanju ako nisu ostvarile bajku "Lepotica i zver", tj. ukrotile krmka. Naravno necete to priznati cak ni sebi ali dela govore vise od 1000 reci.

filip

pre 5 godina

Postoje Ljudi i homo sapiensi. Homo sapiensi su kao i sve druge zivotinje - izdisu ugljen dioksid i zive bez odgovornosti, smisla, vizije, obaveze. Naskakuju gde stignu, a nezeljeno potomstvo im drugi odgajaju, da bi se i oni kada odrastu na isti nacin dalje okocavali. Ljudsko drustvo, da bi napredovalo i zivelo u miru, mora konacno prestati da se objedinjuje sa homo sapiensima, da ih izuluje, ili ukloni, a plodove svoga rada, odgovornosti, vizije da Ljudi ostave samo za svoju vrstu.

uf

pre 5 godina

@Mladen: Gresis, ako cemo da gledamo po zivotinjama u prirodi - zenama nije monogamija prirodna isto kao ni muskarcima. Oni teze tome da oplode sto vise zenki a zene teze tome da uvek imaju najjaceg partnera. Sto nikako nije samo jedan vec se on menja, uvek dodje bolji pa kad se pojavi, njemu se priklone. Zato se ljudi i zene/udaju po 5 puta bez problema...

Monogamija inace vise odgovara muskarcima, samo sto vi toga niste svesni. Da nije monogamije, 90% muskaraca nikad ne bi imalo seks, jer bi se sve zene priklanjale samo jednom najboljem muskarcu u Beogradu npr :)) Karikiram sad, ali jadna Vam je sustina. Taj jedan koji je najjaci (ili par njih) bi imalo sve zene, dok ostali - pa nista. Tako je i u prirodi uostalom. Sve zenke imaju seks i potomstvo dok nemaju svi muzjaci seks, cak mali broj, samo oni najbolji. Tako da treba da slavite monogamiju jer da nje nije, vecina vas bi zenu videla samo na slici :)

Sulic igor

pre 5 godina

Koliko znam samo vuk i galeb su monogamne zivotinje, Covjek? A ha ha ha. .Covjek moze da ima 10 partnera (ica ) istovremeno. Da Li on to hoce? To je drugo pitanje.

littlebirdy

pre 5 godina

Najbolji su ovi sto pričaju da je monogamija samo u ženskoj prirodi, hahaha smešni ste jako, nemate pojma
koliko su žene seksualna bića i koliko njih je u paralelnim vezama, ali vole da se predstavljaju da to ne rade, tako da vi svi maco muškarci sto mislite kako samo vi imate nešto sa strane, grdno se varate.

Nina

pre 5 godina

@ tp
Izgube sexualno interesovanje za stalnog partnera jer su se najcesce razocarali u njega, videli ga u pravom svetlu. Nakon xy godina ljudi umeju da se ulenje u partnerskim odnosima, pocnu da ih uzimaju zdravo za gotovo, sve lakse iskazuju svoje negativne strane licnosti. Onda se zbog toga partner hladi , a kao posledica toga vise nema zelju da ima sex sa njim. Govorim iz ugla zene koju je partner razocarao, i iako je na pocetku sex bio fenomenalan, s upoznavanjem pravog njega i samim tim razocarenja u njega, potpuno je nestala fizicka provlacnost prema njemu , zgadio mi se fizicki.
Tako da to sto vise pisete o manjku sexa nije to tako priroda uredila, nego se jedan partner udaljio emotivno od drugog pa vise ni ne zeli sex sa njim.

Strahhh

pre 5 godina

Mozda nije bilo u prirodi nekada, ali smo evoluirali u tom pravcu da se to smatra ispravno. Doduse postoji i momacki i devojacki zivot pre braka gde je sve dozvoljeno. Ali to je ono sto nas razdvaja od zivotinja, mnogo smo kompleksnija bica.

Suncica

pre 5 godina

Ja sam monogamna jer mi se zgadio moj partner lazima,prevarama i drecanjem...pa mislim da nema potrebe traziti dalje obzirom da je procenat da nadjem istog ili slicnog 99,99.... A isti ili slican mi ne treba,hvala ali ne,hvala.

niki

pre 5 godina

Bilo je toga sigurno oduvek.Samo se nije znalo i bilo je verovatno u manjem broju nego danas.Sve je izgubilo svoju vrednost,pa tako I veza,brak,vernost jednom partneru.Sta jos moze danas da nas iznenadi?NISTA!

Hm

pre 5 godina

Pa monogamija vise odgovara obicnim, prosecnim i ispodprosecnim muskarcima neho zenama. Zenama je u proseku uvek lakse da dodju do seksa bez obzira na izgled, godine i status jer su muskarci alaviji na onu stvar. Meni se svidi max jedan covek u sto, ne sto je lepotan vec sto je moj tip, i ako taj nece ne treba mi niko. A vi vec pristajete na svasta ako je kriza.

MC

pre 5 godina

Verujem da biološki, genetski ili kako god to nazvali monogamija nije u prirodi čoveka - kako muškaraca tako i žena. Međutim, ljudsko biće kao jedino racionalno žive biće, koje je sposobno da razmišlja, usvaja i pridržava se nekih vrednosnih sistema i kulturnih obrazaca, može i treba da bude monogamno. U suštini, po mom mišljenju, to je pitanje moralne vertikale svakog od nas. U redu je odlučiti se biti slobodan i ulaziti iz jedne neobavezne u drugu neobaveznu vezu, ali ako neko odluči da uloži svoje vreme, emocije i trud u vezu sa nekim drugim, trebi težiti lojalnosti tom nekom drugom.

Čovek-kako to gordo zvuči

pre 5 godina

Zanimljivo je i tragično kako su ljudi sposobni da izvrću sve samo da bi opravdali svoju sebičnost. U ovoj situaciji se pozivaju na prirodu i svoje animalne porive, a kada im treba pomoć onda apeluju na uzvišene ljudske kvalitete.

vanzemaljac

pre 5 godina

Ne mogu da se "pohvalim" sa velikim brojem veza pre supruga, ali jeste u prirodi da menjate partnera i da se skrasite pored onoga koga volite i sa kim želite da zasnujete porodicu (neko nema potrebu za tim i to je ok, poštujem svačiju odluku). Suprug i ja smo sve skupa zajedno 10 godina i nikada mi nije palo na pamet da budem sa drugim muškarcem. Kao i svaki muškarac što primećuje lepe i zgodne žene, tako i ja primećujem lepe i zgodne muškarce, ali to je sve. Nikada ne bih sebi dozvolila da prevarim nekoga koga volim, pored koga osećam sigurnost, zaštitu, privrženost... Smatrala bih to najvećom izdajom, ne samo njega, već bih tim izdala i svoju decu... Nismo životinje. Stub svakog zdravog društva je porodica. Gledajte s kim je zasnivate.

!

pre 5 godina

U ljudskoj prirodi ne, ali posto je covek takodje i inteligentno bice i ima svest, isto kao sto ne ide go i ne urinira po ulici (iako mu je i to u prirodi), onda moze racionalno da razmislja i da se ne poziva na "ne mogu, nije mi u prirodi da budem monogamno bice", jer to znaci da mu je razvijenost na nivou amebe. Jasno reci "Ne zelim da budem u monogamnoj vezi" je sasvim ok i dovoljno, bez pozivanja i pravdanja kroz prirodu, jer covek nikad nije bio dalje od prirode nego sad.

Ja

pre 5 godina

U ljudskoj pirodi su instnkti i nagoni, a da bi covek postao covek kao drustveno bice, on mora da nauci da ih kontrolise. Taj proces zapocinje vrlo rano, jos u periodu deteta. Kod mnogih u savremenom drustvu zapravo nikad nije ni zapocet, ni dovrsen na pravi nacin.

sun1

pre 5 godina

@DonJuan-e
ti sebe smatras normalnim, dobrim, vrednim muskarcem? Ako da, zasto konstantno kukas i mracis ovde? Nadji partnerku iz svoje lige, i nema glava da te boli.
Ali ne...ti hoces one koje tebe nece, i onda vecito "kmee, one hoce krmke, pare, a ja dobar, fin...kmeee."

sun1

pre 5 godina

@a.k.a fer ponuda

ma ne diskriminisem ga, od srca mu zelim da ga zele one koje on zeli, da ima u najmanju ruku bar status " budi Bog s nama", ali kad one nece pa nece, imaju devojke/zene puno pravo da im se isti ne svidja, da hrle nekom drugom, i sta sad... i onda on malttetira sve nas ovde, ni krive ni duzne ;)
To je sramocenje sirokih razmera, bez obzira sto je anonimno. DonJuan-e, saberi se, sredi se, nemoj tako agresivno, osiono, cinicno, niko to ne voli. Ajd', pa sa srecom! :)

Mirjana

pre 5 godina

Monogamija nije u ljudskoj prirodi, ali smo evolucijom i postavljanjem moralnih barijera, razvojem savesti i odgovornosti prema drugima došli do monogamnih odnosa (bar nekolicina). I dalje postoje slučajevi bigamije i mislim da će ih uvek biti, tako da se ne može reći da je monogamija u našoj prirodi.

Dule

pre 5 godina

Na bioloskom nivou postoji. Za ocuvanje mladunaca sisara su potrebna oba roditelja. Posto je ta era kod sapijensa zavrsena, usled tehnoloskog napretka itd, treba se drzati moralnih nacela da nasi potomci treba da imaju oba roditelja, zbog zdravog odrastanja itd. Ako se roditelji i rastanu, to ne treba da utice na decu, i to je jedini preostali kriterijum koji se tice monogamije.

Logoped

pre 5 godina

Pa nije baš ni u ženskoj. Jedan mužijak ima više ženki u jednom trenutku, ali čim se pojavi spretniji i jači, sve ženke će prethodnog izdati zbog novog, čak i stavljajući živote potomstva sa prethodnim na kocku. Tako da je ženkama u prirodi nekakva serijska monogamija a ima i primera gde se pare sa više mužijaka da bi sačuvale potomstvo i mir. Ako ćemo već da se pozivamo na prirodu, makar budite objektivni i ne navodite vodu isključivo na svoju vodenicu tako da živite u izmišljenom raju gde su svi tu da vam služe i čine samo ono što vama odgovara(egoizam), a ako nisu zainteresovani onda ih ubeđujete kako im to i nije u prirodi! Kakva manipulacija

Milan

pre 5 godina

@ sta reci
Ako nadjes pravu ljubav, pravu osobu za sebe, onda neces morati da se odrices tih zelja, jer ih neces ni imati. Sve dok nalazite lazne ljubavi, ne date se celi, mislicete da je monogamija nametnuta. Onog trenutka kada nadjete pravu ljubav, tad ce vam monogamija biti jedino i moguce kako bi ziveli sa sobom u miru.

Dragan

pre 5 godina

Dok sam bio momak bilo je poprilično "veselo"...menjao sam ih, one mene...nije bilo u ne znam kojim brojevima, ali bilo je.
Imao sam 2 jače ljubavi i emocije pre braka, u tom periodu stvarno niti sam želeo niti hteo da šaram.
Sa ženom sam počeo da se zabavljam kad sam imao 32 godine, zavoleo sam je iskreno, sa 34 smo se venčali. Imamo 2 dece, brak lepo funkcioniše, ne pada mi na pamet da tražim okolo.

Tako da...nismo monogamni...ali kad ti život donese takvu situaciju, možemo da budemo.

Ja

pre 5 godina

U ljudskoj pirodi su instnkti i nagoni, a da bi covek postao covek kao drustveno bice, on mora da nauci da ih kontrolise. Taj proces zapocinje vrlo rano, jos u periodu deteta. Kod mnogih u savremenom drustvu zapravo nikad nije ni zapocet, ni dovrsen na pravi nacin.

Prut

pre 5 godina

Odavno je covek, kao mislece bice, prerastao stadium nagona. Monogamija je stvar kataktera, odluke, ne stvar prirode. Nisu svi ni spodobni da budu monogamni. Toliko su, valjda tastinom pogodjeni, prazni iznutra, da sami sebi brzo dosade u zajednici, pa trce po novog partnera, da isisaju jos malo zivotnih sokova drugog partnera. Ima i ljudi u promasenim brakovima, koje podle godina tuge, vezuju samo jos deca i novac. Covek treba biti prvo sam sobom srecan i zadovoljan, da ima srece i pameti da nadje i prepozna jednu takvu osobu, zadovoljnu i stecnu, da su slicnih navika i shvatanja, fizicki se poklope ukusi, i eto monogamije...
Vidjam ljude u svojim pedesetim i sezdesetim godinama, bez dece i partnera, i nekako imam utisak da zene samocu bilje podnose. Nije isto biti sam, tj. menjati partnere i ne skrasavati se ni sa jednim parnerom u cetrdesetim ili u pedesetim i sezdesetim. Imam rodjaka u kasbim 50im, neozenjen, kaze da se kaje, drugovi se pozenise i svi se druze pirodicno. Osecaj pripadnosti je jedna od sekundarnih ljudskih potreba

realno

pre 5 godina

Kakva filozofija... omiljena tema kvazi smekera, monaha, Keri Bredso vonabi riba i slicnih. Covek nije zivotinja, covek je vise bice. Onaj ko za sebe misli da je zivotinja i nije za bolje od zivotinjskih instinkta. Svedeno na nivo talamusa, zivom bicu treba voda, vazduh, hrana, seks i san. Sve sto je razvijenije razmisljanje imamo i vise standarde. A standard nije poligamija, koliko god mnogi ( i ja medju njima ) to zeleli da predstave. Gluposti poput “najjaci muskarac bi imao sve zene” nisu ni za gledaoce pinka i rijalitija ubedljive. Kritrijum nikada ne bi bio postavljen. Zene nisu priplodne kobile i nemaju potrebu da se samo razmnozavaju, vec itekako biraju sa kim ce potomstvo birati. Znam lepotice udate za “mede” i druge za manekene ( lepe i/ili zgodne muskarce ) koji bas i nemaju podebele novcanike. Isto i za muskarce i njihove izbore. Pogledajte Pirsa Brosnana ili Hju Dzekmena, mogu bukvalno svaku zenu da dodaju pored svojih, ali to ne rade. A zene su im, na oko, budi Bog s nama. Karakter odredjuje svako ljudsko bice, i pojedinac sebi postavlja pravila koja ce postovati. Zato, zivite kako volite i zelite, ali ne namecite drugome svoj stav kao hipotezu, posto to svakako nije. Ziveli!

peđa sa leđa

pre 5 godina

Zavisi sta pod monogamijom podrazumjevate.
Opste loznato je da se svi redom sexaju sa svima, ali opet ima onih koji to ne rade, rekao bih da je to stvar prirode od osobe do osobe. Generalno ljudi sigurno nisu istinski monogam ali ima ljudi koji jesu. :)

Super

pre 5 godina

Ako je tako onda samo seks i interesi. I bez kukanja kako zene ne zanima ljubav. Takva koja traje dok ste napaljeni me uopste ne zanima.

Nina

pre 5 godina

Imala sam macora koji se zaljubio i tokom 15 god do smrti ostao sa jednom mackom, od kad je nju sreo doveo je kuci i vise nije odlazio. Prema tome, ni zivotinje kao ni mi nisu bas nacisto poligamne. Samo traze svoju polovinu dok je ne nadju.

Se?orita

pre 5 godina

Ima više komentara, u kontekstu muškarcima monogamija nije u ljudskoj prirodi, a da ženama jeste.
Nije do pola, do čoveka je, biraš svoj put, stani odgovorno iza toga.
Pozz

putnik

pre 5 godina

jesmo, poligamni smo ... isto kao što je većina nas sklona bahaćenju, nasilju, ubistvu, kao što bacamo otpatke svuda oko sebe ... to što smo instiktivno nekakvi, ne znači da su to osobine kojima treba da se busamo ... razlika između civilizovanog i necivilizovanog čoveka i jeste u tome što ovaj prvi ne živi po instiktu

Hgh

pre 5 godina

Ne znam kako da vam kažem, ali dok god se ponašate zrelo, odgovorno, uljudno i iskreno potpuno je nebitno kako živite emotivni deo života. Problem je kad činite zlo - tučete, dramite, ljubomorišete, silujete, proganjate, lažete, ubijate, podmećete/ostavljate decu, pakostite, ne pazite na zdravlje i osećanja drugih, namećete svoje stavove itd.
I ne zanosite se da biti moralan znači spavati sa malim brojem ljudi. Biti moralan znači ne činiti gore navedene stvari.

a.k.a fer ponuda

pre 5 godina

sun1
Zašto iz "svoje lige" evo jedna slična vama navede Brosnana i Džekmena, a njihove lepše polovine nazva "budi Bog s nama".
Zašto vi Don Juana diskriminišete i ne dozvoljavate mu da i on nekome bude "budi Bog s nama", zašto da samo dame imaju tu privilegiju?
Slažem se da su mu komentari mučni, sada dal su frustracije ili nas Don za**ava ko će ga znati:-).

okadjen

pre 5 godina

jedno je ljudska priroda,tj,animalni instikti a sasvim drugo kultura,pravila,obrazovanje i intelekt,koji nas i odvaja kao visi stadijum zivotinja...pitanje je,kao takvo, bezpredmetno...

Dott

pre 5 godina

Kada voliš i ljubav je pored tebe, lako je poštovati monogamiju. Nisam vise omladinac, posto pretpostavljam da se pitanje odnosi na danasnju omladinu, koja je sterilna moze se reci.

Sivi soko

pre 5 godina

Zadnja rečenica nosi ključno pitanje, šta znači “ljudska priroda” i kako se definiše. Ljudsko telo i duh ima raznih stadijuma razvoja, što na biološkom što na duhovnom planu. Nešto što važi na jednom stupnju razvoja ne važi i na drugom. Pod ljudsku prirodu spada stupanj razvoja prosečnog učesnika Zadruge ali i nivo monaha, sve je to deo čovečnosti. I monogomamija i poligamija a i celibat su u ljudskoj prirodi, zavisno kako je ona negovana, pod kojim je uticajima i koliko je osvešćena.

lili

pre 5 godina

Hgh jedini dao/dala normalan rezon, u globalu prihvatljiv. Svako kako mu odgovara, sve dok je i druga strana upoznata i saglasna sa tim. Ljudi su razliciti, pokrecu ih razlicite stvari i suludo je komentarisati tudje navike i potrebe u krevetu.