Svest o tome da biološki sat samo što nam nije otkucao može biti zaista zastrašujuća, a trudnoća iznad 35 godina dolazi s nekim dodatnim rizicima komplikacija, poput hipertenzije ili dijabetesa ili hromozomskih abnormalnosti. Zato je uvek dobra ideja posavetovati se s lekarom o planovima za "izgradnju" porodice kako biste bili sigurni da odlučujete o pravom izboru za svoj život i svoje zdravlje.Ali dobra vest je da sve više istraživanja otkriva iznenađujuće prednosti starijih mama – i za mamu i za dete.1. To može povećati moć vašeg mozgaStudije pokazuju da vas rađanje dece kasnije u životu može učiniti mentalno oštrijima s godinama. U jednoj studiji objavljenoj u časopisu American Geriatrics Society ispitano je 830 žena srednjih godina kako bi se utvrdilo postoji li veza između rađanja deteta u kasnijem dobu i snage mozga. Otkrili su da žene koje su poslednje dete rodile nakon 35 godina imaju oštrije spoznaje i verbalnu memoriju. Takođe su otkrili da su žene koje su rodile prvo dete nakon 24. godine bile bolje u rešavanju problema od svojih vršnjaka koji su imali decu pre 24. godine.PeopleImages.com - Yuri A/Shutterstock 2. Vaše dete može imati smanjeni rizik od povredaNaravno, zaštitićete svoje dete najbolje što možete, bez obzira na njegov uzrast. Međutim, nekoliko studija upućuje na činjenicu da detetov rizik od nenamerne povrede koja zahteva medicinsku pomoć opada s povećanjem doba majke. Jedno istraživanje, posebno objavljeno u stručnom časopisu British Medical Journal 2012. godine, otkrilo je da se u dobi od tri godine rizik od nenamerne povrede smanjuje za 36,6 posto za mame u dobi od 20 godina, do 28,6 posto za mame u dobi od 40 godina. Još jedno novije istraživanje iz Japana, koje je analiziralo rizike od nenamernih povreda i primanja u bolnicu u dobi od 18 i 66 meseci prema dobi majke, došao do istog zaključka.fizkes/Shutterstock 3. Možda ste emocionalno spremnijePostoji nesumnjivo osećanje zrelosti koje dolazi zajedno s godinama. Samo razmislite koliko ste se promenile od svojih tinejdžerskih godina! Istraživanja sugerišu da zrelost igra ulogu u boljem roditeljstvu. U studiji iz marta 2017, objavljenoj u časopisu European Journal of Development, holandski su istraživači proučavali psihosocijalni razvoj dve grupe dece u uzrastu od 7, 11 i 15 godina. U jednoj grupi su bile mame koje su rodile nakon 31. godine, a drugoj mlađe od 31. Analizirajući njihov psihosocijalni razvoj, iznenadili su se kako su starije mame ređe psovale ili fizički disciplinovale svoju decu."Uglavnom, deca starijih mama su se bolje ponašala, bila dobro socijalizovana i bila emocionalno zdrava u svojim pretinejdžerskim godinama", kaže Patricija Salber, lekarka.goodluz/Shutterstock 4. Vaše dete će verovatno biti bolje obrazovanoŠto duže čekate na dete, to je verovatnije da će dete odrasti na razumevanju naprednijeg nivoa tehnologije. "Deca starijih roditelja imaju koristi od obrazovnog, tehnološkog i društvenog napretka ostvarenog u godinama kasnog rađanja dece", kaže Kamela Filips iz Njujorka."Švedska studija utvrdila je da, kad se uzmu u obzir ovi pomaci, deca starijih roditelja imaju tendenciju da budu zdravija i obrazovanija."Pixel-Shot/Shutterstock 5. Možda ste finansijski stabilnijiBezbroj istraživanja potvrđuje teoriju da su zdravstveni rezultati često u vezi s time koliko novca ima u banci. Ako imate mogućnost da završite fakultet i uložite svoje vreme u razvoj svoje profesionalne karijere, ima smisla samo zbog toga da imate veću verovatnoću da ćete zaraditi veću platu od majke koja je imala dete pre nego što je zasnovala karijeru."Studije pokazuju da deca starijih majki duže ostaju u obrazovnom sistemu, bolje rade na standardovanim testovima i verovatnije je da će pohađati fakultet od svojih vršnjaka od mlađih mama", kaže Salber."Efekat poboljšanih ishoda povezanih sa socioekonomskim statusom verovatno utiče na zdravstvene rezultate potomstva tokom njihovog života."fizkes/Shutterstock 6. Možete živeti duže"Neki misle da kada dobijete bebu u kasnijim godinama života, nećete imati dovoljno energije kako biste ih pratili ili još gore, nećete im biti na raspolaganju za njihove važne živote događaje poput venčanja ili rođenja njihove dece", kaže Patricija Salber. Ali istraživanje otkriva da je to daleko od istine.Zapravo, studija iz 2015. objavljena u časopisu Menopause otkrila je da žene koje imaju decu nakon 33 godine imaju dvostruko veće šanse da će preživeti do 95. godine u odnosu na žene koje su imale poslednje dete pre 30. godine. I to je nešto o čemu vredi razmisliti! 
Šest razloga zašto je dobro biti "starija" mama: Jedan je iznenađujući
Sve više istraživanja otkiva iznenađujuće prednosti kod žena koje su starije mame, a ovo je šest najvećih.
27.05.2025.
8:54
Izvor: miss7mama.24sata.hr/Karina Šiždrak
Vrati se na vest
1 Ostavite komentar
Najviše komentara
Kakva transformacija čuvenog glumca: Zaboravite ga ovakvog, smršao je i stesao se FOTO
Ko kaže da ponovo ne može da bude u formi? I te kako može, a uz to je i srećan i zaljubljen...
18:53
6.8.2026.
6 d
Šteta što leto ne traje duže: Ovoliko dobro u bikiniju nikad nije izgledala FOTO
Irina Šajk u još nekoliko savršenih letnjih izdanja...i doslovno mami uzdahe zbog izgleda – potpuno prirodnog.
12:58
7.8.2026.
6 d
Više od pola miliona evra su potrošili za venčanje: Slavni par nije štedeo na svojoj ljubavi FOTO
Iako su pokušali da sakriju svoj privatni život, britanski tabloid je obelodanio sve važne informacije u vezi sa njihovim bračnim statusom.
12:28
7.8.2026.
6 d
Ne propustite
Pomračenje Sunca je već uticalo na njihov ljubavni život, a oni nisu toga ni svesni
Za neke više ništa neće biti isto...
13:56
13.8.2026.
34 min
Ivanka Tramp ni u bikiniju ne zaustavlja uvrede: "Nemaš dobro srce, idi kući" FOTO
Ivanku Tramp uvek hvale, ali sada se dogodio jedan izuzetak koji nema veze sa njenim izgledom.
15:38
10.8.2026.
2 d
Za 29. rođendan – grudi samo što ne ispadnu: "Mačkica Kajli" nikad nije bila ovoliko seksi FOTO
Kajli Džener se potrudila da bude što originalnija za proslavu 29. rođendana, a fotke sa slavlja su ubrzo preplavile mreže.
16:28
10.8.2026.
2 d
Superstav
Ubiće nas strah od samoće
Kako je princ Hari jednim gestom "ukrao šou" Megan Markl: Sve se dogodilo u "Master Chef-u" (VIDEO)
Megan Markl gostovala je u popularnoj emisiji Master Chef Australija tokom svog i Harijevog putovanja u Australiju, a tom prilikom njen suprug je uspeo jednim gestom da joj "ukrade šou".
9:29
29.7.2026.
15 d
Pobednik 5. sezone "MasterChef Srbija", Amer Hamza, otkriva svoj recept za preukusni PILEĆI BURGER!
Sigurni smo da se topi u ustima.
9:11
18.6.2026.
56 d
Osvojio je titulu MasterChefa, pravio najkomplikovanija jela, a nećete verovati ŠTA Amer najviše voli sebi da sprema!
Nikada ne biste rekli da je nešto ovako jednostavno i brzo, zapravo omiljeno jelo jednog MasterChefa.
12:29
6.6.2026.
68 d
Amerov POBEDNIČKI RECEPT! Njegova interpretacija tiramisua dovela ga je do 1. mesta u MasterChefu!
Prava rapsodija ukusa...
10:33
6.6.2026.
68 d