Starenje je prirodan deo života, proces koji niko ne može u potpunosti da zaustavi. Međutim, mnogi ljudi traže načine da ga uspore, koristeći različite tretmane, proizvode i metode za očuvanje mladalačkog izgleda i vitalnosti. S druge strane, često zanemarujemo činjenicu da dijeta igra ključnu ulogu u tome koliko brzo starimo. Određene namirnice koje svakodnevno konzumiramo mogu ubrzati proces starenja jer utiču na kožu, organe i opšte zdravlje.Naučnici su upozorili da bi konzumiranje dve vrste popularne hrane moglo da ubrza proces starenja, čak i kod mladih ljudi, piše "Express". Nova studija na više od 800 ljudi otkrila je vezu između kvaliteta ishrane i biološkog starenja. Konkretno, tim sa Univerziteta u Finskoj otkrio je da lošija ishrana, uključujući velike količine brze hrane, prerađenog mesa i sode, ali male količine voća i povrća, može dovesti do ubrzanog biološkog starenja.Shutterstock/New AfricaUtvrđeno je suprotno kod onih koji su jeli mnogo voća i povrća i ograničili unos prerađenog crvenog mesa. Za potrebe studije, koja je objavljena u časopisu "Clinical Nutrition", biološka starost je izmerena pomoću onoga što je poznato kao epigenetski satovi, algoritmi koji mogu proceniti zdravlje i životni vek, čak i u mladosti, pre kliničkih manifestacija bolesti."Za prevenciju bolesti važno je istražiti vezu između ishrane i zdravlja od ranog uzrasta pre nego što se pojave klinički znaci bolesti povezanih sa starenjem. Uopšteno govoreći, dijete koje naglašavaju veću potrošnju voća i povrća i manji unos mesa, brze hrane i napitaka zaslađenih šećerom su povezane sa sporijim biološkim starenjem. Dijeta sa malo voća i povrća je povezana sa brzom hranom i brzom hranom", objasnili su autori studije."Nalazi su u skladu sa studijama sprovedenim na sredovečnoj i starijoj populaciji, kao i sa nekoliko studija sprovedenih na mlađim osobama. Nije bilo razloga očekivati da će se naša kohorta razlikovati od ovih ranijih zapažanja uprkos njihovoj mladosti", rekao je Suvi Ravi, jedan od autora studije.Luna Vandoorne/ShutterstockKroz dalje eksperimentisanje, tim je dodao još nekoliko varijabli u studiju, kao što su indeks telesne mase (BMI), ukupan unos energije, nivo fizičke aktivnosti, unos alkohola i pušenje. Nakon toga, povezanost između načina ishrane i biološkog starenja postala je manje jasna, što sugeriše da faktori kao što je redovna fizička aktivnost mogu donekle nadoknaditi lošiju ishranu.
Zbog ovih namirnica starite brže: Deluju na vaš organizam još dok ste mladi
Naučnici su upozorili da bi konzumiranje dve vrste popularne hrane moglo da ubrza proces starenja, čak i kod mladih ljudi.
12.02.2025.
13:38
Izvor: Večernji list
Vrati se na vest
0 Ostavite komentar
Najviše komentara
Nataša Bekvalac "zapalila" mreže: U seksi kompletu poslala jaku poruku ženama FOTO
Njeno obraćanje na Instagramu privuklo je pažnju javnosti...
13:58
6.8.2026.
6 d
Kakva transformacija čuvenog glumca: Zaboravite ga ovakvog, smršao je i stesao se FOTO
Ko kaže da ponovo ne može da bude u formi? I te kako može, a uz to je i srećan i zaljubljen...
18:53
6.8.2026.
6 d
Više od pola miliona evra su potrošili za venčanje: Slavni par nije štedeo na svojoj ljubavi FOTO
Iako su pokušali da sakriju svoj privatni život, britanski tabloid je obelodanio sve važne informacije u vezi sa njihovim bračnim statusom.
12:28
7.8.2026.
5 d
Ne propustite
Bivši muž Blanke Vlašić postao otac drugi put: Nakon svih skandala – na svet je stigla beba FOTO
Njemu će ovo biti drugo dete, a prvo zajedničko sa Šarlot Van Loj, sa kojom je već šest godina u vezi.
11:27
13.8.2026.
15 min
Najbolja jesen u životu: Počinje pet godina sreće za tri znaka
Nemojte propustiti najpovoljniji period koji vam stiže, čekajući neku drugu priliku...
12:24
10.8.2026.
2 d
Hromirana slavina sijaće kao nova za 20 sekundi: Sve već imate kod kuće
Samo vam je potrebno malo dobre volje i komad onoga što uvek imate u svojoj kuhinji.
13:11
10.8.2026.
2 d
Superstav
Ubiće nas strah od samoće
Kako je princ Hari jednim gestom "ukrao šou" Megan Markl: Sve se dogodilo u "Master Chef-u" (VIDEO)
Megan Markl gostovala je u popularnoj emisiji Master Chef Australija tokom svog i Harijevog putovanja u Australiju, a tom prilikom njen suprug je uspeo jednim gestom da joj "ukrade šou".
9:29
29.7.2026.
15 d
Pobednik 5. sezone "MasterChef Srbija", Amer Hamza, otkriva svoj recept za preukusni PILEĆI BURGER!
Sigurni smo da se topi u ustima.
9:11
18.6.2026.
56 d
Osvojio je titulu MasterChefa, pravio najkomplikovanija jela, a nećete verovati ŠTA Amer najviše voli sebi da sprema!
Nikada ne biste rekli da je nešto ovako jednostavno i brzo, zapravo omiljeno jelo jednog MasterChefa.
12:29
6.6.2026.
67 d
Amerov POBEDNIČKI RECEPT! Njegova interpretacija tiramisua dovela ga je do 1. mesta u MasterChefu!
Prava rapsodija ukusa...
10:33
6.6.2026.
68 d