Mnogi roditelji primećuju da su im deca redovno istog pola i pitaju se da li je to puka slučajnost ili nešto više.Nova velika studija sa Univerziteta Harvard daje zanimljive odgovore. Naučnici su analizirali podatke iz više od 146.000 trudnoća i otkrili da pol deteta ipak nije uvek stvar slučajnosti. Na njega mogu da utiču neki biološki faktori, poput starosti majke ili pola starije braće i sestara, prenosi "Gardijan" (The Guardian).Važno je naglasiti da se ovo istraživanje bavilo isključivo biološkim polom deteta pri rođenju, a ne rodnim identitetom koji svaka osoba razvija tokom života.Šta je otkrila studija?Studija, objavljena u časopisu "Science Advances", pokazala je nekoliko zanimljivih obrazaca. Porodice koje već imaju troje dece istog pola imale su veće šanse da i četvrto dete bude istog pola. Primera radi, nakon tri devojčice šansa za četvrtu bila je oko 58 posto, a nakon tri dečaka čak 61 posto.Takođe, utvrđeno je da žene koje počnu da rađaju nakon 28. godine života češće imaju decu istog pola. To bi moglo da bude povezano s promenama u hormonima, iako su za to potrebna dodatna istraživanja. Istraživači su otkrili i dva genetska markera koja bi mogla da igraju ulogu, ali to tek treba da bude potvrđeno.Evgeny Atamanenko/ShutterstockZašto neke porodice imaju više dece istog pola?U proseku, odnos polova u svetu je približno izjednačen, s blagom prednošću u korist dečaka. Ali u pojedinim porodicama situacija može biti sasvim drugačija. Naučnici to upoređuju s bacanjem novčića koji je pomalo "namešten", nekim porodicama jednostavno češće "izlazi" jedna strana."Imate li već dve ili tri devojčice i nadate se dečaku, izgledi vam nisu ravnopravni", rekao je vođa istraživačkog projekta Horhe Čavaro. "Verovatnije je da ćete ponovno dobiti devojčicu." Ista logika važi i za porodice s više dečaka.Kristina Bessolova/ShutterstockŠta ne utiče na pol deteta?Isto tako, studija je jasno pokazala koji faktori ne utiču na pol deteta. Nisu pronađene značajne veze između pola i rase, etničke pripadnosti, krvne grupe, visine, težine ili prirodne boje kose majke. Takođe, životne navike, ishrana i različite teorije o "tempiranju odnosa" nisu bile predmet ove studije, pa njihova efikasnost ostaje nepoznata.Budući da su analizirani samo podaci o majkama, nije jasno koliki uticaj ima genetski materijal oca.fizkes/ShutterstockKakve su posledice za porodice?Roditelji koji imaju troje ili više dece istog pola često nailaze na komentare i pitanja "Da li ćete pokušati s devojčicom?" ili "Zar vam ne bi dobro došao dečak?". Ovo istraživanje donosi olakšanje, jer pokazuje da takvi obrasci nisu rezultat ličnog izbora, već biološke zakonitosti.Umesto da se osećaju kao da nešto "rade pogrešno", roditelji sada znaju da je priroda ponekad jednostavno sklona ponavljanju istog obrasca.Na kraju, bez obzira na to imate li "čopor dečaka", "ekipicu devojčica" ili šaroliko društvo, ne postoji idealan odnos. Svako dete donosi jedinstvenu dinamiku, a svaka je porodica, upravo takva kakva jeste, već potpuna.
Nije uvek slučajno: Evo šta utiče na to da li ćete roditi dečaka ili devojčicu
Ako ste se ikada našalili da u vašoj porodici svi rađaju dečake, ili vas je neko pitao "pokušavate li da dobijete devojčicu", niste jedini.
07.08.2025.
15:24
Izvor: Index.hr
Vrati se na vest
3 Ostavite komentar
Najviše komentara
Razlika od 34 godine nije ih sprečila: Poznati političar se oženio prelepom plavušom FOTO
Finski političar je dospeo u centar pažnje nakon što su objavljene fotografije sa njegovog venčanja, na kojima uživa pored 34 godine mlađe plavuše.
21:54
10.8.2026.
4 d
"Kad vidimo ženu koja prirodno stari, odmah se zabrinemo" FOTO/VIDEO
Ana Faris je često na meti komentara zbog svog izgleda, ali i činjenice da se još uvek nije odlučila za estetske korekcije.
18:43
10.8.2026.
4 d
Udala se ćerka Demi Mur i Brusa Vilisa: Venčanica pravljena 712 sati FOTO
U intimnoj atmosferi i u prisustvu najbližih članova porodice, prijatelja i odabranih zvanica rekla je "da".
9:32
10.8.2026.
5 d
Ne propustite
Pre 30 godina nosila je titulu najseksi žene sveta, a osećala se najgore u životu FOTO
Čuvena Skali otvorila je dušu o periodu kada se njena svakodnevica kosila s onim kako je bila prikazivana u medijima.
12:33
15.8.2026.
1 min
Pomračenje Sunca je već uticalo na njihov ljubavni život, a oni nisu toga ni svesni
Za neke više ništa neće biti isto...
13:56
13.8.2026.
1 d
Trevis Kelsi konačno progovorio o venčanju sa Tejlor Svift: "Ostvario sam dečački san"
Iako su sve do sada mudro ćutali, Trevis Kelsi je ipak otkrio neke detalje venčanja sa Tejlor Svift.
14:47
13.8.2026.
1 d
Superstav
Ubiće nas strah od samoće
Kako je princ Hari jednim gestom "ukrao šou" Megan Markl: Sve se dogodilo u "Master Chef-u" (VIDEO)
Megan Markl gostovala je u popularnoj emisiji Master Chef Australija tokom svog i Harijevog putovanja u Australiju, a tom prilikom njen suprug je uspeo jednim gestom da joj "ukrade šou".
9:29
29.7.2026.
17 d
Pobednik 5. sezone "MasterChef Srbija", Amer Hamza, otkriva svoj recept za preukusni PILEĆI BURGER!
Sigurni smo da se topi u ustima.
9:11
18.6.2026.
58 d
Osvojio je titulu MasterChefa, pravio najkomplikovanija jela, a nećete verovati ŠTA Amer najviše voli sebi da sprema!
Nikada ne biste rekli da je nešto ovako jednostavno i brzo, zapravo omiljeno jelo jednog MasterChefa.
12:29
6.6.2026.
69 d
Amerov POBEDNIČKI RECEPT! Njegova interpretacija tiramisua dovela ga je do 1. mesta u MasterChefu!
Prava rapsodija ukusa...
10:33
6.6.2026.
70 d