"Naši dokazi koji povezuju konzumaciju ribe kod dece sa boljim ponašanjem su jasni", rekla je dr Kerolajn Tejlor, vanredna profesorka nutricionizma na Univerzitetu u Bristolu, gde je studija sprovedena. Ona je napomenula: "Preporučujemo da roditelji daju deci najmanje dve porcije ribe nedeljno".Zanimljivo je istaći da su istraživači takođe otkrili da su deca koja ne jedu ribu manje prijateljski nastrojena i više egocentrična.Kako je došlo do ovog istraživanja?Onjira Leibe/ShutterstockPrethodna istraživanja su pokazala da su morski plodovi izvor omega-3 masnih kiselina, selena i joda – hranljivih materija koje igraju važnu ulogu u razvoju mozga i kognitivnih funkcija.Kao rezultat toga, stručnjaci su želeli da istraže da li postoji veza između ponašanja, koeficijenta inteligencije i konzumiranja morskih plodova kod dece.Tim istraživača proučavao je dugoročne podatke prikupljene o skoro 6.000 dece u Engleskoj koja imaju između sedam i devet godina.Oko 7, 2 odsto dece nije jelo ribu svake nedelje; 63, 9 odsto jelo je od jednog do 190 grama ribe nedeljno, a 28,9 odsto dece jelo je više od 190 grama ribe svake nedelje – što bi moglo da se prevede u više od dve porcije.Iako bismo pomislili da je reč o pravoj ribi, na koju smo navikli, skoro polovinu unosa ove namirnice činili su pohovani riblji proizvodi, poput ribljih štapića.Tatiana Murr/ShutterstockPa ipak, sedmogodišnjaci koji nisu jeli ribu imali su 35 posto veće šanse da ispolje lošije ponašanje u poređenju sa onima koji su jeli najmanje 190 grama ribe nedeljno. Sa devet godina taj procenat je porastao na 43 odsto.Deca koja nisu jela ribu takođe su češće pokazivala ponašanje koje se može nazvati asocijalnim i daleko od optimalnog.Drugim rečima, nisu pokazivali prosocijalno ponašanje, koje uključuje prijateljske interakcije, altruizam i empatiju.Svi ovi rezultati nove studije objavljeni su u časopisu "European Journal of Nutrition".Pored ovog dela ponašanja, istraživači su takođe posmatrali odnos između unosa morskih plodova i koeficijenta inteligencije, ali nisu pronašli vezu u ovom odnosu.Lapina/ShutterstockNe samo zbog ove studije, već i inače, Ministarstvo zdravlja SAD je istaklo kako bi "zdrava, uravnotežena ishrana" trebalo da uključuje najmanje dve porcije ribe nedeljno, uključujući jednu porciju masne ribe – kao što su losos, skuša ili sardine.Ipak, roditeljima se savetuje da deci daju najmanje jednu porciju masne ribe nedeljno.S druge strane, pošto masna riba može da sadrži određene nivoe zagađivača koji se mogu akumulirati u telu, dečaci ne bi trebalo da jedu više od četiri porcije masne ribe nedeljno, a devojčice ne više od dve porcije nedeljno. Sve u svemu, većina dece u studiji nije jela dovoljno ribe ili morskih plodova.
Utiče na ponašanje: Deca bi trebalo 2 puta nedeljno da jedu ovu namirnicu
Više puta je dokazano da ishrana utiče na ponašanje dece, a doktorka Kerolajn Tejlor preporučuje da bi deca trebalo da jedu ovu vrstu namirnice.
17.03.2025.
18:54
Izvor: miss7mama.24sata.hr
Vrati se na vest
0 Ostavite komentar
Najviše komentara
Kakva transformacija čuvenog glumca: Zaboravite ga ovakvog, smršao je i stesao se FOTO
Ko kaže da ponovo ne može da bude u formi? I te kako može, a uz to je i srećan i zaljubljen...
18:53
6.8.2026.
6 d
Šteta što leto ne traje duže: Ovoliko dobro u bikiniju nikad nije izgledala FOTO
Irina Šajk u još nekoliko savršenih letnjih izdanja...i doslovno mami uzdahe zbog izgleda – potpuno prirodnog.
12:58
7.8.2026.
6 d
Više od pola miliona evra su potrošili za venčanje: Slavni par nije štedeo na svojoj ljubavi FOTO
Iako su pokušali da sakriju svoj privatni život, britanski tabloid je obelodanio sve važne informacije u vezi sa njihovim bračnim statusom.
12:28
7.8.2026.
6 d
Ne propustite
"Oduvek sam osećala da ne želim decu, moji psi su moje srce" FOTO
Iako je u četrdesetim čak i pokušala, vrlo brzo je shvatila da ipak ne želi decu.
15:41
13.8.2026.
1 h
"Kad vidimo ženu koja prirodno stari, odmah se zabrinemo" FOTO/VIDEO
Ana Faris je često na meti komentara zbog svog izgleda, ali i činjenice da se još uvek nije odlučila za estetske korekcije.
18:43
10.8.2026.
2 d
Opet njene bujne grudi prave haos: "Radi ono zbog čega se osećaš golo" FOTO
Svima su nedostajala provokativna izdanja Sidni Svini...
19:27
10.8.2026.
2 d
Superstav
Ubiće nas strah od samoće
Kako je princ Hari jednim gestom "ukrao šou" Megan Markl: Sve se dogodilo u "Master Chef-u" (VIDEO)
Megan Markl gostovala je u popularnoj emisiji Master Chef Australija tokom svog i Harijevog putovanja u Australiju, a tom prilikom njen suprug je uspeo jednim gestom da joj "ukrade šou".
9:29
29.7.2026.
15 d
Pobednik 5. sezone "MasterChef Srbija", Amer Hamza, otkriva svoj recept za preukusni PILEĆI BURGER!
Sigurni smo da se topi u ustima.
9:11
18.6.2026.
56 d
Osvojio je titulu MasterChefa, pravio najkomplikovanija jela, a nećete verovati ŠTA Amer najviše voli sebi da sprema!
Nikada ne biste rekli da je nešto ovako jednostavno i brzo, zapravo omiljeno jelo jednog MasterChefa.
12:29
6.6.2026.
68 d
Amerov POBEDNIČKI RECEPT! Njegova interpretacija tiramisua dovela ga je do 1. mesta u MasterChefu!
Prava rapsodija ukusa...
10:33
6.6.2026.
68 d